Selectief minderheden 'meer' beschermen? Selectief hoog straffen? Waardeloos!quote:Het kabinet wil paal en perk stellen aan geweld tegen en bedreiging en intimidatie van homo's en lesbiennes. Justitie gaat daarom per 1 juni dubbele straffen eisen bij geweldsincidenten die het gevolg zijn van discriminatie.
Dit klinkt al beter maar zou het speerpunt van beleid moeten zijn, niet die kansloze spierballentaal.quote:Ook willen de bewindslieden de aangiftebereidheid omhoog brengen en moet de politie deze zaken met voorrang behandelen. Verder moeten scholen incidenten verplicht registreren en de inspectie inzicht in die gegevens geven.
Inderdaad, want potenrammen dat doen Nederlanders nietquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:34 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Met dank aan de multi-culti samenleving die hier de oorzaak van is.
Alleen als de autochtoon zegt homo te zijn...quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Geweldsdelicten die door discriminatie zijn ontstaan dubbel bestraffen? Krijgen dan ook relmarokkanen dubbele straffen als ze een autochtoon het licht uit de ogen slaan omdat hij/zij wat zegt van iets wat zij doen?
Deze samenleving wordt steeds vreemderquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Alleen als de autochtoon zegt homo te zijn...
quote:'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
Want potenrammen wordt natuurlijk nooit gedaan door oorspronkelijke Nederlanders... oh wacht toch wel.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:34 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Met dank aan de multi-culti samenleving die hier de oorzaak van is.
Waarom haal je er de GayPride bij? Dat trouwens door minstens net zo veel hetero's bezocht wordt als homo's? Beetje niet het punt van het topic. Bovendien (wat ik hierboven ook al zeg), is dit nieuwe plan van zwaarder straffen niet iets wat de homo's verzinnen om weer eens lekker in de aandacht te staan, dacht ik.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:50 schreef Netsplitter het volgende:
Ze willen niet dat de aandacht continue op hun gericht is maar ze hebben wel een eigen dag en dan ook nog eens dit.
Natuurlijk doen ze dat niet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik weet niet of "de homo's" per se achter deze voorkeursbehandeling staan.
Het is dan ook een bevrediging van hun eigen behoefte. Moraalridder uithangen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk doen ze dat niet.
Dit valt in dezelfde categorie als de autochtonen in de regering die menen te denken dat ze voor de allochtonen moeten opkomen en alles zielig moet zijn wanneer het een minderheid vertegenwoordigd. Het zijn juist de mensen die denken dat ze weer eens iets moeten aanpassen voor de homo's of een andere minderheid die ze juist in een stigmatiserende hoek drukt.
Maar goed, dat krijg je er niet uit.
Dat, maar ik vind het grootste gevaar dat ze door deze "indekking" mensen alleen maar meer excuses geven om zich af te zetten tegen homofilie. Denk aan de ergernis over de bescherming van allochtonen of uitgeprocedeerden, daar zit iedereen ook steen en been over te klagen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is dan ook een bevrediging van hun eigen behoefte. Moraalridder uithangen.
Ze zijn van mening dat dat boven alle fatsoen uitstijgt en luisteren met hun vingers in de oren naar anderen.
Op zich is het idee niet zo vreemd, aangezien de achtergrond en motieven van een hate crime verschillen van "zomaar" iemand in elkaar trappen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:17 schreef Killaht het volgende:
Ik vind dit discriminatie. Waarom worden mensen harder gestraft als ze homo's in elkaar trappen of mishandelen dan . Degene die dit verzint denkt al in hokjes en noem ik dan ook niet echt geschikt.
Het valt echter niet te bewijzen, tenzij je als jongere met discutabel persoonlijkheid mensen in elkaar loopt te rossen in Soho Amsterdam. Dat is nou juist het probleem, nu word het homo zijn als een of ander excuus aangedragen om mensen die je onrecht doen dubbel te straffen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op zich is het idee niet zo vreemd, aangezien de achtergrond en motieven van een hate crime verschillen van "zomaar" iemand in elkaar trappen.
Soms valt het wel te bewijzen, soms niet, en de Nederlandse rechters zijn wijs genoeg om alleen wanneer het bewezen is ook akkoord te gaan met die hogere straf. Puur het feit dat het slachtoffer homo is zal heus niet automatisch tot hogere straffen leiden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:23 schreef Voorschrift het volgende:
Het valt echter niet te bewijzen, tenzij je als jongere met discutabel persoonlijkheid mensen in elkaar loopt te rossen in Soho Amsterdam. Dat is nou juist het probleem, nu word het homo zijn als een of ander excuus aangedragen om mensen die je onrecht doen dubbel te straffen.
Dan hoef je ook geen standaard in te voeren waarin word vastgelegd dat homohaters dubbel bestraft dienen te worden me dunkt, dat loopt z'n eigen gang wel.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:25 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Soms valt het wel te bewijzen, soms niet, en de Nederlandse rechters zijn wijs genoeg om alleen wanneer het bewezen is ook akkoord te gaan met die hogere straf. Puur het feit dat het slachtoffer homo is zal heus niet automatisch tot hogere straffen leiden.
Ik lees ook niet in het artikel dat er nieuwe wetgeving komt, justitie gaat alleen hogere straffen vragen. Het is nog maar afwachten of de rechters daar ook mee akkoord gaan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:27 schreef Voorschrift het volgende:
Dan hoef je ook geen wetgeving in te voeren waarin word vastgelegd dat homohaters dubbel bestraft dienen te worden me dunkt, dat loopt z'n eigen gang wel.
Had het al verbeterd, sorry.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:29 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ik lees ook niet in het artikel dat er nieuwe wetgeving komt, justitie gaat alleen de eisen verhogen. Het is nog maar afwachten of de rechters daar ook mee akkoord gaan.
Dat mag volgens mij.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:34 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat als een zelfhatende homo zichzelf slaat?
Bitch slap?quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:34 schreef WeirdMicky het volgende:
Dat valt onder religie. Zelfkastijding.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:34 schreef WeirdMicky het volgende:
Ja, maar bewijslast? Verdachte kan glashard ontkennen of niet weten dat ie een homo neerslaat of wat zijn motieven ook zijn. Dan moet je alles gelijk trekken, anders is het niet rechtvaardig en maak je onderscheid.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op zich is het idee niet zo vreemd, aangezien de achtergrond en motieven van een hate crime verschillen van "zomaar" iemand in elkaar trappen.
Verschilt niet echt met het verschil tussen moord met voorbedachten rade en doodslag. Ook daarbij moet de voorbedachtheid aangetoond worden. Dat verschil ook maar opheffen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:39 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja, maar bewijslast? Verdachte kan glashard ontkennen of niet weten dat ie een homo neerslaat of wat zijn motieven ook zijn. Dan moet je alles gelijk trekken, anders is het niet rechtvaardig en maak je onderscheid.
Nee, je moet juist die stadcommando's in de knieschijven schieten. En daar gebruiken we het leger voor.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik werd laatst uitgescholden voor homo. Toen heb ik de gozer gedreigd dat ik hem in zijn reet zou neuken totdat hij blauw zag van de ademnood als hij zijn gore bek niet zou houden.
Ik ben verdomme al jaren getrouwd met mijn vrouw.
On-topic: Ik vind per definitie dat al het geweld 2x zo zwaar bestraft moet worden. Sterker nog, mensen die een geweldsdelict plegen moeten in een heropvoedingskamp en (indien dat in het individuele geval kan helpen) verplicht geïnjecteerd worden met agressiebeteugelend middel.
Of gewoon door de knieschijven schieten. Komen die stadscommando's van de PVV toch nog van pas.
of de ene homo wegens een sexuele ruzie de andere homo?quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:34 schreef WeirdMicky het volgende:
Nog beter, zijn dat homo's dan?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:29 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Nee, je moet juist die stadcommando's in de knieschijven schieten. En daar gebruiken we het leger voor.
Omdat het gebracht wordt alsof de homo community deze actie blijkbaar wel ziet zitten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik weet niet of "de homo's" per se achter deze voorkeursbehandeling staan. Ik bedoel ik ben er helemaal voor dat geweld tegen homo's bestraft wordt, maar niet meer dan geweld tegen een ander. Het moet allemaal gewoon bestraft worden. Beter verzinnen ze iets waardoor er meer aangifte gedaan wordt, dat mensen niet bang zijn om dat te doen.
[..]
Waarom haal je er de GayPride bij? Dat trouwens door minstens net zo veel hetero's bezocht wordt als homo's? Beetje niet het punt van het topic. Bovendien (wat ik hierboven ook al zeg), is dit nieuwe plan van zwaarder straffen niet iets wat de homo's verzinnen om weer eens lekker in de aandacht te staan, dacht ik.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Wacht, ik mobiliseer de homogemeenschap even om een persbericht uit te dragen.
Bij deze.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Precies. Ik roep al jaren dat het hele politieorgaan gewoon eens totaal op de schop moet en compleet anders te werk moet gaan. Ik denk dat daar nog het grootste probleem zit van alles. Niet in de wet. Die slogan "de politie is je beste vriend" heeft ze helemaal de das omgedaan. Rot toch op met je beste vriend. De politie is een ordehandhaver, mensen die gezag moeten uitstralen en alles behalve je vriend. Je neemt ze toch niet serieus meer?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:24 schreef knnth het volgende:
Als ze opgepakt en berecht worden wel ja. Eerlijk gezegd geloof ik niet zo in de importantie van de strafmaat. De boodschap "als je mensen treitert/mishandelt beland je vrijwel zeker in de gevangenis" komt veel serieuzer over dan zeggen dat je weer een jaar meer celstraf gaat eisen dan het vorige kabinet terwijl er uiteindelijk niemand in het beklaagdenbankje zit.
Je doet net of dat absurd is, maar er is gewoon een coc niet dan?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Je begrijpt de tegenstrijdigheid van die laatste opmerking met de rest van je post? Het is makkelijk om te roepen dat geweldsmisdrijven heel zwaar bestraft moeten worden, maar vrijwel iedereen weet wel wat gevallen waarin hij/zij geweld best vindt kunnen. Als dat geweld dan zo zwaar bestraft wordt staan we weer met zijn allen te roepen hoe schandalig het Nederlandse rechtssysteem is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik werd laatst uitgescholden voor homo. Toen heb ik de gozer gedreigd dat ik hem in zijn reet zou neuken totdat hij blauw zag van de ademnood als hij zijn gore bek niet zou houden.
Ik ben verdomme al jaren getrouwd met mijn vrouw.
On-topic: Ik vind per definitie dat al het geweld 2x zo zwaar bestraft moet worden. Sterker nog, mensen die een geweldsdelict plegen moeten in een heropvoedingskamp en (indien dat in het individuele geval kan helpen) verplicht geïnjecteerd worden met agressiebeteugelend middel.
Of gewoon door de knieschijven schieten. Komen die stadscommando's van de PVV toch nog van pas.
Dus nu moeten mensen die geen slachtoffer zijn geworden van een hatecrime maar stoppen met aangiftes doen omdat ze weten dat hun probleem toch geen prioriteit krijgt? Mensen die geen aangifte doen omdat er niks mee gedaan wordt heb je in alle soorten en maten en dat zou geen reden moeten zijn om geweld tegen een bepaalde groep maar anders aan te gaan pakken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Qebbel het volgende:
Deze maatregel wordt alleen maar in het leven geroepen vanwege het toenemend geweld gericht tegen homoseksuelen, met als dieptepunten natuurlijk de weggepeste homo's en lesbiennes uit hun bloedeigen huizen. Dat dit absoluut keihard bestraft moet worden, omdat dit echt niet kan, zal elk rationeel mens me me eens zijn. Dat is ook de boodschap die de politiek hiermee uit. Dit is onacceptabel in Nederland, punt klaar uit.
Tevens gaat het er om dat de politie sneller stappen onderneemt om aan dit soort zaken een einde te kunnen maken. De wet heeft ook een ondersteunende functie hierin. Dus het is niet zo zwart-wit dat homoseksuelen hierin voorgetrokken worden. Men wil gewoon een einde maken aan deze nare trend en ik hoop van harte dat het lukt!
Op dit moment doen de meeste slachtoffers geeneens aangifte, want daar wordt toch niks mee gedaan. Misschien dat het op deze manier wel enigszins verbeterd wordt. De aandacht wordt er in ieder geval wel mee geroepen en HOPELIJK komt dat ook aan bij daders!
Enig. Er worden ook niet-homo's weggepest door "Tokkies". Je hele argument gaat mank, zie ook het eerdergenoemde artikel 1 van de grondwet (!)...quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Qebbel het volgende:
Deze maatregel wordt alleen maar in het leven geroepen vanwege het toenemend geweld gericht tegen homoseksuelen, met als dieptepunten natuurlijk de weggepeste homo's en lesbiennes uit hun bloedeigen huizen. Dat dit absoluut keihard bestraft moet worden, omdat dit echt niet kan, zal elk rationeel mens me me eens zijn. Dat is ook de boodschap die de politiek hiermee uit. Dit is onacceptabel in Nederland, punt klaar uit.
Het gaat om de intentie. Dat kan een enorm belangrijk verschil betekenen. Zo bestaat er een verschil wanneer je een gebouw in brand steekt vanwege de kick (bijvoorbeeld), of wanneer het een terroristische daad betreft. Het resultaat mag dan misschien hetzelfde zijn, de intentie niet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Enig. Er worden ook niet-homo's weggepest door "Tokkies". Je hele argument gaat mank, zie ook het eerdergenoemde artikel 1 van de grondwet (!)...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |