abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95222265
Als ze opgepakt en berecht worden wel ja. Eerlijk gezegd geloof ik niet zo in de importantie van de strafmaat. De boodschap "als je mensen treitert/mishandelt beland je vrijwel zeker in de gevangenis" komt veel serieuzer over dan zeggen dat je weer een jaar meer celstraf gaat eisen dan het vorige kabinet terwijl er uiteindelijk niemand in het beklaagdenbankje zit.
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:07:07 #52
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_95224007
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:24 schreef knnth het volgende:
Als ze opgepakt en berecht worden wel ja. Eerlijk gezegd geloof ik niet zo in de importantie van de strafmaat. De boodschap "als je mensen treitert/mishandelt beland je vrijwel zeker in de gevangenis" komt veel serieuzer over dan zeggen dat je weer een jaar meer celstraf gaat eisen dan het vorige kabinet terwijl er uiteindelijk niemand in het beklaagdenbankje zit.
Precies. Ik roep al jaren dat het hele politieorgaan gewoon eens totaal op de schop moet en compleet anders te werk moet gaan. Ik denk dat daar nog het grootste probleem zit van alles. Niet in de wet. Die slogan "de politie is je beste vriend" heeft ze helemaal de das omgedaan. Rot toch op met je beste vriend. De politie is een ordehandhaver, mensen die gezag moeten uitstralen en alles behalve je vriend. Je neemt ze toch niet serieus meer?

Maargoed, de intentie van de politiek is er wel betreft de aanpak van homohaat en dat vind ik dan toch wel een prettig idee. :) Ik hoop gewoon stiekem dat het effect heeft. Beetje naïef misschien...
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_95224481
Ik vind op zich wel dat het zwaarder bestraft moet worden, maar niet omdat het homo's betreft, maar omdat het een vorm van willekeurig geweld is. Gewoon voor de lol even iemand in elkaar slaan. Dat kan homo's overkomen, maar ook studentikoze studenten, mensen die verkeerd kijken, mensen met een opvallende kledingstijl, mensen met een bril etc.

Dat je geen draconische straffen hoeft te eisen voor elke mishandeling lijkt me logisch. Mensen krijgen wel eens ruzie, en als mensen ruzie krijgen vallen er wel eens klappen. Maar dit gaat meestal om assymetrisch geweld, waarbij het initiatief geheel van de dader uitgaat en het slachtoffer helemaal niets heeft gedaan om het uit te lokken, en niets heeft kunnen doen om het te vermijden. Dat is wat het ernstig maakt.

Sowieso, zwaardere straffen bij geweld tegen hulpverleners, bij geweld tegen ambtenaren, en nu bij geweld tegen homo's. Wat is de volgende groep? Zou er misschien iets mis zijn met de strafhoogte bij geweld? Dit zijn lapmiddelen, pak het probleem zelf aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:25:20 #54
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_95224712
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Wacht, ik mobiliseer de homogemeenschap even om een persbericht uit te dragen :D.
Je doet net of dat absurd is, maar er is gewoon een coc niet dan?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:48:22 #55
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95225650
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik werd laatst uitgescholden voor homo. Toen heb ik de gozer gedreigd dat ik hem in zijn reet zou neuken totdat hij blauw zag van de ademnood als hij zijn gore bek niet zou houden.

Ik ben verdomme al jaren getrouwd met mijn vrouw.

On-topic: Ik vind per definitie dat al het geweld 2x zo zwaar bestraft moet worden. Sterker nog, mensen die een geweldsdelict plegen moeten in een heropvoedingskamp en (indien dat in het individuele geval kan helpen) verplicht geïnjecteerd worden met agressiebeteugelend middel.

Of gewoon door de knieschijven schieten. Komen die stadscommando's van de PVV toch nog van pas.
Je begrijpt de tegenstrijdigheid van die laatste opmerking met de rest van je post? Het is makkelijk om te roepen dat geweldsmisdrijven heel zwaar bestraft moeten worden, maar vrijwel iedereen weet wel wat gevallen waarin hij/zij geweld best vindt kunnen. Als dat geweld dan zo zwaar bestraft wordt staan we weer met zijn allen te roepen hoe schandalig het Nederlandse rechtssysteem is.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Qebbel het volgende:
Deze maatregel wordt alleen maar in het leven geroepen vanwege het toenemend geweld gericht tegen homoseksuelen, met als dieptepunten natuurlijk de weggepeste homo's en lesbiennes uit hun bloedeigen huizen. Dat dit absoluut keihard bestraft moet worden, omdat dit echt niet kan, zal elk rationeel mens me me eens zijn. Dat is ook de boodschap die de politiek hiermee uit. Dit is onacceptabel in Nederland, punt klaar uit.
Tevens gaat het er om dat de politie sneller stappen onderneemt om aan dit soort zaken een einde te kunnen maken. De wet heeft ook een ondersteunende functie hierin. Dus het is niet zo zwart-wit dat homoseksuelen hierin voorgetrokken worden. Men wil gewoon een einde maken aan deze nare trend en ik hoop van harte dat het lukt!

Op dit moment doen de meeste slachtoffers geeneens aangifte, want daar wordt toch niks mee gedaan. Misschien dat het op deze manier wel enigszins verbeterd wordt. De aandacht wordt er in ieder geval wel mee geroepen en HOPELIJK komt dat ook aan bij daders!
Dus nu moeten mensen die geen slachtoffer zijn geworden van een hatecrime maar stoppen met aangiftes doen omdat ze weten dat hun probleem toch geen prioriteit krijgt? Mensen die geen aangifte doen omdat er niks mee gedaan wordt heb je in alle soorten en maten en dat zou geen reden moeten zijn om geweld tegen een bepaalde groep maar anders aan te gaan pakken.
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:52:35 #56
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95225828
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Qebbel het volgende:
Deze maatregel wordt alleen maar in het leven geroepen vanwege het toenemend geweld gericht tegen homoseksuelen, met als dieptepunten natuurlijk de weggepeste homo's en lesbiennes uit hun bloedeigen huizen. Dat dit absoluut keihard bestraft moet worden, omdat dit echt niet kan, zal elk rationeel mens me me eens zijn. Dat is ook de boodschap die de politiek hiermee uit. Dit is onacceptabel in Nederland, punt klaar uit.
Enig. Er worden ook niet-homo's weggepest door "Tokkies". Je hele argument gaat mank, zie ook het eerdergenoemde artikel 1 van de grondwet (!)...
censuur :O
pi_95228097
Invoering van "hate crimes" dus. Ik vind dat niet eens zo'n vreemd idee. De meeste beschaafde landen kennen al een dergelijke regeling.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hate_crime
pi_95228239
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Enig. Er worden ook niet-homo's weggepest door "Tokkies". Je hele argument gaat mank, zie ook het eerdergenoemde artikel 1 van de grondwet (!)...
Het gaat om de intentie. Dat kan een enorm belangrijk verschil betekenen. Zo bestaat er een verschil wanneer je een gebouw in brand steekt vanwege de kick (bijvoorbeeld), of wanneer het een terroristische daad betreft. Het resultaat mag dan misschien hetzelfde zijn, de intentie niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')