Anders dan landen als Frankrijk die van het staatssteunen een sport maakt?quote:Op maandag 18 april 2011 19:14 schreef dvr het volgende:
[..]
Fokker was al een keer of twee, drie door de staat gered voordat hun doekje viel, het was op zich begrijpelijk dat de politiek het als een zwart gat zag. Maar doodzonde, want juist op dat moment had het bedrijf potentieel. Ze hadden alleen even veel last van een lage dollarkoers waardoor bij gelijkblijvende kosten hun inkomsten sterk daalden. Verder was de bedrijfsvoering een zooitje (blijkt ook al uit dat niet-afgedekte dollarrisico) maar daar had de bezem door gehaald kunnen worden. Het verlies van Fokker is een grote klap geweest, nog steeds, voor Nederland als industrie- en kennisland.
[..]
De schijn daarvan wordt in ieder geval leuk opgehouden, maar we hangen feitelijk aan een zijden draadje.
Ik weet niet wat je vraagt of wilt zeggen, maar dit soort staatssteun is volgens mij onder de huidige Europese regelgeving sowieso niet meer mogelijk.quote:Op maandag 18 april 2011 23:13 schreef tjoptjop het volgende:
Anders dan landen als Frankrijk die van het staatssteunen een sport maakt?
Een beetje van jezelf en een beetje van maggi ..quote:Op maandag 18 april 2011 23:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Anders dan landen als Frankrijk die van het staatssteunen een sport maakt?
Banken zijn geen bedrijven?quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:01 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je vraagt of wilt zeggen, maar dit soort staatssteun is volgens mij onder de huidige Europese regelgeving sowieso niet meer mogelijk.
Ja die staan ook boven de NMA en zoquote:Op dinsdag 19 april 2011 00:43 schreef dvr het volgende:
[..]
Voor het bankwezen gelden inderdaad andere wetten en regels.
Kranten staan er vol vanquote:
Ah een soort nationalistische gedachte, was ook het enige wat ik me kon indenken. Als merk voegt Saab imho niks toe aan Volvo. Vanuit de overheid gezien is het verzoek wel logisch, ben benieuwd wat het ze gaat kostenquote:Op zondag 24 april 2011 23:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.bnr.nl/topic/m(...)volvo-saab-overnemen
het scheelt werk voor al die mensen die met een faillissement hun werk kwijt zijn en de Zweedse overheid heeft dan meer kans dat ze die 400 miljoen terug krijgtquote:Op zondag 24 april 2011 23:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ah een soort nationalistische gedachte, was ook het enige wat ik me kon indenken. Als merk voegt Saab imho niks toe aan Volvo. Vanuit de overheid gezien is het verzoek wel logisch, ben benieuwd wat het ze gaat kosten
edit: is er nog een link met Saab en Scania? Dat gedeelte zou voor Volvo natuurlijk wel interessant kunnen zijn?
Ik zie nu vooral een belang voor Zweden/overheid, niet zozeer voor Volvo.quote:Op zondag 24 april 2011 23:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het scheelt werk voor al die mensen die met een faillissement hun werk kwijt zijn en de Zweedse overheid heeft dan meer kans dat ze die 400 miljoen terug krijgt
http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=nieuws_dftquote:Op zondag 24 april 2011 23:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik zie nu vooral een belang voor Zweden/overheid, niet zozeer voor Volvo.
quote:Volvo zou een overname ook goed uitkomen. Volgens de goed geīnformeerde bronnen kan de autobouwer dan zo’n 100.000 auto’s extra maken op het zogenoemde Spa-platform (Scalable Platform Architecture, red.) dat in ontwikkeling is. Hiermee is het technisch eenvoudig om ook Saab-modellen te bouwen.
Sjezus gastquote:Op zondag 24 april 2011 23:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=nieuws_dft
[..]
Natuurlijk ligt hij er niet wakker van. Het is toch zijn geld niet.quote:Op maandag 25 april 2011 10:21 schreef jpjedi het volgende:
Prive ligt Victor Muller er niet wakker van. Hij liep vrijdag rond op de RAI met zijn vrouw en liep interessant te doen bij de verkopers van Fisker..
Naar de RAI gaan met je vrouw terwijl je fabriek plat ligt door liquiditeitsproblemen.
Dat is ook waarquote:Op maandag 25 april 2011 10:45 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt hij er niet wakker van. Het is toch zijn geld niet.
quote:di 26 apr 2011, 15:14
'Saab-personeel moet naar fabriek komen'
STOCKHOLM (AFN) - De ruim 3400 medewerkers van autofabriek Saab, eigendom van het Nederlandse Spyker Cars, moeten woensdag naar de fabriek in het Zweedse Trollhättan komen. Zij zouden hier 'belangrijke informatie' krijgen.
Spyker Cars NV 26-04-2011 (17:20)
3,99 EUR -6,05% -0,257
Dat hebben Saab-medewerkers dinsdag bevestigd. Geen van de officiële woordvoerders van Saab wil vooralsnog iets zeggen over de inhoud van de bijeenkomst. Deze zou om 07.00 uur beginnen.
Woensdag staat de autofabriek precies drie weken stil door een tekort aan onderdelen dat deels een gevolg is van onbetaalde rekeningen bij toeleveranciers. Saab heeft daardoor volgens analisten 2900 tot 3300 van de beoogde 80.000 voertuigen voor dit jaar niet kunnen produceren.
Hij werkt in Zweden bij de Saab fabriek? Een eventueel massaontslag/faillissement hoeft niet direct ernstige gevolgen te hebben in Nederland. Daarnaast schijnt het dat Volvo geīnteresseerd is, voor een zacht prijsje zijn die waarschijnlijk wel bereid de tent over te nemen. De enige die er dan wat bij in schiet is de Zweedse overheid, leergeld voor het hachelijke avontuur waarin zij zich stortten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:29 schreef QBay het volgende:
[..]
Dan is mijn vader waarschijnlijk vanaf morgen werkloos
Niet in Zweden, maar wel als Saab-dealer in Nederland. Zonder officieel dealerschap wordt het erg zwaar voor hem, het meeste winst wordt behaald bij de verkoop van een nieuwe auto. Niemand koopt natuurlijk een nieuwe auto van een failliet merk en van de werkplaats alleen valt niet te leven waarschijnlijk...quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hij werkt in Zweden bij de Saab fabriek? Een eventueel massaontslag/faillissement hoeft niet direct ernstige gevolgen te hebben in Nederland. Daarnaast schijnt het dat Volvo geīnteresseerd is, voor een zacht prijsje zijn die waarschijnlijk wel bereid de tent over te nemen. De enige die er dan wat bij in schiet is de Zweedse overheid, leergeld voor het hachelijke avontuur waarin zij zich stortten.
De meeste Rover dealers hier zijn idd ook nogal nietszeggende occasionhandeltjes geworden. Maar hopelijk wordt dat Volvo wat.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
[..]
Niet in Zweden, maar wel als Saab-dealer in Nederland. Zonder officieel dealerschap wordt het erg zwaar voor hem, het meeste winst wordt behaald bij de verkoop van een nieuwe auto. Niemand koopt natuurlijk een nieuwe auto van een failliet merk en van de werkplaats alleen valt niet te leven waarschijnlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |