abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2011 @ 10:29:19 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_98710832
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 27 juni 2011 @ 10:37:16 #227
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98711076
Vakbondslid Skott zag er geen heil meer in om aan te blijven :%
  maandag 27 juni 2011 @ 15:00:50 #228
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98720079
Bond eist betaling Saab-medewerkers

De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab eist dat werknemers worden uitbetaald. Er is een aanmaning verstuurd en Saab heeft een week de tijd om te reageren. Als een antwoord uitblijft, kan de vakbond, IF Metall, het bedrijf failliet laten verklaren.

Vorige week maakte Saab bekend dat er niet meer genoeg geld in kas zit om de werknemers uit te betalen. Intussen zijn de twee bondsleden die in het bestuur van Saab zaten opgestapt. Topman Muller is nu nog het enige bestuurslid.

Grote order
Saab maakte vanochtend bekend zijn werknemers nog voor het einde van deze maand te kunnen uitbetalen. Het Zweedse autobedrijf kan dit weer doen nu het een grote order heeft gekregen; een Chinees bedrijf heeft 582 auto's besteld ter waarde van 13 miljoen euro.

"Ik ben blij dat ik deze overeenkomst kan melden, omdat het de financiering op korte termijn veiligstelt", zegt topman Victor Muller in een persbericht.

Saab, begin 2010 overgenomen door het Nederlandse Spyker, verkeert in zware problemen. De productie ligt al geruime tijd stil.

Meer geld nodig :%
De productie in het Zweedse Trollhättan kan echter nog niet worden opgestart, aldus Saab. Daar is meer geld voor nodig.

Volgens directeur Muller is de Russische zakenman Vladimir Antonov nog steeds van plan om geld te investeren in Saab, maar hij wacht nog op een goedkeuring van verschillende partijen. Het Zweedse National Debt Office gaf twee maanden geleden al zijn fiat voor de investering.
  maandag 27 juni 2011 @ 15:18:26 #229
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98720678
Van autoweek.nl

Victor hierbij PLAN-B voor Saab:

Laat Saab direct failliet gaan, gooi 1000 man op straat (lager geschoold personeel) en haal meteen 1000 chinezen naar Zweden.

Rekensom zweeds personeel: 1000 man x 4000,- euro bruto per maand (Inclusief pensioen etc.) = 4 miljoen x 12 maanden = 48 miljoen!

Rekensom chinees personeel: 1000 man x 2000,- euro bruto per maand (Inclusief pensioen etc.) = 2 miljoen x 12 maanden = 24 miljoen!

>> Directe winst: 24 miljoen! (Dat is heel veel geld, en waarschijnlijk kosten die chinezen nog minder!) :D

Hoger geschoold personeel blijft Zweeds, autos blijven in Zweden gemaakt worden, Saab-gevoel blijft bestaan.

Ter info ik hoop natuurlijk dat dit niet hoeft want dat zou voor die 1000 zweedse mannen heel erg zijn, maar ben bang dat het niet anders kan.

_O-
  maandag 27 juni 2011 @ 15:19:52 #230
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98720739
quote:
Hij is in ieder geval geen tijd meer kwijt aan intern overleg :+
  maandag 27 juni 2011 @ 16:26:13 #231
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98723878
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op :N .
'Enthousiasme Saabkopers loopt terug'

Auto’s van het noodlijdende Zweedse Saab worden nog steeds verkocht in ons land, maar het enthousiasme onder potentiële kopers loopt wel terug. Dat heeft een woordvoerder van Saab Nederland maandag gezegd.
De doelstelling om dit jaar 1500 auto’s te verkopen in Nederland, heeft de onderneming laten varen. ,,We moeten onze doelstelling naar beneden bijstellen; hoeveel het er wel gaan worden, weten we nog niet. Het is onbekend wanneer de productie weer opgestart gaat worden’’, aldus de zegsman.

Saabrijders hoeven zich in ieder geval voorlopig geen zorgen te maken over onderdelenleveranties, in het geval dat de fabrikant omvalt. ,,Voordat de onderdelen opdrogen, ben je wel tien tot vijftien jaar verder’’, stelt de zegsman. Dat komt omdat Saab voor een groot deel afhankelijk is van toeleveranciers voor de bevoorrading.

De levering van plaatwerk, zoals portieren en spatborden die wel in eigen huis gemaakt worden, kan in de toekomst wel een probleem worden.

http://www.beursduivel.be(...)abkopers_loopt_terug



-O- -O-
  maandag 27 juni 2011 @ 16:30:08 #232
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98724042
Geduld vakbond met Saab is op :D

TROLLHÄTTAN - De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab wil geld zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek. Daartoe is een aanmaning richting het bedrijf de deur uitgedaan.

Na ontvangst heeft Saab wettelijk zeven dagen om te reageren. Gebeurt dat niet, dan kan de bond het faillissement van Saab aanvragen.
Dat zei het inmiddels afgetreden Saab-bestuurslid Håkan Skött van de bond IF Metall maandag.

Faillissement
De 1500 medewerkers van Saab kregen donderdag te horen dat ze geen salaris kregen uitbetaald. De vakbondsman zei nog niet te weten of bij geen reactie inderdaad faillissement wordt aangevraagd.
De Saab-medewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien.

IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.
Schuld
Volgens de Zweedse vereniging van auto-onderdelenleveranciers FKG is de schuld van Saab bij zijn toeleveranciers opgelopen tot ongeveer 60 miljoen euro. Verschillende toeleveranciers hebben hun uitstaande bedragen overgedragen aan deurwaarders.
Juist maandag diende IAC Sweden een claim in van 44 miljoen kronen (ongeveer 4,5 miljoen euro), de grootste eis van een toeleverancier tot nu toe. IAC maakt de instrumentenpanelen en deuronderdelen voor Saab.
Begin dit jaar werkten ongeveer 4300 mensen bij de circa 800 toeleveranciers van Saab; van wie nu zo'n 500 hun baan kwijt zijn. 200 van hen werkten voor IAC.
Impact
Mocht Saab kopje onder gaan, dan is de impact op de Zweedse economie op de korte termijn beperkt. Zo blijkt uit een eind april gemaakt analyse de Zweedse Nordea bank.
''Bij het verlies van Saab daalt de Zweedse industriële productie met 1 procent en het inkomen per hoofd van de bevolking met 0,2 procent. Ofwel iets meer dan zo'n 50 euro per Zweedse burger'', lichtte econoom Bengt Roström van de bank toe.
''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.

http://www.nu.nl/beurs/2550053/geduld-vakbond-met-saab.html

Gaat nu wel erg snel daar :{
  maandag 27 juni 2011 @ 21:29:33 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98737325
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geduld vakbond met Saab is op :D

TROLLHÄTTAN - De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab wil geld zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek. Daartoe is een aanmaning richting het bedrijf de deur uitgedaan.

Na ontvangst heeft Saab wettelijk zeven dagen om te reageren. Gebeurt dat niet, dan kan de bond het faillissement van Saab aanvragen.
Dat zei het inmiddels afgetreden Saab-bestuurslid Håkan Skött van de bond IF Metall maandag.

Faillissement
De 1500 medewerkers van Saab kregen donderdag te horen dat ze geen salaris kregen uitbetaald. De vakbondsman zei nog niet te weten of bij geen reactie inderdaad faillissement wordt aangevraagd.
De Saab-medewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien.

IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.
Schuld
Volgens de Zweedse vereniging van auto-onderdelenleveranciers FKG is de schuld van Saab bij zijn toeleveranciers opgelopen tot ongeveer 60 miljoen euro. Verschillende toeleveranciers hebben hun uitstaande bedragen overgedragen aan deurwaarders.
Juist maandag diende IAC Sweden een claim in van 44 miljoen kronen (ongeveer 4,5 miljoen euro), de grootste eis van een toeleverancier tot nu toe. IAC maakt de instrumentenpanelen en deuronderdelen voor Saab.
Begin dit jaar werkten ongeveer 4300 mensen bij de circa 800 toeleveranciers van Saab; van wie nu zo'n 500 hun baan kwijt zijn. 200 van hen werkten voor IAC.
Impact
Mocht Saab kopje onder gaan, dan is de impact op de Zweedse economie op de korte termijn beperkt. Zo blijkt uit een eind april gemaakt analyse de Zweedse Nordea bank.
''Bij het verlies van Saab daalt de Zweedse industriële productie met 1 procent en het inkomen per hoofd van de bevolking met 0,2 procent. Ofwel iets meer dan zo'n 50 euro per Zweedse burger'', lichtte econoom Bengt Roström van de bank toe.
''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.

http://www.nu.nl/beurs/2550053/geduld-vakbond-met-saab.html

Gaat nu wel erg snel daar :{
morgen koers <,010 euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 juni 2011 @ 21:32:17 #234
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98737454
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

morgen koers <,010 euro
Zit je zeker short :+
  maandag 27 juni 2011 @ 22:04:25 #235
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98739344
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Zit je zeker short :+
nee dat kan niet.
Jammer, ik had paar jaar geleden ook een Saab, mooie wagen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98745123
quote:
''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.
Ik snap ook niet helemaal waar ze zich zorgen over maken.
pi_98745301
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

'Enthousiasme Saabkopers loopt terug'

Auto’s van het noodlijdende Zweedse Saab worden nog steeds verkocht in ons land, maar het enthousiasme onder potentiële kopers loopt wel terug. Dat heeft een woordvoerder van Saab Nederland maandag gezegd.
De doelstelling om dit jaar 1500 auto’s te verkopen in Nederland, heeft de onderneming laten varen. ,,We moeten onze doelstelling naar beneden bijstellen; hoeveel het er wel gaan worden, weten we nog niet. Het is onbekend wanneer de productie weer opgestart gaat worden’’, aldus de zegsman.

Saabrijders hoeven zich in ieder geval voorlopig geen zorgen te maken over onderdelenleveranties, in het geval dat de fabrikant omvalt. ,,Voordat de onderdelen opdrogen, ben je wel tien tot vijftien jaar verder’’, stelt de zegsman. Dat komt omdat Saab voor een groot deel afhankelijk is van toeleveranciers voor de bevoorrading.

De levering van plaatwerk, zoals portieren en spatborden die wel in eigen huis gemaakt worden, kan in de toekomst wel een probleem worden.

http://www.beursduivel.be(...)abkopers_loopt_terug


-O- -O-
Dat vond ik bij voorbaat al zo'n gelul van Muller, die had grote woorden over dat er weer zoveel duizend Saabs geproduceerd gaan worden enzovoorts, maar vroeg zich ondertussen totaal niet af of er überhaupt wel vraag naar was.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:52:13 #238
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98745842
quote:
11s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik snap ook niet helemaal waar ze zich zorgen over maken.
Die Saablijn gaat binnen twee weken over naar Volvo
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98745887
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die Saablijn gaat binnen twee weken over naar Volvo
Bron? Ik heb Geely nog helemaal niet in dit verhaal gehoord.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 02:16:44 #240
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_98750761
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geduld vakbond met Saab is op :D

TROLLHÄTTAN - De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab wil geld zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek. Daartoe is een aanmaning richting het bedrijf de deur uitgedaan.

Na ontvangst heeft Saab wettelijk zeven dagen om te reageren. Gebeurt dat niet, dan kan de bond het faillissement van Saab aanvragen.
Dat zei het inmiddels afgetreden Saab-bestuurslid Håkan Skött van de bond IF Metall maandag.

Faillissement
De 1500 medewerkers van Saab kregen donderdag te horen dat ze geen salaris kregen uitbetaald. De vakbondsman zei nog niet te weten of bij geen reactie inderdaad faillissement wordt aangevraagd.
De Saab-medewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien.

IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.
Schuld
Volgens de Zweedse vereniging van auto-onderdelenleveranciers FKG is de schuld van Saab bij zijn toeleveranciers opgelopen tot ongeveer 60 miljoen euro. Verschillende toeleveranciers hebben hun uitstaande bedragen overgedragen aan deurwaarders.
Juist maandag diende IAC Sweden een claim in van 44 miljoen kronen (ongeveer 4,5 miljoen euro), de grootste eis van een toeleverancier tot nu toe. IAC maakt de instrumentenpanelen en deuronderdelen voor Saab.
Begin dit jaar werkten ongeveer 4300 mensen bij de circa 800 toeleveranciers van Saab; van wie nu zo'n 500 hun baan kwijt zijn. 200 van hen werkten voor IAC.
Impact
Mocht Saab kopje onder gaan, dan is de impact op de Zweedse economie op de korte termijn beperkt. Zo blijkt uit een eind april gemaakt analyse de Zweedse Nordea bank.
''Bij het verlies van Saab daalt de Zweedse industriële productie met 1 procent en het inkomen per hoofd van de bevolking met 0,2 procent. Ofwel iets meer dan zo'n 50 euro per Zweedse burger'', lichtte econoom Bengt Roström van de bank toe.
''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.

http://www.nu.nl/beurs/2550053/geduld-vakbond-met-saab.html

Gaat nu wel erg snel daar :{
misschien is het dan maar goed ook als Saab zo snel mogelijk failliet gaat, er zijn gewoon te veel autobouwers op deze planeet (en zeker in Zweden).
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:17:00 #241
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98818173
Pang Da verwacht orders Saab op tijd te ontvangen

De Chinese autodealer Pang Da Automobile verwacht zijn orders ter waarde van ¤45 miljoen bij Saab Automobile, dochter van Swedish Automobile, op tijd te ontvangen, ondanks de productiestop als gevolg van een geldtekort

Op dit moment zijn we niet bezorgd over vertragingen van onze bestellingen, omdat we geloven dat Saab snel de productie zal hervatten', _O- zegt secretaris Wang Yin van het bestuur van Pang Da woensdag tegenover Dow Jones Newswires.

Pang Da tekende in mei een intentieverklaring met Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars, om een belang van 24% ter waarde van ¤65 miljoen te nemen en voor ¤45 miljoen aan auto's aan te schaffen.

De productie heeft in de afgelopen drie maanden echter grotendeels stilgelegen bij Saab, omdat leveranciers stopten met het leveren van onderdelen nadat ze niet meer betaald kregen.

Volgens Wang heeft Pang Da de ¤45 miljoen volledig betaald aan Swedish Automobile. Ook merkt de secretaris op dat Swedish Automobile met een ander, anoniem, Chinees bedrijf een korte termijn financieringsovereenkomst heeft bereikt. 'Dus ik denk dat we de auto's zullen ontvangen zoals we hebben afgesproken, in de herfst.'

Afgelopen maandag maakte Swedish Automobile bekend dat een Chinees concern een bestelling bij Saab heeft gedaan voor 582 Saab auto's ter waarde van ¤13 miljoen.

Omstreeks 11.15 uur noteert het aandeel 18,2% hoger op ¤1,46

http://fd.nl/beleggen/201(...)op-tijd-te-ontvangen

Laatste stuiptrekking :?
pi_98824353
Arme Pang Da (ik las Panda :P ), ik denk dat ze naar hun auto's en geld kunnen zwaaien :X
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_98824392
Swan is wel aan het vliegen :Y) +43.44%
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:13:35 #244
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98831723
Productie Saab binnen 2 weken hervat :D

Swedish Automobile hoopt binnen 2 weken de productie van Saabs te kunnen hervatten. Ook kunnen de werknemers weer salaris tegemoet zien. Dat maakte het autobedrijf woensdag bekend naar aanleiding van een financieringsovereenkomst met Gemini.

De productiehervatting is afhankelijk van het bereiken van overeenkomsten met de leveranciers van Saab. Bestuursvoorzitter Victor Muller zei dinsdag het salaris over juni te hebben overgemaakt en bood het Saabpersoneel zijn excuses aan voor de late uitbetaling. ,,We hebben de afgelopen weken duidelijk een zware periode meegemaakt. Hopelijk kunnen we nu overeenstemming bereiken met onze toeleveranciers om de productie op een gecontroleerde manier te hervatten'', aldus Muller.

Swedish Automobile leent 25 miljoen euro van Gemini en betaalt de investeringsmaatschappij daarover 10 procent rente. De lening heeft een looptijd van een half jaar. De lening kan worden omgezet in aandelen tegen een koers van 1,38 euro. Dat is de gemiddelde waarde van het aandeel Swedish Automobile in de afgelopen tien handelsdagen. Dinsdag schoot de koers 47,5 procent omhoog na de bekendmaking van de lening van Gemini.

Aflossen

Met de lening van Gemini komt het totaal aan kapitaal dat het bedrijf recent heeft aangetrokken op 66 miljoen euro. Daarvan kwam 13 miljoen euro van een Chinese partij die 582 Saabs voor dat geld bestelde en 28 miljoen euro uit de verkoop van vastgoed van het Zweedse automerk.

Swedish Automobile wil de lening van Gemini aflossen zodra het bedrijf geld binnenkrijgt van de Chinese bedrijven Pang Da en Youngman. Recent sloot Swedish Automobile overeenkomsten met die twee bedrijven op het gebied van productie en distributie. Pang Da neemt een belang van 24 procent in Swedish Automobile in ruil voor een investering van 109 miljoen euro. Youngman pompt 136 miljoen euro in het bedrijf en krijgt daarvoor een belang van 29,9 procent. Het wachten is nu op toestemming van Peking voor de beoogde transacties.

www.dft.nl
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:24:36 #245
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98903719
China en Zweedse minister in gesprek over Saab


De Zweedse minister van ondernemen Maud Olofsson en chief executive Victor Muller hebben laat op donderdag gesproken met een afvaardiging van de Chinese overheid, om de zaken tussen de Zweedse autofabrikant met China te bespreken, meldt de Swedish Radio vrijdag.

"Ze zien voortgaande uitdagingen in deze markt. Het was voor mij belangrijk om een beeld te geven van hoe wij aankijken tegen Saab en een toekomstige samenwerking. Zij waren tevreden met de samenwerking tussen Volvo en Geely, maar voor Saab is het enigszins anders, omdat die in een nijpende situatie zit", zegt Olofsson na de bijeenkomst tegen Swedish Radio.

Het was China's Nationale Ontwikkelings- en Hervormingscommissie, de commissie die besloot dat buitenlandse autobedrijven in China mogen investeren, die gisteravond een twee uur durend onderhoud had met minister Olofsson. Tijdens het eerste deel van de bijeenkomst was Victor Muller ook aanwezig.

De Chinese automakers Pang Da (601258.SH) en Youngman hebben zich recent bereid getoond om in totaal EUR245 miljoen in Saab te investeren en daarom is het van cruciaal belang dat de Chinese overheid de samenwerking goedkeurt.

"We hebben een goed gesprek gehad en hebben een goede ervaring vanuit bijeenkomsten met Volvo en Geely. Maar men moet herinneren dat het harde zakenlui zijn", stelt Olofsson.

Russisch zakenman Vladimir Antonov, een andere potentieel investeerder in Saab, was donderdag ook in Stockholm aanwezig. Antonov heeft geen ontmoeting gehad met de Zweedse overheid, maar bezocht wel de grootste vakbond van Saab, IF Metall.

www.fd.nl
  maandag 4 juli 2011 @ 13:31:08 #246
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99019033
Muller belooft drie nieuwe Saabmodellen :D

Instapmodel
Saab en Youngman willen in de vorm van een joint venture drie nieuwe modellen ontwikkelen, de Saab 9-1, 9-6 en 9-7. Saab wordt verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling tot de start van de productie. Youngman moet zorgen voor de financiële middelen.

"We kunnen nu een kleine 'instapmodel' Saab ontwikkelen, een auto die al heel lang op ons verlanglijstje stond", aldus Muller

Beleggers reageerden positief op de nieuwe ontwikkelingen. Het aandeel Swedish Automobile stond 15,5 procent hoger.

Saab verkeert nog altijd in zware financiële problemen, waardoor de productie stil ligt en salarissen niet kunnen worden betaald. :|W

http://www.nu.nl/economie(...)we-saabmodellen.html

Victor heeft wel een hele grote duim _O-
pi_99019164
Echt he... hoe slechter het gaat, hoe groter de verhalen. Als je weet wat een auto ontwikkelen kost... Victor spreekt over 3 modellen en dat terwijl hij geen salarissen kan betalen.

Wachten op de big bang.
pi_99026593
quote:
Dow Jones & Company, Inc. VANDAAG 16:34

(Dit is een update van eerder gepubliceerd bericht 'SWAN en Saab maken overeenkomst bindend en starten jv' om extra informatie toe te voegen.)

STOCKHOLM (Dow Jones)--Swedish Automobile nv (SWAN.AE) en SWAN-onderdeel Saab Automobile ab melden maandag de op 13 juni aangekondigde intentieverklaring met Pang Da Automobile Trade Co ltd (601258.SH) en Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co. ltc om te zetten in een bindende overeenkomst.

Destijds kwamen de vier partijen overeen dat Pang Da en Youngman in totaal EUR245 miljoen in SWAN en Saab zouden investeren.

De voorwaarden van de bindende overeenkomst bieden de mogelijkheid voor de terugkeer van de Russische zakenman Vladimir Antonov als aandeelhouder en investeerder in Swedish Automobile en Saab, melden SWAN en Saab. Zij melden tevens te voorzien dat dit zal gebeuren zodra Pang Da en Youngman hiermee instemmen.

Daarnaast kondigt Saab Automobile de oprichting van een joint venture (jv) aan met het Chinese Zehjiang Youngman Passenger Car Group Co. ltd, bekend als Youngman Passenger Car, voor de ontwikkeling van drie nieuwe Saab-modellen.

Saab Automobile en Youngman Passenger Car zullen beide een 50%-belang in de op te richten joint venture houden, die zich zal focussen op het ontwikkelen van drie nieuwe Saab-modellen, wel te verstaan de Saab 9-1, Saab 9-6 en Saab 9-7.

"Deze joint venture geeft Saab Automobile de kans om modellen te ontwerpen die nog niet eerder voorzien of gefinancierd waren in het originele businessplan: we kunnen nu bijvoorbeeld een instapmodel Saab ontwikkelen, een model dat al lang bovenaan onze wensenlijst staat", zegt Victor Muller, chief executive van Saab Automobile en Swedish Automobile.

"Het is belangrijk richting onze leveranciers om te laten zien dat we een langetermijnplan hebben", aldus Saab-woordvoerder Eric Geers, die daarmee refereert naar de inmiddels wekenlange onderbreking van de productie van Saab door betalingsachterstanden aan leveranciers.

"Het is ons doel de productie volgende week te hervatten", aldus Geers. "Het is noodzakelijk om overeenstemming te bereiken met al onze leveranciers om ons van een regelmatige aanvoer van onderdelen te verzekeren."

Swedish Automobile meldde vorige week door de verkoop van vastgoed van Saab Automobile aan een Zweedse groep investeerders, een grote order uit China en een overbruggende lening van EUR25 miljoen van de in de Bahamas gevestigde aandeelhouder Gemini Investment Fund genoeg financiering te hebben veiliggesteld voor het herstarten van de productie.

Daarbij maakte de Europese Investerings Bank (EIB) maandag bekend de verkoop van 50,1% van de aandelen in Saab Automobile Property ab, het vastgoedonderdeel van Swedish Automobile, aan een consortium aan Zweedse vastgoedinvesteerders voor EUR28 miljoen goedgekeurd te hebben.

Swedish Automobile en Saab geven aan dat de overeenkomsten met Youngman en Pang Da nog wel onderhevig zijn aan goedkeuring van de lokale autoriteiten.

Door Christina Zander, bewerkt door Patrick Buis en Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; elco.vangroningen@dowjones.com

(END) Dow Jones Newswires

July 04, 2011 10:34 ET (14:34 GMT)

http://www.rtl.nl/compone(...)v-dowjones909133.xml
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:46:49 #249
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99055010
Saab wil weer starten :P

Volgende week woensdag moet de productie van Saab weer worden opgestart. Daarvoor moet er wel een overeenkomst liggen met de toeleveranciers. De overeenkomst met de twee Chinese bedrijven is bindend geworden, enige voorwaarde is nu nog dat China de toestemming ervoor geeft. Ook keurde maandag de EIB de vastgoeddeal van Saab goed. (FD, p.9 - Tel, p.22)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:02:59 #250
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99077033
Saab verkocht in 2010 slechter dan gemeld :D

Het Zweedse automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft vorig jaar minder auto's verkocht dan eerder gemeld. Dat blijkt uit het jaarverslag dat Saab dinsdag deponeerde bij de Zweedse autoriteiten.

Saab wist vorig jaar ongeveer 28.300 auto's aan de man te brengen. Eerder meldde Spyker Cars, zoals Swedish Automobile tot voor kort heette, nog de verkoop van bijna 32.000 nieuwe Saabs in 2010. Saab leed vorig jaar een operationeel verlies van circa 3,1 miljard Zweedse kroon (330 miljoen euro), bij een omzet van 6,3 miljard kroon (690 miljoen euro). Moederbedrijf Spyker Cars meldde over 2010 een totaalverlies van 218 miljoen euro.

In een begeleidend schrijven aan de Zweedse autoriteiten stelden de accountants van Ernst & Young dat de grootste uitdaging van Saab dit jaar is om te zorgen voor een ordentelijke financiering en positieve bedrijfsontwikkeling. De productie bij Saab ligt al langere tijd stil omdat rekeningen van leveranciers niet betaald kunnen worden. Het bedrijf heeft vorige week laten weten de productie binnen 2 weken te zullen hervatten.

www.telegraaf.nl

En we zijn weer besodemieterd door Victor o|O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')