Ik zeg toch, over het algemeen. Verhoudingsgewijs zijn het gewoon lageropgeleiden.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
![]()
Wat weet jij er weinig vanaf. Er zijn juist heel veel beta-studenten. Denk jij dat al die communicatiesystemen die ontwikkeld worden, computersystemen, gevechtsvliegtuigen, radars, electronische oorlogsvoering, et cetera door mensen met pretpakketten in stand gehouden worden?
Ik doelde meer op veiligheid en controle, dat is dan een stuk minder, maar dat is ook wel een goed punt ja.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:11 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Inderdaad. Da's lekker goedkoop zeggen ze nu. Later zeggen ze wel wat anders. De VS huurt particulier soldaten in o.a. bij 't bedrijf Blackwater. Een gewone soldat kost $50k per jaar, een huurling zo'n $180k. Dat stond een tijd geleden in 't NRC.
Ben ik helemaal voorquote:Op donderdag 7 april 2011 21:11 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Of gewoon weer dienstplicht invoeren. Iedereen loopt maar te zeuren over de jeugd. Nou, dit is je kans om ze weer wat discipline bij te brengen.
Omdat ze op jonge leeftijd instromen en binnen Defensie verder worden opgeleid. Wat is je punt? Ik heb meer respect voor een man in het Korps Mariniers dan een HBO homo die z'n Bachelor in Communicatie heeft afgerond.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:12 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Ik zeg toch, over het algemeen. Verhoudingsgewijs zijn het gewoon lageropgeleiden.
Dat valt wel mee. Ik hoor juist dat er geklaagd wordt dat er teveel officieren zijn!quote:Op donderdag 7 april 2011 21:12 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Ik zeg toch, over het algemeen. Verhoudingsgewijs zijn het gewoon lageropgeleiden.
Dat is inderdaad juist goed. Een heleboel mensen willen of kunnen niet een vervolgopleiding doen. Kunnen ze perfect terecht bij defensie.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:13 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Omdat ze op jonge leeftijd instromen en binnen Defensie verder worden opgeleid. Wat is je punt?
Ga weg. Alsjeblieft.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:14 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
Alsof Nederland zo'n belachelijk sterke defensie nodig heeft, die man op NOS die zit te janken: "Defensie word belachelijk klein!" Zelfs na de bezuinigen hebben we zeker nog een drie keer zo groot leger als Denemarken.
En 6x zo klein als Engeland. Je punt?quote:Op donderdag 7 april 2011 21:14 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
Alsof Nederland zo'n belachelijk sterke defensie nodig heeft, die man op NOS die zit te janken: "Defensie word belachelijk klein!" Zelfs na de bezuinigen hebben we zeker nog een drie keer zo groot leger als Denemarken.
Nederland heeft ook ongeveer wel 3x zoveel inwoners als Denemarken rekenwonder.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:14 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
verder worden opgeleidquote:Op donderdag 7 april 2011 21:13 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Omdat ze op jonge leeftijd instromen en binnen Defensie verder worden opgeleid. Wat is je punt?
Dat zegt niets. Misschien heeft Denemarken verhoudingsgewijs wel het kleinste leger ter wereld. Ze dragen ook bijna nooit bij aan internationale missies etcetera. Is niet echt geweldig voor hun internationale betrekkingen.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:14 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
Inderdaad, je hebt volkomen gelijk!quote:Op donderdag 7 april 2011 21:15 schreef Renaldo het volgende:
[..]
verder worden opgeleidhet enige wat ze qua opleiding doen is een gratis rijbewijs. De opleiding bestaat verder uit je bek houden en vooral orders opvolgen. Gehoorzaamheid en Bikkelen noemen ze dat, leuk joh
Allemaal prima maar niet met de zuur verdiende centjes van henk en ingrid.
Onzin. Costa Rica heeft dat.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:15 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Misschien heeft Denemarken verhoudingsgewijs wel het kleinste leger ter wereld. Ze dragen ook bijna nooit bij aan internationale missies etcetera. Is niet echt geweldig voor hun internationale betrekkingen.
Jij bent echt tering dom gastquote:Op donderdag 7 april 2011 21:15 schreef Renaldo het volgende:
[..]
verder worden opgeleidhet enige wat ze qua opleiding doen is een gratis rijbewijs. De opleiding bestaat verder uit je bek houden en vooral orders opvolgen. Gehoorzaamheid en Bikkelen noemen ze dat, leuk joh
ok je hebt gelijk sorryquote:Op donderdag 7 april 2011 21:15 schreef Renaldo het volgende:
[..]
Tsja dit is zo goed als precies wat HIJ wil. Ik ben hier niet debet aan in ieder geval.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:16 schreef BeffJeck het volgende:
wie van jullie heeft op dit kabinet gestemd? Een akkoord om je vingers af te likken. Ik hoor het Rutte nog zeggen.
Dan kan je lang wachten. In de tussentijd is de luchtvaart uitgevonden namelijk.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:17 schreef chroestjov het volgende:
Ik wacht vooralsnog op de Leopards die via de A12 in 1 lange colonne naar Den Haag op gaan rukken.
Is de kwaliteit van leven in Denemarken veel slechter dan in Nederland? Lijkt me niet toch. Dat leger is alleen leuk voor de mensen die zelf bij het leger werken.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:15 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Misschien heeft Denemarken verhoudingsgewijs wel het kleinste leger ter wereld. Ze dragen ook bijna nooit bij aan internationale missies etcetera. Is niet echt geweldig voor hun internationale betrekkingen.
PVV en VVD wordt volop gestemd in het leger, moet je nu zienquote:Op donderdag 7 april 2011 21:17 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Tsja dit is zo goed als precies wat HIJ wil. Ik ben hier niet debet aan in ieder geval.
En voor je internationale banden etc.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Is de kwaliteit van leven in Denemarken veel slechter dan in Nederland? Lijkt me niet toch. Dat leger is alleen leuk voor de mensen die zelf bij het leger werken.
klopt wat denemarken wordt internationaal echt uitgekotst omdat ze niet 100 militairen naar afghanistan hebben gestuurd, de lafaards! Koop geen deense producten mensen, doe het niet!!quote:Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
En voor je internationale banden etc.
Sommige mensen snappen het echt niet he.
Geen idee. In Costa Rica is het leger =0 ; niet nodig en geen functie. Het oorlogsbudget is ook = 0 ; niet ergens voor nodig, vinden ze daar. Goed idee.quote:
O ja.. ik vergat de hoge functie die zo nu en dan aan Jaap de Hoop Scheffer en z'n vrienden wordt gegund. Internationale banden etc.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
En voor je internationale banden etc.
Sommige mensen snappen het echt niet he.
Ja ok, de colonne Leopards onder begeleiding van Apaches en de F16's neutraliseren alvast enkele targets.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dan kan je lang wachten. In de tussentijd is de luchtvaart uitgevonden namelijk.
Costa Rica is ook inderdaad een enorm welvarend land.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:20 schreef quirigua het volgende:
[..]
Geen idee. In Costa Rica is het leger =0 ; niet nodig en geen functie. Het oorlogsbudget is ook = 0 ; niet ergens voor nodig, vinden ze daar. Goed idee.
Mensen die niet snappen dat Nederland juist wat te compenseren heeft op internationaal gebied omdat we zo'n klein land zijn....quote:Op donderdag 7 april 2011 21:21 schreef DrDentz het volgende:
[..]
O ja.. ik vergat de hoge functie die zo nu en dan aan Jaap de Hoop Scheffer en z'n vrienden wordt gegund. Internationale banden etc.
Tussen Panama en USA is het inderdaad het meest welvarend ! En nog mooi ook. En geen drugs of mafia problemen.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:22 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Costa Rica is ook inderdaad een enorm welvarend land.
Ik denk vooral dat het gros PVV-stemmers dit niet aan had zien komenquote:Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef Renaldo het volgende:
[..]
PVV en VVD wordt volop gestemd in het leger, moet je nu zien
Dat ben ik ook niet helemaal met je eens, maar we moeten niet een kleinere rol internationaal gaan spelen dan we nu doen vind ik.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:23 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Mensen die niet snappen dat Nederland juist wat te compenseren heeft op internationaal gebied omdat we zo'n klein land zijn....
Jij snapt niet dat luchtvaart (op dit moment) nog geen definitieve vervanger is voor grondgevechten?quote:Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dan kan je lang wachten. In de tussentijd is de luchtvaart uitgevonden namelijk.
Mexico.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:23 schreef quirigua het volgende:
[..]
Tussen Panama en USA is het inderdaad het meest welvarend ! En nog mooi ook.
En ik denk dat die kans juist wel groot is als de bezuinigingen door gaan.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:24 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat ben ik ook niet helemaal met je eens, maar we moeten niet een kleinere rol internationaal gaan spelen dan we nu doen vind ik.
De transporten naar het front toe gaan doorgaans door de lucht, om vervolgens in het land van bestemming aan land te gaan. Tenzij er natuurlijk in eigen land wordt gevochten.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:24 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat luchtvaart (op dit moment) nog geen definitieve vervanger is voor grondgevechten?
Hoi Renaldo!quote:Op donderdag 7 april 2011 21:08 schreef Renaldo het volgende:
[..]
welk gek laat zich nu dag in dag uit, uitkafferen door een nobody van een sergeant of iets. Om nog maar te zwijgen over de marionetten pop die je bent, overal en nergens naar conflicten gestuurd worden waar wij geen ene flikker mee te maken hebben.
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:25 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
En ik denk dat die kans juist wel groot is als de bezuinigingen door gaan.
en daar komt nog bij dat een hoger percentage van het BNP naar het leger niet persé beter is. Vaak betekent het zelfs dat een land economisch in het slob zit, zoals Rusland aan het eind van de Sovjet tijd.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:02 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Probleem is dat ze hun eigen technologieen moeten ontwikkelen. Dat kost op kleine schaal veel meer, en daarmee verwacht ik dat hun defensie alsnog behoorlijk verouderd is.
quote:Op donderdag 7 april 2011 21:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoi Renaldo!
Ik ben een militair. Die zijn baan niet gaat kwijt raken, maar dat terzijde.
Enkel en alleen tijdens mijn initiële opleiding heb ik mij uit laten kafferen, dag in dag uit voor 30 weken lang tot ik daarna operationeel ging. Daarna heeft niemand mij ooit uitgekafferd. Maar het doet me goed dat jouw expertise op dit gebied gebaseerd is op Amerikaanse Hollywoodfilms en andere Amerikaanse taferelen waar er, godzijdank, in Nederland geen plaats voor is (op je initiele opleiding na dan, maar dat terzijde).
En goed, vooruit, ik ben een marionet. Omdat ik een contract getekend heb en dus een baas boven mij heb die verteld wat ik moet gaan doen. Ik dus, samen met iedereen van de nederlandse beroepsbevolking die niet eigen baas of uitkeringstrekker is.
En ja, ik word naar conflicten gestuurd, waar wij als Nederlanders niet of nauwelijks mee te doen hebben. Want jij kijkt met je bord op schoot naar het 6uur-journaal en na afloop van een uitzending vol ellende zap jij weer door naar RTL boulevard. En waarom ik het doe?
Niet voor de waardering, die is in Nederland ver te zoeken. Godzijdank hoef ik niet als landmachters in uniform in de trein te zitten, maar defaitisme en anti-millitairisme heeft altijd al hoogtij gevierd in Nederland.
Niet voor het geld, het is absoluut geen vetpot en zal het nooit worden. Al moet ik zeggen dat ik voor semi-geschoold werk meer verdien dan beginnende hoogopgeleiden van mijn leeftijd (die die achterstand na een paar jaar ruimschoots inhalen maar c'est ca).
Ik doe het meer uit een soort infantiele vorm van optimisme. Ik had mn studie opgezegd, ben erbij gegaan en heb me in die opleiding meerdere malen lopen vervloeken dat ik ooit zo stom ben geweest, maar nu heb ik er absoluut geen spijt meer van.
Ik heb mij nooit gezien in een kantoortje met een nietszeggende baan met als enige hoogtepuntje de maandagochtend waar ik bij de koffieautomaat sterke verhalen ga vertellen over wat ik nu weer heb beleefd bij het tuincentrum op mn vrije zaterdag..
Ik ben liever een druppel op de gloeiende plaat van de wereldproblematiek dan een zee van egoïsme in de wankele ivoren toren die bij elkaar wordt gehouden door diezelfde marionetten die jij veracht.
Op die manier heb je gelijk.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:25 schreef fonsoy het volgende:
[..]
De transporten naar het front toe gaan doorgaans door de lucht, om vervolgens in het land van bestemming aan land te gaan. Tenzij er natuurlijk in eigen land wordt gevochten.
Heldquote:Op donderdag 7 april 2011 21:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoi Renaldo!
Enkel en alleen tijdens mijn initiële opleiding heb ik mij uit laten kafferen, dag in dag uit voor 30 weken lang tot ik daarna operationeel ging. Daarna heeft niemand mij ooit uitgekafferd. Maar het doet me goed dat jouw expertise op dit gebied gebaseerd is op Amerikaanse Hollywoodfilms en andere Amerikaanse taferelen waar er, godzijdank, in Nederland geen plaats voor is (op je initiele opleiding na dan, maar dat terzijde).
En goed, vooruit, ik ben een marionet. Omdat ik een contract getekend heb en dus een baas boven mij heb die verteld wat ik moet gaan doen. Ik dus, samen met iedereen van de nederlandse beroepsbevolking die niet eigen baas of uitkeringstrekker is.
En ja, ik word naar conflicten gestuurd, waar wij als Nederlanders niet of nauwelijks mee te doen hebben. Want jij kijkt met je bord op schoot naar het 6uur-journaal en na afloop van een uitzending vol ellende zap jij weer door naar RTL boulevard. En waarom ik het doe?
Niet voor de waardering, die is in Nederland ver te zoeken. Godzijdank hoef ik niet als landmachters in uniform in de trein te zitten, maar defaitisme en anti-millitairisme heeft altijd al hoogtij gevierd in Nederland.
Niet voor het geld, het is absoluut geen vetpot en zal het nooit worden. Al moet ik zeggen dat ik voor semi-geschoold werk meer verdien dan beginnende hoogopgeleiden van mijn leeftijd (die die achterstand na een paar jaar ruimschoots inhalen maar c'est ca).
Ik doe het meer uit een soort infantiele vorm van optimisme. Ik had mn studie opgezegd, ben erbij gegaan en heb me in die opleiding meerdere malen lopen vervloeken dat ik ooit zo stom ben geweest, maar nu heb ik er absoluut geen spijt meer van.
Ik heb mij nooit gezien in een kantoortje met een nietszeggende baan met als enige hoogtepuntje de maandagochtend waar ik bij de koffieautomaat sterke verhalen ga vertellen over wat ik nu weer heb beleefd bij het tuincentrum op mn vrije zaterdag..
Ik ben liever een druppel op de gloeiende plaat van de wereldproblematiek dan een zee van egoïsme in de wankele ivoren toren die bij elkaar wordt gehouden door diezelfde marionetten die jij veracht.
quote:Op donderdag 7 april 2011 21:28 schreef chroestjov het volgende:
Mensen die voor het afschaffen van het leger zijn![]()
Mensen die Realpolitik niet begrijpen![]()
Hipsters
Ha goede man, nou gr.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:30 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Aardappels schillen in het kombuis.
zegt degene die tegen het leger is en elke militair een idioot vindquote:Op donderdag 7 april 2011 21:30 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Aardappels schillen in het kombuis.
Idealisme en naiviteit kan je inderdaad niet ontzegt worden.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoi Renaldo!
heel leuk bij elkaar geschreven stukje cliches, ga je nu weer weg, je internetuurtje op de kazerne is op. Bezuinigingen jeweetzquote:Op donderdag 7 april 2011 21:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoi Renaldo!
en word de politiek niet uitgedrukt in de wil van het volk. en vecht een militair daar niet voorquote:Op donderdag 7 april 2011 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Idealisme en naiviteit kan je inderdaad niet ontzegt worden.
Jij vecht waar de politiek wil dat je vecht. Of het nou een schone of een vuile oorlog betreft. Er wordt van soldaten geen mening gevraagd over conflicten. Soldaten worden gewoon uitgezonden, of het nou naar Rawagede is, of naar Uruzgan..het is niet aan jou om onderscheid te maken.
En jij in je inrichting hebt lekker wel internet, laat ze daarop bezuinigen.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:33 schreef Renaldo het volgende:
[..]
heel leuk bij elkaar geschreven stukje cliches, ga je nu weer weg, je internetuurtje op de kazerne is op. Bezuinigingen jeweetz
en laat ze die computer ook maar wegbezuinigenquote:Op donderdag 7 april 2011 21:34 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
En jij in je inrichting hebt lekker wel internet, laat ze daarop bezuinigen.
Net alsof het volk hier in Nederland iets te zeggen heeftquote:Op donderdag 7 april 2011 21:34 schreef cool15 het volgende:
[..]
en word de politiek niet uitgedrukt in de wil van het volk. en vecht een militair daar niet voor
Zo zou het wel moeten zijn. Maar zaken worden vaak anders aan het volk verkocht ('opbouwmissie') dan ze in werkelijkheid zijn ('vechtmissie').quote:Op donderdag 7 april 2011 21:34 schreef cool15 het volgende:
[..]
en word de politiek niet uitgedrukt in de wil van het volk. en vecht een militair daar niet voor
quote:Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Net alsof het volk hier in Nederland iets te zeggen heeft.
Jij snapt het niet internetheld, hun leven is als in die vette films bv. Black Hawk Down, elkaar redden en beschieten tenmidden van rondvliegende kogels en choppers.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:33 schreef Renaldo het volgende:
[..]
heel leuk bij elkaar geschreven stukje cliches, ga je nu weer weg, je internetuurtje op de kazerne is op. Bezuinigingen jeweetz
stem jij, ja dan is dat jou stem en dat is jou wil. nee, dan mag je niet praten want je hebt niet gestemt!quote:Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Net alsof het volk hier in Nederland iets te zeggen heeft.
Wat ben jij een negatieve trut.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo zou het wel moeten zijn. Maar zaken worden vaak anders aan het volk verkocht ('opbouwmissie') dan ze in werkelijkheid zijn ('vechtmissie').
Ach, we gingen eerst toch Indonesie bevrijden? En meer recent gingen we Afghanistan opbouwen?quote:
Want Nederland is actief op terroristen aan het jagen in Afghanistanquote:Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo zou het wel moeten zijn. Maar zaken worden vaak anders aan het volk verkocht ('opbouwmissie') dan ze in werkelijkheid zijn ('vechtmissie').
Dank je wel voor deze inhoudelijke opmerking..quote:
Black Hawk Down was wel oké. Vooral omdat die Amerikanen gepwnd werden.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Jij snapt het niet internetheld, hun leven is als in die vette films bv. Black Hawk Down, elkaar redden en beschieten tenmidden van rondvliegende kogels en choppers.
Ik quote jou nietquote:Op donderdag 7 april 2011 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach, we gingen eerst toch Indonesie bevrijden? En meer recent gingen we Afghanistan opbouwen?
De werkelijkheid was net iets anders...
Door de politiek. Niet door het leger. Is het nu ook al de schuld van de militair dat het gros van de politici door-en-door onbetrouwbaar is?quote:Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, nog mooier: we gingen halvewege de rit gewoon naar huis.. Diep en diep triest alles bij elkaar.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:37 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Want Nederland is actief op terroristen aan het jagen in Afghanistan
Muah, ik rij 's middags de poort uit naar mijn eigen koopwoning. Niet slecht als ik kijk naar mijn leeftijdsgenoten.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:33 schreef Renaldo het volgende:
[..]
Dan is het toch nog een opbouw missie geweest ipv een vechtmissie domme kut dat je bentquote:Op donderdag 7 april 2011 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, nog mooier: we gingen halvewege de rit gewoon naar huis.. Diep en diep triest alles bij elkaar.
quote:Op donderdag 7 april 2011 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, nog mooier: we gingen halvewege de rit gewoon naar huis.. Diep en diep triest alles bij elkaar.
klopt klopt dat is waar toch is rave_nl stiekem al naar bed omdat ie morgen for no reason wel om half 7 sochtends op appel moet komenquote:Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Jij snapt het niet internetheld, hun leven is als in die vette films bv. Black Hawk Down, elkaar redden en beschieten tenmidden van rondvliegende kogels en choppers.
Dat was alweer het gevolg van politiek gedraai en getwist. Niet van de militair. Als het aan hem had gelegen waren we gewoon gebleven.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]
klopt, weer een volk veraden, echt top.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat stel ik niet.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Door de politiek. Niet door het leger. Is het nu ook al de schuld van de militair dat het gros van de politici door-en-door onbetrouwbaar is?
niet waar, een soldaat heeft het recht om een bevel te weigeren, mits geod onderbouwtquote:Op donderdag 7 april 2011 21:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat stel ik niet.
Ik stel enkel dat het de taak van de militair is om uit te voeren wat de politiek nu weer bedenkt. Het is niet aan de soldaat om zelf te oordelen of het een foute of goede oorlog is. En in die zin moet je inderdaad naief zijn om als wereldverbeteraar bij defensie te willen.
Want als niemand bij defensie gaat verbeterd de wereld zichzelfquote:Op donderdag 7 april 2011 21:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat stel ik niet.
Ik stel enkel dat het de taak van de militair is om uit te voeren wat de politiek nu weer bedenkt. Het is niet aan de soldaat om zelf te oordelen of het een foute of goede oorlog is. En in die zin moet je inderdaad naief zijn om als wereldverbeteraar bij defensie te willen.
Kijk alleen al naar de afgelopen verkiezingen. Veel mensen stemmen op een partij (ik noem geen namen) die na een week zijn voornaamste breekpunt op de agenda ineens niet meer als breekpunt zietquote:Op donderdag 7 april 2011 21:36 schreef cool15 het volgende:
[..]
stem jij, ja dan is dat jou stem en dat is jou wil. nee, dan mag je niet praten want je hebt niet gestemt!
Hey kloothommel, wat hebben we daar dan allemaal opgebouwd wat er nu nog staat en functioneert? Tjonge jonge, wat een langblijvende invloed hebben wij daar gehad...quote:Op donderdag 7 april 2011 21:39 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Dan is het toch nog een opbouw missie geweest ipv een vechtmissie domme kut dat je bent
richt dan een partij op die dat wel doet, maar aangezien je reactie ga ik er vanuit dat je niet gestemt heb en daarom geen recht van spreken hebtquote:Op donderdag 7 april 2011 21:41 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar de afgelopen verkiezingen. Veel mensen stemmen op een partij (ik noem geen namen) die na een week zijn voornaamste breekpunt op de agenda ineens niet meer als breekpunt ziet. Dat is politiek. Geef de mensen het gevoel dat ze zeggenschap hebben, om vervolgens de touwtjes weer in handen te nemen.
Moet je ff zeggen tegen de militairen die in wo2 hebben gevochten, of elke andere oorlogquote:Op donderdag 7 april 2011 21:05 schreef Renaldo het volgende:
uiteindelijk blijft het leger een sociale werkplek voor zwakzinnige die niks kunnen met hun brains.
Natuurlijk voert het leger uit wat de politiek wil. Dat is per definitie zo.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat stel ik niet.
quote:Op donderdag 7 april 2011 21:40 schreef Renaldo het volgende:
[..]
klopt klopt dat is waar toch is rave_nl stiekem al naar bed omdat ie morgen for no reason wel om half 7 sochtends op appel moet komen
Neem het vooral ook letterlijk ja. Hij zal het hebben over de kleinere verhalen, niet het geheel. Als hij ervoor zorgt in één of andere zandstad dat mensen daar veilig kunnen wonen en drinkwater hebben, dan zal dat vast een goed gevoel geven.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat stel ik niet.
Als het een illegaal bevel is (bijvoorbeeld het neerschieten van een krijgsgevangene) is een soldaat zelfs verplicht dit te weigeren. Dit hoeft hij verder maar weinig te onderbouwen.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:41 schreef cool15 het volgende:
[..]
niet waar, een soldaat heeft het recht om een bevel te weigeren, mits geod onderbouwt
Ja, en soldaten moeten gewoon begrijpen dat ze een politieke speelbal zijn. Of ze dat leuk vinden of niet.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat was alweer het gevolg van politiek gedraai en getwist. Niet van de militair. Als het aan hem had gelegen waren we gewoon gebleven.
Dat zijn belastingbetalers net zo goed. Zeker nu bij de EU.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, en soldaten moeten gewoon begrijpen dat ze een politieke speelbal zijn. Of ze dat leuk vinden of niet.
jij ookquote:Op donderdag 7 april 2011 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, en soldaten moeten gewoon begrijpen dat ze een politieke speelbal zijn. Of ze dat leuk vinden of niet.
Tering jij bent dom zegquote:Op donderdag 7 april 2011 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Hey kloothommel, wat hebben we daar dan allemaal opgebouwd wat er nu nog staat en functioneert? Tjonge jonge, wat een langblijvende invloed hebben wij daar gehad...
Godverdomme, dat ben jij toch ook, naieve snol die je bent. Ga nu maar weg.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zijn belastingbetalers net zo goed. Zeker nu bij de EU.
quote:Op donderdag 7 april 2011 21:47 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Godverdomme, dat ben jij toch ook, naieve snol die je bent. Ga nu maar weg.
quote:Op donderdag 7 april 2011 21:47 schreef Gary_Oak het volgende:
Bezuinigen op defensie is hetzelfde als je penis verkleinen.
quote:
QFT.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:47 schreef Gary_Oak het volgende:
Bezuinigen op defensie is hetzelfde als je penis verkleinen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |