abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2011 @ 21:12:47 #101
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_95187618
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

:')
Wat weet jij er weinig vanaf. Er zijn juist heel veel beta-studenten. Denk jij dat al die communicatiesystemen die ontwikkeld worden, computersystemen, gevechtsvliegtuigen, radars, electronische oorlogsvoering, et cetera door mensen met pretpakketten in stand gehouden worden?
Ik zeg toch, over het algemeen. Verhoudingsgewijs zijn het gewoon lageropgeleiden.
Jeffster! _O_
pi_95187625
Privatiseren hè. Laat ze zelf op orders ingaan uit bijvoorbeeld Afghanistan om daar de waterputten te slaan of 'piano players' te zijn in Bosnië en van dat geld hun tanks te kopen/onderhouden.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:13:02 #103
291329 De_Viborateur
aka De Terreinverkenner
pi_95187635
TS kent het verhaal van homefront niet en weet niet dat dit het begin is van een koreaanse invasie :')
Opgelost, slotje.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:13:11 #104
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95187640
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:11 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Inderdaad. Da's lekker goedkoop zeggen ze nu. Later zeggen ze wel wat anders. De VS huurt particulier soldaten in o.a. bij 't bedrijf Blackwater. Een gewone soldat kost $50k per jaar, een huurling zo'n $180k. Dat stond een tijd geleden in 't NRC.
Ik doelde meer op veiligheid en controle, dat is dan een stuk minder, maar dat is ook wel een goed punt ja.
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:11 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Of gewoon weer dienstplicht invoeren. Iedereen loopt maar te zeuren over de jeugd. Nou, dit is je kans om ze weer wat discipline bij te brengen.
Ben ik helemaal voor :)
pi_95187667
goed dat er weer een linkse hobby wordt aangepakt, dat overal rondpompen van geld houdt een keer op.
dont get high on your own supply
pi_95187671
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:12 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Ik zeg toch, over het algemeen. Verhoudingsgewijs zijn het gewoon lageropgeleiden.
Omdat ze op jonge leeftijd instromen en binnen Defensie verder worden opgeleid. Wat is je punt? Ik heb meer respect voor een man in het Korps Mariniers dan een HBO homo die z'n Bachelor in Communicatie heeft afgerond.
Ron Paul 2012
  donderdag 7 april 2011 @ 21:14:23 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95187711
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:12 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Ik hoor juist dat er geklaagd wordt dat er teveel officieren zijn!
The End Times are wild
pi_95187732
Alsof Nederland zo'n belachelijk sterke defensie nodig heeft, die man op NOS die zit te janken: "Defensie word belachelijk klein!" Zelfs na de bezuinigen hebben we zeker nog een drie keer zo groot leger als Denemarken.
pi_95187741
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:13 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Omdat ze op jonge leeftijd instromen en binnen Defensie verder worden opgeleid. Wat is je punt?
Dat is inderdaad juist goed. Een heleboel mensen willen of kunnen niet een vervolgopleiding doen. Kunnen ze perfect terecht bij defensie.
pi_95187774
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:14 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
Alsof Nederland zo'n belachelijk sterke defensie nodig heeft, die man op NOS die zit te janken: "Defensie word belachelijk klein!" Zelfs na de bezuinigen hebben we zeker nog een drie keer zo groot leger als Denemarken.
Ga weg. Alsjeblieft.
Ron Paul 2012
  donderdag 7 april 2011 @ 21:15:27 #111
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95187781
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:14 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
En 6x zo klein als Engeland. Je punt?
pi_95187784
quote:
Nederland heeft ook ongeveer wel 3x zoveel inwoners als Denemarken rekenwonder.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_95187807
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:13 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Omdat ze op jonge leeftijd instromen en binnen Defensie verder worden opgeleid. Wat is je punt?
verder worden opgeleid _O- het enige wat ze qua opleiding doen is een gratis rijbewijs. De opleiding bestaat verder uit je bek houden en vooral orders opvolgen. Gehoorzaamheid en Bikkelen noemen ze dat, leuk joh :') Allemaal prima maar niet met de zuur verdiende centjes van henk en ingrid.
pi_95187811
quote:
Dat zegt niets. Misschien heeft Denemarken verhoudingsgewijs wel het kleinste leger ter wereld. Ze dragen ook bijna nooit bij aan internationale missies etcetera. Is niet echt geweldig voor hun internationale betrekkingen.
pi_95187876
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:15 schreef Renaldo het volgende:

[..]

verder worden opgeleid _O- het enige wat ze qua opleiding doen is een gratis rijbewijs. De opleiding bestaat verder uit je bek houden en vooral orders opvolgen. Gehoorzaamheid en Bikkelen noemen ze dat, leuk joh :') Allemaal prima maar niet met de zuur verdiende centjes van henk en ingrid.
Inderdaad, je hebt volkomen gelijk!
Doe je ook even de groeten aan Martine?

gr gr

Ria en de kids.
pi_95187897
wie van jullie heeft op dit kabinet gestemd? Een akkoord om je vingers af te likken. Ik hoor het Rutte nog zeggen.
pi_95187906
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:15 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Dat zegt niets. Misschien heeft Denemarken verhoudingsgewijs wel het kleinste leger ter wereld. Ze dragen ook bijna nooit bij aan internationale missies etcetera. Is niet echt geweldig voor hun internationale betrekkingen.
Onzin. Costa Rica heeft dat.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:17:04 #118
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95187917
quote:

[..]

Jij bent echt tering dom gast :')
pi_95187935
quote:

[..]

ok je hebt gelijk sorry
Ron Paul 2012
pi_95187948
Ik wacht vooralsnog op de Leopards die via de A12 in 1 lange colonne naar Den Haag op gaan rukken.
pi_95187949
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:16 schreef BeffJeck het volgende:
wie van jullie heeft op dit kabinet gestemd? Een akkoord om je vingers af te likken. Ik hoor het Rutte nog zeggen.
Tsja dit is zo goed als precies wat HIJ wil. Ik ben hier niet debet aan in ieder geval.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:17:29 #122
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95187952
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:16 schreef quirigua het volgende:

[..]

Onzin. Costa Rica heeft dat.
:') Dan klopt de rest nog wel.
pi_95188004
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:17 schreef chroestjov het volgende:
Ik wacht vooralsnog op de Leopards die via de A12 in 1 lange colonne naar Den Haag op gaan rukken.
Dan kan je lang wachten. In de tussentijd is de luchtvaart uitgevonden namelijk.
pi_95188014
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:15 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Is de kwaliteit van leven in Denemarken veel slechter dan in Nederland? Lijkt me niet toch. Dat leger is alleen leuk voor de mensen die zelf bij het leger werken.
pi_95188029
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:17 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Tsja dit is zo goed als precies wat HIJ wil. Ik ben hier niet debet aan in ieder geval.
PVV en VVD wordt volop gestemd in het leger, moet je nu zien :')
  donderdag 7 april 2011 @ 21:18:55 #126
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95188059
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Is de kwaliteit van leven in Denemarken veel slechter dan in Nederland? Lijkt me niet toch. Dat leger is alleen leuk voor de mensen die zelf bij het leger werken.
En voor je internationale banden etc. :')
Sommige mensen snappen het echt niet he.
pi_95188169
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

klopt wat denemarken wordt internationaal echt uitgekotst omdat ze niet 100 militairen naar afghanistan hebben gestuurd, de lafaards! Koop geen deense producten mensen, doe het niet!! :')
pi_95188205
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:17 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

:') Dan klopt de rest nog wel.
Geen idee. In Costa Rica is het leger =0 ; niet nodig en geen functie. Het oorlogsbudget is ook = 0 ; niet ergens voor nodig, vinden ze daar. Goed idee.
pi_95188239
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

O ja.. ik vergat de hoge functie die zo nu en dan aan Jaap de Hoop Scheffer en z'n vrienden wordt gegund. Internationale banden etc.
pi_95188267
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Dan kan je lang wachten. In de tussentijd is de luchtvaart uitgevonden namelijk.
Ja ok, de colonne Leopards onder begeleiding van Apaches en de F16's neutraliseren alvast enkele targets.
Maar kijk er wel naar uit.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:21:56 #131
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95188282

[ Bericht 100% gewijzigd door cool15 op 07-04-2011 21:23:02 ]
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_95188287
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:20 schreef quirigua het volgende:

[..]

Geen idee. In Costa Rica is het leger =0 ; niet nodig en geen functie. Het oorlogsbudget is ook = 0 ; niet ergens voor nodig, vinden ze daar. Goed idee.
Costa Rica is ook inderdaad een enorm welvarend land.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:23:11 #133
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95188392
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:21 schreef DrDentz het volgende:

[..]

O ja.. ik vergat de hoge functie die zo nu en dan aan Jaap de Hoop Scheffer en z'n vrienden wordt gegund. Internationale banden etc.
Mensen die niet snappen dat Nederland juist wat te compenseren heeft op internationaal gebied omdat we zo'n klein land zijn....
pi_95188445
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:22 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Costa Rica is ook inderdaad een enorm welvarend land.
Tussen Panama en USA is het inderdaad het meest welvarend ! En nog mooi ook. En geen drugs of mafia problemen.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:24:11 #135
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_95188482
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef Renaldo het volgende:

[..]

PVV en VVD wordt volop gestemd in het leger, moet je nu zien :')
Ik denk vooral dat het gros PVV-stemmers dit niet aan had zien komen :') .
Jeffster! _O_
pi_95188486
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:23 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Mensen die niet snappen dat Nederland juist wat te compenseren heeft op internationaal gebied omdat we zo'n klein land zijn....
Dat ben ik ook niet helemaal met je eens, maar we moeten niet een kleinere rol internationaal gaan spelen dan we nu doen vind ik.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:24:17 #137
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95188487
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:18 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Jij snapt niet dat luchtvaart (op dit moment) nog geen definitieve vervanger is voor grondgevechten?
pi_95188507
Als een klein mannetje dat wanhopig aan overcompensatie doet.. vind ik er ook nooit aantrekkelijk uitzien.
pi_95188520
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:23 schreef quirigua het volgende:

[..]

Tussen Panama en USA is het inderdaad het meest welvarend ! En nog mooi ook.
Mexico.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:25:04 #140
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95188554
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:24 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Dat ben ik ook niet helemaal met je eens, maar we moeten niet een kleinere rol internationaal gaan spelen dan we nu doen vind ik.
En ik denk dat die kans juist wel groot is als de bezuinigingen door gaan.
pi_95188583
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:24 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Jij snapt niet dat luchtvaart (op dit moment) nog geen definitieve vervanger is voor grondgevechten?
De transporten naar het front toe gaan doorgaans door de lucht, om vervolgens in het land van bestemming aan land te gaan. Tenzij er natuurlijk in eigen land wordt gevochten.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:25:32 #142
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_95188593
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:08 schreef Renaldo het volgende:

[..]

welk gek laat zich nu dag in dag uit, uitkafferen door een nobody van een sergeant of iets. Om nog maar te zwijgen over de marionetten pop die je bent, overal en nergens naar conflicten gestuurd worden waar wij geen ene flikker mee te maken hebben.
Hoi Renaldo!

Ik ben een militair. Die zijn baan niet gaat kwijt raken, maar dat terzijde.
Enkel en alleen tijdens mijn initiële opleiding heb ik mij uit laten kafferen, dag in dag uit voor 30 weken lang tot ik daarna operationeel ging. Daarna heeft niemand mij ooit uitgekafferd. Maar het doet me goed dat jouw expertise op dit gebied gebaseerd is op Amerikaanse Hollywoodfilms en andere Amerikaanse taferelen waar er, godzijdank, in Nederland geen plaats voor is (op je initiele opleiding na dan, maar dat terzijde).

En goed, vooruit, ik ben een marionet. Omdat ik een contract getekend heb en dus een baas boven mij heb die verteld wat ik moet gaan doen. Ik dus, samen met iedereen van de nederlandse beroepsbevolking die niet eigen baas of uitkeringstrekker is.

En ja, ik word naar conflicten gestuurd, waar wij als Nederlanders niet of nauwelijks mee te doen hebben. Want jij kijkt met je bord op schoot naar het 6uur-journaal en na afloop van een uitzending vol ellende zap jij weer door naar RTL boulevard. En waarom ik het doe?

Niet voor de waardering, die is in Nederland ver te zoeken. Godzijdank hoef ik niet als landmachters in uniform in de trein te zitten, maar defaitisme en anti-millitairisme heeft altijd al hoogtij gevierd in Nederland.

Niet voor het geld, het is absoluut geen vetpot en zal het nooit worden. Al moet ik zeggen dat ik voor semi-geschoold werk meer verdien dan beginnende hoogopgeleiden van mijn leeftijd (die die achterstand na een paar jaar ruimschoots inhalen maar c'est ca).

Ik doe het meer uit een soort infantiele vorm van optimisme. Ik had mn studie opgezegd, ben erbij gegaan en heb me in die opleiding meerdere malen lopen vervloeken dat ik ooit zo stom ben geweest, maar nu heb ik er absoluut geen spijt meer van.

Ik heb mij nooit gezien in een kantoortje met een nietszeggende baan met als enige hoogtepuntje de maandagochtend waar ik bij de koffieautomaat sterke verhalen ga vertellen over wat ik nu weer heb beleefd bij het tuincentrum op mn vrije zaterdag..

Ik ben liever een druppel op de gloeiende plaat van de wereldproblematiek dan een zee van egoïsme in de wankele ivoren toren die bij elkaar wordt gehouden door diezelfde marionetten die jij veracht.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_95188596
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:25 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

En ik denk dat die kans juist wel groot is als de bezuinigingen door gaan.
Inderdaad.
pi_95188645
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:02 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Probleem is dat ze hun eigen technologieen moeten ontwikkelen. Dat kost op kleine schaal veel meer, en daarmee verwacht ik dat hun defensie alsnog behoorlijk verouderd is.
en daar komt nog bij dat een hoger percentage van het BNP naar het leger niet persé beter is. Vaak betekent het zelfs dat een land economisch in het slob zit, zoals Rusland aan het eind van de Sovjet tijd.
stand by me
pi_95188662
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:24 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Mexico.
Costa Rica heeft het hoogtste native BNP per capita ; hoger dan Mexico.
pi_95188670
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:25 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Hoi Renaldo!

Enkel en alleen tijdens mijn initiële opleiding heb ik mij uit laten kafferen, dag in dag uit voor 30 weken lang tot ik daarna operationeel ging. Daarna heeft niemand mij ooit uitgekafferd. Maar het doet me goed dat jouw expertise op dit gebied gebaseerd is op Amerikaanse Hollywoodfilms en andere Amerikaanse taferelen waar er, godzijdank, in Nederland geen plaats voor is (op je initiele opleiding na dan, maar dat terzijde).

En goed, vooruit, ik ben een marionet. Omdat ik een contract getekend heb en dus een baas boven mij heb die verteld wat ik moet gaan doen. Ik dus, samen met iedereen van de nederlandse beroepsbevolking die niet eigen baas of uitkeringstrekker is.

En ja, ik word naar conflicten gestuurd, waar wij als Nederlanders niet of nauwelijks mee te doen hebben. Want jij kijkt met je bord op schoot naar het 6uur-journaal en na afloop van een uitzending vol ellende zap jij weer door naar RTL boulevard. En waarom ik het doe?

Niet voor de waardering, die is in Nederland ver te zoeken. Godzijdank hoef ik niet als landmachters in uniform in de trein te zitten, maar defaitisme en anti-millitairisme heeft altijd al hoogtij gevierd in Nederland.

Niet voor het geld, het is absoluut geen vetpot en zal het nooit worden. Al moet ik zeggen dat ik voor semi-geschoold werk meer verdien dan beginnende hoogopgeleiden van mijn leeftijd (die die achterstand na een paar jaar ruimschoots inhalen maar c'est ca).

Ik doe het meer uit een soort infantiele vorm van optimisme. Ik had mn studie opgezegd, ben erbij gegaan en heb me in die opleiding meerdere malen lopen vervloeken dat ik ooit zo stom ben geweest, maar nu heb ik er absoluut geen spijt meer van.

Ik heb mij nooit gezien in een kantoortje met een nietszeggende baan met als enige hoogtepuntje de maandagochtend waar ik bij de koffieautomaat sterke verhalen ga vertellen over wat ik nu weer heb beleefd bij het tuincentrum op mn vrije zaterdag..

Ik ben liever een druppel op de gloeiende plaat van de wereldproblematiek dan een zee van egoïsme in de wankele ivoren toren die bij elkaar wordt gehouden door diezelfde marionetten die jij veracht.
_O_
  donderdag 7 april 2011 @ 21:27:11 #147
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95188719
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:25 schreef fonsoy het volgende:

[..]

De transporten naar het front toe gaan doorgaans door de lucht, om vervolgens in het land van bestemming aan land te gaan. Tenzij er natuurlijk in eigen land wordt gevochten.
Op die manier heb je gelijk.
Maar een stad bijvoorbeeld is niet te veroveren met puur helikopters, daar heb je ook grondvoertuigen bij nodig.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:27:49 #148
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95188782
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:26 schreef fonsoy het volgende:

[..]

_O_
yhea
bitches love comments
pi_95188873
Mensen die voor het afschaffen van het leger zijn :')
Mensen die Realpolitik niet begrijpen :')
Hipsters :')
pi_95188883
Wat een slecht stukje demagogie.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:28:53 #151
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95188893
quote:

[..]

Hoi Renaldo!

Held _O_ Welke tak van defensie?
  donderdag 7 april 2011 @ 21:29:54 #152
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95188986
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:28 schreef chroestjov het volgende:
Mensen die voor het afschaffen van het leger zijn :')
Mensen die Realpolitik niet begrijpen :')
Hipsters :')
yhea
bitches love comments
  donderdag 7 april 2011 @ 21:30:48 #153
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_95189081
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:28 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Aardappels schillen in het kombuis.
Jeffster! _O_
  donderdag 7 april 2011 @ 21:31:21 #154
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95189135
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:30 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Ha goede man, nou gr.

Ga maar weer mtv kijken.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:31:34 #155
168777 Rave_NL
pi_95189149
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:28 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Hetgene wat hier hoger wordt ingeschat dan een HBO homo.. ;)
  donderdag 7 april 2011 @ 21:31:50 #156
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95189168
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:30 schreef IDisposable het volgende:

[..]

zegt degene die tegen het leger is en elke militair een idioot vind
yhea
bitches love comments
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 21:32:46 #157
236264 crew  capricia
pi_95189231
quote:
Op donderdag 7 april 2011 21:25 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Hoi Renaldo!

Idealisme en naiviteit kan je inderdaad niet ontzegt worden.
Jij vecht waar de politiek wil dat je vecht. Of het nou een schone of een vuile oorlog betreft. Er wordt van soldaten geen mening gevraagd over conflicten. Soldaten worden gewoon uitgezonden, of het nou naar Rawagede is, of naar Uruzgan..het is niet aan jou om onderscheid te maken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95189314
quote:

[..]

Hoi Renaldo!

heel leuk bij elkaar geschreven stukje cliches, ga je nu weer weg, je internetuurtje op de kazerne is op. Bezuinigingen jeweetz
  donderdag 7 april 2011 @ 21:34:07 #159
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95189334
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Idealisme en naiviteit kan je inderdaad niet ontzegt worden.
Jij vecht waar de politiek wil dat je vecht. Of het nou een schone of een vuile oorlog betreft. Er wordt van soldaten geen mening gevraagd over conflicten. Soldaten worden gewoon uitgezonden, of het nou naar Rawagede is, of naar Uruzgan..het is niet aan jou om onderscheid te maken.
en word de politiek niet uitgedrukt in de wil van het volk. en vecht een militair daar niet voor
yhea
bitches love comments
  donderdag 7 april 2011 @ 21:34:22 #160
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95189352
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:33 schreef Renaldo het volgende:

[..]

heel leuk bij elkaar geschreven stukje cliches, ga je nu weer weg, je internetuurtje op de kazerne is op. Bezuinigingen jeweetz
En jij in je inrichting hebt lekker wel internet, laat ze daarop bezuinigen.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:35:05 #161
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95189413
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:34 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

En jij in je inrichting hebt lekker wel internet, laat ze daarop bezuinigen.
en laat ze die computer ook maar wegbezuinigen
yhea
bitches love comments
  donderdag 7 april 2011 @ 21:35:17 #162
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_95189432
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:34 schreef cool15 het volgende:

[..]

en word de politiek niet uitgedrukt in de wil van het volk. en vecht een militair daar niet voor
Net alsof het volk hier in Nederland iets te zeggen heeft :') .
Jeffster! _O_
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 21:35:26 #163
236264 crew  capricia
pi_95189449
quote:
Op donderdag 7 april 2011 21:34 schreef cool15 het volgende:

[..]

Zo zou het wel moeten zijn. Maar zaken worden vaak anders aan het volk verkocht ('opbouwmissie') dan ze in werkelijkheid zijn ('vechtmissie').
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 21:35:49 #164
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95189486
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef IDisposable het volgende:

[..]

:')!
pi_95189492
quote:

[..]

Jij snapt het niet internetheld, hun leven is als in die vette films bv. Black Hawk Down, elkaar redden en beschieten tenmidden van rondvliegende kogels en choppers.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:36:56 #166
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95189586
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef IDisposable het volgende:

[..]

stem jij, ja dan is dat jou stem en dat is jou wil. nee, dan mag je niet praten want je hebt niet gestemt!
yhea
bitches love comments
pi_95189591
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Zo zou het wel moeten zijn. Maar zaken worden vaak anders aan het volk verkocht ('opbouwmissie') dan ze in werkelijkheid zijn ('vechtmissie').
Wat ben jij een negatieve trut.
Ron Paul 2012
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 21:37:19 #168
236264 crew  capricia
pi_95189625
quote:
Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

:')!
Ach, we gingen eerst toch Indonesie bevrijden? En meer recent gingen we Afghanistan opbouwen?
De werkelijkheid was net iets anders...
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 21:37:36 #169
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95189652
quote:

[..]

Want Nederland is actief op terroristen aan het jagen in Afghanistan :')
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 21:37:50 #170
236264 crew  capricia
pi_95189678
quote:
Op donderdag 7 april 2011 21:37 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Wat ben jij een negatieve trut.
Dank je wel voor deze inhoudelijke opmerking.. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 21:37:54 #171
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_95189688
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Jij snapt het niet internetheld, hun leven is als in die vette films bv. Black Hawk Down, elkaar redden en beschieten tenmidden van rondvliegende kogels en choppers.
Black Hawk Down was wel oké. Vooral omdat die Amerikanen gepwnd werden.
Jeffster! _O_
  donderdag 7 april 2011 @ 21:38:02 #172
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95189698
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Ach, we gingen eerst toch Indonesie bevrijden? En meer recent gingen we Afghanistan opbouwen?
De werkelijkheid was net iets anders...
Ik quote jou niet :')
  donderdag 7 april 2011 @ 21:38:29 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95189739
quote:

[..]

Door de politiek. Niet door het leger. Is het nu ook al de schuld van de militair dat het gros van de politici door-en-door onbetrouwbaar is?
The End Times are wild
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 21:38:43 #174
236264 crew  capricia
pi_95189764
quote:
Op donderdag 7 april 2011 21:37 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Want Nederland is actief op terroristen aan het jagen in Afghanistan :')
Nee, nog mooier: we gingen halvewege de rit gewoon naar huis.. Diep en diep triest alles bij elkaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 21:39:09 #175
168777 Rave_NL
pi_95189802
quote:

[..]

Muah, ik rij 's middags de poort uit naar mijn eigen koopwoning. Niet slecht als ik kijk naar mijn leeftijdsgenoten.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:39:22 #176
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95189821
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, nog mooier: we gingen halvewege de rit gewoon naar huis.. Diep en diep triest alles bij elkaar.
Dan is het toch nog een opbouw missie geweest ipv een vechtmissie domme kut dat je bent :')
  donderdag 7 april 2011 @ 21:40:00 #177
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95189872
quote:

[..]

yhea
bitches love comments
pi_95189881
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef DrDentz het volgende:

[..]

klopt klopt dat is waar toch is rave_nl stiekem al naar bed omdat ie morgen for no reason wel om half 7 sochtends op appel moet komen :')
  donderdag 7 april 2011 @ 21:40:21 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95189910
quote:

[..]

Dat was alweer het gevolg van politiek gedraai en getwist. Niet van de militair. Als het aan hem had gelegen waren we gewoon gebleven.
The End Times are wild
pi_95189965
quote:

[..]

klopt, weer een volk veraden, echt top. :')
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 21:40:54 #181
236264 crew  capricia
pi_95189966
quote:
Op donderdag 7 april 2011 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Door de politiek. Niet door het leger. Is het nu ook al de schuld van de militair dat het gros van de politici door-en-door onbetrouwbaar is?
Dat stel ik niet.
Ik stel enkel dat het de taak van de militair is om uit te voeren wat de politiek nu weer bedenkt. Het is niet aan de soldaat om zelf te oordelen of het een foute of goede oorlog is. En in die zin moet je inderdaad naief zijn om als wereldverbeteraar bij defensie te willen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 21:41:46 #182
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95190035
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat stel ik niet.
Ik stel enkel dat het de taak van de militair is om uit te voeren wat de politiek nu weer bedenkt. Het is niet aan de soldaat om zelf te oordelen of het een foute of goede oorlog is. En in die zin moet je inderdaad naief zijn om als wereldverbeteraar bij defensie te willen.
niet waar, een soldaat heeft het recht om een bevel te weigeren, mits geod onderbouwt
yhea
bitches love comments
  donderdag 7 april 2011 @ 21:41:57 #183
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95190044
quote:

[..]

Dat stel ik niet.
Want als niemand bij defensie gaat verbeterd de wereld zichzelf :') Tering sommige mensen
  donderdag 7 april 2011 @ 21:41:58 #184
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_95190047
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:36 schreef cool15 het volgende:

[..]

stem jij, ja dan is dat jou stem en dat is jou wil. nee, dan mag je niet praten want je hebt niet gestemt!
Kijk alleen al naar de afgelopen verkiezingen. Veel mensen stemmen op een partij (ik noem geen namen) die na een week zijn voornaamste breekpunt op de agenda ineens niet meer als breekpunt ziet :') . Dat is politiek. Geef de mensen het gevoel dat ze zeggenschap hebben, om vervolgens de touwtjes weer in handen te nemen.
Jeffster! _O_
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 21:42:05 #185
236264 crew  capricia
pi_95190055
quote:
Op donderdag 7 april 2011 21:39 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Dan is het toch nog een opbouw missie geweest ipv een vechtmissie domme kut dat je bent :')
Hey kloothommel, wat hebben we daar dan allemaal opgebouwd wat er nu nog staat en functioneert? Tjonge jonge, wat een langblijvende invloed hebben wij daar gehad...
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 21:42:31 #186
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95190096
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:41 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Kijk alleen al naar de afgelopen verkiezingen. Veel mensen stemmen op een partij (ik noem geen namen) die na een week zijn voornaamste breekpunt op de agenda ineens niet meer als breekpunt ziet :') . Dat is politiek. Geef de mensen het gevoel dat ze zeggenschap hebben, om vervolgens de touwtjes weer in handen te nemen.
richt dan een partij op die dat wel doet, maar aangezien je reactie ga ik er vanuit dat je niet gestemt heb en daarom geen recht van spreken hebt
yhea
bitches love comments
pi_95190261
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:05 schreef Renaldo het volgende:
uiteindelijk blijft het leger een sociale werkplek voor zwakzinnige die niks kunnen met hun brains.
Moet je ff zeggen tegen de militairen die in wo2 hebben gevochten, of elke andere oorlog
  donderdag 7 april 2011 @ 21:44:46 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95190265
quote:

[..]

Dat stel ik niet.
Natuurlijk voert het leger uit wat de politiek wil. Dat is per definitie zo.
En een militair volgt orders op, anders werkt het niet. Dat is altijd al zo geweest.

Het is echter niet zo dat Nederland zijn militairen heeft opgeleid tot dom schietvee. Eigen normen en waarden, eigen verantwoordelijkheid, zelf beslissingen maken is tot op het laagste niveau deel van de gedachtengang van defensie.

Als wereldverbeteraar zit je wel goed bij defensie, want het is een van de weinige banen waar je actief bij kunt dragen aan vrede en veiligheid wereldwijd. Dat doe je als ingenieur bij Philips of als worstendraaier bij Unox niet.

En iedere militair staat het vrij zijn eigen mening te hebben over een specifieke missie. Maar hij moet natuurlijk wel uitvoeren wat zijn taak is, we zijn niet van de politie.
The End Times are wild
  donderdag 7 april 2011 @ 21:44:51 #189
168777 Rave_NL
pi_95190273
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:40 schreef Renaldo het volgende:

[..]

klopt klopt dat is waar toch is rave_nl stiekem al naar bed omdat ie morgen for no reason wel om half 7 sochtends op appel moet komen :')
:')
pi_95190334
quote:

[..]

Dat stel ik niet.
Neem het vooral ook letterlijk ja. Hij zal het hebben over de kleinere verhalen, niet het geheel. Als hij ervoor zorgt in één of andere zandstad dat mensen daar veilig kunnen wonen en drinkwater hebben, dan zal dat vast een goed gevoel geven.

Waarom moet je dat onderuit halen? Heb jij een productiever leven? Die 5 euro per maand aan Amnesty International tellen niet.
Ron Paul 2012
  donderdag 7 april 2011 @ 21:45:34 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95190338
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:41 schreef cool15 het volgende:

[..]

niet waar, een soldaat heeft het recht om een bevel te weigeren, mits geod onderbouwt
Als het een illegaal bevel is (bijvoorbeeld het neerschieten van een krijgsgevangene) is een soldaat zelfs verplicht dit te weigeren. Dit hoeft hij verder maar weinig te onderbouwen.
The End Times are wild
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 21:45:40 #192
236264 crew  capricia
pi_95190348
quote:
Op donderdag 7 april 2011 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat was alweer het gevolg van politiek gedraai en getwist. Niet van de militair. Als het aan hem had gelegen waren we gewoon gebleven.
Ja, en soldaten moeten gewoon begrijpen dat ze een politieke speelbal zijn. Of ze dat leuk vinden of niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 21:46:22 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95190400
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, en soldaten moeten gewoon begrijpen dat ze een politieke speelbal zijn. Of ze dat leuk vinden of niet.
Dat zijn belastingbetalers net zo goed. Zeker nu bij de EU.
The End Times are wild
  donderdag 7 april 2011 @ 21:46:41 #194
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95190425
quote:

[..]

jij ook
yhea
bitches love comments
  donderdag 7 april 2011 @ 21:47:08 #195
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95190463
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Hey kloothommel, wat hebben we daar dan allemaal opgebouwd wat er nu nog staat en functioneert? Tjonge jonge, wat een langblijvende invloed hebben wij daar gehad...
Tering jij bent dom zeg :') Het punt is dat het geen vechtmissie was, en bovendien zijn er daar locals opgeleid, iets bereikt dus.
pi_95190476
quote:

[..]

Godverdomme, dat ben jij toch ook, naieve snol die je bent. Ga nu maar weg.
Ron Paul 2012
  donderdag 7 april 2011 @ 21:47:20 #197
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95190482
Bezuinigen op defensie is hetzelfde als je penis verkleinen. :')
pi_95190504
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zijn belastingbetalers net zo goed. Zeker nu bij de EU.
Heb je helemaal gelijk in.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:47:40 #199
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95190507
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:47 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Godverdomme, dat ben jij toch ook, naieve snol die je bent. Ga nu maar weg.
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:47 schreef Gary_Oak het volgende:
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:47 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in.
yhea
bitches love comments
  donderdag 7 april 2011 @ 21:47:51 #200
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_95190522
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:47 schreef Gary_Oak het volgende:
QFT.
Jeffster! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')