Dan zou ik me er verder nog niet druk om maken en de verzekering het voorlopig laten uitzoeken.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:41 schreef thazia het volgende:
Nou Dennis101, dat bedoel ik dus. Ik zal eens kijken of ik een foto kan uploaden
Plaats delictquote:Op donderdag 7 april 2011 17:37 schreef Juicyhil het volgende:
Je had de politie er op het plaats delict bij moeten halen, die had het kunnen onderzoeken wie de schuldige is. Nu gaat dat erg lastig.
Nee, je had een tekening moeten maken op het forumulier, en daar beiden een handtekening onder moeten plakken. De politie doet slechts zaakwaarneming bij dergelijke aanrijdingen.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:37 schreef Juicyhil het volgende:
Je had de politie er op het plaats delict bij moeten halen, die had het kunnen onderzoeken wie de schuldige is. Nu gaat dat erg lastig.
De politie komt in principe niet eens meer opdagen bij dit soort aanrijdingen.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:56 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, je had een tekening moeten maken op het forumulier, en daar beiden een handtekening onder moeten plakken. De politie doet slechts zaakwaarneming bij dergelijke aanrijdingen.
Dat ook natuurlijk. Maar als ze al komen dan is dat alles wat ze doen, want is een verzekeringskwestie.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De politie komt in principe niet eens meer opdagen bij dit soort aanrijdingen.
Klopt helaas en dan nog hadden ze niet veel kunnen doen als meneer gezegd had dat ie stilstond.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De politie komt in principe niet eens meer opdagen bij dit soort aanrijdingen.
Ja maar de "dader" zegt dat hij nu wel stil stond.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:56 schreef Charged het volgende:
Achteruitrijdende auto,Nick..kan me het wel voorstellen.
Waar baseer je dat op? Zoals gezegd zal een beetje schade-expert zo concluderen dat een dergelijke aanrijding op een stilstaande auto onmogelijk is (sterker nog, daar hoef je geen schade-expert voor te zijn).quote:Op donderdag 7 april 2011 17:59 schreef Charged het volgende:
Ik ben bang dat je aan het kortste eind trekt..alleen krasschade of ook blik?
Zijn woord tegen de ander...technisch onderzoek is er niet geweest en zal bij dit soort ongevallen zelden tot nooit gebeuren..daarbij is een zowel een rijdende als een stilstaande auto te schampen met dezelfde schade..quote:Op donderdag 7 april 2011 18:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Zoals gezegd zal een beetje schade-expert zo concluderen dat een dergelijke aanrijding op een stilstaande auto onmogelijk is (sterker nog, daar hoef je geen schade-expert voor te zijn).
Dit, maar de kans is groot dat deze beter in kan schatten hoe het is gekomen dan iemand anders.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:11 schreef Charged het volgende:
Een schade expert bepaald de kosten van de schade..niet de oorzaak.
Daar zat ik ook aan te denken aan die bijzondere manoeuvre maar als die meneer zegt dat hij stilstond ben jij degene die de manoeuvre uitvoert..wat dan?quote:Op donderdag 7 april 2011 18:13 schreef Noisiv het volgende:
Op de plek waar jij schade hebt gereden kan je alleen maar schade krijgen doordat een andere auto achteruit rijd. Bijzondere manoeuvre dus jij wint sowieso wel.
Wat wel heel dom van je is om zomaar handtekening op het schadeformulier te zetten zonder te lezen wat die vent erin heeft geschreven. Staat erin dat hij stilstond + de namen van de nepgetuigen met verklaringen? Ik denk dat het getouwtrek tussen de verzekeringen kan gaan worden tenzij je rechtsbijstand verzekering hebt. Laat je verzekering het an voor je uitzoeken en oplossen.
Laat ons even weten hoe dit gaat aflopen, ik ben wel benieuwd hoe een verzekering dit gaat oplossen.
Photobucket of zoiets?quote:Op donderdag 7 april 2011 18:14 schreef thazia het volgende:
De zogenaamde getuige staan niet op het schadeformulier, daar kwam meneer vandaag mee. Ik heb gelukkig een bijstand, dus afwachten maar.
Hoe krijg ik die foto ge-upload? Dan maak ik ook een foto van de tekening die ik apart heb gemaakt van de situatie.
Hoeft ook niet.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:14 schreef thazia het volgende:
De zogenaamde getuige staan niet op het schadeformulier, daar kwam meneer vandaag mee.
Lijkt mij ook moeilijk om te bewijzen dat hij achteruit reed.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:15 schreef Charged het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken aan die bijzondere manoeuvre maar als die meneer zegt dat hij stilstond ben jij degene die de manoeuvre uitvoert..wat dan?
Als je er samen niet uitkomt (bijvoorbeeld als iemand de waarheid verdraaid) dan komt de politie tussen beiden en zoekt het uit.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:56 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, je had een tekening moeten maken op het forumulier, en daar beiden een handtekening onder moeten plakken. De politie doet slechts zaakwaarneming bij dergelijke aanrijdingen.
Er zal wellicht wel een schadeexpert van de verzekeraar komen kijken voordat ze het bedrag laten uitkeren.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:29 schreef thazia het volgende:
De foto's zijn niet heel duidelijk, maar het schadebedrijf zei min ¤ 850 schade
Been there, done that, got the T-shirt. We gingen echter pas rijden als het een aanrijding "vooralsnog zonder gewonden" betrof...quote:Op donderdag 7 april 2011 19:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Als je er samen niet uitkomt (bijvoorbeeld als iemand de waarheid verdraaid) dan komt de politie tussen beiden en zoekt het uit.
Zoals iemand al eerder al opmerkte zal TS sterk in moeten draaien en voor de auto terecht moeten komen om een dergelijke schade te rijden, lijkt me behoorlijk sterk. Als je jaren in de autoschade hebt gewerkt zal je toch ook moeten in zien dat je niet dit krijgt door tegen een geparkeerde auto aan te rijden.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:09 schreef Charged het volgende:
[..]
Zijn woord tegen de ander...technisch onderzoek is er niet geweest en zal bij dit soort ongevallen zelden tot nooit gebeuren..daarbij is een zowel een rijdende als een stilstaande auto te schampen met dezelfde schade..
Waar ik dat op baseer?
Heel veel jaren in de autoschade en heel veel km's die ik tegenwoordig draai en veel maffe situaties tegenkom.
http://www.nu.nl/binnenla(...)emen-blikschade.htmlquote:Op donderdag 7 april 2011 19:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Been there, done that, got the T-shirt. We gingen echter pas rijden als het een aanrijding "vooralsnog zonder gewonden" betrof...
quote:Bij grotere blikschade, of als er onenigheid is tussen twee gebotste automobilisten, komt de politie overigens nog wel naar de plaats van het ongeval.
Ja, geweldig. Dan komt de politie er als vader en moeder tussen te zitten maar voert verder geen handelingen of oordeel.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:16 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)emen-blikschade.html
[..]
Dat heb ik net proberen uit te leggen, maar probeer het je eens voor te stellenquote:Op donderdag 7 april 2011 19:19 schreef MaLo het volgende:
Buurvrouw beweerde dat ik reed, terwijl ik stil stond. Hoe kan zij in hemelsnaam haar HELE zijkant openhalen als ik achterwaarts een parkeervak uitreed.
Ehm ik denk dat we het zelfde bedoelen m8quote:Op donderdag 7 april 2011 18:03 schreef Charged het volgende:
Nick,als je een auto voor je geparkeert ziet staan met genoeg ruimte om weg te draaien om de weg op te gaan en je draait zodoende ook in..je rijdt weg en tegelijkertijd zet de wagen voor je achteruit..je blikveld ziet de achterkant niet meer omdat je al gedeeltelijk de geparkeerde wagen voorbij bent en dan gaat hij achteruit en schampt je..wat dan?
Vorige werkgever had petten en strepen verplicht, daarnaast vind ik het leuk om sporen terug te bekijken tot oorsprong.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:52 schreef thazia het volgende:
Skull-splitter, lijkt dat jij er verstand van hebt?
Dat vond ik ook asociaal!quote:Op donderdag 7 april 2011 22:19 schreef thazia het volgende:
MdMa98, dat is niet irritant, dat is vreselijk asociaal! Ik snap dat niet hoor, je bent toch verzekerd. Als ik perongeluk schade toebreng bij een ander, zal ik altijd een briefje achter de ruitenwisser doen of even wachten. Wat een mensen heb je toch!
quote:Op donderdag 7 april 2011 22:19 schreef thazia het volgende:
MdMa98, dat is niet irritant, dat is vreselijk asociaal! Ik snap dat niet hoor, je bent toch verzekerd. Als ik perongeluk schade toebreng bij een ander, zal ik altijd een briefje achter de ruitenwisser doen of even wachten. Wat een mensen heb je toch!
van wie niet?quote:Op donderdag 7 april 2011 17:36 schreef thazia het volgende:Mijn dochter van 5 die in de auto zat heeft 2 nachten nauwelijks geslapen zo geschrokken was ze, helaas mag zij niet getuigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |