abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95163860
TS heeft boete van 180 gekregen om dat er 10 cm2 ijs nog op mijn ruit zat in een hoekje (Net binnen bereik ruitenwissers, omg...)

Maargoed, boete gekregen, maar nu staat op de boete een straatnaam die helemaal niet kan :')

De betreffende straat is namelijk een winkelstraat afgesloten voor auto's. (voetgangerszone).
Kan ik hier nog iets mee of is het gewoon dokken :') ?

Zal wel niet he... nee..dacht ik vraag toch ff enzo..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 april 2011 @ 12:56:57 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_95163878
Dokken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_95163927
Dokken, maar natuurlijk kun je altijd in beroep gaan, maar vaak is dat verspeelde moeite. Je had de agent in kwestie beter kunnen bedanken voor het uitoefenen van het sufste beroep in Nederland 8)7
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_95163955
Waarschijnlijk dokken, maar in theorie zou je het kunnen winnen omdat de boete fouten bevat en daardoor (eigenlijk) niet geldig is.
pi_95163963
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:58 schreef Chandler het volgende:
Dokken, maar natuurlijk kun je altijd in beroep gaan, maar vaak is dat verspeelde moeite. Je had de agent in kwestie beter kunnen bedanken voor het uitoefenen van het sufste beroep in Nederland 8)7
Hij heeft wel mijn ruit schoongemaakt :') Maargoed, week er voor was dus 1 of ander grietjes van de fiets gejaagd door zo'n malloot met 2 kijkgaatjes van een euromunt, terwijl ik mijn ruit notabene nog gekrabt had :') Dus meneer agent was een beetje overijverig.
pi_95164004
Volgende keer een kleine kijkstreep en jezelf in een tank wanen :')
  donderdag 7 april 2011 @ 13:00:20 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_95164009
Krabben? Waar woon jij :?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_95164059
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:58 schreef -tape- het volgende:
Waarschijnlijk dokken, maar in theorie zou je het kunnen winnen omdat de boete fouten bevat en daardoor (eigenlijk) niet geldig is.
Welke theorie? Dit is gewoon een wet mulder feit en mogen ze de gegevens achteraf nog aanpassen.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:03:57 #9
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95164157
Dokken, maar wel bezwaar aantekenen.

Om dat tijdstip was jij namelijk helemaal niet op gemelde locatie, je kunt het dus wettechnisch helemaal niet geweest zijn.
Boete dient dus als ongeschreven te worden beschouwd.
Helaas moet je tegenwoordig eerst betalen en dan pas je geld terughalen. Jaren geleden hebben ik en mijn vader in verschillende situaties dergelijke fouten ook aangegrepen om niet te betalen. Is ook altijd gehonoreerd. Van een verbalisant wordt verwacht dat hij/zij de gegevens correct invult. Gebeurt dat niet, dan is de boete in principe ongeldig.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_95164210
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Welke theorie? Dit is gewoon een wet mulder feit en mogen ze de gegevens achteraf nog aanpassen.
Dat is dan nieuw, want ik heb ook vaak gehad dat ik het zo:
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:03 schreef ElectricEye het volgende:

Om dat tijdstip was jij namelijk helemaal niet op gemelde locatie, je kunt het dus wettechnisch helemaal niet geweest zijn.
Helaas moet je tegenwoordig eerst betalen en dan pas je geld terughalen. Jaren geleden hebben ik en mijn vader in verschillende situaties dergelijke fouten ook aangegrepen om niet te betalen. Is ook altijd gehonoreerd. Van een verbalisant wordt verwacht dat hij/zij de gegevens correct invult. Gebeurt dat niet, dan is de boete in principe ongeldig.
op heb gelost.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:06:23 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_95164255
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:58 schreef -tape- het volgende:
Dokken dus, die fouten kunnen gewoon aangepast worden aan de echte situatie.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_95164275
Nou ik heb wel eens gehad dat het kenteken wel klopte maar het merk van de auto niet (stond Peugeot terwijl ik een Mazda had). Moest gewoon betaald worden uiteindelijk.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:07:00 #13
152789 karr-1
pi_95164278
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:03 schreef ElectricEye het volgende:

Onzin, gegevens mogen gewoon achteraf aangepast worden in dit soort gevallen
  donderdag 7 april 2011 @ 13:08:36 #14
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95164338
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

:?

Die twee zaken staan los van elkaar.

Wet Mulder houdt in dat het een bestuurlijke ipv een strafrechtelijke boete is die eerst voldaan dient te worden voordat men eventuele bezwaren in behandeling neemt.

Gegevens achteraf aanpassen is bij wet verboden, OOK voor politiemensen. Op de bon staan gegevens, die zijn van toepassing op de opgelegde sanctie, verder niets!
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_95164346
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:05 schreef -tape- het volgende:

[..]

Dat is dan nieuw, want ik heb ook vaak gehad dat ik het zo:

[..]

op heb gelost.
Wet mulder bestaat sinds 1989, dus nee, dat is niet nieuw
pi_95164394
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:08 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

:?

Die twee zaken staan los van elkaar.

Wet Mulder houdt in dat het een bestuurlijke ipv een strafrechtelijke boete is die eerst voldaan dient te worden voordat men eventuele bezwaren in behandeling neemt.

Gegevens achteraf aanpassen is bij wet verboden, OOK voor politiemensen. Op de bon staan gegevens, die zijn van toepassing op de opgelegde sanctie, verder niets!
Verkeerde postcode op bekeuring.

Zelfde discussie.
pi_95164397
Betalen en dan bezwaar aantekenen als je ruit idd zo schoon was als jij beweerd. Ik neem aan dat je fotos hebt gemaakt?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 7 april 2011 @ 13:12:53 #18
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95164509
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:06 schreef Kaza het volgende:
Nou ik heb wel eens gehad dat het kenteken wel klopte maar het merk van de auto niet (stond Peugeot terwijl ik een Mazda had). Moest gewoon betaald worden uiteindelijk.
Logisch. kenteken prevaleert en die klopte gewoon.

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:07 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Onzin, gegevens mogen gewoon achteraf aangepast worden in dit soort gevallen
Vreemd. Op de bon staan gegevens en dat stukje hardcopy is niet aan te passen. Hoe een agent dat later aan kan passen is me een raadsel.
Verkeerd tijdstip komt ook voor. Boete voor fietsen in de winkelstraat om 19.00 uur, als na 18.00 uur fietsen daar verboden is. Gelukkig was verbalisante een Marokkaanse met beperkte communicatieve vaardigheden (waarom heeft zo'n muts die functie????). Maar goed, negentienhonderd uur is in spreektaal zeven uur, dus muts in kwestie schrijft 17.00 uur. Je raadt het al: om 17.00 is fietsen in dat winkelgebied gewoon toegestaan, dus dag boete. Dat soort zaken heb ik het over.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_95164574
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:56 schreef Wijnbo het volgende:
TS heeft boete van 180 gekregen om dat er 10 cm2 ijs nog op mijn ruit zat in een hoekje (Net binnen bereik ruitenwissers, omg...)

Wanneer heb je die boete gekregen?
Niet vandaag toch? :o
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 7 april 2011 @ 13:14:44 #20
180174 Diemux
People vs Me
pi_95164587
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zelfde discussie.
Nee. Daar gaat het om adresgegevens van de TS, hier gaat het om de straatnaam waar de overtreding is gepleegd.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:15:23 #21
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95164609
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zelfde discussie.
Nee, helemaal niet dezelfde discussie.
Een straatnaam staat op straat aangegeven, een postcode hoogst zelden.
De postcode mag dus best fout zijn als de straatnaam goed staat aangegeven, de straatnaam an sich mag niet fout zijn, want dan gaat het aanwijsbaar om een andere locatie.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_95164611
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:14 schreef Diemux het volgende:

[..]

Nee. Daar gaat het om adresgegevens van de TS, hier gaat het om de straatnaam waar de overtreding is gepleegd.
Lees even die link, het gaat om dezelfde discussie dat gegevens achteraf aangepast mogen worden, net als hier.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:16:57 #23
152789 karr-1
pi_95164666
quote:
Je bent bekeurd in het kader van de wet Mulder. Deze wet biedt zowel verbalisant als justitie altijd de mogelijkheid om alle soorten van schrijffouten ongedaan te maken. Je kunt dus wel bezwaar aantekenen maar je zult dan een nieuwe beschikking met de gewijzigde gegevens. Je zult alsnog moeten betalen.
Veel duidelijker kan het toch niet

http://www.infopolitie.nl(...)ew&id=1147&Itemid=43
pi_95164679
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:15 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet dezelfde discussie.
Een straatnaam staat op straat aangegeven, een postcode hoogst zelden.
De postcode mag dus best fout zijn als de straatnaam goed staat aangegeven, de straatnaam an sich mag niet fout zijn, want dan gaat het aanwijsbaar om een andere locatie.
Snappen jullie het nou echt niet? Het gaat erom dat justitie gegevens achteraf aan mag passen. Lees ook dit voorbeeld van de site van het OM:

quote:
U heeft wel te hard gereden, maar de plaats- of de tijdsaanduiding op de beschikking klopt niet. De politie mag binnen zes weken een correcte beschikking sturen. Verstrijkt die termijn, dan mag de Officier van Justitie alsnog een beschikking sturen met de juiste gegevens. Dit is dus geen vormfout waarbij de beschikking vernietigd moet worden De boete moet gewoon betaald worden.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:18:11 #25
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95164720
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Snappen jullie het nou echt niet? Het gaat erom dat justitie gegevens achteraf aan mag passen. Lees ook dit voorbeeld van de site van het OM:

[..]

Ergo: 6 weken wachten en dan bezwaar aantekenen. :P
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')