abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95159690
Oke dit is dus het geval, ik kwam van de snelweg af, ik had nog een behoorlijke snelheid, maar niets dat ik niet weg had kunnen remmen als ik de rode auto van rechts had zien aankomen.

Maar goed, nadat ik snel naar rechts en links keek dacht ik te kunnen oversteken, ik maakte een een bocht naar links met ongeveer de helft van de snelheid die ik nog had, tot schrik haalt ineens een auto mij van links in over een stuk wegdek bedekt met witte strepen. Een rode auto die van rechts kwam, die ik over het hoofd had gezien door de zon.

Er zat een beetje een oud ventje achter het stuur, met daarnaast zijn moeder of vrouw. Hij haalde mij in met een redelijke snelheid, ik gok zo rond de 100, daaruit neem ik aan dat hij niet abrupt voor mij moest stoppen, gewoon 1 simpele stuur beweging naar links, hoewel het allemaal veel slechter had kunnen aflopen, neem ik aan dat beide partijen geen (lees: emotionele) schade hebben opgelopen.

Vervolgens reden we beiden verder op een recht stuk wegdek, waarop meneer zijn auto parkeerde op het midden van de weg. Hij stapte boos uit, wat ik kan begrijpen, kwam naar mij toe en vroeg of ik wel goed wijs was. Ik bood mijn welgemeende excuses aan en zei dat de zon mijn zicht half geblokkeerd had. Wat ook echt zo was.

Hij bleef nog een beetje door vloeken en boos doen. Liep terug naar zijn auto, dus ik dacht oke het is klaar, stapt meneer voor de tweede keer uit, met pen en papier, om vervolgens mijn kenteken te noteren. Inmiddels was de weg aardig vol en zorgde meneer voor overlast. Ik zei hem dat het volgens mij volkomen nutteloos was om mijn kenteken te noteren en dat hij er niks mee kan, maar hij bleef zeggen 'moet jij maar eens opletten'. Zo'n 5-8 min duurde dat gevalletje in totaal.

Ik denk dat het zijn woord tegen het mijne is, aangezien er geen onpartijdige getuigen zijn. Daarbij is er geen schade voor zover ik weet. Toch wil ik graag weten of hij enige poten heeft om op te staan? Aangezien hij redelijk oud is en misschien al eens eerder zoiets meegemaakt heeft, zo zeker kwam het in ieder geval wel over.

Wel weet ik dat ik beter uit moet kijken voortaan als de zon volop schijnt, ook al ben ik er niet helemaal zeker van hoe hard de meneer nu reed. Een zonnebril is voortaan misschien ook wel handig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knieschijfkapot op 07-04-2011 11:18:41 ]
pi_95159804
Als hij geen schade heeft, snap ik ook niet waarom hij je kenteken heeft genoteerd. Heb jij ook zijn kenteken genoteerd?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_95159827
Iedereen kan aangifte doen van roekeloos rijgedrag, zo heeft een collega van me ooit een petje uit de buurt gerapporteerd die elke dag veel te hard langs een school kwam. Dit deden nog wat mensen, en een paar weken later stond er een motoragent met een lasergun. De daar op volgende bekeuring had een bedrag ter hoogte van de staatschuld van een gemiddelde bananenrepubliek, en bleek een effectief leermoment voor die klojo.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_95159835
Hij zal je kenteken wel doorgeven aan de hufter lijn ofzo
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 7 april 2011 @ 11:08:50 #5
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_95159928
Wat bedoel je precies met poten heeft om op te staan? Voor een civiele zaak is het noodzakelijk dat hij iets te claimen heeft van jou en daar kan ik me niets bij voorstellen.

Hij kan natuurlijk wel aangifte tegen je doen. Verwacht overigens geen spectaculaire vervolgacties n.a.v. daarvan.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:08:58 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_95159938
Je maakt je zorgen om niks.

Dat mannetje belt de politie, die noteren het en plaatsen de melding op de stapel: "kijken we een keer naar als we tijd hebben".

Die stapel groeit alleen maar en meestal wordt er alleen tijd gemaakt om de stapel weg te gooien.
So we just called him Fred
pi_95159945
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:05 schreef Sam-x het volgende:
Als hij geen schade heeft, snap ik ook niet waarom hij je kenteken heeft genoteerd. Heb jij ook zijn kenteken genoteerd?
Nee, dat vond ik niet nodig, als ik er nog iets van hoor, krijg ik de informatie wel van hem. Neem ik aan.
pi_95160029
Je doet nog al wat aannames over hoe die beste man dit beleefd heeft, en voornamelijk dat het allemaal wel mee valt. Zou het ook in je op kunnen komen dat bij die geschatte snelheid van 100 km/h, uitwijken voor een auto een vrij heftige maneuvre is, en dat hij zich het rambam is geschrokken?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_95160036
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:08 schreef Alicey het volgende:
Wat bedoel je precies met poten heeft om op te staan? Voor een civiele zaak is het noodzakelijk dat hij iets te claimen heeft van jou en daar kan ik me niets bij voorstellen.

Hij kan natuurlijk wel aangifte tegen je doen. Verwacht overigens geen spectaculaire vervolgacties n.a.v. daarvan.
Bedankt voor je post, ik ging er eigenlijk al een beetje vanuit. Maar het kan nooit kwaad om de onderste appel uit de kan te halen.
pi_95160124
gebeurt niks mee ten zij je vaker als een tokkie rijdt en al eens bent aangemeld als "hufter". Dan heb je een klein kansje dat oom agent een keertje langskomt om met je te praten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_95160162
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:08 schreef FredvZ het volgende:
Je maakt je zorgen om niks.

Dat mannetje belt de politie, die noteren het en plaatsen de melding op de stapel: "kijken we een keer naar als we tijd hebben".

Die stapel groeit alleen maar en meestal wordt er alleen tijd gemaakt om de stapel weg te gooien.
Duidelijk, bedankt voor je post. Ik ging hier ook al een beetje vanuit. Gelukkig is dit de eerste keer dat ik een bijna aanrijding heb veroorzaak in een paar jaar tijd. De nutteloze klacht verdwijnt gewoon in de stapel.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:15:32 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_95160178
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:11 schreef Knieschijfkapot het volgende:

[..]

Bedankt voor je post, ik ging er eigenlijk al een beetje vanuit. Maar het kan nooit kwaad om de onderste appel uit de kan te halen.
of om alles uit de kan te halen of de onderste steen boven te krijgen. :)
  donderdag 7 april 2011 @ 11:15:54 #13
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_95160189
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hij zal je kenteken wel doorgeven aan de hufter lijn ofzo
'k wist niet dat dat bestond.

Paar maanden terug een keer door Ali achmed met 110km/u in z'n auto met strijkplank bijna van de zebra afgereden. Had ook een mooie geweest.

edit: oh gewoon misdaadanoniem bedoel je...
pi_95160207
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:14 schreef Deetch het volgende:
gebeurt niks mee ten zij je vaker als een tokkie rijdt en al eens bent aangemeld als "hufter". Dan heb je een klein kansje dat oom agent een keertje langskomt om met je te praten.
De buurman is toevallig oom agent, dus dan zal ik dat snel genoeg te horen krijgen. :)
pi_95160262
Die man heeft even stoom af kunnen blazen, en jij hebt iets opgestoken over het nut van een zonnebril in de auto. En dit alles gelukkig zonder schade. ^O^
pi_95160367
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:11 schreef fruityloop het volgende:
Je doet nog al wat aannames over hoe die beste man dit beleefd heeft, en voornamelijk dat het allemaal wel mee valt. Zou het ook in je op kunnen komen dat bij die geschatte snelheid van 100 km/h, uitwijken voor een auto een vrij heftige maneuvre is, en dat hij zich het rambam is geschrokken?
Ja, anders ik zelf wel.
pi_95160372
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:18 schreef fruityloop het volgende:
Die man heeft even stoom af kunnen blazen, en jij hebt iets opgestoken over het nut van een zonnebril in de auto. En dit alles gelukkig zonder schade. ^O^
Eind goed al goed. :)
pi_95161062
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:16 schreef Knieschijfkapot het volgende:

[..]

De buurman is toevallig oom agent, dus dan zal ik dat snel genoeg te horen krijgen. :)
Of vraag aan je buurman wat die bestuurder tegen jou kan doen ;)
pi_95161565
Goed communiceren is werken vanuit je hart.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:17:45 #20
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_95164700
Paint? Ik snap die situatie van de bijna-aanrijding niet echt..
Of ben ik nu heel dom?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_95165003
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:17 schreef Luxuria het volgende:
Of ben ik nu heel dom?
Nee je bent een vrouw.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 7 april 2011 @ 13:29:33 #22
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_95165182
quote:
Of ben ik nu heel dom?
Nee je bent niet dom. Ik kan me ook geen situatie indenken anders dan vlak voor de chicane op Zandvoort.
pi_95165919
quote:
Of ben ik nu heel dom?
Nee hoor, ik leg het misschien niet goed uit, er kwam een rode auto van rechts, die rechtdoor reed, ik kwam van links voor deze rode auto, dus voor mij kwam hij van rechts, ik ging naar links, dus op dezelfde baan als deze rode auto. Zag de rode auto niet vanwege de zon, waardoor we vervolgens bijna tegen elkaar op knalde. Maar volgens mij reed de rode auto ook veel te hard.

Ik ga niet painten, sorry.
pi_95166073
En nu is je knieschijf kapot?
pi_95166270
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:51 schreef CasB het volgende:
En nu is je knieschijf kapot?
Nee.
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:49:37 #26
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_95254007
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:47 schreef Knieschijfkapot het volgende:

[..]

Nee hoor, ik leg het misschien niet goed uit, er kwam een rode auto van rechts, die rechtdoor reed, ik kwam van links voor deze rode auto, dus voor mij kwam hij van rechts, ik ging naar links, dus op dezelfde baan als deze rode auto. Zag de rode auto niet vanwege de zon, waardoor we vervolgens bijna tegen elkaar op knalde. Maar volgens mij reed de rode auto ook veel te hard.

Ik ga niet painten, sorry.
Ik dacht eerst dat je bedoelde dat jij rechtdoorging en die weg een bocht maakte.
Maar nu snap ik het wel!
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:59:01 #27
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_95254290
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:08 schreef Alicey het volgende:
Hij kan natuurlijk wel aangifte tegen je doen.
Aangifte van wat dan?
pi_95254921
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:59 schreef OEM het volgende:

[..]

Aangifte van wat dan?
Doodsbedreiging, zelfs zonder enig bewijs kunnen ze je dan vast zetten. :')

Of hij wil later wraak gaan nemen op TS..
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_95361456
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:49 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik dacht eerst dat je bedoelde dat jij rechtdoorging en die weg een bocht maakte.
Maar nu snap ik het wel!
haha oke, goedzo ;)
  maandag 11 april 2011 @ 22:13:19 #30
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_95366738
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:05 schreef Sam-x het volgende:
Grapjassen die "door de zon" iets of iemand over het hoofd zien wil ik ook graag even melden bij de politie. Hoor je wel iets van als je daadwerkelijk schade rijdt..
pi_95366885
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 22:13 schreef fs180 het volgende:

[..]

Grapjassen die "door de zon" iets of iemand over het hoofd zien wil ik ook graag even melden bij de politie. Hoor je wel iets van als je daadwerkelijk schade rijdt..
Echt zoiets waar je je gruwelijk kwaad over kunt maken, tot je zelf piepende banden hoort en concludeert dat het inderdaad echt iedereen kan gebeuren.
  maandag 11 april 2011 @ 22:19:33 #32
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_95367202
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:15 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Echt zoiets waar je je gruwelijk kwaad over kunt maken, tot je zelf piepende banden hoort en concludeert dat het inderdaad echt iedereen kan gebeuren.
Leuke aanname hoor, maar ik heb een extra getint visier in mijn helm en ben zelf erg gevoelig voor de zon. Ik weet heel goed welke gevaren dat geeft, maar blijkbaar niet iedereen..
pi_95367487
quote:
13s.gif Op maandag 11 april 2011 22:19 schreef fs180 het volgende:

[..]

Leuke aanname hoor, maar ik heb een extra getint visier in mijn helm en ben zelf erg gevoelig voor de zon. Ik weet heel goed welke gevaren dat geeft, maar blijkbaar niet iedereen..
Ik doelde op het 'of zoiets'. Of het nu de zon is, een dode hoek of afleiding. Vroeg of laat ziet iedereen wel eens iets over het hoofd, en dan kun je maar beter hopen dat het goed gaat en er van leren.
  maandag 11 april 2011 @ 22:27:51 #34
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_95367691
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:24 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik doelde op het 'of zoiets'. Of het nu de zon is, een dode hoek of afleiding. Vroeg of laat ziet iedereen wel eens iets over het hoofd, en dan kun je maar beter hopen dat het goed gaat en er van leren.
Dan moet je leren rijden..
  maandag 11 april 2011 @ 22:30:24 #35
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_95367876
Meneer vond gewoon dat je een mooie auto had en wilde 's nachts stiekem als zn vrouw in bed ligt even dat lekkere mokkel van Cartracks sms'en.

:Y
Ook hoi !
pi_95372387
Het zal wel gewoon de 'emotie van het moment' zijn... Iedereen zal wel even flink kwaad worden als iemand anders bijna een zware aanrijding veroorzaakt. Meetsal vloek je dan even en is het over, maar kennelijk vond deze man het ook nog nodig om te stoppen en demonstratief je kenteken op te schrijven (en vervolgens weer weg te gooien) ;)
pi_95498684
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:30 schreef Inlognaam het volgende:
Meneer vond gewoon dat je een mooie auto had en wilde 's nachts stiekem als zn vrouw in bed ligt even dat lekkere mokkel van Cartracks sms'en.

:Y
Dat verklaart inderdaad alles.
lama
  donderdag 14 april 2011 @ 17:56:02 #38
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_95500138
gewoon met hoge snelheid een kruispunt oprijden is an sich al al associaal!
pi_95500209
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:56 schreef mrPanerai het volgende:
gewoon met hoge snelheid een kruispunt oprijden is an sich al al associaal!
Met 100 km/u een kruispunt naderen (zo begrijp ik de situatieschets) is idd wel te hard.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')