Oke dit is dus het geval, ik kwam van de snelweg af, ik had nog een behoorlijke snelheid, maar niets dat ik niet weg had kunnen remmen als ik de rode auto van rechts had zien aankomen.
Maar goed, nadat ik snel naar rechts en links keek dacht ik te kunnen oversteken, ik maakte een een bocht naar links met ongeveer de helft van de snelheid die ik nog had, tot schrik haalt ineens een auto mij van links in over een stuk wegdek bedekt met witte strepen. Een rode auto die van rechts kwam, die ik over het hoofd had gezien door de zon.
Er zat een beetje een oud ventje achter het stuur, met daarnaast zijn moeder of vrouw. Hij haalde mij in met een redelijke snelheid, ik gok zo rond de 100, daaruit neem ik aan dat hij niet abrupt voor mij moest stoppen, gewoon 1 simpele stuur beweging naar links, hoewel het allemaal veel slechter had kunnen aflopen, neem ik aan dat beide partijen geen (lees: emotionele) schade hebben opgelopen.
Vervolgens reden we beiden verder op een recht stuk wegdek, waarop meneer zijn auto parkeerde op het midden van de weg. Hij stapte boos uit, wat ik kan begrijpen, kwam naar mij toe en vroeg of ik wel goed wijs was. Ik bood mijn welgemeende excuses aan en zei dat de zon mijn zicht half geblokkeerd had. Wat ook echt zo was.
Hij bleef nog een beetje door vloeken en boos doen. Liep terug naar zijn auto, dus ik dacht oke het is klaar, stapt meneer voor de tweede keer uit, met pen en papier, om vervolgens mijn kenteken te noteren. Inmiddels was de weg aardig vol en zorgde meneer voor overlast. Ik zei hem dat het volgens mij volkomen nutteloos was om mijn kenteken te noteren en dat hij er niks mee kan, maar hij bleef zeggen 'moet jij maar eens opletten'. Zo'n 5-8 min duurde dat gevalletje in totaal.
Ik denk dat het zijn woord tegen het mijne is, aangezien er geen onpartijdige getuigen zijn. Daarbij is er geen schade voor zover ik weet. Toch wil ik graag weten of hij enige poten heeft om op te staan? Aangezien hij redelijk oud is en misschien al eens eerder zoiets meegemaakt heeft, zo zeker kwam het in ieder geval wel over.
Wel weet ik dat ik beter uit moet kijken voortaan als de zon volop schijnt, ook al ben ik er niet helemaal zeker van hoe hard de meneer nu reed. Een zonnebril is voortaan misschien ook wel handig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Knieschijfkapot op 07-04-2011 11:18:41 ]