Wat lief!quote:
Een doosje bij ons kost bijna 5 euroquote:Op donderdag 7 april 2011 19:19 schreef Riann het volgende:
aardbeien (ze waren wel erg duur bij de groenteboer maar ze smaken heerlijk)
Zoveel?quote:Op donderdag 7 april 2011 19:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Een doosje bij ons kost bijna 5 euro
quote:Op donderdag 7 april 2011 19:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Zijn er al Hollandse aardbeien? Misschien verklaart dat het prijsverschil. Die veel goedkopere Spaanse zijn waterig en laf.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:43 schreef uniekhoorn het volgende:
ze hadden er wel bij te staan dat het hollandse waren... maar ja, is niet bewezenquote:Op donderdag 7 april 2011 20:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zijn er al Hollandse aardbeien? Misschien verklaart dat het prijsverschil. Die veel goedkopere Spaanse zijn waterig en laf.
wordt een kaasbroodje en broodje aardbeien met suikerquote:Op vrijdag 8 april 2011 12:03 schreef FutureFairytale het volgende:
straks aardbeien halen en dan lekker ontbijten
En nu zo lekker ontbijtenquote:Spiering
Gefrituurde spiering met brandade van stokvis en roseval aardappel; gegrilde crostini met aïoli, gezouten citroen en waterkerssalade met Engelse mosterd
Coquilles
Geroosterde coquilles met schorseneer, pata-negra ham en crème-fraîche;
hazelnootkruim, moutolie en nootmuskaat
Lam
Met munt, peterselie en bonenkruid gebraden lamskotelet en gesudderde lamsnek;
tuinboontjes, lenteui, jonge peentjes en raapstelen in vinaigrette
Kaas
Een assortiment binnen- en buitenlandse kazen gepresenteerd met notenbrood,
perenstroop en compote van vijgen en oude wijnazijn
Oehh me likey FF! 't Weekend vraagt om voedsel als soep, chinees, pizza of patatquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
heerlijk! ik eet nu een bordje mihoen
receptje?quote:Op zondag 10 april 2011 18:18 schreef PdeHoog het volgende:
KliekjesavondKippepoten die een uurtje of 3 in wijn hebben liggen sudderen en een portie aardappelgratin
Zalmburgers kopen was een slecht plan...quote:Op woensdag 13 april 2011 15:40 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ga dadelijk zalmburgers kopen en eet die op een broodje met heel veel broccoli erbij![]()
Nu een glas citroen ranja, straks een kiwi
nou en dat was het ook, al zeg ik het zelfquote:Op donderdag 14 april 2011 13:09 schreef renzell het volgende:
Hmmmm, sounds good DarkElf!
Geroosterde boterham met houmous, komkommer, bosui en selderij. En nog 1 met creamcheese, verse bieslook en beenham. Lekkerrr!
Mijn favorietquote:Op vrijdag 15 april 2011 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Vanavond een kipje uit de oven, met wat patatjes![]()
Mjamquote:Op zaterdag 16 april 2011 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Een braadstuk van biologische varkenslende van limburgs varken, met een saus van madeira. Gebakken aardappeltjes en een salade van Rucola, tomaten, spekkies en pijnboompitten en een frambozendressing.
Versgedraaid vanilleijs.
Krijg spontaan zin in een broodje eisaladequote:Op zondag 17 april 2011 21:08 schreef FutureFairytale het volgende:
brunch: pistolet eiersalade. Daarna plak cake en wat bittergarnituur. En net op; patat oorlog en pikanto. Calippo toe
hehe sorryquote:Op zondag 17 april 2011 22:14 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Krijg spontaan zin in een broodje eisalade
is goed voor je maar ik prefereer met frisdrank aangezien water neutraal is en paracetamol viiees!quote:
Sommige zaken moet je inderdaad direkt doorslikken, inderdaad zeker wat men at of eetquote:Op maandag 18 april 2011 13:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
is goed voor je maar ik prefereer met frisdrank aangezien water neutraal is en paracetamol viiees!
Nooit gehad d.w.z. deze menu kaart keuze. Lijkt me heeeerlijk!quote:Op maandag 18 april 2011 16:27 schreef FutureFairytale het volgende:
net een kop tomatengroentesoep op
en straks ook broccolimet gekookte aardappels en gevulde kipfilet kruidenkaas/ham omwikkeld met spek
wie? haha. is een aloude combinatie, kipfilet gevuld met ham/kaas of kruidenkaasquote:Op maandag 18 april 2011 16:42 schreef Modest71 het volgende:
[..]
Nooit gehad d.w.z. deze menu kaart keuze. Lijkt me heeeerlijk!
Kruidenkaas hoeft dan weer niet als er knoflook in zit
Topchef?
Hou nou ooooohooooPquote:Op maandag 18 april 2011 16:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wie? haha. is een aloude combinatie, kipfilet gevuld met ham/kaas of kruidenkaas. plak spek eromheen en idd, erg lekker
onder een steenquote:Op maandag 18 april 2011 17:45 schreef Modest71 het volgende:
[..]
Hou nou ooooohooooP
Invriezen met -1000 graden en opsturen svp
Geen idee waar je leeft natuurlijk.
Bij Alphen in de buurtquote:Op maandag 18 april 2011 18:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
onder een steen
bij Alphen in de buurten sorry.... tis op!
Dat wordt een rampquote:Op dinsdag 19 april 2011 13:43 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo maakt vanavond 'de fajitas'
ik moet tot laat sporten, en heb dan écht geen zin meer om nog te koken en dus heel lang te wachten op etenben benieuwd of hij de instructies kan aanhouden
Van het lokale Indische restaurant.quote:Lamb punjabi masala
stukjes lamsvlees in een currysaus met paprika
leuk en lekker met dit weerquote:Op woensdag 20 april 2011 17:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu in de oven: zelfgebakken meergranen vloerbrood.
Straks te eten met, zelfgemaakte tonijnsalade, zelfgemaakte aspergesoep.
Met allerlei lekkere smeersels.
Klinkt zo simpel maar gaat wel veel tijd in zitten, ik hou er van
Toch niet wortelsmaak? Echt bleghquote:Op woensdag 20 april 2011 18:19 schreef Lyriella het volgende:
Straks worteltjes met aardappel en een speltburger, nu nog snel even een handje groentechips (niet zo lekker maar toch heel verslavend, hoe is t mogelijk?)
quote:Op woensdag 20 april 2011 17:52 schreef uniekhoorn het volgende:
klinkt heerlijk en het is heel herkenbaar! zoveel tijd besteden aan zoiets vind ik ook erg fijnquote:Op woensdag 20 april 2011 17:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Ach, je kan niet altijd lekker eten.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:33 schreef FutureFairytale het volgende:
ik eet vnv macaronigelukkig heb ik vanmiddag lekker gegeten
Waar is dat?!quote:Op donderdag 21 april 2011 17:28 schreef rubje het volgende:
vanmiddag langs een oud adresje geweest en het was weer helemaal top![ afbeelding ]
Lekkerquote:Op vrijdag 22 april 2011 10:10 schreef DarkElf het volgende:
Een bruin bolletje met passendaalse kaas en magere melk
vanmiddag een restje Franse uiensoep.
En voor vanavond staan er courgette/fetakoekjes, geroosterde paprikadip en zelfgemaakte hummus op t menu. Dit alles met veel kruiden en pita's om te dippen
iddquote:
hé wat een goed idee, een sandwich maken met je overgebleven kip. mens hoe kóm je erop?quote:Ik ga strak als lunch een paar boterhammen met overgebleven kip uit de kip-in-wijn-stoofschotel van gister maken
|Heb je een receptje voor je courgette/fetakoekjes? Klinkt erg lekkerquote:Op vrijdag 22 april 2011 10:10 schreef DarkElf het volgende:
Een bruin bolletje met passendaalse kaas en magere melk
vanmiddag een restje Franse uiensoep.
En voor vanavond staan er courgette/fetakoekjes, geroosterde paprikadip en zelfgemaakte hummus op t menu. Dit alles met veel kruiden en pita's om te dippen
ja staat in het cul topic: weekmenu's , daar heb ik t van de week gepost omdat iemand anders er om vroegquote:Op vrijdag 22 april 2011 10:28 schreef pos het volgende:
[..]
|Heb je een receptje voor je courgette/fetakoekjes? Klinkt erg lekker
Geen ideequote:Op vrijdag 22 april 2011 10:24 schreef DarkElf het volgende:
hé wat een goed idee, een sandwich maken met je overgebleven kip. mens hoe kóm je erop?
Gister weer gemaaktquote:Die kip was echt super lekker
is het soms een recept van Ainsley? Die heeft ook die koekjes namelijkquote:Op vrijdag 22 april 2011 10:29 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja staat in het cul topic: weekmenu's , daar heb ik t van de week gepost omdat iemand anders er om vroeg
nee is een recept van Claudia Roden (meestal pas ik nog eea aan) en heeft hij die? dat wist ik nietquote:Op vrijdag 22 april 2011 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
is het soms een recept van Ainsley? Die heeft ook die koekjes namelijk
ach ja al die dingen lijken op elkaarquote:Op vrijdag 22 april 2011 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
ja, nagenoeg hetzelfde idee! Zat laatst er weer eens doorheen te bladeren op zoek naar wat lekkers
die ken ik al járen hoorquote:Op vrijdag 22 april 2011 17:42 schreef RickoKun het volgende:
Niks speciaal heur, maar ik wil nog even melden dat die AH versgeperste sinaasappelsap echt te goddelijk voor woorden is (deze week in de aanbieding volgens mij trouwens). Bovendien is het DENK ik goedkoper om het zo te kopen dan voor 3 euro aan perssinaasappelen te halen...
lekker zeg! jummmquote:Op vrijdag 22 april 2011 20:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Gegourmet (buiten) met:
Gehakt cordon bleu, zelf gemaakt
Kipfilet japans gemarineerd
Kipfilet shoarma gemarineerd
Kipfilet zoet gemarineerd
Varkenshaas
Biefstuk
Kibbeling (gewoon uit de vriezer, lekker)
Mini kaassoufle (ook uit de vriezer)
Zelfgemaakte hamburgertjes
Omelet met soja, cherrytomaat, champignon, ui e.d.
Paprika, ui, champignons, courgette, salade
Stokbrood
Klinkt goed, Tezzquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:53 schreef Tezz het volgende:
Vanavond broodje beenham met mosterd-honingsaus en kropsla.
Sugarsnaps, by far de lekkerste groente die er is! Jummie jummie, ik heb ze altijd in huis en iedere week zitten ze dus wel ergens door een gerecht...quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klinkt goed, Tezz![]()
Ik ga vanavond noodles met sugarsnaps, haricot verts en eendeborstfilet maken
Lekker! Ik ben dankzij jou dit weekend ook zelf vanilleijs gaan draaien en het bevalt goed!quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
De rest van de vanillestokjes heb ik klein gesneden en met wat water en een kopje suiker tot siroop gekookt en in een jampotje gedaan, heb ik vanilleextract als ik eens een pudding ofzo wil maken.
Heb je een recept van dat eierpotje voor me?quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:18 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik heb een eierpotje in de oven gezet, met room en groene kruiden. Eet die dadelijk lekker op met een broodje met rauwe ham erbij, om alvast in de paas stemming te komen![]()
Je doet scheutje room of een schep creme fraiche in een ovenvast schaaltje of zo'n mini pannetje. Maalt er wat zout en peper over. Knip er de helft van de gekozen kruiden boven (bieslook, peterselie en oregano in mijn potje). Dan breek je er een ei in. Roer even door zonder de dooier stuk te maken. Dan knip ik de rest van de kruiden erboven en zet t 10 tot 15 minuten op 180 graden in de ovenquote:Op zaterdag 23 april 2011 18:56 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Heb je een recept van dat eierpotje voor me?
Het is wat anders gewordenquote:Op zaterdag 23 april 2011 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond eten we ierse biologische ribeye steaks met gebakken aardappels, salade, tomaten met basilicum, en een blauwschimmelkaassaus. Daarna draai ik vers vanilleijs, heb net een halve liter melk gekookt met het zaad van 2 vanillestokjes, suiker en gebonden met 4 eidooiers. Een creme Anglese dus, daar gaat nog room door, sla ik luchtig en gaat dan de ijsmachine in.
Morgen varkensschouder met druiven, spruitjes en bloemige aardappels.
Mooi zo, het is ook mijn missie mensen meer aan het zelf maken te krijgen. Hoe heb je het gemaakt?quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lekker! Ik ben dankzij jou dit weekend ook zelf vanilleijs gaan draaien en het bevalt goed!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |