abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95529233
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:53 schreef ano2 het volgende:

[..]

[..]

Nee dat is geen hoogmoed,

[..]

Waar zeg ik dat ik dat iemand toewens? Wat ik mensen toewens en gun is eeuwig leven en gered en vergeven door Jezus, maar dat kan alleen als mensen rechtsomkeer maken, berouw hebben over hun zonden en Jezus aannemen als redder en heer.
Kun je dan misschien even toelichten wat mensen die getroffen zijn door de Tsunami in Japan dan hebben misdaan? Zijn die ook allemaal homo? Of mensen in oorlogsgebieden? Die "redder en heer" functie is nogal breed blijkbaar.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_95529239
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:53 schreef ano2 het volgende:

[..]

[..]

Nee dat is geen hoogmoed,

[..]

Waar zeg ik dat ik dat iemand toewens? Wat ik mensen toewens en gun is eeuwig leven en gered en vergeven door Jezus, maar dat kan alleen als mensen rechtsomkeer maken, berouw hebben over hun zonden en Jezus aannemen als redder en heer.
Nee, dat kan alleen als jij die mensen gewoon lekker in vrede laat leven zonder ze wijs te maken dat ze naar een of andere imaginaire poel van vuur gaan.

Heerlijk toch homo's? Meer vrouwen over voor de hetero's. :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_95529309
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:45 schreef Kluts het volgende:
Ik vind homohaters eigenlijk een beetje zielig. En het is ook zo ontzettend niet nodig.
Als je daarmee bedoeld wat ik zei, ik ben geen homohater.
pi_95529403
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:59 schreef ano2 het volgende:

[..]

Als je daarmee bedoeld wat ik zei, ik ben geen homohater.
:X :') :|W
pi_95529443
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:55 schreef Kluts het volgende:

[..]

Kun je dan misschien even toelichten wat mensen die getroffen zijn door de Tsunami in Japan dan hebben misdaan? Zijn die ook allemaal homo? Of mensen in oorlogsgebieden? Die "redder en heer" functie is nogal breed blijkbaar.
Je gelooft toch niet in de bijbel.
pi_95529562
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:05 schreef ano2 het volgende:

[..]

Je gelooft toch niet in de bijbel.
Alsof dat argument jou heeft tegengehouden eerder in de discussie. Zodra je even geen goed tegenargument weet, zeg je maar dat 'hij toch niet in de bijbel geloofd'? Alle respect voor het geloof maar jij bent gewoon grappig -_- :)
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:12:36 #132
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95529657
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 08:47 schreef ano2 het volgende:

[..]

Wat een hoogmoed, mij dom noemen omdat ik leterlijk in de bijbel als Gods woord geloof. De dag des oordeels komt toch wel en de bijbel waarschuwt dat er voor eeuwig een poel van vuur is.
Alleen God oordeelt. Niet jij. En volgens jou kom ik dat toch al vanwege mijn (aangeboren en dus door God gecreerde) homoseksualiteit dus dan maakt die hoogmoed niet meer uit.

Sowieso: waarom zou het andersom geen hoogmoed zijn als jij beweert de enige waarheid in pacht te hebben en te zeggen dat de bijbel Gods woord en waarheid is?

Meten met 2 maten. Daar zijn "jullie" goed in hè? ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:17:53 #133
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95529817
En dit was waarschijnlijk een van de eerste malen dat ik jullie soort dom noem. Ik heb er een hele tijd begrip voor op kunnen brengen. Zeker ook door mijn scholing, opvoeding en fascinatie voor religies. Maar ik BLIJF niet aardig. Als het getolereerd wordt dat christenen dagelijks groepen mogen beledigen omdat er nou eenmaal een boek aan ten grondslag ligt (en ik zeg bewust boek en niet God) .... Dan is het nu onze beurt.

Een discussie met een gelovige ... Nee sorry, fout .... Met een christen aangaan heeft geen enkele nut. Niemand draait z'n standpunt bij. Gelukkig zien steeds meer mensen waar de kerk voor staat en krijgen ze een eigen mening en beeld. De kerk had vorig jaar een record aantal uitschrijvingen. Het sterft langzaam uit. Nog maar even geduld. Evolutie heet dat. Je weet wel ... Zo'n sprookje.
L'Amour menaçant:
pi_95529973
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:17 schreef Ang3l het volgende:
Een discussie met een gelovige ... Nee sorry, fout .... Met een christen aangaan heeft geen enkele nut. Niemand draait z'n standpunt bij. Gelukkig zien steeds meer mensen waar de kerk voor staat en krijgen ze een eigen mening en beeld. De kerk had vorig jaar een record aantal uitschrijvingen. Het sterft langzaam uit. Nog maar even geduld. Evolutie heet dat. Je weet wel ... Zo'n sprookje.
Ja hoor, het Christendom heeft al bijna 2000 jaar overleefd, en straks sterft het uit :Y Heeft inderdaad alles te maken met evolutie :Y :')
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:25:24 #135
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95530052
Het gaat deze eeuw harder dan ooit tevoren. Dus ja. Uiteindelijk sterft het uit ja. Helaas zal ik dat niet meer meemaken. Dan zit ik al in de hel.

Ik heb het over de kerk hè. Niet het geloof. Die twee dingen staan voor mij los.
L'Amour menaçant:
pi_95530056
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:47 schreef ano2 het volgende:

[..]

Wat een hoogmoed, mij dom noemen omdat ik leterlijk in de bijbel als Gods woord geloof. De dag des oordeels komt toch wel en de bijbel waarschuwt dat er voor eeuwig een poel van vuur is.
Lees dit topic es door :)
pi_95530098
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:25 schreef Ang3l het volgende:
Het gaat deze eeuw harder dan ooit tevoren. Dus ja. Uiteindelijk sterft het uit ja.
Hoezo? Alles wat afneemt volgt een monotoon dalend verband? :?

De euro werd vandaag ook weer wat minder waard tov de euro. Dus over een tijdje zal-ie 0 dollar waard zijn :Y
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:33:05 #138
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95530269
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hoezo? Alles wat afneemt volgt een monotoon dalend verband? :?

De euro werd vandaag ook weer wat minder waard tov de euro. Dus over een tijdje zal-ie 0 dollar waard zijn :Y
De euro is dalend en stijgend, de aanhang van de kerk alleen nog maar dalend. maar je hoeft me niet te geloven hoor ;) Dat heet vrijheid :P Ik geloof... (ja *O* ) echt dat de macht van de kerk aan het afbrokkelen is. Hij zal inderdaad nooit helemaal weggaan wellicht, maar je merkt aan mensen dat ze steeds minder zich laten zeggen wat goed en fout is en er zelf een mening over krijgen. Mensen worden zelfstandiger. Vroeger had je een sterkere saamhorigheidsbehoefte en de kerk vervulde die.

Tel daarbij de enorme negatieve aandacht op die ze in de media krijgen en ja, ik geloof echt dat de macht van de kerk enorm slinkt. Vooral in Europa.
L'Amour menaçant:
pi_95530383
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:33 schreef Ang3l het volgende:

[..]

De euro is dalend en stijgend, de aanhang van de kerk alleen nog maar dalend. maar je hoeft me niet te geloven hoor ;) Dat heet vrijheid :P Ik geloof... (ja *O* ) echt dat de macht van de kerk aan het afbrokkelen is. Hij zal inderdaad nooit helemaal weggaan wellicht, maar je merkt aan mensen dat ze steeds minder zich laten zeggen wat goed en fout is en er zelf een mening over krijgen. Mensen worden zelfstandiger. Vroeger had je een sterkere saamhorigheidsbehoefte en de kerk vervulde die.

Tel daarbij de enorme negatieve aandacht op die ze in de media krijgen en ja, ik geloof echt dat de macht van de kerk enorm slinkt. Vooral in Europa.
Mee eens.

Ik ken wel steeds meer gelovigen die nog steeds geloven maar wel minder vaak of soms helemaal niet meer naar de kerk gaan en hun eigen mening vormen wat goed en fout is. Bidden aan tafel, etc ; doen ze nog steeds, maar dat zal altijd wel blijven en dat recht hebben ze ten volle. Ben blij dat steeds meer mensen beginnen in te zien dat de bijbel/kerk soms wat kromme informatie geeft.
pi_95530412
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:33 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat. En vergis je er ook niet in dat wanneer die vergrijsde bevolking het loodje legt, geloof op heel veel vlakken ook anders opgevat zal worden. De oude stempel denkt anders dan de nieuwe generatie. Gelukkig.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:41:46 #141
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95530510
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mee eens.

Ik ken wel steeds meer gelovigen die nog steeds geloven maar wel minder vaak of soms helemaal niet meer naar de kerk gaan en hun eigen mening vormen wat goed en fout is. Bidden aan tafel, etc ; doen ze nog steeds, maar dat zal altijd wel blijven en dat recht hebben ze ten volle. Ben blij dat steeds meer mensen beginnen in te zien dat de bijbel/kerk soms wat kromme informatie geeft.
Ik geloof ook. Alleen niet in de kerk.

"The Kingdom of God is inside you and all around you,
Not in a mansion of wood and stone.
Split a piece of wood and God is there,
Lift a stone and you will find God."

Zoiets dus :)
L'Amour menaçant:
pi_95531389
quote:
...

Nee, veel moslims zijn lekker met homo's? _O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 15 april 2011 @ 10:05:53 #143
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95531391
in Nederland lopen de kerken misschien leeg, maar dat is echt niet in de rest van de wereld het geval, vlinder. Volgens mij groeit het aantal Christenen juist, wereldwijd gezien.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_95531519
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:48 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ik ga je een geheimpje vertellen. Maar houd het stil...

De Bijbel is niet in het Nederlands geschreven.

Wat je leest is een vertaling, gekleurd door de ideeën van de vertaler. Er zijn ook andere vertalingen van deze passages mogelijk.
Huiswerk: zoek deze zelf op ;)
Daar valt verder weinig anders van te breien :) Het "bij een man liggen zoals je bij een vrouw ligt" (in sexuele zin) wordt "to'eevah" genoemd, waarvan Strong zegt dat het

quote:
a disgusting thing, abomination, abominable
1a) in ritual sense (of unclean food, idols, mixed marriages)
1b) in ethical sense (of wickedness etc)
betekent. Tip: zoek voortaan zelf de tekst ook even op voordat je huiswerk uitdeelt :Y
pi_95531594
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:37 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat. En vergis je er ook niet in dat wanneer die vergrijsde bevolking het loodje legt, geloof op heel veel vlakken ook anders opgevat zal worden. De oude stempel denkt anders dan de nieuwe generatie. Gelukkig.
Maar dat is geen "uitsterven". Dat is hoe het Christendom evolueert. Kun je bv nalezen in dit alleraardigste boek:

waarin wordt uitgelegd hoe crisissen het Christendom juist haar vorm hebben gegeven.
pi_95531644
quote:
Ik heb een vijftal vrienden die Christen en homo zijn. Het kan dus prima, alleen (lang) niet bij elke kerk en stroming :)
pi_95531947
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

Daarnaast zondigen Christenen net zo goed met scheidingen, overspel, diefstal, en dergelijke.
Da's het hele idee achter het Christendom, hé. Iedereen is zondig van aard.
  Redactie Sport vrijdag 15 april 2011 @ 10:28:15 #148
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95532264
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:51 schreef ano2 het volgende:

[..]

Dat het een vertaling van leviticus vanuit het hebreeuws naar het Nederlands is en vanuit romeinen van het grieks naar het Nederlands dat klopt, toch denk ik dat de tekst heel dicht bij de grondtekst ligt en ik geloof de hele bijbel als Gods woord.
Dus omdat God (Bijbel) het zegt is het goed? Ik vind het niet normaal om mensen te discrimineren e.d. :)

God ook niet denk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_95532306
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:05 schreef wonderer het volgende:
in Nederland lopen de kerken misschien leeg, maar dat is echt niet in de rest van de wereld het geval, vlinder. Volgens mij groeit het aantal Christenen juist, wereldwijd gezien.
Mooi bewijs dat kwantiteit geen maatstaf voor evolutie is. _O-

vrijdag 15 april 2011 @ 10:32:24 #150
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95532433
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mooi bewijs dat kwantiteit geen maatstaf voor evolutie is. _O-
Evolutie is toch fucked up in de menselijke soort.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')