abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95239180
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:07 schreef DeLuna het volgende:
Bijbel is toch geschreven door mensen? :{
Ja, maar het is wel het woord van God.

Want wat zij hebben opgeschreven, is hoe God het bedoeld heeft. Stonden die mensen ook niet volgens de gelovigen in contact met God?
pi_95239353
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:10 schreef -Strawberry- het volgende:

Want wat zij hebben opgeschreven, is hoe God het bedoeld heeft. Stonden die mensen ook niet volgens de gelovigen in contact met God?
Nee hoor. De bijbel is 100% mensenwerk, er bestaan immers niet voor niets zoveel varianten cq. interpretaties.
pi_95239356
Praat me niet over die gristenen! :( :r

Hoor alleen de uitspraken van de paus al. Homoseksualiteit is een zonde, het gebruik van condooms is een zonde. Maar pedoseksualiteit mag dan weer wel. That's right, die creep in zijn jurk die altijd met zijn vingertje loopt te zwaaien, neemt het op voor zijn pedoseksuele bisschoppen en priesters die echt een zonde hebben begaan.
pi_95240405
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:13 schreef Techno het volgende:

[..]

Nee hoor. De bijbel is 100% mensenwerk, er bestaan immers niet voor niets zoveel varianten cq. interpretaties.
Of de Bijbel wel of geen mensenwerk is staat toch verder los van eventuele interpretaties die men kan hebben?

En mij hoef je niet te overtuigen, ik stel alleen hoe gelovigen het kunnen zien. :P
pi_95240469
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 22:13 schreef Pulzzar het volgende:
Praat me niet over die gristenen! :( :r

Hoor alleen de uitspraken van de paus al. Homoseksualiteit is een zonde, het gebruik van condooms is een zonde. Maar pedoseksualiteit mag dan weer wel. That's right, die creep in zijn jurk die altijd met zijn vingertje loopt te zwaaien, neemt het op voor zijn pedoseksuele bisschoppen en priesters die echt een zonde hebben begaan.
Juist ja :(

Wat onze aartsbisschop Leonard verkondigt is ook reine bullshit.

Ik wil niet vergeleken worden met een anorexiapatiënt

Gooi met taarten!

[ Bericht 4% gewijzigd door Pinnenmutske op 08-04-2011 23:56:33 ]
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Redactie Sport zaterdag 9 april 2011 @ 21:51:39 #56
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95277167
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, zou wel grappig zijn als bewezen kan worden dat God niet bestaat. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_95277330
Het is erg lastig om te bewijzen dat iets -niet- bestaat.
Probeer maar eens te bewijzen dat eenhoorns of kaboutertjes niet bestaan....
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  Redactie Sport zaterdag 9 april 2011 @ 22:19:56 #58
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95278383
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:55 schreef Venus-Castina het volgende:
Het is erg lastig om te bewijzen dat iets -niet- bestaat.
Probeer maar eens te bewijzen dat eenhoorns of kaboutertjes niet bestaan....
Kabouters bestaan wel, ik heb er genoeg in mijn tuin. :{w

Maar laten we weer ontopic gaan. :)
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:56:05 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95280044
Homohaat komt volgens mij nog steeds vooral voort uit de ongelijkheid van mannen en vrouwen. Homo's zijn een bedreiging voor de mannelijke dominantie in onze maatschappij (en dat gevoel wordt dan gerationaliseerd met "vies", "onnatuurlijk" of "tegen Gods wil").
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:39:57 #60
322331 DoimuN
Nee, het boeit me niets!
pi_95378362
Ik raad elke homo-hater een keer aan om naar een homofeest te gaan waar ik vorig jaar een keer belandde. Dan ontdek je dat ze echt supergezellig zijn en echt niet aan je gaan zitten als je dat niet wil ofzo (mocht dat een fobie van je zijn) Ik heb echt een supertoffe avond gehad. Het was niet dat ik ze daarvoor ''haatte'' maar ik had nog nooit echt een homo meegemaakt dus wist niet wat ik kon verwachten. O,ja: laat je niet afschrikken als ze opmerkingen over mannen maken zoals hetero-mannen over vrouwen doen, maargoed dit is alleen maar lachen.
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
Op naar de sterren en daar voorbij!
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:03:17 #61
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95378805
Ik werk in de TV-wereld, heb helemaal niets tegen homo's, maar word wel een beetje moe van dat in-your-face gayness.

En ik heb medelijden met dat super verwijfde gedrag.

Dan heb je nog de rustige homo's, daar drink ik geregeld een biertje mee.
Je moeder is een hamster
pi_95378893

Mensen kunnen elkaar het beste gewoon met rust laten. Als je ergens van walgt, prima. Maar als anderen het lekker vinden, ook prima.
pi_95381684
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:09 schreef matthijs100 het volgende:
Ik geloof dat iedereen vanuit het geweten wel weet dat het niet klopt, alleen mensen negeren hun geweten.
Dat is vrees ik jouw gebrek aan voorstellingsvermogen :)

Wat klopt er niet aan homoseksualiteit? Dat het natuurlijk gezien geen nageslacht oplevert? Dat zou in bijbelse zin "zondig" kunnen zijn aangezien leven als heilig wordt gezien in de Thora. Maar dat zegt precies 0 over de liefde tussen twee mensen. Bovendien komt homoseksualiteit ook elders in de natuur voor.

De reden dat in de bijbel veel metaforen in termen van man-vrouw worden gebruikt is waarschijnlijk omdat veel auteurs niet op de hoogte waren van het idee dat mensen van hetzelfde geslacht op elkaar verliefd kunnen worden en heteroseksualiteit de sociale norm was. Zo kun je Paulus' uitspraken ook in de Romeinenbrief interpreteren; daarin ageert hij tegen seksuele uitspattingen, die vaak ook gepaard gingen met homoseksuele excessen.

Jouw post hier is een drogreden van jewelste. Homoseksualiteit wijkt voor mij van de norm af, zoals zoveel dingen. Of het "klopt" of niet vind ik niet eens een relevante vraag. Als mensen maar gelukkig zijn en zichzelf en anderen in hun waarde laten. Dat "klopt" voor mij.

En als God zich daar daadwerkelijk druk om maakt, dan is het een buitengewoon kleinzerige en zielige God in mijn ogen. :)
pi_95388298
pi_95393622
Zal es kijken of homo's volgens snaartheorie wel in het snaarlandschap passen,en of het geen anomalieën oplevert :P
  Redactie Sport dinsdag 12 april 2011 @ 16:39:39 #66
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95398945
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:55 schreef Haushofer het volgende:
Zal es kijken of homo's volgens snaartheorie wel in het snaarlandschap passen,en of het geen anomalieën oplevert :P
Dit vraagt om meer uitleg. :P
  donderdag 14 april 2011 @ 15:28:51 #67
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95493484
Er zijn ongeveer 450 soorten in de natuur waarbij homoseksualiteit voorkomt.
Er is maar 1 soort in de natuur waar homofobie voorkomt.

Als we het over tegennatuurlijk gaan hebben is homofobie dat meer dan homoseksualiteit ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:17:41 #68
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_95495757
Je weet dat we beesten zijn :9~.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_95496154
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:39 schreef DoimuN het volgende:
Het was niet dat ik ze daarvoor ''haatte'' maar ik had nog nooit echt een homo meegemaakt dus wist niet wat ik kon verwachten.
Daarvoor nog nooit echt een homo mee gemaakt? Waar heb je al die jaren gezeten? Of ben je net 16?
  donderdag 14 april 2011 @ 19:23:51 #70
322331 DoimuN
Nee, het boeit me niets!
pi_95503906
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:24 schreef lodiej het volgende:

[..]

Daarvoor nog nooit echt een homo mee gemaakt? Waar heb je al die jaren gezeten? Of ben je net 16?
Ik ben begin twintig en heb niet onder een steen geleefd. Maar ik had nog nooit echt diepe gesprekken gehad met een 'homo', zelfs geen normaal gesprek alleen smalltalk. Ze kwamen gewoon weinig voor in mijn omgeving denk ik, of kwamen er weinig voor uit. (ik woon in amsterdam, gek)
pi_95504143
Ah zo op die manier! Dacht dat mensen het in Amsterdam juist eerder zouden vertellen alhoewel daar waarschijnlijk meer homohaat is. Ik kom uit het oosten van het land, en hier is het moeilijker om te vertellen lijkt me.
pi_95504247
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:28 schreef lodiej het volgende:
Ah zo op die manier! Dacht dat mensen het in Amsterdam juist eerder zouden vertellen alhoewel daar waarschijnlijk meer homohaat is. Ik kom uit het oosten van het land, en hier is het moeilijker om te vertellen lijkt me.
Probeer het maar eens in het Christelijke Veenendaal....als je daar al bij het afscheid een andere jongen zoent word je al aangestaard terwijl er naar je gewezen word. Heb er schijt aan, maar voelt af en toe alsof ik een dierentuin dier ben :P
  donderdag 14 april 2011 @ 19:32:18 #73
71919 wonderer
pi_95504374
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Probeer het maar eens in het Christelijke Veenendaal....als je daar al bij het afscheid een andere jongen zoent word je al aangestaard terwijl er naar je gewezen word. Heb er schijt aan, maar voelt af en toe alsof ik een dierentuin dier ben :P
Zijn het echt de Christenen daar of toch meer de Mocro's? Ik ben er al vijf jaar weg maar destijds kon ik nog wel hand in hand lopen..
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_95504706
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Haha, beetje kansloos van die andere mensen dus! Ik zou eigenlijk niet weten of andere mensen op mij letten als ik ''afscheid'' neem van m'n vriend, heb in elk geval nog nooit vreemde reacties daarop gehad. :P
pi_95505065
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:32 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zijn het echt de Christenen daar of toch meer de Mocro's? Ik ben er al vijf jaar weg maar destijds kon ik nog wel hand in hand lopen..
Volgens mij toch echt de Christenen...als je alleen al de aantal kerken telt in mijn wijk alleen al...
Ben gelukkig nooit uitgescholden of iets dergelijks maar je ziet ze altijd wel raar kijken, etc. Terwijl als ik hand in hand loop in Rotterdam of daar afscheid neem...niemand die er van op kijkt.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:52:32 #76
71919 wonderer
pi_95505597
Ik woonde in West, dat scheelde misschien wel.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:55:29 #77
322331 DoimuN
Nee, het boeit me niets!
pi_95505775
Het meest tenenkrommende vind ik trouwens altijd als mannen roepen: 'ja ik heb echt niets tegen homo's, ze moetuh alleen niet in me buurt komen!!'. Iedereen weet dat zei grote homohaters zijn etc etc. Sorry voor de offtopic :P
pi_95510590
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:55 schreef DoimuN het volgende:
Het meest tenenkrommende vind ik trouwens altijd als mannen roepen: 'ja ik heb echt niets tegen homo's, ze moetuh alleen niet in me buurt komen!!'. Iedereen weet dat zei grote homohaters zijn etc etc. Sorry voor de offtopic :P
Dat soort mensen heb ik nog het minst respect voor inderdaad. Zogenaamd roepen dat ze helemaal homo-tolerant zijn...maar ondertussen. Je hebt meer aan de homo-haters die er gewoon eerlijk voor uit komen. Ook die mag ik absoluut niet...maar ik moet ze nageven dat ze zich tenminste nergens achter verschuilen. Mensen die roepen dat ze homo-tolerant zijn, maar ondertussen wel klagen als ze 2 jongens of 2 meisjes zien zoenen .... tja.

Snap t sowieso niet. Als ik ( even mezelf als voorbeeld nemende ) met een jongen zoen als afscheid ergens of ik loop hand in hand, dan doe ik er verder toch niemand kwaad mee? Mensen die zich ergeren kiezen er zelf voor om er een probleem van te maken en om te kijken. Als je het zo erg vind...kijk de andere kant op zou ik zeggen! Echte 100% hetero's die zeker van hun zaak zijn zouden zich niet zo onzeker hoeven te gaan voelen als er homo's in hun bijzijn zijn.
pi_95518694
Haat gaat veel te ver natuurlijk. In principe heeft niemand er last van, dus zie geen redenen waarom mensen homo's zouden moeten haten. Wat ik overigens niet terecht vind is dat het gezien wordt als "normaal". Een relatie tussen een man en een man of een vrouw en een vrouw is niet normaal. Het wordt over het algemeen (en dat is goed) wel geaccepteerd in de samenleving.

Ik heb alleen wel zo mijn bedenkingen bij het opvoeden van kinderen door homoseksuele stellen. Niet omdat ik denk dat ze dat niet kunnen natuurlijk, maar ik denk dat het toch wel erg belangrijk is om als kind zowel een vader als een moeder te hebben. Ben je bijvoorbeeld een jongen die door twee vrouwen opgevoed wordt dan mis je toch zeker wel vader / zoon momenten lijkt me.
pi_95519522
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:37 schreef Accordtje het volgende:
Haat gaat veel te ver natuurlijk. In principe heeft niemand er last van, dus zie geen redenen waarom mensen homo's zouden moeten haten. Wat ik overigens niet terecht vind is dat het gezien wordt als "normaal". Een relatie tussen een man en een man of een vrouw en een vrouw is niet normaal. Het wordt over het algemeen (en dat is goed) wel geaccepteerd in de samenleving.
Want alles wat afwijkt van de norm moet als abnormaal worden gezien? Vind het een beetje raar dat jij er blijkbaar niet tegen kan als het als normaal wordt gezien. Maar technisch gezien is het natuurlijk wel een minderheid en dus abnormaal, ja.
pi_95520043
"Normaal" is de afwijking die je wenst te nemen van het gemiddelde van een gekozen populatie. Het is dus zuiver persoonlijk.

pi_95520554
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Want alles wat afwijkt van de norm moet als abnormaal worden gezien? Vind het een beetje raar dat jij er blijkbaar niet tegen kan als het als normaal wordt gezien. Maar technisch gezien is het natuurlijk wel een minderheid en dus abnormaal, ja.
Eigenlijk geef je in je eerste zin het antwoord al ;)

Maar het is niet dat ik er wakker van lig, ik ben alleen van mening dat het niet terecht is dat het als normaal gezien wordt. Normaal gesproken (dat is de natuur) valt een man op een vrouw en andersom. Dat een man op een man valt of een vrouw op een vrouw is dus niet "normaal". Zoals ik al zei is het wel goed dat het (over het algemeen) geaccepteerd wordt, maar we moeten nu niet gaan doen of het de normaalste zaak van de wereld is.
  donderdag 14 april 2011 @ 23:55:19 #83
71919 wonderer
pi_95523364
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:37 schreef Accordtje het volgende:

Ik heb alleen wel zo mijn bedenkingen bij het opvoeden van kinderen door homoseksuele stellen. Niet omdat ik denk dat ze dat niet kunnen natuurlijk, maar ik denk dat het toch wel erg belangrijk is om als kind zowel een vader als een moeder te hebben. Ben je bijvoorbeeld een jongen die door twee vrouwen opgevoed wordt dan mis je toch zeker wel vader / zoon momenten lijkt me.
Er is zoveel niet normaal wat we niet als zodanig benoemen. Huwelijken die niet eindigen in een scheiding zijn al bijna niet normaal mee. Blonde mensen zijn niet normaal. Mensen zonder werk zijn niet normaal. Maar toch worden alleen homo's nadrukkelijk en constant niet normaal genoemd.

En er zijn inmiddels genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat kinderen die opgevoed worden door een homostel (m/v) niets te kort komen en zelfs lichtelijk beter presteren op school en in sociaal leven dan kinderen van hetero ("normale") stellen.
  Redactie Sport vrijdag 15 april 2011 @ 00:08:11 #84
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95523988
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:04 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Eigenlijk geef je in je eerste zin het antwoord al ;)

Maar het is niet dat ik er wakker van lig, ik ben alleen van mening dat het niet terecht is dat het als normaal gezien wordt. Normaal gesproken (dat is de natuur) valt een man op een vrouw en andersom. Dat een man op een man valt of een vrouw op een vrouw is dus niet "normaal". Zoals ik al zei is het wel goed dat het (over het algemeen) geaccepteerd wordt, maar we moeten nu niet gaan doen of het de normaalste zaak van de wereld is.
Waarom niet? Laten we dat wel eens doen, laten we eens niet uit de kast komen, laten we eens niet verbaasd zijn als een jongen zegt, dat is mijn vriend. Waarom niet doen alsof het normaal is?

Overigens heb ik dinsdag een sportdebat o.a. over homoseksualiteit. Homoseksuelen zouden een aparte kleedkamer moeten krijgen in sportscholen e.d.

Belachelijk natuurlijk, ik ben tegen, maar dat terzijde. :+
pi_95524013
Kun je die kleedkamer mooi "De Zeepkamer" noemen :Y Ik zie mogelijkheden :Y
pi_95525484
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:08 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Waarom niet? Laten we dat wel eens doen, laten we eens niet uit de kast komen, laten we eens niet verbaasd zijn als een jongen zegt, dat is mijn vriend. Waarom niet doen alsof het normaal is?

Overigens heb ik dinsdag een sportdebat o.a. over homoseksualiteit. Homoseksuelen zouden een aparte kleedkamer moeten krijgen in sportscholen e.d.

Belachelijk natuurlijk, ik ben tegen, maar dat terzijde. :+
Waarom hebben mannen en vrouwen een aparte kleedkamer? Daar is toch eenzelfde beweegreden voor als voor die maatregel? Waarom ben je het dan wel eens met aparte kleedkamers voor mannen/vrouwen, maar niet voor homo's?

advocaat van de duivel
  vrijdag 15 april 2011 @ 00:53:06 #87
71919 wonderer
pi_95525644
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom hebben mannen en vrouwen een aparte kleedkamer? Daar is toch eenzelfde beweegreden voor als voor die maatregel? Waarom ben je het dan wel eens met aparte kleedkamers voor mannen/vrouwen, maar niet voor homo's?

advocaat van de duivel
Er zijn aparte kleedkamers omdat vrouwen zich anders niet veilig voelen, met mannen in de buurt die op hen geilen.

Aparte kleedkamers voor homo's betekent dus dat mannen zich niet veilig voelen (of in ieder geval niet als lustoject willen worden gezien) met homo's in de kleedkamer als ze zich omkleden. Beetje hypocriet dus eigenlijk ;)
pi_95525708
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

.........

advocaat van de duivel
Zeg je dat extra?
  vrijdag 15 april 2011 @ 07:21:56 #89
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_95528063
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:20 schreef waj1 het volgende:

[..]

Nee, dat hebben bepaalde mensen verkeerd geïnterpreteerd uit de bijbel
Ben er sinds een week of 4 1 aan het lezen maar volgens mij heb ik wel iets gelezen over dat mannen het niet met mannen (en vrouwen niet met vrouwen) mogen doen (evenals met dieren).
  vrijdag 15 april 2011 @ 07:23:59 #90
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_95528072
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:51 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja, zou wel grappig zijn als bewezen kan worden dat God niet bestaat. _O-
Nou, ik zou weken niet meer bijkomen van het lachen.. :')
pi_95528075
Flikker op man! :W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 15 april 2011 @ 07:26:26 #92
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_95528084
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:03 schreef Crutch het volgende:
Ik werk in de TV-wereld, heb helemaal niets tegen homo's, maar word wel een beetje moe van dat in-your-face gayness.

En ik heb medelijden met dat super verwijfde gedrag.

Dan heb je nog de rustige homo's, daar drink ik geregeld een biertje mee.
Dit dus.
Die gaypride mogen ze van mij ook wel weer afschaffen. Doet, imho, meer fout dan goed.
pi_95528214
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:20 schreef waj1 het volgende:

[..]

Nee, dat hebben bepaalde mensen verkeerd geïnterpreteerd uit de bijbel
God is er duidelijk over leviticus18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

En ook in het nieuwe testament romeinen1vers26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
pi_95528234
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:46 schreef ano2 het volgende:

[..]

God is er duidelijk over leviticus18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.
Ik ga je een geheimpje vertellen. Maar houd het stil...

De Bijbel is niet in het Nederlands geschreven.

Wat je leest is een vertaling, gekleurd door de ideeën van de vertaler. Er zijn ook andere vertalingen van deze passages mogelijk.
Huiswerk: zoek deze zelf op ;)
pi_95528260
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:48 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ik ga je een geheimpje vertellen. Maar houd het stil...

De Bijbel is niet in het Nederlands geschreven.

Wat je leest is een vertaling, gekleurd door de ideeën van de vertaler. Er zijn ook andere vertalingen van deze passages mogelijk.
Huiswerk: zoek deze zelf op ;)
Dat het een vertaling van leviticus vanuit het hebreeuws naar het Nederlands is en vanuit romeinen van het grieks naar het Nederlands dat klopt, toch denk ik dat de tekst heel dicht bij de grondtekst ligt en ik geloof de hele bijbel als Gods woord.
pi_95528286
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:51 schreef ano2 het volgende:
... en ik geloof de hele bijbel als Gods woord.
Ik geloof dat er aan jou een steekje los zit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_95528303
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik geloof dat er aan jou een steekje los zit.
Maakt me niet uit wat anderen ervan vinden, ik geloof dat het de waarheid is.
  vrijdag 15 april 2011 @ 07:57:13 #98
269001 Veadige
helemaal klaar
pi_95528319
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:55 schreef ano2 het volgende:

[..]

Maakt me niet uit wat anderen ervan vinden, ik geloof dat het de waarheid is.
Ik waardeer het als mensen een hobby hebben.
komt een goudvis bij de dokter,
zegt de dokter:
ah, ik zie het al,
uit de kom.
pi_95528382
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:57 schreef Veadige het volgende:

[..]

Ik waardeer het als mensen een hobby hebben.
Een hobby? Het is levensomvattend en Jezus is het leven.
pi_95528389
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:51 schreef ano2 het volgende:

[..]

Dat het een vertaling van leviticus vanuit het hebreeuws naar het Nederlands is en vanuit romeinen van het grieks naar het Nederlands dat klopt, toch denk ik dat de tekst heel dicht bij de grondtekst ligt en ik geloof de hele bijbel als Gods woord.
En waarom geloof je dat specifiek deze vertaling de juiste is, en dat andere vertalingen onjuist zijn ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')