Ja, maar het is wel het woord van God.quote:
Nee hoor. De bijbel is 100% mensenwerk, er bestaan immers niet voor niets zoveel varianten cq. interpretaties.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:10 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, maar het is wel het woord van God.
Want wat zij hebben opgeschreven, is hoe God het bedoeld heeft. Stonden die mensen ook niet volgens de gelovigen in contact met God?
Of de Bijbel wel of geen mensenwerk is staat toch verder los van eventuele interpretaties die men kan hebben?quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:13 schreef Techno het volgende:
[..]
Nee hoor. De bijbel is 100% mensenwerk, er bestaan immers niet voor niets zoveel varianten cq. interpretaties.
Juist jaquote:Op vrijdag 8 april 2011 22:13 schreef Pulzzar het volgende:
Praat me niet over die gristenen!![]()
![]()
Hoor alleen de uitspraken van de paus al. Homoseksualiteit is een zonde, het gebruik van condooms is een zonde. Maar pedoseksualiteit mag dan weer wel. That's right, die creep in zijn jurk die altijd met zijn vingertje loopt te zwaaien, neemt het op voor zijn pedoseksuele bisschoppen en priesters die echt een zonde hebben begaan.
Ja, zou wel grappig zijn als bewezen kan worden dat God niet bestaat.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel het woord van God.
Want wat zij hebben opgeschreven, is hoe God het bedoeld heeft. Stonden die mensen ook niet volgens de gelovigen in contact met God?
Kabouters bestaan wel, ik heb er genoeg in mijn tuin.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:55 schreef Venus-Castina het volgende:
Het is erg lastig om te bewijzen dat iets -niet- bestaat.
Probeer maar eens te bewijzen dat eenhoorns of kaboutertjes niet bestaan....
Dat is vrees ik jouw gebrek aan voorstellingsvermogenquote:Op donderdag 7 april 2011 10:09 schreef matthijs100 het volgende:
Ik geloof dat iedereen vanuit het geweten wel weet dat het niet klopt, alleen mensen negeren hun geweten.
Dit vraagt om meer uitleg.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:55 schreef Haushofer het volgende:
Zal es kijken of homo's volgens snaartheorie wel in het snaarlandschap passen,en of het geen anomalieën oplevert
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Daarvoor nog nooit echt een homo mee gemaakt? Waar heb je al die jaren gezeten? Of ben je net 16?quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:39 schreef DoimuN het volgende:
Het was niet dat ik ze daarvoor ''haatte'' maar ik had nog nooit echt een homo meegemaakt dus wist niet wat ik kon verwachten.
Ik ben begin twintig en heb niet onder een steen geleefd. Maar ik had nog nooit echt diepe gesprekken gehad met een 'homo', zelfs geen normaal gesprek alleen smalltalk. Ze kwamen gewoon weinig voor in mijn omgeving denk ik, of kwamen er weinig voor uit. (ik woon in amsterdam, gek)quote:Op donderdag 14 april 2011 16:24 schreef lodiej het volgende:
[..]
Daarvoor nog nooit echt een homo mee gemaakt? Waar heb je al die jaren gezeten? Of ben je net 16?
Probeer het maar eens in het Christelijke Veenendaal....als je daar al bij het afscheid een andere jongen zoent word je al aangestaard terwijl er naar je gewezen word. Heb er schijt aan, maar voelt af en toe alsof ik een dierentuin dier benquote:Op donderdag 14 april 2011 19:28 schreef lodiej het volgende:
Ah zo op die manier! Dacht dat mensen het in Amsterdam juist eerder zouden vertellen alhoewel daar waarschijnlijk meer homohaat is. Ik kom uit het oosten van het land, en hier is het moeilijker om te vertellen lijkt me.
Zijn het echt de Christenen daar of toch meer de Mocro's? Ik ben er al vijf jaar weg maar destijds kon ik nog wel hand in hand lopen..quote:Op donderdag 14 april 2011 19:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Probeer het maar eens in het Christelijke Veenendaal....als je daar al bij het afscheid een andere jongen zoent word je al aangestaard terwijl er naar je gewezen word. Heb er schijt aan, maar voelt af en toe alsof ik een dierentuin dier ben
Haha, beetje kansloos van die andere mensen dus! Ik zou eigenlijk niet weten of andere mensen op mij letten als ik ''afscheid'' neem van m'n vriend, heb in elk geval nog nooit vreemde reacties daarop gehad.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Probeer het maar eens in het Christelijke Veenendaal....als je daar al bij het afscheid een andere jongen zoent word je al aangestaard terwijl er naar je gewezen word. Heb er schijt aan, maar voelt af en toe alsof ik een dierentuin dier ben
Volgens mij toch echt de Christenen...als je alleen al de aantal kerken telt in mijn wijk alleen al...quote:Op donderdag 14 april 2011 19:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Zijn het echt de Christenen daar of toch meer de Mocro's? Ik ben er al vijf jaar weg maar destijds kon ik nog wel hand in hand lopen..
Dat soort mensen heb ik nog het minst respect voor inderdaad. Zogenaamd roepen dat ze helemaal homo-tolerant zijn...maar ondertussen. Je hebt meer aan de homo-haters die er gewoon eerlijk voor uit komen. Ook die mag ik absoluut niet...maar ik moet ze nageven dat ze zich tenminste nergens achter verschuilen. Mensen die roepen dat ze homo-tolerant zijn, maar ondertussen wel klagen als ze 2 jongens of 2 meisjes zien zoenen .... tja.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:55 schreef DoimuN het volgende:
Het meest tenenkrommende vind ik trouwens altijd als mannen roepen: 'ja ik heb echt niets tegen homo's, ze moetuh alleen niet in me buurt komen!!'. Iedereen weet dat zei grote homohaters zijn etc etc. Sorry voor de offtopic
Want alles wat afwijkt van de norm moet als abnormaal worden gezien? Vind het een beetje raar dat jij er blijkbaar niet tegen kan als het als normaal wordt gezien. Maar technisch gezien is het natuurlijk wel een minderheid en dus abnormaal, ja.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:37 schreef Accordtje het volgende:
Haat gaat veel te ver natuurlijk. In principe heeft niemand er last van, dus zie geen redenen waarom mensen homo's zouden moeten haten. Wat ik overigens niet terecht vind is dat het gezien wordt als "normaal". Een relatie tussen een man en een man of een vrouw en een vrouw is niet normaal. Het wordt over het algemeen (en dat is goed) wel geaccepteerd in de samenleving.
Eigenlijk geef je in je eerste zin het antwoord alquote:Op donderdag 14 april 2011 22:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want alles wat afwijkt van de norm moet als abnormaal worden gezien? Vind het een beetje raar dat jij er blijkbaar niet tegen kan als het als normaal wordt gezien. Maar technisch gezien is het natuurlijk wel een minderheid en dus abnormaal, ja.
Er is zoveel niet normaal wat we niet als zodanig benoemen. Huwelijken die niet eindigen in een scheiding zijn al bijna niet normaal mee. Blonde mensen zijn niet normaal. Mensen zonder werk zijn niet normaal. Maar toch worden alleen homo's nadrukkelijk en constant niet normaal genoemd.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:37 schreef Accordtje het volgende:
Haat gaat veel te ver natuurlijk. In principe heeft niemand er last van, dus zie geen redenen waarom mensen homo's zouden moeten haten. Wat ik overigens niet terecht vind is dat het gezien wordt als "normaal". Een relatie tussen een man en een man of een vrouw en een vrouw is niet normaal. Het wordt over het algemeen (en dat is goed) wel geaccepteerd in de samenleving.
Ik heb alleen wel zo mijn bedenkingen bij het opvoeden van kinderen door homoseksuele stellen. Niet omdat ik denk dat ze dat niet kunnen natuurlijk, maar ik denk dat het toch wel erg belangrijk is om als kind zowel een vader als een moeder te hebben. Ben je bijvoorbeeld een jongen die door twee vrouwen opgevoed wordt dan mis je toch zeker wel vader / zoon momenten lijkt me.
Waarom niet? Laten we dat wel eens doen, laten we eens niet uit de kast komen, laten we eens niet verbaasd zijn als een jongen zegt, dat is mijn vriend. Waarom niet doen alsof het normaal is?quote:Op donderdag 14 april 2011 23:04 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Eigenlijk geef je in je eerste zin het antwoord al![]()
Maar het is niet dat ik er wakker van lig, ik ben alleen van mening dat het niet terecht is dat het als normaal gezien wordt. Normaal gesproken (dat is de natuur) valt een man op een vrouw en andersom. Dat een man op een man valt of een vrouw op een vrouw is dus niet "normaal". Zoals ik al zei is het wel goed dat het (over het algemeen) geaccepteerd wordt, maar we moeten nu niet gaan doen of het de normaalste zaak van de wereld is.
Waarom hebben mannen en vrouwen een aparte kleedkamer? Daar is toch eenzelfde beweegreden voor als voor die maatregel? Waarom ben je het dan wel eens met aparte kleedkamers voor mannen/vrouwen, maar niet voor homo's?quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:08 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Waarom niet? Laten we dat wel eens doen, laten we eens niet uit de kast komen, laten we eens niet verbaasd zijn als een jongen zegt, dat is mijn vriend. Waarom niet doen alsof het normaal is?
Overigens heb ik dinsdag een sportdebat o.a. over homoseksualiteit. Homoseksuelen zouden een aparte kleedkamer moeten krijgen in sportscholen e.d.
Belachelijk natuurlijk, ik ben tegen, maar dat terzijde.
Er zijn aparte kleedkamers omdat vrouwen zich anders niet veilig voelen, met mannen in de buurt die op hen geilen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom hebben mannen en vrouwen een aparte kleedkamer? Daar is toch eenzelfde beweegreden voor als voor die maatregel? Waarom ben je het dan wel eens met aparte kleedkamers voor mannen/vrouwen, maar niet voor homo's?
advocaat van de duivel
Zeg je dat extra?quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
.........
advocaat van de duivel
Ben er sinds een week of 4 1 aan het lezen maar volgens mij heb ik wel iets gelezen over dat mannen het niet met mannen (en vrouwen niet met vrouwen) mogen doen (evenals met dieren).quote:Op donderdag 7 april 2011 14:20 schreef waj1 het volgende:
[..]
Nee, dat hebben bepaalde mensen verkeerd geïnterpreteerd uit de bijbel
Nou, ik zou weken niet meer bijkomen van het lachen..quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:51 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, zou wel grappig zijn als bewezen kan worden dat God niet bestaat.
Dit dus.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:03 schreef Crutch het volgende:
Ik werk in de TV-wereld, heb helemaal niets tegen homo's, maar word wel een beetje moe van dat in-your-face gayness.
En ik heb medelijden met dat super verwijfde gedrag.
Dan heb je nog de rustige homo's, daar drink ik geregeld een biertje mee.
God is er duidelijk over leviticus18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:20 schreef waj1 het volgende:
[..]
Nee, dat hebben bepaalde mensen verkeerd geïnterpreteerd uit de bijbel
Ik ga je een geheimpje vertellen. Maar houd het stil...quote:Op vrijdag 15 april 2011 07:46 schreef ano2 het volgende:
[..]
God is er duidelijk over leviticus18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.
Dat het een vertaling van leviticus vanuit het hebreeuws naar het Nederlands is en vanuit romeinen van het grieks naar het Nederlands dat klopt, toch denk ik dat de tekst heel dicht bij de grondtekst ligt en ik geloof de hele bijbel als Gods woord.quote:Op vrijdag 15 april 2011 07:48 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ik ga je een geheimpje vertellen. Maar houd het stil...
De Bijbel is niet in het Nederlands geschreven.
Wat je leest is een vertaling, gekleurd door de ideeën van de vertaler. Er zijn ook andere vertalingen van deze passages mogelijk.
Huiswerk: zoek deze zelf op
Ik geloof dat er aan jou een steekje los zit.quote:Op vrijdag 15 april 2011 07:51 schreef ano2 het volgende:
... en ik geloof de hele bijbel als Gods woord.
Maakt me niet uit wat anderen ervan vinden, ik geloof dat het de waarheid is.quote:Op vrijdag 15 april 2011 07:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik geloof dat er aan jou een steekje los zit.
Ik waardeer het als mensen een hobby hebben.quote:Op vrijdag 15 april 2011 07:55 schreef ano2 het volgende:
[..]
Maakt me niet uit wat anderen ervan vinden, ik geloof dat het de waarheid is.
Een hobby? Het is levensomvattend en Jezus is het leven.quote:Op vrijdag 15 april 2011 07:57 schreef Veadige het volgende:
[..]
Ik waardeer het als mensen een hobby hebben.
En waarom geloof je dat specifiek deze vertaling de juiste is, en dat andere vertalingen onjuist zijn ?quote:Op vrijdag 15 april 2011 07:51 schreef ano2 het volgende:
[..]
Dat het een vertaling van leviticus vanuit het hebreeuws naar het Nederlands is en vanuit romeinen van het grieks naar het Nederlands dat klopt, toch denk ik dat de tekst heel dicht bij de grondtekst ligt en ik geloof de hele bijbel als Gods woord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |