abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95158129
Originele OP:
quote:
Hi,

Ik heb me vandaag aangemeld hier bij FOK,
in eerste instantie een leuk en interessant forum.

Totdat mij opviel hoeveel mensen hier homofoob zijn, homo's vies vinden en sommige zelfs homo's het liefste dood wenste.. Hier ben ik best wel van geschrokken!

Ik vraag mij af hoe dit komt? Door geloof? Onwetendheid? Bang?
Laatste posts:
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:09 schreef matthijs100 het volgende:

[..]

Het heeft niks met opvoeding te maken dat ik een homoseksuele levensstijl verkeerd vind. Vanuit mijn geweten heb ik altijd geweten, dat het niet klopt. Ik geloof dat iedereen vanuit het geweten wel weet dat het niet klopt, alleen mensen negeren hun geweten. Met homohaat heeft dit niks te maken, maar de zonde want dat is het, is wel verkeerd.
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:10 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Waarom zegt je geweten dat het verkeerd is?
  Redactie Sport donderdag 7 april 2011 @ 10:42:29 #2
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95159101
Ik vind het vreemd dat mensen zoiets verkeerd kunnen noemen, waarom is liefde tussen twee mensen verkeerd?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_95159193
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:42 schreef DeLuna het volgende:
Ik vind het vreemd dat mensen zoiets verkeerd kunnen noemen, waarom is liefde tussen twee mensen verkeerd?
Die mensen die dat vinden zijn zelf verkeerd.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_95159199
Ik snap nooit zo goed waarom mensen er niet tegen kunnen wanneer twee mensen van hetzelfde geslacht een relatie hebben.
Het gaat bij een gezonde relatie om liefde tussen twee personen, het houden van elkaar, dan maakt het m.i. niet uit welk geslacht die personen hebben.

Kan iemand een goede reden noemen waarom twee mensen van hetzelfde geslacht geen (liefdevolle)relatie zouden moeten/kunnen hebben?

edit: volgende keer sneller typen
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 7 april 2011 @ 11:44:55 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_95161230
Sow, wat een reli geeikel van de bovenste plank:

quote:

[..]

Het heeft niks met opvoeding te maken dat ik een homoseksuele levensstijl verkeerd vind. Vanuit mijn geweten heb ik altijd geweten, dat het niet klopt. Ik geloof dat iedereen vanuit het geweten wel weet dat het niet klopt, alleen mensen negeren hun geweten. Met homohaat heeft dit niks te maken, maar de zonde want dat is het, is wel verkeerd.
Tuurlijk heeft het met je opvoeding te maken. homoseksualiteit komt bij zoveel diersoorten voor, dat maakt het natuurlijk.

Misschien is het een afwijking, maar blond haar is ook een afwijking (grootste deel van de wereld heeft geen blond haar, maar een klein percentage). Het is gewoon een van de wonderlijke dingen aan onze evolutie.

En een afwijking hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.
Wat verkeerd is zijn jouw denkbeelden. Ik vind ze zeer verwerpelijk.
Zonde bestaat overigens ook niet, maar die discussie hoort niet in R&P maar in F&L.

Maargoed, jij mag dat vinden. Zolang je er maar geen homo's voor gaat meppen.
Ik vind jouw opvattingen ook compleet verkeerd, maar ik zal je ook niet in elkaar meppen.
pi_95161755
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:42 schreef DeLuna het volgende:
Ik vind het vreemd dat mensen zoiets verkeerd kunnen noemen, waarom is liefde tussen twee volwassen mensen verkeerd?
Helemaal niks verkeerd aan. :)
pi_95161777
Ah, Matthijs is weer terug zie ik.
pi_95161930
quote:

[..]

Dat is nou zo leuk aan opvoeding, je krijgt al vanaf heel jong mee dat het verkeerd is, en daarom denk je 'altijd al geweten te hebben' dat het niet klopt. Terwijl, wat klopt er precies niet aan? Wie wordt er kwaad mee gedaan als twee volwassen mensen (in jouw ogen ongebruikelijke) aantrekkingskracht voelen met elkaar en daar naar handelen? Niemand.

Mijn geweten vertelt mij dat alle mensen de liefde mogen bedrijven hoe ze willen, als er niemand onder te lijden heeft (uitzondering van BDSMers). Die vrijheid mensen ontnemen, dat zou pas tegen mijn geweten ingaan.

De reden dat jij het verkeerd vindt is niet gebaseerd op argumenten of logica, zelfs niet geweten, maar religie.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:23:39 #9
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_95162574
God heeft homo's gemaakt om het daarna te verbieden.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_95163607
quote:
Op donderdag 7 april 2011 10:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Die mensen die dat vinden zijn zelf verkeerd.
Amen!
Werewolf
  donderdag 7 april 2011 @ 13:01:28 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_95164046
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:23 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
god heeft niets gemaakt als god of de goden iets hadden gemaakt, dan hadden mannen geen tepels gehad en dan waren alle bomen even groot geweest.

Helaas zijn mensen die van homo's walgen vaak ook de mensen die geloven in fantasie figuren.
pi_95164476
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:23 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
:N

God did not create man, man created god. :s)
  donderdag 7 april 2011 @ 13:15:40 #13
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_95164618
Het was ook ironisch bedoeld. :P
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_95164878
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:50 schreef sararaats het volgende:

[..]

Amen!
:@
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_95164986
Heeft Jezus ooit gezegd dat hij homo seksualiteit verkeerd vond?
pi_95165143
quote:
Op donderdag 7 april 2011 13:22 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

:@
Er zit een stuk van waarheid in.
Werewolf
  donderdag 7 april 2011 @ 14:20:09 #17
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_95167200
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:25 schreef dinomanutopia het volgende:
Heeft Jezus ooit gezegd dat hij homo seksualiteit verkeerd vond?
Nee, dat hebben bepaalde mensen verkeerd geïnterpreteerd uit de bijbel
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
  donderdag 7 april 2011 @ 14:40:24 #18
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_95168124
Even een vraag voor de haterts, of iets in die richting: wat hebben jullie daadwerkelijk voor last van homo's & lesbiennes?? Wat geeft jullie het recht te oordelen en te beslissen over deze mensen? Je kunt toch niet zomaar tegen iemand zeggen: hee jij mag niet zo zijn? Jouw rechten moeten ontnomen worden.

En over onnatuurlijk gesproken: dat is wel het meest slappe argument wat ik ooit gehoord heb. Als IETS onnatuurlijk is, dan is het wel religie! :D
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_95168763
Ik vind het altijd wel grappig dat vooral Christenen verkondigen dat 'God' [ Ik heb volledig respect voor het geloof, maar ze spreken zichzelf gewoon tegen zo nu en dan ] ieder mens maakt naar zijn wens. Kortom...hij maakt mensen zoals hij wil dat ze zijn. Maar zodra iemand dan homo blijkt te zijn is het opeens taboe en een zonde en dan kom je opeens niet meer in de hemel? Terwijl ' God ' ook homo's heeft gemaakt. Wat wil die ' God ' van jullie nou?

Daarnaast ben ik het volledig eens met een paar mensen die t ook al voor mij zeiden...waarom zou een 100% hetero er moeite mee hebben om 2 homo's samen te zien? Het is niet alsof we die mensen helemaal traumatiseren. Als er al iemand getraumatiseerd uit de strijd zou komen zijn het de homo's wel want die worden op straat nog steeds kapot geslagen door enkel hun geaardheid. Als 2 jongens / 2 meisjes gelukkig zijn samen ; waarom is dat dan een probleem voor een 100% hetero of voor iemand die zich compleet zeker voelt?

Homo's hebben toch ook het recht om hand in hand over straat te lopen of om elkaar een afscheid-zoen te geven op straat / op een station / waar dan ook? Veel mensen verkondigen ook dat ze geen enkel probleem hebben met homo's MAAR als ze elkaar willen zoenen als afscheid of hand in hand willen lopen...dat willen ze liever niet. Dan ben je toch geen haar beter dan ' homo haters ' ? Je probeert jezelf dan alleen maar positiever naamplaatje aan te plakken dan je daadwerkelijk verdiend.

Als ik als homo zijnde een hetero koppel elkaar zie kussen als afscheid ga ik toch ook niet flippen? Iedereen heeft het recht gelukkig te zijn.

Er zit natuurlijk een grens aan openbaar vertoon maar daarin mag je geen onderscheid maken tussen homo's of hetero's. Als ik 2 hetero's elkaar uitgebreid zie tongen midden in de stad of in een winkel word ik daar niet echt vrolijk van ; maar als 2 homo's het doen in een winkel vind ik dat ook niet kunnen ondanks dat dat mijn geaardheid is.

Er bestaat een theorie dat juist de echte keiharde homo haters niet eerlijk tegen hunzelf durven te zijn wat betreft hun gevoelens. Maar ik moet ze echter een ding nageven...hun komen tenminste uit voor hun overtuigingen terwijl de meerderheid zich verschuilt achter een ander naamplaatje door te verkondigen dat ze volledig pro-gay zijn, zolang ze elkaar maar niet een kus geven of hand in hand lopen in het samenzijn van de o-zo-pro-gay-hetero.

Laatst sprak ik nog een oude vriend op msn die pas te horen kreeg dat ik een vriendje had. Hij vond dat een schok terwijl hij al langer wist dat ik homo was. Maar hij vond dat homo's niet mochten laten blijken dat ze homo waren ; en maar gewoon moesten trouwen met een vrouw ( ondanks dat je dan een ongelukkig huwelijk hebt met 2 ongelukkige mensen ) ; of dat je gewoon geen vriendje mocht zoeken en dat je voor altijd single moest blijven. Hij durfde gewoon ronduit te zeggen dat homo's geen gelukkigheid verdienen omdat ze er zelf voor gekozen hebben om tegen de natuur in te gaan. Dat is toch dikke onzin? Blok er meteen op gegooid :)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2011 14:55:51 ]
  donderdag 7 april 2011 @ 14:55:34 #20
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_95168848
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig dat vooral Christenen verkondigen dat 'God' [ Ik heb volledig respect voor het geloof, maar ze spreken zichzelf gewoon tegen zo nu en dan ] ieder mens maakt naar zijn wens. Kortom...hij maakt mensen zoals hij wil dat ze zijn. Maar zodra iemand dan homo blijkt te zijn is het opeens taboe en een zonde en dan kom je opeens niet meer in de hemel? Terwijl ' God ' ook homo's heeft gemaakt. Wat wil die ' God ' van jullie nou?
Mja, een argument wat dan komt opduikelen is dat het een keuze is. Dan mannen kiezen voor een homoseksuele levensstijl :O.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_95168948
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:55 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Mja, een argument wat dan komt opduikelen is dat het een keuze is. Dan mannen kiezen voor een homoseksuele levensstijl :O.
Ja, maar dat is dan ook gewoon dikke onzin. Alsof ik op een ochtend zoiets had van : ' Nou, nu word Hetero zijn toch een beetje vervelend en saai...., laat ik maar eens homo worden '. Slaat nergens op :P Maar veel mensen gebruiken dat argument helaas wel ja.
  donderdag 7 april 2011 @ 14:58:55 #22
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_95169013
quote:

Daarnaast ben ik het volledig eens met een paar mensen die t ook al voor mij zeiden...waarom zou een 100% hetero er moeite mee hebben om 2 homo's samen te zien? Het is niet alsof we die mensen helemaal traumatiseren. Als er al iemand getraumatiseerd uit de strijd zou komen zijn het de homo's wel want die worden op straat nog steeds kapot geslagen door enkel hun geaardheid. Als 2 jongens / 2 meisjes gelukkig zijn samen ; waarom is dat dan een probleem voor een 100% hetero of voor iemand die zich compleet zeker voelt?

Homo's hebben toch ook het recht om hand in hand over straat te lopen of om elkaar een afscheid-zoen te geven op straat / op een station / waar dan ook? Veel mensen verkondigen ook dat ze geen enkel probleem hebben met homo's MAAR als ze elkaar willen zoenen als afscheid of hand in hand willen lopen...dat willen ze liever niet. Dan ben je toch geen haar beter dan ' homo haters ' ? Je probeert jezelf dan alleen maar positiever naamplaatje aan te plakken dan je daadwerkelijk verdiend.

Als ik als homo zijnde een hetero koppel elkaar zie kussen als afscheid ga ik toch ook niet flippen? Iedereen heeft het recht gelukkig te zijn.

Er zit natuurlijk een grens aan openbaar vertoon maar daarin mag je geen onderscheid maken tussen homo's of hetero's. Als ik 2 hetero's elkaar uitgebreid zie tongen midden in de stad of in een winkel word ik daar niet echt vrolijk van ; maar als 2 homo's het doen in een winkel vind ik dat ook niet kunnen ondanks dat dat mijn geaardheid is.

Er bestaat een theorie dat juist de echte keiharde homo haters niet eerlijk tegen hunzelf durven te zijn wat betreft hun gevoelens. Maar ik moet ze echter een ding nageven...hun komen tenminste uit voor hun overtuigingen terwijl de meerderheid zich verschuilt achter een ander naamplaatje door te verkondigen dat ze volledig pro-gay zijn, zolang ze elkaar maar niet een kus geven of hand in hand lopen in het samenzijn van de o-zo-pro-gay-hetero.

Laatst sprak ik nog een oude vriend op msn die pas te horen kreeg dat ik een vriendje had. Hij vond dat een schok terwijl hij al langer wist dat ik homo was. Maar hij vond dat homo's niet mochten laten blijken dat ze homo waren ; en maar gewoon moesten trouwen met een vrouw ( ondanks dat je dan een ongelukkig huwelijk hebt met 2 ongelukkige mensen ) ; of dat je gewoon geen vriendje mocht zoeken en dat je voor altijd single moest blijven. Hij durfde gewoon ronduit te zeggen dat homo's geen gelukkigheid verdienen omdat ze er zelf voor gekozen hebben om tegen de natuur in te gaan. Dat is toch dikke onzin? Blok er meteen op gegooid :)
_O_ Precies!

En wat ook schijnheilig is, is dat gelul over de zonden. Als iets een zonde is volgens 'god', dan is het wel liegen. Wat doe je als je als homo trouwt met een vrouw?????? ......
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  donderdag 7 april 2011 @ 15:04:57 #23
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_95169294
quote:

Wat een onzin. Dat God mensen geschapen heeft wil niet zeggen dat hij alle mensen zonder meer accepteert, sinds de zondeval is de mens al niet meer zonder zonde.

Met jouw redenering zou je ook kunnen zeggen:
'God' heeft alle mensen geschapen, dus ook psychopaten. Maar zodra iemand dan psychopaat blijkt te zijn komt ie opeens niet meer in de hemel! Wat wil die 'God' van jullie nou?
pi_95169523
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:04 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat God mensen geschapen heeft wil niet zeggen dat hij alle mensen zonder meer accepteert, sinds de zondeval is de mens al niet meer zonder zonde.

Met jouw redenering zou je ook kunnen zeggen:
'God' heeft alle mensen geschapen, dus ook psychopaten. Maar zodra iemand dan psychopaat blijkt te zijn komt ie opeens niet meer in de hemel! Wat wil die 'God' van jullie nou?
Ga je nu serieus homo's vergelijken met psychopaten? Christenen lopen altijd te verkondigen dat iedereen er mag zijn. Dat is gewoon waar. God maakt geen fouten. Ook dat beweren zowat alle Christenen. En daarmee doelen ze op de geboorte. Niemand word fout geboren. Niemand word geboren op de manier die God niet zou willen. Maar ik denk dat je als homo zijnde word geboren, het is geen keuze. Kortom, god maakt ook homo's. En dat is dan opeens niet meer oke? Als jij gaat vergelijken met psychopaten.....je word niet als een psychopaat geboren, maar je word er een door een slechte opvoeding of invloed van bronnen om je heen.
pi_95169576
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:58 schreef Qebbel het volgende:

[..]

_O_ Precies!

En wat ook schijnheilig is, is dat gelul over de zonden. Als iets een zonde is volgens 'god', dan is het wel liegen. Wat doe je als je als homo trouwt met een vrouw?????? ......
Ik heb volledig respect voor het geloof, en ieders vrijheid van geloof ; maar je hebt inderdaad gelijk. Ze spreken elkaar gewoon enorm tegen en zodra je met goede argumenten komt gaan de meeste gelovigen er ook niet op in omdat je dan al niet meer te redden valt. De echte reden is dan natuurlijk dat ze geen goed wederargument hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')