ja de meneer in de winkel raadde me die maat aan; omdat je nog met je voeten bij de grond moet kunnen als je op het zadel zit... dus dat advies heb ik opgevolgd.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:44 schreef mefke79 het volgende:
BJ, toch een 57 inch gepakt, is wel verstandig lijkt me. Ik vond de 61 echt te hoog.
Enne, ik zweer bij de Yeppstoeltjes moet ik zeggen.
uhuh ja ik heb nu 49, die is al aan de grote kantquote:Op donderdag 28 april 2011 17:07 schreef miss_sly het volgende:
Jij bent ook neit groot, toch SC? Ik heb framemaat 50, de andere was echt te groot.
Yup, ikke! Ik meen dat het direct op mijn bagagedrager zou hebben gepast, maar toen hadden we al een speciaal bevestigings-bagagedrager-opzetstukje gekocht, dus die hebben we er ook maar gewoon opgemonteerd. Ik meen dat dat opzetstukje niet zo heel duur was (max. 10 euro) maar het kán dus sowieso welquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:05 schreef mefke79 het volgende:
iemand hier toevallig een baby-mee op een gazelle bloom gehad? Past dat? Ze gaan hier de komende tijd flink aan de weg werken waardoor met de auto naar het kdv en dan door naar werk heel lastig wordt. Driekus kan mee op de fiets, maar Tienus nog niet. Tenzij in kar of baby-mee. Maar ik hoor dat die niet overal op past, vandaar.
Goed genoeg.quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik wil graag een keer op een bakfiets rijden maar dan druk ik er wel eerst een paar koters in
Waarom een korte bak? Dan heb je naast je kind(eren) zo weinig plek voor boodschappen of andere zooi, lijkt me. Ik ben in elk geval blij dat we een lange bak hebben. Manoeuvreren is niet altijd even makkelijkquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:59 schreef wickie het volgende:
Ja ik zag het. Maar als ik voor een bakfiets ga, wil ik er eentje met een korte bak denk ik.
Boodschappen hoef ik er niet in mee te nemen, ik woon zowat naast de AH, Kruidvat en Hema (heel erg fijn). En woon dus in de stad en wil me juist nog goed kunnen manouvreren, dus daarom leek een kortere bak me praktischer. Maar jou bevalt de bakfiets? Welke heb je?quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:30 schreef Bleie het volgende:
[..]
Waarom een korte bak? Dan heb je naast je kind(eren) zo weinig plek voor boodschappen of andere zooi, lijkt me. Ik ben in elk geval blij dat we een lange bak hebben. Manoeuvreren is niet altijd even makkelijk
Oh dat scheelt. Wij hebben geen auto, en winkelcentrum is ca 10 minuten fietsen (hoewel we in de stad wonenquote:Op zondag 2 oktober 2011 11:01 schreef wickie het volgende:
Boodschappen hoef ik er niet in mee te nemen, ik woon zowat naast de AH, Kruidvat en Hema (heel erg fijn). En woon dus in de stad en wil me juist nog goed kunnen manouvreren, dus daarom leek een kortere bak me praktischer. Maar jou bevalt de bakfiets? Welke heb je?
Hopelijk kan ik m'n tekst nu wel een keer afmaken, was al een paar keer begonnen namelijkquote:
Misschien een idee:quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:49 schreef wickie het volgende:
Oja dat wilde ik ook nog zeggen. We willen eerst uitgebreid gaan proeffietsen natuurlijk. Ik heb nog nooit met een bakfiets gefietst en geen idee of ik het fijn vind.
Met een fietskar heb ik wel gefietst (op vakantie) en dat vond ik best ok. Wat ik me nu bedenk is dat een fietskar ook praktisch is als ik een weekendje naar mijn ouders ga, dan zou hij ingeklapt mee kunnen in de auto. Hmmm...
Moet ik dus een smal model vinden waar 2 kids in kunnen die goed en makkelijk in te klappen is en waar ik een wandelwagen van kan maken.
Veel twijfels nog..
Goeie tip maar aanvulling/verbetering: via de website van het RDW. Daar staan alle fietsen die gestolen gemeld zijn geregistreerd.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:04 schreef Stiemie het volgende:
check even op internet of je bakfiets echt geen gestolen exemplaar is. Kan via de website van de politie geloof ik. Spreek helaas uit ervaringGelukkig wel goedgekomen.
Wij hebben nu zo'n groot exemplaar van bakfiets.nl en die is echt ideaal!
Ja die dusquote:Op zaterdag 5 november 2011 23:22 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Goeie tip maar aanvulling/verbetering: via de website van het RDW. Daar staan alle fietsen die gestolen gemeld zijn geregistreerd.
Die dingen zijn nauwelijks te besturen, ze kan dus niet aan de kant.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:32 schreef Nielsch het volgende:
Moeders met bakfietsen, wat bezielt jullie? Wat is er mis met een gewoon fietszitje? Bang dat je kind smelt door de regen? Nee, in plaats daarvan bezet je maar gewoon even de gehele breedte van het fietspad. Alsof het privé eigendom is. En als ik dan bel dat ik er langs wil omdat zo'n moeder met bakfiets ook nog eens als een dikke slak over het fietspad kruipt krijg je echt zo'n verontwaardigde blik van: "je ziet toch dat ik een bakfiets heb en dat je er niet langskan, waarom bel je dan?"
Oftewel, mijn vraag; waarom zijn jullie zo asociaal?
Nou, er zijn fietspaden die echt smal zijn en naast een weg voor auto's liggen en om daar op te gaan fietsen kan soms best gevaarlijk zijn. Dus omdat wickie zo'n idiote bak wil hebben moet ik mijn eigen kind maar in gevaar brengen? Fraai is dat.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:39 schreef trui het volgende:
het leek mij altijd reuze gezellig, zo'n bakfiets. ik heb alleen geen ruimte om zo'n ding te stallen. bovendien zijn ze behoorlijk duur. maar kijk eens naar die van wickie hierboven, die is mooi smal, dus prima in te halen lijkt me.
Verschil is dat je met een gewone fiets altijd nog een stukje dichter bij de stoep kan gaan fietsen om iemand er langs te laten. Dat doet zo'n trage slak op een bakfiets niet.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:49 schreef trui het volgende:
de bakfiets van wicky is dus niet veel breder dan een gewone fiets. op de fietspaden waar jij het over hebt is het altíjd riskant om elkaar in te halen. dus niet zo zeuren, gewoon even erachter blijven rijden tot je weer op een wat breder stuk bent. mensen moeten vast ook wel eens met jou rekening houden.
Zitje voor, zitje achter...quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:55 schreef Morretje het volgende:
Wickie, dat ziet er heeerlijk uit! Mooi nestje voor Wies.
Nielsch, hoe stel jij je voor dat je een peuter en baby op de fiets meeneemt?
quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:52 schreef trui het volgende:
des te sneller ben je er voorbij op een moment dat het wel kan. hoe handig is dat!
een baby van 9 maanden wel... tot die tijd ga je maar gewoon niet fietsen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:58 schreef trui het volgende:
een baby mag nog niet in een fietsstoeltje zitten.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zitje voor, zitje achter...
[quote]Op vrijdag 16 december 2011 10:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
een baby van 9 maanden wel... tot die tijd ga je maar gewoon niet fietsen.
Of koop een auto
Nee, dat kost veel teveel geld. Beter verbieden ze die idiote bakfietsen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:05 schreef Morretje het volgende:
[..]![]()
Misschien moeten de meeste fietspaden dan maar een beetje breder worden, ga klagen bij de gemeente. Net zo zinvol.
Ja, want dan neemt ie minder ruimte inquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb er laatst trouwens ook nog een omver moeten schoppen omdat dat ding 3 plekken in de fietsenstalling innam en omdat er anders geen plek meer was voor mijn fiets. Ondingen.
Nouja, nu lag ie half op het wandelpad en was er dus wel ruimte voor mij om m'n fiets neer te zetten. Wel vervelend voor de wandelaars maar ach met een beetje geluk heeft Gemeentewerken Utrecht diezelfde ochtend die bakfiets nog weggehaald. Je fiets op het voetpad neerleggen is nu eenmaal verboden.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:11 schreef Morretje het volgende:
Tjonge, wat ben je weer op de reltour..
[..]
Ja, want dan neemt ie minder ruimte in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |