Je hebt een montego toch? Ik heb ook een montego, en daar zit hij ook op. Hij is iets anders geplaatst maar het kan wel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:42 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou ik kan je vertellen, bij mijn fiets kan er geen op en daar baal ik nog elke dag van.
Maar ik gebruik mn fiets ook als pakezel.
Dus wss komt er binnenkort daarom een nieuwe fiets.
ja, nou dat herken ik dan weer wel, want heel soms fietsen Rienk en ik naar de winkel en dan koop ik ook te veel dat ik de gratis plastictasjes aan elk vrij plekje aan mijn stuur en fietstas hangquote:Op donderdag 7 april 2011 08:19 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Op mijn vorige fiets had ik 'm (we moeten dat rekje nog overzetten op mijn huidige fiets) en ik vond het echt verdomde handig! Als je twee tassen boodschappen mee wil nemen zijn je fietstassen vol en dan kan je handtas mooi vooropNu loop ik altijd te rotzooien omdat ik teveel tegelijk mee moet nemen, ik verkijk me altijd op de ruimte in mijn fietstassen
Ik heb een ieniemienie frame, een 49.. en de lamp zit in de weg.quote:Op donderdag 7 april 2011 08:34 schreef kaatjejannie het volgende:
Moederfietsen deel 3
[..]
Je hebt een montego toch? Ik heb ook een montego, en daar zit hij ook op. Hij is iets anders geplaatst maar het kan wel.
Ook met voorzitje.
Dat lijkt me vervelend inderdaad.. Wij hebben geen bakfiets omdat je dan altijd met zo'n enorm gevaarte rondfietst (of je moet er nog een fiets naast hebben, maar je kind wegbrengen en dan gelijk door naar je werk gaat dan niet) en het toch echt wel anders (en zwaarder) fietst. Daarnaast inderdaad nog de kwestie dat je 'm ergens kwijt moet.. En omdat hij in Den Haag wonen vind ik het te onhandig/lomp voor in het verkeer. Wij hebben qua bakfiets overigens alleen ervaring met een weekje huur van de Gazelle Cabby toen we met vakantie waren op Schiermonnikoog. Stef was toen nog een baby.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:27 schreef Silmarwen het volgende:
Klein vraagje. Waarom een moederfiets en geen bakfiets. Ik twijfel tussen de twee. De fiets die ik nu heb is een gewone fiets en omdat ik nogal lang ben, kan ik niet fietsen met een zitje voorop, ook al staat mijn stuur hoor en mijn zadel laag, ik knal met mijn knieen er steeds tegen.
Wiebelt?quote:Op donderdag 7 april 2011 09:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb ook nog steeds de Montego Liberty.
Hij valt me wel tegen voor een moederfiets. Het voorzitje past niet super, Tyler zit nu al krap.
Of ik ben te klein, dat kan ook, dat het stuur omhoog moet.
En ik vind hem zwaar trappen. Zonder kind en/of boodschappen achterop wiebelt het een beetje.
Wel handig is het brede stuur, waar boodschappentassen goed aan hangen. Dubbele standaard is handig, maar alleen op een vlakke ondergrond.
Bakfiets kan ik hier simpel weg niet kwijtquote:Op donderdag 7 april 2011 10:27 schreef Silmarwen het volgende:
Klein vraagje. Waarom een moederfiets en geen bakfiets. Ik twijfel tussen de twee. De fiets die ik nu heb is een gewone fiets en omdat ik nogal lang ben, kan ik niet fietsen met een zitje voorop, ook al staat mijn stuur hoor en mijn zadel laag, ik knal met mijn knieen er steeds tegen.
Die laat ze bij mijquote:Op donderdag 7 april 2011 08:48 schreef Vlindur het volgende:
[..]
ja, nou dat herken ik dan weer wel, want heel soms fietsen Rienk en ik naar de winkel en dan koop ik ook te veel dat ik de gratis plastictasjes aan elk vrij plekje aan mijn stuur en fietstas hang![]()
Laatst had ik Rienk een flesje drinken (voor mij) gegeven om vast te houden, maar halverwege gooide hij die mooi de straat op(Ik was ook best vergeten dat hij die had eigenlijk
)
Wickie, als je naar de stad fiets, hoe doe je dat dan met Lotte? Ik pak dan de auto omdat dan de wandelwagen mee kan. Een draagdoek is geen succes en een buggy hebben we niet.
Ik gooi de Beco in de mand. En Mette dus op de rug of voorop in de stad. En als ik naar 1 winkel moet gewoon even mee. Als ik echt uitgebreid naar de stad ga, dan neem ik de tram of de bus met de kinderwagen. Maar meestal ga ik gericht de stad in. Wij hebben ook geen buggy, maar ik denk erover om een quinny te nemen omdat die heel klein opgevouwen kunnen worden en dus goed op de fiets meekunnen.quote:Op donderdag 7 april 2011 08:48 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Wickie, als je naar de stad fiets, hoe doe je dat dan met Lotte Mette? Ik pak dan de auto omdat dan de wandelwagen mee kan. Een draagdoek is geen succes en een buggy hebben we niet.
Ja, serieus. Net of er iemand aan je fiets trekt van links naar rechts.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:15 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wiebelt?![]()
Zwaar vind ik m juist niet, iig niet in vergelijking met andere moederfietsen.
Heb ze allemaal geprobeerd![]()
En je standaard kan je afstellen he, met de rode knopjes.
kaatjejannie welk framemaat heb jij?
Want 1 of 2 maten verschillen al heel erg met elkaar.
Maar bij mij was de ruimte tussen de zadel en slot te klein voor de bevestiging van de beugel van het zitje.
M'n paps kreeg het niet voor elkaar dus zijn we terug gegaan.
En moest eerst het slot eraf en daarna zitje erop met een speciale beugel. (wel zonder kosten voor ons, dat vond ik erg klantvriendelijk)
Maar misschien kan het inderdaad, lamp eraf en rek voorop.
Al ben ik wel verliefd op de lamp de er nu op zit, schijnt super ver! handig in de winter
Verder ben ik nog steeds zeer tevreden hoor![]()
Goede vraag. Nog niet op gelet, maar ik zal eens kijken, kun je vast makkelijk zien.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:53 schreef Keshet het volgende:
Heb je geen slag in je wiel Ingrid? Die tikt een fietsenmaker er zo uit.
Oh Sorry, Lotte is van Lindaquote:Op donderdag 7 april 2011 23:10 schreef wickie het volgende:
[..]
Ik gooi de Beco in de mand. En Mette dus op de rug of voorop in de stad. En als ik naar 1 winkel moet gewoon even mee. Als ik echt uitgebreid naar de stad ga, dan neem ik de tram of de bus met de kinderwagen. Maar meestal ga ik gericht de stad in. Wij hebben ook geen buggy, maar ik denk erover om een quinny te nemen omdat die heel klein opgevouwen kunnen worden en dus goed op de fiets meekunnen.
Ik moet straks even bedenken hoe ik het met 2 koters ga aanpakken in de begin periode, misschien maar een Babymee achterop. Ik zag laatst een babyschaal die voor op je stuur zit gemonteerd, weet iemand daar wat over?
Ik zou best een bakfiets willen, zo'n 2 wieler (ik zag dat Babboe nu ook zo'n model uit gaat brengen). Maar dan moet hij voor de deur hier en ben zo bang dat hij gejat gaat worden.
Vervelend joh.. fietsentassen en achterzitje ging dan weer wel makkelijk.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ja, serieus. Net of er iemand aan je fiets trekt van links naar rechts.
Maar misschien heb ik wel een maandagochtend model.
Het velglint heeft ook al dubbel gezeten. En dat is niet goed.
Het zitje achterop krijgen met fietstassen er nog op was een uitdaging.
Uiteindelijk heeft een vriendin geholpen en zit het er op een alternatieve manier op.
Wat ik weet is dat de bakfiets tegenwoordig meer een hype is, dan een daadwerkelijk effectief vervoersmiddel van kinderen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:21 schreef Belly76 het volgende:
Hallo, ik heb een dilemma. Ik woon in de stad en heb een zoontje van ruim een half jaar. Momenteel pak ik voor elk wissewasje de auto (of de wandelwagen als het dichtbij is), maar dat moet natuurlijk anders.
Ik overweeg om een bakfiets aan te schaffen (merk Babboe, type City). Maar zo'n aanschaf is nog best een investering (met regentent zo'n 950 euro). Daarom zit ik ook te twijfelen over een fietskar. Die is een stuk / wat goedkoper.
Hebben mensen hier ervaringen met een van beide? (Of met beide?) Hopelijk kunnen jullie me helpen een keuze te maken. Alvast bedankt!
Ja, ik zat toevallig ook te zoeken naar een oplossing om met de kleine dadelijk te gaan fietsen. Sommige fietskarren kun je dan gelijk als buggy gebruiken, maar of dat echt ideaal is?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:49 schreef Fee-nix het volgende:
Dat is inderdaad wel nog een voordeel (vind ik) aan een fietskar: dat ze er van kleins af aan in kunnen. Met een fietsstoeltje moet je wachten tot je kind er aan toe is.
Eventueel fietstassen of een rek/drager voorop monteren om de boodschappen in te vervoeren.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:11 schreef mefke79 het volgende:
Fee-nix, fietsen met een kind in een draagdoek of in de BB is echt heel onveilig.
Belly 76, als je nou gewoon een dubbele standaard op je fiets laat zetten, dan de baby-mee gebruikt en voor in de winkel een draagdoek pakt, dan is het probleem ook opgelost, toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:38 schreef Jesse_ het volgende:
Namens alle overige fietsers van Nederland vraag ik je om een kinderzitje op je fiets te nemen en niet met zo'n vreselijk irritante bakfiets rond te gaan rijden.
want?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:38 schreef Jesse_ het volgende:
Namens alle overige fietsers van Nederland vraag ik je om een kinderzitje op je fiets te nemen en niet met zo'n vreselijk irritante bakfiets rond te gaan rijden.
Het zou nochtans een stuk prettiger zijn in de stad moesten alle mensen die nu de auto nemen om boodschappen of zo te gaan doen met de bakfiets rondrijden.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:29 schreef Troeta het volgende:
Wel eens met de auto achter een bakfiets gereden?
B-M, ik had jou al gemist! Alles goed?quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:31 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Het zou nochtans een stuk prettiger zijn in de stad moesten alle mensen die nu de auto nemen om boodschappen of zo te gaan doen met de bakfiets rondrijden.
Ja hoor. Veel met de bakfiets aan het rondrijden. En me ergeren aan alle mensen die hun kind onnodig met de auto naar school brengen en heel de stad staan te blokkeren.quote:Op vrijdag 15 april 2011 20:02 schreef snoopy het volgende:
[..]
B-M, ik had jou al gemist! Alles goed?
Ik hou er van om lekker bereden te worden.quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:49 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Vooruit, kunnen we je eens lekker volproppen!
Het is echt heel simpel. Als je werkgever een fietsenplan heeft 'schenkt' hij jou een deel van een fiets om daarmee te stimuleren dat jij met de fiets naar je werk gaat (of een deel van het parcours met een fiets aflegt). Als werkgever kost dit je verder niets geloof ik.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb even gelezen op de site van de belastingdienst, maar als de fiets minder kost dan ¤ 749,= mag hij volledig vergoed worden door de werkgever? Of hoe zit dat? mefke, jij bent altijd nogal goed in die dingen thuis, kun je het eens begrijpelijk uitleggen?
Je hoeft ook echt niet binnen de bedragen te blijven je krijgt aleen niet meer als die bedragen vergoed. Ik heb zelf 3 jaar terug een fiets van 2500 euro gekocht hier bleef na inruil en fictieve accesoires nog 2000 euro te betalen. Ik heb gewoon 1250 zelf betaald en de rest van de baas gekregen. Gelukkig werken we niet met zo'n maffia fietsinstelling maar mogen we gewoon een kopie van de bon inleveren. Het grootste probleem was toen dat ze het bedrag voor verzekering wel erg hoog vonden, maar ja dat krijg je vanzelf met zo'n dure fiets.quote:Op zondag 17 april 2011 20:44 schreef mefke79 het volgende:
Oja en 80 euro accessoires en dat elk jaar, ook het eerste, en dat mag ook een kinderzitje zijn. Enne, als je niet vastzit aan een bepaalde leverancier dan willen fietswinkels je ook nog best wel 'helpen' om binnen dat bedrag te blijven.
Ah okay, ik had een fietsstoeltje in gedachte dat op de bagagedrager zou zitten, dat leek me wat lastig met dezequote:Op zaterdag 23 april 2011 13:53 schreef miss_sly het volgende:
Nee, geen bagagedrager! Niet nodig met een kratje voorop en de Yepp-kinderstoel kan straks achterop direct aan het frame worden bevestigd, dus heb je dat niet nodig! Kan er eventueel wel op, indien gewenst, trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |