abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95351200
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:58 schreef waht het volgende:

Dat de krijgsmacht moet veranderen lijkt mij vanzelfsprekend. De wereld is anders dan 50 jaar geleden en we hebben te maken met hele andere dreigingen. Ik sta dus zeker niet tegen een verandering van de krijgsmacht, als men denkt dat tanks niet meer nodig zijn en dat goed onderbouwd kan worden ben ik de laatste die daar tegen zal zijn. Maar dan moet wel worden geïnvesteerd in de nieuwe taken die defensie zal krijgen.

Ik ben het ook eens met De Hoop Scheffer die zei dat het een slim idee is voor de Europese staten om bezuinigingen onderling te bespreken. Dat kan toekomstige samenwerking vergemakkelijken en biedt onderlinge lidstaten ook perspectief op wat voor hen belangrijke taken zullen zijn. Dat zal gepaard gaan met opgeven van zelfstandigheid maar in zekere zin hebben we die zelfstandigheid nu toch al niet. De huidige situatie is er een waar de VS een buitenproportioneel groot deel van de beslissingen nemen omdat Europa verdeeld is.
Eens :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 19:49:15 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95355954
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:33 schreef paintmeester het volgende:

[..]

De romp van een OPV is van staal niet van glasvezelversterkt polyester. Je praat niet over ombouwen je hebt het over een heel nieuw type schip.

Daarnaast liggen er tegenwoordig al vier mijnenjagers tegen de kant vanwege personeel en onderdelen tekort.
voor mijn part maak je ze van macceroni, de schepen zijn ontwikkeld met flexibiliteit in het achterhoofd en mijnenjagen doe je met onbemande onderzeebootjes en dergelijke tegenwoordig en je hebt je slipramp al ... je zult iets anders te werk moeten gaan als met de huidige schepen maar van totaal ombouwen is denk ik geen sprake

zie ook bv hoe de Denen dit doen met hun stanflex schepen
quote:
De capaciteit van de JSS is zeker nodig, dat schip kan veel meer dan alleen bevoorraden op zee.
nodig voor wat?
wat kan het schip allemaal dat onmisbaar is voor de koninklijke marine?
we hebben het (voor de bouw alleen al) over een derde van het te bezuinigen bedrag ... daar heb je goede argumenten voor nodig hoor vind ik!

ik geloof best dat het een reuze nuttige schuit word maar een vliegkampschip is ook heel erg nuttig, kan ook een heleboel dingen naast bevoorraden op zee maar als op dit moment zou ik daar ook niet voor zijn :D

quote:
dus: kortzichtige-bedacht-in-de-kroeg oplossingen van Sp3c in deze :W
ik ben het niet helemaal met je eens :W

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 11-04-2011 19:59:18 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 11 april 2011 @ 20:51:56 #278
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95360615
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor mijn part maak je ze van macceroni, de schepen zijn ontwikkeld met flexibiliteit in het achterhoofd en mijnenjagen doe je met onbemande onderzeebootjes en dergelijke tegenwoordig en je hebt je slipramp al ... je zult iets anders te werk moeten gaan als met de huidige schepen maar van totaal ombouwen is denk ik geen sprake

Mijnenjagers kunnen ook ingezet worden in gebieden met veel mijnen (zoals Enduring Freedom) als jij graag met een stalen romp door wateren vaart waar zeemijnen liggen... :{
Voordat je de onbemande onderzeeër kan inzetten moet je de mijnen wel eerst opsporen. Je moet dus het gebied in.

(We gebruiken ze niet alleen voor ruimen op de Noordzee, waar de meeste mijnen trouwens worden gevonden door vissers).

Stanflex schepen zou ik trouwens wel een groot voorstander van zijn. ^O^

quote:
nodig voor wat?
wat kan het schip allemaal dat onmisbaar is voor de koninklijke marine?
we hebben het (voor de bouw alleen al) over een derde van het te bezuinigen bedrag ... daar heb je goede argumenten voor nodig hoor vind ik!
Waarom heeft de landmacht een tankwagen of de luchtmacht een tankvliegtuig? Waarom denk je dat we dat schip nodig hebben als de Zuiderkruis en de Amsterdam uit dienst gesteld worden?
Daarnaast is het een logistiek platform wat ook via Seabasing operaties op het land kan ondersteunen. Jij wil flexibiliteit? Dat is o.a. een van de grote drijfveren om dit schip aan te schaffen.

Dat het veel geld kost dat mag duidelijk zijn, maar hetzelfde kan gezegd worden voor de JSF die al 1 miljard buiten de begrote kosten loopt. :{w Het schip is een grote investering maar die schepen hebben ook een lange levensduur. (De Zuiderkruis is nu al 36 jaar in dienst bij de KM).

quote:
ik geloof best dat het een reuze nuttige schuit word maar een vliegkampschip is ook heel erg nuttig, kan ook een heleboel dingen naast bevoorraden op zee maar als op dit moment zou ik daar ook niet voor zijn :D
Appels met peren vergelijken. Een vliegdekschip wordt heel anders ingezet.

quote:
ik ben het niet helemaal met je eens :W
Onderbouw eerst je stuk maar eens. :W
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 21:01:59 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95361373
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:51 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Mijnenjagers kunnen ook ingezet worden in gebieden met veel mijnen (zoals Enduring Freedom) als jij graag met een stalen romp door wateren vaart waar zeemijnen liggen... :{
Voordat je de onbemande onderzeeër kan inzetten moet je de mijnen wel eerst opsporen. Je moet dus het gebied in.

(We gebruiken ze niet alleen voor ruimen op de Noordzee, waar de meeste mijnen trouwens worden gevonden door vissers).

Stanflex schepen zou ik trouwens wel een groot voorstander van zijn. ^O^
nou graag is een groot woord, er moet bezuinigd worden ... ben ik sowieso geen fan van
maar als het per se moet dan moet je het goed doen en niet op deze manier waardoor er van de slagkracht niets meer overblijft
quote:
[..]

Waarom heeft de landmacht een tankwagen of de luchtmacht een tankvliegtuig? Waarom denk je dat we dat schip nodig hebben als de Zuiderkruis en de Amsterdam uit dienst gesteld worden?
Daarnaast is het een logistiek platform wat ook via Seabasing operaties op het land kan ondersteunen. Jij wil flexibiliteit? Dat is o.a. een van de grote drijfveren om dit schip aan te schaffen.
wat voor Seabasing operaties op het land?
we hebben die capaciteiten helemaal niet meer, zo'n schip is leuk in multinationaal verband maar voor Nederland is het op dit moment een brug te ver ... als er 3 schepen tegelijkertijd ergens heen gaan is het al groot nieuws tegenwoordig

ik snap wel waarom de landmacht zijn tankwagens nodig heeft en de luchtmacht zijn tankvliegtuigen maar daar zou ik ook eerder op bezuinigen dan op de tanks zelf of de jachtvliegtuigen, dat gaat ten koste van het uithoudingsvermogen van de eenheden maar ze worden er niet direct zwakker van
je hebt strax strax het grootste (en duurste?) schip ooit in Nederlandse dienst als stationschip in de West liggen!

quote:
Dat het veel geld kost dat mag duidelijk zijn, maar hetzelfde kan gezegd worden voor de JSF die al 1 miljard buiten de begrote kosten loopt. :{w Het schip is een grote investering maar die schepen hebben ook een lange levensduur. (De Zuiderkruis is nu al 36 jaar in dienst bij de KM).
JSF is hetzelfde verhaal

ik ben er in principe voor, maar met het huidige budget zit het er wmb niet meer in

quote:
[..]

Appels met peren vergelijken. Een vliegdekschip wordt heel anders ingezet.

ja logisch, het is ook een totaal ander schip

maar het is wel enorm nuttig, net als JSS maar wij zijn er dit moment te klein voor ... het geld is er simpelweg niet en er gaat alleen maar geld af

quote:
[..]

Onderbouw eerst je stuk maar eens. :W
het is lastig discussie voeren als de andere kant de argumenten zo vaag houd
en gaan we nu elk bericht afsluiten met :W want het komt een beetje kinderachtig over
  maandag 11 april 2011 @ 21:27:20 #280
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95363205
quote:
het is lastig discussie voeren als de andere kant de argumenten zo vaag houd
en gaan we nu elk bericht afsluiten met :W want het komt een beetje kinderachtig over
Je houdt je argumenten inderdaad wat vaag. En de :W zal ik niet meer gebruiken, want dat is idd een beetje kinderachtig O-)
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 21:29:52 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95363368
het is niet vaag, het is het megaproject en de rest van de vloot word gecastreerd om het er toch door te drukken dus vraag ik heel gericht om redenen om het aan te houden en echt veel veer dan 'nuttig man' komt er niet uit

waar hebben we het schip specifiek voor nodig?
welke missie in de afgelopen 10 jaar hadden we het voor in kunnen zetten ... ik kan er wel een paar bedenken maar dat zijn allemaal multinationale vlootverbanden, laat het net als de vliegkampschepen aan de Amerikanen over die wel geld in hun strijdkrachten durven te steken
  maandag 11 april 2011 @ 21:45:48 #282
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95364567
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:29 schreef sp3c het volgende:
het is niet vaag, het is het megaproject en de rest van de vloot word gecastreerd om het er toch door te drukken dus vraag ik heel gericht om redenen om het aan te houden en echt veel veer dan 'nuttig man' komt er niet uit

waar hebben we het schip specifiek voor nodig?
welke missie in de afgelopen 10 jaar hadden we het voor in kunnen zetten ... ik kan er wel een paar bedenken maar dat zijn allemaal multinationale vlootverbanden, laat het net als de vliegkampschepen aan de Amerikanen over die wel geld in hun strijdkrachten durven te steken

Jouw argument is: We castreren de marine en het kost veel geld. Alsof dat niet vaag is.
Je hebt het over het castreren van de marine en de teruggang van slagkracht? Hoe groot is je slagkracht als een fregat niet langer dan 6 weken kan opereren voordat het een haven binnen moet lopen of aan moet kloppen bij een buitenlandse bevoorrader? Op deze manier ben je volledig afhankelijk van derden.

En je geeft het antwoord zelf al. De missies die je kunt bedenken waarbij het JSS ingezet kan worden zijn allemaal in internationaal verband. Hoeveel missies heeft Nederland de afgelopen 20 jaar gedraaid die niet internationaal waren? Dat is tegenwoordig de manier van opereren, en daar past de JSS in mijn ogen perfect in.

En als je denkt dat de vloot gecastreerd wordt door het afstoten van 4 mijnenjagers, 2 OPV's en de Zuiderkruis dan heb je het mis. De Marine wordt gecastreerd door de bezuinigingen op spoor 1 en 2, personeel en bedrijfsvoering.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 21:56:39 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95365406
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:45 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Jouw argument is: We castreren de marine en het kost veel geld. Alsof dat niet vaag is.
Je hebt het over het castreren van de marine en de teruggang van slagkracht? Hoe groot is je slagkracht als een fregat niet langer dan 6 weken kan opereren voordat het een haven binnen moet lopen of aan moet kloppen bij een buitenlandse bevoorrader? Op deze manier ben je volledig afhankelijk van derden.
dat zijn we nu ook al, die schepen gaan zelden tot nooit samen op pad en het word alleen maar minder als je van 2 naar 1 bevoorrader gaat

quote:
En je geeft het antwoord zelf al. De missies die je kunt bedenken waarbij het JSS ingezet kan worden zijn allemaal in internationaal verband. Hoeveel missies heeft Nederland de afgelopen 20 jaar gedraaid die niet internationaal waren? Dat is tegenwoordig de manier van opereren, en daar past de JSS in mijn ogen perfect in.
dat snap ik wel maar we hebben ook geen AWACS radarvliegtuigen om maar wat te noemen, dat is via de NAVO geregeld

het heeft geen zin om een schoorsteen te bouwen als je het dak ervoor moet verkopen

quote:
En als je denkt dat de vloot gecastreerd wordt door het afstoten van 4 mijnenjagers, 2 OPV's en de Zuiderkruis dan heb je het mis. De Marine wordt gecastreerd door de bezuinigingen op spoor 1 en 2, personeel en bedrijfsvoering.
dat neem ik zo van je aan maar dat is nog geen argument voor het JSS project
  maandag 11 april 2011 @ 21:59:40 #284
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95365647
Ik denk dat wij het niet eens gaan worden. :9
  maandag 11 april 2011 @ 22:12:35 #285
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95366679
Wat voor nut heeft het leger sowieso eigenlijk? Weg met die handel!
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 22:22:33 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95367387
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:59 schreef paintmeester het volgende:
Ik denk dat wij het niet eens gaan worden. :9
denk het ook niet :)

punt is iig dat we er in mijn ogen beter aan doen een zo compleet mogelijke krijgsmacht te behouden dan eentje waarin overal gaten zitten, als je dan op sommige punten voor een minder charmante en/of high tech oplossing moet kiezen dan zie ik dat liever dan de huidige blinde sloophamer

robertocarlos ga ik mijn adem maar helemaal niet aan verspillen denk ik ...
  † In Memoriam † maandag 11 april 2011 @ 22:51:23 #287
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95369305
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2011 22:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat voor nut heeft het leger sowieso eigenlijk? Weg met die handel!
Hetzelfde nut als een slot op je deur. Of heb je die niet? :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 23:17:51 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95370964
nee de buurtwacht patrouilleert dus hoeftie zelf niets te doen
pi_95376049
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:51 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Hetzelfde nut als een slot op je deur. Of heb je die niet? :')
Vroeger was dat niet nodig. :P
pi_95429418
quote:
Gemoederen kazernes lopen op om bezuinigingen

Op enkele kazernes zijn de afgelopen dagen de gemoederen onder militairen zo hoog opgelopen dat er sprake was van agressie en ongehoorzaamheid. Aanleiding zijn de beoogde bezuinigingen die vrijdag bekendgemaakt werden. De militaire vakbonden zijn ongerust over de situatie, zo meldden ze maandag.

De bonden AFMP en ACOM kregen signalen van hun leden dat medewerkers op de kazernes in Oirschot, Havelte en Gilze Rijen zo boos waren dat ze door het lint zijn gegaan. Zo zouden in Havelte, waar het tankbataljon verdwijnt, mensen met spullen hebben gegooid en vernielingen hebben aangericht.

Volgens ACOM-voorzitter Jan Kleian voelen mensen zich afgedankt, machteloos en gefrustreerd. Hij heeft gehoord dat mensen blokkades willen oprichten, maar heeft ze gewaarschuwd dat dit soort acties alleen maar averechts zal uitpakken. Militairen mogen niet staken en hebben beperkte mogelijkheden om acties te voeren.

De geladen sfeer baart ook AFMP-voorzitter Wim van den Burg zorgen. ,,We willen graag dat mensen enthousiast zijn om actie te voeren maar het moet ook beheersbaar blijven.'' Volgens hem zijn mensen echt boos en onzeker over hun positie, vooral degenen die met tanks werken. Die verdwijnen allemaal dus overplaatsing zit er niet zomaar in, aldus Van den Burg.

Net als Kleian hoopt hij dat mensen hun gezond verstand gebruiken en niet in een strafrechterlijk traject belanden. ,,Dan zijn ze nog verder van huis'', zei Kleian. Hij weet niet of de marechaussee op de kazernes heeft ingegrepen.
Een woordvoerder van het ministerie van Defensie had maandag geen weet van mogelijke agressie. Hij vraagt zich sterk af of dit verhaal waar is.

Hij wees er op dat minister Hans Hillen (Defensie) en commandant der strijdkrachten Peter van Uhm maandag zelf de bases in Gilze Rijen, Wezep en Den Helder bezochten.
Er waren emoties maar de bijeenkomsten verliepen volgens de woordvoerder in een rustige sfeer. ,,Er zijn indringende vragen gesteld. De aanwezigen waardeerden dat ze het zelf kwamen uitleggen en gaven applaus na afloop'', aldus de woordvoerder.

Vanaf dinsdag beginnen de bonden met acties in Havelte. Ook de VBM/NOV, die gebrouilleerd was met de andere bonden, sluit zich weer aan. Volgens voorzitter Jean Debie is het belangrijk voor alle leden om samen op te trekken. (ANP)
http://www.parool.nl/paro(...)-bezuinigingen.dhtml

Staatsgreep zal hem niet worden maar iets zegt mij dat ze bij de Marechaussee overwerken.
pi_95429481
Vredesbeweging rouwt niet om korten Defensie

UTRECHT - Kerk en Vrede betreurt de bezuinigingen van minister Hans Hillen (Defensie) niet. Hillen moet de komende jaren 1 miljard euro besparen. Eerder deze week lekte al uit dat de bezuinigingen naar verwachting zullen leiden tot het gedwongen ontslag van ongeveer zesduizend mensen. In totaal zullen 12.300 arbeidsplaatsen verdwijnen bij de organisatie.

Volgens Kerk en Vrede biedt de bezuiniging juist kansen om de krijgsmacht te reorganiseren. De inzet van de Nederlandse regering is altijd geweest: een overkill aan defensiemateriaal. Maar als Nederland maar een fractie van dat bedrag besteedt aan civiele ondersteuning in conflictgebieden, ben je al een grote stap verder, aldus een woordvoerder van Kerk en Vrede vrijdag.

Ook IKV PAX Christi vindt dat de bezuinigingsronde een goed moment is om te reorganiseren bij Defensie. De vredesorganisatie vindt dat het kabinet nog steeds vasthoudt aan een 'ouderwets krijgsmachtprofiel'. Conflicten vragen om langdurige inzet van voldoende goed opgeleide militairen. Defensie zou zich daarom moeten richten op die goed opgeleide militairen die burgers in conflictgebieden beschermen en niet op hoogtechnologisch materieel zoals de JSF. Het past bij Nederland om te kiezen voor de bescherming van burgers, aldus de vredesorganisatie.

Bij de marine moeten gedwongen duizend mensen weg, evenals bij de luchtmacht. Defensie schrapt daarnaast alle zestig tanks, zeventien Cougar-transporthelikopters en negentien F-16-gevechtsvliegtuigen. Ook verdwijnen een KDC-10-transportvliegtuig, vier mijnenjagers en een bevoorradingsschip.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95430677
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95528261
Leegloop bij Defensie

door Roy Klopper

DEN HAAG - De krijgsmacht loopt te snel leeg doordat bezorgde en bijna overspannen medewerkers massaal hun heil elders zoeken vanwege de megabezuinigingen.

Nu grootscheepse reorganisaties elkaar in rap tempo opvolgen, vluchten hordes militairen en burgermedewerkers de kazernepoorten uit op zoek naar een veiliger arbeidstoekomst. Ook talrijke burgers geven de pijp aan Maarten. Het achterblijvende personeel heeft het zo druk dat ze regelrecht op een langdurige burn-out afkoersen.

Deze noodkreet slaakt de hoofddirecteur personeel Hans Leijh van het ministerie van Defensie. De luitenant-generaal slaat in een naar De Telegraaf uitgelekt intern schrijven alarm. Hij signaleert dat militairen van diverse onderdelen van de krijgsmacht in groten getale opstappen zodra hun tijdelijke arbeidscontract is afgelopen.

Zelfs werknemers die de garantie hebben dat ze na bezuinigingen worden herplaatst, nemen de wijk. Hierdoor blijven ook de na reorganisaties gegarandeerde werkplekken leeg. „Vacante functies die terugkeren in de nieuwe structuur, zijn niet meer te vullen. Ook burgers zoeken hun heil elders, daar waar zij meer zekerheid verwachten”, zo verzucht Leijh.

De hoogste personeelsdirecteur vreest voor een groot ziekteverzuim door rap groeiende werkdruk voor de resterende werknemers. De taken moeten plots met veel minder mensen worden opgeknapt. Generaal Leijh: „De aansturing van de logistiek wordt momenteel slechts overeind gehouden door de loyaliteit van het achtergebleven personeel. De uitstroom gaat echter gestaag door. Het langdurig vragen van extra inspanning vertaalt zich uiteindelijk in het oplopen van het aantal mensen dat ziek thuis blijft, met alle gevolgen van dien.”

Zegsman Klaas Meijer van het ministerie van Defensie kan nog geen exacte uitstroomcijfers over de laatste maanden geven. „Onlangs presenteerden we de cijfers over het verloop in 2010. Die vielen mee, maar toen was dan ook nog niet bekend dat er een ingrijpende bezuiniging van 1 miljard euro zat aan te komen.”

Het massale vertrek van personeel komt Defensie slecht uit, ook al moeten de komende jaren 12.000 arbeidsplaatsen verdwijnen. Volgens de vakbonden zijn de nu afscheid nemende werknemers veelal echter niet degenen die bij de reorganisatie de laan worden uitgestuurd. De vakcentrales wijzen er bovendien op dat de huidige leegloop nog een gevolg is van eerdere bezuinigingen: „De consequenties van de vorige week door defensieminister Hillen aangekondigde uitkleding van de krijgsmacht zullen nog heftiger zijn.”

Bron: www.telegraaf.nl

_O-
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:33:16 #294
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95528797
Wie wil er nou van die figuren die niet weten waar ze mee bezig zijn zoals ongewapend met een helikopter iemand ophalen in Libië zonder de afspraken te kennen _O- :'(

Moet je in het bedrijfsleven doen..... even lekker onverantwoord financiele risico's nemen tijdens een project en afspraken niet nakomen, lig je er gelijk uit :Y
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_95529219
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 08:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wie wil er nou van die figuren die niet weten waar ze mee bezig zijn zoals ongewapend met een helikopter iemand ophalen in Libië zonder de afspraken te kennen _O- :'(

Moet je in het bedrijfsleven doen..... even lekker onverantwoord financiele risico's nemen tijdens een project en afspraken niet nakomen, lig je er gelijk uit :Y
Nee, in het bedrijfsleven krijg je dan een miljoenenbonus en wordt je op kiepen staande bedrijf door de overheid overeind gehouden. Of had je het niet over banken?

Jammer dat je geen gevoel voor humor hebt, dan zou je getroll misschien nog een glimlach op mijn gezicht tevoorschijn kunnen halen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_95531041
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

Misschien moet je je even beter inlezen. Dit slaat natuurlijk nergens op.

En je kan het ook anders zien, Het zijn wel mensen met die bereid zijn om met gevaar voor eigen leven een landgenoot te ontzetten. Dat kan je van al die bureauhelden in het bedrijfsleven niet zeggen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_95533372
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:57 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Misschien moet je je even beter inlezen. Dit slaat natuurlijk nergens op..
RobertoCarlos is een zielige troll.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95533633
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 10:56 schreef waht het volgende:

[..]

RobertoCarlos is een zielige troll.
Correct.
  † In Memoriam † vrijdag 15 april 2011 @ 16:01:02 #299
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95546026
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:51 schreef Cobra4 het volgende:
Leegloop bij Defensie
Het massale vertrek van personeel komt Defensie slecht uit, ook al moeten de komende jaren 12.000 arbeidsplaatsen verdwijnen. Volgens de vakbonden zijn de nu afscheid nemende werknemers veelal echter niet degenen die bij de reorganisatie de laan worden uitgestuurd...
Moet ik dit nu zo lezen dat degenen die straks de laan worden uitgestuurd de kansloze kneuzen zijn? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:08:28 #300
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95546332
Nee dat zijn degene tussen de 44-53 jaar. Maar het blijken nu de jonge mensen te zijn die uit zichzelf vertrekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')