tja het punt is dus dat ik 2x per maand ga en met vaste intervalquote:Op woensdag 20 april 2011 23:54 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Niet vertellen. Als je een afspraak heb moet je naar de tandarts ofzo. Aangezien het tijdelijk is ga je maar 1 keer per maand als het kan. Dan kom je nog wel met een smoesje weg
Ik denk niet dat dit topic een goed uitgangspunt is. Met alle respect, maar het zelfvertrouwen straalt er in dit topic niet echt vanaf. Ga eerst zelf eens op zoek naar vacatures, schrijf open sollicitaties en wees brutaal.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:41 schreef Maryn. het volgende:
Bijna klaar met HBO in het Noorden (financiele richting), nu ga ik wel doorstuderen maar voor de komende vier maanden wel opzoek naar een job, wat ik hopelijk tijdens mijn studie straks kan behouden part-time.
Eerst maar eens beginnen met dit topic door te lezen en uitzendbureaus bezoeken.
? enlighten me?quote:Op zondag 24 april 2011 01:24 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit topic een goed uitgangspunt is. Met alle respect, maar het zelfvertrouwen straalt er in dit topic niet echt vanaf. Ga eerst zelf eens op zoek naar vacatures, schrijf open sollicitaties en wees brutaal.
quote:Op zondag 24 april 2011 01:24 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit topic een goed uitgangspunt is. Met alle respect, maar het zelfvertrouwen straalt er in dit topic niet echt vanaf. Ga eerst zelf eens op zoek naar vacatures, schrijf open sollicitaties en wees brutaal.
Niet alleen ben ik via hier al 2 of 3x benaderd en heb ik al diverse PM's gehad met mogelijke vacatures, ook heeft het me vaak geholpen om bij een twijfelgeval toch te gaan en toch meer te proberen dan waar ik zin aan had.quote:Op zondag 24 april 2011 01:24 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het zit met WIJ, maar las afgelopen weekend bij ons in de lokale krant dat de gemeente in totaal 28.000 euro teruggevorderd heeft van mensen in de bijstand die blijkbaar toch een auto van 6800euro of duurder konden kopen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:57 schreef kjw het volgende:
straks voorlichting van de WIJ, terwijl ik eigenlijk te veel vermogen heb. heeft het wel zin om te gaan volgens jullie? waarschijnlijk is mijn vermogen over een paar maandjes laag genoeg om een uitkering aan te vragen:P. maar dit is vooral een voorlichting over de gang van zaken; de WIJ is toch meer dan alleen een uitkering? is het andere deel van de WIJ (nl het werkleeraanbod) de moeite waard?
Leuk om te horen, goed dat je er zelf bent achteraan gegaanquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:34 schreef karton het volgende:
Goed nieuws!
M'n open sollicitaties hebben zojuist z'n eerste vrucht afgeworpen.
Vorige week maandag wederom rondgebeld en CVs rondgestuurd. Uiteraard wordt gezegd dat ik word teruggemaild over mijn sollicitatie, wat niet gebeurt natuurlijk.
Zojuist zelf maar opgebeld naar een bedrijf en ja hoor, ze waren m'n sollicitatie vergeten.
De persoon aan de telefoon heeft m'n CV/portfolio uit z'n inbox gevist en die telefonisch met mij doorgenomen en was, aan z'n stem te horen, te spreken over m'n werk. De eerste horde al overwonnen!
Hij wilde me een voorstel doen. Hij gaat mij paar (3d) tekeningen toesturen van werk wat het bedrijf maakt en het is de bedoeling dat ik die zo goed mogelijk na ga maken.
Als mijn werk goed genoeg is word ik uitgenodigd voor een gesprek.![]()
Het is in ieder geval iets en ik ben blij dat ik een kans heb om me te bewijzen.
Feli!quote:
Wat een gefrustreerd zooitje daar zegquote:Op woensdag 27 april 2011 03:01 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Feli!
Heh, ik ben niet meer welkom bij Unique/Content. Ik zou vorige week een intake hebben, maar dat had ik afgebeld omdat ik door mijn enkel was gegaan tijdens het hardlopen en dus wat moeilijk te been was. Dus ik zou vandaag die intake hebben, maar ik werd vanochtend door een bedrijf gebeld of ik die middag al op gesprek kon, precies rond de tijd van mijn intake. Anders zou het pas volgende week kunnen. Nou, die keuze is snel gemaakt voor mij. Dus ik weer bellen naar lui...
Ik: Hallo, met GG, ik moet helaas afzeggen want ik heb 's middags een sollicitatiegesprek.
Unique: Oh, dat kon je vorige week niet even melden?
Ik: Nee, want ik hoorde het pas vanochtend.
Unique: En dat gesprek is voor jou belangrijker dan onze inzet voor jou?
Ik: Euh, ja? Aangezien een sollicitatiegesprek een paar stappen dichterbij een baan ligt dan een intakegesprek?
Unique: Okee, aangezien dit de tweede keer is dat je afzegt met een vage reden (??) moet ik even met mijn collega's overleggen of je jou nog wel willen bemiddelen.
Ik: Right...
(5 seconden later)
Unique: Sorry GG, maar we kunnen niet van je op aan dat je op een sollicitatiegesprek via ons verschijnt, omdat je nu voor de tweede keer afzegt. Daar zitten onze klanten niet op te wachten.
Ik: Ik ben tot nu toe altijd bij een sollicitatiegesprek geweest en daarbij vind ik mijn reden om de intake af te zeggen een prima reden.
Unique: ...en omdat je in het verleden een slechte referentie hebt gehad bij [bedrijf].
Ik: Uhu, en jullie weten ook de reden waarom. En dat is 10 jaar, een decennia geleden geweest!
Unique: Helaas. We wensen je veel succes bij het vinden van een baan, alleen niet via ons.
Ik: Prima, als jullie het zo willen spelen.
Unique: Tja GG, het is aan je eigen houding te wijten.
Ik: Pardon? Kun je daar wat dieper op ingaan? Is het echt zo vreemd dat ik ook zonder jullie hulp solliciteer en bij andere UZB's sta ingeschreven, die ook voor mij zoeken? Ik sta nog niet eens ingeschreven bij jullie dus mijn loyaliteit gaat sowieso eerst uit naar de bureau's waar ik wel ingeschreven sta. En is het echt zo vreemd dat ik voor mezelf opkwam omdat men mij een vast contract beloofde en dit, wanneer het puntje bij paaltje kwam, weer introk, waardoor ik als de wiedeweerga op zoek moest naar iets anders, terwijl ik me 3 jaar lang heb ingezet voor dat fucking bedrijf en daarbij ook 3 jaar lang jullie portemonnee heb gespekt?
Unique: [stilte]
Ik: Kennelijk wel dus. Okee, goed. Ik heb jullie ook helemaal niet nodig. Ik heb jullie 10 jaar lang niet nodig gehad dus nu zal ik ook wel een baan kunnen vinden zonder jullie bemiddeling. Jullie zijn niet het enige UZB tenslotte.
Unique: Fijn! Succes verder met je sollicitatie!! *klik-tuut-tuut-tuut*
Wat een klootzakken zeg.
balen! Succes verder in ieder geval!quote:Op woensdag 27 april 2011 12:19 schreef Viking84 het volgende:
En ik ben weer eens afgewezen. Was een goede tweede kandidaat, maar een ander had de proefopdracht weer net iets beter gemaakt. Ze houden m'n gegevens wel in portefeuille voor als er een soortgelijke vacature komt, maar goed, het zal wel
.
Heb behoorlijk de pest in nu, want dit had het gewoon moeten worden.
Heb wel gemaild dat ik nu graag wil solliciteren naar een tijdelijke, enigszins vergelijkbare functie, dus hopelijk komt daar nog iets uit.
Balen voor je.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:19 schreef Viking84 het volgende:
En ik ben weer eens afgewezen. Was een goede tweede kandidaat, maar een ander had de proefopdracht weer net iets beter gemaakt. Ze houden m'n gegevens wel in portefeuille voor als er een soortgelijke vacature komt, maar goed, het zal wel
.
Heb behoorlijk de pest in nu, want dit had het gewoon moeten worden.
Heb wel gemaild dat ik nu graag wil solliciteren naar een tijdelijke, enigszins vergelijkbare functie, dus hopelijk komt daar nog iets uit. Nee dus, want ze zijn al met een andere kandidaat in een vergevorderd stadium.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |