ach, niet geschoten is altijd mis..en een nee heb je en een ja kan krijgenquote:Op donderdag 14 april 2011 17:59 schreef bluejean het volgende:
Hè cafpow, wat ontzettend jammer. En vervelend ook wel. Je investeert er toch in wat tijd en geld betreft, dus dan is het jammer als je wordt afgewezen op iets waarvan ze op voorhand al hadden kunnen weten dat het voor hun een probleem zou vormen. Nou ja, misschien vind je wel snel wat (dichter) in de buurt. Succes ermee iig!
Verder begin ik zelf ietwat nerveus te worden voor het stage-gesprek morgen. Ik heb echt het gevoel dat ik niks kan, momenteel. Ik vind mezelf ook niet heel erg passen bij het gevraagde profiel (termen als 'huppeldepup-talent', 'sterk in bladiebla' en dergelijke helpen dan ook niet echt mee) en ben nu echt in de volledige overtuiging dat ik morgen de deksel op mijn neus krijg.Aber gut, niet teveel zorgen om maken eigenlijk. Het is maar een stage natuurlijk.
![]()
Nog geen 3km hiervandaan, gelukkig.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:16 schreef cafpow het volgende:
[..]
ach, niet geschoten is altijd mis..en een nee heb je en een ja kan krijgen![]()
En als het gesprek redelijk dichtbij is,zou ik gewoon gaan....
Ach, het geconfronteerd worden is altijd zo. En onkunde tja, dat hangt af van de functie...quote:Op donderdag 14 april 2011 18:24 schreef bluejean het volgende:
[..]
Nog geen 3km hiervandaan, gelukkig.Ik ga er wel gewoon naar toe hoor, maar ben gewoon een beetje bang confronteert te worden met mijn eigen onkunde, denk ik. Ga mezelf even inlezen en overtuigen van mijn eigen kwaliteiten en dan komt het vast wel weer goed.
balenquote:Op vrijdag 15 april 2011 11:08 schreef Rucky het volgende:
Weer een afwijzing.![]()
Ze twijfelden oa over of ik wel in het team zou passen. Terwijl ik nooit problemen heb gehad om in een nieuw team te zitten. En de reisafstand heeft de doorslag gegeven. Ik had nog wel aangegeven dat ik bereid was om te verhuizen mocht ik aangenomen worden.
Ik zit nu ook even goed te balen. Als je 3x afgewezen omdat de kleur van je jas ze niet aanstaat dan weet je wat je de vierde keer moet doen. Maar ik wordt steeds om een andere reden afgewezen onder- of overgekwalificeerd, te verre reis(tijd), niet de juiste ervaring of kennis, vacature ingetrokken of je hoort niets meer van je sollicitatie.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:36 schreef cafpow het volgende:
balen![]()
hier ook weer 2 afwijzingen binnen van een sollicitatie van ruim 2 weken geleden, en de reden er zijn al genoeg kandidaten in mijn regio.![]()
Ik zet mijn zoektocht nu op een laag pitje aangezien ik woensdag dat kennismakingsgesprek heb, en naarmate de tijd vorderd het steeds lastiger word om iets te vinden, omdat de periode dat ik beschikbaar ben steeds korter word
Ik ga nu gewoon rustig aan doen, ik ben al bijna 1,5 maand op zoek en mijn verwachting word steeds lager, dus ik ga nu gewoon 1x per week solliciteren. En de reden dat ik werk zoek is toch gewoon om meer geld te hebben om te sparen voor mijn opleiding welke of eind juli of begin september start.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:11 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik zit nu ook even goed te balen. Als je 3x afgewezen omdat de kleur van je jas ze niet aanstaat dan weet je wat je de vierde keer moet doen. Maar ik wordt steeds om een andere reden afgewezen onder- of overgekwalificeerd, te verre reis(tijd), niet de juiste ervaring of kennis, vacature ingetrokken of je hoort niets meer van je sollicitatie.
Ik was op een sollicitatie afgewezen omdat ik de door hun gebruikte software niet beheers. Ik heb toen gereageerd dat ik de afwijzing betreur maar dat de mensen die de software beheersen al een baan hebben en dat ik bereid ben om bij te leren.
Volgens mij hebben ze dat nu zelf ook door want ze hebben gereageerd of ik alsnog bereid ben om te solliciteren en de of ik een cursus wil doen.![]()
Maar het is een groot bedrijf dus het gaat allemaal niet zo snel.
spannendquote:Op vrijdag 15 april 2011 13:00 schreef Viking84 het volgende:
Jee, mag ook terugkomen bij bedrijf 2. Heb een proefopdracht gekregen die ik moet voorbereiden voor dinsdag en dan is dinsdag het gesprek. Dan spreek ik met mijn directe collega's
.
Leuk. Spannendquote:Op vrijdag 15 april 2011 13:00 schreef Viking84 het volgende:
Jee, mag ook terugkomen bij bedrijf 2. Heb een proefopdracht gekregen die ik moet voorbereiden voor dinsdag en dan is dinsdag het gesprek. Dan spreek ik met mijn directe collega's
.
Daar heb je helemaal gelijk in maar ik zit nu wel even goed te balen. Gelukkig stijgt het aanbod in mijn vakgebied weer een beetje. En ik heb nog een lopende sollicitatie.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:39 schreef Sjowhan het volgende:
Voor degenen die nog steeds aan het zoeken zijn; ik weet er (zeker) alles van, en kan alleen maar zeggen houd vol, en ga door. Probeer niet de hele dag met het zoeken bezig te zijn, dit is enkel alleen 'deprimerend'.
quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:00 schreef Viking84 het volgende:
.
Dat zei de uzb's bij de 'speeddating' bij het UWV ook; de markt is nog steeds krap, 't trekt stukje bij beetje aan qua vacatures, maar nog niet dat ze er vacatures lang niet gevuld blijven...quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:24 schreef Rucky het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in maar ik zit nu wel even goed te balen. Gelukkig stijgt het aanbod in mijn vakgebied weer een beetje. En ik heb nog een lopende sollicitatie.![]()
Wat een nare actiequote:Op vrijdag 15 april 2011 14:08 schreef goofy_goober het volgende:
Bel ik net voor een leuke vacature naar een uitzendbureau, blijkt het een 'lokadvertentie' te zijn. En ik herkende mezelf al helemaal in het profiel.Eigenlijk schandalig dat ze nepvacatures plaatsen om klantjes te lokken...
Dat wordt dan waarschijnlijk in een rozenkwekerij of supermarkt. dit klinkt wel beter en ik zoek snel werk, maar ik ga eerst maar sowieso naar het gesprek. Ik wil ook volledige reiskostenvergoeding en het is maar de vraag of ze dat doen, dusja.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:59 schreef goofy_goober het volgende:
Kun je niet iets krijgen wat dichterbij is?
2 uur heen en terug.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:03 schreef goofy_goober het volgende:
Is het een uur reizen in totaal of een uur heen en een uur terug?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |