abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95499545
zo ik ben net thuis. En ik blijf nog werkloos, aangezien de man van het bedrijf het een te grote investering vond kwa cursus enz. om na 2 maanden evt. parttime verder te gaan, want ze iemand voor full time voor ongeveer 2 jaar.
En ik ben vrij pissed want die man wist van te voren dat ik in september wilde gaan studeren en dan toch laat hij me naar breda gaan om te zeggen, laten we het maar niet doen...en eigenlijk wist hij het van te voren al dat het niks zou worden.
EN ik krijg de reis dus niet vergoed..nou ik hou het voortaan lekker bij rotterdam en den haag...en als het verder is mogen ze het maar gaan vergoeden.
Wat wel prettiger was dat ik met de fyra kon zonder toeslag tussen rotterdam en breda _O_

Dus ik blijf verder zoeken, maar nu wacht ik even af tot volgende week woensdag. vandaag in totaal 3 afwijzingen binnen.
pi_95500228
Hè cafpow, wat ontzettend jammer. En vervelend ook wel. Je investeert er toch in wat tijd en geld betreft, dus dan is het jammer als je wordt afgewezen op iets waarvan ze op voorhand al hadden kunnen weten dat het voor hun een probleem zou vormen. Nou ja, misschien vind je wel snel wat (dichter) in de buurt. Succes ermee iig!

Verder begin ik zelf ietwat nerveus te worden voor het stage-gesprek morgen. Ik heb echt het gevoel dat ik niks kan, momenteel. Ik vind mezelf ook niet heel erg passen bij het gevraagde profiel (termen als 'huppeldepup-talent', 'sterk in bladiebla' en dergelijke helpen dan ook niet echt mee) en ben nu echt in de volledige overtuiging dat ik morgen de deksel op mijn neus krijg. }:| Aber gut, niet teveel zorgen om maken eigenlijk. Het is maar een stage natuurlijk. :)

[ Bericht 25% gewijzigd door bluejean op 14-04-2011 18:04:59 ]
pi_95500797
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:59 schreef bluejean het volgende:
Hè cafpow, wat ontzettend jammer. En vervelend ook wel. Je investeert er toch in wat tijd en geld betreft, dus dan is het jammer als je wordt afgewezen op iets waarvan ze op voorhand al hadden kunnen weten dat het voor hun een probleem zou vormen. Nou ja, misschien vind je wel snel wat (dichter) in de buurt. Succes ermee iig!

Verder begin ik zelf ietwat nerveus te worden voor het stage-gesprek morgen. Ik heb echt het gevoel dat ik niks kan, momenteel. Ik vind mezelf ook niet heel erg passen bij het gevraagde profiel (termen als 'huppeldepup-talent', 'sterk in bladiebla' en dergelijke helpen dan ook niet echt mee) en ben nu echt in de volledige overtuiging dat ik morgen de deksel op mijn neus krijg. }:| Aber gut, niet teveel zorgen om maken eigenlijk. Het is maar een stage natuurlijk. :)
ach, niet geschoten is altijd mis..en een nee heb je en een ja kan krijgen ;)
En als het gesprek redelijk dichtbij is,zou ik gewoon gaan....
pi_95501148
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:16 schreef cafpow het volgende:

[..]

ach, niet geschoten is altijd mis..en een nee heb je en een ja kan krijgen ;)
En als het gesprek redelijk dichtbij is,zou ik gewoon gaan....
Nog geen 3km hiervandaan, gelukkig. :+ Ik ga er wel gewoon naar toe hoor, maar ben gewoon een beetje bang confronteerd te worden met mijn eigen onkunde, denk ik. Ga mezelf even inlezen en overtuigen van mijn eigen kwaliteiten en dan komt het vast wel weer goed. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door bluejean op 15-04-2011 17:30:12 ]
pi_95501240
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:24 schreef bluejean het volgende:

[..]

Nog geen 3km hiervandaan, gelukkig. :+ Ik ga er wel gewoon naar toe hoor, maar ben gewoon een beetje bang confronteert te worden met mijn eigen onkunde, denk ik. Ga mezelf even inlezen en overtuigen van mijn eigen kwaliteiten en dan komt het vast wel weer goed. :)
Ach, het geconfronteerd worden is altijd zo. En onkunde tja, dat hangt af van de functie...
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:08:09 #181
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_95533839
Weer een afwijzing. -O-

Ze twijfelden oa over of ik wel in het team zou passen. Terwijl ik nooit problemen heb gehad om in een nieuw team te zitten. En de reisafstand heeft de doorslag gegeven. Ik had nog wel aangegeven dat ik bereid was om te verhuizen mocht ik aangenomen worden.
-O-
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_95534970
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:08 schreef Rucky het volgende:
Weer een afwijzing. -O-

Ze twijfelden oa over of ik wel in het team zou passen. Terwijl ik nooit problemen heb gehad om in een nieuw team te zitten. En de reisafstand heeft de doorslag gegeven. Ik had nog wel aangegeven dat ik bereid was om te verhuizen mocht ik aangenomen worden.
-O-
balen -O-

hier ook weer 2 afwijzingen binnen van een sollicitatie van ruim 2 weken geleden, en de reden er zijn al genoeg kandidaten in mijn regio. -O-
Ik zet mijn zoektocht nu op een laag pitje aangezien ik woensdag dat kennismakingsgesprek heb, en naarmate de tijd vorderd het steeds lastiger word om iets te vinden, omdat de periode dat ik beschikbaar ben steeds korter word :{
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:11:28 #183
154407 Rucky
pi_95536369
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:36 schreef cafpow het volgende:
balen -O-

hier ook weer 2 afwijzingen binnen van een sollicitatie van ruim 2 weken geleden, en de reden er zijn al genoeg kandidaten in mijn regio. -O-
Ik zet mijn zoektocht nu op een laag pitje aangezien ik woensdag dat kennismakingsgesprek heb, en naarmate de tijd vorderd het steeds lastiger word om iets te vinden, omdat de periode dat ik beschikbaar ben steeds korter word :{
Ik zit nu ook even goed te balen. Als je 3x afgewezen omdat de kleur van je jas ze niet aanstaat dan weet je wat je de vierde keer moet doen. Maar ik wordt steeds om een andere reden afgewezen onder- of overgekwalificeerd, te verre reis(tijd), niet de juiste ervaring of kennis, vacature ingetrokken of je hoort niets meer van je sollicitatie.

Ik was op een sollicitatie afgewezen omdat ik de door hun gebruikte software niet beheers. Ik heb toen gereageerd dat ik de afwijzing betreur maar dat de mensen die de software beheersen al een baan hebben en dat ik bereid ben om bij te leren.
Volgens mij hebben ze dat nu zelf ook door want ze hebben gereageerd of ik alsnog bereid ben om te solliciteren en de of ik een cursus wil doen. :D
Maar het is een groot bedrijf dus het gaat allemaal niet zo snel.
:s)
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_95537254
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:11 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik zit nu ook even goed te balen. Als je 3x afgewezen omdat de kleur van je jas ze niet aanstaat dan weet je wat je de vierde keer moet doen. Maar ik wordt steeds om een andere reden afgewezen onder- of overgekwalificeerd, te verre reis(tijd), niet de juiste ervaring of kennis, vacature ingetrokken of je hoort niets meer van je sollicitatie.

Ik was op een sollicitatie afgewezen omdat ik de door hun gebruikte software niet beheers. Ik heb toen gereageerd dat ik de afwijzing betreur maar dat de mensen die de software beheersen al een baan hebben en dat ik bereid ben om bij te leren.
Volgens mij hebben ze dat nu zelf ook door want ze hebben gereageerd of ik alsnog bereid ben om te solliciteren en de of ik een cursus wil doen. :D
Maar het is een groot bedrijf dus het gaat allemaal niet zo snel.
:s)
Ik ga nu gewoon rustig aan doen, ik ben al bijna 1,5 maand op zoek en mijn verwachting word steeds lager, dus ik ga nu gewoon 1x per week solliciteren. En de reden dat ik werk zoek is toch gewoon om meer geld te hebben om te sparen voor mijn opleiding welke of eind juli of begin september start.
Dus wat ik ga doen is gewoon niks uitgeven wat niet nodig is en maar zoveel mogelijk van mijn bijstand bewaren voor de opleiding :)
En tussendoor rustig aan doorzoeken ;)

En ik ga straks even de contactpersoon van het werkplein mailen, om te kijken of ze iets heeft kunnen vinden voor mij, volgens heeft ze gewoon geen bal gedaan }:|
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:39:52 #185
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95537532
Pfff. Wat een dag gisteren (en eigenlijk woensdagavond).

Na het eten nog even de mail geopend, en zag een mail van een "soort" w&s bureau waar ik op een vacature in het verleden had gereageerd. Kreeg wel meer van zulke mailtjes, maargoed, ik ben op zoek, per direct, en dan kijk je altijd wel even wat ze aanbieden.

Bleek dat een klant van hun in Rotterdam omhoog zat met de workload, en ze iemand per direct zochten. Kennis van verschillende systemen wat ik beheersde, dus reageerde met de intentie om de volgende dag wel reactie terug zou krijgen.
Dat was minder dan waar, ik werd eigenlijk binnen 3 minuten zelfs teruggebeld door het bedrijf. Half uur ermee gepraat, en uiteindelijk zou ik voorgesteld worden aan de klant, die dan de keuze moesten maken of ik wel/niet uitgenodigd zal worden.
Donderdagochtend opnieuw de telefoon, ze wilden me spreken. Dus 's middags al (soms kan het snel gaan) een gesprek gehad, wel te laat binnen, maar hier waren ze gemakkelijk in; waren meer blij dat ik was gekomen (want ja, ze wilden iemand per direct hebben).
Leuk gesprek gehad, later 's middags nog even een belletje gehad (dit nav overleg met het W&S bureau) om te testen hoe mijn engels is (want tsja, een 10 heb ik nooit gehaald, en moet wel kunnen begrijpen wat de klant aangeeft als de telefoon gaat, en het uit kunnen leggen om het probleem op te kunnen lossen).
Betaling zou via een aparte organisatie gaan (een zgn payroll iets) waardoor het een soort 'uitzendwerk' word ipv vast of tijdelijk..

Nu zit ik al een halve dag in spanning, en ik weet nog niets :o. Hoop dat ze opschieten, want if so, moet ik naar de stad om nog wat nette kleding te kopen (da's verplicht daar).

Voor degenen die nog steeds aan het zoeken zijn; ik weet er (zeker) alles van, en kan alleen maar zeggen houd vol, en ga door. Probeer niet de hele dag met het zoeken bezig te zijn, dit is enkel alleen 'deprimerend' :+.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjowhan op 15-04-2011 13:16:41 ]
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:00:50 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95538385
Jee, mag ook terugkomen bij bedrijf 2 *O*. Heb een proefopdracht gekregen die ik moet voorbereiden voor dinsdag en dan is dinsdag het gesprek. Dan spreek ik met mijn directe collega's :).
Niet meer actief op Fok!
pi_95538961
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:00 schreef Viking84 het volgende:
Jee, mag ook terugkomen bij bedrijf 2 *O*. Heb een proefopdracht gekregen die ik moet voorbereiden voor dinsdag en dan is dinsdag het gesprek. Dan spreek ik met mijn directe collega's :).
spannend *O* :)
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:15:55 #188
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95539020
quote:
Leuk. Spannend *O*
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:24:41 #189
154407 Rucky
pi_95539439
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:39 schreef Sjowhan het volgende:
Voor degenen die nog steeds aan het zoeken zijn; ik weet er (zeker) alles van, en kan alleen maar zeggen houd vol, en ga door. Probeer niet de hele dag met het zoeken bezig te zijn, dit is enkel alleen 'deprimerend' :+.
Daar heb je helemaal gelijk in maar ik zit nu wel even goed te balen. Gelukkig stijgt het aanbod in mijn vakgebied weer een beetje. En ik heb nog een lopende sollicitatie. :Y
quote:
^O^
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:27:09 #190
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95539562
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:24 schreef Rucky het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in maar ik zit nu wel even goed te balen. Gelukkig stijgt het aanbod in mijn vakgebied weer een beetje. En ik heb nog een lopende sollicitatie. :Y
Dat zei de uzb's bij de 'speeddating' bij het UWV ook; de markt is nog steeds krap, 't trekt stukje bij beetje aan qua vacatures, maar nog niet dat ze er vacatures lang niet gevuld blijven...
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:08:36 #191
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95541413
Bel ik net voor een leuke vacature naar een uitzendbureau, blijkt het een 'lokadvertentie' te zijn. En ik herkende mezelf al helemaal in het profiel. ;( Eigenlijk schandalig dat ze nepvacatures plaatsen om klantjes te lokken...
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_95541445
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:08 schreef goofy_goober het volgende:
Bel ik net voor een leuke vacature naar een uitzendbureau, blijkt het een 'lokadvertentie' te zijn. En ik herkende mezelf al helemaal in het profiel. ;( Eigenlijk schandalig dat ze nepvacatures plaatsen om klantjes te lokken...
Wat een nare actie :N
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:36:09 #193
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95542620
Het kan nog erger:

Ik stuurde er mijn cv naar toe, want wie weet. Word ik teruggebeld:

'Ja met Ineke, ik zag in het systeem dat je al eerder voor ons hebt gewerkt en nu zag ik een referentie uit 2001 en daar werd ik niet echt vrolijk van en ik twijfel nu of we jou wel willen bemiddelen!'

Dus ik zo van:

'Ik heb inderdaad in 2001 een akkefietje met een werkgever gehad ivm met een vaste aanstelling die op het laatste moment werd gecancelled, maare... Dit is TIEN jaar geleden gebeurd. Ik begon toen net met werken, denk je niet dat ik nu wat meer kennis van zaken heb en ervaring dan tien jaar geleden? Ik kan je best wat referenties geven van bedrijven waar ik die tien jaar heb gewerkt?'.

Zij: 'Oh, eh... maar ik moet het toch even met mijn collega's bespreken. Ik bel je hierover terug! Doeiiii!'

Zeiken over iets wat fucking tien jaar geleden is gebeurd en niet eens mijn kant van het verhaal aanhoren. Muts. :{w
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:58:25 #194
341362 klaaspindakaas
pinda's zijn kaas
pi_95543514
Ik heb dinsdag een gesprek bij een bedrijf om als office assistent te werk te gaan. Ik ben pas 17 en moet een uur reizen maar het is wel fulltime en dat zoek ik omdat ik net met mijn opleiding gestopt ben. Ik heb dinsdag een kennismakinggesprek, heeft iemand tips?
kaaspinda's
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:59:39 #195
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95543575
Kun je niet iets krijgen wat dichterbij is?
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:01:18 #196
341362 klaaspindakaas
pinda's zijn kaas
pi_95543631
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:59 schreef goofy_goober het volgende:
Kun je niet iets krijgen wat dichterbij is?
Dat wordt dan waarschijnlijk in een rozenkwekerij of supermarkt. dit klinkt wel beter en ik zoek snel werk, maar ik ga eerst maar sowieso naar het gesprek. Ik wil ook volledige reiskostenvergoeding en het is maar de vraag of ze dat doen, dusja.
kaaspinda's
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:03:44 #197
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95543731
Is het een uur reizen in totaal of een uur heen en een uur terug?
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:06:26 #198
341362 klaaspindakaas
pinda's zijn kaas
pi_95543841
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:03 schreef goofy_goober het volgende:
Is het een uur reizen in totaal of een uur heen en een uur terug?
2 uur heen en terug.
kaaspinda's
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:34:23 #199
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95544985
Meh, afgewezen op de sollicitatie van maandag. En het was nog wel zo'n leuke functie. Wel een beetje ver weg, dat dan weer wel. ;(

Gaat wel lekker vandaag. Een afwijzing en gereageerd op een spookvacature.
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:34:59 #200
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95545016
Een uur van deur tot deur vind ik best meevallen. Ik ben ong 1:20 onderweg, enkele reis.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')