mooi zo..quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:27 schreef Viking84 het volgende:
Hier ging het goed. Ze waren erg tevreden over de proefopdracht. Had dingen gezien die echt nog niemand anders had geziener zijn nog 2 anderen maar na dit gesprek schat ik mn kansen wel hoog in. Hoor het begin volgende week
probeerde er ook echt een gesprek van te maken door te vragen wat zij in een nieuwe collega zoeken enzo
Ik doe al heel veel werk onder mijn niveau. Daar heb ik echt geen certificaten voor nodig.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:18 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Misschien moet je die certificaten dan maar eens gaan halen als er zoveel vraag naar is...
Het is niet verkeerd om aan te tonen bereid te zijn werk onder je niveau te willen doen.
Had je nog de reden gevraagd waarom ze jou niet hebben gekozen?quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:59 schreef Keeskacheltje het volgende:
Net een mailtje gehad dat ik het toch niet ben geworden![]()
Erg raar, bij het gesprek waren ze enthousiast en geďnteresseerd.
Nou, de reden waarom ik het vroeg, is dat ik om mij heen ook veel webdesigners en -developers ken en die menen dat er juist op dit moment wél genoeg werk voor hen is. En dit zijn stuk voor stuk freelancers / zzp'ers. Maar goed, wellicht dat het ook te maken heeft met randfactoren, wonend in een grote stad, de juiste connecties? Jammer dat het voor jullie nu niet werkt, in ieder geval.quote:Op dinsdag 19 april 2011 01:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ben ook webdesigner, freelance werken levert echt niet genoeg meer op. Sinds het gedonder met de crisis investeren met name kleine bedrijven niet meer in nieuwe media uitingen en de grotere zitten bij de grote bureaus. Ik heb toevallig vanmiddag nog even de voorlopige balans opgemaakt en de inkomsten over 2011 bedragen tot nu toe.. *tromgeroffel*.. 165 euro. Daar kan een mens niet van leven, vandaar dat ik ook weer eens ga solliciteren en dit topic even opgezocht heb.
Erg is dat he, eerste 2x gaat het nog wel, maar je zit al zonder werk en geld en als er dan steeds niks uitkomt, dan heb je eerst al dat je niet op elke brief een antwoord krijgt en dan moet je nog uit de uitnodigingen kiezen bij welke je denkt dat de kans groot genoeg is om er geld op te verliezen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:07 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Had je nog de reden gevraagd waarom ze jou niet hebben gekozen?
Ben er net achter gekomen dat de twee sollicitaties mij ongeveer 50 euro gaan kosten aan ov-kosten
Dat heb ik ook eens gehad en toen heb ik gevraagd wat voor referenties ze willen hebben. Ik kan me in jou geval voorstellen dat het om betrouwbaarheid gaat ipv werkervaring omdat je met geld te maken krijgt.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:46 schreef Balisto het volgende:
Voor een sollicitatie bij een café moet ik referenties + contactpersonen opgeven. Nu heb ik helemaal geen relevante werkervaring in de horeca en weet ik niet zo goed wat ik moet invullen.
Ik heb wel contactpersonen van uitzendbureaus waar ik nu nog voor werk, maar die zullen misschien niet zo positief reageren als ik opeens ergens anders ga solliciteren, en dat vermindert ook weer mijn kans op werk voor die uzb's.
Verder kan ik wel de referenties van enkele andere, meer serieuze baantjes opgeven (bijvoorbeeld tijdelijke administratieve banen), maar ik vraag me af of zo'n café daar wat aan heeft. Mochten ze wel contact opnemen met een van die contactpersonen zal dat wel vrij raar zijn. Heb ik er een tijd gewerkt in een vrij serieuze administratieve functie, krijgt diegene nu te horen dat ik een baantje als afwasser ambieer...
succes ermee in ieder geval, en blijf toch gewoon rustig rondkijken of er wat beters op je pad komt.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:21 schreef karton het volgende:
Ik denk dat ik me tijdelijk terugtrek uit het hele sollicitatiecircus.
Ben zo'n 4 maanden aan het solliciteren maar het levert gewoon niks op. Het is altijd hetzelfde liedje wat ik te horen krijg:"we hebben nu niemand nodig", "stuur je CV op voor het geval dat we iemand nodig hebben", "te weinig ervaring". Voel me meer telefonist dan sollicitant op deze manier.
Als er een vacature is en je doet navraag dan krijg je altijd te horen dat de vacature erg populair is (60+ reacties was een hoogte/dieptepunt).
Ook sta ik ingeschreven bij 4 verschillende uitzendbureau's die zich bezighouden met vacatures in mijn vakgebied zodat ik via hun kan solliciteren op vacatures. Als ik met hun overleg over wat er beschikbaar is blijkt keer op keer dat bedrijven in mijn sector nog steeds herstellende zijn van de economische problemen van de afgelopen tijd.
Er is mij verteld dat pas rond augustus/oktober de vacatures pas echt gaan lopen. Daarom ga ik mij nu richten op het zoeken van tijdelijk ander werk zodat ik wat geld verdien, echt bezig ben en een werkritme kan opbouwen.
Ik ga me voornamelijk richten op (licht) administratief werk, klantencontact etc. Denk dat zulk soort werk momenteel het hoogst haalbare is met mijn diploma.
Kwam al meteen iets tegen wat me wel wat leek:
"De werkzaamheden bestaan uit het verrichten van balie werkzaamheden. Daarnaast houd jij je bezig met het invoeren en controleren van gegegevens. Het ontvangen van chauffeurs en het uitdraaien van los-lijsten behoort eveneens tot je taak."
Ik denk dat zulk soort werk voor een klein half jaar goed te doen is.
Ehm, zestig reacties is toch niet zo super veel? Daartussen moet je toch kunnen opvallen? Ik reageerde vaak op vacatures waar 200-300 reacties op komen, ook wel eens 500 reacties Dan wordt het een ander verhaal, want dat betekent dat ze niet eens alle brieven/cv's lezen. Bij 60 brieven gebeurt dat nog wel, denk ik. Het baantje dat ik nu ga achterlaten is een vrij simpele functie waarvan er tientallen in de regio zijn (zoiets als wat jij nu beschrijft), en zelfs daar kwamen al tientallen reacties op. En daar zitten dan super enthousiaste reacties tussen van overgekwalificeerde mensen (HBO/Universiteit). Dus ja, met een motivatie van 'Ik denk dat zulk soort werk voor een klein half jaar goed te doen is' gaat het het hem niet worden.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:21 schreef karton het volgende:
Ik denk dat ik me tijdelijk terugtrek uit het hele sollicitatiecircus.
Ben zo'n 4 maanden aan het solliciteren maar het levert gewoon niks op. Het is altijd hetzelfde liedje wat ik te horen krijg:"we hebben nu niemand nodig", "stuur je CV op voor het geval dat we iemand nodig hebben", "te weinig ervaring". Voel me meer telefonist dan sollicitant op deze manier.
Als er een vacature is en je doet navraag dan krijg je altijd te horen dat de vacature erg populair is (60+ reacties was een hoogte/dieptepunt).
Ook sta ik ingeschreven bij 4 verschillende uitzendbureau's die zich bezighouden met vacatures in mijn vakgebied zodat ik via hun kan solliciteren op vacatures. Als ik met hun overleg over wat er beschikbaar is blijkt keer op keer dat bedrijven in mijn sector nog steeds herstellende zijn van de economische problemen van de afgelopen tijd.
Er is mij verteld dat pas rond augustus/oktober de vacatures pas echt gaan lopen. Daarom ga ik mij nu richten op het zoeken van tijdelijk ander werk zodat ik wat geld verdien, echt bezig ben en een werkritme kan opbouwen.
Ik ga me voornamelijk richten op (licht) administratief werk, klantencontact etc. Denk dat zulk soort werk momenteel het hoogst haalbare is met mijn diploma.
Kwam al meteen iets tegen wat me wel wat leek:
"De werkzaamheden bestaan uit het verrichten van balie werkzaamheden. Daarnaast houd jij je bezig met het invoeren en controleren van gegegevens. Het ontvangen van chauffeurs en het uitdraaien van los-lijsten behoort eveneens tot je taak."
Ik denk dat zulk soort werk voor een klein half jaar goed te doen is.
60 reacties is gewoon veel! Net terug van mn eerste dag werken ging wel oke maar ben niet laaiend enthiousiast maar goed iig aan het werk weerquote:Op woensdag 20 april 2011 17:44 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ehm, zestig reacties is toch niet zo super veel? Daartussen moet je toch kunnen opvallen? Ik reageerde vaak op vacatures waar 200-300 reacties op komen, ook wel eens 500 reacties Dan wordt het een ander verhaal, want dat betekent dat ze niet eens alle brieven/cv's lezen. Bij 60 brieven gebeurt dat nog wel, denk ik. Het baantje dat ik nu ga achterlaten is een vrij simpele functie waarvan er tientallen in de regio zijn (zoiets als wat jij nu beschrijft), en zelfs daar kwamen al tientallen reacties op. En daar zitten dan super enthousiaste reacties tussen van overgekwalificeerde mensen (HBO/Universiteit). Dus ja, met een motivatie van 'Ik denk dat zulk soort werk voor een klein half jaar goed te doen is' gaat het het hem niet worden.
precies, zolang je een goede solicitatiebrief/motivatie hebt en jezelf redelijk kan verkopen, is het helemaal niet zo slecht te doen met meerdere sollicitantenquote:Op woensdag 20 april 2011 18:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het ook wel wat om meteen op te geven als je hoort dat er al 60 reacties binnen zijn. Als je een goed cv hebt en een goeie brief schrijft, kom je heus wel binnen hoor. Maar niet als je er bij voorbaat al vanuit gaat dat het hem niet gaat worden idd.
Het is wel veel als je een bedrijf een week later na je sollicitatie belt om navraag te doen en ze geven aan dat ze nog niet alles door hebben gelezen omdat het teveel is. (ik vind dit ook slap klinken, daar niet van)quote:Op woensdag 20 april 2011 17:44 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ehm, zestig reacties is toch niet zo super veel? Daartussen moet je toch kunnen opvallen? Ik reageerde vaak op vacatures waar 200-300 reacties op komen, ook wel eens 500 reacties Dan wordt het een ander verhaal, want dat betekent dat ze niet eens alle brieven/cv's lezen. Bij 60 brieven gebeurt dat nog wel, denk ik. Het baantje dat ik nu ga achterlaten is een vrij simpele functie waarvan er tientallen in de regio zijn (zoiets als wat jij nu beschrijft), en zelfs daar kwamen al tientallen reacties op. En daar zitten dan super enthousiaste reacties tussen van overgekwalificeerde mensen (HBO/Universiteit). Dus ja, met een motivatie van 'Ik denk dat zulk soort werk voor een klein half jaar goed te doen is' gaat het het hem niet worden.
Waarom worden jullie dan niet aangenomen?quote:Op woensdag 20 april 2011 18:49 schreef cafpow het volgende:
[..]
precies, zolang je een goede solicitatiebrief/motivatie hebt en jezelf redelijk kan verkopen, is het helemaal niet zo slecht te doen met meerdere sollicitanten
Omdat ik dus moest zien op te vallen tussen niet tientallen maar honderden anderen (wat me uiteindelijk godzijdank gelukt is, en met 'uiteindelijk' bedoel ik bepaald niet na vier maanden al).quote:Op woensdag 20 april 2011 20:47 schreef Ghostinthemachine het volgende:
[..]
Waarom worden jullie dan niet aangenomen?
ik omdat het tijdelijk is, en een hele poos uit de roulatie ben geweest of omdat ze iemand met meer (of recentere)ervaring zoekenquote:Op woensdag 20 april 2011 20:47 schreef Ghostinthemachine het volgende:
[..]
Waarom worden jullie dan niet aangenomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar bij het niet vertellen loop ik kans dat de opdrachtgever moeilijk kan gaan doen ivm. het zo vaak verlofuren te vragen
Dus ik dacht als ik aangenomen word voor werk het dan na het tekenen van een contract gelijk aan te geven.
Zowieso is het via detachering dus krijg ik alleen de uren die ik werk betaald![]()
Wat denken jullie dat beter is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |