Flauw ja, solliciteren wordt zo echt een dure bezigheid. Ik kreeg laatst zelfs een mail van het bedrijf, of ik nog even mijn rekening nummer wou geven, want ze wouden graag de reiskosten vergoeden. Heel netjesquote:Op maandag 18 april 2011 10:29 schreef Viking84 het volgende:
Net even gevraagd (niet geschoten is altijd mis) of het bedrijf dat mij na 2 gesprekken toch afwees m'n reiskosten ook vergoedt. Krijg ik een mailtje met een vreselijk irritant, badinerend toontje: "Dag <naam> (ik haat het sws als mensen "dag" zeggen), zoals je misschien wel begrijpt kunnen wij niet voor sollicitanten reiskosten vergoeden." Ik heb echt spijt dat ik 2 retourtjes aan dat kutbedrijf verspild heb
. Straks maar verder met m'n proefopdracht voor het bedrijf waar ik morgen naartoe ga
. Dat zie ik wél helemaal zitten
.
leuke vakantie gehad?quote:Op maandag 18 april 2011 12:44 schreef smileyface het volgende:
Terug van vakantieen ben wel benieuwd hoe het staat met de werkzoekende ?
Hopelijk krijg ik wat goed nieuws te horen
Ik zat donderdag met hetzelfde..ze laten me ruim 20 euro betalen aan de reis terwijl ze wisten dat het niks zou wordenquote:Op maandag 18 april 2011 10:29 schreef Viking84 het volgende:
Net even gevraagd (niet geschoten is altijd mis) of het bedrijf dat mij na 2 gesprekken toch afwees m'n reiskosten ook vergoedt. Krijg ik een mailtje met een vreselijk irritant, badinerend toontje: "Dag <naam> (ik haat het sws als mensen "dag" zeggen), zoals je misschien wel begrijpt kunnen wij niet voor sollicitanten reiskosten vergoeden." Ik heb echt spijt dat ik 2 retourtjes aan dat kutbedrijf verspild heb
. Straks maar verder met m'n proefopdracht voor het bedrijf waar ik morgen naartoe ga
. Dat zie ik wél helemaal zitten
.
Nou ja, ik had het ook niet echt verwacht, maar het is meer de toon waarop ik benaderd werdquote:Op maandag 18 april 2011 12:57 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Flauw ja, solliciteren wordt zo echt een dure bezigheid. Ik kreeg laatst zelfs een mail van het bedrijf, of ik nog even mijn rekening nummer wou geven, want ze wouden graag de reiskosten vergoeden. Heel netjes
Ja de vakantie was echt geweldig.quote:Op maandag 18 april 2011 13:03 schreef cafpow het volgende:
[..]
leuke vakantie gehad?
[..]
Ik zat donderdag met hetzelfde..ze laten me ruim 20 euro betalen aan de reis terwijl ze wisten dat het niks zou worden![]()
maar goed, ik ben nu weer vacaturen van uitzendbureau's aan het bekijken en ik moet zeggen dat het me heel erg tegen valt, ik zie bijna niks nieuws ertussen. Dus waarschijnlijk ga ik maar even afwachten hoe ht gesprek woensdag loopt.
Dat is netjes van ze.quote:Op maandag 18 april 2011 12:57 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Flauw ja, solliciteren wordt zo echt een dure bezigheid. Ik kreeg laatst zelfs een mail van het bedrijf, of ik nog even mijn rekening nummer wou geven, want ze wouden graag de reiskosten vergoeden. Heel netjes
quote:Op maandag 18 april 2011 13:46 schreef JDx het volgende:
kreig?
Normaal probeer ik niet altijd alles te verbeteren, maar nu misschien wel belangrijk
Ik ben ook webdesigner, freelance werken levert echt niet genoeg meer op. Sinds het gedonder met de crisis investeren met name kleine bedrijven niet meer in nieuwe media uitingen en de grotere zitten bij de grote bureaus. Ik heb toevallig vanmiddag nog even de voorlopige balans opgemaakt en de inkomsten over 2011 bedragen tot nu toe.. *tromgeroffel*.. 165 euro. Daar kan een mens niet van leven, vandaar dat ik ook weer eens ga solliciteren en dit topic even opgezocht heb.quote:Op maandag 18 april 2011 15:37 schreef bluejean het volgende:
Jeetje JDx, wat een ontzettend vervelende situatie zo. Niet dat je er veel aan hebt, maar ik vind het wel bewonderenswaardig dat je tóch - met het oog op de toekomst - hebt gekozen voor werk, in plaats van meer (tijdelijke) financiële zekerheid door middel van een ww-uitkering. Jammer dat je welwillendheid vooralsnog weinig wordt beloond.
Ik hoop dat er snel een goede oplossing voor je komt!
Edit: ik heb je geschiedenis niet helemaal vanaf het begin gevolgd hier, dus waarschijnlijk is het al eens aan de orde gekomen, maar is het als webdesigner echt niet mogelijk om vanuit huis te werken?
Nee, maar daar gaat het niet om hequote:Op dinsdag 19 april 2011 07:40 schreef Viking84 het volgende:
Respect voor JDx hoor!. Hoop dat je snel van je huis in Emmen af bent!
En sollicitatiebrief in het oud-Nederlands? Ben jij zo'n kenner dan, BlackLining? (ik wel, namelijk)
Veel succes.quote:Op dinsdag 19 april 2011 07:44 schreef Viking84 het volgende:
Ik moet vanmiddag dus mijn proefopdracht gaan bespreken. Ben benieuwd! Ik vind het wel prettig dat het nu (vooral) afhangt van de kwaliteit van de uitwerkingen van de sollicitanten en niet van hun vlotte babbel. Verder nog wat vragen voor mijn evt toekomstige directe collega's genoteerd (het is immers geen interview, maar een wederzijdse kennismaking). Als het nu nog fout gaat, moet het gewoon liggen aan een betere concurrent. Spannend iig!
Oh? Ik zou het, als kenner, nogal pretentieus vindenquote:Op dinsdag 19 april 2011 10:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, maar daar gaat het niet om heAls je de schijn maar wekt.
Dat is het verschil tussen iemand die schrijven als werk heeft en een vormgever.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh? Ik zou het, als kenner, nogal pretentieus vinden.
Dank voor de succeswens, Rucky! Ik weet niet of ik vanmiddag al goed nieuws heb. Er zijn nog twee kandidaten.
succes alvastquote:Op dinsdag 19 april 2011 12:06 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Morgen beginnen bij mn nieuwe baan ben echt zenuwachtig.. tijd niet gewerkt ook.
Misschien moet je die certificaten dan maar eens gaan halen als er zoveel vraag naar is...quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:54 schreef Balisto het volgende:
Sommige uitzendbureaus denken blijkbaar dat ik een of andere bouwvakker ben.
Er zijn veel vacatures in de bouw e.d. tegenwoordig. Regelmatig wordt bij uzb's gevraagd of ik een vca-certificaat of heftruckrijbewijs heb. Kom op zeg, lees mijn cv eens.![]()
Ik voel me best wel beledigd op zo'n moment.
Hoe oud ben je dan? Is dat trouwens bruto of netto?quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:10 schreef Keeskacheltje het volgende:
Ik heb het gesprek gehad en waarschijnlijk word ik aangenomen. Lekker een loon slaaf zijn (40 uur per week) voor 562 euro in de maand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |