abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95663174
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:29 schreef Viking84 het volgende:
Net even gevraagd (niet geschoten is altijd mis :P) of het bedrijf dat mij na 2 gesprekken toch afwees m'n reiskosten ook vergoedt. Krijg ik een mailtje met een vreselijk irritant, badinerend toontje: "Dag <naam> (ik haat het sws als mensen "dag" zeggen), zoals je misschien wel begrijpt kunnen wij niet voor sollicitanten reiskosten vergoeden." Ik heb echt spijt dat ik 2 retourtjes aan dat kutbedrijf verspild heb :'). Straks maar verder met m'n proefopdracht voor het bedrijf waar ik morgen naartoe ga :). Dat zie ik wél helemaal zitten ^O^.
Flauw ja, solliciteren wordt zo echt een dure bezigheid. Ik kreeg laatst zelfs een mail van het bedrijf, of ik nog even mijn rekening nummer wou geven, want ze wouden graag de reiskosten vergoeden. Heel netjes ^O^
pi_95663382
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:44 schreef smileyface het volgende:
Terug van vakantie :) en ben wel benieuwd hoe het staat met de werkzoekende ?
Hopelijk krijg ik wat goed nieuws te horen :)
leuke vakantie gehad?

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:29 schreef Viking84 het volgende:
Net even gevraagd (niet geschoten is altijd mis :P) of het bedrijf dat mij na 2 gesprekken toch afwees m'n reiskosten ook vergoedt. Krijg ik een mailtje met een vreselijk irritant, badinerend toontje: "Dag <naam> (ik haat het sws als mensen "dag" zeggen), zoals je misschien wel begrijpt kunnen wij niet voor sollicitanten reiskosten vergoeden." Ik heb echt spijt dat ik 2 retourtjes aan dat kutbedrijf verspild heb :'). Straks maar verder met m'n proefopdracht voor het bedrijf waar ik morgen naartoe ga :). Dat zie ik wél helemaal zitten ^O^.
Ik zat donderdag met hetzelfde..ze laten me ruim 20 euro betalen aan de reis terwijl ze wisten dat het niks zou worden :(

maar goed, ik ben nu weer vacaturen van uitzendbureau's aan het bekijken en ik moet zeggen dat het me heel erg tegen valt, ik zie bijna niks nieuws ertussen. Dus waarschijnlijk ga ik maar even afwachten hoe ht gesprek woensdag loopt.
  maandag 18 april 2011 @ 13:11:38 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95663621
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:57 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Flauw ja, solliciteren wordt zo echt een dure bezigheid. Ik kreeg laatst zelfs een mail van het bedrijf, of ik nog even mijn rekening nummer wou geven, want ze wouden graag de reiskosten vergoeden. Heel netjes ^O^
Nou ja, ik had het ook niet echt verwacht, maar het is meer de toon waarop ik benaderd werd ;). En ik ben al geïrriteerd door de afwijzing.
Niet meer actief op Fok!
pi_95663920
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:03 schreef cafpow het volgende:

[..]

leuke vakantie gehad?

[..]

Ik zat donderdag met hetzelfde..ze laten me ruim 20 euro betalen aan de reis terwijl ze wisten dat het niks zou worden :(

maar goed, ik ben nu weer vacaturen van uitzendbureau's aan het bekijken en ik moet zeggen dat het me heel erg tegen valt, ik zie bijna niks nieuws ertussen. Dus waarschijnlijk ga ik maar even afwachten hoe ht gesprek woensdag loopt.
Ja de vakantie was echt geweldig.
Ben in Londen geweest en heb me echt verbaast hoeveel vriendelijker de mensen waren dan in Nederland :o .
  maandag 18 april 2011 @ 13:36:14 #230
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_95664626
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:57 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Dat is netjes van ze.
Ik ben ondertussen ook een vermogen kwijt aan reiskosten. Ik ben zo 20-25 euro kwijt per gesprek, dat is op zich niet erg als het maar wat oplevert.
Ik zit nog bij een bedrijf in de procedure maar duidelijkheid kreig ik daar niet over. Net kom ik een vacature tegen die goed aansluit bij mijn werkervaring, alleen 2,5 uur reistijd per dag. -O-
Hoewel ik zie dat de markt weer aantrekt beginnen mijn opties toch wel redelijk op te raken.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_95665062
kreig?

Normaal probeer ik niet altijd alles te verbeteren, maar nu misschien wel belangrijk ;)
  maandag 18 april 2011 @ 13:48:04 #232
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95665126
Als ik 15 euro kwijt ben voor een retourtje is het veel. Maar ik reis dan ook met een voordeelurenabonnement (morgen reis ik 's middags, dus kan de hele tijd met 40 % korting reizen *O*)
Niet meer actief op Fok!
pi_95665511
Zojuist bedrijf gebeld over een stagevacature op hun website, word ik doorverbonden naar de eigenaar om bij hem meer informatie daarover op te vragen
Voor mijn gevoel had de beste man geen enkel idee waar ik het over had toen ik verwees naar de vacature.
"Ja..eh... ehhh...de werkzaamheden gaan over ehhh ..ehh..", en zo ging dat wel even door. Uiteindelijk kwam het hele verhaal er wel uit maar de inhoud van de werkzaamheden spraken me totaal niet aan helaas.
Het was achteraf gezien wel een zeer ongemakkelijk gesprek. :')
  maandag 18 april 2011 @ 14:13:08 #234
154407 Rucky
pi_95666157
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:46 schreef JDx het volgende:
kreig?

Normaal probeer ik niet altijd alles te verbeteren, maar nu misschien wel belangrijk ;)
:@ :D 2de keer in dit forum dat ik een onmogelijke domme schrijffout maak. Ik had het wel gezien maar was vergeten om het bericht opnieuw in te voeren. Frustraties waarschijnlijk. :o
Gelukkig zijn mijn sollicitatie brieven en cv wel goed.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_95666870
Nou, het onmogelijke is toch werkelijkheid geworden: ze wilden me zowaar hebben bij de stage! Dit terwijl ik helemáál geen goed gevoel had overgehouden aan het gesprek. Dit is dan ook de reden dat ik vriendelijk heb bedankt voor de stageplaats. Maar goed, ze hebben me wel uitgenodigd en wilden ook met me verder in zee, ondanks dat ze meerdere kandidaten voor desbetreffende stage hadden, dus dat is dan wel weer een kleine opsteker. :)
pi_95667871
Ik zit momenteel dus in Leiden, heb een klein ielig kamertje gevonden in Utrecht voor 450 euro per maand en moet alles delen (douche,wc, keuken), stress door wachten op douche, heet water wat steeds wegvalt, en een dikke troep in huis, heb mijn huis nog in Emmen die ik niet kwijt kan, elk weekend terug naar Emmen voor de was e.d. (kost ook zo 50+ euro) en dagelijks 15min met de bus en 45min met de trein naar Leiden wat wel vergoed wordt als Woon-Werk verkeer.

Op dit moment verlies ik elke maand dat ik werk dik 400 euro. Terwijl ik in de WW slechts 100 euro tekort kwam per maand. Ik moet dus echt mijn huis in Emmen gaan verhuren, maar dit mag belastingtechnisch weer niet of ik verlies mijn hypotheekrenteaftrek en moet dus een gigantisch hoge huur vragen (waarover ook weer belasting betaald moet worden). Ook mag het niet van mijn hypotheekverstrekker, maar zij hebben gezegd dat als ik het er verder niet over heb, zij ook niet moeilijk doen zolang ze hun geld maar krijgen.

Het feit dat des te langer ik hier werk, des te verder ik in de schulden kom begint me aardig op te breken, ben dag en nacht erg gestressed. Dit in combinatie met een compleet nieuwe omgeving, geen bekenden of familie in de buurt en natuurlijk nieuw werk (programmeren), waarbij je je erg goed moet concentreren breekt me wel aardig op, zo erg dat ik gister mijn verjaardag niet eens heb kunnen vieren.

Hoop dat ik gauw een oplossing heb.
pi_95669728
Jeetje JDx, wat een ontzettend vervelende situatie zo. Niet dat je er veel aan hebt, maar ik vind het wel bewonderenswaardig dat je tóch - met het oog op de toekomst - hebt gekozen voor werk, in plaats van meer (tijdelijke) financiële zekerheid door middel van een ww-uitkering. Jammer dat je welwillendheid vooralsnog weinig wordt beloond.

Ik hoop dat er snel een goede oplossing voor je komt!

Edit: ik heb je geschiedenis niet helemaal vanaf het begin gevolgd hier, dus waarschijnlijk is het al eens aan de orde gekomen, maar is het als webdesigner echt niet mogelijk om vanuit huis te werken?

[ Bericht 20% gewijzigd door bluejean op 18-04-2011 15:47:01 ]
pi_95700379
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:37 schreef bluejean het volgende:
Jeetje JDx, wat een ontzettend vervelende situatie zo. Niet dat je er veel aan hebt, maar ik vind het wel bewonderenswaardig dat je tóch - met het oog op de toekomst - hebt gekozen voor werk, in plaats van meer (tijdelijke) financiële zekerheid door middel van een ww-uitkering. Jammer dat je welwillendheid vooralsnog weinig wordt beloond.

Ik hoop dat er snel een goede oplossing voor je komt!

Edit: ik heb je geschiedenis niet helemaal vanaf het begin gevolgd hier, dus waarschijnlijk is het al eens aan de orde gekomen, maar is het als webdesigner echt niet mogelijk om vanuit huis te werken?
Ik ben ook webdesigner, freelance werken levert echt niet genoeg meer op. Sinds het gedonder met de crisis investeren met name kleine bedrijven niet meer in nieuwe media uitingen en de grotere zitten bij de grote bureaus. Ik heb toevallig vanmiddag nog even de voorlopige balans opgemaakt en de inkomsten over 2011 bedragen tot nu toe.. *tromgeroffel*.. 165 euro. Daar kan een mens niet van leven, vandaar dat ik ook weer eens ga solliciteren en dit topic even opgezocht heb.

Een paar dagen terug heb ik wel mijn stageplek veiliggesteld. JDx, ik weet ook je achtergrond niet en heb alleen de laatste pagina's hier gelezen. Webdesign is een creatief beroep, misschien kun je het iets breder zoeken. Het voordeel wat je in de creatieve industrie hebt is dat je dit ook kunt toepassen op je sollicitatie. De fout die ik veel mensen die maken is honderden brieven de deur uitjagen. Misschien is het slim dat eens niet te doen en er voor één te gaan zitten. Ik heb vorige week een open sollicitatiebrief verstuurd naar een mediabedrijf. Deze brief heb ik op een stuk perkament gekladderd in het oud Nederlansch. Natuurlijk kun je dit niet bij alle bedrijven flikken, maar vooral de wat kleinere vallen hier direct voor. Ik werd 3 dagen later gebeld met de mededeling dat ik al zo goed als was aangenomen en dat ik op een kennismakingsgesprek mocht komen. Dus ben creatief, geef je brief bijzonder (maar wel verzorgd!) vorm en laat zo zien wat je toe te voegen hebt.

Succes ermee, misschien heb je iets aan mijn tip.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:40:47 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95701343
Respect voor JDx hoor! ^O^. Hoop dat je snel van je huis in Emmen af bent!

En sollicitatiebrief in het oud-Nederlands? Ben jij zo'n kenner dan, BlackLining? (ik wel, namelijk :P)
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:44:20 #240
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95701360
Ik moet vanmiddag dus mijn proefopdracht gaan bespreken. Ben benieuwd! Ik vind het wel prettig dat het nu (vooral) afhangt van de kwaliteit van de uitwerkingen van de sollicitanten en niet van hun vlotte babbel. Verder nog wat vragen voor mijn evt toekomstige directe collega's genoteerd (het is immers geen interview, maar een wederzijdse kennismaking ;)). Als het nu nog fout gaat, moet het gewoon liggen aan een betere concurrent. Spannend iig!
Niet meer actief op Fok!
pi_95705444
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 07:40 schreef Viking84 het volgende:
Respect voor JDx hoor! ^O^. Hoop dat je snel van je huis in Emmen af bent!

En sollicitatiebrief in het oud-Nederlands? Ben jij zo'n kenner dan, BlackLining? (ik wel, namelijk :P)
Nee, maar daar gaat het niet om he :) Als je de schijn maar wekt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:07:33 #242
154407 Rucky
pi_95706041
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 07:44 schreef Viking84 het volgende:
Ik moet vanmiddag dus mijn proefopdracht gaan bespreken. Ben benieuwd! Ik vind het wel prettig dat het nu (vooral) afhangt van de kwaliteit van de uitwerkingen van de sollicitanten en niet van hun vlotte babbel. Verder nog wat vragen voor mijn evt toekomstige directe collega's genoteerd (het is immers geen interview, maar een wederzijdse kennismaking ;)). Als het nu nog fout gaat, moet het gewoon liggen aan een betere concurrent. Spannend iig!
Veel succes. ^O^ Ik hoop dat je vanmiddag goed nieuws hebt.

Gisteren ben ik nog een goede vacature gevonden en ik heb nog een lopende maar daar heb ik nog steeds niets van gehoord. Wel vreemd want ze hadden contact opgenomen dat ze zich, na mijn afwijzing, bedacht hebben.
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:08:44 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95706077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee, maar daar gaat het niet om he :) Als je de schijn maar wekt.
Oh? Ik zou het, als kenner, nogal pretentieus vinden :).

Dank voor de succeswens, Rucky! Ik weet niet of ik vanmiddag al goed nieuws heb. Er zijn nog twee kandidaten ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_95707429
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh? Ik zou het, als kenner, nogal pretentieus vinden :).

Dank voor de succeswens, Rucky! Ik weet niet of ik vanmiddag al goed nieuws heb. Er zijn nog twee kandidaten ;).
Dat is het verschil tussen iemand die schrijven als werk heeft en een vormgever.
pi_95708103
Morgen beginnen bij mn nieuwe baan ben echt zenuwachtig.. tijd niet gewerkt ook.
pi_95709834
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:06 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Morgen beginnen bij mn nieuwe baan ben echt zenuwachtig.. tijd niet gewerkt ook.
succes alvast :)
pi_95711885
Sommige uitzendbureaus denken blijkbaar dat ik een of andere bouwvakker ben. :{
Er zijn veel vacatures in de bouw e.d. tegenwoordig. Regelmatig wordt bij uzb's gevraagd of ik een vca-certificaat of heftruckrijbewijs heb. Kom op zeg, lees mijn cv eens. :')

Ik voel me best wel beledigd op zo'n moment. :@
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:18:04 #248
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_95712794
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:54 schreef Balisto het volgende:
Sommige uitzendbureaus denken blijkbaar dat ik een of andere bouwvakker ben. :{
Er zijn veel vacatures in de bouw e.d. tegenwoordig. Regelmatig wordt bij uzb's gevraagd of ik een vca-certificaat of heftruckrijbewijs heb. Kom op zeg, lees mijn cv eens. :')

Ik voel me best wel beledigd op zo'n moment. :@
Misschien moet je die certificaten dan maar eens gaan halen als er zoveel vraag naar is...
Het is niet verkeerd om aan te tonen bereid te zijn werk onder je niveau te willen doen.
Jeffster! _O_
pi_95714894
Ik heb het gesprek gehad en waarschijnlijk word ik aangenomen. Lekker een loon slaaf zijn (40 uur per week) voor 562 euro in de maand :'(
Nee, zeg jij maar niets, ga jij maar slapen
pi_95715785
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:10 schreef Keeskacheltje het volgende:
Ik heb het gesprek gehad en waarschijnlijk word ik aangenomen. Lekker een loon slaaf zijn (40 uur per week) voor 562 euro in de maand :'(
Hoe oud ben je dan? Is dat trouwens bruto of netto?

Laat maar, al gevonden :P. Gefeliciteerd dan maar ;). Viking succes!

Ik heb zelf volgende week twee sollicitatiegesprekken. Worden mijn eerste echte, spannend hoor.

[ Bericht 24% gewijzigd door das_phantom op 19-04-2011 15:39:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')