abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95198084
Ik weet in ieder geval zeker dat er geen armoede hoort te zijn, ook niet met het aantal mensen nu, maar coorporaties efficienter dan regeringen moeten uitgeschakeld worden, I think
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:05:27 #62
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_95202299
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:34 schreef Hoppahoppa het volgende:
Die zijn nooit leidend geweest in mijn verhaal,
Die illusie wekte je echter wel.
quote:
maar op het moment dat je gaat selecteren op gebieden zoals ik die voor ogen heb en je gaat vervolgens kijken naar wat voor bevolkingsdichtheid redelijk is, dan kom je niet op meerdere miljarden mensen. Ik schat dat een aantal van een half miljard dan heel realistisch wordt.
Je geeft geen enkele duiding aan wat voor gebieden je voor ogen hebt. Het is een beetje gezwam in het luchtledige. Vandaar dat ik steeds vraag of het ook gewoon Mars mag zijn.
quote:
Grondstoffen die jij bedoelt zitten nu eenmaal vaak in gebieden waar de overige omstandigheden slecht zijn. Dat heeft heel weinig te maken met 'arm gehouden', dat vind ik echt populistische linkse onzin (met alle respect).
Linkse onzin? :D
Met alle respect? :D
Dit is BNW....ga maar terug naar POL als je het over links en rechts wil praten. :P

Daarbij... ga jij me maar vertellen dat het niet zo is? Ga jij me vertellen dat het toeval is. :P Noem je het lekker "rechts"... En zelfs dat slaat nergens op.

Ik heb iig geen respect voor jouw links/rechtse onzin. ;)
quote:
Inderdaad moet waar je woont een keuze worden. En als we met veel minder zijn dan kan dat ook makkelijker. Dan kun je ook veel makkelijker woongebieden en gebieden waar grondstoffen worden gehaald beter scheiden en de populatie die voor die grondstoffen zorgt beter en gelijkwaardiger onderhouden.
Alles wordt plots zoveel makkelijker als "we" met minder zijn. Lijkt me toch dat je dingen over het hoofd ziet. Bijvoorbeeld: we zijn niet met minder....

Anyway, ik hoop dat je wat inspiratie opdoet met wat mensen te melden hebben. c_/
pi_95205926
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:05 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Die illusie wekte je echter wel.

[]

Je geeft geen enkele duiding aan wat voor gebieden je voor ogen hebt. Het is een beetje gezwam in het luchtledige. Vandaar dat ik steeds vraag of het ook gewoon Mars mag zijn.

Nou ja, dan moet je beter lezen. Ik heb in mijn OP al aangegeven dat het mij gaat om het concentreren van de bevolking in gebieden waar alles voorhanden (of makkelijk naar toe te vervoeren) is en waar de kans op natuurrampen zo klein mogelijk is. Mij lijkt dat toch vrij concreet te analyseren. Het lijkt me ook helder dat het gevolg daarvan is dat we sterk moeten reduceren in aantal. Welke gebieden? Ik heb het in ieder geval niet over Hurricane-alley, Antartica of het binnenland van Afrika en China.

quote:
Linkse onzin? :D
Met alle respect? :D
Dit is BNW....ga maar terug naar POL als je het over links en rechts wil praten. :P

Daarbij... ga jij me maar vertellen dat het niet zo is? Ga jij me vertellen dat het toeval is. :P Noem je het lekker "rechts"... En zelfs dat slaat nergens op.

Ik heb iig geen respect voor jouw links/rechtse onzin. ;)
Over welke gebieden die rijk aan grondstoffen zijn en 'arm worden gehouden' heb je het? Midden Afrika? Het midden-Oosten? De binnenlanden van China? Bangladesh? Is het je wel eens opgevallen dat het probleem hem niet zit in de prijs die het Westen betaalt voor die goederen, maar aan de verdeling van de welvaart in de betreffende landen? Natuurlijk maakt een deel van het Westen misbruik van de situatie, maar veel van de betreffende gebieden zijn gewoon niet hoogwaardig leefbaar te maken zonder enorme investeringen. En veel andere gebieden lijken bewoonbaar, maar zijn te kwetsbaar.

Roepen dat het Westen verantwoordelijk is voor de armoede in andere delen van de wereld is Links wauwelen, ik noem dat hoe het is en wat jij van die definitie vindt interesseert me vrij weinig. Ach, laat ik het dan ongefundeerd wauwelen noemen, om je een plezier te doen. Maar eigenlijk is links en ongefundeerd vaak hetzelfde... ;)

quote:
Alles wordt plots zoveel makkelijker als "we" met minder zijn. Lijkt me toch dat je dingen over het hoofd ziet. Bijvoorbeeld: we zijn niet met minder....

Nee, precies. Zoals ik eerder al aangaf is dat stap 1. Eerst met minder zien te komen. Het feit dat je een vicieuze cirkel ziet, wil niet zeggen dat je rondjes moet blijven draaien.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_95205991
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Tuurlijk zit daar wel een selectie aan vast. Iemand selecteert toch wie hoeveel kinderen mag hebben, bij een dergelijk scenario.
Akkoord, maar dat was niet het type selectie waar Lavenderr op doelde. Zij vroeg wie er mee mochten doen in Utopia. Ik heb dat geïnterpreteerd als dat zij zich afvroeg wie er mochten blijven leven en wie niet bij een snelle bevolkingsreductie.

En zoals ik eerder al aangaf, kan het bepalen van geboorte-aantallen wat mij betreft ad-random. Als ieder gezin gewoon 1 kind krijgt dan krijg je vanzelf reductie. Met 2 ook al, maar dan gaat het wel heel langzaam.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 09:40:43 #65
249559 crew  Lavenderr
pi_95207081
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:50 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Akkoord, maar dat was niet het type selectie waar Lavenderr op doelde. Zij vroeg wie er mee mochten doen in Utopia. Ik heb dat geïnterpreteerd als dat zij zich afvroeg wie er mochten blijven leven en wie niet bij een snelle bevolkingsreductie.

En zoals ik eerder al aangaf, kan het bepalen van geboorte-aantallen wat mij betreft ad-random. Als ieder gezin gewoon 1 kind krijgt dan krijg je vanzelf reductie. Met 2 ook al, maar dan gaat het wel heel langzaam.
Eigenlijk zoals het in China ging?
Maar dan moet er toch een enorm charismatisch leider zijn die mensen zover krijgt dat ze dat ook daadwerkelijk doen. Want het is nogal wat om zoiets van mensen te vragen cq op te leggen.
pi_95207255
Utopia heet Utopia om een reden...
pi_95207618
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eigenlijk zoals het in China ging?
Maar dan moet er toch een enorm charismatisch leider zijn die mensen zover krijgt dat ze dat ook daadwerkelijk doen. Want het is nogal wat om zoiets van mensen te vragen cq op te leggen.
Nee, niet zoals het in China ging. In China kon je rechten op meer kinderen kopen, het systeem daar was zo corrupt als het maar kon. Daar kwam nog bij dat men in China vooral jongetjes wilde, met als gevolg dat veel meisjes werden geaborteerd of letterlijk gedumpt. De 1 kind-politiek in China was een ramp en laat nog steeds zijn sporen na in de samenleving. Daar moeten we van leren.

Charismatische leider inderdaad, ik denk dat je eerst moet proberen om mensen te overtuigen. Financiële prikkels kunnen daarbij ook helpen. Schaf de kinderbijslag maar af, belastingvoordelen alleen nog voor één kind. Dat soort maatregelen. Ik ben trouwens (maar dat staat hier los van) sowieso voor een beperkte selectie. Kinderen krijgen is een algemeen recht waar meer verplichtingen aan verbonden moeten zijn. Veroordeelde misdadigers (moordenaars, pedofielen, kindermishandelaars) maar ook verstandelijk gehandicapten horen geen opvoeding te doen en dus verplichte sterilisatie. Ik ben ook tegen vruchtbaarheidsbehandelingen. Dat zijn zware maatregelen, dat ben ik met iedereen eens, maar ze hebben natuurlijk maar een klein effect op de bevolkingsgroei/afname.

Dus uiteindelijk moet het ook gewoon normaal zijn om af te dwingen dat er maar een beperkt aantal kinderen per gezin mag. Dat is een verschuiving in normen en waarden, maar zoals eerder aangegeven, in mijn ogen ethisch verdedigbaar. Het is geen moord, ofzo.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:53:58 #68
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95211424
In de OP is er sprake van urgentie, er moet doortastend opgetreden worden. Mij is nog niet helemaal duidelijk geworden waarom, eigenlijk. Zijn de luitjes in Hurricane Alley zulke parasieten dat de mensheid eraan onderdoor gaat, de Japanners akelige bloedzuigers met astronomische opportunity costs? Zoals je het nu presenteert is het gewoon een wens die je met een populistisch urgentieargument meer gewicht probeert te geven.
pi_95211962
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:53 schreef Terecht het volgende:
In de OP is er sprake van urgentie, er moet doortastend opgetreden worden. Mij is nog niet helemaal duidelijk geworden waarom, eigenlijk. Zijn de luitjes in Hurricane Alley zulke parasieten dat de mensheid eraan onderdoor gaat, de Japanners akelige bloedzuigers met astronomische opportunity costs? Zoals je het nu presenteert is het gewoon een wens die je met een populistisch urgentieargument meer gewicht probeert te geven.
Ja. Dat is een goede. Misschien is die urgentie van mij uit overdreven. De aarde vergaat niet, al wordt hij wel in rap tempo minder leefbaar. Er is wel een zekere urgentie, maar het zijn een aantal zaken die samenkomen. Deels de urgentie dat er wel iets moet veranderen in hoe we met leefbaarheid omgaan, deels een wens van mijzelf om ons potentieel beter te benutten dan nu gebeurt.

Natuurlijk zijn de kosten van de incidentele rampen niet de hoofdfactor van onze verspilling.
pi_95213962
Ik begrijp niet waarom The Venus Project in dit topic nog niet voorbij is gekomen

Kijk en huiver, wil je meer weten kijk dan Zeitgeist 3 : Moving Forward
pi_95216122
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:57 schreef Caxixi het volgende:
Ik begrijp niet waarom The Venus Project in dit topic nog niet voorbij is gekomen

Kijk en huiver, wil je meer weten kijk dan Zeitgeist 3 : Moving Forward
Nou precies. Wanneer kan ik daar gaan wonen?
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:54:57 #72
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_95218248
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:47 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nou ja, dan moet je beter lezen. Ik heb in mijn OP al aangegeven dat het mij gaat om het concentreren van de bevolking in gebieden waar alles voorhanden (of makkelijk naar toe te vervoeren) is en waar de kans op natuurrampen zo klein mogelijk is. Mij lijkt dat toch vrij concreet te analyseren. Het lijkt me ook helder dat het gevolg daarvan is dat we sterk moeten reduceren in aantal. Welke gebieden? Ik heb het in ieder geval niet over Hurricane-alley, Antartica of het binnenland van Afrika en China.
Tja, ga me maar vertellen hoe je die gebieden terug wilt nemen van de mensen die daar wonen dan? Na de blijde boodschap gewoon maar in reservaten zetten oid? :D

quote:
Over welke gebieden die rijk aan grondstoffen zijn en 'arm worden gehouden' heb je het? Midden Afrika? Het midden-Oosten? De binnenlanden van China? Bangladesh? Is het je wel eens opgevallen dat het probleem hem niet zit in de prijs die het Westen betaalt voor die goederen, maar aan de verdeling van de welvaart in de betreffende landen? Natuurlijk maakt een deel van het Westen misbruik van de situatie, maar veel van de betreffende gebieden zijn gewoon niet hoogwaardig leefbaar te maken zonder enorme investeringen. En veel andere gebieden lijken bewoonbaar, maar zijn te kwetsbaar.

Roepen dat het Westen verantwoordelijk is voor de armoede in andere delen van de wereld is Links wauwelen, ik noem dat hoe het is en wat jij van die definitie vindt interesseert me vrij weinig. Ach, laat ik het dan ongefundeerd wauwelen noemen, om je een plezier te doen. Maar eigenlijk is links en ongefundeerd vaak hetzelfde... ;)
Hoezo ongefundeerd?
Ten eerste maak jij ervan dat ik de "schuld" puur bij het westen zou leggen. Terwijl ik het westen niet eens heb genoemd. ( En dan zeggen dat ik slecht lees! :D )

Ten tweede kun je de meest welbespraakte "rechts-mensen" hier op fok vragen waarom er wapens die kant op gaan.. Waarom er plots steun is voor oorlogen. Bloed en ellende voor olie blijft een feit dat zal geen weldenkend mens ontkennen.

Blijkbaar zie je nog wel in dat de mensen arm worden gehouden. Maar zolang jij of "het" westen maar geen blaam treft? (want dan wordt het plots links gewauwel?) Laten we het dan ook niet hebben over de landbouwgronden die in zulke landen worden opgekocht. En dat idd ook niet alleen door het westen.
quote:
Nee, precies. Zoals ik eerder al aangaf is dat stap 1. Eerst met minder zien te komen. Het feit dat je een vicieuze cirkel ziet, wil niet zeggen dat je rondjes moet blijven draaien.
Ach, de vergrijzing toon een daling juist aan. Hoe "beter" het gaat hoe minder kinderen.

Het lijkt me persoonlijk niet verkeerd om idd een krimp of een stabilisatie te hebben. Maar ik heb niet de illusie dat het grote problemen op zal lossen.
Overbevolking is een fictie voor luie mensen die niet naar de werkelijke problemen willen kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Odysseuzzz op 08-04-2011 15:00:45 ]
pi_95218441
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:54 schreef Odysseuzzz het volgende:

Overbevolking is een fictie voor luie mensen die niet naar de werkelijke problemen willen kijken.
Het ontkennen van overbevolking is een fictie van mensen die bang zijn voor verandering en niet inzien dat de problemen veel makkelijker op te lossen zijn met minder bevolkingsdruk
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:01:51 #74
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_95218511
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:00 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Het ontkennen van overbevolking is een fictie van mensen die bang zijn voor verandering en niet inzien dat de problemen veel makkelijker op te lossen zijn met minder bevolkingsdruk
Zelf woon je waarschijnlijk 6 meter onder zee...en dan maar zeuren dat er te veel mensen bloot worden gesteld aan een beetje wind op een andere continent.
Nou extreem.
pi_95218698
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:01 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Zelf woon je waarschijnlijk 6 meter onder zee...en dan maar zeuren dat er te veel mensen bloot worden gesteld aan een beetje wind op een andere continent.
Nou extreem.
Nee. Ik woon op een hele aardige plek boven zee. Los daarvan, ik heb toch nooit gezegd dat Nederland wel of niet geschikt is om te wonen? Maar bij een herinrichting blijf ik echt niet hier hangen hoor! ;)
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:08:44 #76
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_95218807
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:06 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee. Ik woon op een hele aardige plek boven zee. Los daarvan, ik heb toch nooit gezegd dat Nederland wel of niet geschikt is om te wonen? Maar bij een herinrichting blijf ik echt niet hier hangen hoor! ;)
Nee, eigenlijk blijft niets echt hangen. Alleen de wens om minder mensen. En daar geef je verder ook geen invulling aan. Dus ja voor een utopie ben je behoorlijk kleurloos en saai bezig hier....

Oke, dat is dan weer flauw van mij...
Maar er zijn gewoon niet echt handvaten om er op in te gaan...omdat je het niet over de uitvoering hebt.
pi_95219331
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:08 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk blijft niets echt hangen. Alleen de wens om minder mensen. En daar geef je verder ook geen invulling aan. Dus ja voor een utopie ben je behoorlijk kleurloos en saai bezig hier....

Oke, dat is dan weer flauw van mij...
Maar er zijn gewoon niet echt handvaten om er op in te gaan...omdat je het niet over de uitvoering hebt.
Tja, jij voegt ook niet zo veel toe aan de discussie hoor. Maar dat is dan weer flauw van mij. Ik heb al eerder aangegeven dat ik geen kant en klaar plan heb. Maar hier op het forum is altijd zo'n angst voor een NWO, terwijl ik denk dat er ook iets positiefs van te maken is.
pi_95219410
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:22 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Tja, jij voegt ook niet zo veel toe aan de discussie hoor. Maar dat is dan weer flauw van mij. Ik heb al eerder aangegeven dat ik geen kant en klaar plan heb. Maar hier op het forum is altijd zo'n angst voor een NWO, terwijl ik denk dat er ook iets positiefs van te maken is.
De NWO is al in volle gang. ;)
pi_95219563
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De NWO is al in volle gang. ;)
Des te meer urgentie om er een mooie draai aan te geven!
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:29:36 #80
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_95219659
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:22 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik toon interesse in de uitvoering maar blijkbaar zie je door de mensen de mens niet meer.
Er daar blijft het een beetje hangen.

What we gonna do today Brain? :o
OMG mensen...mensen met problemen....laten we de mensen halveren dan heb je de helft aan problemen...Prima verdunnende losung idd.
pi_95219937
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:29 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ik toon interesse in de uitvoering maar blijkbaar zie je door de mensen de mens niet meer.
Er daar blijft het een beetje hangen.

What we gonna do today Brain? :o
OMG mensen...mensen met problemen....laten we de mensen halveren dan heb je de helft aan problemen...Prima verdunnende losung idd.
Welk onderdeel van de uitvoering wil je er dan uitlichten om de discussie op gang te brengen? Dan kunnen we het toespitsen en wordt het wat minder algemeen.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:47:11 #82
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_95220444
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:35 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Welk onderdeel van de uitvoering wil je er dan uitlichten om de discussie op gang te brengen? Dan kunnen we het toespitsen en wordt het wat minder algemeen.
Bijvoorbeeld...mensen die gewend zijn aan stevige kou, tornados en een lekkere beving nu en dan. Hoe wil je die ooit zo ver krijgen om daar dan maar niet meer te gaan wonen? Die mensen vinden het prima wonen daar...Dat is gewoon het leven...(en dan heb ik het niet over de armen die geen kant op kunnen)
Is het omdat jij op je je breedbeeld geen puinhuisje en enkele gewonden/doden wilt zien?
Dat moeten die mensen toch lekker zelf weten?

Oke, je zegt al een "utopie". Maar de totale onuitvoerbaarheid is niet alles wat me er aan stoort...ook de wenselijkheid die helemaal niet van de betreffende mensen uitgaat maar van jouw bedenksel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 08-04-2011 16:22:42 ]
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:25:24 #83
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_95222282
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:35 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Er zijn al mensen die hier over nadenken en uitwerken:

http://www.thevenusproject.com/

Dit is een mogelijkheid, geen wet! Maar ik denk dat dat soort maatschappijen veel beter voor ons zijn dan onze huidige en daar zou de discussie over moeten gaan. Want dat hele verhaal over de NWO klinkt als een slechte film maar in mijn geval hebben ze me ergens op gewezen en vandaar uit ben ik zelf verder gaan lezen/kijken. En er klopt heel veel niet en dat zou makkelijk heel anders moeten kunnen. Maar om een of andere reden denkt iedereen dat het niet beter kan en dat de maatschappij goed is zoals die is. Ik bestrijdt dat, ik vind dat het beter kan. Veel beter zelfs als je heel kritisch bent.....
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:45:16 #84
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95223079
Ik begin me nu ook aftevragen (alleen hypotetisch) of een utopische wereld mogelijk is. Waarbij ikzelf individuele vrijheid van keuze en verantwoordelijkheid voor jezelf binnen een gemeenschap zou hypen. Ik merk door de gang van zaken in de huidige wereld, dat de utopische ideeen van de bestaande in wording zijnde NWO, niet ten goede zullen komen voor de gemiddelde wereldburger maar weer wel voor de rijksten.

In die zin is het mischien zo, dat het falen van de huidige New-World-Order to be. Of eigenlijk de "Rhodesian/Anglo-saksische New world order" (cecil rhodes jaja, niet de illuminati die zijn al opgerold). Zit in het feit dat er kwaadwillenden aan het roer zitten. Die eigenlijk van meet af aan al kwade dingen in de zin hadden/hebben. Geen vreedzame happy dingen. Maar een haast autistisch soort insteek zoals game-fanaten hebben met 3D-shoot-em-ups.

Ideeen als populatie-reductie staan in lijn met de wensen/ideeen van Rockefeller/Rothschild. Dit vind ik vrij beangstigend. Omdat op huidige hogescholen precies die ideeen, weliswaar via morele excuzen dus verpakt maar desalniettein precies hetzelfde, succesvol worden verkocht aan leerlingen. Die deze ideeen omarmen en serieus gaan lopen meedenken.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:55:39 #85
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_95223526
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:45 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik begin me nu ook aftevragen (alleen hypotetisch) of een utopische wereld mogelijk is. Waarbij ikzelf individuele vrijheid van keuze en verantwoordelijkheid voor jezelf binnen een gemeenschap zou hypen. Ik merk door de gang van zaken in de huidige wereld, dat de utopische ideeen van de bestaande in wording zijnde NWO, niet ten goede zullen komen voor de gemiddelde wereldburger maar weer wel voor de rijksten.

In die zin is het mischien zo, dat het falen van de huidige New-World-Order to be. Of eigenlijk de "Rhodesian/Anglo-saksische New world order" (cecil rhodes jaja, niet de illuminati die zijn al opgerold). Zit in het feit dat er kwaadwillenden aan het roer zitten. Die eigenlijk van meet af aan al kwade dingen in de zin hadden/hebben. Geen vreedzame happy dingen. Maar een haast autistisch soort insteek zoals game-fanaten hebben met 3D-shoot-em-ups.

Ideeen als populatie-reductie staan in lijn met de wensen/ideeen van Rockefeller/Rothschild. Dit vind ik vrij beangstigend. Omdat op huidige hogescholen precies die ideeen, weliswaar via morele excuzen dus verpakt maar desalniettein precies hetzelfde, succesvol worden verkocht aan leerlingen. Die deze ideeen omarmen en serieus gaan lopen meedenken.
Jep, helemaal mee eens. En het klinkt ook echt als een slechte film maar er zijn gewoon feiten die ze noemen die waar zijn. Neemt niet weg dat het ook een hoop speculatie is...
pi_95258404
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:47 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld...mensen die gewend zijn aan stevige kou, tornados en een lekkere beving nu en dan. Hoe wil je die ooit zo ver krijgen om daar dan maar niet meer te gaan wonen? Die mensen vinden het prima wonen daar...Dat is gewoon het leven...(en dan heb ik het niet over de armen die geen kant op kunnen)
Is het omdat jij op je je breedbeeld geen puinhuisje en enkele gewonden/doden wilt zien?
Dat moeten die mensen toch lekker zelf weten?

Oke, je zegt al een "utopie". Maar de totale onuitvoerbaarheid is niet alles wat me er aan stoort...ook de wenselijkheid die helemaal niet van de betreffende mensen uitgaat maar van jouw bedenksel.
Natuurlijk mag iedereen gewoon blijven wonen waar hij wil. Alleen wordt er geen internationale handel meer bedreven met mensen die niet meedoen in Utopia. En dus ook geen ondersteuning als het daar een keer boem zegt.

Maar effe serieus nu. Ik ga steeds meer voelen voor kleine, zichzelf volledig bedruipende maatschappijtjes zoals in de Zeitgeist film. Ik ga me daar eens meer in verdiepen, omdat daar duidelijk over een boel problemen al is nagedacht. Erg boeiend.
  zaterdag 9 april 2011 @ 14:57:52 #87
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_95260308
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
Natuurlijk mag iedereen gewoon blijven wonen waar hij wil. Alleen wordt er geen internationale handel meer bedreven met mensen die niet meedoen in Utopia. En dus ook geen ondersteuning als het daar een keer boem zegt.
Lol "mensen die niet meedoen" mensen die niet meespelen in de collectieve waan van een minderheid? Old school communistisch much? Om andere voorbeelden achterwege te laten.
Ach ja, door zulk soort overdrijvingen lijkt het of je niet de mensheid wilt helpen maar vooral een risicoloos sprookjesland wilt bouwen. En iedereen die daar niet in mee kan of mee gaat het leven misgunt.
quote:
Maar effe serieus nu. Ik ga steeds meer voelen voor kleine, zichzelf volledig bedruipende maatschappijtjes zoals in de Zeitgeist film. Ik ga me daar eens meer in verdiepen, omdat daar duidelijk over een boel problemen al is nagedacht. Erg boeiend.
Ja, iets dergelijks zou mooi kunnen wezen.
Daar valt ook prima iets voor te zeggen zonder de illusie van overbevolking. Die draagt er nu juist niet bij om daar te belanden. Met dat soort gruwels vervalt men eerder in een soort symptoombestrijding, kennelijk met "de ander" als symptoom.

Hier nog 2 linkjes:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cradle_to_Cradle
http://en.wikipedia.org/wiki/Local_food
pi_95260486
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:57 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Lol "mensen die niet meedoen" mensen die niet meespelen in de collectieve waan van een minderheid? Old school communistisch much? Om andere voorbeelden achterwege te laten.
Ach ja, door zulk soort overdrijvingen lijkt het of je niet de mensheid wilt helpen maar vooral een risicoloos sprookjesland wilt bouwen. En iedereen die daar niet in mee kan of mee gaat het leven misgunt.

[..]

Ja, iets dergelijks zou mooi kunnen wezen.
Daar valt ook prima iets voor te zeggen zonder de illusie van overbevolking. Die draagt er nu juist niet bij om daar te belanden. Met dat soort gruwels vervalt men eerder in een soort symptoombestrijding, kennelijk met "de ander" als symptoom.

Hier nog 2 linkjes:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cradle_to_Cradle
http://en.wikipedia.org/wiki/Local_food
Ik snap wel wat je bedoelt. Overbevolking an sich hoeft niet het probleem te zijn. Dat ben ik wel met je eens inmiddels. Het zit hem voor mij voor een groot deel in de overtuiging dat het zo mooi zou zijn als we opnieuw konden beginnen. De ideeën die er zijn over een andere maatschappij-inrichting, self-sustaining leefgemeenschappen en cradle-to-cradle zijn allemaal prachtig, net als Venusproject, maar ik zie het niet gebeuren op grote schaal.

Maar misschien is op kleine schaal beginnen wel een idee. Laten zien dat het werkt. Waarbij ik me meteen afvraag waarom men niet allang het geld bij elkaar heeft om een dergelijke stad te bouwen? En dan bedoel ik niet het verwerken van elementen in huidige steden, maar gewoon echt van bodem af aan.
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:24:50 #89
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_95261132
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:04 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt. Overbevolking an sich hoeft niet het probleem te zijn. Dat ben ik wel met je eens inmiddels. Het zit hem voor mij voor een groot deel in de overtuiging dat het zo mooi zou zijn als we opnieuw konden beginnen. De ideeën die er zijn over een andere maatschappij-inrichting, self-sustaining leefgemeenschappen en cradle-to-cradle zijn allemaal prachtig, net als Venusproject, maar ik zie het niet gebeuren op grote schaal.

Maar misschien is op kleine schaal beginnen wel een idee. Laten zien dat het werkt. Waarbij ik me meteen afvraag waarom men niet allang het geld bij elkaar heeft om een dergelijke stad te bouwen? En dan bedoel ik niet het verwerken van elementen in huidige steden, maar gewoon echt van bodem af aan.
Juist, welnu, het gebeurt. Local food is echt een mainstream begrip aan het worden, zeker in de US. En er zijn ook eilanden en gemeenschappen die zoveel mogelijk self-sustainable zijn. Daar zou jij je waarschijnlijk niet thuis voelen tussen al die hippies/boeren/gelovige enzo. :P

Maar idd ook in stedenbouw en high tech design gebeurt het. Te weinig maar in de long run kan het alleen maar meer en beter worden in principe.
Ook de prijs van goedkope energie zal ons uiteindelijk die kant op gaan dwingen. Misschien niet deze generatie...maar alles gaat voorbij. :P
pi_95262759
Voor de mensen die het interesseren, het verbruik en beschikbaarheid van grondstoffen uitgezet in biocapaciteit per land en continent:

http://www.fileshost.com/download.php?id=F31798A51
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')