abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95657803
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:37 schreef Lucas15 het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe jullie beleggen? Met wat voor redenen? Waar kijken jullie naar als jullie kopen?

Hoe? Via verschillende brokers, je kiest de goedkoopste voor hetgeen waar je in wil beleggen. Redenen? Leuk, verslavend, centen en ook wel enigszins geestelijk stimulerend. Voor aandelen afhankelijk per sector kijk ik naar een lijstje met fundamentals zoals debt/capital, profit margin, etc. Voor derivaten is het soms natte vingerwerk of wat automatische modelletjes.

Puur en alleen TA doe ik niet meer aan. Ik wil het alleen het alleen nog wel eens meewegen als alle andere signalen op groen staan om te kopen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 18 april 2011 @ 11:14:11 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95659197

"Moody's Investors Service downgraded its outlook on the mainland property sector to "negative" from "stable"

Welkom in de Chinese subprime crisis.

Btw: als de prijsdalingen in Chinese onroerend goed doorzetten, verwacht dan scherp dalende Europese export en instortende grondstoffenprijzen. Momenteel niet ingeprijsd in de aandelenmarkten, obviously :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 18 april 2011 @ 11:27:01 #253
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_95659647
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:37 schreef Lucas15 het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe jullie beleggen? Met wat voor redenen? Waar kijken jullie naar als jullie kopen?

Hoe
75% in gespreide ETF's via mijn Amerikaanse broker Interactive Brokers. Rest posities in individuele aandelen, meestal conservatieve waarde aandelen. Let scherp op dividendrendement.

Waarom
Behoud van vermogen, belastingdienst (vermogensbelasting 1,2%) en inflatie kosten een flinke duit.
Overal verstand van.
  maandag 18 april 2011 @ 11:37:45 #254
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95660080
quote:
Ik pak de EOD data voor de lange termijn strategie. De korte termijn stap ik 1 minuut van te voren in op basis van forecasted model en ga ik er uit met stop en reverse, RSI, etc.
@SE
Ik zag deze quote nu pas want je had de quotatie in je post een beetje up gefucked :P
Anyway, als je het op deze manier doet dan zal je slippage inderdaad geen groot issue zijn en is je aanname denk ik wel realistisch.

Dus: irl traden die strategie!
Mijn reisverslagen
pi_95661714
Ierse banken worden dus nu aangemerkt als junk.. Eigenlijk niet te geloven dat zoiets kan in de eurozone. Wordt weer een interessant beursmiddagje zo.
's Avonds een man, overdags rustig an
  maandag 18 april 2011 @ 13:02:42 #256
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95663352
Ik heb nog wat kleingeld bij Bank of Ireland. Valt wel onder het Britse garantiestelsel maar ik ga het verplaatsen naar een gammele Spaanse bank (Santander) want die geven nu 0,2% meer rente. Valt ook onder het Britse garantiestelsel trouwens.

Tegenwoordig is het niet meer voldoende om je geld te spreiden over verschillende banken. Je moet nu zelfs spreiden over verschillende nationale garantiestelsels. _O-
Mijn reisverslagen
pi_95663491
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 13:02 schreef SeLang het volgende:
Ik heb nog wat kleingeld bij Bank of Ireland. Valt wel onder het Britse garantiestelsel maar ik ga het verplaatsen naar een gammele Spaanse bank (Santander) want die geven nu 0,2% meer rente. Valt ook onder het Britse garantiestelsel trouwens.

Tegenwoordig is het niet meer voldoende om je geld te spreiden over verschillende banken. Je moet nu zelfs spreiden over verschillende nationale garantiestelsels. _O-
hangt van de hoeveelheid centen af, he :)

Dat zou trouwens wel een aardige schok geven als een nationale overhied met terugwerkende kracht hun garantiesysteem buiten werking zou stellen....
  maandag 18 april 2011 @ 13:10:42 #258
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95663584
quote:
11s.gif Op maandag 18 april 2011 13:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hangt van de hoeveelheid centen af, he :)

Dat zou trouwens wel een aardige schok geven als een nationale overhied met terugwerkende kracht hun garantiesysteem buiten werking zou stellen....
Nee, als de Ieren besluiten fuck die buitenlandse rekeninghouders, wij belastingbetalers willen niet meer garant staan voor die kutbanken dan heb je een probleem. Zeer onwaarschijnlijk maar er gebeuren tegenwoordig wel meer "onwaarschijnlijke" dingen.
Mijn reisverslagen
pi_95663712
onder het mom van hebben we al gelachen vandaag:

quote:
Minister Maxime Verhagen (Economische Zaken) brengt dinsdag een bezoek aan Saudi-Arabië. Daar zal hij onder anderen met olieminister Ali al-Naimi spreken over de hoge olieprijs.
bron: http://www.nu.nl/economie(...)-hoge-olieprijs.html

Ik vermoed een gevalletje teveel paddo's in combi met een te groot ego. :) Die wordt gegangbanged, en vervolgens ergens midden in de woestijn gedropt. En waarschijnilk terecht :D
  maandag 18 april 2011 @ 13:14:37 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95663755
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vermoed een gevalletje teveel paddo's in combi met een te groot ego. :)
"Luister, we moeten eens praten over die hoge olieprijs...." _O-
Mijn reisverslagen
pi_95663817
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 13:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

"Luister, we moeten eens praten over die hoge olieprijs...." _O-
Ik hoor het 'm ook al op grootvaderlijke LImburgse toon zeggen tegen Sjeik- Al - Something. Hopelijk vertelt hem wel iemand dat het Sjeik is, en niet Sjef.
  maandag 18 april 2011 @ 13:18:57 #262
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95663935
"Hé kerel, moet je eens ff luisteren .. dit kan zo niet met die olie"
:P :+
  maandag 18 april 2011 @ 13:19:30 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95663955
Griekse 10-yr yield nu op 14,133%
Er wordt nu alleen nog maar gespeculeerd hoeveel ze daarop gaan afstempelen.

Waar blijft de winstwaarschuwing van ING?
Die heeft toch voor ¤3 miljard van die rotzooi?
Mijn reisverslagen
pi_95664116
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 13:19 schreef SeLang het volgende:
Griekse 10-yr yield nu op 14,133%
Er wordt nu alleen nog maar gespeculeerd hoeveel ze daarop gaan afstempelen.

Waar blijft de winstwaarschuwing van ING?
Die heeft toch voor ¤3 miljard van die rotzooi?
zal toch wel herverzekerd zijn? ;)
  maandag 18 april 2011 @ 13:26:45 #265
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_95664242
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vermoed een gevalletje teveel paddo's in combi met een te groot ego. :) Die wordt gegangbanged, en vervolgens ergens midden in de woestijn gedropt. En waarschijnilk terecht :D
Misschien een ideetje om de accijns te verlagen? Ik zeg maar wat hoor.
Bedankt Hans.
  maandag 18 april 2011 @ 13:30:59 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95664417
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

zal toch wel herverzekerd zijn? ;)
Net als die maturity mismatches van de rente zeker. Die renteswaps markt schijnt een paar honderd trillion (geen typfout) te zijn, meer dan 10x zoveel als de CDS die ons in 2008 aan de rand van armageddon bracht (zogenaamd dan). Iets zegt me dat daar iets heel erg scheef gaat zitten aangezien de rente per saldo al 2 decennia lang continue is gedaald...

Ben benieuwd wie uiteindelijk de hete aardappel in handen hebben, maar eigenlijk is dat niet relevant. Als die niet kunnen betalen dan draait uiteindelijk iedereen gewoon voor z'n eigen shit op.
Mijn reisverslagen
pi_95664492
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik hoor het 'm ook al op grootvaderlijke LImburgse toon zeggen tegen Sjeik- Al - Something. Hopelijk vertelt hem wel iemand dat het Sjeik is, en niet Sjef.
Ik vraag me af of wat hij daar bereikt opweegt tegen de kosten die hij daar maakt, mensen met zich mee, vliegtuig, hotel etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 18 april 2011 @ 13:38:58 #268
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95664750
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vraag me af of wat hij daar bereikt opweegt tegen de kosten die hij daar maakt, mensen met zich mee, vliegtuig, hotel etc.
Ofcourse not, die trekt een week uit voor een gesprek van 3 uur. De rest zit die in de Arabische zon.
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:30 schreef SeLang het volgende:
Die renteswaps markt schijnt een paar honderd trillion (geen typfout) te zijn,

Hoeveel nullen? :P
pi_95664824
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Net als die maturity mismatches van de rente zeker. Die renteswaps markt schijnt een paar honderd trillion (geen typfout) te zijn, meer dan 10x zoveel als de CDS die ons in 2008 aan de rand van armageddon bracht (zogenaamd dan). Iets zegt me dat daar iets heel erg scheef gaat zitten aangezien de rente per saldo al 2 decennia lang continue is gedaald...

Ben benieuwd wie uiteindelijk de hete aardappel in handen hebben, maar eigenlijk is dat niet relevant. Als die niet kunnen betalen dan draait uiteindelijk iedereen gewoon voor z'n eigen shit op.
Dat weet geen hond meer, wie de uiteindelijke tegenpartij is. In een vorige baan was een 9 cijferig bedrag geswapt, en bleek dat via vier tussenstations uiteindelijk naar de eerste partij teruggeswapt te zijn :D Ja, zo kom je wel aan honderd trilion :) En aan 4x zoveel counterparty risk, want als er eentje omknikkert gaan er vier om :) En uiteindelijk lag het onderliggende risico nog steeds bij de eerste partij . Wondere wereld :)
  maandag 18 april 2011 @ 13:43:00 #270
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_95664924
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 13:02 schreef SeLang het volgende:

Santander en gammel? Valt toch wel mee. Één van de weinige banken die lekker de crisis door kwam. Als het nog fout gaat in Spanje is het natuurlijk een ander verhaal.
The more debt, the better
pi_95664930
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 11:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

@SE
Ik zag deze quote nu pas want je had de quotatie in je post een beetje up gefucked :P
Anyway, als je het op deze manier doet dan zal je slippage inderdaad geen groot issue zijn en is je aanname denk ik wel realistisch.

Dus: irl traden die strategie!
Hij is nog niet af. Ik wil het natuurlijk wel geautomatiseerd hebben lopen. Ik ga niet continu zelf alles bijhouden, dat is te veel werk.

Daar komt nog bij dat ik nog niet eens alle macro data heb kunnen gebruiken. Als je deze file mee pakt, heb je direct zo'n beetje alle(!) macro data in de US te pakken. Ik wil eigenlijk wel eens de moeder aller macro testen doen, ik denk dat ik dan nog betere resultaten weet te behalen maar het zijn zo ontiegelijk veel bestanden ;( Of ken jij een excel import programma die duizend spreadsheets in 1 spreadsheet weet te toveren? _O_
pi_95665104
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:43 schreef flyguy het volgende:

[..]

Santander en gammel? Valt toch wel mee. Één van de weinige banken die lekker de crisis door kwam. Als het nog fout gaat in Spanje is het natuurlijk een ander verhaal.
Was dat niet puur een lucky shot van Santander? Ze hebben een boel van die huizen troep verkocht met als excuus dat ze die deal van ABN, met Fortis en RBS hadden.

Waren die laatste 2 maar zo 'slim' geweest, die gingen immers wel flink door de drek :')
  maandag 18 april 2011 @ 13:51:13 #273
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_95665260
Geluk of wijsheid, ze zijn er behoorlijk doorheen gekomen in elk geval.
The more debt, the better
  maandag 18 april 2011 @ 13:51:17 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95665262
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat weet geen hond meer, wie de uiteindelijke tegenpartij is. In een vorige baan was een 9 cijferig bedrag geswapt, en bleek dat via vier tussenstations uiteindelijk naar de eerste partij teruggeswapt te zijn :D Ja, zo kom je wel aan honderd trilion :) En aan 4x zoveel counterparty risk, want als er eentje omknikkert gaan er vier om :) En uiteindelijk lag het onderliggende risico nog steeds bij de eerste partij . Wondere wereld :)
Dat klopt. Die getallen tellen alle contracten bij elkaar op en bijna alles valt gewoon tegen elkaar weg. Maar zelfs als er 1% netto overblijft....

Maar je kunt het ook heel simpel bekijken: Of je risicos nu "weg swapt" of niet, het risico verdwijnt niet maar wordt enkel verplaatst naar iemand anders. Dus ergens gaat er een groot gat vallen. Als dat geconcenteerd zit bij slechts een paar, dan kunnen die dat gegarandeerd niet betalen en is het risico dus gewoon niet afgedekt. En als het risico zit uitgespreid over veel partijen dan heb je eigenlijk bijna dezelfde situatie als zonder die swaps (iedereen verliest).

Volgens mij moet er wel een "achterkant sigarendoosje" schatting te maken zijn puur op grond van de gemiddelde looptijd van hypotheken en andere langlopende schuld en hoe dat gemiddeld is gefinancierd.
Mijn reisverslagen
  maandag 18 april 2011 @ 14:01:13 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95665665
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:43 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dit plaatje zegt al heel veel (bedenk dat dit % van GDP is, Spanje = 2x Nederland). Let even op hoeveel Ierse schuld Portugal heeft en vervolgens hoeveel Portugese schuld Spanje heeft (ketting).

Tel daar bij op een overschot van 1 miljoen leegstaande huizen in Spanje, grotendeels gefinancierd door Spaanse banken zoals Santander en het feit dat de huizenprijzen in Spanje nog nauwelijks zijn gedaald....

En dan hebben we het nog niet gehad over het creatieve boekhouden met pensioenverplichtingen e.d.

Af en toe is voorspellen helemaal niet zo moeilijk.
Mijn reisverslagen
pi_95665870
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat klopt. Die getallen tellen alle contracten bij elkaar op en bijna alles valt gewoon tegen elkaar weg. Maar zelfs als er 1% netto overblijft....

Maar je kunt het ook heel simpel bekijken: Of je risicos nu "weg swapt" of niet, het risico verdwijnt niet maar wordt enkel verplaatst naar iemand anders. Dus ergens gaat er een groot gat vallen. Als dat geconcenteerd zit bij slechts een paar, dan kunnen die dat gegarandeerd niet betalen en is het risico dus gewoon niet afgedekt. En als het risico zit uitgespreid over veel partijen dan heb je eigenlijk bijna dezelfde situatie als zonder die swaps (iedereen verliest).

Volgens mij moet er wel een "achterkant sigarendoosje" schatting te maken zijn puur op grond van de gemiddelde looptijd van hypotheken en andere langlopende schuld en hoe dat gemiddeld is gefinancierd.
Theoretisch niet toch? Het idee is dat twee partijen tegengestelde exposures hebben en die met elkaar uitruilen. Ofwel het eentje heeft een berg, en de ander het gat, en ze eindigen dus allebei met een mooie egale vlakte :)
  maandag 18 april 2011 @ 14:09:09 #277
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95665975
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Of ken jij een excel import programma die duizend spreadsheets in 1 spreadsheet weet te toveren? _O_
Daar heb ik lang geleden weleens een excel macro voor geschreven. Was helemaal niet zo moeilijk. Al schud ik het nu niet meer zomaar uit m'n mouw.

Of je laat het NinjaTrader doen. De strategie waar ik nu mee bezig ben leest ook 500 excel files als tussenstap (op dit moment 1 voor elk S&P500 fonds)
Mijn reisverslagen
pi_95666069
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit plaatje zegt al heel veel (bedenk dat dit % van GDP is, Spanje = 2x Nederland). Let even op hoeveel Ierse schuld Portugal heeft en vervolgens hoeveel Portugese schuld Spanje heeft (ketting).

[ afbeelding ]

Tel daar bij op een overschot van 1 miljoen leegstaande huizen in Spanje, grotendeels gefinancierd door Spaanse banken zoals Santander en het feit dat de huizenprijzen in Spanje nog nauwelijks zijn gedaald....

En dan hebben we het nog niet gehad over het creatieve boekhouden met pensioenverplichtingen e.d.

Af en toe is voorspellen helemaal niet zo moeilijk.
Feit is wel dat Santander nauwelijks last heeft gehad van de financiële crisis ten opzichte van andere banken en tijdens de crisis aardig wat jongens die klappen opvingen overgenomen.

Ik blijf er alleen bij dat dat meer geluk dan wijsheid is geweest en mocht er weer zo'n probleem komen zitten zijn net zo goed in de shit als anderen. Zij waren 'lucky' dat ze groot gedeelte van die troep verkochten voor de huizenbubble barstte.
pi_95666130
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daar heb ik lang geleden weleens een excel macro voor geschreven. Was helemaal niet zo moeilijk. Al schud ik het nu niet meer zomaar uit m'n mouw.

Of je laat het NinjaTrader doen. De strategie waar ik nu mee bezig ben leest ook 500 excel files als tussenstap (op dit moment 1 voor elk S&P500 fonds)
Hmpf :P, ik kijk wel of ik ergens op Google of ik daar een macro voor kan vinden. Handmatig is echt te tijdrovend.
  maandag 18 april 2011 @ 14:14:17 #280
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_95666196
Ik ben me aan het verdiepen in het schrijven van puts (o.a. nav de succesverhalen van LXIV :P ). Ik snap alleen nog niet goed hoe dividenden in het plaatje passen?

De toekomstige dividenden zitten al in de premie die je krijgt of betaalt maar wat als een bedrijf het dividend verhoogt of afschaft?

En wat doen bijzondere uitkeringen met opties? Al die tech aandelen bulken van het cash, stel dat bedrijf A met een prijs van 16 euro van plan is 3 euro uit te keren per aandeel? Dan komt de prijs van het aandeel toch 3 euro dichter bij de strike en ben je de sigaar als de schrijver van de put?

Verder ben ik ook niet goed uit de termijnen waarop je kunt schrijven. KT premie is duurder dan MT premie maar het lijkt juist dat lange termijn opties (LEAPS) vaak misprijsd zijn ten gunste van een eventuele schrijver?
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 18 april 2011 @ 14:17:38 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95666334
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Theoretisch niet toch? Het idee is dat twee partijen tegengestelde exposures hebben en die met elkaar uitruilen. Ofwel het eentje heeft een berg, en de ander het gat, en ze eindigen dus allebei met een mooie egale vlakte :)
Dat is het idee inderdaad. Maar in de praktijk vermoed ik dat er meer gaten dan bergen zijn.

Hypotheekverstrekkers bijvoorbeeld lenen per saldo kort en lenen dat weer lang uit. En die korte rente is bijna altijd lager dan de lange. Daar komt bovenop dat de rente per saldo al 2 decennia is gedaald, dus lopende hypotheken hebben vaak nog de historische hogere rente terwijl banken dat steeds tegen lagere rentes konden financieren. Door de dalende rente is dit de afgelopen 2 decennia dus een zeer winstgevende business geweest.

Maar wat als de rente trend omdraait? Dan ga je verlies maken op de meer recente hypotheken die tegen hele lage rentes zijn vastgezet. Iemand moet dat verlies slikken. Ik vraag af wat daar als tegengestelde exposure dan tegenover zou kunnen staan wat van dezelfde omvang is als die uitstaande hypotheken.
Mijn reisverslagen
  maandag 18 april 2011 @ 14:21:35 #282
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95666504
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 14:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmpf :P, ik kijk wel of ik ergens op Google of ik daar een macro voor kan vinden. Handmatig is echt te tijdrovend.
Wat betreft excel macros, er zit een macrorecorder in excel. Dus als je een paar files handmatig doet kun je in de code kijken hoe het werkt en dat aanpassen en in een lusje zetten.

Maar zelf vind ik tegenwoordig Ninjatrader makkelijker om dat soort dingen te doen.
Mijn reisverslagen
pi_95666517
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is het idee inderdaad. Maar in de praktijk vermoed ik dat er meer gaten dan bergen zijn.

Hypotheekverstrekkers bijvoorbeeld lenen per saldo kort en lenen dat weer lang uit. En die korte rente is bijna altijd lager dan de lange. Daar komt bovenop dat de rente per saldo al 2 decennia is gedaald, dus lopende hypotheken hebben vaak nog de historische hogere rente terwijl banken dat steeds tegen lagere rentes konden financieren. Door de dalende rente is dit de afgelopen 2 decennia dus een zeer winstgevende business geweest.

Maar wat als de rente trend omdraait? Dan ga je verlies maken op de meer recente hypotheken die tegen hele lage rentes zijn vastgezet. Iemand moet dat verlies slikken. Ik vraag af wat daar als tegengestelde exposure dan tegenover zou kunnen staan wat van dezelfde omvang is als die uitstaande hypotheken.
Het is heel grappig. Als je dit per instituut bekijkt, kun je prima beredeneren en kwantificeren dat dit risico beperkt cq. acceptabel is voor dat instituur. Als je echter de hele markt bekijkt, dan kan het eigenlijk niet goedgaan, simpelweg omdat het zo ondoorzichtig is en zo complex, en is indirect alles met elkaar verbonden.

Op individueel niveau lijkt het wel goed, op totaal niveau niet. :)
pi_95667178
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:17 schreef SeLang het volgende:

Wederom in theorie :)

Bank heeft langlopende bezittingen en kortlopende schulden. Deels wordt het renterisico geswapt door langlopend te verkopen en kortlopend te kopen. Deels wordt het niet afgedekt.
Tegenpartij verkoopt kortlopend en koopt langlopend.

Wat zou daar de achtergrond van kunnen zijn. Stel ik heb een productiebedrijf met grote investeringen in fabrieken. Ik verdien die investering terug met producten die ik verkoop.
Dan ziet de balans er zo uit dat ik langlopende schulden heb, en kortlopende vorderingen, en een langlopende bezitting (pand) die geen cash flow genereert. Dan wissel ik langlopende schuld om in kortlopend geld. Bij de bank. Dezelfde die waarschijnlijk mijn pand gefinancieerd heeft overigens :D

Geval tot geval heel logisch. Maar stapel 1 miljard van deze transacties op elkaar, knip het op, verkoop het door, doe er nog een keer 1 miljard afgeleide transacties overheen, en niemand weet het meer :)
  maandag 18 april 2011 @ 14:39:10 #285
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95667229
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:14 schreef JimmyJames het volgende:
Ik ben me aan het verdiepen in het schrijven van puts (o.a. nav de succesverhalen van LXIV :P ). Ik snap alleen nog niet goed hoe dividenden in het plaatje passen?

De toekomstige dividenden zitten al in de premie die je krijgt of betaalt maar wat als een bedrijf het dividend verhoogt of afschaft?
Die verwachting zit ook in de optie, met in acht neming van het feit dat aandelenopties tussentijds kunnen worden uitgeoefend.

quote:
En wat doen bijzondere uitkeringen met opties? Al die tech aandelen bulken van het cash, stel dat bedrijf A met een prijs van 16 euro van plan is 3 euro uit te keren per aandeel? Dan komt de prijs van het aandeel toch 3 euro dichter bij de strike en ben je de sigaar als de schrijver van de put?
Volgens mij wel ja. Btw, veel van die cash is eigenlijk schuld en dus niet overtollige cash. Bedrijven hebben de afgelopen 2 jaar veel extra cash geleend om niet weer in de problemen te komen zoals in 2008. De "overtollige cash" is een mythe. (in het algemeen dan, er zullen best een aantal bedrijven zijn met echte overtollige cash).

quote:
Verder ben ik ook niet goed uit de termijnen waarop je kunt schrijven. KT premie is duurder dan MT premie maar het lijkt juist dat lange termijn opties (LEAPS) vaak misprijsd zijn ten gunste van een eventuele schrijver?
Volgens mij zijn opties nauwelijks misprijsd. Dat lijkt alleen maar zo omdat schrijven meestal geld oplevert en de enorme verliezen maar af en toe voorkomen. Optiehandelaren zijn in hevige concurrentie met elkaar om "gratis geld" weg te arbitreren dus een optie zal bijna altijd naar "fair value" zijn geprijsd, waar "fair value" dan zeg maar de consensus is van de waarderingsmodellen die de handelaren hanteren.

Theoretisch levert het schrijven van puts op lange termijn overigens wel geld op omdat je het risico op je neemt van de koper van de put (die daardoor minder risicio heeft maar ook een deel van zijn winst inlevert). Volgens dezelfde redenering kost het schrijven van calls geld want je levert winst in in ruil voor meer stabiele returns. Maar dat is iets anders dan misprijsd zijn.

Btw: macondo is hier de optie expert dacht ik.
Mijn reisverslagen
  maandag 18 april 2011 @ 15:04:49 #286
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95668191
* poef *

Griekenland in vrije val. 10-yr yield nu op 14,59%,

En de 2-yr op 19,8% 8)7

Plaatjes lopen achter!
Mijn reisverslagen
pi_95668218
*krak*

S&P affirms ratings on US; outlook revised to negative
  maandag 18 april 2011 @ 15:14:35 #288
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95668627
quote:
Philips houdt de tv voor gezien

EINDHOVEN (AFN) - De eerste experimenten met televisie begonnen in 1925 bij Philips, maar na bijna 90 jaar zet het elektronicaconcern zijn verlieslijdende televisie-activiteiten op een zijspoor. ,,Vandaag is een heel belangrijke dag voor Philips'', zei topman Frans van Houten. ,,We hebben een trotse geschiedenis bij tv sinds 1928.''
De televisietak is al jarenlang een zorgenkindje voor Philips. Na het WK voetbal vorig jaar zorgden oplopende voorraden voor een felle concurrentiestrijd op de markt. De prijzen daalden vorig jaar in het vierde kwartaal gemiddeld met 20 procent. In het eerste kwartaal zette de prijsdaling door met een gemiddelde van 15 procent.
Philips waarschuwde eind maart voor een operationeel verlies bij de divisie. Dit verlies kwam in het eerste kwartaal uit op 106 miljoen euro.
Maatregelen
Het concern heeft zijn televisie-activiteiten daarom op een zijspoor gezet. Philips heeft een samenwerking gesloten met het Chinese TPV Technology, waarmee het eerder al een licentie-overeenkomst sloot.
Philips houdt in de nieuwe joint venture een belang van 30 procent. De merknaam Philips blijft ten minste voor vijf jaar aanwezig op de televisies. Dit levert het bedrijf vanaf 2013 royalties op.
Van de net aangetreden topman Van Houten werd al verwacht dat hij snel maatregelen zou nemen bij de televisietak. Hij heeft dan ook vaart gemaakt met het sluiten van de overeenkomst. ,,Het vinden van een oplossing voor onze televisie-activiteiten was onze topprioriteit'', aldus Van Houten.

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)-tv-voor-gezien.aspx
Het einde van een tijdperk ;(
Mijn reisverslagen
  maandag 18 april 2011 @ 15:19:03 #289
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_95668814
Capitulatie bij ING (-5%) en AEGON (-4%). Ik maar denken dat ze hun piigs zooi ondertussen wel hadden verkocht aan de ECB.

@SeLang Ik refereerde idd aan specifieke gevallen zoals Microsoft, Apple, Cisco. Verder heb ik het even opgekocht en toen Microsoft in 2004 een bijzonder dividend uit heeft gekeerd zijn de strike prijzen daar aan aangepast.
  maandag 18 april 2011 @ 15:23:09 #290
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95669015
quote:
15s.gif Op maandag 18 april 2011 15:19 schreef JimmyJames het volgende:

@SeLang Ik refereerde idd aan specifieke gevallen zoals Microsoft, Apple, Cisco. Verder heb ik het even opgekocht en toen Microsoft in 2004 een bijzonder dividend uit heeft gekeerd zijn de strike prijzen daar aan aangepast.
Ik weet dat ze dat soms doen, maar of dat altijd zo is?
Mijn reisverslagen
pi_95669365
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:05 schreef Westlander het volgende:
*krak*

S&P affirms ratings on US; outlook revised to negative
Mja, lang leve CRA's. Ze bevestigen nogmaals AAA, maar zetten de debt van de States van 'stable' naar 'negative'.

Dat het overzicht van de schuldenberg van Amerika sowieso op stable stond mag al een raadsel wezen :'). Het houdt de markt vandaag iig. wel goed vast.
  maandag 18 april 2011 @ 15:37:36 #292
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95669727
Mooi is dat weer.
S&P vandaag: Low: 1300.00

Technical trading 8)7
Mijn reisverslagen
  maandag 18 april 2011 @ 15:47:40 #293
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_95670187
Het lijkt trouwens weinig indruk te maken op de dollar. http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=DXY:IND
  maandag 18 april 2011 @ 15:54:38 #294
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95670522
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:47 schreef JimmyJames het volgende:
Het lijkt trouwens weinig indruk te maken op de dollar. http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=DXY:IND
Toepasselijk plaatje weer op ZeroHedge

Mijn reisverslagen
pi_95670595
Grr, ik wou net m'n posities zilver en goud bijvullen op een hogere leverage maar ze schoten beide opeens een dikke pluim omhoog. Had m'n positie vanochtend namelijk weer de deur uitgedaan.

En met een beetje mazzel tik ik de 15% ytd morgen aan op m'n Binck. Wil het wel eens kijken of ik het zo lang mogelijk kan volhouden om de lijn zo goed mogelijk lineair te behouden :P
  maandag 18 april 2011 @ 15:58:04 #296
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95670707
Ha, de Griekse 2-yr nu op 20,021% :7
Ik dacht wel dat we de 20% nog gingen halen vandaag.
Mijn reisverslagen
pi_95672714
Amerika ook naar een negatieve outlook. Bezuinigingen die zich aandringen en het langzame einde van het ruime monetair beleid dienen zich aan. Het lijkt imo erop dat we aan de vooravond staan van een hervatting van de crisis nu de stimuleringen langzaam worden teruggetrokken en de echte pijn nog genomen moet worden.

Ben serieus aan het overwegen om met een goed moneymanagement te shorten middels futures.
pi_95672760
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:41 schreef piepeloi55 het volgende:
Amerika ook naar een negatieve outlook. Bezuinigingen die zich aandringen en het langzame einde van het ruime monetair beleid dienen zich aan. Het lijkt imo erop dat we aan de vooravond staan van een hervatting van de crisis nu de stimuleringen langzaam worden teruggetrokken en de echte pijn nog genomen moet worden.

Ben serieus aan het overwegen om met een goed moneymanagement te shorten middels futures.
Dit is wel ferme taal, wat had je in gedachten om te shorten? Het kan nog minstens een jaar duren voordat er weer wat spanning komt op de markt.
pi_95672923
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Dit is wel ferme taal, wat had je in gedachten om te shorten? Het kan nog minstens een jaar duren voordat er weer wat spanning komt op de markt.
Een of meerdere grote indexen. In feite dus een afspiegeling van de totale marktcapaciteit, dat lijkt me ook beter qua moneymanagement als het een tijdje de verkeerde richting op gaat. Individuele aandeel/asset(klasse) kunnen wat volatieler zijn.
pi_95673187
Ik blijf met totale verbazing kijken naar de ASR prefs.
Die effectieve rendementen blijven maar zakken.
Het zijn toch geen goudgerande staatsobligaties.... :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')