abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95657803
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:37 schreef Lucas15 het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe jullie beleggen? Met wat voor redenen? Waar kijken jullie naar als jullie kopen?

Hoe? Via verschillende brokers, je kiest de goedkoopste voor hetgeen waar je in wil beleggen. Redenen? Leuk, verslavend, centen en ook wel enigszins geestelijk stimulerend. Voor aandelen afhankelijk per sector kijk ik naar een lijstje met fundamentals zoals debt/capital, profit margin, etc. Voor derivaten is het soms natte vingerwerk of wat automatische modelletjes.

Puur en alleen TA doe ik niet meer aan. Ik wil het alleen het alleen nog wel eens meewegen als alle andere signalen op groen staan om te kopen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 18 april 2011 @ 11:14:11 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95659197

"Moody's Investors Service downgraded its outlook on the mainland property sector to "negative" from "stable"

Welkom in de Chinese subprime crisis.

Btw: als de prijsdalingen in Chinese onroerend goed doorzetten, verwacht dan scherp dalende Europese export en instortende grondstoffenprijzen. Momenteel niet ingeprijsd in de aandelenmarkten, obviously :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 18 april 2011 @ 11:27:01 #253
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_95659647
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:37 schreef Lucas15 het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe jullie beleggen? Met wat voor redenen? Waar kijken jullie naar als jullie kopen?

Hoe
75% in gespreide ETF's via mijn Amerikaanse broker Interactive Brokers. Rest posities in individuele aandelen, meestal conservatieve waarde aandelen. Let scherp op dividendrendement.

Waarom
Behoud van vermogen, belastingdienst (vermogensbelasting 1,2%) en inflatie kosten een flinke duit.
Overal verstand van.
  maandag 18 april 2011 @ 11:37:45 #254
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95660080
quote:
Ik pak de EOD data voor de lange termijn strategie. De korte termijn stap ik 1 minuut van te voren in op basis van forecasted model en ga ik er uit met stop en reverse, RSI, etc.
@SE
Ik zag deze quote nu pas want je had de quotatie in je post een beetje up gefucked :P
Anyway, als je het op deze manier doet dan zal je slippage inderdaad geen groot issue zijn en is je aanname denk ik wel realistisch.

Dus: irl traden die strategie!
Mijn reisverslagen
pi_95661714
Ierse banken worden dus nu aangemerkt als junk.. Eigenlijk niet te geloven dat zoiets kan in de eurozone. Wordt weer een interessant beursmiddagje zo.
's Avonds een man, overdags rustig an
  maandag 18 april 2011 @ 13:02:42 #256
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95663352
Ik heb nog wat kleingeld bij Bank of Ireland. Valt wel onder het Britse garantiestelsel maar ik ga het verplaatsen naar een gammele Spaanse bank (Santander) want die geven nu 0,2% meer rente. Valt ook onder het Britse garantiestelsel trouwens.

Tegenwoordig is het niet meer voldoende om je geld te spreiden over verschillende banken. Je moet nu zelfs spreiden over verschillende nationale garantiestelsels. _O-
Mijn reisverslagen
pi_95663491
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 13:02 schreef SeLang het volgende:
Ik heb nog wat kleingeld bij Bank of Ireland. Valt wel onder het Britse garantiestelsel maar ik ga het verplaatsen naar een gammele Spaanse bank (Santander) want die geven nu 0,2% meer rente. Valt ook onder het Britse garantiestelsel trouwens.

Tegenwoordig is het niet meer voldoende om je geld te spreiden over verschillende banken. Je moet nu zelfs spreiden over verschillende nationale garantiestelsels. _O-
hangt van de hoeveelheid centen af, he :)

Dat zou trouwens wel een aardige schok geven als een nationale overhied met terugwerkende kracht hun garantiesysteem buiten werking zou stellen....
  maandag 18 april 2011 @ 13:10:42 #258
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95663584
quote:
11s.gif Op maandag 18 april 2011 13:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hangt van de hoeveelheid centen af, he :)

Dat zou trouwens wel een aardige schok geven als een nationale overhied met terugwerkende kracht hun garantiesysteem buiten werking zou stellen....
Nee, als de Ieren besluiten fuck die buitenlandse rekeninghouders, wij belastingbetalers willen niet meer garant staan voor die kutbanken dan heb je een probleem. Zeer onwaarschijnlijk maar er gebeuren tegenwoordig wel meer "onwaarschijnlijke" dingen.
Mijn reisverslagen
pi_95663712
onder het mom van hebben we al gelachen vandaag:

quote:
Minister Maxime Verhagen (Economische Zaken) brengt dinsdag een bezoek aan Saudi-Arabië. Daar zal hij onder anderen met olieminister Ali al-Naimi spreken over de hoge olieprijs.
bron: http://www.nu.nl/economie(...)-hoge-olieprijs.html

Ik vermoed een gevalletje teveel paddo's in combi met een te groot ego. :) Die wordt gegangbanged, en vervolgens ergens midden in de woestijn gedropt. En waarschijnilk terecht :D
  maandag 18 april 2011 @ 13:14:37 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95663755
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vermoed een gevalletje teveel paddo's in combi met een te groot ego. :)
"Luister, we moeten eens praten over die hoge olieprijs...." _O-
Mijn reisverslagen
pi_95663817
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 13:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

"Luister, we moeten eens praten over die hoge olieprijs...." _O-
Ik hoor het 'm ook al op grootvaderlijke LImburgse toon zeggen tegen Sjeik- Al - Something. Hopelijk vertelt hem wel iemand dat het Sjeik is, en niet Sjef.
  maandag 18 april 2011 @ 13:18:57 #262
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95663935
"Hé kerel, moet je eens ff luisteren .. dit kan zo niet met die olie"
:P :+
  maandag 18 april 2011 @ 13:19:30 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95663955
Griekse 10-yr yield nu op 14,133%
Er wordt nu alleen nog maar gespeculeerd hoeveel ze daarop gaan afstempelen.

Waar blijft de winstwaarschuwing van ING?
Die heeft toch voor ¤3 miljard van die rotzooi?
Mijn reisverslagen
pi_95664116
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 13:19 schreef SeLang het volgende:
Griekse 10-yr yield nu op 14,133%
Er wordt nu alleen nog maar gespeculeerd hoeveel ze daarop gaan afstempelen.

Waar blijft de winstwaarschuwing van ING?
Die heeft toch voor ¤3 miljard van die rotzooi?
zal toch wel herverzekerd zijn? ;)
  maandag 18 april 2011 @ 13:26:45 #265
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_95664242
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vermoed een gevalletje teveel paddo's in combi met een te groot ego. :) Die wordt gegangbanged, en vervolgens ergens midden in de woestijn gedropt. En waarschijnilk terecht :D
Misschien een ideetje om de accijns te verlagen? Ik zeg maar wat hoor.
Bedankt Hans.
  maandag 18 april 2011 @ 13:30:59 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95664417
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

zal toch wel herverzekerd zijn? ;)
Net als die maturity mismatches van de rente zeker. Die renteswaps markt schijnt een paar honderd trillion (geen typfout) te zijn, meer dan 10x zoveel als de CDS die ons in 2008 aan de rand van armageddon bracht (zogenaamd dan). Iets zegt me dat daar iets heel erg scheef gaat zitten aangezien de rente per saldo al 2 decennia lang continue is gedaald...

Ben benieuwd wie uiteindelijk de hete aardappel in handen hebben, maar eigenlijk is dat niet relevant. Als die niet kunnen betalen dan draait uiteindelijk iedereen gewoon voor z'n eigen shit op.
Mijn reisverslagen
pi_95664492
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik hoor het 'm ook al op grootvaderlijke LImburgse toon zeggen tegen Sjeik- Al - Something. Hopelijk vertelt hem wel iemand dat het Sjeik is, en niet Sjef.
Ik vraag me af of wat hij daar bereikt opweegt tegen de kosten die hij daar maakt, mensen met zich mee, vliegtuig, hotel etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 18 april 2011 @ 13:38:58 #268
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95664750
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vraag me af of wat hij daar bereikt opweegt tegen de kosten die hij daar maakt, mensen met zich mee, vliegtuig, hotel etc.
Ofcourse not, die trekt een week uit voor een gesprek van 3 uur. De rest zit die in de Arabische zon.
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:30 schreef SeLang het volgende:
Die renteswaps markt schijnt een paar honderd trillion (geen typfout) te zijn,

Hoeveel nullen? :P
pi_95664824
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Net als die maturity mismatches van de rente zeker. Die renteswaps markt schijnt een paar honderd trillion (geen typfout) te zijn, meer dan 10x zoveel als de CDS die ons in 2008 aan de rand van armageddon bracht (zogenaamd dan). Iets zegt me dat daar iets heel erg scheef gaat zitten aangezien de rente per saldo al 2 decennia lang continue is gedaald...

Ben benieuwd wie uiteindelijk de hete aardappel in handen hebben, maar eigenlijk is dat niet relevant. Als die niet kunnen betalen dan draait uiteindelijk iedereen gewoon voor z'n eigen shit op.
Dat weet geen hond meer, wie de uiteindelijke tegenpartij is. In een vorige baan was een 9 cijferig bedrag geswapt, en bleek dat via vier tussenstations uiteindelijk naar de eerste partij teruggeswapt te zijn :D Ja, zo kom je wel aan honderd trilion :) En aan 4x zoveel counterparty risk, want als er eentje omknikkert gaan er vier om :) En uiteindelijk lag het onderliggende risico nog steeds bij de eerste partij . Wondere wereld :)
  maandag 18 april 2011 @ 13:43:00 #270
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_95664924
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 13:02 schreef SeLang het volgende:

Santander en gammel? Valt toch wel mee. Één van de weinige banken die lekker de crisis door kwam. Als het nog fout gaat in Spanje is het natuurlijk een ander verhaal.
The more debt, the better
pi_95664930
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 11:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

@SE
Ik zag deze quote nu pas want je had de quotatie in je post een beetje up gefucked :P
Anyway, als je het op deze manier doet dan zal je slippage inderdaad geen groot issue zijn en is je aanname denk ik wel realistisch.

Dus: irl traden die strategie!
Hij is nog niet af. Ik wil het natuurlijk wel geautomatiseerd hebben lopen. Ik ga niet continu zelf alles bijhouden, dat is te veel werk.

Daar komt nog bij dat ik nog niet eens alle macro data heb kunnen gebruiken. Als je deze file mee pakt, heb je direct zo'n beetje alle(!) macro data in de US te pakken. Ik wil eigenlijk wel eens de moeder aller macro testen doen, ik denk dat ik dan nog betere resultaten weet te behalen maar het zijn zo ontiegelijk veel bestanden ;( Of ken jij een excel import programma die duizend spreadsheets in 1 spreadsheet weet te toveren? _O_
pi_95665104
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:43 schreef flyguy het volgende:

[..]

Santander en gammel? Valt toch wel mee. Één van de weinige banken die lekker de crisis door kwam. Als het nog fout gaat in Spanje is het natuurlijk een ander verhaal.
Was dat niet puur een lucky shot van Santander? Ze hebben een boel van die huizen troep verkocht met als excuus dat ze die deal van ABN, met Fortis en RBS hadden.

Waren die laatste 2 maar zo 'slim' geweest, die gingen immers wel flink door de drek :')
  maandag 18 april 2011 @ 13:51:13 #273
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_95665260
Geluk of wijsheid, ze zijn er behoorlijk doorheen gekomen in elk geval.
The more debt, the better
  maandag 18 april 2011 @ 13:51:17 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95665262
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat weet geen hond meer, wie de uiteindelijke tegenpartij is. In een vorige baan was een 9 cijferig bedrag geswapt, en bleek dat via vier tussenstations uiteindelijk naar de eerste partij teruggeswapt te zijn :D Ja, zo kom je wel aan honderd trilion :) En aan 4x zoveel counterparty risk, want als er eentje omknikkert gaan er vier om :) En uiteindelijk lag het onderliggende risico nog steeds bij de eerste partij . Wondere wereld :)
Dat klopt. Die getallen tellen alle contracten bij elkaar op en bijna alles valt gewoon tegen elkaar weg. Maar zelfs als er 1% netto overblijft....

Maar je kunt het ook heel simpel bekijken: Of je risicos nu "weg swapt" of niet, het risico verdwijnt niet maar wordt enkel verplaatst naar iemand anders. Dus ergens gaat er een groot gat vallen. Als dat geconcenteerd zit bij slechts een paar, dan kunnen die dat gegarandeerd niet betalen en is het risico dus gewoon niet afgedekt. En als het risico zit uitgespreid over veel partijen dan heb je eigenlijk bijna dezelfde situatie als zonder die swaps (iedereen verliest).

Volgens mij moet er wel een "achterkant sigarendoosje" schatting te maken zijn puur op grond van de gemiddelde looptijd van hypotheken en andere langlopende schuld en hoe dat gemiddeld is gefinancierd.
Mijn reisverslagen
  maandag 18 april 2011 @ 14:01:13 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95665665
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:43 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dit plaatje zegt al heel veel (bedenk dat dit % van GDP is, Spanje = 2x Nederland). Let even op hoeveel Ierse schuld Portugal heeft en vervolgens hoeveel Portugese schuld Spanje heeft (ketting).

Tel daar bij op een overschot van 1 miljoen leegstaande huizen in Spanje, grotendeels gefinancierd door Spaanse banken zoals Santander en het feit dat de huizenprijzen in Spanje nog nauwelijks zijn gedaald....

En dan hebben we het nog niet gehad over het creatieve boekhouden met pensioenverplichtingen e.d.

Af en toe is voorspellen helemaal niet zo moeilijk.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')