Hoe? Via verschillende brokers, je kiest de goedkoopste voor hetgeen waar je in wil beleggen. Redenen? Leuk, verslavend, centen en ook wel enigszins geestelijk stimulerend. Voor aandelen afhankelijk per sector kijk ik naar een lijstje met fundamentals zoals debt/capital, profit margin, etc. Voor derivaten is het soms natte vingerwerk of wat automatische modelletjes.quote:Op zondag 17 april 2011 22:37 schreef Lucas15 het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe jullie beleggen? Met wat voor redenen? Waar kijken jullie naar als jullie kopen?
Hoequote:Op zondag 17 april 2011 22:37 schreef Lucas15 het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe jullie beleggen? Met wat voor redenen? Waar kijken jullie naar als jullie kopen?
@SEquote:Ik pak de EOD data voor de lange termijn strategie. De korte termijn stap ik 1 minuut van te voren in op basis van forecasted model en ga ik er uit met stop en reverse, RSI, etc.
hangt van de hoeveelheid centen af, hequote:Op maandag 18 april 2011 13:02 schreef SeLang het volgende:
Ik heb nog wat kleingeld bij Bank of Ireland. Valt wel onder het Britse garantiestelsel maar ik ga het verplaatsen naar een gammele Spaanse bank (Santander) want die geven nu 0,2% meer rente. Valt ook onder het Britse garantiestelsel trouwens.
Tegenwoordig is het niet meer voldoende om je geld te spreiden over verschillende banken. Je moet nu zelfs spreiden over verschillende nationale garantiestelsels.
Nee, als de Ieren besluiten fuck die buitenlandse rekeninghouders, wij belastingbetalers willen niet meer garant staan voor die kutbanken dan heb je een probleem. Zeer onwaarschijnlijk maar er gebeuren tegenwoordig wel meer "onwaarschijnlijke" dingen.quote:Op maandag 18 april 2011 13:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hangt van de hoeveelheid centen af, he
Dat zou trouwens wel een aardige schok geven als een nationale overhied met terugwerkende kracht hun garantiesysteem buiten werking zou stellen....
bron: http://www.nu.nl/economie(...)-hoge-olieprijs.htmlquote:Minister Maxime Verhagen (Economische Zaken) brengt dinsdag een bezoek aan Saudi-Arabië. Daar zal hij onder anderen met olieminister Ali al-Naimi spreken over de hoge olieprijs.
"Luister, we moeten eens praten over die hoge olieprijs...."quote:Op maandag 18 april 2011 13:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
onder het mom van hebben we al gelachen vandaag:
[..]
bron: http://www.nu.nl/economie(...)-hoge-olieprijs.html
Ik vermoed een gevalletje teveel paddo's in combi met een te groot ego.
Ik hoor het 'm ook al op grootvaderlijke LImburgse toon zeggen tegen Sjeik- Al - Something. Hopelijk vertelt hem wel iemand dat het Sjeik is, en niet Sjef.quote:Op maandag 18 april 2011 13:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
"Luister, we moeten eens praten over die hoge olieprijs...."
zal toch wel herverzekerd zijn?quote:Op maandag 18 april 2011 13:19 schreef SeLang het volgende:
Griekse 10-yr yield nu op 14,133%
Er wordt nu alleen nog maar gespeculeerd hoeveel ze daarop gaan afstempelen.
Waar blijft de winstwaarschuwing van ING?
Die heeft toch voor ¤3 miljard van die rotzooi?
Misschien een ideetje om de accijns te verlagen? Ik zeg maar wat hoor.quote:Op maandag 18 april 2011 13:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
onder het mom van hebben we al gelachen vandaag:
[..]
bron: http://www.nu.nl/economie(...)-hoge-olieprijs.html
Ik vermoed een gevalletje teveel paddo's in combi met een te groot ego.Die wordt gegangbanged, en vervolgens ergens midden in de woestijn gedropt. En waarschijnilk terecht
Net als die maturity mismatches van de rente zeker. Die renteswaps markt schijnt een paar honderd trillion (geen typfout) te zijn, meer dan 10x zoveel als de CDS die ons in 2008 aan de rand van armageddon bracht (zogenaamd dan). Iets zegt me dat daar iets heel erg scheef gaat zitten aangezien de rente per saldo al 2 decennia lang continue is gedaald...quote:
Ik vraag me af of wat hij daar bereikt opweegt tegen de kosten die hij daar maakt, mensen met zich mee, vliegtuig, hotel etc.quote:Op maandag 18 april 2011 13:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik hoor het 'm ook al op grootvaderlijke LImburgse toon zeggen tegen Sjeik- Al - Something. Hopelijk vertelt hem wel iemand dat het Sjeik is, en niet Sjef.
Ofcourse not, die trekt een week uit voor een gesprek van 3 uur. De rest zit die in de Arabische zon.quote:Op maandag 18 april 2011 13:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vraag me af of wat hij daar bereikt opweegt tegen de kosten die hij daar maakt, mensen met zich mee, vliegtuig, hotel etc.
Hoeveel nullen?quote:Op maandag 18 april 2011 13:30 schreef SeLang het volgende:
Die renteswaps markt schijnt een paar honderd trillion (geen typfout) te zijn,
Dat weet geen hond meer, wie de uiteindelijke tegenpartij is. In een vorige baan was een 9 cijferig bedrag geswapt, en bleek dat via vier tussenstations uiteindelijk naar de eerste partij teruggeswapt te zijnquote:Op maandag 18 april 2011 13:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Net als die maturity mismatches van de rente zeker. Die renteswaps markt schijnt een paar honderd trillion (geen typfout) te zijn, meer dan 10x zoveel als de CDS die ons in 2008 aan de rand van armageddon bracht (zogenaamd dan). Iets zegt me dat daar iets heel erg scheef gaat zitten aangezien de rente per saldo al 2 decennia lang continue is gedaald...
Ben benieuwd wie uiteindelijk de hete aardappel in handen hebben, maar eigenlijk is dat niet relevant. Als die niet kunnen betalen dan draait uiteindelijk iedereen gewoon voor z'n eigen shit op.
Santander en gammel? Valt toch wel mee. Één van de weinige banken die lekker de crisis door kwam. Als het nog fout gaat in Spanje is het natuurlijk een ander verhaal.quote:Op maandag 18 april 2011 13:02 schreef SeLang het volgende:
Ik heb nog wat kleingeld bij Bank of Ireland. Valt wel onder het Britse garantiestelsel maar ik ga het verplaatsen naar een gammele Spaanse bank (Santander) want die geven nu 0,2% meer rente. Valt ook onder het Britse garantiestelsel trouwens.
Tegenwoordig is het niet meer voldoende om je geld te spreiden over verschillende banken. Je moet nu zelfs spreiden over verschillende nationale garantiestelsels.
Hij is nog niet af. Ik wil het natuurlijk wel geautomatiseerd hebben lopen. Ik ga niet continu zelf alles bijhouden, dat is te veel werk.quote:Op maandag 18 april 2011 11:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
@SE
Ik zag deze quote nu pas want je had de quotatie in je post een beetje up gefucked
Anyway, als je het op deze manier doet dan zal je slippage inderdaad geen groot issue zijn en is je aanname denk ik wel realistisch.
Dus: irl traden die strategie!
Was dat niet puur een lucky shot van Santander? Ze hebben een boel van die huizen troep verkocht met als excuus dat ze die deal van ABN, met Fortis en RBS hadden.quote:Op maandag 18 april 2011 13:43 schreef flyguy het volgende:
[..]
Santander en gammel? Valt toch wel mee. Één van de weinige banken die lekker de crisis door kwam. Als het nog fout gaat in Spanje is het natuurlijk een ander verhaal.
Dat klopt. Die getallen tellen alle contracten bij elkaar op en bijna alles valt gewoon tegen elkaar weg. Maar zelfs als er 1% netto overblijft....quote:Op maandag 18 april 2011 13:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat weet geen hond meer, wie de uiteindelijke tegenpartij is. In een vorige baan was een 9 cijferig bedrag geswapt, en bleek dat via vier tussenstations uiteindelijk naar de eerste partij teruggeswapt te zijnJa, zo kom je wel aan honderd trilion
En aan 4x zoveel counterparty risk, want als er eentje omknikkert gaan er vier om
En uiteindelijk lag het onderliggende risico nog steeds bij de eerste partij . Wondere wereld
Dit plaatje zegt al heel veel (bedenk dat dit % van GDP is, Spanje = 2x Nederland). Let even op hoeveel Ierse schuld Portugal heeft en vervolgens hoeveel Portugese schuld Spanje heeft (ketting).quote:Op maandag 18 april 2011 13:43 schreef flyguy het volgende:
[..]
Santander en gammel? Valt toch wel mee. Één van de weinige banken die lekker de crisis door kwam. Als het nog fout gaat in Spanje is het natuurlijk een ander verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |