Tips? Ik denk dat het een gewoonte voor hem is thuis. Als hij ergens anders wel goed gaat slapen, dan doorbreekt de verandering van omgeving blijkbaar de gewoonte en is er denk ik juist verder niks aan de hand. Als hij echt ergens last van zou hebben (angsten, whatever) dan zou hij ergens anders ook niet makkelijk gaan slapen, lijkt me.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb niks gelezen, sorry...drukke dag gehad.
Ik heb Lars bij opa en oma gelaten voor aankomende nacht.
Hij is afgelopen nacht weer zo vreselijk aan het feesten geweest dat het me opbreekt,
Helemaal met die klusweken voor de boeg.
Jullie punt dat het bij opa en oma weleens kon omslaan deed me besluiten hem daar te laten vanavond.
En guess what? Hij is zonder problemen gaan slapen.
Thuis breekt ie de hele toko af.
Ik snap dr niks van.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het te licht op zijn kamer is. Het is nu nog licht als hij naar bed gaat.
Bij opa en oma zijn er rolluiken, dus is het pikdonker. Thuis kiert het behoorlijk, dus er komt veel licht in zijn kamertje.
W wonen hier gelukkig niet meer zo lang, dus we lossen het maar op met vuilniszakken tegen de ramen om het donker te maken. En dan maar hopen dat dat werkt.
Of hebben jullie nog tips?
Als het aan het donker ligt hoor, misschien ligt er wel een geest in zijn kamertje ofzo....men ik zie ze vliegen.
Tijd om te gaan slapen....
Ja, inderdaad vaker doen! Is alleen vaak zo lastig, want vriendinnen wonen ver weg en/of zijn ook mama en hebben hetzelfde probleemquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:06 schreef Sorbootje het volgende:
Miss, heel begrijpelijk hoor, en goed dat je er even lekker uit bent geweest. Dat helpt inderdaad om de dingen van een afstandje te bekijken en te relativeren, al is het maar één avondje. Vaker doen denk je op zo'n moment hè?!
Ik vind het ook niet heel logisch, maar het is de enige plek waar het kan. Eventueel dwars op het raam, dat kan ook nog, maar iig kom het bij het raam te staan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dat doet me nog ergens aan denken Miss. Ik zag laatst foto's van Senna's kamertje. En het viel me meteen op dat haar bedje zo bij het raam staat. Een heel onlogische plek voor mijn gevoel. (Kan ik overigens niet onderbouwen, is puur een gevoel).
Licht en donker scheelt natuurlijk wel, alleen al omdat de donker de melatonine-aanmaak in gang zet.
Het is de derde wendag. Volgende week heeft hij een vierde wendag waarop hij voor het eerst blijft slapen (ik dacht dat dat vandaag was maar dat was een misverstand). Lena gaat niet volgende week maar de week daarop wennen! Ze is zaterdag 12 weken oud en ik ga maandag weer aan het werk.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:11 schreef wickie het volgende:
Haha Claudia, lekkere ochtend![]()
Maar wat heerlijk dat Ivan zo graag naar het kdv gaat. Is het vandaag ook wennen of een hele dag?
En begreep ik nu dat Lena maandag al gaat wennen? Is het alweer 3 maanden geleden dat ze werd geboren?
Ach, het is natuurlijk sowieso persoonlijk. Het hangt er maar net vanaf wat voor kind je hebt, in wat voor fase die zit, hoe de situatie toevallig is... Het is mij in ieder geval erg meegevallen om zwanger te zijn tijdens Ivans eerste levensjaar, en dat terwijl ik een vrij zware zwangerschap had. En momenteel is het leven echt een eitje, hoor. Niks zwaars aan, gewoon genieten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:35 schreef Vlindur het volgende:
Maar Claudia, je zegt nu wel heel leuk dat zwanger zijn met een baby makkelijker is dan met een dreumes en dat zal wel, maar jij hebt nu Ivan in de periode terwijl Lena er net is. Dat lijkt me ook heel zwaar. Tegen de tijd dat B2 er is, is Rienk bijna 2. Dan luistert hij toch vast een stuk beter?
Geen paling? Ik heb zo'n zin in paling!!quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:37 schreef wickie het volgende:
Dochterlief kaapte net mijn boterham met gerookte zalm, ik had er zo'n zin in
Ze houdt wel van uitgesproken smaken.
Klinkt heerlijk zegquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach, het is natuurlijk sowieso persoonlijk. Het hangt er maar net vanaf wat voor kind je hebt, in wat voor fase die zit, hoe de situatie toevallig is... Het is mij in ieder geval erg meegevallen om zwanger te zijn tijdens Ivans eerste levensjaar, en dat terwijl ik een vrij zware zwangerschap had. En momenteel is het leven echt een eitje, hoor. Niks zwaars aan, gewoon genieten.
Ehm Vlindur, ken jij de uitdrukking 'ik ben 2 en ik zeg nee' niet?
Ja ik wil nog steeds paling!!! Maar dat durf ik dus nu niet meer in bij zijn van mevrouw te eten.. Dadelijk jat ze dat ookquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen paling? Ik heb zo'n zin in paling!!
Ja dat dacht ik dus ook, maar ik durfde geen discussie met hem aan te gaan...quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:35 schreef Twinkly het volgende:
Hmm, ik hoop dat die man gelijk heeft wickie en dat er binnenkort een banenoverschot komt. Nu hebben de werkgevers gewoon veel te veel keus tussen sollicitanten en valt iedereen af die te weinig ervaring of niet precies de juiste opleiding heeft.
Vicky, nee, ik woon in Gelderland (en reis per OV).
Dankjewel! Wij hebben sushi besteld voor vanavond.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:22 schreef wickie het volgende:
Ik wil ook sushi eten... heel erg graag met miso soep
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Even nuanceren nog...
Melatonine-aanmaak is niet het enige proces dat zorgt dat je moe wordt om te gaan slapen, en net zo zal 'donker' niet het enige zijn dat melatonine-aanmaak in gang zet.
En Karin, ja, wat moet je dan? Ik weet het eigenlijk ook niet. Dan moet je gaan kijken denk ik wat de 'beloning' voor hem ws is, en die proberen af te bouwen/ weg te halen. Mijn reactie was te rechtlijnig en een rechtlijnige oplossing is er natuurlijk helemaal niet.![]()
We hadden hier een zware dag, maar wat koorts betreft ook een goede dag. Hij kwam tot de 38.6 en dat is een verbetering op de 39.3 van gisteren.Aargh Groof, dat heb ik dus ook! Sterker nog: meestal ga ik mezelf overrulen door drukker te doen, gewoon om te kunnen blijven functioneren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat jullie beidjes snel opknappen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inslapen was een klein dramaatje maar het is uiteindelijk goes gegaan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:49 schreef Vicky het volgende:
Na een rustige vooravond volgde een dramanacht met veel huilen maar vooral een nare hoest. M had geen zin in weer een nutteloos rondje HAP dus afspraak bij eigen ha gemaakt vanmorgen. Resultaat: hele onrustige oren en keel, daarnaast weer strontverkouden. Met een kuurtje en een neusspray rijker zijn we weer thuis. Na de pasen terug om oren rn keel te laten controleren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |