abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2011 @ 17:43:03 #151
262650 kitao
prikplaatje
pi_95127692
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:37 schreef Dance99Vv het volgende:
Wat me nu bezighoud is , gaat er weer een explosie plaatsvinden in reactor 1 waar zich H2 aan het ophopen is wat, is als dat er is, het risico is, nu met de injectie van nitrogen.
Kan iemand daar wat zinnigs over zeggen, als het H2 blijft toenemen bv.?
zonder dak geen explosie volgens mij.
megalomaniac
  woensdag 6 april 2011 @ 17:47:11 #152
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_95127878
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:43 schreef kitao het volgende:

[..]

toch spreekt men over explosiegevaar door oplopende druk van H2
There is only one religion
pi_95128168
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:39 schreef kitao het volgende:

[..]

klikkerdeklik en dit klikt niet :

[..]

tnx for nothing }:|
zo zou het moeten werken

http://www.iaea.org/inis/(...)/21/050/21050090.pdf

heej! ik ben hier ondertussen ook aan het koken en een 2-jarige zindelijk aan het krijgen ja. wees blij dat ik veelzijdig ben }:|
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 6 april 2011 @ 17:54:55 #154
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_95128212
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:53 schreef simmu het volgende:

[..]

zo zou het moeten werken

heej! ik ben hier ondertussen ook aan het koken en een 2-jarige zindelijk aan het krijgen ja. wees blij dat ik veelzijdig ben }:|
he we love you ^O^
  woensdag 6 april 2011 @ 17:56:01 #155
262650 kitao
prikplaatje
pi_95128253
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:47 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

toch spreekt men over explosiegevaar door oplopende druk van H2
kan, maar met die kortje tekstjes die jij plaatst zonder verwijzing wordt het lastig te bepalen.
een explosie doet zich voor in een afgesloten compartiment, is dat er niet dan heb je hooguit een steekvlam.
wat ik denk is dat in het Containment Vessel waarin de Reactor Pressure Vessel zich bevindt constant water wordt ingespoten om de reactor van buiten af te koelen, dus indirekt ipv direkte koelingstoevoer.
als nu de reactor lek is dan gaat dat water reageren met bijvoorbeeld het Zirkoniumomhulsel van de reactorpellets en dit genereert oiv warmte tot H2.
de CV is nog grotendeels intact, dus dit zou bij voldoende H2 en O2 genoeg kunnen zijn om de LEL (lower explosion limit) te bereiken waarop deze in stukken kan vliegen.
men wil dit voorkomen door de O2 te verdringen met N2.
zonder O2 geen brand en geen explosie.

(behalve dan bij peroxiden, waar de O2 uit de stof zelf komt)
megalomaniac
pi_95128296
en niet direct doorskippen naar hoofdstukken 5 en 6. juist de eerste paar hoofdstukken zijn boeiend voor hier aangezien die het principe behandelen
  woensdag 6 april 2011 @ 17:59:43 #157
262650 kitao
prikplaatje
pi_95128388
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:53 schreef simmu het volgende:

zo zou het moeten werken

komt mooi uit, ik krijg flinke honger.
woon je in rotterdam ?

:Y)

en bedankt, het werkt nu wel maar een slecht getypt vodje van 25 jaar oud ga ik niet doorspitten.

:|W
megalomaniac
pi_95128418
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:56 schreef kitao het volgende:

[..]

kan, maar met die kortje tekstjes die jij plaatst zonder verwijzing wordt het lastig te bepalen.
een explosie doet zich voor in een afgesloten compartiment, is dat er niet dan heb je hooguit een steekvlam.
wat ik denk is dat in het Containment Vessel waarin de Reactor Pressure Vessel zich bevindt constant water wordt ingespoten om de reactor van buiten af te koelen, dus indirekt ipv direkte koelingstoevoer.
als nu de reactor lek is dan gaat dat water reageren met bijvoorbeeld het Zirkoniumomhulsel van de reactorpellets en dit genereert oiv warmte tot H2.
de CV is nog grotendeels intact, dus dit zou bij voldoende H2 en O2 genoeg kunnen zijn om de LEL (lower explosion limit) te bereiken waarop deze in stukken kan vliegen.
men wil dit voorkomen door de O2 te verdringen met N2.
zonder O2 geen brand en geen explosie.

(behalve dan bij peroxiden, waar de O2 uit de stof zelf komt)
zonder lek --> drukopbouw --> boem (doch boem richting beneden. niet omhoog zoals in tsjernobil)

wel lek --> minder drukpopbouw --> niet boem.

ziehier waarom de situatie volkomen fubar is. ze zitten aldaar volkomen klem. ik zal je vanavond een vergelijkende situatie tonen op veel, veel kleinere schaal als je wilt. maar dat doe ik nu even niet aangezien die voor mij persoonlijk pijnlijk is.
  woensdag 6 april 2011 @ 18:04:13 #159
262650 kitao
prikplaatje
pi_95128598
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:00 schreef simmu het volgende:

[..]

zonder lek --> drukopbouw --> boem (doch boem richting beneden. niet omhoog zoals in tsjernobil)

ziehier waarom de situatie volkomen fubar is. ze zitten aldaar volkomen klem. ik zal je vanavond een vergelijkende situatie tonen op veel, veel kleinere schaal als je wilt. maar dat doe ik nu even niet aangezien die voor mij persoonlijk pijnlijk is.
pm hoef je niet te proberen hoor, die is geblokt.
*slachtofferrol*

;)
megalomaniac
  woensdag 6 april 2011 @ 18:05:01 #160
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_95128636
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:00 schreef simmu het volgende:

[..]

daar wacht ik wel op dan c_/

Ga jij eerst maar lekker eten :Y)
pi_95132399
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:59 schreef kitao het volgende:

[..]

komt mooi uit, ik krijg flinke honger.
woon je in rotterdam ?

:Y)

en bedankt, het werkt nu wel maar een slecht getypt vodje van 25 jaar oud ga ik niet doorspitten.

tot 1992 was het heel gebruikelijk om een rapport of thesis te typen hoor. wees blij dat mensen de moeite nemen ze in te scannen.

enfin. de analogie die maar door mijn hoofd blijft spoken.

een baby die al problemen had. prematuur geboren en chromosoomafwijking. een lichaam is een systeem. het systeem heeft problemen. men vermoedt ergere problemen. de term pulmonale hypertensie valt (verhoogde bloeddruk in de haarvaten van de longen waardoor geen zuurstof opgenomen kan worden en bloeddrukproblemen ontstaan).
doordat het lichaam geen zuurstof op kan nemen ontstaan er steeds ergere problemen. het lichaam probeertzich in stand te houden door de zuurstof die beschikbaar is naar de meest urgente regio (de hersenen) te sturen en de rest moet met minder of geen doen waardoor meer problemen ontstaan. het systeem faalt.

de analogie: door de aardbeving en tsunamie zijn de reactoren in de problemen gekomen. het systeem heeft problemen (koeling plus de gevolgen daarvan). men vermoedt ergere problemen de termen meltdown + integriteitsproblemen in de behulzing vallen.
doordat er onmiddellijk gekoeld moet worden om erger te voorkomen worden methodes gebruikt die an sich schadelijk zijn. men weet wellicht de boel te koelen (hersenen krijgen zuurstof in de analogie) maar de reactoren en de apparatuur eromheen zijn onherstelbaar vernietigd door o.a. de methode gebruikt om te koelen en er is lekkage. het systeem faalt.
pi_95132533
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:59 schreef kitao het volgende:

[..]

je wilde details, hier zijn details. het document geeft enerzijds een aardige algemene uitleg over kernenergie, anderzijds ook details. heel veel details :)
pi_95133347
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:32 schreef simmu het volgende:

[..]

je wilde details, hier zijn details. het document geeft enerzijds een aardige algemene uitleg over kernenergie, anderzijds ook details. heel veel details :)
Idd mooi document.

Dat jodium in het water maar tussen de 0.8 en 2% van straling vorm (tabel 2.5) dat verbaasd me wel, ik had toch verwacht dat dat een hoger percentage zou zijn. Of het huidige afval water dan overeenkomt met afval water onder normale conditiets geproduceerd is natuurlijk dan oko nog maar de vraag. Alhoewel ik me kan voorstellen dat een ongecontroleerde kernreactie niet veel anders resultaat zal geven dan een gecontroleerde.
pi_95133753
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd mooi document.

Dat jodium in het water maar tussen de 0.8 en 2% van straling vorm (tabel 2.5) dat verbaasd me wel, ik had toch verwacht dat dat een hoger percentage zou zijn. Of het huidige afval water dan overeenkomt met afval water onder normale conditiets geproduceerd is natuurlijk dan oko nog maar de vraag. Alhoewel ik me kan voorstellen dat een ongecontroleerde kernreactie niet veel anders resultaat zal geven dan een gecontroleerde.
tsjek dan paragraaf 6.1 eens ;(
  woensdag 6 april 2011 @ 20:20:43 #165
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_95135506
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:30 schreef simmu het volgende:

[..]

tot 1992 was het heel gebruikelijk om een rapport of thesis te typen hoor. wees blij dat mensen de moeite nemen ze in te scannen.

enfin. de analogie die maar door mijn hoofd blijft spoken.

een baby die al problemen had. prematuur geboren en chromosoomafwijking. een lichaam is een systeem. het systeem heeft problemen. men vermoedt ergere problemen. de term pulmonale hypertensie valt (verhoogde bloeddruk in de haarvaten van de longen waardoor geen zuurstof opgenomen kan worden en bloeddrukproblemen ontstaan).
doordat het lichaam geen zuurstof op kan nemen ontstaan er steeds ergere problemen. het lichaam probeertzich in stand te houden door de zuurstof die beschikbaar is naar de meest urgente regio (de hersenen) te sturen en de rest moet met minder of geen doen waardoor meer problemen ontstaan. het systeem faalt.

de analogie: door de aardbeving en tsunamie zijn de reactoren in de problemen gekomen. het systeem heeft problemen (koeling plus de gevolgen daarvan). men vermoedt ergere problemen de termen meltdown + integriteitsproblemen in de behulzing vallen.
doordat er onmiddellijk gekoeld moet worden om erger te voorkomen worden methodes gebruikt die an sich schadelijk zijn. men weet wellicht de boel te koelen (hersenen krijgen zuurstof in de analogie) maar de reactoren en de apparatuur eromheen zijn onherstelbaar vernietigd door o.a. de methode gebruikt om te koelen en er is lekkage. het systeem faalt.
ik snap waar je naar toe wilt , dank voor die uiteenzetting
  woensdag 6 april 2011 @ 20:45:29 #166
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_95137005
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:32 schreef simmu het volgende:

[..]

tis wel een aardig boekwerkje, heb het maar effe opgeslagen (voor later) ...
  woensdag 6 april 2011 @ 20:57:42 #167
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_95137771
Vanmiddag maakte ik melding van een helikopter van franse makelij
hier het artikl van kyodo:

French unmanned helicopters to be used to monitor Fukushima plant
PARIS, April 6, Kyodo

Three unmanned helicopters are set to be shipped to Japan from France shortly so that Japanese authorities can use them to monitor the unfolding crisis at the Fukushima Daiichi nuclear power plant, the developer of the drones said Wednesday.

Helipse said it developed the helicopters equipped with radiation sensors, infrared thermometers and cameras in response to an order from Japanese authorities last Thursday.

The helicopters can maneuver automatically and fly for 30-60 minutes at a time, it said.

==Kyodo

Vanavond staat dit artikel er:

een vliegtuig dus amerikaans

Unmanned plane to be used to check radiation levels
TOKYO, April 7, Kyodo

The government intends to use a small U.S. unmanned plane to check radiation levels around spent nuclear fuel pools at the crippled Fukushima Daiichi nuclear power plant, government sources said Wednesday.

The adoption of the remote-controlled T-Hawk aircraft, which is capable of hovering and moving vertically, was proposed by the U.S. government which has been using it for reconnaissance purposes in military operations in Iraq and other countries, the sources said.

Pools housing spent nuclear fuel rods are open and Tokyo Electric Power Co., the operator of the Fukushima plant, has been pouring massive amounts of water into them to cool them down.

As water contaminated with radioactive materials could flow out of the pools, machines to cool them with recycled water need to be reactivated as soon as possible. But workers are unable to approach them as surrounding radiation levels are believed to be extremely high.

In addition, radioactive substances could fly apart if the rods are exposed as water levels drop in the pools.

With the U.S. side especially concerned about such a risk at the No. 4 reactor, the aircraft is expected to be first used to examine radiation levels around it, the sources said.

Goshi Hosono, a special adviser on the Fukushima crisis to Prime Minister Naoto Kan, said that as there are more than 10,000 spent nuclear fuel rods, it will take ''considerable time'' to process them.

==Kyodo

Leuk dat deze weer ingezet gaan worden en hopelijk wat betrouwbare info op gaan leveren. :P
  woensdag 6 april 2011 @ 21:16:46 #168
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_95138962
hier wat geneuzel over een tijdstip

Gov't task force rewrites Fukushima crisis log
TOKYO, April 7, Kyodo

A government task force on the Fukushima nuclear crisis was found Wednesday to have rewritten the starting time of venting radioactive vapor from a troubled reactor the day after the catastrophic earthquake and tsunami without any clear explanation.

The change was made March 27 on the website of the prime minister's office to ''10:17 a.m.'' from ''2:30 p.m.''

Hironombu Unesaki, professor at the Kyoto University Research Reactor Institute, said the change, without any adequate explanation to the public, poses a problem as information on venting is ''important in connection with residents' exposure to radiation.''

A spokesperson for the Nuclear and Industrial Safety Agency said the agency had maintained from the beginning that venting work started at 10:17 a.m. at the No. 1 reactor of the crippled Fukushima Daiichi nuclear power station.

As the prime minister's office posted the time at 2:30 p.m. on its website, ''We pointed it out and the office changed it,'' said the spokesperson of the agency under the Ministry of Economy, Trade and Industry.

While the revised information on the website mentions 10:17 a.m. as the time when ''venting procedures started'' instead of ''venting started,'' the official said the agency will ask the office to clarify the difference.

Actual venting to lower pressure in the No. 1 reactor is believed to have started after the second valve of the containment vessel was opened at 2 p.m.

According to the agency, the first valve of the vessel was manually opened shortly after 9 a.m. and work to open the second valve started at 10:17 a.m. But as mechanical problems made it impossible to confirm that the second valve had been opened, a hastily procured air compressor was used and the release of vapor was confirmed at 2:30 p.m.

Although pressure in the No. 1 reactor dropped, the building housing it was subsequently damaged by a hydrogen explosion.

==Kyodo
  woensdag 6 april 2011 @ 21:19:32 #169
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_95139143
ben benieuwd wat uit deze studie komt....

U.N. to study health effects of Fukushima nuclear accident
VIENNA, April 6, Kyodo

The United Nations will look into health effects of the Fukushima nuclear accident in disaster-hit Japan, a senior official said Wednesday.

Within two years, the U.N. Scientific Committee on the Effects of Atomic Radiation will compile a report on such key issues as environmental impact and health risks of the accident, Wolfgang Weiss, chair of the committee, said at a press conference.

The committee will also check the health of workers, who are currently fighting to solve the crisis at the Fukushima Daiichi nuclear power plant and are exposed to high levels of radiation, Weiss said.

According to Weiss, details about the plan are currently being worked out and negotiations with the Japanese government on the issue have already started.

He also said that off-site consequences of the accident in Fukushima Prefecture can be rated somewhere between the 1986 nuclear accident in Chernobyl and the 1979 Three Mile Island accident.

''It is not as dramatic as Chernobyl, but it is certainly much much more serious than in Three Mile Island,'' he said, adding that it is very difficult to foresee the consequences of the Fukushima accident since the crisis is still ongoing.

Also it would be hard to make an assessment on the current situation, Weiss suggested, saying, ''The information we are getting is far from pointing out a picture which we would need to make an immediate assessment.''

''We don't always have the information we would like to have. Measurements are patchy and unclear.''

==Kyodo
pi_95141826
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:19 schreef Dance99Vv het volgende:
ben benieuwd wat uit deze studie komt....
Vind zijn uitspraken wel erg voorbarig, zeker als ik ook dit lees.
quote:
Some experts say that should any leak at the Fukushima nuclear plant occur, the range of contamination of the atmosphere would be much worse than that produced by the Chernobyl disaster, regardless of the containment dome.
http://rt.com/news/nuclear-troubles-echoes-plant/
quote:
The steam that is venting is a mixed blessing. It implies that cooling water is getting to some hot material, which is a good thing, but it also means that something is hot enough to vaporize water and the continued release of radioactivity into the surrounding environment.

On Thursday we learned from the Wall Street Journal that TEPCO only had one stretcher, a satellite phone, 50 protective suits, and only enough dosimeters to give a single one to each worker group. Given this woeful level of preparation it is not surprising to see that regular fire trucks, cement trucks, and a lack of staged materials comprise much of the current damage control mix.
http://www.zerohedge.com/(...)s-fukushima-reactors
Met man en macht aan het werk, rapportjes schrijven.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 6 april 2011 @ 22:10:13 #171
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_95142564

[ Bericht 100% gewijzigd door Dance99Vv op 06-04-2011 23:11:39 ]
pi_95148890

Dit is een computer voorspelling van de verspreiding van radioactiviteit.
quote:
Nuclear Safety Commission of Japan released prediction of radioactive material spread caused by the accident (Mar. 23rd). This prediction was based on the calculation using computer code called SPEEDI
(System for Prediction of Environmental Emergency Dose Information).==> http://www.nsc.go.jp/info/110323_top_siryo.pdf
Rond de centrale heeft men het over 10000 mVv, volgens dit artikel op wikipedia ga je hardstikke dood als je daar een dag aan wordt blootgesteld.

Zelfs 1000mSv heeft gevolgens voor de gezondheid, dan is die 20km evacuatiezone toch op het randje, of ben ik nou gek?
  donderdag 7 april 2011 @ 00:08:14 #173
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_95150273
Zullen we weer een keer naar iemand luisteren die er verstand van heeft en weer een nieuwe update heeft over wat er gebeurt binnen in reactor 1?
pi_95150393
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:43 schreef kitao het volgende:

[..]

quote:
Japanese authorities have informed the IAEA that TEPCO has been authorized to begin injection of nitrogen into the primary containment vessel (PCV) of Unit 1 at the Fukushima Daiichi nuclear power plant.
De PCV is dit gevaarte. Hierin bevindt zich de "reactor vessel" met daarin de reactorkern.

Als die PCV zou exploderen krijg je exact dat wat gebeurde bij Chernobyl.

Trouwens, het feit dat ze dit meoten doen betekent naar mijn idee dat er nog steeds geen correcte koeling van de kern is, anders zou er geen waterstof vrij komen.
  donderdag 7 april 2011 @ 02:40:07 #175
339188 CaptainHindsight
Incredible hindsight
pi_95154164
quote:
Op donderdag 7 april 2011 00:08 schreef tass het volgende:
Zullen we weer een keer naar iemand luisteren die er verstand van heeft en weer een nieuwe update heeft over wat er gebeurt binnen in reactor 1?
3 april is niet echt nieuw....
Oorlog is vrede
Vrijheid is slavernij
Onwetendheid is kracht
-George Orwell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')