zonder dak geen explosie volgens mij.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:37 schreef Dance99Vv het volgende:
Wat me nu bezighoud is , gaat er weer een explosie plaatsvinden in reactor 1 waar zich H2 aan het ophopen is wat, is als dat er is, het risico is, nu met de injectie van nitrogen.
Kan iemand daar wat zinnigs over zeggen, als het H2 blijft toenemen bv.?
zo zou het moeten werkenquote:Op woensdag 6 april 2011 17:39 schreef kitao het volgende:
[..]
klikkerdeklik en dit klikt niet :
[..]
tnx for nothing
he we love youquote:Op woensdag 6 april 2011 17:53 schreef simmu het volgende:
[..]
zo zou het moeten werken
http://www.iaea.org/inis/(...)/21/050/21050090.pdf
heej! ik ben hier ondertussen ook aan het koken en een 2-jarige zindelijk aan het krijgen ja. wees blij dat ik veelzijdig ben
kan, maar met die kortje tekstjes die jij plaatst zonder verwijzing wordt het lastig te bepalen.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:47 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
toch spreekt men over explosiegevaar door oplopende druk van H2
komt mooi uit, ik krijg flinke honger.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:53 schreef simmu het volgende:
zo zou het moeten werken
http://www.iaea.org/inis/(...)/21/050/21050090.pdf
heej! ik ben hier ondertussen ook aan het koken en een 2-jarige zindelijk aan het krijgen ja. wees blij dat ik veelzijdig ben
zonder lek --> drukopbouw --> boem (doch boem richting beneden. niet omhoog zoals in tsjernobil)quote:Op woensdag 6 april 2011 17:56 schreef kitao het volgende:
[..]
kan, maar met die kortje tekstjes die jij plaatst zonder verwijzing wordt het lastig te bepalen.
een explosie doet zich voor in een afgesloten compartiment, is dat er niet dan heb je hooguit een steekvlam.
wat ik denk is dat in het Containment Vessel waarin de Reactor Pressure Vessel zich bevindt constant water wordt ingespoten om de reactor van buiten af te koelen, dus indirekt ipv direkte koelingstoevoer.
als nu de reactor lek is dan gaat dat water reageren met bijvoorbeeld het Zirkoniumomhulsel van de reactorpellets en dit genereert oiv warmte tot H2.
de CV is nog grotendeels intact, dus dit zou bij voldoende H2 en O2 genoeg kunnen zijn om de LEL (lower explosion limit) te bereiken waarop deze in stukken kan vliegen.
men wil dit voorkomen door de O2 te verdringen met N2.
zonder O2 geen brand en geen explosie.
(behalve dan bij peroxiden, waar de O2 uit de stof zelf komt)
pm hoef je niet te proberen hoor, die is geblokt.quote:Op woensdag 6 april 2011 18:00 schreef simmu het volgende:
[..]
zonder lek --> drukopbouw --> boem (doch boem richting beneden. niet omhoog zoals in tsjernobil)
wel lek --> minder drukpopbouw --> niet boem.
ziehier waarom de situatie volkomen fubar is. ze zitten aldaar volkomen klem. ik zal je vanavond een vergelijkende situatie tonen op veel, veel kleinere schaal als je wilt. maar dat doe ik nu even niet aangezien die voor mij persoonlijk pijnlijk is.
daar wacht ik wel op danquote:Op woensdag 6 april 2011 18:00 schreef simmu het volgende:
[..]
zonder lek --> drukopbouw --> boem (doch boem richting beneden. niet omhoog zoals in tsjernobil)
wel lek --> minder drukpopbouw --> niet boem.
ziehier waarom de situatie volkomen fubar is. ze zitten aldaar volkomen klem. ik zal je vanavond een vergelijkende situatie tonen op veel, veel kleinere schaal als je wilt. maar dat doe ik nu even niet aangezien die voor mij persoonlijk pijnlijk is.
tot 1992 was het heel gebruikelijk om een rapport of thesis te typen hoor. wees blij dat mensen de moeite nemen ze in te scannen.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:59 schreef kitao het volgende:
[..]
komt mooi uit, ik krijg flinke honger.
woon je in rotterdam ?
en bedankt, het werkt nu wel maar een slecht getypt vodje van 25 jaar oud ga ik niet doorspitten.
![]()
je wilde details, hier zijn details. het document geeft enerzijds een aardige algemene uitleg over kernenergie, anderzijds ook details. heel veel detailsquote:Op woensdag 6 april 2011 17:59 schreef kitao het volgende:
[..]
en bedankt, het werkt nu wel maar een slecht getypt vodje van 25 jaar oud ga ik niet doorspitten.
![]()
Idd mooi document.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:32 schreef simmu het volgende:
[..]
je wilde details, hier zijn details. het document geeft enerzijds een aardige algemene uitleg over kernenergie, anderzijds ook details. heel veel details
tsjek dan paragraaf 6.1 eensquote:Op woensdag 6 april 2011 19:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd mooi document.
Dat jodium in het water maar tussen de 0.8 en 2% van straling vorm (tabel 2.5) dat verbaasd me wel, ik had toch verwacht dat dat een hoger percentage zou zijn. Of het huidige afval water dan overeenkomt met afval water onder normale conditiets geproduceerd is natuurlijk dan oko nog maar de vraag. Alhoewel ik me kan voorstellen dat een ongecontroleerde kernreactie niet veel anders resultaat zal geven dan een gecontroleerde.
ik snap waar je naar toe wilt , dank voor die uiteenzettingquote:Op woensdag 6 april 2011 19:30 schreef simmu het volgende:
[..]
tot 1992 was het heel gebruikelijk om een rapport of thesis te typen hoor. wees blij dat mensen de moeite nemen ze in te scannen.
enfin. de analogie die maar door mijn hoofd blijft spoken.
een baby die al problemen had. prematuur geboren en chromosoomafwijking. een lichaam is een systeem. het systeem heeft problemen. men vermoedt ergere problemen. de term pulmonale hypertensie valt (verhoogde bloeddruk in de haarvaten van de longen waardoor geen zuurstof opgenomen kan worden en bloeddrukproblemen ontstaan).
doordat het lichaam geen zuurstof op kan nemen ontstaan er steeds ergere problemen. het lichaam probeertzich in stand te houden door de zuurstof die beschikbaar is naar de meest urgente regio (de hersenen) te sturen en de rest moet met minder of geen doen waardoor meer problemen ontstaan. het systeem faalt.
de analogie: door de aardbeving en tsunamie zijn de reactoren in de problemen gekomen. het systeem heeft problemen (koeling plus de gevolgen daarvan). men vermoedt ergere problemen de termen meltdown + integriteitsproblemen in de behulzing vallen.
doordat er onmiddellijk gekoeld moet worden om erger te voorkomen worden methodes gebruikt die an sich schadelijk zijn. men weet wellicht de boel te koelen (hersenen krijgen zuurstof in de analogie) maar de reactoren en de apparatuur eromheen zijn onherstelbaar vernietigd door o.a. de methode gebruikt om te koelen en er is lekkage. het systeem faalt.
tis wel een aardig boekwerkje, heb het maar effe opgeslagen (voor later) ...quote:Op woensdag 6 april 2011 19:32 schreef simmu het volgende:
[..]
je wilde details, hier zijn details. het document geeft enerzijds een aardige algemene uitleg over kernenergie, anderzijds ook details. heel veel details
Vind zijn uitspraken wel erg voorbarig, zeker als ik ook dit lees.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:19 schreef Dance99Vv het volgende:
ben benieuwd wat uit deze studie komt....
quote:Some experts say that should any leak at the Fukushima nuclear plant occur, the range of contamination of the atmosphere would be much worse than that produced by the Chernobyl disaster, regardless of the containment dome.
http://rt.com/news/nuclear-troubles-echoes-plant/
Met man en macht aan het werk, rapportjes schrijven.quote:The steam that is venting is a mixed blessing. It implies that cooling water is getting to some hot material, which is a good thing, but it also means that something is hot enough to vaporize water and the continued release of radioactivity into the surrounding environment.
On Thursday we learned from the Wall Street Journal that TEPCO only had one stretcher, a satellite phone, 50 protective suits, and only enough dosimeters to give a single one to each worker group. Given this woeful level of preparation it is not surprising to see that regular fire trucks, cement trucks, and a lack of staged materials comprise much of the current damage control mix.
http://www.zerohedge.com/(...)s-fukushima-reactors
Rond de centrale heeft men het over 10000 mVv, volgens dit artikel op wikipedia ga je hardstikke dood als je daar een dag aan wordt blootgesteld.quote:Nuclear Safety Commission of Japan released prediction of radioactive material spread caused by the accident (Mar. 23rd). This prediction was based on the calculation using computer code called SPEEDI
(System for Prediction of Environmental Emergency Dose Information).==> http://www.nsc.go.jp/info/110323_top_siryo.pdf
quote:
De PCV is dit gevaarte. Hierin bevindt zich de "reactor vessel" met daarin de reactorkern.quote:Japanese authorities have informed the IAEA that TEPCO has been authorized to begin injection of nitrogen into the primary containment vessel (PCV) of Unit 1 at the Fukushima Daiichi nuclear power plant.
3 april is niet echt nieuw....quote:Op donderdag 7 april 2011 00:08 schreef tass het volgende:
Zullen we weer een keer naar iemand luisteren die er verstand van heeft en weer een nieuwe update heeft over wat er gebeurt binnen in reactor 1?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |