Jij schijnt in de veronderstelling te zijn dat als alles instort, dat voor jou louter positieve gevolgen zal hebben. Ik heb je die vraag al eens eerder gesteld, en daar heb je toen geen antwoord op gegeven volgens mij.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... onderdak kost nu eenmaal geld, maar heb je wel eens nagedacht over de consequenties van een speculatieve zeepbel? Ik begrijp dat veel mensen dat wegwuiven tijdens het vol blazen van een speculatieve zeepbel, pas als de groeifase stopt breekt de pleuris los. Wie wil er nog instappen? Wie durft het risico te nemen?
Een systeem crash zal een positief effect hebben op onze maatschappelijke evolutiequote:Op dinsdag 5 april 2011 12:50 schreef CoolGuy het volgende:
Jij schijnt in de veronderstelling te zijn dat als alles instort, dat voor jou louter positieve gevolgen zal hebben. Ik heb je die vraag al eens eerder gesteld, en daar heb je toen geen antwoord op gegeven volgens mij.
Momenteel zitten er een hoop mensen in de problemen vanwege de belangen van een kleine groep mensen, dus die mogen van mij wel in de problemen komen.quote:Jij vond het prima als een paar kopers in de ellende kwamen ten bate van een grotere groep. Jij rekent jezelf tot die grotere groep. Maar wat nou als jij niet tot die grotere groep behoort. Ga je dan ook weer klagen, of geldt dat principe waar je zo over spreekt dan ook, dat een kleinere groep moet lijden ten faveure van een grotere groep.
Dat principe geld ook voor mij, gelukkig ga ik niet in de problemen komen door dalende huizenprijzen of een systeem crashquote:Geldt dat principe dan ook? Of geldt dat alleen maar als jij er zelf beter van wordt?
Pleasequote:Op dinsdag 5 april 2011 12:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ooh weledelzeergeleerde.... legt u mij eens uit hoe de zeepbel tot oneindige proporties in stand gehouden kan worden.... please
Ik beweer helemaal niet dat ie tot in het oneindige in stand gehouden kan worden? Wat ik beweer is dat JIJ heel hard aan het roepen bent voor iets waarvan de verantwoordelijkheid bij jezelf ligt, terwijl jij wijst naar iedereen behalve jezelfquote:
Dat is geen antwoordquote:Op dinsdag 5 april 2011 12:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een systeem crash zal een positief effect hebben op onze maatschappelijke evolutie
[..]
Momenteel zitten er een hoop mensen in de problemen vanwege de belangen van een kleine groep mensen, dus die mogen van mij wel in de problemen komen.
[..]
Dat principe geld ook voor mij, gelukkig ga ik niet in de problemen komen door dalende huizenprijzen of een systeem crash
Er staan in heel Nederland momenteel 15000 woningen te koop met een prijs onder de E125000 dat is nog een 6 procent van het totale aanbod. Als de 1 persoonshuishoudens het gros van de stijging van 1 miljoen huishoudens is dan gaat dat natuurlijk nooit passen en zal er in de categorie <125000 extra woningen moeten komen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moeten de verwende eenpersoonskopers ook genoegen gaan nemen met kleinere woningen, op dit moment ook nog genoeg te vinden in bijvoorbeeld zaandam wat je met een ondermodaal salaris nog zou moeten kunnen financieren:
http://www.funda.nl/koop/zaandam/0-100000/
Sinds wanneer ben ik verantwoordelijk voor de speculatieve vastgoedzeepbel?quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik beweer helemaal niet dat ie tot in het oneindige in stand gehouden kan worden? Wat ik beweer is dat JIJ heel hard aan het roepen bent voor iets waarvan de verantwoordelijkheid bij jezelf ligt, terwijl jij wijst naar iedereen behalve jezelf
Er zitten helemaal geen grote groepen mensen in de problemen...quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een systeem crash zal een positief effect hebben op onze maatschappelijke evolutie
[..]
Momenteel zitten er een hoop mensen in de problemen vanwege de belangen van een kleine groep mensen, dus die mogen van mij wel in de problemen komen.
[..]
Dat principe geld ook voor mij, gelukkig ga ik niet in de problemen komen door dalende huizenprijzen of een systeem crash
lol. Da's ook een manier om te zeggen dat de bank je geen hypotheek wou geven jaquote:Op dinsdag 5 april 2011 12:59 schreef xenobinol het volgende:
Ik heb juist door niet deel te nemen aan het pyramidespel een stelling genomen tegen dit fenomeen.
Mmm...... mensen die geen betaalbare woonruimte kunnen vinden, mensen die een slaaf zijn van de bank, mensen die zich laten kaalplukken door een stel banksters.... hoezo geen problemen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:00 schreef janatwork het volgende:
[..]
Er zitten helemaal geen grote groepen mensen in de problemen...
Ik ben nog nooit bij een bank geweest voor een hypotheek, waarom zou ik... geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te kopenquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
lol. Da's ook een manier om te zeggen dat de bank je geen hypotheek wou geven ja
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant is het wel? Ik beweer niet dat jij verantwoordelijk bent voor de zeepbel, ik beweer dat jij verantwoordelijk bent voor je eigen situatie en de verantwoordelijkheid daarvoor neerlegt bij iedereen behalve jezelf.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben ik verantwoordelijk voor de speculatieve vastgoedzeepbel?
Ik heb juist door niet deel te nemen aan het pyramidespel een stelling genomen tegen dit fenomeen. Wat nu... geen verantwoording nemen...![]()
Laten we het liever hebben over het groeiende aantal wanbetalers dat geen verantwoording neemt voor hun onverantwoordelijke leengedrag... het probleem zit het tenslotte in de 'leenkulthuur' die ons land lijkt te overspoelen met goedkoop geld en overgewaardeerde woningprijzen.
Lekker makkelijk.... anderen blazen een speculatieve zeepbel op en ik ben plotseling verantwoordelijk voor de gevolgenquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant is het wel? Ik beweer niet dat jij verantwoordelijk bent voor de zeepbel, ik beweer dat jij verantwoordelijk bent voor je eigen situatie en de verantwoordelijkheid daarvoor neerlegt bij iedereen behalve jezelf.
Ik had het kunnen weten. Een hoop geblaat zonder enige praktische ervaring of verstand van zaken. Laat me raden, jij werkt in de IT?quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit bij een bank geweest voor een hypotheek
Ik zou niet zeggen dat je ervoor verantwoordelijk bent. Wel dat je er voor gaat opdraaienquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.... anderen blazen een speculatieve zeepbel op en ik ben plotseling verantwoordelijk voor de gevolgen
'De IT' nee daar ben ik niet werkzaamquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik had het kunnen weten. Een hoop geblaat zonder enige praktische ervaring of verstand van zaken. Laat me raden, jij werkt in de IT?
En dit is natuurlijk louter onzin, uit een toetsenbord geperst door iemand die notabene een weblog erop na houdt om 'mensen te waarschuwen voor het naderend onheil'. Als er een grote zwarte pot is die de ketel aan het verwijten is, dan is het Zaadbal de Tweede aka Cen-verzuurd wel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:38 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte....
Op niets gebaseerde hoop. Gewoon GTST blijven kijken, stemmen op Geert en de crisis blijven ontkennen.
Je snapt heel erg goed wat ik bedoelquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.... anderen blazen een speculatieve zeepbel op en ik ben plotseling verantwoordelijk voor de gevolgen
Hij zou in de IT gelijk worden afgeserveerd als de meesmuil die hij is. Grote praatjes, weinig prestaties, geen onderbouwing en een hoop geblaat. Nee, Xeno is perfect geschikt voor een rol als gesjeesde Marketing/Sales manager met dito uitstraling.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik had het kunnen weten. Een hoop geblaat zonder enige praktische ervaring of verstand van zaken. Laat me raden, jij werkt in de IT?
Dat ik er voor ga opdraaien en al reeds geconfronteerd word met de negatieve gevolgen is juist datgene wat mij motiveert om tegen het pyramidespel te ageren. Maar bij deze bedankt voor de bevestiging..... misschien dat CG ook nog overstag gaat en schuld bekentquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat je ervoor verantwoordelijk bent. Wel dat je er voor gaat opdraaien
Huurverhogingen here we come!
Die moeten hun eisen naar beneden bijstellenquote:Mmm...... mensen die geen betaalbare woonruimte kunnen vinden,
Of je nou slaaf van de ban bent of slaaf van de verhuurder, beetje een broekzak vestzak verhaalquote:mensen die een slaaf zijn van de bank
geen ervaring mee, maar volgens mij ben jij wel kaalgeplukt en zit jij niet in de problemenquote:mensen die zich laten kaalplukken door een stel banksters
Ach, als straks de Einde der Tijden is kan Xeno altijd terugvallen op zijn totaal apathische houding in het echte leven en op Internet. Hij heeft niets, maar dan ook werkelijk niets van enige notie gedaan in zijn leven. Dat is ook een prestatie op zich.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je snapt heel erg goed wat ik bedoelwat jij doet is lekker makkelijk; alles en iedereen heeft de schuld, behalve ik zelf.
Betaald dat goed? En mag je dan ook de sweep halen over je ondergeschiktenquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij zou in de IT gelijk worden afgeserveerd als de meesmuil die hij is. Grote praatjes, weinig prestaties, geen onderbouwing en een hoop geblaat. Nee, Xeno is perfect geschikt voor een rol als gesjeesde Marketing/Sales manager met dito uitstraling.
Whehe, en terecht. Tijd dat de criminele scheefhuurders met hun WBV-vriendjes eens hard aangepakt worden, beetje parasiteren op de staat op kosten van de woningeigenaar.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat je ervoor verantwoordelijk bent. Wel dat je er voor gaat opdraaien
Huurverhogingen here we come!
Het is een miserabele vergoeding maar je kan wel patsen dat je een manager bent. Ik zie grote gelijkenis met een miserabel huurhuis en patsen met het feit dat je huurtokkie bent, dus het zou je wel aan moeten spreken!quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Betaald dat goed? En mag je dan ook de sweep halen over je ondergeschikten
Ik weet dat mijn hypotheek dit jaar hetzelfde blijft, lang leve de inflatiequote:Op dinsdag 5 april 2011 13:14 schreef xenobinol het volgende:
Ik gok dat mijn huurverhoging dit jaar op 1,2% uitkomt, betekend dit nu dat de woningprijzen dit jaar met 1,2% gaan stijgen
Lekker belangrijk, ik betaal geen koopprijs maar een hypotheek die de aankomende 25 jaar nog hetzelfde blijftquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:14 schreef xenobinol het volgende:
Ooh wacht..... alleen huren stijgen terwijl koopprijzen dalen
Pffff... 35% een klein prijsje voor de vrijheid die je als huurder genietquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, ik betaal geen koopprijs maar een hypotheek die de aankomende 25 jaar nog hetzelfde blijft![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
25x 1.2% cumulatief, hoeveel is dat Xenotje, doet eens rekenen!
Even voor je verbeterd. Jij als sociale huurder zit natuurlijk muurvast. Tenzij je een 40-50% "boetestijging" van je maandlasten accepteert als je gaat verhuizen natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Pffff... 35% een klein prijsje voor de vrijheid die je als vrije sector huurder geniet
Volgens jaar weer een nieuwe kans toch?quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:21 schreef Whuzz het volgende:
Mijn woonlasten zijn al gedaald. WOZ waarde was iets lager.
Dat is de eerste keer in 15 jaar tijd dat mijn woonlasten dalen. Maar goed, de afgelopen 15 jaar huurde ik dan ook. Je enige garantie is dan die van een jaarlijkse prijsstijging
Heeft TNT wat zoek gemaakt?quote:offtopic: Weet je wát er per direct afgeschaft zou moeten worden? TNT! Wat een hoerig @#@#&*% bedrijf met navenante service is dat zeg
Dat ligt eraan waar je gaat wonen Whuzzquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:22 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Even voor je verbeterd. Jij als sociale huurder zit natuurlijk muurvast. Tenzij je een 40-50% "boetestijging" van je maandlasten accepteert als je gaat verhuizen natuurlijk.
Overal behalve Dronten natuurlijk!quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waar je gaat wonen Whuzz
Ja want Dronten is anders...quote:
Boeiendquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:14 schreef xenobinol het volgende:
Ooh wacht..... alleen huren stijgen terwijl koopprijzen dalen
31-03: Ontvanger niet thuis aangetroffen (duh. ik werk voor mijn geld)quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:23 schreef xenobinol het volgende:
Heeft TNT wat zoek gemaakt?
Meestal doen ze wel redelijk hun werk is mijn ervaring.
Mijn woonlasten zijn dit jaar ongeveer 8% lagerquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:21 schreef Whuzz het volgende:
Mijn woonlasten zijn al gedaald. WOZ waarde was iets lager.
Dat is de eerste keer in 15 jaar tijd dat mijn woonlasten dalen. Maar goed, de afgelopen 15 jaar huurde ik dan ook. Je enige garantie is dan die van een jaarlijkse prijsstijging
offtopic: Weet je wát er per direct afgeschaft zou moeten worden? TNT! Wat een hoerig @#@#&*% bedrijf met navenante service is dat zeg
Sinds kort is Japan niet meer hetzelfde, tegenwoordig heb je dat deel waar nog huizen staan, en dat deel waar radioactieve huizen staanquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja want Dronten is anders...
Maar als het ze uitkomt is heel Japan hetzelfde.
Frisse lucht is gewoon heel gezondquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Daarnaast heb ik over 30 jaar geen directe woonlasten meer terwijl jij tegen die tijd waarschijnlijk 2000 euro per maand aan huur betaald voor een tochtige corporatie woning
Je mist nog het deel waar ingestorte huizen staan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sinds kort is Japan niet meer hetzelfde, tegenwoordig heb je dat deel waar nog huizen staan, en dat deel waar radioactieve huizen staan
Dat is een gentleman's agreement. Er is nergens bij wet vastgelegd dat je als verkoper met maar één partij tegelijk mag onderhandelen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:52 schreef tjoptjop het volgende:
Ik lees trouwens soms wel eens ergens dat je als verkoper maar met 1 partij in onderhandeling mag zijn, waar is dit op gestoeld? Of is het meer een soort gentleman's agreement tussen makelaars?
Of is het sowieso een verhaal wat naar het rijk der fabelen gestuurd mag worden
Ok, duidelijkquote:Op dinsdag 5 april 2011 14:07 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat is een gentleman's agreement. Er is nergens bij wet vastgelegd dat je als verkoper met maar één partij tegelijk mag onderhandelen.
Wat volgens mij (maar correct me if wrong) *niet* mag is aan de ene partij vertellen wat de andere geboden heeft, omdat het dan soort veiling wordt en dat is dan weer aan allerlei regels gebonden.
Makelaars hanteren meestal de regel dat ze maar met één partij tegelijk onderhandelen (het zogenaamde "onder bod zijn"). Maar dat is geen wet.
Dat stond op het Vivaforumquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:52 schreef tjoptjop het volgende:
Ik lees trouwens soms wel eens ergens dat je als verkoper maar met 1 partij in onderhandeling mag zijn, waar is dit op gestoeld? Of is het meer een soort gentleman's agreement tussen makelaars?
Of is het sowieso een verhaal wat naar het rijk der fabelen gestuurd mag worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |