quote:Op dinsdag 5 april 2011 07:15 schreef dotCommunism het volgende:
Dat ik ooit de SGP mogelijk nog ergens dankbaar voor ga wezen.
Daar dacht ik van de week ook nog aan.. En om die partij mee te krijgen is natuurlijk niet moeilijk.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mooi gebaar inderdaad van de SGP. Maar ze kunnen de meerderheid toch ook krijgen via die 50+?
Zou inderdaad mogelijk zijn, immers één zwaluw maakt nog geen zomer. Jammer genoegquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mooi gebaar inderdaad van de SGP. Maar ze kunnen de meerderheid toch ook krijgen via die 50+?
Dat laatste mag niet eens, en het lijkt me dat het 't redelijkst zou zijn als ze het proportioneel doen. Dus als jij 3 maanden verspild hebt en daardoor 3 maanden uitloopt, dat je dan 3/12x3000 euro mag betalen. Maar wie weet rekenen ze wel hetzelfde voor 3 maanden uitloop als voor een heel jaarquote:Op dinsdag 5 april 2011 12:37 schreef Sosha het volgende:
Ik hoop zo ontzettend dat dit voorstel geen doorgang vindt. Ik ben zelf bijna klaar en kom er ondanks mijn fikse vertraging (mijn eigen schuld) onderuit, maar mijn vriend heeft helaas pas bij zijn vierde studiekeus de juiste studie gevonden, en omdat hij drie keer met de verkeerde studie is gestart (telkens voor 1 februari gestopt, maar dat telt niet mee lees ik), moet hij waarschijnlijk dus minstens 6000 euro extra gaan betalen. Bah
Hij heeft overigens een brief gehad dat hij al VIJF jaar studeert, tellen ze de tussenliggende jaren waarbij je nergens ingeschreven staat soms ook mee?!
zie de OP.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:48 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Dat laatste mag niet eens, en het lijkt me dat het 't redelijkst zou zijn als ze het proportioneel doen. Dus als jij 3 maanden verspild hebt en daardoor 3 maanden uitloopt, dat je dan 3/12x3000 euro mag betalen. Maar wie weet rekenen ze wel hetzelfde voor 3 maanden uitloop als voor een heel jaar
Ik ben van plan om over te stappen naar de universiteit, maar zit inmiddels al in mijn tweede jaar Hbo. Dan zou ik dus nog maar recht hebben op 1 jaar basisbeurs? Of ook op 2 jaar? Want ik ga toch ook echt NA m'n propedeuse (Die ik gewoon heb behaald in het 1e jaar van het Hbo)quote:Als je van het hbo naar de universiteit gaat na je propedeuse:
- Krijg je nog 2 jaar basisbeurs
Want twijfelen en jezelf ontdekken / ontplooien is iets wat niet aan de jonge mens is besteedt? wat een onzinquote:Op maandag 4 april 2011 23:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik vind het mooi dat er eindelijk wat van studenten wordt geëist. Dat vrijblijvende rondhangen, daar wordt niemand gelukkiger van, ook de student niet. Er zijn al honderden levensjaren verspild aan het een beetje vrijblijvend aankloten 'omdat dit het niet helemaal is' 'maar ik weet ook niet wat ik wel wil'. Daar is straks geen ruimte meer voor. En dat is een goede ontwikkeling.
Er wordt gekeken naar wat voor diploma je haalt. Als je naar de universiteit gaat, doe je een 3 jarige bachelor. Dat geeft recht op 3 jaar stufi, dat is dan ook wat je krijgt. Als je al een paar jaar van je stufi tijdens hbo hebt gebruikt, krijg je nog steeds maar 3 jaar stufi.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:45 schreef Pizzabodem het volgende:
[..]
Ik ben van plan om over te stappen naar de universiteit, maar zit inmiddels al in mijn tweede jaar Hbo. Dan zou ik dus nog maar recht hebben op 1 jaar basisbeurs? Of ook op 2 jaar? Want ik ga toch ook echt NA m'n propedeuse (Die ik gewoon heb behaald in het 1e jaar van het Hbo)
En als ik m'n propedeuse ongeldig/niet behaald zou laten verklaren? Ik wordt toch gewoon toegelaten op de universiteit op basis van m'n Vwo diploma. Dan zou ik dus recht hebben op nog gewoon 2 jaar basisbeurs?
Ok, bedankt. Ik was van mening dat ik ook gewoon 4 jaar (waarvan ik er nu bijna 2 heb verbruikt) zou kunnen gebruiken voor m'n bachelor op de uni. (Waarvan je dan, als je geen master besluit te doen 1 jaar moet terugbetalen)quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:51 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Er wordt gekeken naar wat voor diploma je haalt. Als je naar de universiteit gaat, doe je een 3 jarige bachelor. Dat geeft recht op 3 jaar stufi, dat is dan ook wat je krijgt. Als je al een paar jaar van je stufi tijdens hbo hebt gebruikt, krijg je nog steeds maar 3 jaar stufi.
Daar verandert niets aan met nieuwe regelingen, dat was al zo. Het enige dat verandert is dat je voor een master straks geen stufi meer krijgt.
Dat is op dit moment idd zo. Bachelor + 1 jarige master geeft recht op 4 jaar stufi, die kan je ook gewoon tijdens je bachelor ontvangen. Als je toch besluit om die master niet te doen, moet je idd een jaar daarvan terug betalen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:58 schreef Pizzabodem het volgende:
[..]
Ok, bedankt. Ik was van mening dat ik ook gewoon 4 jaar (waarvan ik er nu bijna 2 heb verbruikt) zou kunnen gebruiken voor m'n bachelor op de uni. (Waarvan je dan, als je geen master besluit te doen 1 jaar moet terugbetalen)
Check. Ik geloof dat dat in 2012 ingaat, uit m'n hoofd.quote:Maar dat verandert dus ook, omdat je straks geen recht meer hebt op een basisbeurs voor je master en je dus maar 3 jaar in totaal hebt. Nu wordt er niet gekeken of je die 4 jaar basisbeurs voor alleen je 3 jarige bachelor gebruikt(vanwege vertraging) of ook voor je master.
Dat dacht ik dus ook al. Het zal krap worden, maar ik geloof dat ze hem net gaan halen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ach, minderwaardig mens.. hij is gewoon een politicus van een partij die niet altijd even goed nadenkt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik slik voorlopig nog niet mijn woorden in dat Halbe Zijlstra in mijn ogen een minderwaardig mens is zolang hij gehandicapten en deeltijdstudenten laat creperen.
Correctie: Zijlstra denkt gewoon niet goed na. Zijn meerdere ook niet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ach, minderwaardig mens.. hij is gewoon een politicus van een partij die niet altijd even goed nadenkt.
4x een studiekeuze?quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:37 schreef Sosha het volgende:
Ik hoop zo ontzettend dat dit voorstel geen doorgang vindt. Ik ben zelf bijna klaar en kom er ondanks mijn fikse vertraging (mijn eigen schuld) onderuit, maar mijn vriend heeft helaas pas bij zijn vierde studiekeus de juiste studie gevonden, en omdat hij drie keer met de verkeerde studie is gestart (telkens voor 1 februari gestopt, maar dat telt niet mee lees ik), moet hij waarschijnlijk dus minstens 6000 euro extra gaan betalen. Bah
Hij heeft overigens een brief gehad dat hij al VIJF jaar studeert, tellen ze de tussenliggende jaren waarbij je nergens ingeschreven staat soms ook mee?!
Oh, fijn dat je dat ons verteld. We zaten al in spanning.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik slik voorlopig nog niet mijn woorden in dat Halbe Zijlstra in mijn ogen een minderwaardig mens is zolang hij gehandicapten en deeltijdstudenten laat creperen.
al heeftie er 10, zonder diploma levert hij mindert op als met diploma.quote:
Juist. En bovendien gedaan zonder van te voren te weten wat de consequenties zouden zijn nu.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:55 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
al heeftie er 10, zonder diploma levert hij mindert op als met diploma.
Ik vind het best dat je bijdehand doet maar doe dat alsjeblieft wel in correct Nederlands, zo moeilijk is het vervoegen in de tegenwoordige tijd niet.quote:Oh, fijn dat je dat ons verteld. We zaten al in spanning.
Misschien maar misschien is dat wel nog erger. We horen geregeerd te worden door de slimsten en verstandigsten onder ons, niet door waar we sinds Balkenende I genoegen mee hebben moeten nemen. Ronald Plasterk was wel een intelligent en verstandig iemand maar hij had dan weer totaal geen politieke ervaring waardoor hij zijn werk niet goed kon uitvoeren.quote:Ach, minderwaardig mens.. hij is gewoon een politicus van een partij die niet altijd even goed nadenkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |