abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 april 2011 @ 17:06:07 #1
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95029420
En vervolg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95029607
Ja, hoi.
pi_95029653
Laat die arme Spektor toch meepraten met jullie vervelende vakantiegesprekken
pi_95029809


[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2011 17:16:16 ]
  maandag 4 april 2011 @ 17:56:41 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95031401
Mijn vakantie, niet vergeten om die vast te leggen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 4 april 2011 @ 23:57:54 #6
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_95053960
.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_95057987
Goedemorgen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95058500
Ha.
Aldus.
pi_95058517
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 17:00 schreef Gellius het volgende:
Want iedereen vindt hetzelfde leuk.
Jij vraagt nooit eens de mening van andere mensen voor je ergens heen gaat?
pi_95060892
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:53 schreef Spektor het volgende:

[..]

Jij vraagt nooit eens de mening van andere mensen voor je ergens heen gaat?
Gellius verblijft al decennia in Amsterdam, :). Met zo nu en dan een vogelaarsuitstapje naar Terschelling of een stedentrip naar Parijs of Londen.

Ik ben zelf niet in Zuid-Amerika geweest, maar een vriend van mij is naar Patagonië, Torres del Paine, Galapagos en Machu Picchu geweest. Afgaand op de foto's zeker plekken die de moeite waard zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 05-04-2011 11:03:23 ]
pi_95061189
Ook nooit geweest maar mij lijken Argentinie, Chili, Peru en Ecuador het aantrekkelijkst. Brazilie, Suriname, Colombia en Venezuela lijken me ronduit kut. Bolivie, Para- en Uruguay weet ik niet. Eerste wat ik in Argentinie zou doen is biefstuk vreten.
pi_95061542
Ik vind het een onGelliaanse post. Het zal het slaapgebrek zijn.
Aldus.
pi_95061849
Ik heb (de zuidelijke helft van) Chili bezocht, plus Paaseiland. Zeer de moeite waard. Foto's op m'n Flickr. :)
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:38:04 #14
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_95069810
Ik heb Brazilië bezocht (uiteraard), super land ^O^
Erg vriendelijke mensen, al zijn er delen waar je niet moet komen.., maar die heb je in New York ook ;)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:39:23 #15
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_95069870
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:54 schreef Spektor het volgende:

[..]

Nou, om het specifieker te maken: ik wil een week of 3 á 4 richting Zuid-Amerika, waarin ik zoveel mogelijk wil zien, de vraag is dus meer welke landen wel en welke landen niet aan te bevelen zijn?
In dat geval zou ik Brazilië zeker niet overslaan!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_95092739
Bedankt allen!

quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:35 schreef zodiakk het volgende:
Ik ben zelf niet in Zuid-Amerika geweest, maar een vriend van mij is naar Patagonië, Torres del Paine, Galapagos en Machu Picchu geweest. Afgaand op de foto's zeker plekken die de moeite waard zijn.
Zijn inderdaad prachtige plekken! Hoe lang is je vriend geweest? Het moet namelijk te bereizen zijn in een week of vier. Mijn teerbeminde heeft om één of andere reden haar zinnen gezet op Argentinië, dus Patagonië kan ik al wel vast als één van de bestemmingen noteren.

quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:04 schreef k_man het volgende:
Ik heb (de zuidelijke helft van) Chili bezocht, plus Paaseiland. Zeer de moeite waard. Foto's op m'n Flickr. :)
Mooie foto's k_man! Je hebt sowieso al aardig wat van de wereld gezien, ben jaloers! Hoe lang ben je in Chilli geweest? En heb je daar alles zelf geregeld of een georganiseerde reis? Voor dat laatste voelen m'n vriendin en ik niet zoveel namelijk, we zijn liever onafhankelijk, maar misschien dat jij er juist goede ervaringen mee hebt?

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:39 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

In dat geval zou ik Brazilië zeker niet overslaan!
Gezien de tijd die we hebben ben ik toch bang dat we het wel over gaan slaan. Wat maakt 't dat we toch zouden moeten gaan volgens jou?
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:03:36 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95098080


Iemand dit bittere bocht wel eens gedronken? Gemixt met cola is het de nationale drank van Argentinië, las ik ergens. Yuck.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 6 april 2011 @ 01:36:53 #18
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_95104816
Geef mij maar de Veluwe. Lekker gebakken kippenlevertjes eten en wandelen door 't bos.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_95106436
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:03 schreef Ringo het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand dit bittere bocht wel eens gedronken? Gemixt met cola is het de nationale drank van Argentinië, las ik ergens. Yuck.
Hé, dat flesje kwam ik gister tegen. In de eensloksuitvoering. Ik hou wel van bitter en niet van cola, dus als ik het drink, dan puur.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 april 2011 @ 07:52:16 #20
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_95106785
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:50 schreef Spektor het volgende:
Gezien de tijd die we hebben ben ik toch bang dat we het wel over gaan slaan. Wat maakt 't dat we toch zouden moeten gaan volgens jou?
Nu ja, ik ben niet in de andere Zuid Amerikaanse landen geweest, dus ik kan het niet vergelijken.
Maar ik zou mensen aanraden om naar Brazilië te gaan vanwege de warmte van de mensen (zal je net zien dat je bij aankomst meteen beroofd wordt natuurlijk :+ ).
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 6 april 2011 @ 07:56:48 #21
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_95106827
En k_man zou er zeker heen moeten vanwege de gebouwen van Oscar Niemeyer
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 6 april 2011 @ 11:37:45 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95112762
Wie weet een onderwerp?
The love you take is equal to the love you make.
pi_95113513
quote:
3s.gif Op woensdag 6 april 2011 07:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
En k_man zou er zeker heen moeten vanwege de gebouwen van Oscar Niemeyer
Dat sowieso ja.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:59:47 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95113584
Sowieso is dat Brasilia natuurlijk vrij uniek en eigenaardig.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:00:54 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95113631
Thematip: Braziliaanse brieven van August Willemsen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_95113762
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:50 schreef Spektor het volgende:
Mooie foto's k_man! Je hebt sowieso al aardig wat van de wereld gezien, ben jaloers! Hoe lang ben je in Chilli geweest? En heb je daar alles zelf geregeld of een georganiseerde reis? Voor dat laatste voelen m'n vriendin en ik niet zoveel namelijk, we zijn liever onafhankelijk, maar misschien dat jij er juist goede ervaringen mee hebt?
Ruim drie weken, georganiseerd.

Je hebt georganiseerd en georganiseerd. Ik vind het zelf wel handig als iemand anders zorg draagt voor hotels, vervoer, visa en dat soort gedoe. Ik hou er niet van als een reisleider je de hele dag aan het handje meeneemt van het ene kerkje naar het volgende museum. Ik boek dus reizen waarbij vervoer en onderkomen geregeld zijn, maar waarbij je vervolgens volledig vrij bent in je doen en laten. Je kunt dan met wat anderen de stad in gaan, of alleen, of gewoon niet. En hetzelfde geldt voor je eten.
pi_95114302
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:37 schreef Lienekien het volgende:
Wie weet een onderwerp?
Speciaal onderwijs?
Mijn vriendin is, nog steeds, bezig met de PABO. Nu heeft ze via via een baan in speciaal voortgezet onderwijs. Daar wordt ontzettend in bezuinigd. waarschijnlijk is ze haar baan dus kwijt.
Zonder baan, zonder opleiding, met koophuis.
Die plannen van het kabinet waren al bezopen, maar nu ze direct invloed hebben wordt het nog minder leuk.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:21:16 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95114349
Is het onderwerp speciaal onderwijs, bezuinigingen of werkloosheid?
The love you take is equal to the love you make.
pi_95116389
Bezuinigingen in het speciaal onderwijs en de gevolgen daarvan.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95116429
Ik vind het echt ridicuul dat er in het speciaal onderwijs maar grotere klassen gemaakt moeten worden. Dan krijgen de kinderen niet de aandacht die ze nodig hebben en heeft het hele speciaal onderwijs geen nut meer.
De zwakkere in de maatschappij worden keihard aangepakt.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95116878
In het onderwijs moet je toch zo een nieuwe baan kunnen vinden?
Aldus.
  woensdag 6 april 2011 @ 13:40:24 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95117400
Het beste zou zijn om zwakbegaafden helemaal geen onderwijs meer te geven, zodat er veel goede docenten vrijkomen voor hen die wel willen leren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_95118966
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:27 schreef Z het volgende:
In het onderwijs moet je toch zo een nieuwe baan kunnen vinden?
In het westen van het land wel met alle probleemkinderen daar. Die hebben wij in het oosten niet. De banen in het onderwijs liggen hier niet voor het oprapen.

quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:40 schreef Ringo het volgende:
Het beste zou zijn om zwakbegaafden helemaal geen onderwijs meer te geven, zodat er veel goede docenten vrijkomen voor hen die wel willen leren.
Als dit serieus is, zul je wel blij zijn met dit kabinet. Dit is namelijk wel hoe het kabinet erover denkt.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95119082
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:40 schreef Ringo het volgende:
Het beste zou zijn om zwakbegaafden helemaal geen onderwijs meer te geven, zodat er veel goede docenten vrijkomen voor hen die wel willen leren.
Nu kunnen zwakbegaafden tenminste nog iets betekenen in de maatschappij, omdat ze wel enigzins onderwijs gehad hebben. Anders zouden ze echt alleen maar op onze kosten teren.
pi_95119366
Voor Gellius:

Onze gemiddelde levensverwachting is de laatste 100 jaar gestegen van 45 naar 80 jaar, terwijl wij in diezelfde periode steeds minder lichamelijke inspanning behoefden te verrichten. Men zou dus verwachten dat de conclusie hiervan was: mooi, langer lui dan moe. Niets is echter minder waar. Men is het over weinig zaken eens in de wereld, maar waar je ook komt, iedereen denkt dat het slecht is dat we tegenwoordig zo weinig bewegen, en dat we alleen maar gezond kunnen blijven door te sporten. En dus kun je niet meer rustig door het bos lopen zonder te worden ingehaald door hijgende, zwetende en overduidelijk lijdende joggers. Ieder zichzelf respecterend bedrijf sponsort sporters, er worden marathons gelopen voor kankerpatiëntjes. Het AMC, dat beter zou moeten weten, organiseert jaarlijks een prestatieloop. Nederland wordt vanaf kwart voor zeven s ochtends meegesleept in de fitrace door de omroep MAX, waarbij ouderen ritmisch bewegen in onweerstaanbare springpakjes.

Hoe is het misverstand dat sport gezond is eigenlijk ontstaan? Zeker niet, zoals ik deed, door zondagen op de eerste hulp van een ziekenhuis door te brengen. Het was begin januari 2009 weer raak. Het ging even vriezen, half Nederland ging twee weken schaatsen, en de eerste hulp van ieder ziekenhuis moest overuren draaien vanwege zon 10000 extra patiënten met botbreuken, onderkoeling en andere ellende. Was dat gezond? Ook de jaarlijkse gipsvluchten uit de wintersportgebieden pleiten niet voor het idee dat sporten gezond is. Er ontstaan in Nederland 1,5 miljoen sportblessures per jaar, waarvan de helft medisch behandeld moet worden. Als je het sporten zou verbieden, zouden we in één klap van de wachtlijsten af zijn. Dat boksers elkaar blijvende hersenschade slaan, wisten we al. Kickboksers blijken nog tien maal erger te zijn. Veel koppen, zo nu en dan een elleboogje bij het voetballen, kost de spelers ook hersencellen. Vanaf de allereerste marathon in Griekenland vielen er doden bij deze langeafstandsloop. Van de dwarslaesies is 15% ontstaan tijdens sport. Zo viel de Amerikaanse filmacteur Christopher Reeve, die beroemd werd met zijn Superman-vertolking, van zijn paard, brak zijn nek en was voor de rest van zijn leven verlamd.

Sport, de noodzaak voelen om te bewegen, kan ook een uiting zijn van ziekte, zoals de heftige bewegingsdrang die samengaat met anorexia nervosa. Anorexia-nervosapatiënten zijn vaak verslaafd aan de sportschool. Decennia geleden, lang voordat joggen in was, keek prof. Frans Stam uit het raam van zijn werkkamer aan het Valeriusplein. Hij zag tot zijn verbazing iemand uit een huis aan de overkant komen, heel hard een paar keer om het Valeriusplein rennen, en weer naar binnen gaan. Dat herhaalde zich soms enkele malen per dag. Na enkele maanden werd hij opgenomen en bleek hij de ziekte van Pick te hebben. Dat is een vorm van dementie met atrofie van de prefrontale cortex die vaak met gedragsstoornissen begint. Sinds hij mij dat vertelde, wantrouw ik elke jogger. Niemand lijkt overigens kopzorgen te hebben over de toegenomen kans op Amyotrofische Lateraal Sclerose (ALS) door sporten, of over het gegeven dat er in Nederland zon 100 mensen per jaar onverwacht overlijden tijdens het beoefenen van hun sport. In sportscholen spuit met zichzelf vol met anabole steroïden, en voorheen gebruikte men groeihormoonpreparaten, die soms besmet bleken met de ziekte van Creutzfeldt-Jakob, een razendsnel verlopende vorm van dementie. Het lijkt er inderdaad op, zoals indertijd in Vrij Nederland stond, dat de helft van de bevolking aan sport doet en de andere helft hen naar het ziekenhuis rijdt.

Nu zou men kunnen tegenwerpen dat dit de kleine ongemakken zijn van een levensstijl die de Nederlandse bevolking aan een lang en gezond bestaan helpt. Ook deze mening lijkt op niets te berusten. Pearl concludeerde al in 1924 dat zware lichamelijke inspanning het leven zou bekorten. Dat blijkt voor het hele dierenrijk op te gaan. Uit vergelijkend onderzoek van Michel Hofman in het Herseninstituut is gebleken dat er twee factoren zijn die onze levensduur bepalen: de stofwisseling van het lichaam en de grootte van de hersenen. Hoe hoger de stofwisseling van het lichaam, hoe korter de levensduur. Dat klopt met de waarneming dat topsporters in Harvard korter leefden. De enorme lichamelijke inspanning bij sporten lijkt dus levensbekortend te zijn. De Amerikaanse onderzoeker Sohal vond dat hoe meer vliegbewegingen een vlieg maakt, hoe eerder hij dood neervalt. Voorkom je het verspillen van energie van vliegen door ze tussen twee plastic platen rond te laten scharrelen en zo het vliegen onmogelijk te maken, dan leven ze driemaal langer. Eén orgaan, de hersenen, beïnvloedt onze levensduur echter in de omgekeerde richting. Hoe groter en actiever de hersenen zijn, hoe langer de levensduur. Stimulatie van de hersenen lijkt ook de ziekte van Alzheimer uit te stellen en als de ziekte eenmaal is opgetreden, de symptomen van deze ziekte te kunnen verminderen. Omgekeerd zie je bij ziekten waarbij de hersenen te klein zijn, zoals microcephalie en downsyndroom, een kortere levensduur. Bovendien zouden eminente wetenschappers grotere hersenen hebben en ook langer leven. Je kunt de hersenen in grootte laten toenemen door ze te stimuleren met steeds weer nieuwe informatie, zoals experimenteel in een verrijkte omgeving. Het lijkt daarom een stuk gezonder, als je het tenminste leuk vindt, om naar topsport te kijken, dan het zelf te beoefenen. En als je toch absoluut aan sport wilt doen, dan kun je wellicht het beste gaan schaken.


Uit Wij zijn ons brein van Dick Swaab.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:27:30 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95119435
Ja, maar Ringo meent dat toch niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95120487
quote:
19s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:25 schreef Claudia_x het volgende:
Uit Wij zijn ons brein van Dick Swaab.
Goed stuk. Vermoedelijk kennen jullie Lichamelijk oefening van Midas Dekkers al; dat de hele sportillusie genadeloos geestig onderuit haalt.
pi_95121387
quote:
19s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:25 schreef Claudia_x het volgende:
Voor Gellius:

Uit Wij zijn ons brein van Dick Swaab.
Dat die man arts en neurobioloog is en dan toch een boekje met zinloze polemiek volschrijft, is natuurlijk wel schrijnend.
pi_95121932
Mooi. Ik verkondig ook altijd dat sport juist ongezond is. Ik weet me nu gesteund door een dubieus wetenschapper.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:27:53 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95121970
Sport is bewegen met haast.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_95122786
Sport is een rationele mythe; een concept waarvan breed wordt verondersteld dat deze goed is. Je moet je eraan conformeren omdat je anders je legitimiteit verliest. Je kunt het vergelijken met de hang naar marktwerking in de jaren negentig, citymarketing wat elke gemeente meent te moeten doen, of hoorcolleges, nog zo'n achterhaald idee. Sport is zo'n concept waar iedereen voetstoots vanuit gaat dat het goed is, ook al blijft de wetenschappelijke onderbouwing achter. Het wijst eerder in de tegengestelde richting. Bewegen is goed, sport niet. Je moet sporten wanneer je het leuk vindt, en niet mee koketteren als een schijnintellectueel die James Joyce leest.
pi_95122936
Toen Harry Mulisch in een van de eerste pagina's van De aanslag de vader des huizes Spinoza's Ethica laat lezen, heb ik het ingepakt en aan iemand cadeau gegeven.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:52:19 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95122993
Geil jij nou ontzettend op jezelf, Mainport?
The love you take is equal to the love you make.
pi_95123270
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:27 schreef k_man het volgende:
Mooi. Ik verkondig ook altijd dat sport juist ongezond is. Ik weet me nu gesteund door een dubieus wetenschapper.
Er is niks dubieus aan de beste man, al heeft hij in de jaren '80 enkele doodsbedreigingen gehad omdat hij beweerde dat seksuele oriëntatie niet door de sociale omgeving maar door het brein wordt voortgebracht. Daarover schreef Gerard Reve nog: "Toen pas bleek, welk een ernstig verzuim Professor Swaab had begaan: hij had voor zijn onderzoek geen voorafgaande toestemming gevraagd bij de homoseksuele vakbond, het C.O.C. Nu, de gevolgen lieten zich zien en horen: een grote groep gemotiveerde personen verscheen op Zondagmorgen voor Professor Swaab zijn woning in Amstelveen, roepende in koor en met grote stem: 'Dick, snijd in je eigen p(..)!' Wel eigenaardig, als men bedenkt dat Professor Swaab wel een onderzoek deed dat met seksualiteit te maken had, maar daartoe hersenen en géén geslachtsdelen onderzocht. Maar de aanhangers van die vakbond hebben geen hersenen doch wel geslachtsdelen, dus op een bepaalde manier klopt het."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95123836
quote:
5s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:52 schreef Lienekien het volgende:
Geil jij nou ontzettend op jezelf, Mainport?
Kortzichtige mensen maken vaak de fout zichzelf heel intelligent te vinden. Zolang ik me aan die megalomane neiging schuldig maak, geil ik op mezelf, maar het is wel een smerig soort geilen, zoals het geilen op een kind of een familielid, dat je weet dat er iets niet helemaal honderd met je is.
pi_95123852
Wat een slap stukje. Wat is sport? Wat hebben blessures met de algehele gezondheid te maken? En zou er dan niets goed zijn aan sport? Ik doe denk ik niet aan sport zoals hij dat beschrijft, ik beweeg. En ik voel me aangesproken.
Aldus.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:22:04 #47
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95124260
Sporters zullen hun sport altijd blijven verdedigen zoals junkies hun drug. Het sporten bevredigt nu eenmaal een zekere behoefte. Ik zeg: als iedereen maar gelukkig is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_95124430
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:22 schreef Ringo het volgende:
Sporters zullen hun sport altijd blijven verdedigen zoals junkies hun drug.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95126277
Ik wilde net gaan reageren met "sport = drugs O+" en toen had ik Ringo's post nog niet gelezen.

Ik ben trouwens 1x met 'n georganiseerde reis meegeweest. Dacht dat dat niets voor mij zou zijn maar koos er om praktische redenen (aanwezigheid openbaar vervoer in het betreffende gebied was zowat nihil) toch maar voor. Is me alleszins meegevallen. Niemand heeft zin om alsmaar gezellig te doen met de groep, dus iedereen gaat z'n eigen gang. Alleen de dagen waarop we urenlang opgepropt in het busje zaten vond ik naar.
pi_95126704
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:40 schreef Ringo het volgende:
Het beste zou zijn om zwakbegaafden helemaal geen onderwijs meer te geven, zodat er veel goede docenten vrijkomen voor hen die wel willen leren.
Ik verslikte me in mijn appelsap.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 6 april 2011 @ 18:17:32 #51
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_95129113
Schaken en de post bezorgen; dat vind ik wel weer genoeg.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 6 april 2011 @ 18:19:39 #52
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_95129201
Ik zal even een stukje van de sluier lichten van m'n aankomende toneelstukje. Weet iemand nog een mooi theater dat zich daarvoor wil lenen, buiten Den Haag?

quote:
Anton: Nou, Daniel, wat het is... in het bijzijn van Linda en, nou ja, wie dan ook eigenlijk, gedraag ik me zoals je zelf al terecht zei als een volslagen idioot. Nu zijn de meeste artsen die ik in mijn leven heb ontmoet ook volslagen idioten, dus in plaats van mijzelf voor proberen te doen als arts, doe ik mijzelf voor als volslagen idioot, zodat dat iedereen denkt dat ik een arts ben, hebbie'em?
Daniel: Ik heb hem.
Anton: Kijk, uhm... zo ingewikkeld is het ook allemaal niet hoor, doktertje spelen. Negen van de tien mensen die hier komen zijn kerngezond; dan die mensen waarvan ik ook maar het vreemdste vermoeden heb dat er iets met ze aan de hand zou kunnen zijn, die stuur ik door naar een internist. Zolang ik hier al zit heb ik dan ook helemaal niemand proberen te genezen. Dat zou toch bijzonder onethisch zijn geweest, vind je niet?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_95134661
quote:
19s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:25 schreef Claudia_x het volgende:

Uit Wij zijn ons brein van Dick Swaab.
Ik heb het boek van de kerstman gekregen en ben er ook wel blij mee. Je kunt er makkelijk stukjes uit lezen, en het dan weer even een tijdje laten liggen. Zijn stoicijnse houding vind ik wel sympathiek. Ik heb hem ook behandeld in mijn lessen maatschappijleer over justitie en het nut van het geven van straffen, vooral bij jonge delinquenten. Hij heeft daar een keer bij Pauw en Witteman over gesproken.

In deze uitzending vind ik hem geweldig:

http://player.omroep.nl/?aflID=3767836

[ Bericht 0% gewijzigd door mane op 06-04-2011 20:15:17 ]
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95135642
Dat is een van de weinige punten waarop ik het helemaal niet met hem eens ben, hoe hij het strafrecht zou willen inrichten. Maar het is wel een interessant gedachte-experiment!

Wat ik erg jammer vind aan het boek is dat het lastig is om in te schatten hoeveel overtuigend bewijs er is voor hetgeen hij vertelt. Hij probeert er wel wat nuance in aan te brengen, maar ik heb het idee dat hij vaak anekdotisch schrijft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95137371
Ik ben het ook niet per definitie 'eens' met hem, maar dat vind ik eigenlijk niet zo relevant. Het is gewoon nuttig dat hij vanuit zijn expertise een kijk geeft op hoe ons strafsysteem in elkaar zit, en wat daar wel/niet goed bij werkt. Hij levert daarmee een zinnige bijdrage aan een maatschappelijk debat. Het is natuurlijk wel een echte vakidioot, die alles alleen maar vanuit zijn vakgebied kan bekijken, O+ .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95137891
Ik vind het leuk dat je dat in een van je lessen hebt verwerkt. Ik houd erg van het ter discussie stellen van zaken die we voor vanzelfsprekend houden. Hoe gingen je leerlingen daarmee om?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:02:00 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95138064
quote:
5s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:19 schreef JAM het volgende:
Ik zal even een stukje van de sluier lichten van m'n aankomende toneelstukje. Weet iemand nog een mooi theater dat zich daarvoor wil lenen, buiten Den Haag?

[..]

Het Semperoper in Dresden is wel heel erg mooi.

Of het de juiste entourage voor jouw stuk is weet ik niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95138586
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het leuk dat je dat in een van je lessen hebt verwerkt. Ik houd erg van het ter discussie stellen van zaken die we voor vanzelfsprekend houden. Hoe gingen je leerlingen daarmee om?
Oh, die vonden het heel interessant en inderdaad: een nieuwe kijk op de dingen. Ze zuigen alles in zich op en hun mening kan nog erg heen en weer schieten. Later deden we een debat in de klas over de vraag of een veroordeelde pedofiel (die zijn straf heeft uitgezeten) mag worden geweerd uit zijn voormalige woonplaats. Meerdere leerlingen haalden toen Swaab aan en het bleek dat je Swaab zowel voor als tegen de stelling kon inzetten (met een beetje creativiteit). Dat werd echt een mooi debat waarbij de leerlingen zowel rationele als emotionele argumenten met verve in de strijd gooiden. O+ .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95138941
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:02 schreef LXIV het volgende:

Het Semperoper in Dresden is wel heel erg mooi.
[ afbeelding ]
Of het de juiste entourage voor jouw stuk is weet ik niet.
Dag soldaat! O+ :*
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_95138951
Ik vond het wel interessant dat Swaab ergens in een bijzin schreef dat het strafrecht ook een andere functie kan dienen dan resocialisatie, namelijk vergelding. Daar wordt tegenwoordig wel eens op neergekeken, maar Kant was er bijvoorbeeld een voorstander van.

Veroordeelde pedofielen die hun straf hebben uitgezeten zijn maar lastig. :{
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95139147
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het wel interessant dat Swaab ergens in een bijzin schreef dat het strafrecht ook een andere functie kan dienen dan resocialisatie, namelijk vergelding. Daar wordt tegenwoordig wel eens op neergekeken, maar Kant was er bijvoorbeeld een voorstander van.
Punitief, reperatoir en preventief, dat zijn tegenwoordig de redenen om straffen op te leggen. Er wordt tegenwoordig heel erg hard geroepen dat er vooral strenger gestraft moet worden, zonder dat die mensen zich realiseren wat dit voor gevolgen heeft voor bijvoorbeeld resocialisatie.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_95139237
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:19 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Punitief, reperatoir en preventief, dat zijn tegenwoordig de redenen om straffen op te leggen. Er wordt tegenwoordig heel erg hard geroepen dat er vooral strenger gestraft moet worden, zonder dat die mensen zich realiseren wat dit voor gevolgen heeft voor bijvoorbeeld resocialisatie.
Ik denk dat mensen wel weten wat voor gevolgen het heeft voor resocialisatie maar dat gewoon minder belangrijk vinden. Dat moet ook kunnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95139341
Als Robert M. straks bij mij in de wijk zou willen gaan wonen zou ik klaarstaan met een spuitbus om 'Pedo' op zijn huis te spuiten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95140079
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:21 schreef Claudia_x het volgende:

Ik denk dat mensen wel weten wat voor gevolgen het heeft voor resocialisatie maar dat gewoon minder belangrijk vinden. Dat moet ook kunnen.
Dat is wel een beetje gek, als je je realiseert dat de meeste criminelen ooit weer vrij komen.
En wat pedofielen betreft ben ik het met je eens, als je van iemand verwacht dat ie zal recidiveren, dan is het wel bij pedofielen. Gelukkig worden veel pedofielen levend begraven in TBS, dat ondanks alle heisa een zeer succesvol systeem is.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_95140689
Het is minder gek als je van mening bent dat sommige criminelen nooit meer vrij zouden moeten komen, of als je denkt dat vanaf een bepaalde opsluitingsduur de kansen op een geslaagde resocialisatie niet echt meer toenemen. (Weet je misschien of over dat laatste iets bekend is?)

Tja, ik zou niet zo goed weten wat je anders met pedofielen moet. Als ik het me goed herinner was Swaab vrij kritisch over bijvoorbeeld chemische castratie als voorwaarde om weer de maatschappij in te mogen. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95141560
Pedofielen moet je gewoon tussen de "normale" gevangenen gooien. Probleem lost zich vanzelf op.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:57:17 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95141617
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:56 schreef beeer het volgende:
Pedofielen moet je gewoon tussen de "normale" gevangenen gooien. Probleem lost zich vanzelf op.
Blij te lezen dat er nog iemand in dit elite-forum voor het Gesundenes Volksempfinden zorgt nu ik me er maar weinig meer laat zien!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95141721
Over het algemeen geldt: hoe langer je opgesloten hebt gezeten, hoe kleiner de kans dat je na vrijlating op het rechte pad blijft. Wat dat betreft helpt langer straffen niet tegen meer misdaden.
Maar je kunt nu eenmaal niet iedereen levenslang opsluiten, want levenslang is ook echt levenslang, ook in Nederland.
Moet iedere moordenaar zijn dagen slijten in de cel? De ene moord is de andere niet, en de echt extreme gevallen komen inderdaad nooit meer vrij. Gelukkig worden in Nederland maar zo'n vijftig moorden/doodslagen per jaar gepleegd. Veel daarvan worden door mensen in een vlaag van verstandsverbijstering gepleegd. Moeten deze mensen hun levensdagen in de cel slijten?

De echt doorgedraaide types krijgen TBS, en vergis je niet, daar zitten nogal wat mensen die echt nooit meer vrij komen. Toevallig ken ik twee mensen die in de TBS werken, één daarvan promoveert over enkele jaren over de effectiviteit van TBS, en een van haar voorlopige conclusies is dat de recidive zeer laag is, veel lager dan bij mensen die uit de gevangenis komen. Wellicht dat dankzij haar onderzoek meer TBS opgelegd zal worden.

Pedofielen, ja, die kun je niet 'genezen', het is eenmaal hun geaardheid. Met medicijnen zijn hun verlangens wel te onderdrukken, maar ja je hebt de garantie niet dat ze die innemen En voor de recidivisten: eeuwige TBS of castratie.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_95142270
Maar is er ook een soort bodemeffect? Dat over het algemeen de kans op een succesvolle resocialisatie vanaf x jaar gevangenisstraf niet meer afneemt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 april 2011 @ 22:10:54 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95142623
Jullie zijn, net als de rechterlijke macht in Nederland, te hoog opgeleid, te wetenschappelijk gevormd, om nog te begrijpen waar straffen wezenlijk om draait. En dat is bloedwraak.
Wat interesseert het mij nu wanneer de kans op resocialisatie het grootst is om daarop de gevangenisstraf af te stemmen? Er moet vergolden worden, de balans weer in evenwicht.
Oog om oog, tand om tand.
En voor de dader ook het beste, want daarmee wordt zijn schuld vereffend.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95142873
Ongetwijfeld Claudia, maar maakt dat erg veel uit? Ik zou de precieze cijfers nog even na moeten vragen, maar zo even uit de losse pols:
De gemiddelde recidive van mensen die een gevangenisstraf hebben uitgezeten is ongeveer 75%. De gemiddelde recidive van mensen die uit TBS komen is zo'n 8%.
Zo bezien zou je bij voorbaat al kunnen concluderen dat resocialisatie bij veel mensen kansloos is. Overigens zouden veel mensen die nu in de gevangenis zitten baat hebben bij TBS, maar geen gevangene heeft daar natuurlijk zin in.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_95143151
Natuurlijk maakt dat uit! Als het verschil tussen 10 en 15 jaar straf voor de resocialisatie niet uitmaakt dan is dat een factor minder om rekening mee te houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95143198
Pure wraak, daar is het Amerikaanse systeem op gebaseerd soldaat. Gevolg is dat de criminelen daar harder zijn dan hier, en nog harder worden in de bak. En na vrijlating gaan ze vrolijk weer verder.
Of je moet ze inderdaad levenslang oplsluiten, dan ben je van het gezeur af, ook na een relatief klein vergrijp.
Realiseer je wel dat de meeste criminelen relatief klein beginnen. Amerikaanse gevangenissen maken monsters van die lui, als ze vrij komen beginnen ze meteen aan het harde werk. Dan hebben ze vijf jaar gezeten voor een inbraak, dat moet dan maar levenslang worden, voor de zekerheid.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_95143295
Daarom deed Kant ook niet aan utilitarisme.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95143566
En natuurlijk moeten pedofielen en de mensen die mij en de mijnen iets aandoen aan de hoogste boom worden opgeknoopt.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 6 april 2011 @ 22:25:14 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95143621
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:19 schreef Thisbe het volgende:
Pure wraak, daar is het Amerikaanse systeem op gebaseerd soldaat. Gevolg is dat de criminelen daar harder zijn dan hier, en nog harder worden in de bak. En na vrijlating gaan ze vrolijk weer verder.
Of je moet ze inderdaad levenslang oplsluiten, dan ben je van het gezeur af, ook na een relatief klein vergrijp.
Realiseer je wel dat de meeste criminelen relatief klein beginnen. Amerikaanse gevangenissen maken monsters van die lui, als ze vrij komen beginnen ze meteen aan het harde werk. Dan hebben ze vijf jaar gezeten voor een inbraak, dat moet dan maar levenslang worden, voor de zekerheid.
Hmm. Ok, dat willen we natuurlijk ook niet. Maar ik vind dat Nederlandse criminelen toch vaak gezien worden als slachtoffers van hun genenpakket/maatschappij/omstandigheden en eerder als patiënten behandeld worden dan als, tja, criminelen. Het is natuurlijk zonde om het 19-jarige Marokkaanse straatschoffie zo lang en hard in het gevang te gooien dat hij als hij 2 jaar later vrijkomt nooit iets anders meer gaat doen dan stelen.
Maar er zijn toch ook gevallen van hardnekkige en keiharde criminelen die binnen ons rechtsysteem die softe aanpak gewoon misbruiken. En het volk heeft ook recht op bloed.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 6 april 2011 @ 22:26:34 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95143714
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:24 schreef Thisbe het volgende:
En natuurlijk moeten pedofielen en de mensen die mij en de mijnen iets aandoen aan de hoogste boom worden opgeknoopt.
Iemand die MIJN fiets jat mag van mij (op het moment van ontdekking) gewoon op straat gefusilleerd worden. Maar gelukkig zijn de slachtoffers niet de rechters.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95143864
Ben ik met je eens. Zo'n Holleeder die bijna ongestraft zijn gang kan gaan, hij spuugt de rechtsstaat zowat in het gezicht. Niemand die tegen hem durft te getuigen, en zonder getuigenissen of ander direct bewijs geen veroordeling.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_95144056
Dat is ook wat mij tegenstaat aan het boek van Swaab, LXIV, dat mensen gezien worden als het 'slachtoffer' van hun hersenen. Al weet ik ook niet goed wat ik ertegenover kan stellen. Ik wil graag in een vrije wil geloven, maar ik heb geen enkel zinvol argument tegen het idee van de mens als machine.

Maar goed, jij hebt je religie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 april 2011 @ 22:34:47 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95144339
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is ook wat mij tegenstaat aan het boek van Swaab, LXIV, dat mensen gezien worden als het 'slachtoffer' van hun hersenen. Al weet ik ook niet goed wat ik ertegenover kan stellen. Ik wil graag in een vrije wil geloven, maar ik heb geen enkel zinvol argument tegen het idee van de mens als machine.

Maar goed, jij hebt je religie.
Nou, feitelijk zijn mensen natuurlijk ook óf het slachtoffer van hun slechte aanleg (genen), of van hun slechte jeugd (opvoeding) of van de slechte omgeving waarin ze terecht zijn gekomen. Dat is voor mij echter geen reden om ze te ontzien bij straffen.

Iemand die zonder tegenprestatie talent gekregen heeft wordt ook meer betaald. Zo werkt de wereld nu eenmaal.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95144605
Ik heb een mooie cursusreeks daarover gehad van prof Buruma (die nu ondanks protesten van Wilders naar de Hoge Raad gaat). In hoeverre kan een mens verantwoordelijk gesteld worden voor zijn daden? Het leuke was dat er allerlei hoogleraren voorbij kwamen om hun zegje te doen: artsen; psychologen; ook een neuroloog en rechtsgeleerden.

Het is vaak een combinatie van factoren: veel criminelen hebben een lage tolerantiegrens, een laag adrenalinegehalte (ze worden niet snel ergens bang van); komen uit een slecht milieu, enzovoorts, enzovoorts. Soms weten ze ook gewoon niet beter, en dat verklaart voor een gedeelte het succes van TBS: sommige mensen moet gewoon geleerd worden dat het niet normaal is om iemand te slaan als je het niet met diegene eens bent. Dat klinkt lachwekkend, maar dit schijnt ongelooflijk vaak voor te komen. Zegt een TBS'er tegen die vriendin van mij: "Sla jij nooit iemand als je boos bent?"
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 6 april 2011 @ 22:39:03 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95144674
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, feitelijk zijn mensen natuurlijk ook óf het slachtoffer van hun slechte aanleg (genen), of van hun slechte jeugd (opvoeding) of van de slechte omgeving waarin ze terecht zijn gekomen. Dat is voor mij echter geen reden om ze te ontzien bij straffen.

Iemand die zonder tegenprestatie talent gekregen heeft wordt ook meer betaald. Zo werkt de wereld nu eenmaal.
De enige reden om iemand te 'ontzien' (milder te straffen dan je onderbuik zou willen toelaten) is toch juist de aanname dat diegene, door die milde strafbehandeling, sneller op het rechte pad terugkeert?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 6 april 2011 @ 22:41:56 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95144901
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

De enige reden om iemand te 'ontzien' (milder te straffen dan je onderbuik zou willen toelaten) is toch juist de aanname dat diegene, door die milde strafbehandeling, sneller op het rechte pad terugkeert?
Dat is de zuiver rationele benadering. Je hebt ook nog de emotioneel-softe benadering "ze zijn eigenlijk zo zielig" en de emotioneel-harde benadering "wij willen bloed zien".
Ik denk dat 10% van de criminelen werkelijk psychisch gestoord is en de overigen niet in staat zijn om in een feitelijk ontaarde, tegen-natuurlijke maatschappij als de onze geworden is, te functioneren. Die zouden het in een 12e eeuws plattelandsdorpje van 400 inwoners en enorm veel cohesie en sociale controle misschien best wel aardig doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95144906
Misschien moeten mensen niet 'milder' behandeld worden door kortere gevangenisstraffen, maar ánders. Misschien moeten mensen veel massaler heropgevoed worden in TBS-klinieken.

Niettemin een erg lastige discussie.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 6 april 2011 @ 22:42:57 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95144983
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:42 schreef Thisbe het volgende:
Misschien moeten mensen niet 'milder' behandeld worden door kortere gevangenisstraffen, maar ánders. Misschien moeten mensen veel massaler heropgevoed worden in TBS-klinieken.

Niettemin een erg lastige discussie.
Ja, maar ook een erg interessante, waar het strafrecht de filosofie raakt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95145298
'Zo werkt de wereld nu eenmaal' is een drogreden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95145386
Daarom vond ik die collegereeks ook waanzinnig interressant, en vind ik het jammer dat het maar eenmalig was. Natuurlijk wel lekker studeerkamergeleuter allemaal.

Ik denk dat je weleens gelijk zou kunnen hebben wat de sociale cohesie en controle betreft, veel mensen zouden gebaat zijn bij meer controle, en minder vrijheden. Ik ben dan ook een groot voorstander van uitbetaling in voedselbonnen en het ontnemen van allerlei rechten zoals het kiesrecht van bepaalde groepen mensen in de maatschappij.
Wellicht kunnen we ze ook bijelkaar in een wijk zetten met een hek eromheen.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_95145397
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:41 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat 10% van de criminelen werkelijk psychisch gestoord is en de overigen niet in staat zijn om in een feitelijk ontaarde, tegen-natuurlijke maatschappij als de onze geworden is, te functioneren. Die zouden het in een 12e eeuws plattelandsdorpje van 400 inwoners en enorm veel cohesie en sociale controle misschien best wel aardig doen.
Ik was vergeten hoe dom je uit de hoek kunt komen, LXIV!

Nee, dat was niet helemaal terecht. Die laatste opmerking is heel zinvol.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95145540
Zo zit de wereld wel degelijk in elkaar Claudia, sommige dingen kun je nauwelijks beredeneren.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_95145612
Maar dat is geen argument voor waarom de wereld zo in elkaar zou moeten zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 april 2011 @ 22:54:38 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95145863
quote:
4s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was vergeten hoe dom je uit de hoek kunt komen, LXIV!

Nee, dat was niet helemaal terecht. Die laatste opmerking is heel zinvol.
Streek ik je nu met mijn cohesie-opmerking tegen je liberale hart in Claudia? Het gaat er mi niet zozeer om welk politiek ideaal je aanhangt, dat voor jou best werkzaam kan zijn, maar wat de feitelijke realiteit is. En dan denk ik dat de huidige maatschappij te complex en individualistisch is voor een deel van de mensen. Voor een groot deel van de mensen ook niet, want die functioneert wel.

Onze hersenen zijn grotendeels nog stil blijven staan bij het tijdperk waarin we het grootste deel van onze evolutie hebben doorgemaakt. Daarom ook bijvoorbeeld onze behoefte aan vet en suikers, ooit waardevolle grondstoffen die je zeker tot je moest nemen als je de kans kreeg, nu te overvloedig aanwezig en dus schadelijk. De een kan daar beter mee omgaan dan de anderen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95146073
Nee, ik vind dat je te anti-maakbaarheid bent, LXIV. Ik deel je mensbeeld niet.

Gellius, ben je nu trots op me?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95146175
Eens met de soldaat.
En nu ga ik in mijn nest liggen!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 6 april 2011 @ 23:02:31 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95146353
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, ik vind dat je te anti-maakbaarheid bent, LXIV. Ik deel je mensbeeld niet.

Gellius, ben je nu trots op me?
Sinds ik kinderen heb ben ik me weer meer bewust geworden van de beperkte invloed die je uit kunt oefenen op het karakter van een kind. Wat er in zit, zit er in. Je kunt hooguit de scherpe kantjes er een beetje afschaven. Dat heet dan opvoeden.
Het allerbelangrijkste is het geven van de juiste naam. NOMEN EST OMEN. Daarom heb ik mijn oudste dochter Anne genoemd. Die is serieus, zorgzaam en luistert goed. Mijn jongste dochter heet Fleur. Die is vrolijk en onbekommerd. Dit is ook precies zo uitgekomen.
Al het overige is eigenlijk maar gerommel in de marge.

Als ik mij niet vergis betekent Claudia de kreupele. Hoe ik dat moet rijmen met jouw persoonlijkheid weet ik niet. Misschien het hinken op twee gedachten tussen je intuitie en je verstand.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95146733
Nounou soldaat, zo kan ie wel weer. Ik heb even snel gegoogeld of mijn naam wel een fatsoenlijke betekenis heeft, maar gelukkig kan ik met een gerust hart gaan slapen.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 6 april 2011 @ 23:18:24 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95147396
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:08 schreef Thisbe het volgende:
Nounou soldaat, zo kan ie wel weer. Ik heb even snel gegoogeld of mijn naam wel een fatsoenlijke betekenis heeft, maar gelukkig kan ik met een gerust hart gaan slapen.
:*
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95150254
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

De enige reden om iemand te 'ontzien' (milder te straffen dan je onderbuik zou willen toelaten) is toch juist de aanname dat diegene, door die milde strafbehandeling, sneller op het rechte pad terugkeert?
Of omdat je diegene onmogelijk verantwoordelijk kunt houden voor z'n daden. Kun je een gestoorde verwijten dat-ie gestoorde dingen doet? Moet je iemand keihard straffen die geen enkel benul heeft van hetgeen hij gedaan heeft?

Naar mijn idee hebben mensen vaak onterecht het idee dat TBS'ers gevangenen zijn. Het zijn inderdaad patiënten. Het is de verantwoordelijkheid van de maatschappij om zichzelf tegen het gedrag van die mensen te beschermen, maar dat hoeft niet te betekenen dat je ze onderwerpt aan je meest primaire wraakgevoelens.

Mensen die hun abjecte verlangens niet (al dan niet kunstmatig) kunnen leren beheersen moeten levenslang worden opgesloten, maar dus vooral om ons tegen ze te beschermen en veel minder vanuit de idee van vergelding.
  donderdag 7 april 2011 @ 01:38:27 #98
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_95153243
Ik heb een scheetje gelaten. Wat een geoudehoer toch allemaal weer, :r.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 7 april 2011 @ 01:41:11 #99
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_95153290
De beschermer van het volk, de koning der everzwijnen. Dát zijn pas namen mensen. B-).
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_95154379
"Ik denk dat mensen wel weten wat voor gevolgen het heeft voor resocialisatie maar dat gewoon minder belangrijk vinden. Dat moet ook kunnen."

"Jullie zijn, net als de rechterlijke macht in Nederland, te hoog opgeleid, te wetenschappelijk gevormd, om nog te begrijpen waar straffen wezenlijk om draait. En dat is bloedwraak."

Van LXIV begrijp ik het nog wel. Dat is een dichtgetikte militair die hoog van de toren blaast op familievisites - of tegen iedere willekeurige vreemdeling die hij tegenkomt. Zijn dochtertjes zullen hem over een paar jaar wel niet zo serieus meer nemen. Maar Claudia zou een PhD moeten voorstellen, die nota bene cum laude in de filosofie is afgestudeerd.

Ik zwelg hierin.
pi_95155692
Goedemorgen!
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 7 april 2011 @ 08:49:21 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95156100
Als we er nou eens mee beginnen om alle fietsers weer goed te leren dat ze hun hand moeten uitsteken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95156166
De leerlingen haalden er geen Kant of Buruma bij, maar verder kwamen de argumenten wel zo ongeveer op hetzelfde neer. Ik snap niet waarom het 'studeerkamergeleuter' zou zijn, of typisch hoogopgeleid geoudehoer, als je niet alleen op basis van emotie maar ook op basis van verstand hierover probeert te debatteren.

Verder geloof ik niet dat Swaab de mens neerzet als 'slachtoffer' van zijn hersenen. Hij kijkt rationeel naar wat op basis van zijn onderzoek de beste methode zou zijn om met bijvoorbeeld pedofielen in de samenleving om te gaan. Als je de verwachting hebt dat deze mensen eenvoudigweg hun gedrag zullen aanpassen, omdat men dat van ze verlangt, dan denk je verkeerd. Dat soort dingen legt hij goed uit. Maar hij neemt nooit de eigen verantwoordelijkheid weg, hooguit geeft hij aan dat de gemeenschap wellicht verantwoordelijker om kan gaan met deze problematiek, en hij beweert ook nergens dat je mensen hun daden niet zou mogen aanrekenen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95156401
En wat betreft vrije wil: die bestaat wel. Maar die is wel veel beperkter dan wij zouden willen (toegeven), denk ik. Aan de andere kant: als ik zo om me heen kijk en naar mijn eigen leven kijk, dan zou ik wel heel suf zijn als ik niet zou zien dat wij het product zijn van genen, opvoeding en omgeving. En dat het stukje vrije wil daarbij minimaal is.

Maar het zou natuurlijk idioot zijn als je daarmee ook de eigen verantwoordelijkheid weg zou redeneren. Wellicht niet zo'n uitstekende filosofe, maar ik vind dat Hannah Arendt hierover veel zinnige dingen heeft geschreven (over het Eichmann proces).
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95157411
Dwazen die zeggen dat we geen vrije wil hebben moet je gewoon met een kettingzaag het hoofd eraf zagen. En dan zeg je 'oeps kon er niks aan doen'.
pi_95157808
En dan de rest van je leven in een TBS-kliniek doorbrengen. Kei gezellig.
pi_95158596
Ik zag afgelopen maandag de documentaire Paviljoen 7.

http://www.hollanddoc.nl/(...)814714¤tPage=1

Wist ook niet zo goed wat ik daar van moest denken, eigenlijk. :{ .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  donderdag 7 april 2011 @ 10:29:26 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95158655
quote:
15s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:27 schreef mane het volgende:
Ik zag afgelopen maandag de documentaire Paviljoen 7.

http://www.hollanddoc.nl/(...)814714¤tPage=1

Wist ook niet zo goed wat ik daar van moest denken, eigenlijk. :{ .
Heb ik ook gezien. Had er ook een raar gevoel bij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95162719
Waar gaat het over?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:29:53 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95162796
quote:
Op maandagavond 28 maart zendt NCRV Dokument de schokkende documentaire Paviljoen 7 van Zoli Schwarcz uit. De documentaire toont de dagelijkse praktijk van het Penitentiair Psychiatrisch Centrum (PPC) op de dertiende verdieping van de Penitentiaire Inrichting Over-Amstel in Amsterdam, beter bekend als de Bijlmerbajes. Volkert van der G. zat na de moord op Pim Fortuyn de eerste weken gedetineerd in het PPC, waar hij 24 uur per dag met cameras werd bewaakt. Op Paviljoen 7, de Intensive Care-afdeling van het PPC, worden gedetineerden behandeld die in een ernstige psychiatrische crisis zijn beland. De meesten van hen zijn psychotisch, sommige van hen suïcidaal. In onze reguliere gevangenissen zijn deze gedetineerden niet meer te behandelen.
Rest
The love you take is equal to the love you make.
pi_95163087
Heb ik ook gezien, maar ik vond het een niet al te beste documentaire.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:38:44 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95163117
En waarom niet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_95176255
Niet genoeg lekkere wijven
  donderdag 7 april 2011 @ 19:24:47 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95180514
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 03:06 schreef Mainport het volgende:
Van LXIV begrijp ik het nog wel. Dat is een dichtgetikte militair die hoog van de toren blaast op familievisites - of tegen iedere willekeurige vreemdeling die hij tegenkomt. Zijn dochtertjes zullen hem over een paar jaar wel niet zo serieus meer nemen. Maar Claudia zou een PhD moeten voorstellen, die nota bene cum laude in de filosofie is afgestudeerd.
.
Jij Mainport. Jij begrijpt helemaal niets.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95180710
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:38 schreef Lienekien het volgende:
En waarom niet?
Lastig uit te leggen. Ik houd normaal gesproken erg van zulke documentaires en was er speciaal voor gaan zitten, maar het greep me niet. Er zat ook geen duidelijke verhaallijn/samenhang in. Ik geloof dat ik zelfs ben afgehaakt op een bepaald moment.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95183835
'navond.

De verhalen die ik uit de gevangenis hoor zijn vaak weinig opwekkend. Maar goed, laatst eentje alsnog achteraf onschuldig verklaard, dus dat was wel.. tsja. Ik weet eigenlijk niet wat dat is. Goed? Fout?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_95206456
Het komt er in de discussie tussen de bleke studeerkamergeleerden en de blozende Jantjes uiteindelijk neer op de kwestie of je het erger vindt dat er af en toe een onschuldige gestraft wordt, of dat er af en toe een schuldige onbestraft blijft.
pi_95207407
Nee Gellius, daar komt het dus niet op neer.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_95207604
O. Verdorie.
pi_95207828
Waar het op neer komt is dat de taal spelletjes met ons speelt.

pi_95208644
Hm nee, daar komt het ook niet op neer, zoodje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:52:57 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95209382
Waar het op neer komt, is dat we uiteindelijk allemaal doodgaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95209493
Ivan is vandaag voor de derde keer naar het kinderdagverblijf en het gaat heel goed!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:57:20 #124
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95209503
Waar het op neer komt is de ondergrond.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95209602
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is vandaag voor de derde keer naar het kinderdagverblijf en het gaat heel goed!

[ afbeelding ]
Mooi! Wat een kromme beentjes. En waarom 'nu pas' naar de crèche?
Aldus.
pi_95209663
Er was nu pas een plek, Z., en daar hadden we nog mazzel mee ook. (Er is net een nieuwe groep geopend.) Hij had wel in januari al naar een ander kinderdagverblijf kunnen gaan, maar daar waren we niet echt over te spreken. Lena gaat volgende week wennen.

Ja, die benen zijn ongelooflijk krom.

Hoe gaat het nu met je dochter en het naar school gaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:02:27 #127
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95209669
Lijkt Jan Wouters wel, of John Wayne.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95209674
Z, die beentjes moet Claudia binnenkort maar even breken, zodat ze daarna weer recht groeien. Verder is een polaroid-filter supergaaf.
pi_95209797
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
Er was nu pas een plek, Z., en daar hadden we nog mazzel mee ook. (Er is net een nieuwe groep geopend.) Hij had wel in januari al naar een ander kinderdagverblijf kunnen gaan, maar daar waren we niet echt over te spreken. Lena gaat volgende week wennen.

Ja, die benen zijn ongelooflijk krom.

Hoe gaat het nu met je dochter en het naar school gaan?
Je ziet wel vaker van die kleintje met kromme beentjes. Met m'n dochtertje gaat het steeds beter. Ze vind het in ieder geval leuk en gaat steeds meer mee doen, ze is wel kapot aan het einde van de week, dat komt vooral omdat ze de hele tijd op alles wat er gebeurd alert is. We moeten nog aan de BSO beginnen maar dat komt ook wel goed.
Aldus.
pi_95209832
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:02 schreef zodiakk het volgende:
Z, die beentjes moet Claudia binnenkort maar even breken, zodat ze daarna weer recht groeien.
Daar heeft B. zo zijn eigen methode voor:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:09:11 #131
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95209876
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is vandaag voor de derde keer naar het kinderdagverblijf en het gaat heel goed!

[ afbeelding ]
Die foto, is die toevallig met een Holga gemaakt?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95210163
Het is een iPhone-foto die gemaakt is met een app die ontzettend 2010 is maar waar ik net pas achter ben gekomen omdat ik hopeloos achterloop.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95210890
Nog even over straffen gesproken. Dit lijkt me een bemoedigende ontwikkeling.
pi_95210910
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar heeft B. zo zijn eigen methode voor:

[ afbeelding ]
pi_95211473
Ik moet vanmiddag naar de tandarts. Ben nog steeds aan het twijfelen of ik niet af moet bellen; neus zit een beetje dicht en je kunt daar vaak zo lastig ademen door je mond, als ze bezig zijn. Nu denk ik dat ik er maar gewoon heen moet gaan en kijken of het lukt, maar ja... ze kunnen ook niet ergens halverwege stoppen met het vullen van een gaatje. Dat moet toch afgemaakt worden.

Wat te doen? :?
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:57:54 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95211604
Neusspray halen en/of even met de praktijk bellen voor advies.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95211627
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:55 schreef k_man het volgende:
Ik moet vanmiddag naar de tandarts. Ben nog steeds aan het twijfelen of ik niet af moet bellen; neus zit een beetje dicht en je kunt daar vaak zo lastig ademen door je mond, als ze bezig zijn. Nu denk ik dat ik er maar gewoon heen moet gaan en kijken of het lukt, maar ja... ze kunnen ook niet ergens halverwege stoppen met het vullen van een gaatje. Dat moet toch afgemaakt worden.

Wat te doen? :?
Gewoon gaan, en zeggen dat je neus dicht zit. Daar houden ze echt wel rekening mee.
En na afloop mag je een speeltje uitzoeken!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_95211825
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:55 schreef k_man het volgende:
Ik moet vanmiddag naar de tandarts. Ben nog steeds aan het twijfelen of ik niet af moet bellen; neus zit een beetje dicht en je kunt daar vaak zo lastig ademen door je mond, als ze bezig zijn. Nu denk ik dat ik er maar gewoon heen moet gaan en kijken of het lukt, maar ja... ze kunnen ook niet ergens halverwege stoppen met het vullen van een gaatje. Dat moet toch afgemaakt worden.

Wat te doen? :?
Niet zo aanstellen en gewoon gaan.
Aldus.
pi_95211891
Ja, ik overleg wel even. Ik zou gaan voor een aantal grotere gaatjes, maar ik moet sowieso nog een keer komen voor twee beginnende gaatjes. Desnoods draaien ze die volgorde even om.
pi_95212384
Beter je tanden poetsen en niet zoveel snoepen!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:22:44 #141
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95212623
Een oud schoolproject van mij:
Op verzoek van een vriend van mij alle zooi die we toen gemaakt hebben op Youtube gezet.
Ik vind het nog steeds grappig eigenlijk...
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95213281
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:16 schreef Thisbe het volgende:
Beter je tanden poetsen en niet zoveel snoepen!
Het is herstel van oud zeer. Ze hebben pas weer zo'n röntgenfoto van de hele boel gemaakt en daar wat dingen op geconstateerd die met het blote oog niet te zien zijn. Heeft zich dus in een periode van vier jaar - sinds de vorige foto - ontwikkeld.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:43:32 #143
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95213398
Beginnende gaatjes doen ze bij mij niks aan.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95213469
Er is natuurlijk een punt dat beginnend dreigt over te gaan in gevorderd. :) Eén van de 'beginnende' gaatjes zit er feitelijk al jaren, maar moet nu toch aangepakt worden. Zegt ze.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2011 12:46:32 ]
pi_95213549
Tijd om te gaan! :W :{
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 13:14:35 #146
42184 crew  DaMart
pi_95214615
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:47 schreef k_man het volgende:
Tijd om te gaan! :W :{
Succes!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_95214911
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:43 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Beginnende gaatjes doen ze bij mij niks aan.
Dan heb jij een betere tandarts dan K-man. Iedere diepe groef wordt een beginnend gaatje genoemd, en tegenwoordig wordt bij tandheelkunde preventief ingrijpen gestimuleerd. Ik heb ook een diepe groef in een kies die na vijftien jaar nog steeds geen gaatje is.
Zoals papa pleegt te zeggen': "Zo mooi als de natuur het maakt kan ik het niet maken." O+ :o
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_95215121
Nog nooit in mijn leven gaatjes gehad. My only redeeming feature
pi_95215262
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:26 schreef beeer het volgende:
Nog nooit in mijn leven gaatjes gehad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:43:32 #150
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95215901
Wat vinden jullie van mijn filmpje?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95216290
quote:
Op donderdag 7 april 2011 19:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij Mainport. Jij begrijpt helemaal niets.
Gast jij bent echt superdom. Het schoolvoorbeeld van een imbeciele forumgebruiker wat de media en wetenschap bedoelen als ze het hebben over de enorme hoeveelheid stront die op internet staat.
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:59:45 #152
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95216436
Popcorn.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95216475
Ik heb sinds mijn 22ste gewoon een gat in mijn mond waar normaal een kies zat. De betreffende kies heeft mij veel pijn en de samenleving vele duizenden euro's gekost aan gaatjes vullen, wortelkanaalbehandelingen en kronen. Uiteindelijk moest-ie getrokken worden, vanwege een acute ontsteking bij de wortelpunten. Zondagmorgen,na een slapeloze nacht, zijn meerdere tandartsen een uur bezig geweest om de kies te trekken. Het was de Muammar Gadhaffi van mijn gebit.
pi_95218456
Zoveel lijden, en nóg is het niets vergeleken met bevallen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95218690
Ik heb het overleefd. :P

Ik ben al geen held wat betreft tandartsbezoek (valt het op? :P ) en dit is én een nieuwe én m'n neus zat dus dicht én het is best veel werk. Even met haar overlegd en besloten nu twee plekjes aan de voorkant te doen, omdat ze zelf aangaf dat ademen door de mond heel lastig kan zijn als ze achterin bezig is. :)

Volgende week zaterdag gaan we de drie achterin doen. Voor mijn gemoed scheelt het ook dat ik haar nu al eens heb meegemaakt en dat blijkt dat een toezegging van tien minuten werk ook echt tien minuten werk is en geen twintig. :)
pi_95218830
Nu nog wachten tot de verdoving iets afneemt en ik weer normaal kan drinken. Ik kwijl alles onder. :')
pi_95221247
Hoepel op met die belachelijke tandartsgesprekken elke maand. Jullie hebben elkaar echt geen zak te melden. Ik ben de enige die wat fatsoenlijks bijdraagt
pi_95221452
Ik zal eraan denken je volgende week zaterdag weer bij te praten, MP.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:12:47 #159
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_95221765
Eerlijkheidshalve heb ik nog nooit iemand erop kunnen betrappen iets fatsoenlijks bij te dragen, mijzelf al het minste. Ik dacht dat dat juist nu de charme van de hele TTKLPT was.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:39:05 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95222851
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:55 schreef Mainport het volgende:

[..]

Gast jij bent echt superdom. Het schoolvoorbeeld van een imbeciele forumgebruiker wat de media en wetenschap bedoelen als ze het hebben over de enorme hoeveelheid stront die op internet staat.
Als je begint met 'Gast' dan weet ik al genoeg.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95222963
Ik ga maandag weer naar Dennis. Mijn mondhygiënist.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:58:09 #162
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95223632
Ik dacht Dennis Tuinman.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:12:22 #163
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95224215
Mainport, wanneer ben je weer eens in het mooie Nijmegen?
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:17:36 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95224440
Ik ga naar een nieuwe tandarts. In mei.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:18:13 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95224464
Hoi Frollo, leuk gehad?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 april 2011 @ 18:40:34 #166
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95227745
Zekers!

Ik kon me moeilijk een voorstelling maken van Berlijn. Het leek me een stad die vooral is getekend door WOII en de Koude Oorlog en dat is nou net een periode die me niet bovenmatig interesseert. David Bowie, Lou Reed en Christiane F. maakten het beeld compleet van een vieze, grauwe stad. En dat bleek allemaal te kloppen, maar wat Bowie me nooit had verteld, is dat het er vooral gewoon gezellig is.

En het Duitse bier is ook puik. Ik hoefde er tot mijn verbazing niet zo van te pissen als van het bier van hier.
pi_95228226
Berlijn is best tof. :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 19:12:24 #168
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95229247
Het wonder van Duits (Tsjechisch, Pools) bier. Smakelijker, zuiverder, minder pissen, minder hoofdpijn. Ons door God geschonken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 8 april 2011 @ 19:31:12 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95230196
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 18:40 schreef Frollo het volgende:
Zekers!

Ik kon me moeilijk een voorstelling maken van Berlijn. Het leek me een stad die vooral is getekend door WOII en de Koude Oorlog en dat is nou net een periode die me niet bovenmatig interesseert. David Bowie, Lou Reed en Christiane F. maakten het beeld compleet van een vieze, grauwe stad. En dat bleek allemaal te kloppen, maar wat Bowie me nooit had verteld, is dat het er vooral gewoon gezellig is.

En het Duitse bier is ook puik. Ik hoefde er tot mijn verbazing niet zo van te pissen als van het bier van hier.
Ik ben veel in Berlijn geweest maar vind het juist helemaal geen vieze, grauwe stad. Het is een hele open stad, met veel groen en ruimte. En qua architectuur heel strak en modern.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 8 april 2011 @ 19:59:29 #170
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_95231697
Berliner Kindl, O+. Dan ook die puike flesjes van een halve liter.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_95241027
Ik was voor het laatst in '98 in Berlijn. Toen was het me daar veel te hip. Echt akelig hip. Van die hipheid die als kauwgum aan je schoen blijft zitten (of voor de Kuifje-kenners: het hechtpleistertje).
pi_95241136
Is dat Vlucht 714? Ik denk het wel. Eén van de mindere albums.
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:42:01 #173
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95244311
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:43 schreef Gellius het volgende:
Ik was voor het laatst in '98 in Berlijn. Toen was het me daar veel te hip. Echt akelig hip. Van die hipheid die als kauwgum aan je schoen blijft zitten (of voor de Kuifje-kenners: het hechtpleistertje).
De ultrahippe crowd van destijds daaro is toch allang gedomesticeerd, reisgidsfähig gemaakt? Zelfs Frollo had het in Berlijn gezellig; ook mijn lief en ik zouden zich er kunnen vermaken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:51:39 #174
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95244738
In 2006 vond ik Berlijn gewoon zeer tof.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:59:56 #175
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95245145
In een of andere gepimpte krakerskroeg zagen we Theo Maassen aan de koffie zitten, die we krampachtig niet probeerden te herkennen, door over hem te gaan fluisteren en telkens precies langs hem heen te kijken. Zoiets merkt iemand natuurlijk al gauw en Theo trok er dan ook een gezicht bij alsof ie moest poepen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 april 2011 @ 00:04:32 #176
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95245366
Dat waren andere tijden, terug naar de onze. De eerste vrijdag sinds maanden die een werkweek afsluit. Het is niet niks, ambtenaar te zijn. Maar ik sleep me erdoorheen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 april 2011 @ 00:06:08 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95245437
Volgende week eens bellen met die tandarts van mij. Er moeten zeker drie gaten gevuld.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_95250968
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:45 schreef Gellius het volgende:
Is dat Vlucht 714? Ik denk het wel. Eén van de mindere albums.
En al eerder in De Zaak Zonnebloem.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_95251724
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:04 schreef Ringo het volgende:
Dat waren andere tijden, terug naar de onze. De eerste vrijdag sinds maanden die een werkweek afsluit. Het is niet niks, ambtenaar te zijn. Maar ik sleep me erdoorheen.
Je bent ambtenaar en je werkt op vrijdag? :?
pi_95252437
Dat is een toffe. De zaak Zonnebloem.
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:04:38 #181
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95262893
Verdorie, er is een eend op ons balkon terechtgekomen.

Vogels zijn geinig om naar te kijken op beleefdelente.nl, maar ik moet die zooi niet op mijn balkon! :(
  zaterdag 9 april 2011 @ 18:18:14 #182
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95268132
Goddank, hij is weg.
Ik sta nog te trillen op m'n poten, die schijt ruim ik morgen wel op.
  zaterdag 9 april 2011 @ 18:18:59 #183
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95268167
De schijt van de eend bedoel ik. Zó bang was ik nu ook weer niet. :)
  zaterdag 9 april 2011 @ 18:26:27 #184
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_95268496
Godzijdank hoef je je daar als randstedelijke postbode allemaal geen zorgen om te maken; ik zie het echt niet gebeuren dat ik ooit nog een huis met balkon kan betalen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_95270114
Woon je in een flat Frollo
pi_95270784
Ik had een paar jaar geleden een meeuw in mijn tuintje die niet meer kon opstijgen. Die is vrolijk door mijn huis gewandeld, enigszins 'geleid' door een vriend van mij (die heel rustig bleef) en mijzelf (die iets minder rustig bleef) en door de voordeur weer naar buiten. We stonden heel blij en trots op onszelf te zijn en ik dacht 'nu kunnen we aan de wijn!'. (Terwijl de meeuw nog een beetje verward om zich heen keek). Bleek dat mijn vriend de deur achter zich dicht had gedaan en dat mijn sleutels binnen lagen. Gelukkig stond de tuindeur nog open en kon ik over de schutting bij de buren klimmen. Toestanden! }:| .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  zaterdag 9 april 2011 @ 19:46:41 #188
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95271845
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:06 schreef Mainport het volgende:
Woon je in een flat Frollo
Een maisonette om precies te zijn. Hoe dat zo?
pi_95272647
Omdat je een balkon had
pi_95288864
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:43 schreef Gellius het volgende:
Ik was voor het laatst in '98 in Berlijn. Toen was het me daar veel te hip. Echt akelig hip. Van die hipheid die als kauwgum aan je schoen blijft zitten (of voor de Kuifje-kenners: het hechtpleistertje).
Dááág hechtpleistertje.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 10-04-2011 02:34:01 ]
anonieme razernist
pi_95288929
Voor het laatst in 1988 in Berlijn geweest. Gelukkig nog net op tijd om het échte Berlijn mee te maken. Dat eten in Oost-Berlijn: iedereen zou het eens moeten meemaken.
En nog een prachtige Brecht-voorstelling gezien in het Palast der Republiek (nu gesloopt, Andere Tijden heeft er nog een uitzending over gemaakt), het paradepaardje van de DDR. En dat was dan ook de enige plaats in de hele stad waar ze fatsoenlijk eten en drinken verkochten.
anonieme razernist
pi_95291791
Ik ben in 1995 in Berlijn geweest: toen was half Berlijn een enorme bouwput. Dat was ook vrij bizar: zoveel hijskranen had ik nog nooit bij elkaar gezien. En ik ben er in 2004 en 2006 geweest: naar mijn idee een heel andere stad waarin ik toen liep. Maar dat kan ook komen omdat ik er zelf met andere ogen naar keek. Ik vind het er echt geweldig. Mijn vriend heeft er een tijdje gewoond eind jaren tachtig/begin jaren negentig en kan er mooie verhalen over vertellen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95302228
Wat is in vredesnaam een maisonette, Frollo?
pi_95302320
quote:
5s.gif Op zondag 10 april 2011 15:37 schreef Gellius het volgende:
Wat is in vredesnaam een maisonette, Frollo?
Dit moet ik even vastleggen. :D
pi_95303499
Het is trouwens, vanzelfsprekend, een appartement dat meerdere bouwlagen kent. :)
pi_95307595
O, maar dan bewoon ik ook zo'n maisonette.
  zondag 10 april 2011 @ 18:20:26 #197
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95309359
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 16:04 schreef k_man het volgende:
Het is trouwens, vanzelfsprekend, een appartement dat meerdere bouwlagen kent. :)
Een flat met een boven zeg ik altijd, maar inderdaad, wat jij zegt kan ook.
  zondag 10 april 2011 @ 18:28:25 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95309716
Een bovenwoning met twee lagen noemen ze dan weer gewoon bovenwoning. Ik snap het niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95311880
Een bovenwoning van één laag wordt toch ook gewoon bovenwoning genoemd, ipv appartement?
pi_95311956
Ik snap het ook niet. Ik dacht 't te weten, maar mijn vriend zei gisteren dat waar ik aan dacht een bel-etage heet (met bijbehorend souterrain) en toen bleek ik nog nooit van een bel-etage te hebben gehoord (en die zie je bij ons in de buurt juist heel vaak). Het was een leerzaam weekend.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95312146
O, nu heb ik weer een bovenwoning. Fraai is dat.
  zondag 10 april 2011 @ 21:22:02 #202
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95318242
Een maisonnette (uit het Frans: maison = huis, -ette = uitgang van verkleining) is een woning in een groter gebouw, zoals een flat, waarbij meerdere verdiepingen aanwezig zijn per woning, bijvoorbeeld een slaapverdieping boven de woonverdieping. Dit in tegenstelling tot een appartement, dat maar één verdieping heeft.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_95318809
Precies, Ringo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95319031
Bovenwoning klinkt wat beter denk ik. Het impliceert dat je geen bovenburen hebt.
Aldus.
  zondag 10 april 2011 @ 21:40:15 #205
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95319526
Tis van Wikipedia.
Een bovenwoning kan toch ook maar één verdieping zijn?

Ik lees nu Congo van David van Reybrouck. Wat is dat mooi en spannend. Allemaal echt gebeurd!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_95319673
Ja, dat zei ik al.
pi_95324699
De Beams worden gevuld voor een scrubbing. Yes!
pi_95325460
Gaan we met een schone deeltjesversneller de nieuwe week in. *Up*.
pi_95331558
Zo. Op naar het consultatiebureau en daarna naar de tandarts. Wat een Godszegen dat ik geen student meer hoef te zijn.
  maandag 11 april 2011 @ 10:21:53 #210
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95333888
Dan had je bijna vakantie...
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95336627
Nu ook.
pi_95344493
Aldus.
pi_95349917
Tegenover de stelling van Bentham dat poëzie evenveel waard is als een onnozel kinderspel, mits ze evenveel plezier opleveren, plaatste Mill de stelling: "Het is beter om een ontevreden menselijk wezen te zijn dan een tevreden zwijn; het is beter om een ontevreden Socrates te zijn dan een tevreden dwaas."
pi_95351175
Lekker calvinistisch.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95351235
Heb je ook wel eens last van Hellenangst en Pijn, Mainport?
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95351920
hadden de h.h. filosofen daar ook nog een argumentatie bij, of was het zomaar wat borrelpraat, MP?
pi_95353162
Het zijn de twee grondleggers van het utilisme. Consequentionalisme, het beoordelen van handelingen naar gevolgen. Het centrale criterium is het grootste geluk voor het grootste aantal mensen. Bentham deed dat slechts kwantitatief, Mill vond dat dat tekortschoot in het kader van 'lage' en 'verachtelijke' doelen. Bentham had zich gehouden aan zijn kwantitatieve systeem om objectief te kunnen uitmaken wat plezier en pijn is, juist om aan de willekeur van kwalificaties te ontkomen.

Ik ben het eens met Bentham.
pi_95358824
Vlieg er maar in, Claudia.
pi_95359036
Liever niet
pi_95367648
Mainport lijkt me iemand die op latere leeftijd zijn ballen laat pletten door een naakte vrouw met een gasmasker op.
pi_95378561
Ik voel me altijd wat bezwaard om niet op Mainport te reageren. Straks gaat 'ie nog met een mitrailleur het lokale winkelcentrum door.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:51:33 #222
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95378575
Het contract van mijn vriendin wordt dus niet verlengd....
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:52:34 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95378597
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voel me altijd wat bezwaard om niet op Mainport te reageren. Straks gaat 'ie nog met een mitrailleur het lokale winkelcentrum door.
Lokaal is hier. Liever niet. Doe dan Winterswijk of zo.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:51 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het contract van mijn vriendin wordt dus niet verlengd....
Klote.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:54:01 #224
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95378626
Inderdaad Lienekien. Terwijl ze gewoon wel voldeed.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95379138
Dat is slecht nieuws Karel. Hoop dat ze snel wat nieuws weet te vinden!
Aldus.
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:52:49 #226
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95380233
Zal waarschijnlijk lastig worden. Ze heeft weliswaar nog vier maanden, maar de PABO nog niet afgerond. Ze moet in die vier maanden eerst haar scriptie maken en verdedigen. Verder liggen de lerarenbaantjes hier niet voor het oprapen.
Ze is nu een beetje in een anti-stemming. PABO niet meer afmaken, geen inzet meer tonen op het werk. In een fabriek gaan werken. Lastig.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:53:48 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95380275
Ze moet hoe dan ook die opleiding afmaken. Hoe dan ook!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:00:34 #228
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95380550
Tja, dat denk ik ook, maar ze is nu even niet aanspreekbaar.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:02:32 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95380610
Misschien moet je in deze fase ook nog even vooral zeggen dat het heel klote is en van 't weekend iets leuks gaan doen.

En dan snel de schouders er weer onder.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:06:15 #230
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95380734
Ja, dat is ook zo'n beetje de planning. We gaan over twee weken een weekje naar Egypte. Daarna heeft ze nog een week vrij en kan ze opgeladen weer er tegen aan.

Maar voor een negatief iemand als ik is het wel moeilijk om hier niet in mee te gaan.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:07:37 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95380782
Ben je een negatief iemand? In welk opzicht?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:08:11 #232
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95380807
Gewoon een beetje doemdenker.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_95380849
Dat is nergens goed voor. Nu even stress, over een tijdje is alles weer in orde.
Aldus.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:13:15 #234
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95380985
Kan je niet zomaar mee stoppen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:13:20 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95380989
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Gewoon een beetje doemdenker.
Daarom ook het doel stellen dat ze wél haar diploma gaat halen. Zonder dat wordt het nog veel erger.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95381307
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Kan je niet zomaar mee stoppen.
Nee, maar je moet er ook niet in gaan zwelgen. En naar lieniemienie luisteren.
Aldus.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:24:50 #237
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95381341
"Luisteren verdomme!"
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:38:44 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95381856
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Kan je niet zomaar mee stoppen.
Lieniemienie neigt ook tot zwartkijken, dus ik ben ervaringsdeskundige.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95382698
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lieniemienie neigt ook tot zwartkijken, dus ik ben ervaringsdeskundige.
Wil je eens iets noemen waar je achteraf spijt van hebt gehad, omdat je een beetje een zwartkijker bent? Dat je later dacht van "waarom zag ik daar nou zoveel bezwaren in?"
pi_95382760
Ik denk gewoon aan hoe erg de joden geleden hebben en dan word ik gelijk weer blij
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:14:28 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95383277
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:00 schreef Spektor het volgende:

[..]

Wil je eens iets noemen waar je achteraf spijt van hebt gehad, omdat je een beetje een zwartkijker bent? Dat je later dacht van "waarom zag ik daar nou zoveel bezwaren in?"
Lastig om een concreet voorbeeld te bedenken, eigenlijk.

Achteraf wel eens spijt dat ik iets niet gedaan heb omdat ik zoveel bezwaren zag, maar als je het niet doet kun je achteraf moeilijk denken dat het toch wel meeviel.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:15:19 #242
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_95383309
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daarom ook het doel stellen dat ze wél haar diploma gaat halen. Zonder dat wordt het nog veel erger.
Zij is geen doemdenker, ik ben het.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:16:13 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95383350
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:15 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Zij is geen doemdenker, ik ben het.
Als zij het bijltje er nu bij neergooit, heb jij toch alleen maar meer aanleiding voor doem en gloem?
The love you take is equal to the love you make.
pi_95383734
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:02 schreef beeer het volgende:
Ik denk gewoon aan hoe erg de joden geleden hebben en dan word ik gelijk weer blij
Of aan de siamese tweeling bij Batuwu in de straat.
pi_95384624
Ik merk dat ik vandaag weinig enthousiasme kan opwekken over het feit dat de belangrijkste dag in de geschiedenis van de mensheid precies 50 jaar geleden plaatsvond. Ik heb vanochtend op kantoor geluisterd naar de eerste man in de ruimte maar niemand die geïnspireerd leek. Ik zou nu zo een marathon kunnen lopen.

pi_95385934
Het leeft hier ook niet echt, zodiakk.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:18:53 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95386164
Plagiaatjager. Dat lijkt me nou een leuk vak.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:20:22 #248
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95386232
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:18 schreef Lienekien het volgende:
Plagiaatjager. Dat lijkt me nou een leuk vak.
Gaat ook vervelen, dunkt me.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:22:14 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95386308
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:20 schreef Frollo het volgende:

[..]

Gaat ook vervelen, dunkt me.
Wat niet.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:23:42 #250
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95386359
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat niet.
Dat bedoel ik.
pi_95386809
Ik heb gister wel even stil gestaan bij dit aapje.

This monkey gone to heaven

Hij kijk terecht iets bezorgd.
Aldus.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:35:20 #252
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95386842
En Laika, waarom hoor ik niemand over Laika?
pi_95386893
Poesjes voor Frollo:
Aldus.
pi_95386993
Compensatie voor Gellius.
Aldus.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:45:13 #255
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95387227
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:46:54 #256
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95387300
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:36 schreef Z het volgende:
Poesjes voor Frollo:
[ afbeelding ]
^O^
pi_95393133
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:39 schreef Z het volgende:
Compensatie voor Gellius.
[ afbeelding ]
Z. 14.gif.

  dinsdag 12 april 2011 @ 14:47:30 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95393182
Is dat Z's ille bitch?
The love you take is equal to the love you make.
pi_95393309
Dat mocht-ie willen. Dit is Michelle Mona... Mugha... Magha... Monhu... Mieno... Monaghan, Liene.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:11:09 #260
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_95397444
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:50 schreef Gellius het volgende:
Dat mocht-ie willen.
Jij hebt mevrouw Z ontmoet, toch? Dan wordt dit vast ruzie in huize-Z.
pi_95397653
Ojé.
pi_95398032
Je hebt een goede smaak

pi_95399679
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:15 schreef Gellius het volgende:
Ojé.
Neu hoor. Die dweept al jaren met Benicio del Toro, alhoewel ik haar daar de laatste tijd weinig over gehoord heb.
Aldus.
pi_95399827
Kijkaan, het huwelijksgeluk kan best wat hebben, mensen.
pi_95399833
Zij is heel mooi. Maar ik ken haar helemaal niet. Waar is ze van?

Tjonge. Mijn telefoon is afgesloten omdat ik een rekening van 26 euro niet op tijd heb betaald. Dit lijkt me dan maar eens gepast om te doen: :').
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95399857
Ik ken haar eigenlijk ook alleen maar van Z, mane.
pi_95400184
Ik ken haar uit drie films waarvan één wel ok was en de andere twee rommel waren.
Aldus.
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:06:59 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95400356
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:56 schreef mane het volgende:
Zij is heel mooi. Maar ik ken haar helemaal niet. Waar is ze van?

Tjonge. Mijn telefoon is afgesloten omdat ik een rekening van 26 euro niet op tijd heb betaald. Dit lijkt me dan maar eens gepast om te doen: :').
O jee, BKR-codering!
The love you take is equal to the love you make.
pi_95400375
Ik heb onlangs Marie Antoinette gezien. Volgens mij heb ik nu alle films van Sofia Coppola gehad.
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:08:30 #270
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95400421
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:22 schreef Mainport het volgende:
Je hebt een goede smaak

[ afbeelding ]
Herken ik daar James Spader?

:9~
The love you take is equal to the love you make.
pi_95400631
Of toch Robert Downey Jr?
Aldus.
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:13:34 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95400684
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:12 schreef Z het volgende:
Of toch Robert Downey Jr?
-O-
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:27:39 #273
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_95401344
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:35 schreef Frollo het volgende:
En Laika, waarom hoor ik niemand over Laika?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_95401424
Altijd wanneer ik Batuwu zie, moet ik aan Spader denken.
pi_95401807
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:55 schreef Gellius het volgende:
Kijkaan, het huwelijksgeluk kan best wat hebben, mensen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:38:16 #276
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95401817
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:07 schreef k_man het volgende:
Ik heb onlangs Marie Antoinette gezien. Volgens mij heb ik nu alle films van Sofia Coppola gehad.
Ik alleen The Virgin Suicides en Lost in Translation, dus toch nog de helft. :)
pi_95401865
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:29 schreef Gellius het volgende:
Altijd wanneer ik Batuwu zie, moet ik aan Spader Benicio del Toro denken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95403208
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

O jee, BKR-codering!
Nee, zo'n vaart loopt het nu ook weer niet. Ik heb een betaalbewijs gestuurd en word nu binnen een dag weer aangesloten.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95404415
Haha lijken Z en B op Benicio del Toro? Ben je mooi klaar mee
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:40:26 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95404533
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_95409048
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:07 schreef k_man het volgende:
Ik heb onlangs Marie Antoinette gezien. Volgens mij heb ik nu alle films van Sofia Coppola gehad.
Wat vond je ervan?
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95409755
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voel me altijd wat bezwaard om niet op Mainport te reageren. Straks gaat 'ie nog met een mitrailleur het lokale winkelcentrum door.
Vanwege ons? Oh dear..

Oeh, en ik zie net dat er een rel was in OUD. :9~ . Run, Forrest, run!



;) .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95411044




Werknaam: Boaike.
Ga ik dan misschien niet naar de hel, Gellius?

Laika is ook overwogen, maar staat niet op de lijst.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_95411304
B. lijkt voor geen mèter op Benicio del Toro, Claudia.
pi_95411341
Je gaat niet naar de hel, Sigme.
pi_95411629
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:27 schreef Gellius het volgende:
B. lijkt voor geen mèter op Benicio del Toro, Claudia.
Wél. De jonge.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95411729
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:05 schreef mane het volgende:

Run, Forrest, run!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95411924


Sprekend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95411959
Vooruit, een beetje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:36:58 #290
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95411977
Heb je nou nog een hond, sigme?
The love you take is equal to the love you make.
pi_95412209
B. lijkt op Sideshow Bob. En Gellius op Kermit de Kikker.
pi_95412498
Sideshow Bob, verdomd.

Houd maar voor je op wie ik lijk, beeer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95412531
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:36 schreef Lienekien het volgende:
Heb je nou nog een hond, sigme?
Nog een Friese Stabij?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95412779
Wat een schattig hondje.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95413070
Ik heb d'r nog niet, maar wel vandaag bezichtigd en een afhaalafspraak gemaakt. Eerst een paar dagen Ameland en dan op 4 mei Boaike ophalen. Als gezelschapshond voor Hond1.

Boaike heet ook een Friese stabij, maar ik vrees dat ze niet door een keuring zou komen met zoveel krullen (en wit op de snuit). En het is/wordt een plenter. Op een na dikste uit het nest.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:55:23 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95413140
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:54 schreef sigme het volgende:
Ik heb d'r nog niet, maar wel vandaag bezichtigd en een afhaalafspraak gemaakt. Eerst een paar dagen Ameland en dan op 4 mei Boaike ophalen. Als gezelschapshond voor Hond1.

Boaike heet ook een Friese stabij, maar ik vrees dat ze niet door een keuring zou komen met zoveel krullen (en wit op de snuit). En het is/wordt een plenter. Op een na dikste uit het nest.
Wat doen jullie in Drenthe met honden die niet door de Rassenkeuring heenkomen wegens een paar frivole krulletjes?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_95413149
Zo is Lena gezelschapskind voor Ivan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95413308
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat doen jullie in Drenthe met honden die niet door de Rassenkeuring heenkomen wegens een paar frivole krulletjes?
Donnerwetterhoun verklaren!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_95413391
Ik had eigenlijk wel een kooikertje gewild, maar die kan ik alleen maar vinden met echte papieren en 700 tot 900 euro voor een hondje vind ik te veel.

Met Boaike gaan we alles beter doen dan met Hond1. Ontspannener. Leuker. Liever. Blijer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_95413577
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:59 schreef sigme het volgende:
Met Boaike gaan we alles beter doen dan met Hond1. Ontspannener. Leuker. Liever. Blijer.
Tuurlijk. Doen we ook met Lena.

Wij hebben ook een kooikertje overwogen, mooie hond!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:19:34 #301
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95414749
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Donnerwetterhoun verklaren!
Betekent dat een voortplantingsverbod maar nog niet de gaskamer? Ik heb van dat soort zaken helegaar geen verstand, als ik ooit een hondje krijg is het waarschijnlijk een vuilnisbak die is komen aanlopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')