Klopt, in het boek wordt dat ook zo uitgelegd op de radio, in de film totaal niet.quote:Op zondag 3 april 2011 11:45 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat was toch ook in het boek zo? Omdat als zijn naam werd uitgesproken ze gevonden konden worden door de Death Eaters (had ook een naam volgens mij, maar dat ben ik even kwijt).
Dat geloof ik inderdaad graag. Als ik naar een HP film ga met iemand die de boeken niet heeft gelezen moet ik sowieso nog veel uitleggen tussendoorquote:Op zondag 3 april 2011 11:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt, in het boek wordt dat ook zo uitgelegd op de radio, in de film totaal niet.
Haha ja dat herken ik. En ik moest dat dus ook gaan uitleggen aan iemand die er niet zoveel begreep. Best irritant omdat je dan zelf de film mistquote:Op zondag 3 april 2011 11:49 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat geloof ik inderdaad graag. Als ik naar een HP film ga met iemand die de boeken niet heeft gelezen moet ik sowieso nog veel uitleggen tussendoor
Ja na Part I zat ik ook al van eh... waarom is dat hele naam-uitspreken gebeuren niet ter sprake gekomen?quote:Op zondag 3 april 2011 11:48 schreef Netsplitter het volgende:
Lapo
[..]
Klopt, in het boek wordt dat ook zo uitgelegd op de radio, in de film totaal niet.
Oh, ik leg alleen in 10 seconden een hoofdlijn uit ofzo hoor. Voor de rest zoeken ze het maar uitquote:Op zondag 3 april 2011 14:46 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Haha ja dat herken ik. En ik moest dat dus ook gaan uitleggen aan iemand die er niet zoveel begreep. Best irritant omdat je dan zelf de film mist
Maargoed, 2 weekjes en dan ligt de dvd op de mat
De films en boeken vind in even leuk, maar in de boeken zit in elk geval veel meer humorquote:Op zondag 3 april 2011 14:47 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, ik leg alleen in 10 seconden een hoofdlijn uit ofzo hoor. Voor de rest zoeken ze het maar uitOf gewoon na de film.
Moeten ze de boeken maar lezen, die zijn toch veel leuker
En dat is nou precies wat ik misquote:Op zondag 3 april 2011 14:52 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
De films en boeken vind in even leuk, maar in de boeken zit in elk geval veel meer humor
Bij een speelfilm hebben ze daar gewoon geen tijd meer voor.
Haha ja dat is wel beter. Maar om de een of andere reden kan ik er nooit tegen als ik een film kijk met mensen en ze zeggen achteraf dat ze het een slechte film vinden, maar dat ze hem eigenlijk vooral niet begrijpen. Dus wil ik nog wel eens wat toelichten hier en daarquote:Op zondag 3 april 2011 14:47 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, ik leg alleen in 10 seconden een hoofdlijn uit ofzo hoor. Voor de rest zoeken ze het maar uitOf gewoon na de film.
Moeten ze de boeken maar lezen, die zijn toch veel leuker
Heb na het lezen van alle boeken de films nog 'ns gekeken.quote:Op zondag 3 april 2011 15:40 schreef Bellatrix het volgende:
Er zijn bepaalde dingen die inderdaad erg confusing zijn voor de filmkijkers. Al denk ik dat in grote lijnen de films wel te volgen zijn.
Als ze goed hebben opgelet in eerdere films zouden ze dat wel moeten weten aangezien hij het namelijk wel zegt dat hij Voldemort gewoon bij z'n naam noemt.quote:Op zondag 3 april 2011 15:38 schreef Goodbye het volgende:
Sowieso denk ik dat iemand die de boeken niet leest er ook niet raar van opkijkt dat er over You-know-who wordt gesproken. Zij weten ook niet dat Harry dat in het boek vertikt, omdat hij niet bang voor hem is (of wil zijn, dan).
Dat stukje met Kreacher dat hij aardig is voor Hermione is zooooo jammer dat ze dat er uit gelaten hebben in de film.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:46 schreef Aether het volgende:
Deel 1 t/m 6 Blu-ray tijdelijk ¤15/stuk of 3 voor ¤30 bij Blokker.
[..]
Heb na het lezen van alle boeken de films nog 'ns gekeken.
Dan valt pas op hoeveel details en achtergronden van karakters en voorwerpen zijn weggelaten.
Maar pas nadat ze Kreachers geschiedenis kennen en Harry hem dat ene voorwerp geeft.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat stukje met Kreacher dat hij aardig is voor Hermione is zooooo jammer dat ze dat er uit gelaten hebben in de film.
In het boek is dat een zeer leuk stukje vind ik.
Dan hadden ze ook het voorbereiden van de inval in het Ministerie van Magie kunnen laten zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:52 schreef Clubsoda het volgende:
Deze foto zegt wel veel over Neville vind ik:Bella op de achtergrondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja zeg, groei willen we toch, dan zie je groei en dan is het wéér niet goedquote:
En de nieuwe voor 20quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:46 schreef Aether het volgende:
Deel 1 t/m 6 Blu-ray tijdelijk ¤15/stuk of 3 voor ¤30 bij Blokker.
[..]
Heb na het lezen van alle boeken de films nog 'ns gekeken.
Dan valt pas op hoeveel details en achtergronden van karakters en voorwerpen zijn weggelaten.
Ik hem hem alquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:43 schreef Koningin het volgende:
Als het goed is, krijg ik vandaag de dvd thuis
En alle vier anders dan het boekquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:45 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom heb ik hier een toch wel vreemd gevoel bij??
Ze hoeven van mij niet altijd het boek aan te houden. Wel in grote lijnen natuurlijk, maar sommige dingen die niet door J.K. Rowling geschreven zijn vind ik wel goed in de films passen.quote:
Ik had m besteld bij de Mediamarkt ( nog goedkoper ook, en je kreeg er een gratis t-shirt bij ) ; en had m donderdag al binnen. Bol is wel vaker traag en met releases best wel duur.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:58 schreef Catwoman1986 het volgende:
Verdomme, ik heb hem besteld bij bol.com omdat die altijd lekker op tijd zijn, maar nu heb ik de dvd nog steeds niet in huis. Ook nog geen verzendbevestiging gehad dus dat wordt op zijn vroegst dinsdag.
Had hem gisteravond willen kijken
Ik heb met bol.com normaal nooit probleven gehad, zelfs wel eens een reservering een dag eerder in huis gehad dus daarom had ik nu zo'n goede hoop. En ik had een code voor geen verzendkosten dus dat scheelde.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had m besteld bij de Mediamarkt ( nog goedkoper ook, en je kreeg er een gratis t-shirt bij ) ; en had m donderdag al binnen. Bol is wel vaker traag en met releases best wel duur.
Bol.com is niet altijd even betrouwbaar. Had ik een keer mijn bestelling geannuleerd... Kreeg ik er 2quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:34 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ik heb met bol.com normaal nooit probleven gehad, zelfs wel eens een reservering een dag eerder in huis gehad dus daarom had ik nu zo'n goede hoop. En ik had een code voor geen verzendkosten dus dat scheelde.
Maar ik heb hem inmiddels geannuleerd want ik was net bij de blokker waar hij voor 15,99 te koop was
Als er dan maar 1 rekening bij zit zou het een goede deal zijn natuurlijk maar dat doen ze dan natuurlijk weer nietquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:38 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Bol.com is niet altijd even betrouwbaar. Had ik een keer mijn bestelling geannuleerd... Kreeg ik er 2
Er zaten 2 rekeningen bij. Ik dacht: Misschien krijgen ze het niet door als ik er maar 1 betaal. Maar toen moest ik een boete van 2 betalenquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:28 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Als er dan maar 1 rekening bij zit zou het een goede deal zijn natuurlijk maar dat doen ze dan natuurlijk weer niet
Nouja, ik ben normaal dik tevreden en dit is echt de eerste keer in jaren van bestellen dat het niet goed gaat dus ik ben nog steeds bol.fan
Beetje jammer, dat heeft een vriendin van mij bij een boek gehad en dat lukte toen welquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:53 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Er zaten 2 rekeningen bij. Ik dacht: Misschien krijgen ze het niet door als ik er maar 1 betaal. Maar toen moest ik een boete van 2 betalen
Ja precies, alleen 'film starten' was Nederlands, de andere 2 Duits. Jammer als dat een fout is.quote:Op zondag 10 april 2011 20:05 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik had dat ook! Dus zal wel een massale fout zijn(?).
Dat er 'Sprachenwahl' stond ipv Taalkeuze enzo.
Deel 7 ook in het Engels, is mijn vaste ''treinboek'' voor de weekenden , blijft leuk!quote:Op donderdag 28 april 2011 11:29 schreef SonicVolcano het volgende:
Harry en Voldemort die samen naar beneden vallen is nieuw voor mij. Verder erg mooie trailer. En Molly die meevecht
Ben nu weer voor de zoveelste keer bezig met het laatste boek, in het Engels uiteraard
Deel 7 is zeker een goed boek, imo de beste van de serie. Toen de films er nog niet waren zag iedereen er in mijn hoofd heel anders uit dan in de film. Na film één zag ik automatisch Alan Rickman (quote:Op donderdag 28 april 2011 12:01 schreef SonicVolcano het volgende:
Inderdaad, erg mooi boek![]()
De scene in Gringotts lijkt ook mooi te worden. Het is toch wel grappig dat je zelf een heel ander beeld er van hebt. Ik krijg de acteurs ook niet meer uit mijn hoofd als ik de boeken lees. De personages hebben nu toch een gezicht gekregen.
QFT.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:23 schreef Bellatrix het volgende:
Tering wat ziet die trailer er goed uit.
My childhood will officially end on July 15, 2011.
En deze comment is helemaal toepasbaar op mij.
End of an era inderdaad...ben nu 20 en ook in July nog en dus ook echt opgegroeid met de boeken/films. Jammer dat er een einde aan komt maar wel zeer begrijpelijk dat het stoptquote:Op donderdag 28 april 2011 13:23 schreef Bellatrix het volgende:
Tering wat ziet die trailer er goed uit.
My childhood will officially end on July 15, 2011.
En deze comment is helemaal toepasbaar op mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is raar als de film uit is en is bekeken. Dan is het gewoon over, klaar. Dan komen er geen nieuwe films meer. Toen ik het boek uithad baalde ik ook wel, maar dan waren er nog de films waar je naar uit kon kijken.Tralalalaaa
quote:Op donderdag 28 april 2011 14:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ah thanks voor het antwoord!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is raar als de film uit is en is bekeken. Dan is het gewoon over, klaar. Dan komen er geen nieuwe films meer. Toen ik het boek uithad baalde ik ook wel, maar dan waren er nog de films waar je naar uit kon kijken.![]()
Klopt ja. Vooral hoe hij de zin "People might think you're up....to something" uitspreekt in een van de eerste films. Kippevel.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:56 schreef picodealion het volgende:
[..]
Een van de best gecaste boekpersonages in jaren,.
Ik vind dat Gambon echt een ramp is. Zelfs Justin Bieber had dat nog beter gespeeld,quote:Op donderdag 28 april 2011 14:56 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Klopt ja. Vooral hoe hij de zin "People might think you're up....to something" uitspreekt in een van de eerste films. Kippevel.
Richard Harris was voor mij toch wel de ultieme Dumbledore. Michael Gambon doet het niet slecht, maar komt op mij norser over.
quote:Op donderdag 28 april 2011 15:56 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk, Richard Harris was Dumbledore gewoon.
Natuurlijk is dit waar, en daarom is het ook moeilijk als opvolger om ditzelfde niveau te halen. Ik vond hem in deel 3 juist tenenkrommend. Heel nors en dat warme karakter was nergens te bekennen. Ik vond hem in deel 6 alweer stukken beter, maar das persoonlijk.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:56 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk, Richard Harris was Dumbledore gewoon.
Ach gutquote:Op donderdag 28 april 2011 13:33 schreef LordVoldemort het volgende:
Ik vind het nu al een klote einde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wordt weer gedeeltelijk tegengesproken doorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog iets meer dan een maand![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Behoorlijk essentieel in het verhaal, dus die flashback moet haast wel in de film zitten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:48 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik zou het trouwens echt heel jammer vinden als je niet ziet dat Lily en Snape goede vrienden waren. Ik vind dat het meer recht doet aan het verhaal dan dat hij haar stiekem adoreert.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:11 schreef Bellatrix het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:03 schreef DaviniaHR het volgende:
De aanpassing van de Chambrr of secrets is erg slim.
Ik heb het boek net weer gelezen (vanaf boek 5 al ) en ik snap nog steeds niet hoe Harry nou op kIngs cross eindigt. Komt dat door de hallows? (om verder niet specifieker te gaan ivm spoileren en zo)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vind ik ook, maar het verhaal zou ook wel kunnen met dat hij haar stiekem adoreert. Alhoewel dit verhaal logischer is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Behoorlijk essentieel in het verhaal, dus die flashback moet haast wel in de film zitten.
Er is al veel geknipt in de films. Deze flashback biedt de kijker niet veel nieuws.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Behoorlijk essentieel in het verhaal, dus die flashback moet haast wel in de film zitten.
Hier boven al genoemd. Ik dacht dat King's Cross symbool stond voor het begin van Harry's schoolperiode.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb het boek net weer gelezen (vanaf boek 5 al ) en ik snap nog steeds niet hoe Harry nou op kIngs cross eindigt. Komt dat door de hallows? (om verder niet specifieker te gaan ivm spoileren en zo)
Als afsluitende film natuurlijk wel.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:14 schreef Aether het volgende:
In de lijn met de andere films. Ik denk nog steeds dat je door alleen de films gezien te hebben het hoofdverhaal niet volledig zal snappen.
[..]
Er is al veel geknipt in de films. Deze flashback biedt de kijker niet veel nieuws.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:20 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]Ok, dan heb ik dus niets gemist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijft de vraag waar die hallows dan precies om gaan... Al verklaart het wel een paar andere dingen.*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
Ja, genoeg. Ik zie de films meer als aanvulling op de boeken omdat je een onvolledig beeld van het verhaal, karakters, voorwerpen en achtergronden hebt door alleen de films te zien.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:
zijn er serieus hp fans die de boeken niet gelezen hebben?
maar dat geldt voor iedere literatuurverfilming.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:54 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, genoeg. Ik zie de films meer als aanvulling op de boeken omdat je een onvolledig beeld van het verhaal, karakters, voorwerpen en achtergronden hebt door alleen de films te zien.
Is dat zo vreemd dan?quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:
zijn er serieus hp fans die de boeken niet gelezen hebben?
Dat er zaken, die niet voor het verhaal noodzakelijk zijn, zijn weggelaten is begrijpelijk maar sommige keuzes zijn apart. Bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
maar dat geldt voor iedere literatuurverfilming.
De Hallows zijn gewoon dingen die vervaardigd zijn door hele vaardige en gevaarlijke tovenaars. Net zoals bijvoorbeeld drankjes etc. Daar kun je het in mijn ogen mee vergelijken.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:20 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ok, dan heb ik dus niets gemist.
Blijft de vraag waar die hallows dan precies om gaan... Al verklaart het wel een paar andere dingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De boeken blijven het geniaalst![]()
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
Geen films meer om met kleine kinderen heen te gaan.quote:
Hij heeft dus definitief een rating van 16+ gekregen. Dat gaat leuk worden in de bioscopen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen films meer om met kleine kinderen heen te gaan.
Deel 1 een 12 jaar en deel 2 een 16 jaar keuringquote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:48 schreef F_JD het volgende:
[..]
Hij heeft dus definitief een rating van 16+ gekregen. Dat gaat leuk worden in de bioscopen.
Die marathon lijkt me echt zo supervet haha, fitness workout met trainer.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:32 schreef Sisiorange94 het volgende:
De allereerste vertoning van Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 is op 30 juni tijdens CineEurope in de RAI (Amsterdam).
En wat dachten we hier dan van:
http://www.pathe.nl/artik(...)athon-met-alle-delen
Zullen de bioscopen blij mee zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:16 schreef Bellatrix het volgende:
Wat de neuk 16 +, ja joh, veeg een heel deel van de fandom weg._!
Waarschijnlijk om wakker te blijvenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:44 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Die marathon lijkt me echt zo supervet haha, fitness workout met trainer.
Mother of god, dan zit je aan het einde ook met wasknijpers op je oogleden en een tray Red Bull naast je.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:32 schreef Sisiorange94 het volgende:
De allereerste vertoning van Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 is op 30 juni tijdens CineEurope in de RAI (Amsterdam).
En wat dachten we hier dan van:
http://www.pathe.nl/artik(...)athon-met-alle-delen
Ik ga erheen, kijken of ik het vol kan houdenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:34 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Mother of god, dan zit je aan het einde ook met wasknijpers op je oogleden en een tray Red Bull naast je.
Echt?! Da's absurd lang. Niet duur, trouwens.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:54 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Ik ga erheen, kijken of ik het vol kan houden
En dan kun je het niet volhouden, en mis je precies waar je eigenlijk voor komt..quote:Op zondag 12 juni 2011 11:54 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Ik ga erheen, kijken of ik het vol kan houden
Ja, je moet een identiteitsbewijs laten zien en als je al kaartjes hebt mag je die omruilen voor een andere film.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:18 schreef Klipnap het volgende:
16+? Wtf, als die film uitkomt ben ik net 15. KutkIjkwijzer. Dat was dan ook de reden dat ik vanaf deel 5 pas mee kon naar de bios. Is de controle bij 16+films groot?
Ja ja, ik ga de uitdaging aanquote:Op zondag 12 juni 2011 12:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Echt?! Da's absurd lang. Niet duur, trouwens.
Klopt ja! Ik las dat de regisseur speciaal daarom een scène heeft geschoten met Hermione en een Nimbus 2000.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:43 schreef Daanus het volgende:
16+ zo hoort het ook, we kunnen dus een mooie seks scene verwachten!!
Achja, ik heb ook wel eens een nachtmarathon zwemmen gedaan.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:47 schreef BobW het volgende:
Respect hoor als je naar de marathon gaat, dat lukt mij nooit. Dan begint net het deel wat je nog niet hebt gezien, val je in slaap
Heb jij al kaartjes eigenlijk?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:37 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Achja, ik heb ook wel eens een nachtmarathon zwemmen gedaan.
Ik heb nog geen geld en die persoon met wie ik ga ook niet... Denk je dat het aankomend weekend al uitverkocht is?quote:
Nah, de zaal zat nog maar voor de iets minder dan de helft vol. Opzich is dat best wel snel natuurlijk, het is pas over een maand. Ik denk het niet, maar de beste plekken zijn sowieso al weg.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:01 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen geld en die persoon met wie ik ga ook niet... Denk je dat het aankomend weekend al uitverkocht is?
red carpet is de 7e, kan je ruim op tijd terugzijn voor de marathonquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:25 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik ga sowieso niet naar de marathon, want ik ga naar de red carpet in Londen kijken.En hij komt hier op de 13e uit, maar in de rest van de wereld op mijn verjaardag, de 15e.
Ja weet ik, maar ik heb geen zin om naar de marathon te gaan, want dan val ik in slaap als de laatste film uitkomt. (: Zijn ook wel meerdere landen die de 15e hebben, ik vind het gewoon tof dat ie op mijn verjaardag komt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:45 schreef chocoladekoekjes het volgende:
[..]
red carpet is de 7e, kan je ruim op tijd terugzijn voor de marathon![]()
Volgens mij komt de film in zo ongeveer heel europa op 13 of 14 uit, Amerika is gewoon de lul met 15 juli.
Vandaar die fitnesstrainer natuurlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:51 schreef Take_A_Picture het volgende:
Zo, dat lijkt me echt zwaar vermoeiend!!! Wel enorm kicken natuurlijk om alle films nog eens in de bios te zien
Ik heb toen de tijd alle LOTR-films in de bios gezien, was toen ook een marathon, en om 12u 's nachts begon dan deel 3, ik vond dat al heftig! Laat staan dus 8 films!
We schrokken ons rot.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 07:33 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Zullen de bioscopen blij mee zijn.Geeft mensen alleen nog maar een extra reden om die film te gaan downloaden.
Het boek is vrij donker, maar heb het idee dat de filmmakers een paar stappen verdergegaan zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
We schrokken ons rot.![]()
Maar ligt dat aan het boek, of aan de filmmakers. Ik ben wel heel benieuwd nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat links:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing has changed. Everything has changed.
In het Tuschinski theater?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:53 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ga naar een minimarathon: deel 7.1 en 7.2 achter elkaar in de nacht van 12/13 juli (om 0000 dus deel 2).
Nee, dat wilde ik eerst maar ga met mijn zusje (zij is gehandicapt en snel moe, dus niet zo handig om helemaal naar amsterdam te gaan en dan nog 5+ uur film te kijken). We gaan nu naar Arcaplex in Spijkenisse.quote:
Kijk aan. Minstens net zo leuk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Nee, dat wilde ik eerst maar ga met mijn zusje (zij is gehandicapt en snel moe, dus niet zo handig om helemaal naar amsterdam te gaan en dan nog 5+ uur film te kijken). We gaan nu naar Arcaplex in Spijkenisse.
Veel foto's maken en hier posten he.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:58 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Mijn god wat een trailer weer! Ben zo bij dat ik naar de première in London ga en de sterren & J.K. kan zien om mijn jeugd af te sluiten!
Hoe lang van te voren ga je daar staan?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:58 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Mijn god wat een trailer weer! Ben zo bij dat ik naar de première in London ga en de sterren & J.K. kan zien om mijn jeugd af te sluiten!
Mag ik mee???quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:58 schreef Oliviertje1994 het volgende:
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:15 schreef chocoladekoekjes het volgende:
[..]
Hoe lang van te voren ga je daar staan?
Ik kan helaas pas om 4 uur in de middag daar gaan staan omdat ik tot die tijd andere dingen moet doen die ik niet kan afzeggen. Ik hoop dat ik nog ergens een goed plaatsje kan krijgen of ik vecht me gewoon naar de eerste rij.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:15 schreef chocoladekoekjes het volgende:
[..]
Hoe lang van te voren ga je daar staan?
Ik zit hier met kippenvel en een brok in mijn keel alleen al door deze ontzettend gave trailer, kan niet wachten tot half juli!!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 02:30 schreef chocoladekoekjes het volgende:
De nieuwe trailer
http://trailers.apple.com(...)7part2-tlr2_480p.mov
Kan je beter bij de eerste twee een Hedwig knappen, vanaf deel drie wordt het pas echt leuk.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:12 schreef Sisiorange94 het volgende:
Ik kijk echt uit naar de marathon, maar toch denk ik dat ik tijdens de gevangene van Azkaban in slaap ga vallen
7.1 was inderdaad geweldig, maar sommige stukken waren juist weer te rustig in deel 1 vond ik. Ik kijk enorm uit naar deel 2! Ik denk niet echt dat ik een favoriet ga hebben want beide delen zijn gebaseerd op een boek...en deel 1 is nou eenmaal wat rustiger terwijl deel 2 van het boek ook wat meer spektakel is. Alleen jammer dat het de laatste keer is dat we Daniel Radcliffe en Emma Watson mogen bewonderenquote:Op zondag 19 juni 2011 15:12 schreef Guanabana het volgende:
Heb 7.1 gisteren nog eens gekeken, voor de tweede keer, en wat ziet hij er toch prachtig uit. Wat een mooie beelden en een mooie sfeer. Echt, wie had kunnen denken dat na het grappige kinderfilmpje, dat deel 1 nog was, de reeks zou uitgroeien tot zulke volwassen cinema.
Wel denk ik, nu ik de trailers zo eens bekijk, dat ik deel 1 beter/leuker ga vinden dan deel 2. Er is zoveel spektakel en ellende en destructie en geschreeuw en gedoe, ik weet wel dat dat het verhaal is uiteraard, maar ik hoop wel dat ze de balans nog een beetje weten te bewaren tussen rustig en druk.
Want juist dat rustige vond ik in 7.1 zo geweldig.
De eerste is mijn favorietquote:Op maandag 20 juni 2011 18:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Kan je beter bij de eerste twee een Hedwig knappen, vanaf deel drie wordt het pas echt leuk.
quote:J.K. Rowling today, Thursday 23rd June, answered mounting speculation about the nature of her new project and announced Pottermore, a unique and free-to-use website which builds an exciting online experience around the reading of her hugely successful Harry Potter books, and is partnered by Sony.
The announcement today was heralded by the revealing of the website’s name via an online search for its letters, and a ‘coming soon’ holding page which received over a million visits within 36 hours of launching.
For this groundbreaking collaborative project, J.K. Rowling has written extensive new material about the characters, places and objects in the much-loved stories, which will inform, inspire and entertain readers as they journey through the storylines of the books. Pottermore will later incorporate an online shop where people can purchase exclusively the long-awaited Harry Potter eBooks, in partnership with J.K. Rowling’s publishers worldwide, and is ultimately intended to become an online reading experience, extending the relevance of Harry Potter to new generations of readers, while still appealing to existing fans. As the Pottermore Shop develops, it is intended that it should include further products designed specifically for Harry Potter fans, offering a potential outlet for Sony products and services related to Pottermore. In keeping with Harry Potter’s international appeal, the site will launch in English, French, Italian, German and Spanish, with more languages to follow.
In the new website, the storyline will be brought to life with sumptuous newly-commissioned illustrations and interactive ‘Moments’ through which you can navigate, starting with the first book, Harry Potter and the Philosopher’s (Sorcerer’s) Stone. On entering, you choose a magic username and begin your experience. As you move through the chapters, you can read and share exclusive writing from J.K. Rowling, and, just as Harry joins Hogwarts, so can you. You visit Diagon Alley, get sorted into a house, cast spells and mix potions to help your house compete for the House Cup.
At a press conference at the Victoria & Albert Museum in London, Rowling revealed some key features of the website. In an announcement which will thrill fans, she described how she has brought to life both the Sorting Hat and Ollivanders experiences from her books for the first time on Pottermore, by revealing the questions asked by the Sorting Hat - which places newcomers into their Hogwarts houses according to their characteristics - and the magic behind the Wand Chooser – which finds the right wand for each user from over 33,000 possible combinations. She also revealed glimpses of the new information she has provided on some of the best-loved characters.
J.K. Rowling’s announcement on YouTube and sony.com today revealed that Pottermore (along with the Pottermore Shop) will be open to all users in October 2011. From today, 23rd June, fans can submit their email addresses on Pottermore.com in order to be contacted by the site following the opening of registration on 31st July, Harry’s birthday. Also on that date, an online challenge will be launched, whereby the first million people to complete their registration will gain early entry into the website, and help put final touches to the experience.
J.K. Rowling commented,
“I wanted to give something back to the fans that have followed Harry so devotedly over the years, and to bring the stories to a new digital generation. I hope fans and those new to Harry will have as much fun helping to shape Pottermore as I have. Just as I have contributed to the website, everyone else will be able to join in by submitting their own comments, drawings and other content in a safe and friendly environment – Pottermore has been designed as a place to share the stories with your friends as you journey through the site.”
Pottermore has been made possible with the support and partnership of Sony.
Sir Howard Stringer, Chairman, Chief Executive Officer and President of Sony Corporation, commented:
“Sony’s association with J.K. Rowling’s Pottermore brings together one of the world’s most innovative brands with the most successful book series in history, in a pioneering partnership that will help shape the future of story-telling. We are proud to be a part of it, both at this momentous announcement, and as we collaborate on its development over the coming years.”
On Sony’s partnership of Pottermore, J.K. Rowling commented:
“As I think people know, I am very protective of Harry and have always been very selective with any new initiatives, but I am totally committed to making this partnership with Sony and this wonderful new website a success. There are many companies I could have worked with on this ultimate digital expression of Harry Potter’s universe, but it is Sony’s unique philosophy of creativity in harmony with technology that made them my first choice as main partner. The spirit behind Sony’s make.believe philosophy is one that rings true with Pottermore’s own values.”
The detailed creative execution has been led by TH_NK, a leading UK digital agency, under the supervision of J.K. Rowling and the Pottermore management team, in co-operation with Sony. J.K. Rowling’s publishers, Bloomsbury in the UK and Scholastic in the USA, as well as her international publishers worldwide, have been active supporters in the creation of pottermore.com and the Pottermore Shop. Warner Bros, the makers of the hugely successful Harry Potter film franchise, is also one of the partners who have worked to support the launch of Pottermore through a variety of marketing, promotional and other efforts, and will continue to collaborate as the project grows.
The storyline of the second book, Harry Potter and the Chamber of Secrets, will go live on the site in early 2012. The Pottermore Shop opens when the site opens to all in October, selling complete ranges of the eBooks and digital audiobooks in a selection of languages, exclusively.
Designed for fans of all ages, the website has been created with child safety in mind, employing best practice and compliance with internet codes of practice in the UK, Europe and USA, and elsewhere.
Ik ga ook!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:58 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Verdorie, ik ga naar London op vakantie, maar dus gewoon een halve maand te laat. Ik wil daar ook bij zijn!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:08 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Ik ga ook!We zijn van plan daar vanaf een uur of 4 's nachts te gaan zitten. Ik vraag me echter af of dat wel vroeg genoeg is voor goede plekken, volgens mij gaat het echt hysterisch worden namelijk
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 schreef Teletekst 421-1 het volgende:
Harry Potter-tentoonstelling Amsterdam
Op het Rembrandtplein in Amsterdam is vanaf 30 juli twee weken lang een gratis fototentoonstelling over Harry Potter te zien. De expositie laat zien wat er achter de schermen bij de opnames van de reeks films gebeurde. De tentoonstelling zal worden geopend door de acteurs Rupert Grint, James Phelps en Oliver Phelps.
Ik ook, maar ik zit er niet vanaf 4 uur, dat is een ding wat zeker is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:08 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Ik ga ook!We zijn van plan daar vanaf een uur of 4 's nachts te gaan zitten. Ik vraag me echter af of dat wel vroeg genoeg is voor goede plekken, volgens mij gaat het echt hysterisch worden namelijk
Oh nee als ik in het land zou zijn zou ik er wel heen gaan. Heb dan ook wel een zwak voor de gebroeders Phelpsquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als Daniel of Emma zou komen dan zou ik er wel heen gaan in de hoop een glimps op te vangen of zelfs een handtekening te krijgen of iets dergelijks maar voor Rupert en de broertjes Phelps? Amsterdam iets te ver
fixedquote:Op maandag 20 juni 2011 18:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het de laatste keer is dat we Daniel Radcliffe Rupert Grint en Emma Watson mogen bewonderen
Ik ga ook naar Londen ongeveer dan, 2-6 augustusquote:Op vrijdag 24 juni 2011 06:00 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Verdorie, ik ga naar London op vakantie, maar dus gewoon een halve maand te laat. Ik wil daar ook bij zijn!
Stonewall High.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:49 schreef Klipnap het volgende:
Haha die prijsvraag van radio 2 voor kaartjes.
''Hoe heet de school waar Harry naar toe gaat?''
Zelfs mijn moeder weet het en die heeft nog nooit een HP-film gezien/ HP-boek gelezen.
quote:
SINT WALPURGA'S GESLOTEN INRICHTING VOOR ONVERBETERLIJKE JONGE CRIMINELENquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:49 schreef Klipnap het volgende:
Haha die prijsvraag van radio 2 voor kaartjes.
''Hoe heet de school waar Harry naar toe gaat?''
Zelfs mijn moeder weet het en die heeft nog nooit een HP-film gezien/ HP-boek gelezen.
Nice! Ik ga hem 12 op 13 julinacht kijken, maar wellicht in Londen nog een keertje (ga 28 juli voor 7 dagenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ga ook naar Londen ongeveer dan, 2-6 augustus![]()
Ga waarschijnlijk daar ook Harry Potter zien, de laatste Harry Potter kijken in Londen, wat een mooi moment wordt dat![]()
Moet ik wel nog 3 weken wachten als hij uitgekomen is, maar ach.
Nee, helaas vandaag niet, misschien dat ik volgende week een dagje gaquote:Op donderdag 30 juni 2011 09:01 schreef chocoladekoekjes het volgende:
Gaan er nog mensen naar Rembrandtplein vandaag?
Leuke weetjes #5quote:Op donderdag 30 juni 2011 01:41 schreef Dale. het volgende:
[..]
Nopeschijnt echt waar te zijn. Voldemort is blijkbaar frans waarbij je de t niet uitspreekt
Teletekst had het over juliquote:Op donderdag 30 juni 2011 09:01 schreef chocoladekoekjes het volgende:
Ik ben er nu, het is al best druk. Door de stomme beveiliging sta ik niet vooraan, ookal was ik hier al om 3 uurquote:Op donderdag 30 juni 2011 09:01 schreef chocoladekoekjes het volgende:
Het was vandaag.quote:
Ja, ze waren idd een beetje aan fucken en de hekken 3 keer aan het verplaatsen. Ik was er om half 2 en gelukkig stond ik uiteindelijk wel vooraan en heb ik foto's en handtekeningen kunnen krijgen!quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:47 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Ik ben er nu, het is al best druk. Door de stomme beveiliging sta ik niet vooraan, ookal was ik hier al om 3 uurZe gingen zomaar random mensen aanwijzen die bij het hek mochten...
Als je mee gaat doen met die prijsvraag en dan dat zegt heb ik diep respect voor jequote:Op woensdag 29 juni 2011 21:47 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
SINT WALPURGA'S GESLOTEN INRICHTING VOOR ONVERBETERLIJKE JONGE CRIMINELEN
Hoe was Rupert?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:47 schreef chocoladekoekjes het volgende:
[..]
Het was vandaag.
[..]
Ja, ze waren idd een beetje aan fucken en de hekken 3 keer aan het verplaatsen. Ik was er om half 2 en gelukkig stond ik uiteindelijk wel vooraan en heb ik foto's en handtekeningen kunnen krijgen!
Ik heb helemaal niks.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:47 schreef chocoladekoekjes het volgende:
[..]
Het was vandaag.
[..]
Ja, ze waren idd een beetje aan fucken en de hekken 3 keer aan het verplaatsen. Ik was er om half 2 en gelukkig stond ik uiteindelijk wel vooraan en heb ik foto's en handtekeningen kunnen krijgen!
Ja, ik snap ook niet dat ze de hekken niet gewoon al GELIJK goed hadden gezet. we zaten eerst lekker op een bankje, toen werden de hekken neergezet en rende iedereen daarnaartoe en stonden we helaas niet voor. toen moesten we dus een flink stuk naar achteren, toen wereden de hekken nogmaals verplaatst en vervolgens mochten we weer naar voren. vreemd vreemd.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:14 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks.Had wel voor Rupert stroopwafels gekocht en een kaartje eraan gedaan, gelukkig heeft ie die wel gekregen dankzij iemand van de organisatie... Maar ik vond het verder echt niet zo geweldig geregeld. Echt heel jammer.
Ik heb ze achteraf nog ontmoet bij hun hotelquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Jaloers op degenen die een handtekening hebben weten te scoren, al ben ik zo te lezen blij dat ik niet gegaan ben met het niet-zo-handige-hekken-werk. Als Emma Watson of Daniel Radcliffe er waren ipv Rupert of samen met Rupert dan had ik wat meer mijn best gedaan ^^
Mag ik je aanraken?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:25 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Ik heb ze achteraf nog ontmoet bij hun hotel
10 minuten met ze kunnen praten + foto's en handtekeningen gekregen
Bofferd, lol ^^, toch wel de groetjes gedaan van alle Fokkers hier lijkt me ?:Pquote:Op maandag 4 juli 2011 12:25 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:37 schreef Take_A_Picture het volgende:
Haha dat zal mooi overkomen in het Engels
All the Dutch fuckers say hi!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:37 schreef Take_A_Picture het volgende:
Haha dat zal mooi overkomen in het Engels
twitter:FansTwiligth twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 13:59:18Rupert Grint, James y Oliver Phelps,promocionando Harry Potter 7 parte 2 en Amsterdam, Holanda, el 1 de julio. http://twitpic.com/5lk161 reageer retweet
Nachtpremiere is gelukkig in Groningen wel in 2Dquote:Op donderdag 7 juli 2011 21:00 schreef Rimketje het volgende:
Premiere helemaal gezien.
Wat een groot feest en wat een mooie speeches aan het einde van JK, Daniel, Rupert en Emma..
Nog heel even wachten en dan zelf de film bewonderen... Jammer dat de marathon dinsdagnacht/woensdagnacht alleen in 3D wordt getoond hier in de omgeving. Dit is het eerste jaar dat mijn ouders dan niet meegaan (Die zijn ook al alle jaren trouw meegegaan naar de films, altijd de eerste dag en de laatste 4 zelfs de nachtpremieres)
Wauw. Maar om daarvoor nu even naar Grunn te gaan gaat mij iets te verquote:Op donderdag 7 juli 2011 21:06 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nachtpremiere is gelukkig in Groningen wel in 2D
Is er uberhaupt een NL-versie dan? Vond het bij de laatste films al zo gek, die waren tenslotte ook al voor 12+.. deze is 16+, dan gaat er toch helemaal niemand meer in het NL heen?!quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:05 schreef douche-eendje het volgende:
Aaah pathe Zaandam draait hem ook een aantal keer niet in 3D. Premiere zal het niet worden voor mij aangezien die overal in 3d is... maar gelukkig, een ov-niet 3d. Was al bijna bang dat ik dan naar de NLversie zou moeten
Het rare is, dat bij onze bioscoop hij nog steeds als 12+ aangemerkt staat net zoals in de TV reclames...quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Is er uberhaupt een NL-versie dan? Vond het bij de laatste films al zo gek, die waren tenslotte ook al voor 12+.. deze is 16+, dan gaat er toch helemaal niemand meer in het NL heen?!
Sommige mensen met een bepaalde oogafwijking zien het niet. Veel mensen krijgen er hoofdpijn van. En tot slot lijkt 3D voor veel bioscopen een excuus om je eens lekker uit te melken met allerhande toeslagen bovenop de gewone entreeprijs.quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:37 schreef BobW het volgende:
Mag ik vragen wat jullie zo erg aan 3D vinden?
Dit. Wat een verschrikking. Gewoon een gimmick die godzijdank snel dood zal bloeden.quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:46 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Sommige mensen met een bepaalde oogafwijking zien het niet. Veel mensen krijgen er hoofdpijn van. En tot slot lijkt 3D voor veel bioscopen een excuus om je eens lekker uit te melken met allerhande toeslagen bovenop de gewone entreeprijs.
Ja, ik zag hem bij een aantal jt-bioscopen staan.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Is er uberhaupt een NL-versie dan? Vond het bij de laatste films al zo gek, die waren tenslotte ook al voor 12+.. deze is 16+, dan gaat er toch helemaal niemand meer in het NL heen?!
Ik zie met mijn rechteroog nog geen 5%, alleen wat gekleurde vlakken/schimmen. Voor mij heeft 3D dus absoluut geen toegevoegde waarde en stoort het beeld heel erg.quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:37 schreef BobW het volgende:
Mag ik vragen wat jullie zo erg aan 3D vinden?
Ja, dan kan ik het wel begrijpen, helemaal natuurlijk als het moeite kost om een 'gewone' 2D versie te vinden. Wat ik zelf zo stom vind is dat ik hier thuis al iets van 3 van die brillen heb die je steeds krijgt, maar je kan niet zeggen dat je die niet wilt kopen....quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:32 schreef douche-eendje het volgende:
Ik zie met mijn rechteroog nog geen 5%, alleen wat gekleurde vlakken/schimmen. Voor mij heeft 3D dus absoluut geen toegevoegde waarde en stoort het beeld heel erg.
Ik vind het dus ronduit frustrerend dat leuke films ineens in 3D komen, het beperkt mij nogal in een "gewoon" bioscoopbezoekje.
Bij Pathé bioscopen kan dat wel, als het goed is.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:02 schreef BobW het volgende:
Wat ik zelf zo stom vind is dat ik hier thuis al iets van 3 van die brillen heb die je steeds krijgt, maar je kan niet zeggen dat je die niet wilt kopen....
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:50 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Bij Pathé bioscopen kan dat wel, als het goed is.
Onjuiste spoilersquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:50 schreef Klipnap het volgende:
Zo'n gast van de Stentor heeft zo'n heel stuk geschreven over de laatste film. Hij beweerde dat Voldemort eigenlijk Tom Vilder heet.
Oja en de Steen der Wijzen was een Hallow en Harry woonde bij zijn stiefouders.
Nee, die gast was slecht ingelicht over het verhaal en heeft zomaar een omschrijving van elke film gemaakt, zonder echt iets te weten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Onjuiste spoilers
Of hebben ze het filmverhaal aangepast voor de steen
Je bent hilarisch. Echt, wat een slimme grap, daar is nog nooit iemand opgekomen. We buigen allemaal voor jouw geniale humor.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:37 schreef Bellatrix het volgende:
Ik heb ook de b rolls bekeken, zonder special effects dus, hilarisch.
quote:Op zondag 10 juli 2011 00:57 schreef computerprobleem het volgende:
Zal deze film meer opleveren dan Avatar?
Als je niets toe te voegen hebt op een kanslozequote:
Stel dan geen stomme vragen.quote:Op zondag 10 juli 2011 03:43 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Als je niets toe te voegen hebt op een kanslozena, reageer dan gewoon niet.
Waarom is het een stomme vraag?quote:Op zondag 10 juli 2011 05:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Stel dan geen stomme vragen.
Kut vraag, klote antwoord is het meestal.
Haha, ik ken jou. Ik ben nog steeds jaloers.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:25 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Je schrijft een lang verhaal maar wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?quote:Op zondag 10 juli 2011 12:30 schreef computerprobleem het volgende:
[...]
O ja, ik zie deze 2 films als één omdat het budget ook verspreid is over deze beide films.
Je kunt dit dus niet vergelijken met b.v. Bond films of de eerdere HP films. Die hadden allemaal een eigen apart budget. En de opnames van de eerdere HP films lagen ver uit elkaar. Dat was bij deze films niet zo. Het is gewoon in 2 delen verdeeld zodat er meer aan verdiend kan worden... Avatar is dan ook ge-released zodat er meer aan verdiend kon worden, dus die vergelijking gaat ook op.
[...]
Tof! Dat je eigenlijk niets meer verwacht en dan zie je 'het grote brein' achter Harry Potter ineens, heel vetquote:Op zondag 10 juli 2011 14:22 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Haha, ik ken jou. Ik ben nog steeds jaloers.
Anyway, ik was dus in Londen met de première. Veel fans hebben gewoon 5 dagen of langer op Trafalgar Square gekampeerd! Wij waren er dinsdagavond/nacht, het was toen al best wel druk. Helaas hadden we het weer wel een beetje onderschat... We lagen daar lekker met onze slaapzakken, vuilniszakken, paraplu's en dekentjes en toen begon het echt KEIHARD te regenen. Alles was toen binnen no-time helemaal doorweekt, weg warmte. Een vriendin van me hield het toen echt niet meer uit, dus toen zijn we maar weggegaan.Bleek wel verstandig te zijn achteraf, aangezien het woensdag en donderdag ook echt veel heeft geregend. Toch baalde ik uiteraard wel enorm... Donderdagmiddag hebben we van een afstandje gekeken, was toch wel bijzonder, ook al stonden we niet vooraan. De acteurs zouden na de première op Trafalgar Square naar Leicester Square gaan om daar de film te kijken. Wij waren 's avonds naar een musical daar in de buurt gegaan en besloten na afloop nog maar even langs de bios te lopen. Er stonden nog een paar fans te wachten, dus wij besloten ook maar even te wachten. En toen kwam opeens J.K. Rowling naar buiten!
Helaas had ze geen tijd voor handtekeningen, aangezien er een auto stond te wachten, maar toch! Ondanks alle pech heb ik toch nog J.K. Rowling in het echt en van dichtbij gezien!
![]()
![]()
Deel 1 en 2 zijn vanaf het begin al als aparte films bedoeld, ook al komt het verhaal uit 1 boek. Dat ze tegelijk gefilmd zijn doet er mijns inziens niet toe. De tweede en derde Matrix-films zijn toch ook gewoon aparte films? Lord of the rings zijn toch ook 3 aparte films?quote:Op zondag 10 juli 2011 12:30 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarom is het een stomme vraag?
In principe is Harry Potter 7.2 gewoon één grote film samen met 7.1.
Budget voor beide films was ongeveer even groot als dat voor Avatar.
Avatar heeft inclusief re-release zo'n 2.5 miljard opgebracht. HP 7.1 alleen al zo'n 1 miljard.
Dit is de laatste Harry Potter film en de promotie is denk ik nooit zo groot geweest. Er zullen veel meer mensen naar deze film gaan en als je zo kijkt op de sites, zijn de kaartjes ook duurder dan bij andere films. Ik weet niet of de andere HP films in 3D waren, maar die keuze heb je hierbij ook. Aangezien het een film met veel actie is, zullen nog meer mensen hierop afkomen. Daarnaast zijn er ook veel marathons, waarbij één ticket soms misschien al ¤40,- oplevert (als het niet meer is).
Volgens jou is het dus onmogelijk dat deze film meer dan $1.5 miljard oplevert?
O ja, ik zie deze 2 films als één omdat het budget ook verspreid is over deze beide films.
Je kunt dit dus niet vergelijken met b.v. Bond films of de eerdere HP films. Die hadden allemaal een eigen apart budget. En de opnames van de eerdere HP films lagen ver uit elkaar. Dat was bij deze films niet zo. Het is gewoon in 2 delen verdeeld zodat er meer aan verdiend kan worden... Avatar is dan ook ge-released zodat er meer aan verdiend kon worden, dus die vergelijking gaat ook op.
Ik betwijfel het of deel 7.2 op zich zelf (dus zonder er 7.1 bij te nemen) het van Avatar wint. Ik heb ook nooit beweerd dat dit kan of gaat gebeuren, ik vroeg wat jullie hierover denken, maar jullie zijn blijkbaar de kinderachtig om hier normaal op te reageren. Wel ben ik ervan overtuigd dat deze film in de top 3 komt te staan en misschien wel Titanic van de nr.2 stoot.
Ja, daar heb je wel gelijk in.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:13 schreef Steve het volgende:
[..]
Deel 1 en 2 zijn vanaf het begin al als aparte films bedoeld, ook al komt het verhaal uit 1 boek. Dat ze tegelijk gefilmd zijn doet er mijns inziens niet toe. De tweede en derde Matrix-films zijn toch ook gewoon aparte films? Lord of the rings zijn toch ook 3 aparte films?
Dat je de twee films als 1 zag zei je er ook niet bij.
Avatar heeft 2,782,275,172 dollar opgebracht. Wat HP-films betreft is tot nu toe Harry Potter and the Philosopher's Stone degene die het meest op heeft gebracht met $974,733,550. (cijfers van wikipedia). Het lijkt me niet echt reëel te denken dat Deathly Hallows II 2.8 miljard dollar gaat verdienen. Er zullen vast wel meer mensen heen gaan dan eerdere films, omdat dit het einde van de reeks is, maar zo'n enorm verschil gaat het niet maken. De meeste bioscoopgangers zullen ook naar de eerdere films zijn gegaan. De boxoffice-resultaten zijn ook vrij constant.
Ik ga a.s. dinsdag.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef zoeperzazke het volgende:
In de biossen bij ons in de buurt hebben ze geen 3D, dus ik ga hem gewoon in 2D zien. Is het al zaterdag???
Was vooral het geval bij deel 7.1.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:16 schreef Deckard het volgende:
Ik hoop dat dit de leukste harry potter film zal worden. Herstel, de meest memorabele. Al die vorige delen kan ik je echt niet meer vertellen wat er allemaal is gebeurd. Wat ik nog wel weet is dat de laatste paar films ontzettend saai waren en af en toe niet om uit te houden was. Dat kwam voornamelijk omdat de actiescenes vele malen minder waren en er meer dialoog en interactie tussen de figuren verwacht werd. Dat zag er allemaal heel houterig uit.
Je hebt de boeken niet gelezen?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:49 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat JK dit keer bedenkt.
Nee, ben niet zo'n lever.quote:
De 3D-versies hebben sowieso minder contrast dan de normale 2D-versies omdat de 3D-versies extra data voor de 3D-stukken gebruiken terwijl de 2D-versie dat voor betere kleuren gebruikt, dus eigenlijk mag je blij zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef zoeperzazke het volgende:
In de biossen bij ons in de buurt hebben ze geen 3D, dus ik ga hem gewoon in 2D zien. Is het al zaterdag???
Ja, ligt eraan.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:39 schreef Beaudelaire het volgende:
Wie vindt de eerdere delen ook leuk dan de nieuwere delen?
Ik ben de Nederlandse namen gewend, aangezien ik tien jaar geleden de boeken in het Nederlands las.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:04 schreef Breuls het volgende:
Okay, het is weird om de Nederlandse namen te lezen.
Leuk man, al die afkortingen.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:44 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vond HBP awesome, dat is echt mijn lievelingsfilm. OOTP vond ik minder, een erg lange film. DH1 vond ik op zich wel tof, maar ook erg langdradig (ja dat moet ook). POA is tof tof tof.
Ik ben van de meeste mensen hun Nederlandse naam gewend maar volgensmij heb ik vanaf boek 5 het in het Engels gelezen, dus bij nieuwe mensen vanaf boek 5 vind ik die Nederlandse namen juist weer zo lamquote:Op maandag 11 juli 2011 21:07 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Ik ben de Nederlandse namen gewend, aangezien ik tien jaar geleden de boeken in het Nederlands las.
Ik ken de namen van de meesten gewoon het Nederlands, maar Engels ook wel.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:21 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ik ben van de meeste mensen hun Nederlandse naam gewend maar volgensmij heb ik vanaf boek 5 het in het Engels gelezen, dus bij nieuwe mensen vanaf boek 5 vind ik die Nederlandse namen juist weer zo lam.
Euh?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:00 schreef computerprobleem het volgende:
Als ik bij bol.com HP 7.2 voor 22:30 bestel, heb ik hem morgen nog binnen. Nog een halfuur dus.
Tiepfoutquote:
Marcel Lubbermans is Neville Longbottom en niet geheel onbelangrijkquote:Op maandag 11 juli 2011 22:23 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik ken de namen van de meesten gewoon het Nederlands, maar Engels ook wel.
Wel van de belangrijkste overigens... niet b.v. van die dikke die in 1 van de films aan zo'n kroonluchter getild word door een vliegend beest. Lubbermans of zo. Maar b.v. Dumbledore, Weasley, etc. wel
Tja.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Leuk man, al die afkortingen.
Ik vond HBP maar matig, die hele verhaallijn met the Half Blood Prince kwam zo ontzettend slecht uit de verf. Echt jammer. Maar goed, ik zit in Kamp Snape, dus alles waarmee ze hem tekort doen is stom natuurlijkquote:Op maandag 11 juli 2011 21:44 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vond HBP awesome, dat is echt mijn lievelingsfilm. OOTP vond ik minder, een erg lange film. DH1 vond ik op zich wel tof, maar ook erg langdradig (ja dat moet ook). POA is tof tof tof.
Oh, ik ken ze ook allemaal wel in het Engels, maar bijv. Dolores Umbridge is opeens Dorothea Omber (valt op zich nog mee qua verschil), maar als Harry dan tijdens een scene wat zegt over Omber herinner ik me niet echt wie dat isquote:Op maandag 11 juli 2011 22:23 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik ken de namen van de meesten gewoon het Nederlands, maar Engels ook wel.
Wel van de belangrijkste overigens... niet b.v. van die dikke die in 1 van de films aan zo'n kroonluchter getild word door een vliegend beest. Lubbermans of zo. Maar b.v. Dumbledore, Weasley, etc. wel
SPOILER: voorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: naOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vanavond de double bill, ben benieuwd![]()
deel 7 is het enige boek dat ik nooit gelezen heb (al weet ik wel de conclusie al.)
Ja dat zal je altijd wel een beetje houden, net als bij Elijah Wood, als je die in een film ziet roepen de meeste ook gelijk Frodo.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb zon gevoel dat die acteurs ( Emma,Daniel,Rupert ) gaan lijden aan een bepaald syndroom wat je bij andere acteurs uit series/films ook vaak ziet.....ze zullen denk ik moeilijk los gezien worden van hun rollen in HP. Als ik Rupert opeens zou zien in een comedy zou ik hem toch blijven zien als Ron. Misschien dat ze daardoor in de toekomst wat minder snel aan de bak gaan komen? Dat gevoel heb ik. Zonde, want het zijn echt goede acteurs geworden!
7.1 bedoel je?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:05 schreef Beaudelaire het volgende:
Sprak zojuist iemand die de film een goede afsluiting vond. Vooral na het saaie en langdradige 7.2.
+ ze wou weer gaan studeren toch?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:09 schreef Bellatrix het volgende:
Emma is bezig met de verfilming van the perks of being a wallflower, meesterlijk boek.
Ik zit in kamp Draco, daarom was ik blij met HBP, want daar kwam Dracoquote:Op maandag 11 juli 2011 23:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vond HBP maar matig, die hele verhaallijn met the Half Blood Prince kwam zo ontzettend slecht uit de verf. Echt jammer. Maar goed, ik zit in Kamp Snape, dus alles waarmee ze hem tekort doen is stom natuurlijk![]()
Wat dat betreft zit ik waarschijnlijk bij DH2 wel goed, zo ontzettend veel lovende kritieken over zijn aandeel in de film en Rickman's prestatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |