abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:54:56 #241
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_95100687
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat was een goede oorlog, alleen fout in de uitvoering.
Irak was geen goede oorlog. Alle 2 niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:55:27 #242
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95100707
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Irak was geen goede oorlog. Alle 2 niet.
Dat is jouw mening, ook al wijzen de feiten juist op het tegenovergestelde.
pi_95100760
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:49 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

10% verlies aan waarde van aandelen in de tijd dat er onrusten zijn? Maar 10% winst ten opzichte van december 2010.

Dus waar hebben we het over?

Uiteindelijk zijn hoge olieprijzen heel goed voor de waarde van aandelen van oliebedrijven.

Het verband tussen geweld en autoriteit en "orde" zijn mij verre van onbekend. Zo weet ik dat geweld meer geweld kweekt, per definitie, en dat dat inherent slecht is voor enige "orde".

Orde uit Chaos is een oude achterhaalde tactiek in deze tijden van informatieve en digitale revolutie. De chaos zorgt namelijk alleen voor onvrede richting degenen die deze chaos veroorzaakt hebben, het maakt de ruimte voor enige orde alleen maar kleiner.
Hun stijgende lijn die ze hadden na "Gulf Oil Spill" stortte in nadat er onrusten ontstonden.

Hoge olieprijzen zijn niet goed voor olie bedrijven als ze niet kunnen garanderen dat hun productie op peil blijft. Als ze dat wel kunnen garanderen zakt de prijs weer. Het is een veel complexere kwestie van reserves en productie en flexibiliteit van voorgaande.

Wat ik wil zeggen met orde en geweld is dat sinds mensenheugenis orde vooruitkomt uit twee principes: De validiteit van de rechtstaat en de monopoly op geweld door de autoriteit in opdracht van de wet.
Thomas Hobbes en John Locke hebben hier nog heel veel over geschreven. Reuze interessant.

Gelieve je rebuttal (ik neem aan dat je wel door wil gaan) te plaatsen in de topic die Papierversnipperaar aangeeft.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:56:43 #244
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_95100784
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:55 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, ook al wijzen de feiten juist op het tegenovergestelde.
Post die "feiten" dan:
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:54 schreef svann het volgende:
Waarom grijpen we in in Libië? #2

Kan dit een topicje verder?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 april 2011 @ 00:00:09 #245
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95100975
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat was een goede oorlog, alleen fout in de uitvoering.
Bij een regime-change is het wel handig als de bevolking het daar ook mee eens is. Anders ben je dictator.
pi_95101974
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:10 schreef revo33 het volgende:
Algerije is next, let op mijn woorden. Achterlijke regering daar.
niet als je dit artikel met geloven http://www.depers.nl/buit(...)er-een-genieten.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_95102178
Voor alle figuren die nog niet echt doorhebben dat Westerse geheime diensten de rebellen steunen/bewapenen/voeden:

MI6 operatives backed by the SAS are to land in the east around the key rebel stronghold of Benghazi 'within days'.

http://www.dailymail.co.u(...)p-Libyan-rebels.html

Dit was 5 maart. Inmiddels is de "steun" in volle gang.
pi_95102226
oeps wie zou dat zijn ?????? geen local 10.gif

pi_95102227
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:25 schreef Salvad0R het volgende:
Voor alle figuren die nog niet echt doorhebben dat Westerse geheime diensten de rebellen steunen/bewapenen/voeden:

MI6 operatives backed by the SAS are to land in the east around the key rebel stronghold of Benghazi 'within days'.

Dat hebben de meeste wel door maar de rebellie is niet begonnen door het Westen.
- Horace Walpole
  woensdag 6 april 2011 @ 00:27:56 #250
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95102323
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:25 schreef Salvad0R het volgende:

^O^
pi_95102337
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:25 schreef zoefbust het volgende:
oeps wie zou dat zijn ?????? geen local [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Deze gast lijkt me ook geen local:
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95102371
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:28 schreef waht het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
di caprio photoshop :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_95102442
turken doen weer koppig hun eigen ding

http://www.hurriyetdailyn(...)dhafi-era-2011-04-05
-Rabia Al-Basri
pi_95102509
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

di caprio photoshop :s)
Nee komt uit Body of Lies, authentieke foto dus.

Even weer ontopic, als deze nog niet geplaatst was: UK supplying telecommunications equipment to Libyan rebels
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95102719
quote:
22:00 Almanara Media source has reported that no less than 50 fuel tankers gathered in the area of As Sakheera in Tunisia preparing to enter Libya.
is dit in het oosten of westen?
-Rabia Al-Basri
  woensdag 6 april 2011 @ 00:48:44 #257
2651 svann
night-hawk
pi_95103216
quote:

[ afbeelding ]
Het zou bijvoorbeeld -heel saai- één van de vele reporters kunnen zijn.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_95103278
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:48 schreef svann het volgende:

[..]

Het zou bijvoorbeeld -heel saai- één van de vele reporters kunnen zijn.
daar dacht ook in eerste instantie aan gen MI6 ofzo, maarja het ook zo kunnen zijn, omdat het al bevestigd is dat ze er al zijn
-Rabia Al-Basri
pi_95103419
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

is dit in het oosten of westen?
Tunesië is in het westen. ;)
- Horace Walpole
pi_95103934
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:54 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Tunesië is in het westen. ;)
maar willen ze naar het oosten of het westen?
-Rabia Al-Basri
  woensdag 6 april 2011 @ 07:34:54 #261
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_95106639
thisiskhaledm: Imagine looking out your window and seeing this #Libya #Feb17
1 minute ago via web
2019: The Great Awakening
  woensdag 6 april 2011 @ 07:53:48 #262
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95106800
Zijn Ghadaffi's troepen weer bij Benghazi?

Ik dacht dat ze door de bombardementen definitief waren teruggedreven en niet verder dan Ajdabija kwamen?
pi_95107185
Dus nu zijn de rebellen ontevreden over de NAVO, want de NAVO doet niet precies wat de opstandelingen hadden gehoopt. Goh.
  woensdag 6 april 2011 @ 08:47:41 #264
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_95107606
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 07:53 schreef von_Preussen het volgende:
Zijn Ghadaffi's troepen weer bij Benghazi?

Ik dacht dat ze door de bombardementen definitief waren teruggedreven en niet verder dan Ajdabija kwamen?
Bij dat YouTube filmpje klopt er ook iets niet, in de titel staat Benghazi en in de beschrijving: 'family scream as security forces bomb Brega 04.04.2011.'
2019: The Great Awakening
  woensdag 6 april 2011 @ 08:50:25 #265
19242 yavanna
Results may vary.
pi_95107650
Air Force told to send more planes to Libya

Nato will ask the RAF to contribute more warplanes to step up ground strikes against Col Muammar Gaddafis forces after the alliance yesterday said a third of the Libyan leaders forces had so far been destroyed.

Britains overstretched air force will be asked to find more fighter jets, in spite of committing four extra Tornados for operations over Libya on Monday.

The request comes as Nato demands extra aircraft to meet a shortfall created after America pulled out the jets that had carried out more than 50 per cent of the ground strikes against Col Gaddafis forces.

We will need more strike assets and that is being addressed, said a Nato official. Britain has stepped up to the mark with four Tornados but will have to do more. Dr Liam Fox, the Defence Secretary, spent much of the weekend during a Middle East trip calling up defence ministers from across Europe asking them to contribute more aircraft, Whitehall sources said.

The Ministry of Defence is ready to send more Tornados and other aircraft if they are needed a senior source said. We can send the whole lot if we need to, all 129 of them. There will be an uplift from other nations, including the French, being asked to provide more to fill the gap.

The extra demands on the RAF, for operations that are expected to last at least six months, will raise questions over whether the Armed Forces can meet military demands after defence cuts.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  woensdag 6 april 2011 @ 08:50:52 #266
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95107660
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:47 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Bij dat YouTube filmpje klopt er ook iets niet, in de titel staat Benghazi en in de beschrijving: 'family scream as security forces bomb Brega 04.04.2011.'
In de reacties staat dat de uploader eerst dacht dat het Brega was (dus niet zelf gemaakt?), maar iemand sprak hem erop aan dat het Benghazi zou zijn. Daarop hij hij de titel aangepast maar de beschrijving schijnbaar niet.

Ik zou ook eerder vermoeden dat het Brega is (puur n.a.v. de nieuwsberichten), maar ik ben niet bekend in het gebied, dus kan het ook niet met zekerheid zeggen.
pi_95107809
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:23 schreef Monidique het volgende:
Dus nu zijn de rebellen ontevreden over de NAVO, want de NAVO doet niet precies wat de opstandelingen hadden gehoopt. Goh.
Ik ben het wel met ze eens hoor, tot op zekere hoogte natuurlijk. Er zijn al tig aanvallen geweest op Misrata, zonder tegenaanvallen van de NAVO. Daar hebben ze het dus wel laten afweten, misschien ook wel door weersomstandigheden.
Rebellen moeten alleen wel opletten dat ze niet teveel gaan klagen, ze zouden beter kunnen proberen NAVO aan hun kant te houden.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 6 april 2011 @ 09:11:22 #268
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_95108063
-

[ Bericht 99% gewijzigd door MisterJ.Lo op 06-04-2011 09:12:20 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 6 april 2011 @ 09:13:34 #269
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_95108113
quote:

[ afbeelding ]
Meestal zijn dit leden van special forces of agenten.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 6 april 2011 @ 10:31:06 #270
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_95110309
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:28 schreef waht het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nah, niet alle Libiers zijn zwart of getint. Er zijn ook wel blanken ertussen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')