Ok, hier mijn bevindingen:
Kandidaat 1:Vervelende gitaar die niet goed gestemd lijkt, geldt ook voor de stem. Er wordt de hele tijd in hetzelfde melodietje gezongen, terwijl dat helemaal niet zo hoort. Als men dit bedoeld met artistieke vrijheid, dan zeg ik: Laat die droom varen!
Kandidaat 2:Ik hoor er een beetje country in(maar misschien is dit ook wel een country nummer.. geen idee)! Geen vervelende stem, maar er kan zeker nog wat aan gesleuteld worden! Ga lekker door met zingen, neem wat zanglesjes! Fijne klankkleur!
Kandidaat 3:Mooie klankkleur, je vertelt het verhaal mooi, mooi tempo, niet te snel of te langzaam. Ik vind dat je het goed gedaan hebt!
Kandidaat 4:Nee, snel uitgezet!
Kandidaat 5:Fijne stem.. jammer dat de kwaliteit van 't fragment wat kut is.. Ik kan hier zo lekker bij wegdromen
Kandidaat 6:Ik werd een beetje kriegelig van de manier waarop je zingt, maar je hebt geen slechte stem. Work on it!
Kandidaat 7:Zo jammer dat 't nummer MÉT zang eronder zit.. zo is het natuurlijk veel makkelijk om de goede noten te zingen. Maar, zelfs dat helpt je niet, want soms is je timing ronduit kut, mis je je tekst, en zit je er qua toonhoogte naast. En het klinkt zeurderig. Nee, dit is het niet voor mij.
Kandidaat 8:Een van mijn favoriete musicalnummers EVER.

Hiermee scoor je natuurlijk al punten bij mij! Je haalt de hoogtes net, je stem is wel wat dunnetjes. Toch prima!
Kandidaat 9:Nee.. Doe dit zelfs maar niet onder de douche! Belabberde timing, belabberde engelse uitspraak. Is dit je droom? Laat het varen!
Kandidaat 10:Geen slechte stem. Wel vind ik het te "netjes" gezongen. Beetje het gevoel dat hier wat scholing achter zit. Maar je neemt geen risico's, houd je teveel vast aan wat geleerd is.
Kandidaat 11:Het is een beetje een te hoog gegrepen nummer voor je stem. Opzich geen slechte stem, maar het moet nog wat meer ontwikkeld worden!
Kandidaat 12:Hard, Harder, HARDST. Misschien hoort het bij het nummer..maar nee, ongecontroleerd it is!
Kandidaat 13:Mierzoet! Geen slechte stem, but not my cup of tea!
Kandidaat 14:Ik vind dit niet echt Idols, meer HGT..
Kandidaat 15:Jammer dat er aan gesleuteld is.. geen punten van mij.
Kandidaat 16:Niet slecht, maar waarom ren je de hele tijd weg van de microfoon? (het word steeds zachter

)
Kandidaat 17:Niet slecht, haalt de hoogtes wel.. maar het doet me niet zoveel.. je zingt het liedje, en verteld het verhaal niet, zoals nummer 3 wel doet!
Kandidaat 18:Hard.. maar je kan wel lekker zingen.. zing wat meer gecontroleerder, dan is het prachtig!
Kandidaat 19:Dat begin zinnetje

Maar, het is niet slecht.. van mij mag dit nummer wel minder hard, en wat minder rauw.
Kandidaat 20:Prettige mannelijke stem. Eigenlijk heb ik er niet zoveel op aan te merken. Dikke Prima!
Kandidaat 21:Leuk, alleen muziek.. waarom is dit door de voorselectie heen gekomen?
Kandidaat 22:Mwoh.. Tsjah... 't is 't net niet allemaal. Niet toonvast, timing zit er net naast aldoor, en dat terwijl het weer geen karaoke versie van de muziek is.. erg jammer!
Kandidaat 23:Ik hoor de helft niet, door het slechte opnamegeluid.. zit wel een prettige stem achter.
Kandidaat 24:Ik vind het erg leuk, prettige stem, leuk nummer! Jammer dat 't zo kort is!
De punten ga ik even over nadenken!