abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:16:09 #276
9859 crew  Karina
Woman
pi_95467295
quote:
15s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:49 schreef Boe-man het volgende:
Hobo with a shotgun

[ afbeelding ]

Een soort The Joker en zijn twee zoons terroriseren de lokale stad, nemen zwervers, hobo's, gevangen en vermoorden deze op de meest brute wijze. Rutger Hauer is ook een zwerver en zijn droom is een grasmaaier te kopen :?
Op een gegeven moment kruisen de paden van de hoofdrolspelers elkaar en begint het 'feest'. Opperheld Hauer koopt in plaats van een grasmaaier een shotgun en gaat los op iedereen die hem wat heeft aangedaan.

Had een actie/comedy/vigelante film verwacht, maar het is één groot bloed/darmen en op meer en minder originele manieren mensen gedood zien worden met zoveel mogelijk van de menselijke anatomie te laten zien. De beginscène is een man met een putdeksel om zijn nek die in de put wordt gegooid. Een stuk prikkeldraad om de auto en zijn nek en er wordt gas gegeven. Een fontein van bloed waar een 'bitch' in begint te dansen :{ Hoe deze film op IMDB een 7 heeft is mij een compleet raadsel.

IMDB: 7
Mijn Cijfer: 3
Deze heb ik gisteren gekeken.

Ik vond hem wel goed. Heerlijk foute horror. Je moet er van houden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 13 april 2011 @ 22:25:06 #277
325462 Snitch1337
Be a Snitch, or be Snitched.
pi_95467916
Laatst Exit Through The Gift-shop weer eens gekeken. Blijft een goede speelfilm (terwijl het als een documentaire wordt gebracht) en denk dat iedereen die into the street-art is deze film heel erg kan waarderen. Vond ook de onderliggende gedachte, dat art altijd wel uitgebuit wordt door anderen, hoogstens interessant! Aanradertje dus ;)
  woensdag 13 april 2011 @ 22:32:02 #278
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_95468350
Chung Hing Sam Lam (Chungking Express)
De grote doorbraak film van Wong Kar-Wai is een zeldzaam succes van style over substance waarin we worden overspoeld met een mix van montage stijlen en verschillende manieren van filmen (waarin kleur gebruik, verschillende filters en lenzen en muziek een belangrijke rol spelen) en twee aparte verhalen die eigenlijk niet heel veel met elkaar van doen hebben. Het gaat dan ook niet écht om de verhalen,die trouwens (vooral het tweede) wel leuk en aandoenlijk zijn, maar om de vrije manier van film maken.
En daarin slaag hij zonder twijfel. Een pracht film, waarbij trouwens wel misschien pas na een paar kijkbeurten het kwartje echt valt.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer:8,5/10
pi_95471867

Jane (Meryl Streep) is moeder van drie volwassen kinderen,
ze heeft een goedlopend restaurant in Santa Barbara, en heeft
(na tien jaar gescheiden te zijn) een vriendschappelijke relatie
met haar ex-man, advocaat Jake (Alec Baldwin).

Maar wanneer Jane en Jake de stad uit zijn omdat hun zoon afstudeert,
worden de zaken gecompliceerd.

Een onschuldig etentje wordt iets onvoorstelbaars: een verhouding.
Nu Jake hertrouwd is met de veel jongere Agness (Lake Bell), is Jane ineen
'de andere vrouw'.

Architect Adam (Steve Martin), die is ingehuurd om Jane's keuken te verbouwen,
raakt betrokken bij hun hernieuwde romance.

Adam komt zelf net bij van een echtscheiding en valt voor Jane.
Maar hij beseft al gauw dat hij deel uitmaakt van een liefdesdriehoek.
Moeten Jane en Jake verdergaan met hun levens, of is ware liefde de
tweede keer mooier?

Ik had er eigenlijk niet zoveel van verwacht toen ik deze film uit een bak van 2 euro
per film plukte :P maar ik moet zeggen dat ik wel een paar keer flink heb moeten
lachen.

Best geinige film dus :+
pi_95475530

Eddie Morra (Bradley Cooper) is een onsuccesvol schrijven en ook op sociaal gebied loopt het voor hem niet op rolletjes. Als hij zijn voormalig zwager Vernon (gespeeld door Johnny Whitworth) tegen het lijf loopt, krijgt hij een pilletje aangeboden. Dit pilletje zal zijn leven voor goed veranderen. Een normaal persoon gebruikt zijn hersenen maar voor 20%, maar deze superdrug stelt hem in staat om zijn hersenen tot 100% te benutten. Dit geeft hem o.a. een IQ bestaande uit 4 cijfers. Maar waar iets te halen valt liggen altijd duistere figuren op de loer...

Boeiend concept voor een film, slecht uitgewerkt vond ik zelf. Had wel iets meer diepgang in gemogen. Op bepaalde momenten vond ik de film ook langdradig en het kon me eigenlijk geen fuck schelen of de hoofdpersoon (en zijn vriendin) dood ging(en) of niet. Ik vond het wel mooi gedaan met de kleur-overgangen na het nemen van die pil. De kleuren werden intenser en warmer, mooi contrast. Maar ik zat niet op het puntje van mijn stoel, slechts bij vlagen.

En zoals haast onvermijdelijk met een dergelijk soort film zaten er ook een hoop onrealistische gebeurtenissen in (waaronder de scene met de schaats).

Dat is eigenlijk al het negatieve wat ik over de film heb te zeggen. Het was verder geen enorm slechte film, voor mij vermakelijk door het onderwerp en de psychologische aspecten, maar het greep me niet. Geen topper voor mij.

Mijn cijfer: 6,5
Op IMDB: 7.4

[ Bericht 4% gewijzigd door -Strawberry- op 14-04-2011 00:56:05 ]
pi_95475988

Just go with it
Het is dat Jennifer Aniston in de film zat, maar anders...

Typische romcom, verwacht geen onvoorspelbaar of realistisch plot, want dat is het niet. Wel heb ik me vermaakt en vond ik Adam Sandler geen reden om de film niet af te kijken. 1e helft vond ik beter dan de 2e helft van de film, maar dat kan komen omdat ik brak was.

Verder zitten er een hoop scenes in waarvan je denkt 'was dat nou nodig'. De film is redelijk lang, dus dat hadden ze eruit mogen knippen. Geen topper, maar verveel je je een avondje dan kijkt ie toch best lekker weg. Maar als je niks hebt met Jennifer en Sandler, dan kan je deze beter overslaan. Of je moet van bijdehante koters houden met een overdreven Brits accent. :+

Het einde is kut.

5je.
pi_95476116
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 01:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]

Just go with it

Het einde is kut.

5je.
Niet alleen het einde is kut _O-

de hele film eigenlijk wel :P
  donderdag 14 april 2011 @ 01:14:00 #283
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_95476225
Net naar Limitless geweest, zo'n pilletje wil ik ook wel >:) . Aardig filmpje, niks spectaculairs. En het einde tsja... dat dacht ik in het begin al.

Ik was trouwens wel blij dat ik nuchter was want, bij dat inzoom gebeuren dacht ik echt dat ik hem ging trippen :P

[ Bericht 30% gewijzigd door N-E-R-D op 14-04-2011 01:19:50 ]
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_95476302
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 01:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Niet alleen het einde is kut _O-

de hele film eigenlijk wel :P
Vooral het einde. Dat sloeg echt alles. :P
  donderdag 14 april 2011 @ 08:15:01 #285
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95478442
Even 1 ding rechtzetten: The Way Back komt never nooit in de buurt van Into The Wild. The Way Back mag de stront nog niet van de schoenen van Into The Wild likken!

Into The Wild is 100x beter qua soundtrack (Eddie Vedder!), verhaal (in TWB is er maar 1 simpel verhaal, ITW is een trip!), acteerwerk...alles!
  donderdag 14 april 2011 @ 10:35:37 #286
286575 Roces18
Chef de party
pi_95481607

Jarenlang hebben de Picten de Romeinen met guerrillatactieken en terreinkennis weten te weren uit het gebied dat nu Schotland heet. Het negende legioen van de Romeinen wordt erop uitgestuurd om een laatste beslissing te forceren, maar wordt in de val gelokt en afgeslacht. Een kleine groep overlevenden onder leiding van Quintus Dias slaat op de vlucht en wordt opgejaagd door een contingent meedogenloze Picten onder leiding van de tongloze vrouw Etain, volgens locale mythes half mens, half wolf.

Het verhaal is een standaard helden verhaal met een apart einde. De vechtscenes zijn best goed gedaan, ook de landschappen zijn erg mooi. Het is alleen jammer dat het allemaal zo strak moet zijn, er is geen tijd voor andere dingen buiten het verhaal volgen. En ook zijn de picten veel interessanter dan de altijd gebruikte Romeinen die ik nu wel een keertje heb gezien. Ennuh Olga Kurylenko O+ . Verder heb ik me er prima mee vermaakt en de film is verder zeker niet slecht. Ik geef hem een 7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 14 april 2011 @ 15:55:22 #287
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_95494623

quote:
Michael (Goss) is zogezegd een goede agent. Hij gaat undercover in de gewelddadige onderwereld om gerechtigheid te zoeken voor zijn jongere broer David, die vermoord werd door zijn eigen bende. David probeerde te ontsnappen uit de wereld van de misdaad, zodat hij kon trouwen met de knappe Anya (McCord). Hij werd vermoord om de mantra van de gang te handhaven, 'blood out'. Op zijn zoektocht ontdekt Michael een organisatie van mensenhandel geleid door de internationale bendeleider Arturo (Kilmer). Uiteindelijk wordt hij gedwongen zich te storten in een strijd tussen goed en kwaad.
Heel slecht, niet aan beginnen. Rollen voor 50 cent, Vinnie Jones en Val Kilmer zijn trouwens heel klein
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_95496410
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:35 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
Jarenlang hebben de Picten de Romeinen met guerrillatactieken en terreinkennis weten te weren uit het gebied dat nu Schotland heet. Het negende legioen van de Romeinen wordt erop uitgestuurd om een laatste beslissing te forceren, maar wordt in de val gelokt en afgeslacht. Een kleine groep overlevenden onder leiding van Quintus Dias slaat op de vlucht en wordt opgejaagd door een contingent meedogenloze Picten onder leiding van de tongloze vrouw Etain, volgens locale mythes half mens, half wolf.

Het verhaal is een standaard helden verhaal met een apart einde. De vechtscenes zijn best goed gedaan, ook de landschappen zijn erg mooi. Het is alleen jammer dat het allemaal zo strak moet zijn, er is geen tijd voor andere dingen buiten het verhaal volgen. En ook zijn de picten veel interessanter dan de altijd gebruikte Romeinen die ik nu wel een keertje heb gezien. Ennuh Olga Kurylenko O+ . Verder heb ik me er prima mee vermaakt en de film is verder zeker niet slecht. Ik geef hem een 7
Er zaten maar 1 of 2 redelijke acteurs in en door het slechte niveau van het acteerwerk van de rest van de cast, heb ik deze film met veel moeite nog kunnen uitkijken. Ik geef hem een 5.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 14 april 2011 @ 16:50:28 #289
286575 Roces18
Chef de party
pi_95497492
Het acteerwerk is niet slecht te noemen. Meer gewoontjes. Maar dat bederft de pret niet echt vond ik zelf, en zeker met een budget van 12 miljoen is het best een goede film geworden.
  donderdag 14 april 2011 @ 18:18:24 #290
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_95500864
Scener ur ett Äktenskap (Scenes from a Marriage)
Sterke Bergman die zoals gewoonlijk veel aandacht vergt van de kijker. De opzet van deze film (die bestaat uit 6 episodes van een half uur) is heel minimalistisch: Liv Ullmann en Erland Josephson worden gevolgd in hun huwelijks/scheidings-perikelen. Af en toe vond ik wat saai, maar halverwege de helft gaan gelukkig alle remmen los en dacht ik 'Jezus wat een lul de behanger is die Josephson ook!' Ik had het maar te doen met Liv Ullmann ;(. Emoties roept deze film in ieder geval wel op. Cijfer: 7,5

American Pie 2
Ik geneer me niet, dit vond ik bij vlagen erg hilarisch. De diverse grappen en grollen worden rustig en vooral tof opgebouwd. Het niveautje is af en toe dubieus, maar dat geheel terzijde :P. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_95500927
Je gaat toch niet zeggen dat je American Pie 2 nog nooit had gezien he? :D

Klassiekertje (L)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 14 april 2011 @ 18:31:10 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_95501407
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:19 schreef Tim86 het volgende:
Je gaat toch niet zeggen dat je American Pie 2 nog nooit had gezien he? :D

Klassiekertje (L)
Nee, alleen deel 1, ik dacht dat de vervolgen allemaal strontdebiel waren, maar nu heb ik wel zin om de volgende sequels te zien :P.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_95501518
Deel 1 is super, deel 2 is erg goed, deel 3 is leuk, de rest is matig tot dramatisch..neemt eigenlijk per deel af. Na deel 3 heeft het ook niets meer met de hoofdpersonen van de trilogie te maken, maar gaat het allemaal om vage neefjes van Stiffler enzo. De eerste 2 (4 en 5) gingen nog wel met wat bier achter de kiezen, maar de rest trok ik niet meer :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_95505374
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:34 schreef Tim86 het volgende:
Deel 1 is super, deel 2 is erg goed, deel 3 is leuk, de rest is matig tot dramatisch..neemt eigenlijk per deel af. Na deel 3 heeft het ook niets meer met de hoofdpersonen van de trilogie te maken, maar gaat het allemaal om vage neefjes van Stiffler enzo. De eerste 2 (4 en 5) gingen nog wel met wat bier achter de kiezen, maar de rest trok ik niet meer :P
Die laatste: The Book of Love was pas slecht zeg. die ging echt nergens meer over. in de kont worden genomen door een eland enzo. shiit wat een pure bagger. geen leuke grappen, niets.
pi_95505602
American Pie 1 noch 2 gezien.

Niet mijn soort films. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 14 april 2011 @ 20:16:11 #296
286575 Roces18
Chef de party
pi_95507072
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:52 schreef El_Matador het volgende:
American Pie 1 noch 2 gezien.

Niet mijn soort films. ;)
Je mist ook niks
pi_95511020
Toch zijn ze een soort voorbeeld voor diverse andere 90's comedy's. 80's waren beter, maar deze serie heeft toch een soort van statement gezet.

Net als hoe slecht ook, Scream voor de gezellige horror films, de horror films waar jonge tieners naartoe gaan en eigenlijk niet echt eng zijn. Soort highschool in a freaky house :P
pi_95511127
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:09 schreef JDx het volgende:
Toch zijn ze een soort voorbeeld voor diverse andere 90's comedy's. 80's waren beter, maar deze serie heeft toch een soort van statement gezet.

Net als hoe slecht ook, Scream voor de gezellige horror films, de horror films waar jonge tieners naartoe gaan en eigenlijk niet echt eng zijn. Soort highschool in a freaky house :P
Je bedoelt Scary Movie? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_95516124
Death race

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Actie / Science-Fiction
98 minuten / 111 minuten (Unrated versie)

geregisseerd door Paul W.S. Anderson
met Jason Statham, Tyrese Gibson en Joan Allen

In de nabije toekomst hebben een gevangenisdirecteur en haar bewakers een gruwelijk spel verzonnen. De gevangenen moeten meedoen met een op televisie uitgezonden race-wedstrijd die voor velen dodelijk afloopt. Ex-coureur Jensen Ames wordt onterecht opgepakt en krijgt de keuze om mee te doen aan de race, met het masker van de populaire raceheld Frankenstein, of weg te rotten in een cel.

hele lekkere actie film met een lekkere vaart, die vanaf het begin tot het eind lekker wegkijkt en prima vermaakt!
Ook het verhaal zat er meer in dan ik eerst had verwacht, en jason statham is natuurlijk uitermate geschikt voor dit soort rollen. Dus als je een lekkere wegkijk actiefilm wilt zien... kijken!
een 7-
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:11:03 #300
286575 Roces18
Chef de party
pi_95531584

Frank McGuire (Richard Roxburgh) is de leider van een groep duikers die een immens grote ondergrondse grot in Papua New Guinea in kaart probeert te brengen. Zijn team bestaat onder andere uit zijn puberale zoon Josh (Rhys Wakefield), de miljonair Carl Hurley (Ioan Gruffudd) die de gehele expeditie financiert, en Carls vriendin Victoria (Alice Parkinson). Als het noodlot toeslaat en een tropische regenbui ervoor zorgt dat ze niet meer terug kunnen keren, zullen ze een alternatieve en onbekende uitgang moeten vinden Wie zal er levend uit de grot komen?

Ik vond het best een leuke en spannende film. Hoewel de acteerprestaties niet van zeer hoog niveau zijn erger ik me er niet aan. Ook de omgevingen zijn erg mooi, en is het niet per se nodig om deze film in 3D te zien. Hij is niet zo goed als avatar of titanic natuurlijk maar op sommige momenten is het erg benauwend. De dialogen verder zijn niet kwalitatief hoogstaand maar niks om je aan te ergeren gewoon standaard gebabbel. Maar de film speelt zich grotendeels toch onderwater af. Verder zitten er genoeg twists in om het spannend genoeg te houden waardoor ik me er meer dan prima heb mee vermaakt.

7,5 (aanrader)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')