abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 april 2011 @ 14:21:59 #51
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_94940876
dat over die emp is onzin, heb het weer opgezocht en het was pure speculatie op een ander forum
  zaterdag 2 april 2011 @ 14:22:42 #52
262650 kitao
prikplaatje
pi_94940894
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 14:21 schreef Brentmeister het volgende:
Hoe groot zijn die brandstofstaven eigenlijk?
4 meter lang zo iets.
na lang zoeken het volgende gevonden :
quote:
The table below, Table 1.4, entitled IDB Reference Characteristics of LWR Nuclear Fuel Assemblies from the 1996 Integrated Database Report provides the following reference data about PWR and BWR fuel assemblies:

Characteristics BWRa PWRb
Overall assembly length, m 4.470 4.059
Cross section, cm 13.9 x 13.9 21.4 x 21.4
Fuel rod length, m 4.064 3.851
Active fuel height, m 3.759 3.658
Fuel rod outer diameter, cm 1.252 0.950
Fuel rod array 8 x 8 17 x 17
Fuel rods per assembly 63 264
Assembly total weight, kg 319.9 657.9
Uranium/assembly, kg 183.3 461.4
UO2/assembly, kg 208.0 523.4
Zircaloy/assembly, kg 103.3c 108.4d
Hardware/assembly, kg 8.6e 26.1f
Total metal/assembly, kg 111.9 134.5
Nominal volume/assembly, m3 0.0864g 0.186g
http://www.nucleartourist.com/basics/hlwaste.htm

http://politically-confus(...)spent-fuel-rods.html

[ Bericht 32% gewijzigd door kitao op 02-04-2011 15:33:08 ]
megalomaniac
  zaterdag 2 april 2011 @ 14:57:33 #53
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_94941842
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_fuel

Hier staan plaatjes van verschillende soorten fuel :)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_94942012
Ah, dank kitao en MrTorture. :)
Oh, and that's a bad miss!
  zaterdag 2 april 2011 @ 15:29:22 #55
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94942632
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 10:11 schreef HaerdenC het volgende:
Fukushima is erger dan Tsjernobyl

[..]

Japanse premier Kan bezoekt rampgebied

[..]

erg oud nieuws,he
  zaterdag 2 april 2011 @ 15:52:08 #56
262650 kitao
prikplaatje
pi_94943210
quote:

Alarm Over Spent Fukushima Fuel Rods Threatens “Chernobyl on Steroids”

The Daiichi complex in Fukushima, Japan … had a total of 1760 metric tons of fresh and used nuclear fuel on site last year, according to a presentation by its owners, the Tokyo Electric Power Company (Tepco). The most damaged Daiichi reactor, number 3, contains about 90 tons of fuel, and the storage pool above reactor 4, which the Nuclear Regulatory Commission’s (NRC’s) Gregory Jaczko reported yesterday had lost its cooling water, contains 135 tons of spent fuel. The amount of fuel lost in the core melt at Three Mile Island in 1979 was about 30 tons; the Chernobyl reactors had about 180 tons when the accident occurred in 1986.

And see this.
That means that Fukushima has nearly 10 times more nuclear fuel than Chernobyl.
It also means that a single spent fuel pool – at reactor 4, which has lost all of its water and thus faces a release of its radioactive material - has 75% as much nuclear fuel as at all of Chernobyl.
However, the real numbers are even worse.
Specifically, Tepco very recently transferred many more radioactive spent fuel rods into the storage pools. According to Associated Press, there were – at the time of the earthquake and tsunami – 3,400 tons of fuel in seven spent fuel pools plus 877 tons of active fuel in the cores of the reactors.
That totals 4,277 tons of nuclear fuel at Fukushima.
Which means that there is almost 24 times more nuclear fuel at Fukushima than Chernobyl.
http://www.prisonplanet.c(...)warfs-chernobyl.html

onderweg ben ik nog een site tegengekomen waar de opgeslagen staven van fukushima zelfs verbleken tot niets in vergelijking met een vs-reactor.
dus veel mensen (waaronder ook ik) dachten in 1e instantie aan het gevaar dat de reactor zelf omringd en veel tegenargumenten waren dat de reactoren veelal solide en 3-voudig beveiligd zijn.
dat de radio-actieve troep met honderden tonnen tegelijk wordt opgeslagen in niet meer dan een diep zwembadje met beveiliging nul heeft de kernlobby maar wijselijk even vergeten door te geven.
minstens een waarschuwing was toch wel op zn plaats geweest.. :{

[ Bericht 2% gewijzigd door kitao op 02-04-2011 16:53:25 ]
megalomaniac
pi_94943232
Oude 1 aprilgrap?

quote:
The government's nuclear regulatory agency said Friday it had issued another warning to Tokyo Electric Power Co. over the management of workers' radiation exposure at the crippled Fukushima Daiichi nuclear power plant, after it was found that there were not enough dosimeters to cover all of the workers.
http://english.kyodonews.jp/news/2011/04/82534.html
Arme drommels.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:38 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hier staat een wat genuanceerder verhaal. Waarschijnlijk komt die radioactiviteit van gecondenseerde stoom, en niet een stromende rivier koelwater direct door de core van de reactor. :N
Is inmiddels 100% zeker achterhaald nu,
http://english.kyodonews.jp/news/2011/04/82782.html
Begin je de ernst van de zaak in te zien, of valt het allemaal nog steeds wel mee ?

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 15:24 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Overigens zijn er 30 mijnwerkers die kolen aan het delven waren gestorven sinds de aardbeving in Japan, tegen 0 medewerkers van die centrales aan straling. Stroom opgewekt met kolen is dus 30 maal dodelijker dan dit opwekken met een nucleaire reactor, zelfs als je aardbevingen en tusnami's mee rekend waar die reactoren niet eens op berekend waren..
Tja en als er straks miljoenen kanker krijgen heb je nog steeds gelijk hoor, maar het zegt mij niks.

quote:
Report: Fukushima nuke workers expect to die
http://www.msnbc.msn.com/id/42371032
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:02:06 #58
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94943472

http://www.infowars.com/a(...)-fukushima-reactors/

---------------------------------------------------------------------------------------------
Flashing Blue Light Seen Above Exploded Nuclear Reactor

zaterdag 2 april 2011 @ 16:07:17 #59
262650 kitao
prikplaatje
pi_94943594
quote:

The travails of the Fukushima Daiichi nuclear power plant in Japan are highlighting a key question for the US: Why are America’s nuclear power plants allowed to store tons of used but still highly radioactive fuel in pools for as many as 100 years – despite the fact that those pools are far more vulnerable to terrorist attack than the reactors themselves?

In Japan, a relatively small amount of used-up fuel was sitting in Fukushima’s seven spent-fuel pools when disaster occurred. Yet after just days without a cooling system, most water in at least one pool had apparently boiled away, a fire was reported, and radiation levels soared.

By contrast, nuclear utilities in the US have over decades accumulated some 71,862 tons of spent fuel in more than 30 states – the vast majority of it sitting today in pools that are mostly full, according to a recent state-by-state tally by the Associated Press. It’s a huge quantity of highly radioactive material equal to a great many Chernobyls’ worth of radioactivity, nuclear experts say.

The reason is the lack of a national repository for spent fuel – meaning it must be stored on site – as well as the lack of a coherent nationwide policy, experts told Congress Wednesday.

“From the history of our nuclear power program, storage of spent fuel – between the reactor and the presumed repository – has been an afterthought,” said Ernest Moniz, a nuclear expert at the Massachusetts Institute of Technology, at a Senate hearing. “It has not really been part of our serious policy discussion about fuel cycle design.”

“What we need to do is to stand back and say: What is our whole integrated system?” he added. “We should really start thinking hard about that view.”

Warnings years ago
The risks posed by spent fuel held in such pools are hardly new or unknown. A 2006 study by the National Academy of Sciences (NAS) warned Congress and the Nuclear Regulatory Commission (NRC) that spent fuel pools were vulnerable to terrorist attack, with some nuclear plant designs more than others. With water gone from the pools, the spent fuel could easily catch fire and see “the release of large quantities of radioactive materials to the environment,” the study found…….
Fukushima warning: US has ‘utterly failed’ to address risk of spent fuel – CSMonitor.com
http://nuclear-news.net/2(...)t-nuclear-fuel-rods/
megalomaniac
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:26:12 #60
262650 kitao
prikplaatje
pi_94944122
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:02 schreef THEFXR het volgende:
---------------------------------------------------------------------------------------------
Flashing Blue Light Seen Above Exploded Nuclear Reactor

over die local criticality die ik in het vorige topic al naar voren bracht en die werd verduidelijkt door Bigs :
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:27 schreef Bigs het volgende:
Volgens mij is het juist geen Cherenkov effect, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Criticality_accident#Blue_glow
Kerncentrales Japan #24

het zijn dus onverwacht heftige reacties die ontstaan als er een bepaalde kritieke mix aan radio-actieve bestandelen zijn samengevoegd resulterend in vaak op korte termijn dodelijke of ernstig verwondende hoeveelheden aan straling.
niemand weet wanneer en waar het precies gebeurt en het vormt dus een enorm loterij-risico voor de werkers aldaar indien dit verschijnsel zich voortzet.
overigens zag ik geen heldere blauwe flits op die video.
megalomaniac
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:58:34 #61
262650 kitao
prikplaatje
pi_94944935
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:53 schreef Resonancer het volgende:

Is inmiddels 100% zeker achterhaald nu,
http://english.kyodonews.jp/news/2011/04/82782.html
Begin je de ernst van de zaak in te zien, of valt het allemaal nog steeds wel mee ?
-edit- flame
helaas moet ik zeggen want ik zie het ervan komen dat dit gewoon onder het grote tapijt wordt geveegd en men als vanouds als blinde kippen door gaat op de doodlopende weg.

tegenover nieuws als dit is gewoon geen verweer mogelijk, dit betekent een K.O. voor de hele voorstanderskliek :
quote:

Experts: Scrapping Fukushima plant could take decades
[...]
Hironobu Unesaki, a nuclear engineering professor at the Kyoto University Research Reactor Institute, said, "Looking at past examples of dismantling reactor cores in Japan, it will take a minimum of between 20 and 30 years to complete the work and return the site to (being) an empty lot."
http://www.asahi.com/english/TKY201104010160.html
quote:

By Failing To Prepare, You Are Preparing To Fail ~ Benjamin Franklin
http://thestatedtruth.com/?p=17323

laatste nieuws: aanbouw nieuwe kerncentrales japan eindelijk toch heroverwogen ! ^O^
quote:

Prime Minister Naoto Kan said Thursday the government will review its basic energy policy that includes increasing the number of nuclear reactors by 14 from the current 54 by 2030.
"Based on the examination results of the current accidents (at the Fukushima No. 1 nuclear power plant), we need new discussions about nuclear power and other energy policies," Kan said at a joint news conference with visiting French President Nicolas Sarkozy.
Kan also said that after the nuclear crisis is settled, the government will discuss whether to maintain the current system of depending on private companies, including Tokyo Electric Power Co., the operator of the Fukushima plant, for all of the nation's electricity supply.
"It is necessary to hold discussions about how electric power companies are operated, including the point of whether current private companies should be maintained," Kan said.
http://www.asahi.com/english/TKY201104010163.html

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 04-04-2011 17:03:36 ]
megalomaniac
pi_94946961
M.a.w. Japan gaat wellicht zijn energievoorziening nationaliseren. Jammer dat er zo'n kernramp voor nodig is, maar hopelijk trekken zowel de EG, als de (west) Europese regeringen dezelfde conclusie: nutsbedrijven horen in staatshanden te zijn. We zijn hoe dan ook de komende decennia echter nog niet van kernenergie verlost, tenzij we - in al onze welvaart en verwendheid - black-outs zoals in Japan accepteren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:11:02 #63
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94947080
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
nutsbedrijven horen in staatshanden te zijn
Nee dat doen wij juist niet want zo is het goedkoper, voor de overheid èn voor de consument!
Lack of common cents
pi_94947355
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
M.a.w. Japan gaat wellicht zijn energievoorziening nationaliseren. Jammer dat er zo'n kernramp voor nodig is, maar hopelijk trekken zowel de EG, als de (west) Europese regeringen dezelfde conclusie: nutsbedrijven horen in staatshanden te zijn. We zijn hoe dan ook de komende decennia echter nog niet van kernenergie verlost, tenzij we - in al onze welvaart en verwendheid - black-outs zoals in Japan accepteren...
Ik heb er toch meer vertrouwen in als bedrijven zorgen voor de kernenergie dan als onze overheid dat moet gaan doen. Die hebben al zat moeite met andere problemen oplossen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_94949191
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:19 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik heb er toch meer vertrouwen in als bedrijven zorgen voor de kernenergie dan als onze overheid dat moet gaan doen. Die hebben al zat moeite met andere problemen oplossen.
De bedrijven die nu voor kernenergie zorgen hebben 1 doel: winst maken.
Dat is in Japan ten koste gegaan van onderhoud, controle, openheid, etc...
En daar plukt men nu de wrange vruchten van...
  zaterdag 2 april 2011 @ 19:19:05 #66
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94949582
Toch even extra beelden: Dit zijn beelden van bovenaf in het gebouw van de vernielde reactor nr. 4
Genomen op 24 maart.
http://www.deredactie.be/permalink/1.994067
Lack of common cents
pi_94952062
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94955664
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

denk meer met ongelijk hebben en het achterna lopen van de mass stream media.
Naja, sommige bronnen zijn ook belachelijk.
Een paar dagen geleden stond hier een filmpje van één of andere schreeuwende Amerikaan die vertelde hoe erg het was.
Dat kan je gewoon niet serieus nemen.

In die "mass stream media" is overigens inmiddels ook wel het besef dat het ernstig is.
Alleen komen ze niet met allemaal ongecontroleerde bullshit.
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:29:52 #69
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94957821
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, sommige bronnen zijn ook belachelijk.
Een paar dagen geleden stond hier een filmpje van één of andere schreeuwende Amerikaan die vertelde hoe erg het was.
Dat kan je gewoon niet serieus nemen.

In die "mass stream media" is overigens inmiddels ook wel het besef dat het ernstig is.
Alleen komen ze niet met allemaal ongecontroleerde bullshit.
Diegene die eerst erger voorspelde, werden totaal niet serieus genomen, uiteindelijk is het veel erger gebleken, besef goed wat voor wereldramp dit is en blijft!
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:49:43 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94958686
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Diegene die eerst erger voorspelde, werden totaal niet serieus genomen, uiteindelijk is het veel erger gebleken, besef goed wat voor wereldramp dit is en blijft!
Dit is een topic bedoeld om de ontwikkelingen rond die kernreactoren te volgen, niet om tot vervelens toe je gelijk proberen te halen of hard te schreeuwen dat niemand behalve jijzelf snapt hoe vreselijk het is.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 04-04-2011 17:06:45 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:57:10 #71
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94959012
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat degenen die erger voorspelden niet serieus werden genomen, kwam voort uit irritatie. Irritatie doordat jij, Salvad0R en nog een handjevol anderen compleet voorbij gingen aan de intentie achter dit topic: nieuws verzamelen, zodat we gezamenlijk een actueel en zo volledig mogelijk overzicht van de ramp konden creëren. Dat ging een tijdje goed, ook al deden jij en anderen vanaf het begin al pogingen om dit topic om te toveren in een verbaal gevecht tussen pro- en anti-kernenergieactivisten. Met de terugkeer van Kitao, de meest fanatieke van het stel, ziet het eruit dat jullie topickaap eindelijk gelukt is. Gefeliciteerd.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 04-04-2011 17:07:03 ]
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:58:48 #72
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94959083
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dit is een topic bedoeld om de ontwikkelingen rond die kernreactoren te volgen, niet om tot vervelens toe je gelijk proberen te halen of hard te schreeuwen dat niemand behalve jijzelf snapt hoe vreselijk het is.
je bedoelt die valse ontwikkelingen,waarbij het energiebedrijf alles aan elkaar heeft gelogen.
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:02:08 #73
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94959235
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:57 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Dat degenen die erger voorspelden niet serieus werden genomen, kwam voort uit irritatie. Irritatie doordat jij, Salvad0R en nog een handjevol anderen compleet voorbij gingen aan de intentie achter dit topic: nieuws verzamelen, zodat we gezamenlijk een actueel en zo volledig mogelijk overzicht van de ramp konden creëren. Dat ging een tijdje goed, ook al deden jij en anderen vanaf het begin al pogingen om dit topic om te toveren in een verbaal gevecht tussen pro- en anti-kernenergieactivisten. Met de terugkeer van Kitao, de meest fanatieke van het stel, ziet het eruit dat jullie topickaap eindelijk gelukt is. Gefeliciteerd.
niks topickaap, ik heb mij nooit uitgelaten of ik voor of tegenstander ben van kernenergie, verder heb ik mijn beweringen altijd met bronnen onderbouwt, dat die bronnen voor de massa onbekend waren, is mij niet aan te rekenen.
Verder is op de man spelen ook een vorm van trollen!
pi_94959681
ja, ik dacht dat het allemaal mee zou vallen, dat het na een paar dagen wel opgelost zou zijn, en ik ben geschokt dat dit kon gebeuren. het spijt me heel erg dat ik jullie prachtige doemdenkers-posts niet gelijk gelooft heb. kunnen we dan nu terug gaan naar Nieuws over de kerncentrales? ik wil graag weten hoe het er nu voorstaat...
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:45:24 #75
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94961086
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]

pfff, en dat zeg jij :X
Ik ga inderdaad niet compleet vrijuit. Dat gebruiken om mijn standpunt aangaande jouw getroll te weerleggen is echter een jij-bak, ironisch genoeg ook een vorm van op de man spelen. Niet dat ik denk dat jij daar een boodschap aan hebt, hoor. Je hebt immers al vijfentwintig topics en drie weken lang lak aan alle kritiek op jouw houding. Denken dat daar nu opeens verandering in komt, zou pas echt naïef zijn van me.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:12 schreef Asphias het volgende:
ja, ik dacht dat het allemaal mee zou vallen, dat het na een paar dagen wel opgelost zou zijn, en ik ben geschokt dat dit kon gebeuren. het spijt me heel erg dat ik jullie prachtige doemdenkers-posts niet gelijk gelooft heb. kunnen we dan nu terug gaan naar Nieuws over de kerncentrales? ik wil graag weten hoe het er nu voorstaat...
Er komt weinig nieuws vrij. Grote ontwikkelingen lijken er nauwelijks meer plaats te hebben, wat volgens mij vooral komt doordat de aandacht van de media flink verslapt is.

Dit las ik nog wel:

TOKYO Highly radioactive water is leaking directly into the sea from a damaged pit near a crippled reactor at the Fukushima Daiichi nuclear plant, Japanese safety officials said Saturday, the latest setback in the increasingly difficult bid to regain control of the reactors.

Volledig artikel hier: http://www.nytimes.com/2011/04/03/world/asia/03japan.html?_r=1
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')