abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 april 2011 @ 14:21:59 #51
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_94940876
dat over die emp is onzin, heb het weer opgezocht en het was pure speculatie op een ander forum
  zaterdag 2 april 2011 @ 14:22:42 #52
262650 kitao
prikplaatje
pi_94940894
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 14:21 schreef Brentmeister het volgende:
Hoe groot zijn die brandstofstaven eigenlijk?
4 meter lang zo iets.
na lang zoeken het volgende gevonden :
quote:
The table below, Table 1.4, entitled IDB Reference Characteristics of LWR Nuclear Fuel Assemblies from the 1996 Integrated Database Report provides the following reference data about PWR and BWR fuel assemblies:

Characteristics BWRa PWRb
Overall assembly length, m 4.470 4.059
Cross section, cm 13.9 x 13.9 21.4 x 21.4
Fuel rod length, m 4.064 3.851
Active fuel height, m 3.759 3.658
Fuel rod outer diameter, cm 1.252 0.950
Fuel rod array 8 x 8 17 x 17
Fuel rods per assembly 63 264
Assembly total weight, kg 319.9 657.9
Uranium/assembly, kg 183.3 461.4
UO2/assembly, kg 208.0 523.4
Zircaloy/assembly, kg 103.3c 108.4d
Hardware/assembly, kg 8.6e 26.1f
Total metal/assembly, kg 111.9 134.5
Nominal volume/assembly, m3 0.0864g 0.186g
http://www.nucleartourist.com/basics/hlwaste.htm

http://politically-confus(...)spent-fuel-rods.html

[ Bericht 32% gewijzigd door kitao op 02-04-2011 15:33:08 ]
megalomaniac
  zaterdag 2 april 2011 @ 14:57:33 #53
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_94941842
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_fuel

Hier staan plaatjes van verschillende soorten fuel :)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_94942012
Ah, dank kitao en MrTorture. :)
Oh, and that's a bad miss!
  zaterdag 2 april 2011 @ 15:29:22 #55
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94942632
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 10:11 schreef HaerdenC het volgende:
Fukushima is erger dan Tsjernobyl

[..]

Japanse premier Kan bezoekt rampgebied

[..]

erg oud nieuws,he
  zaterdag 2 april 2011 @ 15:52:08 #56
262650 kitao
prikplaatje
pi_94943210
quote:

Alarm Over Spent Fukushima Fuel Rods Threatens “Chernobyl on Steroids”

The Daiichi complex in Fukushima, Japan … had a total of 1760 metric tons of fresh and used nuclear fuel on site last year, according to a presentation by its owners, the Tokyo Electric Power Company (Tepco). The most damaged Daiichi reactor, number 3, contains about 90 tons of fuel, and the storage pool above reactor 4, which the Nuclear Regulatory Commission’s (NRC’s) Gregory Jaczko reported yesterday had lost its cooling water, contains 135 tons of spent fuel. The amount of fuel lost in the core melt at Three Mile Island in 1979 was about 30 tons; the Chernobyl reactors had about 180 tons when the accident occurred in 1986.

And see this.
That means that Fukushima has nearly 10 times more nuclear fuel than Chernobyl.
It also means that a single spent fuel pool – at reactor 4, which has lost all of its water and thus faces a release of its radioactive material - has 75% as much nuclear fuel as at all of Chernobyl.
However, the real numbers are even worse.
Specifically, Tepco very recently transferred many more radioactive spent fuel rods into the storage pools. According to Associated Press, there were – at the time of the earthquake and tsunami – 3,400 tons of fuel in seven spent fuel pools plus 877 tons of active fuel in the cores of the reactors.
That totals 4,277 tons of nuclear fuel at Fukushima.
Which means that there is almost 24 times more nuclear fuel at Fukushima than Chernobyl.
http://www.prisonplanet.c(...)warfs-chernobyl.html

onderweg ben ik nog een site tegengekomen waar de opgeslagen staven van fukushima zelfs verbleken tot niets in vergelijking met een vs-reactor.
dus veel mensen (waaronder ook ik) dachten in 1e instantie aan het gevaar dat de reactor zelf omringd en veel tegenargumenten waren dat de reactoren veelal solide en 3-voudig beveiligd zijn.
dat de radio-actieve troep met honderden tonnen tegelijk wordt opgeslagen in niet meer dan een diep zwembadje met beveiliging nul heeft de kernlobby maar wijselijk even vergeten door te geven.
minstens een waarschuwing was toch wel op zn plaats geweest.. :{

[ Bericht 2% gewijzigd door kitao op 02-04-2011 16:53:25 ]
megalomaniac
pi_94943232
Oude 1 aprilgrap?

quote:
The government's nuclear regulatory agency said Friday it had issued another warning to Tokyo Electric Power Co. over the management of workers' radiation exposure at the crippled Fukushima Daiichi nuclear power plant, after it was found that there were not enough dosimeters to cover all of the workers.
http://english.kyodonews.jp/news/2011/04/82534.html
Arme drommels.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:38 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hier staat een wat genuanceerder verhaal. Waarschijnlijk komt die radioactiviteit van gecondenseerde stoom, en niet een stromende rivier koelwater direct door de core van de reactor. :N
Is inmiddels 100% zeker achterhaald nu,
http://english.kyodonews.jp/news/2011/04/82782.html
Begin je de ernst van de zaak in te zien, of valt het allemaal nog steeds wel mee ?

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 15:24 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Overigens zijn er 30 mijnwerkers die kolen aan het delven waren gestorven sinds de aardbeving in Japan, tegen 0 medewerkers van die centrales aan straling. Stroom opgewekt met kolen is dus 30 maal dodelijker dan dit opwekken met een nucleaire reactor, zelfs als je aardbevingen en tusnami's mee rekend waar die reactoren niet eens op berekend waren..
Tja en als er straks miljoenen kanker krijgen heb je nog steeds gelijk hoor, maar het zegt mij niks.

quote:
Report: Fukushima nuke workers expect to die
http://www.msnbc.msn.com/id/42371032
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:02:06 #58
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94943472

http://www.infowars.com/a(...)-fukushima-reactors/

---------------------------------------------------------------------------------------------
Flashing Blue Light Seen Above Exploded Nuclear Reactor

zaterdag 2 april 2011 @ 16:07:17 #59
262650 kitao
prikplaatje
pi_94943594
quote:

The travails of the Fukushima Daiichi nuclear power plant in Japan are highlighting a key question for the US: Why are America’s nuclear power plants allowed to store tons of used but still highly radioactive fuel in pools for as many as 100 years – despite the fact that those pools are far more vulnerable to terrorist attack than the reactors themselves?

In Japan, a relatively small amount of used-up fuel was sitting in Fukushima’s seven spent-fuel pools when disaster occurred. Yet after just days without a cooling system, most water in at least one pool had apparently boiled away, a fire was reported, and radiation levels soared.

By contrast, nuclear utilities in the US have over decades accumulated some 71,862 tons of spent fuel in more than 30 states – the vast majority of it sitting today in pools that are mostly full, according to a recent state-by-state tally by the Associated Press. It’s a huge quantity of highly radioactive material equal to a great many Chernobyls’ worth of radioactivity, nuclear experts say.

The reason is the lack of a national repository for spent fuel – meaning it must be stored on site – as well as the lack of a coherent nationwide policy, experts told Congress Wednesday.

“From the history of our nuclear power program, storage of spent fuel – between the reactor and the presumed repository – has been an afterthought,” said Ernest Moniz, a nuclear expert at the Massachusetts Institute of Technology, at a Senate hearing. “It has not really been part of our serious policy discussion about fuel cycle design.”

“What we need to do is to stand back and say: What is our whole integrated system?” he added. “We should really start thinking hard about that view.”

Warnings years ago
The risks posed by spent fuel held in such pools are hardly new or unknown. A 2006 study by the National Academy of Sciences (NAS) warned Congress and the Nuclear Regulatory Commission (NRC) that spent fuel pools were vulnerable to terrorist attack, with some nuclear plant designs more than others. With water gone from the pools, the spent fuel could easily catch fire and see “the release of large quantities of radioactive materials to the environment,” the study found…….
Fukushima warning: US has ‘utterly failed’ to address risk of spent fuel – CSMonitor.com
http://nuclear-news.net/2(...)t-nuclear-fuel-rods/
megalomaniac
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:26:12 #60
262650 kitao
prikplaatje
pi_94944122
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:02 schreef THEFXR het volgende:
---------------------------------------------------------------------------------------------
Flashing Blue Light Seen Above Exploded Nuclear Reactor

over die local criticality die ik in het vorige topic al naar voren bracht en die werd verduidelijkt door Bigs :
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:27 schreef Bigs het volgende:
Volgens mij is het juist geen Cherenkov effect, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Criticality_accident#Blue_glow
Kerncentrales Japan #24

het zijn dus onverwacht heftige reacties die ontstaan als er een bepaalde kritieke mix aan radio-actieve bestandelen zijn samengevoegd resulterend in vaak op korte termijn dodelijke of ernstig verwondende hoeveelheden aan straling.
niemand weet wanneer en waar het precies gebeurt en het vormt dus een enorm loterij-risico voor de werkers aldaar indien dit verschijnsel zich voortzet.
overigens zag ik geen heldere blauwe flits op die video.
megalomaniac
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:58:34 #61
262650 kitao
prikplaatje
pi_94944935
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:53 schreef Resonancer het volgende:

Is inmiddels 100% zeker achterhaald nu,
Begin je de ernst van de zaak in te zien, of valt het allemaal nog steeds wel mee ?
-edit- flame
helaas moet ik zeggen want ik zie het ervan komen dat dit gewoon onder het grote tapijt wordt geveegd en men als vanouds als blinde kippen door gaat op de doodlopende weg.

tegenover nieuws als dit is gewoon geen verweer mogelijk, dit betekent een K.O. voor de hele voorstanderskliek :
quote:

Experts: Scrapping Fukushima plant could take decades
[...]
Hironobu Unesaki, a nuclear engineering professor at the Kyoto University Research Reactor Institute, said, "Looking at past examples of dismantling reactor cores in Japan, it will take a minimum of between 20 and 30 years to complete the work and return the site to (being) an empty lot."
http://www.asahi.com/english/TKY201104010160.html
quote:

By Failing To Prepare, You Are Preparing To Fail ~ Benjamin Franklin
http://thestatedtruth.com/?p=17323

laatste nieuws: aanbouw nieuwe kerncentrales japan eindelijk toch heroverwogen ! ^O^
quote:

Prime Minister Naoto Kan said Thursday the government will review its basic energy policy that includes increasing the number of nuclear reactors by 14 from the current 54 by 2030.
"Based on the examination results of the current accidents (at the Fukushima No. 1 nuclear power plant), we need new discussions about nuclear power and other energy policies," Kan said at a joint news conference with visiting French President Nicolas Sarkozy.
Kan also said that after the nuclear crisis is settled, the government will discuss whether to maintain the current system of depending on private companies, including Tokyo Electric Power Co., the operator of the Fukushima plant, for all of the nation's electricity supply.
"It is necessary to hold discussions about how electric power companies are operated, including the point of whether current private companies should be maintained," Kan said.
http://www.asahi.com/english/TKY201104010163.html

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 04-04-2011 17:03:36 ]
megalomaniac
pi_94946961
M.a.w. Japan gaat wellicht zijn energievoorziening nationaliseren. Jammer dat er zo'n kernramp voor nodig is, maar hopelijk trekken zowel de EG, als de (west) Europese regeringen dezelfde conclusie: nutsbedrijven horen in staatshanden te zijn. We zijn hoe dan ook de komende decennia echter nog niet van kernenergie verlost, tenzij we - in al onze welvaart en verwendheid - black-outs zoals in Japan accepteren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:11:02 #63
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94947080
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
nutsbedrijven horen in staatshanden te zijn
Nee dat doen wij juist niet want zo is het goedkoper, voor de overheid èn voor de consument!
pi_94947355
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
M.a.w. Japan gaat wellicht zijn energievoorziening nationaliseren. Jammer dat er zo'n kernramp voor nodig is, maar hopelijk trekken zowel de EG, als de (west) Europese regeringen dezelfde conclusie: nutsbedrijven horen in staatshanden te zijn. We zijn hoe dan ook de komende decennia echter nog niet van kernenergie verlost, tenzij we - in al onze welvaart en verwendheid - black-outs zoals in Japan accepteren...
Ik heb er toch meer vertrouwen in als bedrijven zorgen voor de kernenergie dan als onze overheid dat moet gaan doen. Die hebben al zat moeite met andere problemen oplossen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_94949191
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:19 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik heb er toch meer vertrouwen in als bedrijven zorgen voor de kernenergie dan als onze overheid dat moet gaan doen. Die hebben al zat moeite met andere problemen oplossen.
De bedrijven die nu voor kernenergie zorgen hebben 1 doel: winst maken.
Dat is in Japan ten koste gegaan van onderhoud, controle, openheid, etc...
En daar plukt men nu de wrange vruchten van...
  zaterdag 2 april 2011 @ 19:19:05 #66
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94949582
Toch even extra beelden: Dit zijn beelden van bovenaf in het gebouw van de vernielde reactor nr. 4
Genomen op 24 maart.
http://www.deredactie.be/permalink/1.994067
pi_94952062
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94955664
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

denk meer met ongelijk hebben en het achterna lopen van de mass stream media.
Naja, sommige bronnen zijn ook belachelijk.
Een paar dagen geleden stond hier een filmpje van één of andere schreeuwende Amerikaan die vertelde hoe erg het was.
Dat kan je gewoon niet serieus nemen.

In die "mass stream media" is overigens inmiddels ook wel het besef dat het ernstig is.
Alleen komen ze niet met allemaal ongecontroleerde bullshit.
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:29:52 #69
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94957821
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, sommige bronnen zijn ook belachelijk.
Een paar dagen geleden stond hier een filmpje van één of andere schreeuwende Amerikaan die vertelde hoe erg het was.
Dat kan je gewoon niet serieus nemen.

In die "mass stream media" is overigens inmiddels ook wel het besef dat het ernstig is.
Alleen komen ze niet met allemaal ongecontroleerde bullshit.
Diegene die eerst erger voorspelde, werden totaal niet serieus genomen, uiteindelijk is het veel erger gebleken, besef goed wat voor wereldramp dit is en blijft!
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:49:43 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94958686
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Diegene die eerst erger voorspelde, werden totaal niet serieus genomen, uiteindelijk is het veel erger gebleken, besef goed wat voor wereldramp dit is en blijft!
Dit is een topic bedoeld om de ontwikkelingen rond die kernreactoren te volgen, niet om tot vervelens toe je gelijk proberen te halen of hard te schreeuwen dat niemand behalve jijzelf snapt hoe vreselijk het is.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 04-04-2011 17:06:45 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:57:10 #71
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94959012
quote:

[..]

Dat degenen die erger voorspelden niet serieus werden genomen, kwam voort uit irritatie. Irritatie doordat jij, Salvad0R en nog een handjevol anderen compleet voorbij gingen aan de intentie achter dit topic: nieuws verzamelen, zodat we gezamenlijk een actueel en zo volledig mogelijk overzicht van de ramp konden creëren. Dat ging een tijdje goed, ook al deden jij en anderen vanaf het begin al pogingen om dit topic om te toveren in een verbaal gevecht tussen pro- en anti-kernenergieactivisten. Met de terugkeer van Kitao, de meest fanatieke van het stel, ziet het eruit dat jullie topickaap eindelijk gelukt is. Gefeliciteerd.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 04-04-2011 17:07:03 ]
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:58:48 #72
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94959083
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dit is een topic bedoeld om de ontwikkelingen rond die kernreactoren te volgen, niet om tot vervelens toe je gelijk proberen te halen of hard te schreeuwen dat niemand behalve jijzelf snapt hoe vreselijk het is.
je bedoelt die valse ontwikkelingen,waarbij het energiebedrijf alles aan elkaar heeft gelogen.
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:02:08 #73
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94959235
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:57 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Dat degenen die erger voorspelden niet serieus werden genomen, kwam voort uit irritatie. Irritatie doordat jij, Salvad0R en nog een handjevol anderen compleet voorbij gingen aan de intentie achter dit topic: nieuws verzamelen, zodat we gezamenlijk een actueel en zo volledig mogelijk overzicht van de ramp konden creëren. Dat ging een tijdje goed, ook al deden jij en anderen vanaf het begin al pogingen om dit topic om te toveren in een verbaal gevecht tussen pro- en anti-kernenergieactivisten. Met de terugkeer van Kitao, de meest fanatieke van het stel, ziet het eruit dat jullie topickaap eindelijk gelukt is. Gefeliciteerd.
niks topickaap, ik heb mij nooit uitgelaten of ik voor of tegenstander ben van kernenergie, verder heb ik mijn beweringen altijd met bronnen onderbouwt, dat die bronnen voor de massa onbekend waren, is mij niet aan te rekenen.
Verder is op de man spelen ook een vorm van trollen!
pi_94959681
ja, ik dacht dat het allemaal mee zou vallen, dat het na een paar dagen wel opgelost zou zijn, en ik ben geschokt dat dit kon gebeuren. het spijt me heel erg dat ik jullie prachtige doemdenkers-posts niet gelijk gelooft heb. kunnen we dan nu terug gaan naar Nieuws over de kerncentrales? ik wil graag weten hoe het er nu voorstaat...
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:45:24 #75
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94961086
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]

pfff, en dat zeg jij :X
Ik ga inderdaad niet compleet vrijuit. Dat gebruiken om mijn standpunt aangaande jouw getroll te weerleggen is echter een jij-bak, ironisch genoeg ook een vorm van op de man spelen. Niet dat ik denk dat jij daar een boodschap aan hebt, hoor. Je hebt immers al vijfentwintig topics en drie weken lang lak aan alle kritiek op jouw houding. Denken dat daar nu opeens verandering in komt, zou pas echt naïef zijn van me.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:12 schreef Asphias het volgende:
ja, ik dacht dat het allemaal mee zou vallen, dat het na een paar dagen wel opgelost zou zijn, en ik ben geschokt dat dit kon gebeuren. het spijt me heel erg dat ik jullie prachtige doemdenkers-posts niet gelijk gelooft heb. kunnen we dan nu terug gaan naar Nieuws over de kerncentrales? ik wil graag weten hoe het er nu voorstaat...
Er komt weinig nieuws vrij. Grote ontwikkelingen lijken er nauwelijks meer plaats te hebben, wat volgens mij vooral komt doordat de aandacht van de media flink verslapt is.

Dit las ik nog wel:

TOKYO Highly radioactive water is leaking directly into the sea from a damaged pit near a crippled reactor at the Fukushima Daiichi nuclear plant, Japanese safety officials said Saturday, the latest setback in the increasingly difficult bid to regain control of the reactors.

Volledig artikel hier: http://www.nytimes.com/2011/04/03/world/asia/03japan.html?_r=1
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_94961187
quote:

[..]

Hoe harder je schreeuwt, hoe minder mensen er naar je luisteren.
Besef goed hoe dat werkt.

Ik kan mijn eigen afwegingen en beoordelingen maken op basis van de informatie die ik vind in de media en in dit soort topics.
"Luidkeels gebulder" keert mij eerder af dan dat het me uitnodigt er op in te gaan of het voor waar aan te nemen.

Niet voor niets dat Lambiekje en Salvador amper serieus genomen worden als er een keer tóch
iets zinvols uit komt.
pi_94961221
Japan gaat gewoon langzaam in zee zakken.
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:48:18 #78
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94961229
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:45 schreef Rikketik het volgende:
Er komt weinig nieuws vrij. Grote ontwikkelingen lijken er nauwelijks meer plaats te hebben, wat volgens mij vooral komt doordat de aandacht van de media flink verslapt is.

Dit las ik nog wel:

TOKYO Highly radioactive water is leaking directly into the sea from a damaged pit near a crippled reactor at the Fukushima Daiichi nuclear plant, Japanese safety officials said Saturday, the latest setback in the increasingly difficult bid to regain control of the reactors.

Volledig artikel hier: http://www.nytimes.com/2011/04/03/world/asia/03japan.html?_r=1
Inderdaad. Ergens een geluk dat het uit zo'n 'pit' komt, dat geeft nog wat hoop met de schade aan de reactor zelf. Dit lijkt dan nog redelijk gefixt te kunnen worden, hoewel het natuurlijk niet makkelijk zal zijn.
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:52:46 #79
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94961427
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hoe harder je schreeuwt, hoe minder mensen er naar je luisteren.
Besef goed hoe dat werkt.

Ik kan mijn eigen afwegingen en beoordelingen maken op basis van de informatie die ik vind.
"Luidkeels gebulder" keert mij eerder af dan dat het me uitnodigt er op in te gaan of het voor waar aan te nemen.

Niet voor niets dat Lambiekje en Salvador amper serieus genomen worden als er écht iets zinvols uit komt.
en als je het normaal zegt, luistert er niemand, iemand moet de schapen wakker schudden ;)
Jammer dat de users van het eerste topic niet meer aanwezig zijn, ik krijg een beetje het gevoel dat we niet meer veel zullen horen over Japan,maar dat de media hun aandacht zullen verschuiven naar de oorlog in Libië!
pi_94961607
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en als je het normaal zegt, luistert er niemand, iemand moet de schapen wakker schudden ;)
Jammer dat de users van het eerste topic niet meer aanwezig zijn, ik krijg een beetje het gevoel dat we niet meer veel zullen horen over Japan,maar dat de media hun aandacht zullen verschuiven naar de oorlog in Libië!
Het heeft ook geen zin om er iedere dag FP nieuws van te maken, alleen als er echt nieuws te melden is. De aandacht verslapt anders toch.
CNN heeft soms "Breaking News" staan bij items die al dagen oud zijn... Als er dan écht "Breaking News" is denk ik altijd "ah, het zal wel"...
pi_94962848
Deze topicreeks boeit me niet meer
  zondag 3 april 2011 @ 00:25:01 #82
334240 Denettemeneer
pi_94962978
schijnbaar wel
pi_94962992
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 00:22 schreef meth1745 het volgende:
Deze topicreeks boeit me niet meer
Jammer, je had leuke en interessante bijdragen.
pi_94963173
Hoe fout het gaat daar zal de tijd leren.
pi_94963461
quote:
3s.gif Op zondag 3 april 2011 00:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoe fout het gaat daar zal de tijd leren.
Het gaat daar mega fout! De media proberen het te downplayen maar Japan en de directe omgeving zijn ten dode opgeschreven! Let maar op!

Naja, erg goed gaat het niet iig.
pi_94963685
Ik zet dit jaar maar geen spinazie denk ik.
pi_94963740
quote:
11s.gif Op zondag 3 april 2011 00:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik zet dit jaar maar geen spinazie denk ik.
Ik heb nog diepvriesspinazie van vorig jaar :6
pi_94964561
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:45 schreef Rikketik het volgende:

Dit las ik nog wel:

Had ik al eerder gepost, vast gemist door al het geneuzel.
Vind ik toch wel n vrij grote ontwikkeling.
Hopelijk is het 'n ontwikkeling en zit die scheur er niet vanaf dag 1.
Het is ook te hopen dat er snel 'n hele grote ontwikkeling komt.

12 mrt:

quote:
In addition, radiation levels of 1,015 micro sievert have been found outside the plant, which is the equivalent to receiving the maximum amount of healthy exposure someone can get in one year, in one day, according to JibTV and the WSJ.

Read more: http://www.businessinside(...)%3A+businessinsider+(Business+Insider)#ixzz1IPLnxYxk

2 April:

quote:
The radiation level in the pit at the No. 2 reactor was more than 1,000 millisieverts per hour, according to the agency, while TEPCO noted that radioactive iodine-131 more than 10,000 times higher than the legal concentration limit was detected in the water found in the pit.
Lees nog niks over Cesium.
12 mei: :?

1995:
Zou wel n aardige oplossing zijn.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zondag 3 april 2011 @ 01:32:44 #89
334240 Denettemeneer
pi_94965863
Woord van het jaar "downplayen' "
pi_94966582
Arnold Gundersen: er is niks meer aan te doen.

Persoonlijk nieuws.
Eisenhower1961.
  zondag 3 april 2011 @ 03:49:55 #91
262650 kitao
prikplaatje
pi_94968866
luitjes, ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt met die honden die er met de staart tussen de benen vandoor kruipen.
mijn excuus daarvoor, dit topic is inderdaad bedoeld om huidige stand van zaken naar voren te brengen, althans daar kan ik mee akkoord gaan zonder moeite.
wat ik wel een kwalijk en onrechtvaardig verwijt vind is dat ik hier word afgeschilderd als zijnde 'enkel fanatiek opkomend voor zijn eigen gelijk'.

ik ben van mening en ik vind dat niet onterecht, dat ik met een flink aantal posts toch zeker wel nuttige info heb verstrekt, net als vele anderen hier.
maar goed, soms laat ik me meeslepen in mijn verontwaardiging dat een heel land verwoest wordt omdat een aantal technocraten zo graag hun hobby uitoefenen en dat is spelen met vuur.
gefeliciteerd, de zaak is nu afgebrand.

maar laat ik het hier bij rusten en terugkeren tot de ontwikkelingen.
mijn excuus voor de afdwaling.
megalomaniac
  zondag 3 april 2011 @ 03:58:41 #92
262650 kitao
prikplaatje
pi_94968952
wat ik nog niet ben tegengekomen en wat ongetwijfeld aan de tsunami zelf verweten zal worden is dat op teletekst dit bericht te lezen is over een japanse volksverhuizing.
volgens mij speelt het besmette kustgebied hier toch ook een rol in hoewel dat niet wordt vermeld.

zie ook:
http://www.asahi.com/english/TKY201104020271.html

[ Bericht 17% gewijzigd door kitao op 03-04-2011 04:15:13 ]
megalomaniac
  zondag 3 april 2011 @ 04:53:49 #93
262650 kitao
prikplaatje
pi_94969251
nucleaire wereldpolitie is momenteel in de maak maar is ook uit puur eigenbelang omdat de grootste angst is, en die lijkt me terecht, dat zonder internationale afspraken er geen investeerder meer te vinden is die er nog een stuiver aan wil uitgeven :
quote:

1 april

Chairman of the World Energy Council Pierre Gadonneix says nuclear energy can no longer be considered a national issue.
He wants all countries to agree on common safety standards, as he says every nuclear accident has the potential to cause damage to health and the environment in other nations.
His call has been echoed by French President, Nicolas Sarkozy, who says the idea of international nuclear safety rules should be discussed at a G20 meeting in May.
[...]
He said it would be futile for the West to act in isolation on nuclear safety as any accident in Asia could undermine nuclear power in the West by making it more expensive to obtain capital for new investment.
http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-12937596
megalomaniac
  zondag 3 april 2011 @ 05:30:54 #94
262650 kitao
prikplaatje
pi_94969399
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:23 schreef Ermanon het volgende:
Korte status update voor langzame volger?
Nog steeds niet gekoeld en lekkend?
op deze site kun je veel actuele data vinden, hier wordt ook vermeld dat de staven 1.80 meter lang zijn en niet 4 meter.
zal per reactor verschillen denk ik of die site heeft het mis.

http://www.guardian.co.uk(...)-power-plant-updates
megalomaniac
  † In Memoriam † zondag 3 april 2011 @ 06:21:46 #95
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94969648
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 04:53 schreef kitao het volgende:
nucleaire wereldpolitie is momenteel in de maak maar is ook uit puur eigenbelang omdat de grootste angst is, en die lijkt me terecht, dat zonder internationale afspraken er geen investeerder meer te vinden is die er nog een stuiver aan wil uitgeven :

Precies maar niet alleen vanwege het geld, ook de publieke opinie. Kernenergie was altijd al controversieel, zeker na Chernobyl. Nou is gewoon gedaan, uit en over. Dit komen ze niet meer te boven hoeveel PR ze er ook tegenaan gooien.
Ook niet toevallig dat Sarkozy als eerste staatshoofd in Japan was en nou vooroploopt om het te internationaliseren. Voor Frankrijk staat er veel op het spel. Ze hebben 59 (!) reactors en exporteren veel knowhow en materiaal ed.

Als straks (hopenlijk) het stof wat is neergedaald komen de protesten wel en dit is iets wat veel politici absoluut niet op de agenda willen. Beter zorgen dat het publiek voor gedane zaken komt te staan.

:')
pi_94969738
Oftewel voldongen feiten?
We moeten er uiteraard voor zorgen dat er aan echte oplossingen gewerkt gaat worden. Want dit risico is nooit meer acceptabel.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  zondag 3 april 2011 @ 09:13:47 #97
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_94970139
Medewerkers kerncentrale Japan dood gevonden
03 apr. 2011, 06:58

De lichamen van twee vermiste medewerkers zijn in de Japanse kerncentrale Fukushima I gevonden. Ze waren op 11 maart aan het werk in het complex, toen Japan werd getroffen door een zware aardbeving en een tsunami. Dat heeft de eigenaar van het complex, het energiebedrijf Tepco, zondag laten weten aan het Japanse persbureau Kyodo.

De medewerkers zijn 24 en 21 jaar oud. Hun stoffelijke overschotten waren woensdag al gevonden, maar konden pas worden geborgen nadat radioactief materiaal van de lichamen was verwijderd.

De oostkust van Japan werd na de aardbeving op 11 maart overspoeld door vloedgolven van tientallen meters hoog. Daardoor raakte Fukushima I, dat ongeveer 200 kilometer ten noorden van Tokio ligt, zwaar beschadigd. De koeling viel uit en enkele kernreactoren raakten oververhit. Dat heeft geleid tot branden en explosies. Grote hoeveelheden radioactief materiaal zijn in het milieu terechtgekomen. Reddingswerkers proberen al weken de kerncentrale onder controle te krijgen.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 3 april 2011 @ 11:33:39 #98
262650 kitao
prikplaatje
pi_94972387
@Cobra4

misschien heb ik wat gemist maar aanvankelijk moest ik eerst hier aan denken :
quote:

16 maart
JAPAN'S nuclear safety agency today said the roof of Fukushima reactor No.4 is cracked and two workers are missing following an explosion at the site.
During a news conference, the agency said the workers, whose names were not released, were in the turbine area of the No.4 reactor when the blast occurred. The Fukushima plant had been damaged after Friday's earthquake and tsunami.
http://www.theaustralian.(...)3dxity-1226022252864

dus wie zijn het nu, totaal 4 doden of 2 ?
quote:

The bodies of two Japanese nuclear power plant workers missing since the March 11 earthquake and tsunami have been found, officials said on Sunday.

They added that the two men's remains were discovered in the basement of the turbine building at the No. 4 reactor at the crippled Fukushima 1 nuclear power plant.

Right now, more than 100 specialists are addressing the crisis at the plant amid reports about high radiation levels around the facility.
http://english.ruvr.ru/2011/04/03/48382510.html

dit lezende lijkt het me duidelijk dat ze niet zijn verdronken door de tsunami maar opgeblazen door de explosie.
megalomaniac
  zondag 3 april 2011 @ 11:36:38 #99
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94972468
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:33 schreef kitao het volgende:
@Cobra4

misschien heb ik wat gemist maar aanvankelijk moest ik eerst hier aan denken :

[..]

http://www.theaustralian.(...)3dxity-1226022252864

dus wie zijn het nu, totaal 4 doden of 2 ?
Volgens mij 2. Die 2 doden vielen bijna aan het begin van de ramp. En die hebben ze nu na 2 weken eindelijk gevonden.
pi_94972702
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 03:49 schreef kitao het volgende:
luitjes, ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt met die honden die er met de staart tussen de benen vandoor kruipen.
..
Ik blijf er bij dat er op de eerste dag van de nucleaire crisis in Japan nog he-le-maal niks vaststond over een evt. afloop. Three Mile Island is naar verhouding redelijk goed afgelopen, terwijl Chernobyl een enorme ramp is geworden, het kon op 11 maart dus nog alle kanten op. Hoe hard de alu-hoedjes media toen op youtube ook "WORSE THAN CHERNOBYL!!!" loeide, dat kon op dat moment echter nog totaal niet vastgesteld worden.

Ik heb overigens op geen enkel moment gedacht of gepost "dat het wel mee zou gaan vallen", ik heb deze topic-reeks vooral gelezen en het nieuws op deze manier gevolgd. O.a. de NOS heeft inmiddels (alweer) andere prioriteiten, zoals bijv. schaatskampioenschappen uitzenden, terwijl de aardbeving net een dag geleden plaatsgevonden heeft... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')