Ik zal hier af en toe wel wat foto's posten van mijn nieuwe aquarium. Heb ook nog wel genoeg vragen...

.
Anyway, er ging een behoorlijk traject aan vooraf, omdat het
gewicht van het aqarium eigen te groot is voor mijn vloer (1e verdieping).
Constructeur laten komen, die raadde een specifieke plek aan en zei dat ik maar een houten constructie moest maken die de last een beetje verdeelt.

Hier moet ie komen. De ietwat scheve balken onder de plaat trekken wel recht als er straks 350kg op staat en dan werk ik hem verder af.
Ondertussen heeft
de kast die er stond een nieuwe plek gekregen. Gelukkig
kost het allemaal niks.
Het kastje in elkaar gezet. Helaas....echt superultrazonde, heb ik 1 schroef iets te ver aangedraaid waardoor er een dikke bups in de strakke plaat zit. Ben er nog mee terug geweest, maar dan moest ik een nieuwe kast kopen ā 150 euro. Ik verzin er nog wel wat op, misschien een logo, of een stalen strip erover. Ik verwacht niet meer dat ik nog in de hemel kom na dit incidentje trouwens.

Hier het aquarium zelf, uitgepakt. Ding is zwaar, dus ik wacht even op een vriend die me daarmee gaat helpen.

Het externe filter en de pomp zien er vrij simpel uit.

Helaas denkt de bouwtekening daar anders over:

Vanavond/morgen maar weer verder. Achterwand is besteld, grind ligt in de auto. Daarna een mooie tak/stenen erin, planten, pomp aansluiten en gaan met die banaan.