je haalt nu 2 dingen door elkaar.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
En alsof de wereldwijde economische crisis door de PvdA veroorzaakt is...lol.
Alsof de economische crisis veroorzaakt is door een bepaalde partij, das een non-discussie.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
En alsof de wereldwijde economische crisis door de PvdA veroorzaakt is...lol.
Ja, idd.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alsof de economische crisis veroorzaakt is door een bepaalde partij, das een non-discussie.
Het is dan wel weer een minderheidskabinet...quote:Op woensdag 6 april 2011 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, idd.
Maar alleen maar afgeven op links ivm deze bezuiniging vind ik nogal kansloos.
Het wordt kennelijk breed gedragen door het hele kabinet.
Maar kan me ook niet voorstellen dat de partijen buiten de regering, alla SP enzo, echt moeite hebben met deze bezuiniging.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het is dan wel weer een minderheidskabinet...
SGPquote:Op woensdag 6 april 2011 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar kan me ook niet voorstellen dat de partijen buiten de regering, alla SP enzo, echt moeite hebben met deze bezuiniging.
Welke partij is er eigenlijk tegen?
Een paar tanks?quote:Op woensdag 6 april 2011 23:04 schreef Cobra4 het volgende:
En we kunnen ons vast klaar maken voor nog meer bezuinigingen.
Een nieuwe uitgave post heeft zich gemeldt. Portugal vraagt 80 miljard steun. Zal mij benieuwen hoeveel NL gaat geven ondanks de zware bezuinigingen.
Ten eerste, het CDA bestond nog helemaal iet in de jaren 60 en 70, daarnaast zijn de confessionelen niet per definitie rechts, maar gewoon conservatief. Ten tweede begonnen de bezuinigingen bij Defensie pas in 1991, en toen zat er een PvdA minister op die post, en dat zijn tot nu toe de grootste bezuinigingen geweest die Defensie ooit heeft gehad.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:10 schreef delpit het volgende:
Ik zou zeggen, stop eens met net te doen alsof 'links' de schuld heeft aan de huidige inkrimping van defensie. Dat is onzin, zowel op het huidige moment als in het recente verleden. Links is niet aan de macht, links is met uitzondering van een kleine periode in de jaren zeventig nooit echt aan de macht geweest. Jullie worden genaaid door VVD/CDA en door niemand anders. Dus stop met dat gezeik en gejammer over links wat jullie een oor aan naait.
SP of Groen Links hebben nog nooit geregeerd, dus sowieso geen enkele schuld, toevallig hebben jullie de F-16 nog aan een good old PvdA minister te danken (Vredeling), toevallig ook nog een oud verzetsman.
Defensie ministers sinds 1959:
VVD - CDA - CDA - VVD - VVD - PVDA - CDA - D66 - CDA - VVD - PVDA - VVD - VVD - VVD - VVD - GPV - CDA.
Dus, ken je geschiedenis en loop niet te zeiken over linkse politici. Jullie worden genaaid door rechts. Jullie zijn altijd genaaid door rechts! Jullie zullen altijd door rechts genaaid worden!
Toen was de Koude Oorlog ook voorbij en veranderde er nogal wat. Als men toen niet bezuinigd had was men pas goed achterlijk geweest...quote:Op woensdag 6 april 2011 23:20 schreef Clan het volgende:
[..]
Ten eerste, het CDA bestond nog helemaal iet in de jaren 60 en 70, daarnaast zijn de confessionelen niet per definitie rechts, maar gewoon conservatief. Ten tweede begonnen de bezuinigingen bij Defensie pas in 1991, en toen zat er een PvdA minister op die post, en dat zijn tot nu toe de grootste bezuinigingen geweest die Defensie ooit heeft gehad.
Ik denk dat jij eerst zelf eens wat geschiedenisles moet volgen eer je zo'n grote mond hebt.
In '77 nam het CDA deel aan de Tweede Kamerverkiezingen.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:20 schreef Clan het volgende:
[..]
Ten eerste, het CDA bestond nog helemaal iet in de jaren 60 en 70
Je gaat voorbij aan het punt wat ik wil makenquote:Op woensdag 6 april 2011 23:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In '77 nam het CDA deel aan de Tweede Kamerverkiezingen.
Klopt, daar had ik even geen tijd voor.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:44 schreef Clan het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het punt wat ik wil maken
de politiek denkt daar anders over, die stonden alweer te trappelen om libie binnen te vallen.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Nederland wil gewoon geen missies van betekenis meer. Dat is toch duidelijk?
Maar dat zullen ze niet met tanks doen..quote:Op donderdag 7 april 2011 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de politiek denkt daar anders over, die stonden alweer te trappelen om libie binnen te vallen.
Nee maar het is een voorbeeld, de politiek heeft torenhoge ambities wat betreft defensie, als het mogelijk was deden we overal aan mee maar ondertussen blijft er door de bezuinigingen geen leger over.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dat zullen ze niet met tanks doen..
Denk dat die verwachtingen ook wel bijgesteld zullen moeten worden, naar beneden.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee maar het is een voorbeeld, de politiek heeft torenhoge ambities wat betreft defensie, als het mogelijk was deden we overal aan mee maar ondertussen blijft er door de bezuinigingen geen leger over.
Ik ben bang van niet, met Uruzgan was het het zelfde, zware bezuinigingen (toen ook op de apaches) maar vervolgens wel een leading nation worden waarbij die apaches toch wel weer handig waren.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat die verwachtingen ook wel bijgesteld zullen moeten worden, naar beneden.
Kut voor iedereen die het betreft. Maar ergens weet je dat toch wel als je zo'n baan kiest. Dat je zeer afhankelijk bent van de wind die er politiek waait.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |