er zit dan bovenin een knop "nieuw deel". dan hoef je verder enkel het nummer in de topictitel aan te passen en de link naar het vorige deelquote:Op donderdag 31 maart 2011 20:04 schreef Meandering het volgende:
Ik gooide 'em dicht, he? Ik weet niet eens hoe je 'n nieuw topic start. Simmu bedankt. Ik zal 'n spoedcursusje doen.
Die naast de super de boer? Daar zit ik ook aan te denken voor Lotte straksquote:Op donderdag 31 maart 2011 21:11 schreef Nijna het volgende:
Peuter hier gaat naar Dalton onderwijs, ben heel benieuwd.
Raar he! Wij ook al voor Yade gedaan en ingeschreven. We hebben de keuze uit streng christelijk of openbaar. Het wordt de laatste. Ik wilde graag Dalton of Jenaplan maar dat is allemaal kilometers hier vandaan en dan zouden haatr schoolvriendjes verweg wonen et cetera. Doen we dus niet.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik volg!
Morgen gaan we met onze peuter bij (wrsch) zijn as school kijken.Time really flies!
Nee die anderequote:Op donderdag 31 maart 2011 23:56 schreef mrien het volgende:
[..]
Die naast de super de boer? Daar zit ik ook aan te denken voor Lotte straksbuurmeisje gaat daar nu al heen
Leek me ook al niet logischquote:Op vrijdag 1 april 2011 09:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nee die andere(iets dichter bij ons huis, zitten ook de meeste buurkinderen hier op)
Ja, die ja! Ze hebben gewoon openbaar en Montessori, maar in de toekomst gaat het openbaar wrsch naar Goverwelle en blijft de Montessori daar.quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:07 schreef bodpa09 het volgende:
Is het die op de Karnemelksloot BE? Vond Sasha het ook leuk?
beter goed gejat dan ... wat was het ook alweer? ennieway, als ik 't overaal bekijk, vind ik chuggington leuker, meer op leren gericht dan thomas de trein..quote:Op zondag 3 april 2011 20:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Chugginton is hier ook een hit.
Goed gejat programma
sterktequote:Op maandag 4 april 2011 09:40 schreef bodpa09 het volgende:
Wat lief Free!
Oi Simmu!![]()
M. heeft idd een liesbreuk en moet geopereerd worden. We hebben morgen al een afspraak op de poli.
quote:Op maandag 4 april 2011 09:57 schreef Deepfreeze het volgende:
Simmu, bluh.
Bopda, wel fijn dat je nu zo snel terecht kan. Hopelijk is de wachtlijst ook niet zo lang.
Nee Diaan, ik heb nog een lief klein peutertje hoor
Ow dat heb ik dan verkeerd begrepen.quote:Op maandag 4 april 2011 10:00 schreef bodpa09 het volgende:
Hij hoeft morgen nog niet geopereerd hoor. Tenminste, het lijkt me alleen een poli afspraak. Ik ben eigenlijk wel blij dat hij geopereerd wordt, het idee van zo'n beknelde darm vind ik veel griezeliger. Al verwacht ik dat ik daar op de operatiedag heel anders over denk.... ;-)
dat kan je wel zeggen ja. volgende keer kijk ik wel beter uit dan zomaar die pijamabroek naar beneden te trekkenquote:Op maandag 4 april 2011 10:03 schreef Nijna het volgende:
Lekker Simmuwijze les voor de volgende keer
.
Bodpa, fijn dat jullie zo vlot terecht kunnen, hopelijk ook gauw een plekje voor de operatie!
quote:Op maandag 4 april 2011 10:17 schreef simmu het volgende:
[..]
dat kan je wel zeggen ja. volgende keer kijk ik wel beter uit dan zomaar die pijamabroek naar beneden te trekken
hahahahahquote:Op maandag 4 april 2011 09:21 schreef simmu het volgende:
goed nieuws: de diarree is vrijwel over. let op mijn gebruik van de term "vrijwel"![]()
tip: als je dochter uit bed komt met een typisch mannelijk "net gesteriliseerd"-loopje kan je maar beter ff een oud lakentje over het aankleedkussen gooien en een stapeltje washandjes pakken![]()
oh waaah!quote:Op maandag 4 april 2011 11:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
hahahahahzo iets had ik vanmorgen ook.. alleen dan kroop ze ook nog bij me in bed
Ik zou voor de zekerheid een tasje meenemenquote:Op maandag 4 april 2011 10:00 schreef bodpa09 het volgende:
Hij hoeft morgen nog niet geopereerd hoor. Tenminste, het lijkt me alleen een poli afspraak. Ik ben eigenlijk wel blij dat hij geopereerd wordt, het idee van zo'n beknelde darm vind ik veel griezeliger. Al verwacht ik dat ik daar op de operatiedag heel anders over denk.... ;-)
eens per week maar?quote:Op woensdag 6 april 2011 21:18 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
ik ben vandaag met Mika naar het CB geweest en heb er een beetje een bittere nasmaak aan over gehouden. Volgens de wijkverpleegkundige is een driftbui per week teveel en als we er niets aan doen krijgt hij het er later op school moeilijk mee. Mika is eigenlijk gewoon een heel lief jongetje maar wil graag zijn zin hebben. Hij heeft dagelijks wel een paar keer dat hij boos is omdat hij zijn zin niet krijgt maar ik dacht eigenlijk dat dat normaal was bij peuters. Komt het iemand bekend voor?
Nou hier hebben we ook vaak genoeg wel meer dan 1 driftbui per dag hoorquote:Op woensdag 6 april 2011 21:18 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
ik ben vandaag met Mika naar het CB geweest en heb er een beetje een bittere nasmaak aan over gehouden. Volgens de wijkverpleegkundige is een driftbui per week teveel en als we er niets aan doen krijgt hij het er later op school moeilijk mee. Mika is eigenlijk gewoon een heel lief jongetje maar wil graag zijn zin hebben. Hij heeft dagelijks wel een paar keer dat hij boos is omdat hij zijn zin niet krijgt maar ik dacht eigenlijk dat dat normaal was bij peuters. Komt het iemand bekend voor?
ik zou echt ter plekke stennis schoppen ja.. Viswijven enzo..quote:Op donderdag 7 april 2011 11:20 schreef Silmarwen het volgende:
Had je niet de neiging om een mep terug te geven? O.o
Pff heftig Raissa....quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:07 schreef Raissa het volgende:
Hier gaat het niet zo goed. Mila is de laatste maanden zo vaak boos en driftbuien heb ik hier zeker 4 keer per dag. Ik word er gek van en heb echt het gevoel dat ik het gewoon niet meer kan hebben. Daardoor ga ik situaties uit de weg, rondje wandelen zonder drama is niet voor elkaar te krijgen..
Ik zit er echt doorheen
Klinkt als een ideale dag!quote:Op zondag 10 april 2011 08:28 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Heerlijk! Koud biertje wijntje ,meiden in het zand,zon!
Ja misschien als je het negeert dat de lol er dan af is en ze dan wel gaat plassen? Geen idee hoorquote:Op zondag 10 april 2011 21:14 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Ik wil het wel loslaten maar ze plast nu overdag gewoon helemaal niet..dat kan ook niet goed zijn
Gelukkig gaat ze morgenochtend weer naar de psz. Dan trek ik haar gewoon een luier aan en zie ik verder wel. Zal het wel ff op zn beloop laten
Dat dus. Leg er niet teveel druk op!quote:Op zondag 10 april 2011 20:50 schreef Diaan73 het volgende:
Is ze er misschien nog gewoon even niet aan toe? Misschien even laten rusten totdat ze er zelf weer over begint. En in het voorjaar/zomer gewoon met blote billen laten lopen?
quote:Op zondag 10 april 2011 21:26 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Ik zal het wel laten checken. Zal dan wel met een plaszakje worden vrees ik.
Gelukkig is ze niet zo eigenwis en werkt ze alijd zo goed mee nzo
Kinderen pakken een plek op hun lichaam als ze ongemakken hebben, vaak de buik maar kan ook hoofdpijn zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 07:31 schreef freecell het volgende:
Grijs, ik heb wel eens een luier uitgewrongen
Hier heb ik net een heel verdrietig ventje uit bed gehaald en ik weet het niet met hem... Vannacht een paar keer wakker en vanmorgen voor zijn doen heel vroeg. En maar huilen. En niet de boze soort, maar verdrietig en ielig.
Hij zegt 'au'en dat hij met een dekentje op de bank moet, maar ik kan geen uiterlijke tekenen van ziekheid ontdekken
Gisteren klaagde hij over zijn buik, maar kinderen hebben toch neiging om alle ongemak buikpijn te noemen? Of is dat pas als ze ouder zijn?
Ik denk dat dat zeker wel meespeelt. + de ik ben 2 en zeg nee faaaaaaaaaaaaaaaase.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Ingrid, Chris is amper 2 maand zindelijk. Iets laat, maar niet te laat. Eens per 2a3 maanden probeerde ik het eens een halve ochtend met een stapel natte broeken tot gevolg, tot hij het eind februari opeens wel doorhad.
Jongens zijn sowieso vaak later dan meisjes. Als ze het maar zijn, voor ze 4 zijn, ivm de basisschool.
Misschien hangt het praten en de driftbuien wel samen? Als hij zich beter kan uiten, hoeft hij niet zo'n bui te krijgen.. Hier ging het ook beter toen we Chris eindelijk snapten..
ik ga ook gewoon hoor, als er geen "klik" is, vraag ik idd wel of we opnieuw ingeroosterd kunnen worden bij de nieuwe als die er eenmaal is. Jan boekt iig wel vooruitgang, hij probeert (veel meer) dingen na te zeggen nuquote:Op woensdag 13 april 2011 09:48 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, ik denk dat een andere logo misschien juist andere dingen ziet (denkt even optimistisch). Soms kan een ander paar ogen juist helpen. Je kunt het altijd proberen. Wil het niet, dan kun je altijd nog zeggen dat je weer terugkomt als er een vast iemand is..
Dat is gewoon geniaalquote:Op woensdag 13 april 2011 09:53 schreef E.T. het volgende:
Free, is een (langemouwen)romper als pyama wat?
Dat deed ik hier als het bed een paar nachten nat was door 'luier-gefrunnik'. En dan over een tijdje weer gewone pyama aan, maar door die romper kunnen ze er niet goed bij iig.
hmm logisch ergens. maar met een (halve) hydrofiel erin wordt het broekje niet nat en voelen ze toch goed dat ze nat zijn lijkt me. Ik vind ze een beetje duur om er bv zes aan te schaffen ofzo.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:49 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, op internet zie ik andere moeders tikken dat ze de broekjes zo aan doen. Of onder een onderbroek. Zo voelen ze goed dat ze nat zijn, en spoort het aan om het op het potje te doen. Zonder dat alle kleren nat worden.
Ik dweilde&waste gewoon
misschien sla je een tussenstap over: uitleggen dat je met slaan de ander pijn doet, in plaats van uitleggen dat de ander boos wordt. dat is dan ook beter te linken aan een keer een tikje terug geven. daarnaast zou ik ook proberen om meteen een beter alternatief aan te leren. dus niet alleen zeggen wat ze niet mag, maar ook zeggen wat je liever hebt dat ze in zo'n geval doet. als ze bijvoorbeeld Ravi slaat, d'r hand vasthouden en daarmee Ravi aaien in plaats van slaan. 'Selene, een grote zus moet lief zijn voor haar kleine broertje!". ook kun je wel benoemen dat je haar emoties ziet en erkent: "zo, jij bent heel boos zeg!" en dan eventueel een alternatieve manier aanbieden hoe ze die boosheid kan uiten; liever verbaal dan fysiek. (op school leren ze 'stop hou op ik vind dit NIET LEUK' te zeggen bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 13 april 2011 19:54 schreef simmu het volgende:
selene had sinds maandag (psz dag....) ineens van het handje om te slaan. ik heb tig keer gewaarschuwd (dat mensen dan boos worden en terugslaan ofwel weggaan), vandaag was ik het beu en deed ze het weer. dus ik zei: "als je dat doet worden mensen boos. die vinden dat niet leuk. ik ook niet. als je het nou nog een keer doet sla ik terug!". dus na het eten kreeg ik een pets en zij prompt ook. sindsdien deed ze het niet meer. ik deed overigens niet hard, maar wel zeer duidelijk ook expres en met bedoeling. zij deed "pets" en ik zei: "je was gewaarschuwd. ik heb gezegd dat ik terug zou slaan" en pakte der armpje met een hand en petste erop met de andere, exact zoals ze mij sloeg.
Zo grappig, Yade doet precies hetzelfde met verstoppen! Ik moet dan zo vreselijk lachen, zo lief.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:49 schreef Grijs het volgende:
De kinderen spelen de laatste dagen steeds verstoppertje en Marlien wil dan ook graag meedoen. Gelukkig vinden Daan en Judith dat wel leuk, want het is zo schattig om te zien hoe ze meedoet:
Als ze moet verstoppen zoekt ze een plekje uit waar juist een van de andere kinderen zich had verstopt, ze doet dan haar vingertje voor de mond en zegt dan 'sssstt', totdat het tellen is afgelopen. Dan komt ze tevoorschijn en roept: "Daar ben ik!" En blij dat ze dan is.
Als zij mag tellen telt ze keurig met de ogen dicht tot 10 en gaat dan zoeken. Ze loopt de anderen meestal straal voorbij, die dan ook de grootste lol hebben.
Laatst was ze aan het aftellen: Drie... een... twee!
quote:Op zondag 17 april 2011 07:50 schreef Memmel het volgende:
Wij zijn vrijdag op de geitenboerderij geweest. Mijn dame liep kokhalzend door de stallen en verkondigde dat ze 'ech wel liever naar de winkel ging, want dit stinkt zo schrikkelijk!!'
nope... virusje is uitzieken!quote:Op maandag 18 april 2011 21:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik zag een foto van ravi, ik denk dat leyla ook dat virusje heeft. Ogen dicht, hoesten en dr keel is rood en nu ook steeds een bloedneus van de snot. Maar antibiotica werkt toch niet bij een virus?
nope, maar het ging bij ravi flink richting keelontsteking. hij heeft dus nu nog geen ab, woensdag herbekijken we de situatiequote:Op maandag 18 april 2011 21:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik zag een foto van ravi, ik denk dat leyla ook dat virusje heeft. Ogen dicht, hoesten en dr keel is rood en nu ook steeds een bloedneus van de snot. Maar antibiotica werkt toch niet bij een virus?
Tess gaat ook op en af met verkouden zijn.. maar tis ook niet zo raar, het weer werkt ook niet bepaald mee.quote:Op maandag 18 april 2011 21:16 schreef Ticootje het volgende:
Tja... Is gewoon vervelend. Volgens mij is ze nog geen week niet verkouden geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |