Met de koppeling "half" omhoog rijden, waardoor dus de koppelingsplaten letterlijk beginnen te slippen, dit kost je dus ook je koppelingsplaten, en is vrij prijzig om te laten vervangen.quote:
10% helling, vind mijn rijinstructriece leuk...quote:Op donderdag 28 april 2011 22:28 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Op wat voor een soort helling sta je dan bij de hellingproef?
Bij deze.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:09 schreef Jetfly het volgende:
Iemand die mij nog bij de geslaagden gaat zetten =D?
Nee, vrij steile brug over de A2, dan moet je op het steilste stuk stoppen, en dan weer weg rijden, en je moet wachten op overig verkeer, en ik laat hem op de koppeling stil staan, om daarna alleen gas te hoeven geven om weg te kunnen rijden.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:57 schreef koekjestrommel1 het volgende:
maar hoe lang? De helling van een parkeergarage o.i.d.? 10% valt wel mee toch...
Zo moet ik m'n hellingproef ook doen inderdaad.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:17 schreef stefkee3 het volgende:
[..]
Nee, vrij steile brug over de A2, dan moet je op het steilste stuk stoppen, en dan weer weg rijden, en je moet wachten op overig verkeer, en ik laat hem op de koppeling stil staan, om daarna alleen gas te hoeven geven om weg te kunnen rijden.
Ooh, dat! Nooit bij stilgestaan dat dat zo heette eigenlijk.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:23 schreef stefkee3 het volgende:
[..]
Met de koppeling "half" omhoog rijden, waardoor dus de koppelingsplaten letterlijk beginnen te slippen, dit kost je dus ook je koppelingsplaten, en is vrij prijzig om te laten vervangen.
Ikzelf rij eigelijk alleen met hellingproef met slippende koppeling, en zelfs dat probeer ik zo beperkt mogelijk te houden.
De eerste keer dat ik 2x in 1 post gequote wordtquote:Op donderdag 28 april 2011 23:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Wiki is ook weer up to date met de geslaagden trouwens.
[..]
Zo moet ik m'n hellingproef ook doen inderdaad.
[..]
Ooh, dat! Nooit bij stilgestaan dat dat zo heette eigenlijk.
Het is gelukt inmiddels?quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:27 schreef Scuidward het volgende:
Probeer nu mijn rijschool te machtigen via mijn.cbr.nl, maar het verwerken van mijn postcode neemt behoorlijk wat tijd in beslag. Ging dat bij iedereen zo ontzettend traag?
Stom, lag aan chrome.
Lag aan IE-programmeurs bij het CBR. There, fixed it.quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:27 schreef Scuidward het volgende:
Probeer nu mijn rijschool te machtigen via mijn.cbr.nl, maar het verwerken van mijn postcode neemt behoorlijk wat tijd in beslag. Ging dat bij iedereen zo ontzettend traag?
Stom, lag aan chrome.
Ik had dit ook altijd, en heb het eigenlijk pas geleerd nadat ik al geslaagd was. Maar het gaat er vooral om dat je:quote:Op woensdag 27 april 2011 19:06 schreef LUFC het volgende:
[..]
Gefeliciteerd(Y) Kan jij mij misschien tips geven hoe ik het beste een bocht kan maken in bijvoorbeeld een woonwijk? Soms heb ik dat ik gewoon in ze 2 rij en geen gas geef maar dat ik alsnog hard door de bocht ga.
Wat? Terug naar z'n 1 voor een bocht moet je echt niet doen, en al helemaal niet in nieuwe auto's (compleet overbodig).quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:43 schreef PolkaDots het volgende:
[..]
Ik had dit ook altijd, en heb het eigenlijk pas geleerd nadat ik al geslaagd was. Maar het gaat er vooral om dat je:
- afremt tot de snelheid die je wilt hebben (bijvoorbeeld 15 in een scherpe bocht in een woonwijk)
- schakelt naar de gewenste versnelling (meestal 2, sommige nieuwe auto's zelfs 1)
- de koppeling zeer langzaam op laat komen
- wanneer je nog te hard gaat voor je gevoel, bijremmen en koppeling ietwat indrukken, hierdoor valt de motor ook niet stil als je bijvoorbeeld te langzaam gaat (zoals in de file, dan moet je ook met je koppeling 'spelen'
Het is wel lastig uitleggen, denk er namelijk niet eens meer over na als ik het doe.. Hoop dat ik het correct heb verteld.
Succes!
Ik moest het soms ook doen in onoverzichtelijke, smalle bochten (of inderdaad kruisingen) met veel geparkeerde auto's/spelende kinderen/autowassende mensen..quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:39 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Wat? Terug naar z'n 1 voor een bocht moet je echt niet doen, en al helemaal niet in nieuwe auto's (compleet overbodig).
Alleen in dit soort situaties ging ik bij het lessen terug naar z'n 1:
[ link | afbeelding ]
Ik had voor mijn BE een nog smallere straatquote:Op zaterdag 30 april 2011 22:39 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Wat? Terug naar z'n 1 voor een bocht moet je echt niet doen, en al helemaal niet in nieuwe auto's (compleet overbodig).
Alleen in dit soort situaties ging ik bij het lessen terug naar z'n 1:
[ link | afbeelding ]
Ik zou de reactie van die examinator wel willen wetenquote:Op maandag 2 mei 2011 17:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik had voor mijn BE een nog smallere straat.. Aan beide kanten een auto half op de stoep geparkeerd. Moest met de spiegels ingeklapt er tussendoor rijden
.. Leuk begin van je examen
Die zei niet zoveelquote:Op maandag 2 mei 2011 20:59 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik zou de reactie van die examinator wel willen weten
Ik net derde en mag nu ook alles zelf doen, stoplichten en rotondes zijn nu stressmomentenquote:Op maandag 2 mei 2011 14:36 schreef WG1122 het volgende:
Vandaag weer rijles gehad. De 4e alweer. Ging wel goed! Ik merk dat koppeling en schakelen steeds meer automatisme gaat worden, al doe ik het af en toe nog wel een beetje fout. Maar goed, dat mag nu nog wel.
Ik schrok me wel het leplazerus op een rotonde. Een vrouw in zo'n grote jeep zag mij aankomen op de rotonde waar ik gewoon voorrang heb. Ik kijk haar zelfs even snel aan, en toch durft ze het om haar bak zo de rotonde op te rijden, waardoor ik vol op mijn remmen moest. Mijn instructeur meteen op de toeter drukken en liet ook wat scheldwoorden vallen.
In ieder geval heb ik mijn rijles weer overleefd
Dat heb ik na jaren met rijbewijs nog steeds hoorquote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:10 schreef Hitomi het volgende:
Stoplichten herken ikAls ik voorin de rij stond met iemand achter me schoot ik altijd in de stress en speelde dit scenario zich af:
"Oh jee, die meneer/mevrouw achter me heeft vast een belangrijke afspraak en dan houd ik hem/haar zodadelijk om omdat ik niet snel genoeg weg ben, oke 't is groen! Een goed snel optrekken.. <BROEF> ... KUT..kutkutkutkut... "
* Hitomi start auto weer en wacht op het alweer rood geworden stoplicht, met een knalrood hoofd.
Gelukkig na 10 lessen of zo geen last meer van gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |