Ik heb ergens horen zeggen dat een banaantje ook zou helpen tegen de stress. Alleen geen flauw idee in hoeverre dat klopt, of niet klopt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Naja als je er maar rustiger van wordt. Als ik op de buitenweg rij is er niks aan het handje maar zodra ik in de stad kom raak ik steeds meer opgejaagd, met als gevolg dat de rijlessen niet erg lekker gaan.En misschien verknal ik het 3e(!) examen dan niet zo.
Wat voor probleem heb je er precies mee dan?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:50 schreef LUFC het volgende:
Vandaag weer gereden, ging weer kut helaas. Die bochten etc. zijn gewoon probleem bij mij snap niet hoe ik dan met die koppeling etc moet werken.
Eerder beginnen met remmen en terugschakelen? Daar hamert mijn instructeur steeds op in ieder geval. En niet vergeten om als je terug hebt geschakeld je koppeling weer los te laten, dan remt de auto ook meer af. (Wel handig om van te voren goed genoeg afgeremd te zijn, anders klinkt de auto niet zo blij.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:07 schreef LUFC het volgende:
Ga te hard door de bocht heen. Het kijken gaat steeds beter volgens instructeur op snelweg etc bij het afslaan, voordat ik richtingaanwijzer aanzet. Maar als ik de bochten nu met controle maak dan zijn we al een stuk verder en kunnen we bijna met parkeren en straatje keren beginnen.
Wanneer ik te hard de bochten doorga (of die enkele keer dat ik er in z'n 3 doorheen sjees) dan pakt mijn instructeur altijd angstvallig zijn.. hoe noem je dat... handvat vast, boven het raampje, trekt een heel angstig gezicht enzo.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:15 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eerder beginnen met remmen en terugschakelen? Daar hamert mijn instructeur steeds op in ieder geval. En niet vergeten om als je terug hebt geschakeld je koppeling weer los te laten, dan remt de auto ook meer af. (Wel handig om van te voren goed genoeg afgeremd te zijn, anders klinkt de auto niet zo blij.)
Hard door bochten heengaan hoeft niet altijd te betekenen dat je weinig controle hebt trouwens. Het schijnt dat ik de auto goed onder controle heb, maar bochten neem ik eigenlijk altijd wel te hard.(Wel leuk, hoor je ineens je instructeur een "Wheeeee"-geluid maken naast je.
![]()
En ja, ik moet het eigenlijk rustiger doen, maar die bochtjes zijn zo leuk om snel te nemen.
)
Ik neem de bochten altijd in ze 2 ja maar ik ga alsnog te hard. Dan ga ik in een keer razendsnel de hoek om en knal ik bijna tegen een geparkeerde auto aan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:15 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eerder beginnen met remmen en terugschakelen? Daar hamert mijn instructeur steeds op in ieder geval. En niet vergeten om als je terug hebt geschakeld je koppeling weer los te laten, dan remt de auto ook meer af. (Wel handig om van te voren goed genoeg afgeremd te zijn, anders klinkt de auto niet zo blij.)
Hard door bochten heengaan hoeft niet altijd te betekenen dat je weinig controle hebt trouwens. Het schijnt dat ik de auto goed onder controle heb, maar bochten neem ik eigenlijk altijd wel te hard.(Wel leuk, hoor je ineens je instructeur een "Wheeeee"-geluid maken naast je.
![]()
En ja, ik moet het eigenlijk rustiger doen, maar die bochtjes zijn zo leuk om snel te nemen.
)
Had voor het tweede examen ook nog bananen gahad, werkte bij mij niet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:10 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik heb ergens horen zeggen dat een banaantje ook zou helpen tegen de stress. Alleen geen flauw idee in hoeverre dat klopt, of niet klopt.
Gefeliciteerd(Y) Kan jij mij misschien tips geven hoe ik het beste een bocht kan maken in bijvoorbeeld een woonwijk? Soms heb ik dat ik gewoon in ze 2 rij en geen gas geef maar dat ik alsnog hard door de bocht ga.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:49 schreef honkhonk het volgende:
Nou.. ik ben ook eindelijk geslaagd hoor. Het was ondertussen al het derde examen (tweede keer zakken heb ik hier niet eens verteld) en man wat ben ik blij. Van te voren dacht m'n instructeur dat ik weer die wanker zou hebben die me al twee keer heeft laten zakken (''jaaaa, gezakt he.. maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel..!''), maar gelukkig kreeg ik een andere examinator. Veel door allerlei woonwijken vol fietsers en straatjes van rechts gereden, stukje snelweg (waarbij ik veel eerder had kunnen uitvoegen maar dat was kennelijk geen probleem) en na 30 minuten weer terug naar het CBR. Wel was er op het eind nog een kut situatie op een rotonde die me bijna genekt heeft. Ik was bijna klaar om de rotonde op te rijden, omdat de (les)auto die van links kwam richting aangaf naar rechts (dus om van de rotonde af te rijden)..maar die mafkees rijdt uiteindelijk gewoon door op de rotonde. Moest dus toen nog keihard remmen, en daar heb ik achteraf een flinke preek over gehad. Hij hield het nog spannend of ik daar nou wel of niet op was gezakt, maar toen ik zei ''het zal niet weer gebeuren'' zei tie ''ok, dan mag je dat vanaf volgende week zelf in de praktijk brengen''. Woop woop, fakking geslaagd man
Iets van 45 - 50 lessen gehad uiteindelijk, dus het werd ook wel tijd. En dan te bedenken dat m'n instructeur me eerst voorhield dat ik een ''vlotte leerling'' was
![]()
![]()
Goed vooruit kijken. Hoe eerder je het bochtje ziet, des te meer tijd heb jij om terug te schakelen, genoeg bij te remmen en te kijken wat er om de bocht zit (straks zit daar een spelend kind in plaats van een auto.. echt bijremmen voor de bocht dus!)quote:Op woensdag 27 april 2011 19:06 schreef LUFC het volgende:
[..]
Gefeliciteerd(Y) Kan jij mij misschien tips geven hoe ik het beste een bocht kan maken in bijvoorbeeld een woonwijk? Soms heb ik dat ik gewoon in ze 2 rij en geen gas geef maar dat ik alsnog hard door de bocht ga.
Niet?quote:Op donderdag 28 april 2011 21:31 schreef LUFC het volgende:
Wanneer gebruik je dan een slippende koppeling?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |