abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:10:57 #251
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_96010411
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Naja als je er maar rustiger van wordt. Als ik op de buitenweg rij is er niks aan het handje maar zodra ik in de stad kom raak ik steeds meer opgejaagd, met als gevolg dat de rijlessen niet erg lekker gaan. :P En misschien verknal ik het 3e(!) examen dan niet zo.
Ik heb ergens horen zeggen dat een banaantje ook zou helpen tegen de stress. Alleen geen flauw idee in hoeverre dat klopt, of niet klopt.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_96021563
Vandaag weer gereden, ging weer kut helaas. Die bochten etc. zijn gewoon probleem bij mij snap niet hoe ik dan met die koppeling etc moet werken.
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:54:33 #253
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96021802
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:50 schreef LUFC het volgende:
Vandaag weer gereden, ging weer kut helaas. Die bochten etc. zijn gewoon probleem bij mij snap niet hoe ik dan met die koppeling etc moet werken.
Wat voor probleem heb je er precies mee dan?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_96022687
Ga te hard door de bocht heen. Het kijken gaat steeds beter volgens instructeur op snelweg etc bij het afslaan, voordat ik richtingaanwijzer aanzet. Maar als ik de bochten nu met controle maak dan zijn we al een stuk verder en kunnen we bijna met parkeren en straatje keren beginnen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:15:29 #255
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96023231
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:07 schreef LUFC het volgende:
Ga te hard door de bocht heen. Het kijken gaat steeds beter volgens instructeur op snelweg etc bij het afslaan, voordat ik richtingaanwijzer aanzet. Maar als ik de bochten nu met controle maak dan zijn we al een stuk verder en kunnen we bijna met parkeren en straatje keren beginnen.
Eerder beginnen met remmen en terugschakelen? Daar hamert mijn instructeur steeds op in ieder geval. En niet vergeten om als je terug hebt geschakeld je koppeling weer los te laten, dan remt de auto ook meer af. (Wel handig om van te voren goed genoeg afgeremd te zijn, anders klinkt de auto niet zo blij. :+)

Hard door bochten heengaan hoeft niet altijd te betekenen dat je weinig controle hebt trouwens. Het schijnt dat ik de auto goed onder controle heb, maar bochten neem ik eigenlijk altijd wel te hard. :') (Wel leuk, hoor je ineens je instructeur een "Wheeeee"-geluid maken naast je. :D :') En ja, ik moet het eigenlijk rustiger doen, maar die bochtjes zijn zo leuk om snel te nemen. :@)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96024803
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:15 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Eerder beginnen met remmen en terugschakelen? Daar hamert mijn instructeur steeds op in ieder geval. En niet vergeten om als je terug hebt geschakeld je koppeling weer los te laten, dan remt de auto ook meer af. (Wel handig om van te voren goed genoeg afgeremd te zijn, anders klinkt de auto niet zo blij. :+)

Hard door bochten heengaan hoeft niet altijd te betekenen dat je weinig controle hebt trouwens. Het schijnt dat ik de auto goed onder controle heb, maar bochten neem ik eigenlijk altijd wel te hard. :') (Wel leuk, hoor je ineens je instructeur een "Wheeeee"-geluid maken naast je. :D :') En ja, ik moet het eigenlijk rustiger doen, maar die bochtjes zijn zo leuk om snel te nemen. :@)
Wanneer ik te hard de bochten doorga (of die enkele keer dat ik er in z'n 3 doorheen sjees) dan pakt mijn instructeur altijd angstvallig zijn.. hoe noem je dat... handvat vast, boven het raampje, trekt een heel angstig gezicht enzo.

Ik zeg dan altijd: "...Waar heb jij last van, dat ging toch prima?" :P
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:44:17 #257
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96024870
Stiekem neem ik best veel bochten in z'n drie. :@
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96024969
Ik vergeet het heel soms, wanneer het echt heel druk is en ik op alles en iedereen moet letten enzo. Dan wil ik het schakelen nog wel eens vergeten, maar het gebeurt steeds minder.
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:48:15 #259
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96025072
Naja, ik vergeet het dus niet, ik doe het bewust niet. :')

Hangt wel van de bocht af trouwens, maar bij veel bochten is het in m'n lesauto totaal geen probleem om een bocht in z'n drie te nemen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96033842
Wanneer heb je de 3e? Of houd je dat geheim:P?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  woensdag 27 april 2011 @ 14:42:56 #261
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96044427
Wanneer de bocht flauw genoeg is. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96049828
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:15 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik neem de bochten altijd in ze 2 ja maar ik ga alsnog te hard. Dan ga ik in een keer razendsnel de hoek om en knal ik bijna tegen een geparkeerde auto aan.
pi_96052111
Nou.. ik ben ook eindelijk geslaagd hoor. Het was ondertussen al het derde examen (tweede keer zakken heb ik hier niet eens verteld) en man wat ben ik blij :D. Van te voren dacht m'n instructeur dat ik weer die wanker zou hebben die me al twee keer heeft laten zakken (''jaaaa, gezakt he.. maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel..!''), maar gelukkig kreeg ik een andere examinator. Veel door allerlei woonwijken vol fietsers en straatjes van rechts gereden, stukje snelweg (waarbij ik veel eerder had kunnen uitvoegen maar dat was kennelijk geen probleem) en na 30 minuten weer terug naar het CBR. Wel was er op het eind nog een kut situatie op een rotonde die me bijna genekt heeft. Ik was bijna klaar om de rotonde op te rijden, omdat de (les)auto die van links kwam richting aangaf naar rechts (dus om van de rotonde af te rijden)..maar die mafkees rijdt uiteindelijk gewoon door op de rotonde. Moest dus toen nog keihard remmen, en daar heb ik achteraf een flinke preek over gehad. Hij hield het nog spannend of ik daar nou wel of niet op was gezakt, maar toen ik zei ''het zal niet weer gebeuren'' zei tie ''ok, dan mag je dat vanaf volgende week zelf in de praktijk brengen''. Woop woop, fakking geslaagd man :D

Iets van 45 - 50 lessen gehad uiteindelijk, dus het werd ook wel tijd :'). En dan te bedenken dat m'n instructeur me eerst voorhield dat ik een ''vlotte leerling'' was :') :') :')
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
  woensdag 27 april 2011 @ 17:54:55 #264
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_96052311
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:10 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ik heb ergens horen zeggen dat een banaantje ook zou helpen tegen de stress. Alleen geen flauw idee in hoeverre dat klopt, of niet klopt.
Had voor het tweede examen ook nog bananen gahad, werkte bij mij niet.

En mijn derde examen, die hou ik nog even geheim :*
pi_96055298
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:49 schreef honkhonk het volgende:
Nou.. ik ben ook eindelijk geslaagd hoor. Het was ondertussen al het derde examen (tweede keer zakken heb ik hier niet eens verteld) en man wat ben ik blij :D. Van te voren dacht m'n instructeur dat ik weer die wanker zou hebben die me al twee keer heeft laten zakken (''jaaaa, gezakt he.. maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel..!''), maar gelukkig kreeg ik een andere examinator. Veel door allerlei woonwijken vol fietsers en straatjes van rechts gereden, stukje snelweg (waarbij ik veel eerder had kunnen uitvoegen maar dat was kennelijk geen probleem) en na 30 minuten weer terug naar het CBR. Wel was er op het eind nog een kut situatie op een rotonde die me bijna genekt heeft. Ik was bijna klaar om de rotonde op te rijden, omdat de (les)auto die van links kwam richting aangaf naar rechts (dus om van de rotonde af te rijden)..maar die mafkees rijdt uiteindelijk gewoon door op de rotonde. Moest dus toen nog keihard remmen, en daar heb ik achteraf een flinke preek over gehad. Hij hield het nog spannend of ik daar nou wel of niet op was gezakt, maar toen ik zei ''het zal niet weer gebeuren'' zei tie ''ok, dan mag je dat vanaf volgende week zelf in de praktijk brengen''. Woop woop, fakking geslaagd man :D

Iets van 45 - 50 lessen gehad uiteindelijk, dus het werd ook wel tijd :'). En dan te bedenken dat m'n instructeur me eerst voorhield dat ik een ''vlotte leerling'' was :') :') :')
Gefeliciteerd(Y) Kan jij mij misschien tips geven hoe ik het beste een bocht kan maken in bijvoorbeeld een woonwijk? Soms heb ik dat ik gewoon in ze 2 rij en geen gas geef maar dat ik alsnog hard door de bocht ga.
pi_96056370
In een woonwijk is het inderdaad bijna altijd in de tweede versnelling de bochten door. Als je instructeur gewoon op tijd tegen je zegt ''volgende straat rechts/links'' moet je gelijk kijken/zoeken waar de afslag is, dan eerst gas los laten, ook meestal beetje bijremmen en terugschakelen VOOR de bocht. Bij het terugschakelen (in dit geval van 3 naar 2) rem je ook nog een beetje af op de koppeling en dan.. gewoon met de auto de bocht door rijden. Zelf had ik moeite met andere dingen en gingen bochtjes eigenlijk wel een beetje vanzelf, dus ik kan je er ook niet heel erg goed bij helpen. Volgens mij heb je wel gewoon een slechte instructeur, ga met die man door een woonwijk rijden en constant rechts, links, links, rechts etc todat het kwartje valt.

En in de bocht zelf kan je beter geen gas geven, maar wel als je bijna uit de bocht komt.. dat je hem er dus door gas te geven ''uit trekt''. Andere mensen kunnen het vast veel beter uitleggen dan ik.
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
  woensdag 27 april 2011 @ 19:43:32 #267
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96057171
Feli honkhonk!

@ LUFC: Eerder je gas loslaten/meer bijremmen? Ik zou het anders ook niet echt weten.

Oh joy. CBR doet moeilijk. Vinden ze het verhaaltje van m'n keuringsarts niet uitgebreid genoeg. MAAR M'N VISUS HEEFT GEEN RUK TE MAKEN MET DIE OPERATIE DIE IK HAD. :( :( :(

Ha, dat lucht op. Gelukkig ben ik nog lang niet zo ver dat ik kan afrijden, dus qua tijd heb ik nog even om alles te regelen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96062709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:06 schreef LUFC het volgende:

[..]

Gefeliciteerd(Y) Kan jij mij misschien tips geven hoe ik het beste een bocht kan maken in bijvoorbeeld een woonwijk? Soms heb ik dat ik gewoon in ze 2 rij en geen gas geef maar dat ik alsnog hard door de bocht ga.
Goed vooruit kijken. Hoe eerder je het bochtje ziet, des te meer tijd heb jij om terug te schakelen, genoeg bij te remmen en te kijken wat er om de bocht zit (straks zit daar een spelend kind in plaats van een auto.. echt bijremmen voor de bocht dus!)
pi_96082889
Als je te zacht door een bocht rijdt wil een auto nog weleens een beetje gaan schokken, vooral als je in z'n twee zit. Dus probeer of een constant tempo aan te houden, of rem en gebruik je koppeling verstandig, zodat je controle hebt.
pi_96106144
Jullie zeggen dus gewoon je rem gebruiken als je gaat merken dat je te hard de bocht in gaat? Deed namelijk altijd me koppeling maar dat hielp niks.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:10:50 #271
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96107836
Lijkt me wel handig ja, je moet toch je snelheid kwijt. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96109273
Wanneer gebruik je dan een slippende koppeling?
pi_96109404
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:31 schreef LUFC het volgende:
Wanneer gebruik je dan een slippende koppeling?
Niet? :+
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:33:48 #274
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96109488
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96109539
Sommige mensen doen het wel bij de hellingproef.
Brutal. Fucking. Metal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')