Ja en Pinksteren en Pasen kunnen ook op één dag vallenquote:Op donderdag 31 maart 2011 07:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik hoop dat Johan en Louis hun ruzie bijleggen en dat ze directeur worden
Bron: VIquote:Het bestuur en de Raad van Commissarissen van Ajax hebben hun functie woensdagavond ter beschikking gesteld. Johan Cruijff is echter niet uit op een baan in Amsterdam.
'Nogmaals, ik hoef geen jassie aan', reageerde Cruijff in De Telegraaf op de vraag of hij nu een functie gaat bekleden bij Ajax. 'Bij Barcelona heb ik prima gewerkt. Eerst met Frank Rijkaard en later met Guardiola. Daar hoef je geen voorzitter voor te zijn. Een functie in de raad van commissarissen? Zou kunnen, maar ik ga daar niet over. Daarvoor moet je bij de ledenraad zijn. Het gaat er om dat er snel iets bij Ajax verandert. We zijn onlangs weggevaagd door Real Madrid en die Russen. Er moet iets veranderen. Dat lijkt me duidelijk.'
'Zegt het bestuur dat we harde taal hebben gebruikt? Ik weet nergens van. Of Coronel dan liegt? Ik weet het niet. Wij zijn geen vergadertypes, maar zo gaan wij niet met mensen om. We zijn altijd eerlijk en recht door zee. Wij willen het plan op onze manier uitvoeren en hebben dat recht-voor-zijn-raap gezegd. Maar als je iets wil veranderen, dan moet je soms harde beslissingen nemen. Het ging niet goed. We hebben onze nek uitgestoken en willen dingen veranderen. We denken als voetballers en niet als bestuurders. Hoe het nu verder moet. Ik weet het niet.'
Cruijff heeft gemengde gevoelens bij het vertrek van het voltallige Ajax-bestuur. 'Het is nooit leuk als ereleden als Uri Coronel opstappen. Maar dat is hun probleem. Ik heb niets te maken met de organisatie bij de club. Ik ben vooraf ook niet geïnformeerd over deze stap. Of het een voordeel is voor mij? Zo kijk ik er niet tegenaan. We praten over Ajax, wat is dan een voordeel of nadeel voor iedereen die ermee bezig is? Hoe het nu verder moet? Daar ga ik niet over. Ik heb geen stemrecht in de ledenraad.'
Cruyff brengt de boel aan het schijten. Je zou dan mogen verwachten dat hij op z'n minst een plan B heeft. Dat heeft hij niet. Het lijkt wel een Libische rebellengroepering.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:18 schreef rubbereend het volgende:
Cruijff heeft natuurlijk wel gelijk dat hij er niet over gaat. De ledenraad gaat over dergelijke nieuwe benoemingen. Het enige wat Cruijff wil is het technische hart van d e club aanpakken.
Op z'n Engels hequote:Op donderdag 31 maart 2011 11:21 schreef rubbereend het volgende:
Waarom schrijf je trouwens consequent zijn naam verkeerd?
Ze kunnen sowieso niks doen tot de volgende vergadering over 41 dagen. Dus zelfs al had Cruijff nog een plan (en ik vraag me af waarom iedereen vindt dat hij het nieuwe bestuur moet kiezen of iets in die trend) dan had hij nog niks kunnen doen. Cruijff is er alleen om zijn plan uit te voeren wat betreft het technische gedeelte en de posities die iets met het voetbal te maken hebben. Niet om een hele nieuwe directie te benoemen. Hij wou alleen vd boog weg (en terecht).quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Cruyff brengt de boel aan het schijten. Je zou dan mogen verwachten dat hij op z'n minst een plan B heeft. Dat heeft hij niet. Het lijkt wel een Libische rebellengroepering.
Bondscoach nog wel?quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:44 schreef Ivotje het volgende:
Ik ben PSV supporter en probeer er zonder vooroordeel naar te kijken.
Ik zal beginnen met ik vind Cruijff een zwakke zak hooi. Waarom? (niet als voetballer of persoon, maar in deze situatie) Omdat hij ten eerste geen bondscoach durft te worden omdat hij dan alleen maar op zijn bek kan gaan en zijn naam verliest.
Daarnaast snap ik niet dat iemand die geen Ajax-jasje aan wil trekken, omdat hij bij Barcelona ook zonder voor Barca te werken zijn werk kon doen, zo veel invloed kan hebben op een club als Ajax. Nu stapt er weer een bestuur op, weer nieuw bloed de club in. Hoe vaak is dit al geprobeerd. En hoeveel jaar heeft Ajax de landstitel al niet gehaald. Dit wordt het 7e jaar op rij.
Eerst wil die het samen doen met Bergkamp en Jonk, bestuur stapt op (dus hij heeft zijn zin) en nu is hij verbaasd dat de leiding opstapt?!
Ik vind het bizar dat iedereen maar danst naar de pijpen van #14!!
BAM. Inderdaad.quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:08 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap niet dat er in de wereld van het voetbal anno 2011 nog mensen zijn die zich druk maken om de positie van wat stropdassen. Er wordt over de hele wereld keihard met mensen gehandeld, vanaf dat ze 15 zijn ofzo. Maar de positie van wat zakenmensjes die het er als hobby, prestige, bij doen is gevoelig?
Al knikkeren ze per direct alles en iedereen eruit, so what? het zijn types die dat bij hun eigen bedrijfjes elke dag zonder blikken of blozen doen, zie Organon etc.
Nee, medelijden met directie en bestuursleden, ben je wel goed bij je hoofd? Het enige wat belangrijk is bij Ajax zijn de prestaties op het veld, de spelers, de trainers, de mensen die het VOETBAL maken, niet de suits met hun gebral in de lounges.
Ergens begrijpelijk. Ajax is zijn club en hij probeert met zijn kennis en zijn vakmensen Ajax weer op de kaart te brengen. Dat hij zelf niet de baas wilt spelen als AD of TD spreekt eerder voor dan tegen hem. Zeker als je zijn beweegredenen weet, hij is al oud zat en heeft genoeg andere dingen te doen zoals zijn Cruyff Foundation en zijn werk in Barcelona. Adviseur in de RvC is dan ook goed genoeg, dan kan je beter een directeur benoemen die daadwerkelijk wel alle tijd en zin er nog voor heeft.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:44 schreef Ivotje het volgende:
Ik ben PSV supporter en probeer er zonder vooroordeel naar te kijken.
Ik zal beginnen met ik vind Cruijff een zwakke zak hooi. Waarom? (niet als voetballer of persoon, maar in deze situatie) Omdat hij ten eerste geen bondscoach durft te worden omdat hij dan alleen maar op zijn bek kan gaan en zijn naam verliest.
Daarnaast snap ik niet dat iemand die geen Ajax-jasje aan wil trekken, omdat hij bij Barcelona ook zonder voor Barca te werken zijn werk kon doen, zo veel invloed kan hebben op een club als Ajax. Nu stapt er weer een bestuur op, weer nieuw bloed de club in. Hoe vaak is dit al geprobeerd. En hoeveel jaar heeft Ajax de landstitel al niet gehaald. Dit wordt het 7e jaar op rij.
Eerst wil die het samen doen met Bergkamp en Jonk, bestuur stapt op (dus hij heeft zijn zin) en nu is hij verbaasd dat de leiding opstapt?!
Ik vind het bizar dat iedereen maar danst naar de pijpen van #14!!
Natuurlijk gaat het ook om een sportieve verbetering. En de jeugdopleiding van Ajax valt tegen, vanwaar is anders al die heisa rond Cruijff?quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:24 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Het gaat die spelers helemaal niet om de jeugdopleiding. Alleen om het geld. Ajax en Feyenoord hebben beide een van de beste jeugdopleidingen van europa. En nog gaan er (vooral bij Feyenoord) constant spelers naar b.v. Chelsea die totaal geen jeugd opleidt e.d.
Waarom? Zijn plan A werkt nog prima. Namelijk bestuur vernieuwen op enkele punten. Het bestuur is voor zover ik weet helemaal niet opgestapt, het heeft alleen vrijwel elke functie ter beschikking gesteld. Dat is wat anders.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Cruyff brengt de boel aan het schijten. Je zou dan mogen verwachten dat hij op z'n minst een plan B heeft. Dat heeft hij niet. Het lijkt wel een Libische rebellengroepering.
Na de laatste nederlaag is Ajax sowieso geen titelkandidaat meer.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:59 schreef Ivotje het volgende:
Prima, al die chaos bij Ajax. 1 down, 1 to go!! En dat gebeurd a.s. zaterdag.....
Hij valt tegen ja, maar het is sowieso nog steeds een van de betere van europa. Maar als het om sportieve verbetering zou gaan zouden ze niet naar b.v. Chelsea gaan. Aangezien de jeugdopleiding van Chelsea niet zo geweldig is. En de doorstroom naar het eerste is al helemaal "nonexistent"quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:28 schreef Adames het volgende:
Natuurlijk gaat het ook om een sportieve verbetering. En de jeugdopleiding van Ajax valt tegen, vanwaar is anders al die heisa rond Cruijff?
De jeugdopleiding van Chelsea is uitstekend. Alleen veel en zwaardere concurrentiequote:Op donderdag 31 maart 2011 14:06 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Hij valt tegen ja, maar het is sowieso nog steeds een van de betere van europa. Maar als het om sportieve verbetering zou gaan zouden ze niet naar b.v. Chelsea gaan. Aangezien de jeugdopleiding van Chelsea niet zo geweldig is. En de doorstroom naar het eerste is al helemaal "nonexistent"
Hoezo is het een van de betere van europa tegenwoordig? Er komt geen ruk meer uit voort man.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:06 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Hij valt tegen ja, maar het is sowieso nog steeds een van de betere van europa. Maar als het om sportieve verbetering zou gaan zouden ze niet naar b.v. Chelsea gaan. Aangezien de jeugdopleiding van Chelsea niet zo geweldig is. En de doorstroom naar het eerste is al helemaal "nonexistent"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |