abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2011 @ 21:12:08 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95511222
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:10 schreef Jane het volgende:
Hallo heren, er zitten ook vrouwen in dit topic, he? }:| :+
Ha! Fijn! Geef jouw visie eens, Jane!
The End Times are wild
pi_95511302
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:38 schreef raptorix het volgende:
en dan had ik een appartementje van 150K

Ben blij dat ik nooit aan die gekte heb meegedaan.
Ik vind een appartement van 150K anders al meer dan gek genoeg. (Nooit begrepen waarom mensen een appartement zouden willen kopen, maar dat kan natuurlijk ook geheel aan mij liggen :Y )
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 14 april 2011 @ 21:58:26 #278
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_95515361
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:12 schreef LXIV het volgende:

Ha! Fijn! Geef jouw visie eens, Jane!
Mijn visie op de huizenmarkt of over waar ik me in het leven druk om maak als vrouw? :P In ieder geval herken ik me niet in het beeld dat hierboven over bepaalde soorten vrouwen wordt geschetst, maar goed... Maakt verder ook niet uit hoor. De opmerking was gekscherend bedoeld, omdat jullie zo lekker bezig waren. ;)

Tja, de huizenmarkt... Wat moet ik erover zeggen zonder al te veel open deuren in te trappen? Ik herken de 'sociale druk' om toch vooral te kopen omdat je anders 'zoveel geld laat liggen' wel. Ik ben zelf alleen nooit zo gevoelig geweest voor die druk. Anderen die ik ken, met name een goede vriendin van me, zijn wel gezwicht. Een paar jaar geleden toch een huis gekocht (nou ja, redelijk klein appartement) en daarvoor echt maar nét de financiering rond gekregen. Ze is alleenstaand en ik weet dat zij het financieel nu al best moeilijk heeft. Wat haar o.a. nekt is dat de VvE van de flat om de haverklap met een nieuw opknapproject aan komt zetten waarvoor iedereen dan weer wat extra's moet dokken. Mag je ineens weer even 1000 euro op tafel leggen, en ja, dat is best moeilijk voor haar.
Gezien de huidige omstandigheden op de huizenmarkt vrees ik voor haar het meest. Als ze het op een gegeven moment niet meer kan bolwerken, dan geloof ik nooit dat ze met winst kan verkopen.

De rest van m'n vrienden hebben het volgens mij niet zo moeilijk en voor hun vrees ik ook niet zo. Misschien moet ik er even bij zeggen dat we allemaal zo tussen de 35 en de 45 zijn en de meesten hebben al langer geleden gekocht, hebben (veel) hogere inkomens, zijn bovendien met z'n tweeen en niemand heeft kinderen.

En ikzelf? Tja, ik huur nog steeds, alhoewel ik een bovenmodaal salaris heb. Heb (al járen) een relatie, maar woon niet samen. En daar zit dan mijn eigen, vrij geringe, probleempje... Ik weet het niet meer. We willen namelijk best samenwonen, maar eigenlijk niet bij een van ons. Een nieuwe woning samen dus. Maar ja, wat doe je? Ik zie het zelf op dit moment totaal niet zitten om te kopen en de situatie maakt het ook niet strict noodzakelijk. En voor de huurwoningen die ik op Funda zie staan hier in de buurt betaal je hier echt de hoofdprijs.
Ik ben wel verbaasd dat er zo vaak in de media wordt geroepen dat mensen niet kopen 'omdat ze de financiering niet rond kunnen krijgen'. Tuurlijk, dat zal voor een deel best kloppen, maar ik denk dat er ook (veel) mensen tussen zitten zoals ik.

Overigens woon ik in een gewild, duur gebied van dit land. Maar ook hier in de buurt staan erg veel huizen te koop. Heb ik in al die jaren dat ik hier woon nog nooit meegemaakt. Ik kijk op Funda regelmatig hoeveel huizen er binnen een straal van 1 km van mijn postcode te koop staan en ook die teller loopt alleen maar op. Zitten ook steeds meer villa's tussen, naar mij idee. Ja, mensen, de rijken hebben het ook niet makkelijk! :P
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 14 april 2011 @ 21:59:24 #279
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_95515446
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik vind een appartement van 150K anders al meer dan gek genoeg. (Nooit begrepen waarom mensen een appartement zouden willen kopen, maar dat kan natuurlijk ook geheel aan mij liggen :Y )
Nee, dat heb ik ook nooit gesnapt. Zou ik ook nooit doen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 14 april 2011 @ 22:14:14 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95516843
quote:
2s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:58 schreef Jane het volgende:

[..]

Mijn visie op de huizenmarkt of over waar ik me in het leven druk om maak als vrouw? :P In ieder geval herken ik me niet in het beeld dat hierboven over bepaalde soorten vrouwen wordt geschetst, maar goed... Maakt verder ook niet uit hoor. De opmerking was gekscherend bedoeld, omdat jullie zo lekker bezig waren. ;)

Tja, de huizenmarkt... Wat moet ik erover zeggen zonder al te veel open deuren in te trappen? Ik herken de 'sociale druk' om toch vooral te kopen omdat je anders 'zoveel geld laat liggen' wel. Ik ben zelf alleen nooit zo gevoelig geweest voor die druk. Anderen die ik ken, met name een goede vriendin van me, zijn wel gezwicht. Een paar jaar geleden toch een huis gekocht (nou ja, redelijk klein appartement) en daarvoor echt maar nét de financiering rond gekregen. Ze is alleenstaand en ik weet dat zij het financieel nu al best moeilijk heeft. Wat haar o.a. nekt is dat de VvE van de flat om de haverklap met een nieuw opknapproject aan komt zetten waarvoor iedereen dan weer wat extra's moet dokken. Mag je ineens weer even 1000 euro op tafel leggen, en ja, dat is best moeilijk voor haar.
Gezien de huidige omstandigheden op de huizenmarkt vrees ik voor haar het meest. Als ze het op een gegeven moment niet meer kan bolwerken, dan geloof ik nooit dat ze met winst kan verkopen.

De rest van m'n vrienden hebben het volgens mij niet zo moeilijk en voor hun vrees ik ook niet zo. Misschien moet ik er even bij zeggen dat we allemaal zo tussen de 35 en de 45 zijn en de meesten hebben al langer geleden gekocht, hebben (veel) hogere inkomens, zijn bovendien met z'n tweeen en niemand heeft kinderen.

En ikzelf? Tja, ik huur nog steeds, alhoewel ik een bovenmodaal salaris heb. Heb (al járen) een relatie, maar woon niet samen. En daar zit dan mijn eigen, vrij geringe, probleempje... Ik weet het niet meer. We willen namelijk best samenwonen, maar eigenlijk niet bij een van ons. Een nieuwe woning samen dus. Maar ja, wat doe je? Ik zie het zelf op dit moment totaal niet zitten om te kopen en de situatie maakt het ook niet strict noodzakelijk. En voor de huurwoningen die ik op Funda zie staan hier in de buurt betaal je hier echt de hoofdprijs.
Ik ben wel verbaasd dat er zo vaak in de media wordt geroepen dat mensen niet kopen 'omdat ze de financiering niet rond kunnen krijgen'. Tuurlijk, dat zal voor een deel best kloppen, maar ik denk dat er ook (veel) mensen tussen zitten zoals ik.

Overigens woon ik in een gewild, duur gebied van dit land. Maar ook hier in de buurt staan erg veel huizen te koop. Heb ik in al die jaren dat ik hier woon nog nooit meegemaakt. Ik kijk op Funda regelmatig hoeveel huizen er binnen een straal van 1 km van mijn postcode te koop staan en ook die teller loopt alleen maar op. Zitten ook steeds meer villa's tussen, naar mij idee. Ja, mensen, de rijken hebben het ook niet makkelijk! :P
Fijn om weer eens een objectieve en genuanceerde blik in het topic te hebben.

Als je echt ergens anders wil wonen dan kun je natuurlijk ook accepteren dat je de eerste jaren wat inlevert op de papieren waarde van je huis. Zolang je het maar goed financieren kunt (met z'n tweeën) en dat kan niet anders, want je wordt niet meer overgefinancierd, is er eigenlijk toch niet zoveel aan de hand?
Je zou ook eerst even kunnen gaan samenwonen. Dat heeft een aantal voordelen:
1) Je hebt alle tijd om tenminste één huis te verkopen.
2) Je test of de relatie ook werkt als je elkaar voortdurend ziet
3) Je houdt echt veel meer geld over dan allebei alleen. Dat kan dan in de spaarpot voor het toekomstige koophuis.

Als ik echt vooruit zou willen (zit in principe gewoon goed) dan zou die laatste 10% korting die de huizenmarkt mij wellicht nog biedt me ook niet zoveel uitmaken. Het kan wel eens 4 jaar duren voordat je die kunt 'cashen'. Voor dat geld zou ik bijvoorbeeld niet tegen mijn zin in een flatje in een minder leuke buurt gaan wonen met mijn kinderen. Dan maar wat verlies. Die tijd krijg je ook niet meer terug.
The End Times are wild
pi_95528138
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Omdat ik niet zo heel veel om oppervlakte geef, ik woon samen maar mijn vriend werkt in horeca, dus we zien elkaar 80 procent van de tijd niet :)
150K is idd veel geld, maar het betreft hier wel een mooi appartament op 5 minuten lopen van het vondelpark, en 10 minuten van het centrum :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 15 april 2011 @ 07:37:46 #282
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95528151
231.496 huizen te koop

en we kachellen lekker door
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95529653
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat ik niet zo heel veel om oppervlakte geef, ik woon samen maar mijn vriend werkt in horeca, dus we zien elkaar 80 procent van de tijd niet :)
150K is idd veel geld, maar het betreft hier wel een mooi appartament op 5 minuten lopen van het vondelpark, en 10 minuten van het centrum :)
Was jij niet op vakantie??? Zit je in verwegdistan alleen maar het Fok forum te browsen of zo???
pi_95529789
quote:
2s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:58 schreef Jane het volgende:

......
Jane,

Wat LXIV zegt over samenwonen als lakmoestest is natuurlijk waar. Ook als je nog aan kinderen denkt (weet ik niet, dus sorry als je het geen leuk onderwerp vindt): een baby heeft heel weinig ruimte nodig, je kunt best eens gaan denken aan iets groot en moois kopen zo'n 5 jaar na de geboorte. Plus dat het goed voor een kindje is als je niet gestressed bent over het voor het eerst samenwonen of een hypotheek.
pi_95533434
Eerst een tijdje samenwonen, dan pas kopen. Lijkt mij een no-brainer.
  zaterdag 16 april 2011 @ 07:26:38 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95572982
231.920 huizen te koop
The End Times are wild
pi_95573168
Jezus, het gaat nu nog harder dan ik had verwacht. :X

Riemen vast...
  zaterdag 16 april 2011 @ 09:55:03 #288
323876 michaelmoore
pi_95574016
Ik vind dat het grafisch toch meer spreekt, die open dag dat helpt ook geen zak.
Zoals het nu is , als je, het huis verkopen moet, dan beter vandaag dan morgen, want dit gaat echt effect hebben

Vorig jaar kwam er vanaf halfapril tot de vakantie nog 10.000 bij, dus dan komen we voor de zomer makkelijk op 243.000 en misschien wel op de 250.000

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 16-04-2011 10:52:24 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95609237
232.071 huizen te koop

Iedereen wil van zijn speculatieve onderpandje af *O*
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95609864
Scheiden gaat gewoon door, huis verkopen niet.
  zondag 17 april 2011 @ 07:45:34 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95611288
232.135 huizen te koop
Toch gaat het nu wel heel rap.
The End Times are wild
pi_95611748
Dus, dagelijkse activiteit op de woningmarkt is als volgt:

150 woningen onverkocht van de markt gehaald.
300 woningen verkocht.
600 woningen erbij.

Afgerond op 50-vouden om niet onnodig precisie te suggereren.
  zondag 17 april 2011 @ 09:39:15 #293
323876 michaelmoore
pi_95612045
Lijkt me dat de stiekeme paniek onder de mensen met dubbele woningen nu wel compleet is
pi_95613355
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 09:39 schreef michaelmoore het volgende:
Lijkt me dat de stiekeme paniek onder de mensen met dubbele woningen nu wel compleet is
Lijkt me dat iedereen eerst zijn huis verkoopt, voor zich aan een ander te binden
  zondag 17 april 2011 @ 11:08:19 #295
323876 michaelmoore
pi_95613742
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 10:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Lijkt me dat iedereen eerst zijn huis verkoopt, voor zich aan een ander te binden
een collega van me en een kennis zijn een nieuw aan het bouwen
en aangezien er nog steeds 50.000 woningen nieuw gebouwd worden per jaar, zijn er ook veel met dubbele woningen
http://brandpunt.kro.nl/s(...)eenten_aan_de_grond/

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 18-04-2011 06:00:25 ]
pi_95654626
232.097 woningen te koop.
  maandag 18 april 2011 @ 08:36:18 #297
37248 BertV
Klei indiaan
pi_95654912
oei, dit gaat wel hard nu.
Het valt me op dat de media deze grafiek nog niet heeft opgepakt.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_95655091
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:36 schreef BertV het volgende:
oei, dit gaat wel hard nu.
Het valt me op dat de media deze grafiek nog niet heeft opgepakt.
De media woont zelf in koophuizen denk ik, voor zover objectiviteit. Alleen als het er duimendik bovenop ligt pas denk ik.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_95655192
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De media woont zelf in koophuizen denk ik, voor zover objectiviteit. Alleen als het er duimendik bovenop ligt pas denk ik.
Hetzelfde geld voor de politici... die zijn ook allemaal tot hun oogkassen toe gefinancierd door de banksters. Verwacht niet dat zij een innovatieve kijk hebben op de zaak.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 18 april 2011 @ 08:59:05 #300
324665 meth77
to do or not to do
pi_95655318
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 08:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hetzelfde geld voor de politici... die zijn ook allemaal tot hun oogkassen toe gefinancierd door de banksters. Verwacht niet dat zij een innovatieve kijk hebben op de zaak.
Nee die zijn druk met het verzinnen van nieuwe subsidies voor "herstel van de woningmarkt" verder opblazen van de huizenbubble
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')