Ha! Fijn! Geef jouw visie eens, Jane!quote:Op donderdag 14 april 2011 21:10 schreef Jane het volgende:
Hallo heren, er zitten ook vrouwen in dit topic, he?![]()
Ik vind een appartement van 150K anders al meer dan gek genoeg. (Nooit begrepen waarom mensen een appartement zouden willen kopen, maar dat kan natuurlijk ook geheel aan mij liggenquote:Op donderdag 14 april 2011 17:38 schreef raptorix het volgende:
en dan had ik een appartementje van 150K
Ben blij dat ik nooit aan die gekte heb meegedaan.
Mijn visie op de huizenmarkt of over waar ik me in het leven druk om maak als vrouw?quote:
Nee, dat heb ik ook nooit gesnapt. Zou ik ook nooit doen.quote:Op donderdag 14 april 2011 21:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vind een appartement van 150K anders al meer dan gek genoeg. (Nooit begrepen waarom mensen een appartement zouden willen kopen, maar dat kan natuurlijk ook geheel aan mij liggen)
Fijn om weer eens een objectieve en genuanceerde blik in het topic te hebben.quote:Op donderdag 14 april 2011 21:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Mijn visie op de huizenmarkt of over waar ik me in het leven druk om maak als vrouw?In ieder geval herken ik me niet in het beeld dat hierboven over bepaalde soorten vrouwen wordt geschetst, maar goed... Maakt verder ook niet uit hoor. De opmerking was gekscherend bedoeld, omdat jullie zo lekker bezig waren.
Tja, de huizenmarkt... Wat moet ik erover zeggen zonder al te veel open deuren in te trappen? Ik herken de 'sociale druk' om toch vooral te kopen omdat je anders 'zoveel geld laat liggen' wel. Ik ben zelf alleen nooit zo gevoelig geweest voor die druk. Anderen die ik ken, met name een goede vriendin van me, zijn wel gezwicht. Een paar jaar geleden toch een huis gekocht (nou ja, redelijk klein appartement) en daarvoor echt maar nét de financiering rond gekregen. Ze is alleenstaand en ik weet dat zij het financieel nu al best moeilijk heeft. Wat haar o.a. nekt is dat de VvE van de flat om de haverklap met een nieuw opknapproject aan komt zetten waarvoor iedereen dan weer wat extra's moet dokken. Mag je ineens weer even 1000 euro op tafel leggen, en ja, dat is best moeilijk voor haar.
Gezien de huidige omstandigheden op de huizenmarkt vrees ik voor haar het meest. Als ze het op een gegeven moment niet meer kan bolwerken, dan geloof ik nooit dat ze met winst kan verkopen.
De rest van m'n vrienden hebben het volgens mij niet zo moeilijk en voor hun vrees ik ook niet zo. Misschien moet ik er even bij zeggen dat we allemaal zo tussen de 35 en de 45 zijn en de meesten hebben al langer geleden gekocht, hebben (veel) hogere inkomens, zijn bovendien met z'n tweeen en niemand heeft kinderen.
En ikzelf? Tja, ik huur nog steeds, alhoewel ik een bovenmodaal salaris heb. Heb (al járen) een relatie, maar woon niet samen. En daar zit dan mijn eigen, vrij geringe, probleempje... Ik weet het niet meer. We willen namelijk best samenwonen, maar eigenlijk niet bij een van ons. Een nieuwe woning samen dus. Maar ja, wat doe je? Ik zie het zelf op dit moment totaal niet zitten om te kopen en de situatie maakt het ook niet strict noodzakelijk. En voor de huurwoningen die ik op Funda zie staan hier in de buurt betaal je hier echt de hoofdprijs.
Ik ben wel verbaasd dat er zo vaak in de media wordt geroepen dat mensen niet kopen 'omdat ze de financiering niet rond kunnen krijgen'. Tuurlijk, dat zal voor een deel best kloppen, maar ik denk dat er ook (veel) mensen tussen zitten zoals ik.
Overigens woon ik in een gewild, duur gebied van dit land. Maar ook hier in de buurt staan erg veel huizen te koop. Heb ik in al die jaren dat ik hier woon nog nooit meegemaakt. Ik kijk op Funda regelmatig hoeveel huizen er binnen een straal van 1 km van mijn postcode te koop staan en ook die teller loopt alleen maar op. Zitten ook steeds meer villa's tussen, naar mij idee. Ja, mensen, de rijken hebben het ook niet makkelijk!
Omdat ik niet zo heel veel om oppervlakte geef, ik woon samen maar mijn vriend werkt in horeca, dus we zien elkaar 80 procent van de tijd nietquote:Op donderdag 14 april 2011 21:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vind een appartement van 150K anders al meer dan gek genoeg. (Nooit begrepen waarom mensen een appartement zouden willen kopen, maar dat kan natuurlijk ook geheel aan mij liggen)
Was jij niet op vakantie??? Zit je in verwegdistan alleen maar het Fok forum te browsen of zo???quote:Op vrijdag 15 april 2011 07:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat ik niet zo heel veel om oppervlakte geef, ik woon samen maar mijn vriend werkt in horeca, dus we zien elkaar 80 procent van de tijd niet
150K is idd veel geld, maar het betreft hier wel een mooi appartament op 5 minuten lopen van het vondelpark, en 10 minuten van het centrum
Jane,quote:Op donderdag 14 april 2011 21:58 schreef Jane het volgende:
Mijn visie op de huizenmarkt of over waar ik me in het leven druk om maak als vrouw?In ieder geval herken ik me niet in het beeld dat hierboven over bepaalde soorten vrouwen wordt geschetst, maar goed... Maakt verder ook niet uit hoor. De opmerking was gekscherend bedoeld, omdat jullie zo lekker bezig waren.
......
Lijkt me dat iedereen eerst zijn huis verkoopt, voor zich aan een ander te bindenquote:Op zondag 17 april 2011 09:39 schreef michaelmoore het volgende:
Lijkt me dat de stiekeme paniek onder de mensen met dubbele woningen nu wel compleet is
een collega van me en een kennis zijn een nieuw aan het bouwenquote:Op zondag 17 april 2011 10:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Lijkt me dat iedereen eerst zijn huis verkoopt, voor zich aan een ander te binden
De media woont zelf in koophuizen denk ik, voor zover objectiviteit. Alleen als het er duimendik bovenop ligt pas denk ik.quote:Op maandag 18 april 2011 08:36 schreef BertV het volgende:
oei, dit gaat wel hard nu.
Het valt me op dat de media deze grafiek nog niet heeft opgepakt.
Hetzelfde geld voor de politici... die zijn ook allemaal tot hun oogkassen toe gefinancierd door de banksters. Verwacht niet dat zij een innovatieve kijk hebben op de zaak.quote:Op maandag 18 april 2011 08:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De media woont zelf in koophuizen denk ik, voor zover objectiviteit. Alleen als het er duimendik bovenop ligt pas denk ik.
Nee die zijn druk met het verzinnen van nieuwe subsidies voor "herstel van de woningmarkt" verder opblazen van de huizenbubblequote:Op maandag 18 april 2011 08:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hetzelfde geld voor de politici... die zijn ook allemaal tot hun oogkassen toe gefinancierd door de banksters. Verwacht niet dat zij een innovatieve kijk hebben op de zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |