kopers moeten nu opeens eigen geld hebben, dus moeten ze eerst gaan sparen, misschien heeft de overheid wel een eigen geld subsidiefondsquote:
ff geduld svp, komt eraanquote:Op woensdag 13 april 2011 10:21 schreef meth77 het volgende:
[..]
kopers moeten nu opeens eigen geld hebben, dus moeten ze eerst gaan sparen, misschien heeft de overheid wel een eigen geld subsidiefonds
Toch raar dat je de conclusie kan trekken dat het te koop zetten van een huis met een te hoge vraagprijs de verkoopbaarheid van een woning met een courante vraagprijs kan schaden? Gebrek aan het vermogen tot redenatie of gewoon het zoveelste gevalletje cognitieve dissonantie? Ik vermoed dat men gewoon op zoek is naar een zondebok om vooral niet de hand in eigen boezem te hoeven stekenquote:Huis niet te koop zetten
Er staan op dit moment een record aantal huizen te koop. Dit brengt een nog grotere schade toe aan de huizenmarkt. Dit geldt vooral voor verkopers die proberen om voor hun huis een te hoog bedrag te vragen.
Er is een splitsing te maken tussen huisbezitters die hun huis moeten verkopen, en bezitters die hun huis willen verkopen. De bezitters die hun huis moeten verkopen hebben geen andere mogelijkheid. Zij moeten bijvoorbeeld voor het werk verhuizen, kunnen de lasten niet meer opbrengen of gaan scheiden. Er zijn ook nog steeds verkopers die hun huis moeten verkopen omdat ze al een ander huis hebben gekocht. Dit zijn de ware waaghalzen onder ons.
De bezitters die hun huis willen verkopen, voelen geen financiele druk. Dit zijn ook vaak de verkopers die een hoge vraagprijs aanhouden, die eigenlijk te hoog is gezien de huidige marktsituatie. Zij zullen het huis vermoedelijk niet kwijt raken en uiteindelijk het bord weer uit de tuin halen.
Voor de huizenbezitters die nog twijfelen, lijkt het beste advies om het huis niet te koop zetten in de huidige markt. Dit legt namelijk een nog grotere druk op de huizenmarkt, waardoor de huizenprijzen nog verder gaan zakken.
Uiteraard hebt u als individu nauwelijks invloed op de huizenmarkt, maar als alle verkopers die hun huis niet moeten verkopen, het bordje uit hun tuin halen, zal dit de huizenprijzen ten goede komen.
bron
nee LXIV heeft de eerste gemaaktquote:Op woensdag 13 april 2011 14:38 schreef raptorix het volgende:
Grappig dat fundateller topic nog loopt, heb hem volgens mij ooit zelf gemaakt, vergat ook elke keer weer wat formule was
Leuke anekdote, toen we het externe aanbod gingen integreren hoopten we dat de teller van Jaap automagisch zou updaten zodat er iets kwam te staan als: Jaap.nl nu -60.000 huizen meer als Funda![]()
Helaas deden ze dat dus handmatig
Ik denk dat hij het over de funda-teller zelf had, en niet over het topic.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:26 schreef meth77 het volgende:
nee LXIV heeft de eerste gemaakt
Fundateller 200.000 afteltopic
Ere wie ere toekomtquote:Op woensdag 13 april 2011 17:13 schreef LXIV het volgende:
- Fundateller (op Funda) door raptorix
- Fundacrawler (grafiekje) door Floris
- Fundatellertopic door LXIV
Dit is serieus een van de raarste berichten die ik over dit onderwerp de laatste tijd gelezen heb. Het lijkt er op dat sommige mensen serieus de weg aan het kwijtraken zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:26 schreef xenobinol het volgende:
Een nieuwe fase is aangebroken in het huizenmarkt drama.... Keken wannabe verkopers eerst heel boos naar verkopers die hun huis 'te goedkoop' van de hand deden![]()
Nu gaan 'moeten verkopers' boos kijken naar 'wannabe verkopers'.... want zij zetten hun huis te koop waardoor het lijkt alsof 'iedereen' van zijn handel af moet, niet goed voor de prijzen dus
[..]
Toch raar dat je de conclusie kan trekken dat het te koop zetten van een huis met een te hoge vraagprijs de verkoopbaarheid van een woning met een courante vraagprijs kan schaden? Gebrek aan het vermogen tot redenatie of gewoon het zoveelste gevalletje cognitieve dissonantie? Ik vermoed dat men gewoon op zoek is naar een zondebok om vooral niet de hand in eigen boezem te hoeven steken
Eerder zal de AFM ervoor ijveren om een staatstaxateur aan te stellen die de verkoopwaarde gaat bepalen en de koper moet dan 10% extra lenen om in een vereveningspot te doen, die door een op te richten toezichtscollege van banken zal worden beheerd, met als adviseurs 30 oud Tweede-Kamerledenquote:Op woensdag 13 april 2011 18:07 schreef Jane het volgende:
Nog even en huizenbezitters moeten eerst voor een ballotagecommissie verschijnen die bepaalt of ze hun huis te koop mogen zetten.
Of ze gaan lootjes trekken.
Ook een manier om de fundateller in bedwang te houden, natuurlijk.
Onder leiding van ons aller Donner natuurlijk, met zijn huis van 400K met een hypotheek van een miljoen. Enige objectiviteit kan hem niet verweten worden, dus dat is een goede ervoor!quote:Op woensdag 13 april 2011 18:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Eerder zal de AFM ervoor ijveren om een staatstaxateur aan te stellen die de verkoopwaarde gaat bepalen en de koper moet dan 10% extra lenen om in een vereveningspot te doen, die door een op te richten toezichtscollege van banken zal worden beheerd, met als adviseurs 30 oud Tweede-Kamerleden![]()
Die mensen die hun woning voor de hoofdprijs te koop zetten doen toch niet mee in de markt en hebben denk ik weinig invloed hierop. Net als de mensen die wel zouden willen kopen maar hooguit 100K kunnen lenen.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:26 schreef xenobinol het volgende:
Een nieuwe fase is aangebroken in het huizenmarkt drama.... Keken wannabe verkopers eerst heel boos naar verkopers die hun huis 'te goedkoop' van de hand deden![]()
Nu gaan 'moeten verkopers' boos kijken naar 'wannabe verkopers'.... want zij zetten hun huis te koop waardoor het lijkt alsof 'iedereen' van zijn handel af moet, niet goed voor de prijzen dus
[..]
Toch raar dat je de conclusie kan trekken dat het te koop zetten van een huis met een te hoge vraagprijs de verkoopbaarheid van een woning met een courante vraagprijs kan schaden? Gebrek aan het vermogen tot redenatie of gewoon het zoveelste gevalletje cognitieve dissonantie? Ik vermoed dat men gewoon op zoek is naar een zondebok om vooral niet de hand in eigen boezem te hoeven steken
Dis is inderdaad de praktijk van vandaag: verkopers die elkaar de zwarte piet toespelen voor dit huizendrama. Feit is gewoon dat ze allemaal hebben zitten slapen terwijl de gifpillen als snoepjes aan hen werden verkocht.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De 'gifpillen' die ik meestal uitgedeeld krijg bezorgen mij ook slapeloze nachtenquote:Op donderdag 14 april 2011 12:34 schreef Asfyxia het volgende:
Dis is inderdaad de praktijk van vandaag: verkopers die elkaar de zwarte piet toespelen voor dit huizendrama. Feit is gewoon dat ze allemaal hebben zitten slapen terwijl de gifpillen als snoepjes aan hen werden verkocht.
Wat zijn dat dan voor pillen?quote:Op donderdag 14 april 2011 13:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De 'gifpillen' die ik meestal uitgedeeld krijg bezorgen mij ook slapeloze nachten
Geen idee? Smarties, skittles... M&M'squote:
...maar je krijgt wel voortdurend naar je hoofd dat je "maar in een flatje zit"?quote:Op donderdag 14 april 2011 17:38 schreef raptorix het volgende:
kortom nu 2 dure tophypotheken, gestress, scheidingen, burnouts, etc.
Ben blij dat ik nooit aan die gekte heb meegedaan.
Mwoah, ik hoorde laatst een groepje vrouwen (van die 30'ersquote:Op donderdag 14 april 2011 17:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Met een groot huis heb je het immers gemaakt, vooral vrouwen zijn daar gevoelig voor.
Dat het huis van de bank is, tja ach.... wat niet?
In mijn omgeving merk ik wel een beetje dat het idee dat je zo vroeg mogelijk zoveel mogelijk moest lenen omdat je anders 'een gek was' die 'handenvol geld liet liggen' een beetje voorbij is.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:48 schreef BertV het volgende:
[..]
...maar je krijgt wel voortdurend naar je hoofd dat je "maar in een flatje zit"?
De sociale druk om maximaal te lenen is was groot.
De vrouwen die ik ken maken zich druk over de lijn, beautydagjes, Sterren Dansen Op Het IJs en de nieuwste mode. Dat zijn grotendeels overigens hoog-opgeleide vrouwen.quote:Op donderdag 14 april 2011 20:45 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Mwoah, ik hoorde laatst een groepje vrouwen (van die 30'ers) al klagen dat de enige mannen die ze nog konden krijgen, kerels met een te hoge hypotheek zijn. Terwijl deze mokkels nog niet zo lang geleden zelf nog dikke hypotheken aangingen op uitgewoonde krotten in Amsterdam.
Wat ik maar wil zeggen: ook de dames beginnen door te krijgen dat er iets mis is en dat ze hun wensen moeten bijstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |