abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:54:48 #151
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_94826953
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:43 schreef Trenzor het volgende:

[..]

Boosheid komt voort uit onbegrip, tenminste dat is wat ik denk
Geen reden om te gaan schelden, je denkt mischien dat ik weinig kan

Maar niets is minder waar, Ik ben een jongen met een Hoog Iq, ik ben filosoof, muzikant, 3d artist, kunstenaar, uitvinder en tekenaar. Ik ben 1 van die personen die jouw wereld vorm kan geven.

Maar juist hierdoor door deze creativiteit die in mij schuilt ben ik mentaal zo moe dat er vrij weinig uit mijn vingers komt. Omdat ik mijn creativiteit en gedachtengangen alleen maar in mijn hoofd laat is mijn leef omgeving een chaos....Puur omdat ik dagelijks gewoon geen energie meer heb. Maar soms sporadisch vind ik de kracht om iets te gaan doen, zoals bijvoorbeeld op dit forum posten, maar geloof mij dit kost mij heel erg veel moeite.

Dit is wat ik bedoel met dat je je niet kunt verplaatsen in wat voor situatie ik zit.
Wat ik per maand af sta aan de belastingdienst is de gemiddelde uitkering die een WAJONG-er ontvangt.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_94827221
quote:

[..]

Maar niets is minder waar, Ik ben een jongen met een Hoog Iq, ik ben filosoof, muzikant, 3d artist, kunstenaar, uitvinder en tekenaar. Ik ben 1 van die personen die jouw wereld vorm kan geven.

Maar juist hierdoor door deze creativiteit die in mij schuilt ben ik mentaal zo moe dat er vrij weinig uit mijn vingers komt. Omdat ik mijn creativiteit en gedachtengangen alleen maar in mijn hoofd laat is mijn leef omgeving een chaos....Puur omdat ik dagelijks gewoon geen energie meer heb. Maar soms sporadisch vind ik de kracht om iets te gaan doen, zoals bijvoorbeeld op dit forum posten, maar geloof mij dit kost mij heel erg veel moeite.

Dit is wat ik bedoel met dat je je niet kunt verplaatsen in wat voor situatie ik zit.
Misschien kan het helpen om je op 1 van je vele onontdekte talenten te focussen, en daar proberen je geld mee te verdienen? Ik ken een paar zeer creatieve mensen die er ook gewoon hun broek mee op kunnen houden. Voor welke van deze talenten heb je trouwens een opleiding gevolgd als ik vragen mag? Dan zou ik me daar eens op focussen, en de rest gewoon hobby noemen. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_94827340
quote:
15s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:54 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Wat ik per maand af sta aan de belastingdienst is de gemiddelde uitkering die een WAJONG-er ontvangt.
Belasting betaal je toch, iedereen betaald belasting en die belasting gaat overal heen, niet alleen maar naar de wayong. Ik vind dit een zeer simplistische manier van denken
pi_94827468
quote:

[..]

Als je zo slim en creatief bent dat je eigenlijk niets meer uit je handen krijgt, kun je je afvragen hoe creatief en slim je bent....
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:05:41 #155
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94827706
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:00 schreef Trenzor het volgende:

[..]

Belasting betaal je toch, iedereen betaald belasting en die belasting gaat overal heen, niet alleen maar naar de wayong. Ik vind dit een zeer simplistische manier van denken
Prima, maar hoe minder WaJong, des te minder mensen verplicht af moeten dragen. Net zoals alle andere bezuinigingen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_94827809
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:58 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Misschien kan het helpen om je op 1 van je vele onontdekte talenten te focussen, en daar proberen je geld mee te verdienen? Ik ken een paar zeer creatieve mensen die er ook gewoon hun broek mee op kunnen houden. Voor welke van deze talenten heb je trouwens een opleiding gevolgd als ik vragen mag? Dan zou ik me daar eens op focussen, en de rest gewoon hobby noemen. ^O^
Idd ik ben ook bezig iets op te zetten waar ik mijn eigen geld mee kan verdienen! Ik wil ook niet in de wayong blijven zitten, maar nu vormt dit voor mij een vangnet zodat ik eerst aan mezelf kan werken waardoor ik weer voor mezelf kan zorgen, ik voel me echt niet zielig en ik weet dat ik heel veel kan betekenen, maar dat kan alleen als de basis goed is, en dat ben jezelf, of in mijn gevals ik dus :)

Ik heb multimediavormgeving gestudeerd in zwolle op het CIBAP was een mbo reclame presentatie en communicatie technieken. Hierna ben ik gaan studeren aan de HKU voor 3d- animator/ character design
Ik wil graag in de gamedesign terecht komen!

Op dit moment ben ik bezig om mijn band professioneel in de markt te zetten en hopelijk kan ik daar straks van rondkomen :), Ik werk ook samen met mensen die van de filmacademy afkomen om videoclips te maken op proffesioneel niveau.

Dus toekomst perspectief heb ik wel!
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:08:26 #157
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94827851
Nou, prima toch?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_94828032
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:02 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Als je zo slim en creatief bent dat je eigenlijk niets meer uit je handen krijgt, kun je je afvragen hoe creatief en slim je bent....
Vind ik een zeer simplistische gedachte. Hiervoor moet je eerst gaan kijken wat de definitie is van creativiteit en inteligentie. Ben ik niet creatief omdat ik niets uit mijn vingers krijg? Ben ik niet inteligent omdat ik niets uit mijn vingers krijg?

Dat ik niets uit mijn vingers krijg met betrekking tot mijn creativiteit heeft niks te maken met de mate waarop ik inteligent of creatief zou zijn
pi_94828978
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Prima, maar hoe minder WaJong, des te minder mensen verplicht af moeten dragen. Net zoals alle andere bezuinigingen.
Ben ik met je eens, maar om het in perspectief te plaatsen, de bezuinigingen die ze willen doorvoeren zijn de keuzes van degene die ons land regeren. Ik vind bijv dat er flink bezuinigd mag worden op het bouwen van machines van destructie. Mischien een beetje een Utopische denk wijze.

Ik vind niet dat er bezuinigd moet worden op het daadwerkelijke bedrag wat een wayonger krijgt, maar wel dat er beter moet worden gekeken wat iemand die de wayong heeft kan doen. En ook dit moet genuanceerder. Je kunt iemand met een hevige depressie niet in een fabriek achter de lopende band zetten. Zeker niet in mijn geval, ik moet iets doen waar ik goed in ben.

Maar dan kom je bij het volgende probleem, er zijn niet genoeg arbeidsplaatsen voor iedereen die wil doen wat die wil doen.

Maar ik vind wel dat als iemand wat terugdoet voor de maatschappij respect daar voor mag krijgen zoiezo. Maar in mijn ogen hoeft deze persoon daar niet per definitie geld mee te verdienen.

In mijn geval als ik bijv optreed met mijn band, doe ik dat voor de mensen die komen kijken en natuurlijk omdat ik het leuk vind om te doen, maar ik verdien er nog niks mee ;)
pi_94829787
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:11 schreef Trenzor het volgende:

[..]

Vind ik een zeer simplistische gedachte. Hiervoor moet je eerst gaan kijken wat de definitie is van creativiteit en inteligentie. Ben ik niet creatief omdat ik niets uit mijn vingers krijg? Ben ik niet inteligent omdat ik niets uit mijn vingers krijg?
Het woord 'creatief' betekent volgens de Vandale letterlijk

quote:
cre·a·tief bn, bw (veel) voortbrengend; scheppend: ~ bezig zijn
Dus als je niets uit je vingers krijgt, dan breng je niet veel voort en schep je dus ook niet veel en ben je dus ook niet erg creatief. Dat heeft dus gewoon te maken met de definitie van het woord creatief. Ik vind je niet zo intelligent omdat je blijkbaar niet weet wat het woord 'creatief' betekend.

quote:
Dat ik niets uit mijn vingers krijg met betrekking tot mijn creativiteit heeft niks te maken met de mate waarop ik inteligent of creatief zou zijn
Leuk dat jij zelf voor woorden betekenissen bedenkt, maar de rest van Nederland gebruikt een vaste set definities voor woorden.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_94830528
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:40 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Het woord 'creatief' betekent volgens de Vandale letterlijk

[..]

Dus als je niets uit je vingers krijgt, dan breng je niet veel voort en schep je dus ook niet veel en ben je dus ook niet erg creatief. Dat heeft dus gewoon te maken met de definitie van het woord creatief. Ik vind je niet zo intelligent omdat je blijkbaar niet weet wat het woord 'creatief' betekend.

[..]

Leuk dat jij zelf voor woorden betekenissen bedenkt, maar de rest van Nederland gebruikt een vaste set definities voor woorden.
Als je dan toch alles aan het opzoeken bent, moet je dit maar es lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Creativiteit

als ik zeg dat ik niks uit mijn vingers krijg bedoel ik ook leterlijk dat ik niks uit mijn vingers krijg.
Maar dingen als humor, filosofische ideeen zijn ook een vorm van creativiteit omdat je inderdaad iets creeerd. Je conclusie is dat ik dus niks "schep" is hierbij dus onjuist

En je mening over mijn inteligentie zegt meer over jou dan over mij.
pi_94830709
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:51 schreef Trenzor het volgende:

[..]

Als je dan toch alles aan het opzoeken bent, moet je dit maar es lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Creativiteit

als ik zeg dat ik niks uit mijn vingers krijg bedoel ik ook leterlijk dat ik niks uit mijn vingers krijg.
Maar dingen als humor, filosofische ideeen zijn ook een vorm van creativiteit omdat je inderdaad iets creeerd. Je conclusie is dat ik dus niks "schep" is hierbij dus onjuist
Wat is het probleem dan? Dan ben je toch gewoon bezig en komen er toch dingen uit je vingers? Ik las overigens wat van je andere reacties en moet zeggen dat je gewoon goed bezig bent en dat meen ik serieus.

quote:
En je mening over mijn inteligentie zegt meer over jou dan over mij.
Zodra het me iets kan schelen, dan laat ik het je direct weten.
pi_94830979
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:53 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan? Dan ben je toch gewoon bezig en komen er toch dingen uit je vingers?

[..]

Zodra het me iets kan schelen, dan laat ik het je direct weten.
het kan je wel schelen want je zegt het toch? anders moet je het niet zeggen
maar het is toch niet nodig om haat te zaaien? we kunnen toch als volwassenen hierover communiceren?
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:59:43 #164
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94831190
Ik vind die uitkeringen toch wel één van de mooiere uitvindingen van de 20ste eeuw. Beetje teren op andermans belastingcenten, terwijl de rest zit te zwoegen kun jij terrasjes pikken met je mede-uitkeringstrekkers _O_
pi_94831527
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:57 schreef Trenzor het volgende:

[..]

het kan je wel schelen want je zegt het toch? anders moet je het niet zeggen
maar het is toch niet nodig om haat te zaaien? we kunnen toch als volwassenen hierover communiceren?
Nee, je vergist je. Ik wijs je erop wat creatief betekend volgens de VanDale, vervolgens wijs ik je erop dat je inderdaad creatief bezig bent nadat ik een paar reacties van je doorgelezen heb, en geef daarmee ik impliciet mijn ongelijk toe. Als jij dat haatzaaien vind, prima. Maar dan ben je niet zo intelligent als je zelf denkt.

En het feit dat ik erop reageer, betekent nog steeds niet dat jouw mening me iets kan schelen.
pi_94831668
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:59 schreef Microtubuli het volgende:
Ik vind die uitkeringen toch wel één van de mooiere uitvindingen van de 20ste eeuw. Beetje teren op andermans belastingcenten, terwijl de rest zit te zwoegen kun jij terrasjes pikken met je mede-uitkeringstrekkers _O_
Probeer nou voor 1 keer in je leven je te verplaatsen in de mensen die het nodig hebben. En scheer niet iedereen over 1 kam. Uitkeringen zijn er niet voor niks, Uitkeringen zijn er omdat wij mensen niet laten stikken als ze geen inkomsten hebben. In tegenstelling tot mensen die deze zekerheid niet hebben en maar een beetje op straat moeten leven omdat ze geen huis en eten hebben. Kijk naar de 3de wereld landen....

En ook ik, ookal heb ik een uitkering, draag mijn steentje bij. ik werk keihard om met mijn band te kunnen optreden, ookal krijg ik daar niet voor betaald.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 22:08:39 #167
236264 crew  capricia
pi_94831867
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 22:06 schreef Trenzor het volgende:

[..]

Probeer nou voor 1 keer in je leven je te verplaatsen in de mensen die het nodig hebben. En scheer niet iedereen over 1 kam. Uitkeringen zijn er niet voor niks, Uitkeringen zijn er omdat wij mensen niet laten stikken als ze geen inkomsten hebben. In tegenstelling tot mensen die deze zekerheid niet hebben en maar een beetje op straat moeten leven omdat ze geen huis en eten hebben. Kijk naar de 3de wereld landen....

En ook ik, ookal heb ik een uitkering, draag mijn steentje bij. ik werk keihard om met mijn band te kunnen optreden, ookal krijg ik daar niet voor betaald.
Blijf het toch wat vreemd vinden dat je wel keihard met je band kunt werken, maar niet een betaalde baan aan kunt.
Klinkt toch een beetje als doen waar je zin in hebt, op kosten van anderen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:11:31 #168
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94832089
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Blijf het toch wat vreemd vinden dat je wel keihard met je band kunt werken, maar niet een betaalde baan aan kunt.
Klinkt toch een beetje als doen waar je zin in hebt, op kosten van anderen.
Dan begrijp je niet wat trollen is.
pi_94832159
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:04 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Nee, je vergist je. Ik wijs je erop wat creatief betekend volgens de VanDale, vervolgens wijs ik je erop dat je inderdaad creatief bezig bent nadat ik een paar reacties van je doorgelezen heb, en geef daarmee ik impliciet mijn ongelijk toe. Als jij dat haatzaaien vind, prima. Maar dan ben je niet zo intelligent als je zelf denkt.

En het feit dat ik erop reageer, betekent nog steeds niet dat jouw mening me iets kan schelen.
Dan zijn we daarin verschillend want jouw mening vind ik wel belangrijk. Mischien is haatzaaien een te groot woord en bedoelde je dit niet op deze manier. mijn excuses hiervoor.

En over mijn inteligentie......Kan jij helemaal niet over oordelen. En je brengt het op zo'n manier dat ik er mee te koop loop. Dit is niet het geval, ik ben gewoon een persoon en ik voel me niet beter als iemand anders. Maar ik weet wel tot wat ik in staat ben en dat weet jij niet. Dus, kan jij daar niet over oordelen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:16:36 #170
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94832429
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:06 schreef Trenzor het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat ik het juist toejuich? Mijn vader heeft ook een uitkering en ik zal de laatste zijn die hem daarop aanspreekt, als ik zelf in die positie kwam om een dikke uitkering te kunnen vangen zou ik precies hetzelfde doen. Helaas val ik gewoon terug in een bijstand oid en dat is het mij niet waard, voor de extraatjes die ik wil zal ik toch moeten blijven werken want mijn levensstijl is gewoon niet te betalen van een uitkering.
Het is gewoon een keuze voor de meesten; of je gaat werken en kunt het veroorloven om 3x per jaar op vakantie te gaan en dure auto's te rijden, óf je hecht meer waarde aan vrije tijd dan aan geld en vraagt een uitkering aan om mee rond te komen. Maar ik vind het zo zinloos van die werklui die gaan zeiken op uitkeringstrekkers (jaloezie?)
pi_94832851
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:16 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat ik het juist toejuich? Mijn vader heeft ook een uitkering en ik zal de laatste zijn die hem daarop aanspreekt, als ik zelf in die positie kwam om een dikke uitkering te kunnen vangen zou ik precies hetzelfde doen. Helaas val ik gewoon terug in een bijstand oid en dat is het mij niet waard, voor de extraatjes die ik wil zal ik toch moeten blijven werken want mijn levensstijl is gewoon niet te betalen van een uitkering.
Het is gewoon een keuze voor de meesten; of je gaat werken en kunt het veroorloven om 3x per jaar op vakantie te gaan en dure auto's te rijden, óf je hecht meer waarde aan vrije tijd dan aan geld en vraagt een uitkering aan om mee rond te komen.
ja precies! ik meende dat je het sarcastisch bedoelde, srry about that. :)
Mischien is het denk ik, waar mensen waarde aan hechten, Ik hecht bijv helemaal geen waarde aan geld. Ik hoef niet veel geld te hebben en materiaal is voor mij ook niet belangrijk, alleen de emotionele waarde die ik daar aan hecht. Is mischien ook een vorm van lifestyle wat gegenereerd wordt door onze maatschappij. Materialisme en de liefde voor geld.

Voor mij is dit niet het belangrijkste, wel handig:P
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:38:14 #172
297051 schaal_9
Caissière B
pi_94833794
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:59 schreef Microtubuli het volgende:
Je hebt er zelfs bij die klagen over de zomertijd terwijl ze de iedere dag lekker kunnen uitslapen 8)7
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_94833805
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:16 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Het is gewoon een keuze voor de meesten; of je gaat werken en kunt het veroorloven om 3x per jaar op vakantie te gaan en dure auto's te rijden, óf je hecht meer waarde aan vrije tijd dan aan geld en vraagt een uitkering aan om mee rond te komen. Maar ik vind het zo zinloos van die werklui die gaan zeiken op uitkeringstrekkers (jaloezie?)
Ik vind het wel mooi hoe je het beschrijft!

Ik denk dat het gedeeltelijk idd jaloezie is of dat mensen het oneerlijk vinden dat zij moeten werken en andere niks hoeven te doen. Het is een beetje het "het gras is groener bij de buurman principe"

Dat zou 1 verklaring kunnen zijn, zullen vast nog wel meerdere verklaringen zijn.

mensen hebben soms de neiging zich te meten aan wat iemand anders heeft en ik denk dat mensen daar de fout in gaan. Kijk naar wat je zelf hebt en waarde aan hecht.

En wat over de mensen die opeens de lotto winnen en multimiljonair zijn? Hoeven die dan ook niet meer te werken?

En ik kan best begrijpen als je het niet breed hebt en elke dag een saai fabrieks baantje hebt dat je het oneerlijk vind dat anderen teren van de belasting centen. Het moet voor die mensen ook ontzettend moeilijk zijn om rond te kunnen komen, mijn moeder bijv moest elk dubbeltje omdraaien en werkte keihard voor haar geld. En toch kregen wij elk jaar met kerst een kadootje.

Geld vervuilt de geest, dat is wat ik er van vind
maar bedankt voor je reactie en srry van mijn conclusie
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:41:15 #174
297051 schaal_9
Caissière B
pi_94833983
quote:

[..]

Hoog IQ, mentaal moe, geen energie en een denker... geen energie doet me denken aan overprikkeling. Wajong toegekend vanwege Asperger?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_94834183
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:41 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Hoog IQ, mentaal moe, geen energie en een denker... geen energie doet me denken aan overprikkeling. Wajong toegekend vanwege Asperger?
Jah gedeeltelijk, alhoewel ik niet zo'n voorstander ben van een label ergens op plakken.

Ik ben geconstateerd met asperge add en simptomen van pdd-nos
Maar zo voel ik me niet, ik ben gewoon mezelf :)
pi_94838011
Ergens de filosofische gedachten neergeschreven toevallig ? welke richting denk je ?
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
pi_94838559
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:52 schreef Trenzor het volgende:
mensen die zeggen "jah is van mijn belasting centen".....Deze claim klopt gewoon simpelweg niet, om de simpele reden dat iedereen belasting betalen moet. En als dit betaald is......dan is het niet meer van jou.
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:15 schreef Trenzor het volgende:

[..]

Je stelt dit als onzin maar wat je vergeet is dat ik ook belasting betaal. Als ik iets koop in de winkel, betaal ik belasting. Ik betaal zelfs belasting over het geld wat ik krijg. Dus op een rare manier betaal ik dus zelf mee aan mijn eigen wajong
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:22 schreef Trenzor het volgende:

[..]

Op het moment dat ik geld op mijn rekening krijg......Is dit van mij. Koop ik iets, betaal ik belasting
Zijn 2 dingen in mijn ogen. Omdat ik niet voor mijn geld werk betaal ik geen belasting? vind ik een beetje een rare stelling. Iedereen betaald belasting
Dit is wel een hele rare denkwijze. Jij betaald niet mee aan je eigen uitkering, punt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_94838647
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:15 schreef HeertjeB het volgende:
Toen ik 18 werd ben ik voor 100% in de wajong gezeten, vreselijk vond ik het.

Waardoor het kwam is een lang verhaal waarover ik niet in details zal treden ,maar geloof me als ik zeg dat die periode niet mee viel. (11 maanden ziekenhuis etc etc).

Door de Wajong heb ik me echter wel voor 100% kunnen focussen op studeren en inmiddels ben ik 26 en heb ik na het HBO vorig jaar de Universiteit afgerond.

Daarna eigenlijk vrijwel meteen een hele goede baan gevonden en inmiddels al weer bijna een jaar full time aan het werk en dus gelukkig geen wajong meer!

Helaas blijven er te veel mensen hangen in de wajong, denk dat het beleid aangepast moet worden om die mensen (om)scholing te geven zodat ze mee kunnen draaien in de maatschappij. dit is voor beide partijen goed imo

Het is wel heel goed dat de wajong er is en er wordt idd wel veel op gebashed, zeker hier op FOK :p
Waarom op je 18e meteen al die uitkering aanvragen?
Op die leeftijd hoor je op school te zitten (dat heb je ook gedaan zo te zien) en dan hoor je geen uitkering te krijgen want je zit op school en je hebt studiebeurs!.
Dat is nu gelukkig ook niet meer mogelijk school = geen uitkering ben je echt zwaar gehandicapt krijg je 35% van het min loon (terecht) want je woont thuis en je hebt amper kosten.

En als HBO/UNI enzo kan heb je waarschijnlijk nooit recht op die wajong gehad want die uitkering is voor mensen bedoelt die nooit meer beter worden en hun handicap hun hele leven blijft achtervolgen.

Wat mij ook opvalt is dat HEEL VEEL autisten volledig in de wajong zitten en vaak uitslapen en de hele dag gaan gamen.
Een autist moet je juist dwingen en hard aanpakken dan zul je zien dat ze heel hard kunnen werken!
Alleen bij hun zit vaak nog niet in hun kop geld hoor je te verdienen dus om half 6 je bed uit en om 6 uur weer thuis komen 5 dagen per week net als alle andere werkende mensen.
En je hebt vaak loondispensatie dus je werkt al veel rustiger dan je collegas naast jou die worden dan soms zelfs jaloers dat jij op je eigen tempo mag werken!.

Ik heb zelf ook autisme kenmerken en gedrag en die aanpak heb ik vrij snel gehad puur door te denken van nee veel mensen betalen belasting om deze uitkering mogelijk te maken nee ik ga het niet verpesten voor de rest in de toekomst.
Daarom ben ik ook ermee eens dat de wajong nu veel moeilijker geworden is voor nieuwe gevallen en in 2012/2014 ergens gaat die regeling ook in voor bestaande mensen helemaal mee eens :) .

Juist die wajongers verpesten het voor de rest triest!.

Ik heb zelf ook een wajong uitkering gehad en ik heb ervoor gekozen om te gaan werken.
Werk is serieus heel breed kijk ook eens snachts ik begin bijvoorbeeld om 3:30 en werk tot 11 uur ook daar zijn baantjes in te vinden.
Wij hebben al een aantal wajongers gehad die continu verslaapte en niet kwamen opdagen en gingen smeken om wat eerder naar huis te mogen of van meer vrije dagen daar kan ik me serieus aan ergeren :r

En daarnaast is er ook Loondispensatie die vult aan tot 1720 euro aan (bij fulltime) dus werk je bijv 20 uur krijg je natuurlijk ongeveer 860,- en als je dan bijv een loonwaarde van 30% hebt hoef je ook maar 30% te presenteren die andere 70% is juist ruimte en rust tijdens het werk.

Die mensen die momenteel wajong vangen en telkens zoeken naar baantjes van 9 tot 4 die mogen van mij een schop onder de kont krijgen ~O>

[ Bericht 14% gewijzigd door Zwolsboy op 31-03-2011 00:41:33 ]
Interessant he ?
pi_94838916
quote:
15s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:10 schreef waht het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit is wel een hele rare denkwijze. Jij betaald niet mee aan je eigen uitkering, punt.
Waarom is dit een rare denkwijze? Dus je wilt zeggen dat ik geen belasting betaal?
Dit is gewoon simpelweg incorrect. Iedereen betaald belasting. Daar is niet over te twisten. Dus ik ook. Ik werk niet voor het geld wat ik krijg, dat is zoiezo waar. Maar wat jij zegt is, om het even samen te vatten.

Omdat ik niet werk voor mijn geld betaal ik geen belasting?

Dit is wat je claimt

Wat je ook claimt is:

Mensen die werken betalen de uitkering van een ander.

Is ook niet waar, de regering betaalt de uitkering niet de mensen die belasting betalen.

Jah indirect betaalt iemand die een baan heeft, de mensen met een uitkering maar de tussen persoon is alsnog de regering.
pi_94839511
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:18 schreef Trenzor het volgende:

[..]

Waarom is dit een rare denkwijze? Dus je wilt zeggen dat ik geen belasting betaal?
Dit is gewoon simpelweg incorrect. Iedereen betaald belasting. Daar is niet over te twisten. Dus ik ook. Ik werk niet voor het geld wat ik krijg, dat is zoiezo waar. Maar wat jij zegt is, om het even samen te vatten.

Omdat ik niet werk voor mijn geld betaal ik geen belasting?

Dit is wat je claimt
Je betaald wel belasting, dat klopt, maar je doet in feite niets voor de uitkering. Of heb ik dat mis?
quote:
Wat je ook claimt is:

Mensen die werken betalen de uitkering van een ander.

Is ook niet waar, de regering betaalt de uitkering niet de mensen die belasting betalen.

Jah indirect betaalt iemand die een baan heeft, de mensen met een uitkering maar de tussen persoon is alsnog de regering.
Maakt het dan uit dat er een tussenpersoon is? Die mogen we wegdenken in dit geval.

Overigens wil ik geen waardeoordeel vellen over mensen met een wajong-uitkering, het lijkt me ongepast om mensen die door omstandigheden een uitkering krijgen de schuld te geven.
pi_94839516
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:56 schreef shadow117 het volgende:
Ergens de filosofische gedachten neergeschreven toevallig ? welke richting denk je ?
Kan van alles zijn :)

Maar ik denk wel veel na over wat de fysieke realiteit voor waarde heeft en hoe reeel deze realiteit echt is.

Als je alles zou reduceren, ben jij een bewust persoon die de wereld ervaart door de zintuigelijke waarneming. Deze zintuigelijke waarneming word omgezet in signalen die uiteindelijk je hersenen binnen komen. Je bewustzijn/persoon die je bent zal dit vervolgens interpreteren als de werkelijkheid die jij eigenlijk subjectief ervaart........Dus hoe reeel is deze wereld? Kunnen we wel met zekerheid zeggen dat de wereld om ons heen realiteit is?

Ik heb der een beetje gemengde ideeen over

En hoe staan wij ten op zichte van het universum, zijn we wel zo klein als we misschien denken of maken we deel uit van een oneindig organisme? zoals alle cellen, bacteriën die samenwerken in jou lichaam wat jou maakt tot wie jij bent
pi_94839625
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:31 schreef waht het volgende:

[..]

Je betaald wel belasting, dat klopt, maar je doet in feite niets voor de uitkering. Of heb ik dat mis?

[..]

Maakt het dan uit dat er een tussenpersoon is? Die mogen we wegdenken in dit geval.

Overigens wil ik geen waardeoordeel vellen over mensen met een wajong-uitkering, het lijkt me ongepast om mensen die door omstandigheden een uitkering krijgen de schuld te geven.
Ik snap je punt, als je het heel wiskundig zou bekijken zou je kunnen zeggen 1 - 1 = 0
Jij bekijkt het vanuit het standpunt van het antwoord, en ik bekijk het meer van uit het idee dat er ook een som is.

Ik denk dat dat een verschil is hoe je tegen de zaak aan kunt kijken ;)
pi_94839878
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:34 schreef Trenzor het volgende:

[..]

Ik snap je punt, als je het heel wiskundig zou bekijken zou je kunnen zeggen 1 - 1 = 0
Jij bekijkt het vanuit het standpunt van het antwoord, en ik bekijk het meer van uit het idee dat er ook een som is.

Ik denk dat dat een verschil is hoe je tegen de zaak aan kunt kijken ;)
Akkoord. Het was te proberen. ;)
pi_94840049
Maar beste mensen, bedankt voor deze discussie!

Ik stel het zeer op prijs hoe jullie er over denken :)

Nu ga ik slapen.........goodnight everyone!
  donderdag 31 maart 2011 @ 00:55:01 #185
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_94840327
je betaald belasting voor voorzieningen.
het is dus onzin te stellen dat je de uitkering van iemand betaald.
ik kan ook geen stuk van de A7 claimen als 'mijn weg' omdat ik wegenbelasting betaal. :{w
pi_94840399
quote:
12s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:55 schreef BrammetjeBraam het volgende:
je betaald belasting voor voorzieningen.
het is dus onzin te stellen dat je de uitkering van iemand betaald.
ik kan ook geen stuk van de A7 claimen als 'mijn weg' omdat ik wegenbelasting betaal. :{w
mooi voorbeeld :)

maar nu ga ik echt slapen!
pi_94842046
Het is goed dat er sociale voorzieningen zijn maar er wordt naar mijn mening veel teveel misbruik van gemaakt (niet alleen wajong). Je hebt van die figuren die een wajong willen omdat ze zware asma hebben. Maar ondertussen van je wajong elke dag sigaretten halen en blowen. Op zijn bijbaan zitten ze ook na het vaste contract een week later al 2 jaar "ziek" thuis zitten omdat je niet tegen het geluid kan.

Ik merk in mijn omgeving dat vooral vrouwen snel last hebben van kwaaltjes zoals rugpijn, RSI, relatieproblemen waardoor ze al vrij snel aanspraak op de ziektewet of wajong willen. Maar dat geldt natuurlijk niet voor alle vrouwen voordat ik weer boze reacties krijg.

Ik denk dat ze er goed aan doen om wajong, ziektewet enzo te beperken tot een aantal ziektes en aandoeningen zoals: down, dwarsleasie, parkinson, kanker etc. En voor kleine dingen kan je aanspraak maken op bijstand. Maarja de goede die wel echt iets hebben lijden altijd onder de slechte na zo'n verandering. Dat is denk ik ook het probleem door de misbruikers walgen veel mensen van gebruikers van sociale vangnetten in het algemeen.
pi_94842315
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 22:44 schreef Trenzor het volgende:

[..]

Jah gedeeltelijk, alhoewel ik niet zo'n voorstander ben van een label ergens op plakken.

Ik ben geconstateerd met asperge add en simptomen van pdd-nos
Maar zo voel ik me niet, ik ben gewoon mezelf :)
misschien zou je je zo wel moeten voelen. Niet om je een negatief stigma op te plakken maar om zo efficiënt mogelijk met je handicap om te gaan.

Nu kom je op mij vooral gelaten over. Het is nou eenmaal zo. Zo ben ik en ik kan er niks aan doen.
Wat sommige dus de makkelijke weg noemen. Niet zo zeer jammer voor hun maar vooral voor jezelf.
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:08:08 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94842872
quote:

[..]

Niemand zegt hier dat je misbruik maakt van de Wajong. Mensen hebben jou verteld dat je niet kunt werken, en dat ben je gaan geloven.
Maar ik weet 100% zeker dat je absoluut wel kunt werken! Zie onze mening dus als een kans op een gelukkig werkleven :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_94843733
Studeren met Wajong, wtf :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_94844016
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:15 schreef HeertjeB het volgende:
Toen ik 18 werd ben ik voor 100% in de wajong gezeten, vreselijk vond ik het.

Waardoor het kwam is een lang verhaal waarover ik niet in details zal treden ,maar geloof me als ik zeg dat die periode niet mee viel. (11 maanden ziekenhuis etc etc).

Door de Wajong heb ik me echter wel voor 100% kunnen focussen op studeren en inmiddels ben ik 26 en heb ik na het HBO vorig jaar de Universiteit afgerond.

Daarna eigenlijk vrijwel meteen een hele goede baan gevonden en inmiddels al weer bijna een jaar full time aan het werk en dus gelukkig geen wajong meer!

Helaas blijven er te veel mensen hangen in de wajong, denk dat het beleid aangepast moet worden om die mensen (om)scholing te geven zodat ze mee kunnen draaien in de maatschappij. dit is voor beide partijen goed imo

Het is wel heel goed dat de wajong er is en er wordt idd wel veel op gebashed, zeker hier op FOK :p
Ik heb tijdens mijn studie moeten werken waardoor ik mijn studiefinanciering (met boete) kon terug betalen, ik te lang over mijn studie heb gedaan en straks dus 3000 euro boete op mijn collegegeld moet betalen.

Gelukkig word werken in nederland nog beloond.
pi_94845008
quote:

Dit meen je niet?? Te lachwekkend voor woorden. Feit dat je filosoof bent zegt eigenlijk al genoeg. Te lui om te werken en denken dat het niet je eigen schuld is, dit vervolgens gaan geloven en hoppa...moe in je hoofd.

Ik ben ook weleens moe in mijn hoofd, voornamelijk omdat ik moet werken voor me geld....... ik rust derhalve s'avonds uit, net als de rest van Nederland die wel weet hoe het moet.
pi_94845587
Ja vooral willen afschaffen uit financieel oogpunt. Kost alleen maar meer.
Een nachtje in een psychistrische kliniek kost wat..500 euro..
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:35:40 #194
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94845642
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:33 schreef ScarFace- het volgende:
Ja vooral willen afschaffen uit financieel oogpunt. Kost alleen maar meer.
Een nachtje in een psychistrische kliniek kost wat..500 euro..
Alsof je meteen in een kliniek komt als je een dagje moet schoffelen :').
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_94845847
quote:
Dan is het misschien een idee om ipv al die tijd in een band te steken, gewoon een betaalde baan te zoeken.
Om mensen zoals jij zou ik graag alle uitkeringen geschrapt zien, helaas tref ik dan ook mensen die het echt nodig hebben.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_94845928
Ik snap ook niet wat TS wil. Ik zou ook wel de hele dag het liefst in bed liggen en muziek maken en nadenken en geld beuren. Hij zorgt alleen maar voor een negatievere stempel op de Wajong'ers. Wel fokken en niet werken, fuck it :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_94845992
quote:

[..]

Ik heb een collega die ook met zijn band optreed in het weekend, en er naast gewoon werkt om brood op de plank te krijgen. ;) Kijk toch eens naar wat je onder de noemer hobby kan scharen, en met welk creatief talent je daadwerkelijk je eigen broek op kan houden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:50:21 #198
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_94846029
sorry ts, ik moet ze wel een beetje gelijk geven.
creatief gedoe, het zal allemaal wel, maar dat valt onder het hobby-gedeelte.
als je nu zo'n neukfout was als ik ben mocht je echt klagen. :7
pi_94846219
Laatste merkte een (VVD?) kamerlid ook op dat het wel vreemd is dat er met subsidies mensen tot kunstenaar worden opgeleid op een fors aantal kunstacademies, en vervolgens aan het werk gaan in wederom gesubsidieëerde kunstlabs etc van de gemeenten, of een uitkering krijgen omdat ze geen baan kunnen vinden. :?
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:58:10 #200
85962 ioko
I Appear Missing
pi_94846288
Ik vind zelf dat je moet kijken naar de bijdrage die je aan de samenleving doet. Hierbij maak ik het onderscheid:

- Mensen die echt niet kunnen werken: lichamelijk of zware geestelijke problemen.
- Mensen met vage problemen die in hun eigen tijd vanalles doen, maar zeggen niet te kunnen werken.

Deze laatste categorie mag wat mij betreft, wanneer ze dit niet zelf doen, worden verplicht een bijdrage aan de maatschappij te leveren voor de uitkering die ze ontvangen.

Kortom TS: als jij zo creatief bent, kun je maatschappelijke organisaties helpen bij mediacampagnes of websites.

Creativiteit in je eigen woonkamer, zonder link met de maatschappij (Creativiteit waar niemand op zit te wachten en geen waarde heeft voor iemand anders dan jezelf) heeft in mijn ogen geen waarde.
Coincidence
Makes sense
Only with you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')