Trollquote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:54 schreef TnuS het volgende:
Rookt een jointje, zo nu en dan een lijntje en is dan gelijk JUNK!!
Dude, ben jij wereldvreemd ofzo?
Ik zei onmiddellijk tegen de anderen dat hij nog drugs doet buiten de stad, zodat ze het niet zien. Mijn vrienden wisten er niks van en confronteerden hem meteen.quote:
Wat zegt hij tegen je als je dat tegen hem zegt? Hoe durft 'ie zo te reageren als 'ie weet dat hij gevoelig is voor een drugsverslaving?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:56 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Ik zei onmiddellijk tegen de anderen dat hij nog drugs doet buiten de stad, zodat ze het niet zien. Mijn vrienden wisten er niks van en confronteerden hem meteen.
Waarop hij antwoordde met " Nee man wat een onzin. Ik heb dat nooit gezegd. Hij heeft het verkeerd begrepen "
Een avond later belde hij me op. Hij was kwaad omdat hij dit in vertrouwen had gezegd en ik heb zijn vertrouwen beschaamd zegt hij. Nu krijgt hij continu lastige vragen en hij is kwaad op me.
Ik vind dat ik het juiste heb gedaan. Ik voel me er niet goed bij om het door de vingers te zien en zijn verslaving weer te laten groeien
En sla je broer met een fles wijn, en loop erbij alsof je de hele week niet geslapen hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:54 schreef TnuS het volgende:
Rookt een jointje, zo nu en dan een lijntje en is dan gelijk JUNK!!
Dude, ben jij wereldvreemd ofzo?
Als je er bij loopt alsof je een week niet hebt geslapen is dat eerder speed dan coke. Van speed wordt men over het algemeen ook agressiever dan van coke.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:00 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
En sla je broer met een fles wijn, en loop erbij alsof je de hele week niet geslapen hebt.
Met wallen onder je ogen die dieper hangen dan de tieten van Dolly Parton.
quote:Hij is een junk geweest, en ik wil niet dat hij weer het zelfde pad op gaat
Alsof jij er wat tegen kan doen.. Wil hij zijn rush dan hou jij hem toch niet tegen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:00 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
En sla je broer met een fles wijn, en loop erbij alsof je de hele week niet geslapen hebt.
Met wallen onder je ogen die dieper hangen dan de tieten van Dolly Parton.
Hij is een junk geweest, en ik wil niet dat hij weer het zelfde pad op gaat
Speed heeft hij ook gedaan zei hij. Maar daardoor viel hij pas 3 dagen later in slaap en sinds toen " doet hij het niet meer " om het met zijn woorden te zeggen. Al geloof ik er weinig van.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:05 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als je er bij loopt alsof je een week niet hebt geslapen is dat eerder speed dan coke. Van speed wordt men over het algemeen ook agressiever dan van coke.
enne
[..]
Als hij dagelijks aan de coke zit kost het hem wel meer dan hij in een zomer kan verdienen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:16 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Speed heeft hij ook gedaan zei hij. Maar daardoor viel hij pas 3 dagen later in slaap en sinds toen " doet hij het niet meer " om het met zijn woorden te zeggen. Al geloof ik er weinig van.
Nu dus coke. XTC heeft hij ook gedaan. Paddo's en een hoop dingen waarvan ik de naam niet eens ken. Het enige waar ik van weet dat hij het nooit gedaan heeft is heroine.
In de zomer heeft hij zich kapot gewerkt omdat hij veel geld nodig had zei hij. Hoewel hij nooit op vakantie gaat of iets uitgeeft aan games etc. Ik denk dat ik nu weet waar hij dat geld voor nodig had
Mwa, dat ligt eraan wat voor werk je doet.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als hij dagelijks aan de coke zit kost het hem wel meer dan hij in een zomer kan verdienen.
Deze snap ik niet helemaal, ik heb meerdere malen in dezelfde situatie gezeten... je houdt ze niet tegen. Op een gegeven moment gaan ze zelfs liegen tegen je omdat ze vinden dat je zeikt. Als ik nu iemand heb die verslaafd is aan een zwaar iets als coke of speed waarschuw ik hem 2 keer serieus. Daarna kap ik ermee en moeten ze zelf weten wat ze met die waarschuwingen doen.quote:
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:34 schreef Mishu het volgende:
Je kan hem de risico's van drugs uitleggen (deze kan je vaak echter pas goed beschrijven als je het ooit zelf hebt gedaan).
Ik was net misschien net iets te hard. Maar ts vertelt het meteen door terwijl die vriend hem (als schreeuw om hulp?) dat persoonlijk vertelt. Nu zal hij nog minder persoonlijke zaken zeggen en wellicht zich nog meer in de drugs verliezen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:29 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Deze snap ik niet helemaal, ik heb meerdere malen in dezelfde situatie gezeten... je houdt ze niet tegen. Op een gegeven moment gaan ze zelfs liegen tegen je omdat ze vinden dat je zeikt. Als ik nu iemand heb die verslaafd is aan een zwaar iets als coke of speed waarschuw ik hem 2 keer serieus. Daarna kap ik ermee en moeten ze zelf weten wat ze met die waarschuwingen doen.
En dat baseer jij op...?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:05 schreef EggsTC het volgende:
Van speed wordt men over het algemeen ook agressiever dan van coke.
Als'ie er voor werkt, geen probleem toch? Stelen is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:16 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Speed heeft hij ook gedaan zei hij. Maar daardoor viel hij pas 3 dagen later in slaap en sinds toen " doet hij het niet meer " om het met zijn woorden te zeggen. Al geloof ik er weinig van.
Nu dus coke. XTC heeft hij ook gedaan. Paddo's en een hoop dingen waarvan ik de naam niet eens ken. Het enige waar ik van weet dat hij het nooit gedaan heeft is heroine.
In de zomer heeft hij zich kapot gewerkt omdat hij veel geld nodig had zei hij. Hoewel hij nooit op vakantie gaat of iets uitgeeft aan games etc. Ik denk dat ik nu weet waar hij dat geld voor nodig had
Dat ook jahquote:Op donderdag 31 maart 2011 09:32 schreef davako het volgende:
Misschien moet je ook gewoon eens een lijntje nemen. Op dat moment kom je er wel achter dat het lijntje van hem heel wat minder erg is dan het krat bier van jou.
Beetje krom om een krat bier te vergelijken met één lijntje. Wie neemt er nou slechts 1 lijntje? Overigens is het bijna nooit het een of het ander en drinken coke gebruikers er ook bij, wat weer zoveel schadelijker is.quote:Op donderdag 31 maart 2011 09:32 schreef davako het volgende:
Misschien moet je ook gewoon eens een lijntje nemen. Op dat moment kom je er wel achter dat het lijntje van hem heel wat minder erg is dan het krat bier van jou.
Daar waar jij na het bier dom begint te raaskallen en ruzie probeert te zoeken ziet die vriend van jou overal het feestje.
Eigen ervaring, ik heb heel veel gezien als het om drugs gaat.quote:
Hm ok. Ik heb niet zoveel ervaring met coke, maar van speed word ik altijd juist relaxter en aardiger, dus ik kan me er weinig bij voorstellen. Ook overmoediger inderdaad, maar niet dat ik dan eerder iemand op z'n bek zou slaan. Dat doe ik sowieso niet eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:12 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Eigen ervaring, ik heb heel veel gezien als het om drugs gaat.
Letterlijk en figuurlijk, "heel veel gezien"
Edit;
Speed maakt veel overmoediger dan coke, en is daarom (denk ik) de rede dat men eerder ruzie krijgt en erop los mept cq agressief wordt.
Ja ik ben een Belg. Ik denk dat het maar het topje van de ijsberg was.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:51 schreef El_Matador het volgende:
Belg?
Coke doe je niet voor 1 keer vrees ik. Het is kutspul.
Ja he echt een hufter ben ik. Een goeie vriend zoals jij zou zijn mond houden en het probleem uit de hand laten lopen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 02:08 schreef StormWarning het volgende:
[..]
En dat baseer jij op...?
Mijn ervaring is eerder andersom, maar ik word sowieso niet agressief van drugs.
Wel een kutstreek van TS om iets dat in vertrouwen tegen hem is gezegd direct door te vertellen aan z'n vrienden onder het mom van 'goede bedoelingen'. Zo'n hufter zou ik dus nooit meer iets vertellen.
Hij zegt dat er nooit een probleem is geweestquote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:58 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Wat zegt hij tegen je als je dat tegen hem zegt? Hoe durft 'ie zo te reageren als 'ie weet dat hij gevoelig is voor een drugsverslaving?
En hoe denk je dat jouw actie precies gaat helpen met het oplossen van zijn probleem? Ik zou inderdaad niet zomaar iets dat in vertrouwen tegen mij is gezegd doorlullen aan anderen, want dan ben je die vriend sowieso kwijt. In plaats daarvan had je gebruik moeten maken van het feit dat hij jou vertrouwt en zo proberen hem te helpen. Hij is echter zelf de enige die er echt iets aan kan doen, en hem tegen je in het harnas jagen door al z'n vrienden ongewild op de hoogte te stellen gaat daar weinig aan helpen.quote:Op zondag 3 april 2011 12:34 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Ja he echt een hufter ben ik. Een goeie vriend zoals jij zou zijn mond houden en het probleem uit de hand laten lopen.
Echt een dierbare vriend ben jij, had ik maar zo iemand
Nouja wat hem betreft mag die vriend nu dus creperen, dus het probleem is volgens mij opgelost.quote:Op zondag 3 april 2011 20:27 schreef StormWarning het volgende:
[..]
En hoe denk je dat jouw actie precies gaat helpen met het oplossen van zijn probleem? Ik zou inderdaad niet zomaar iets dat in vertrouwen tegen mij is gezegd doorlullen aan anderen, want dan ben je die vriend sowieso kwijt. In plaats daarvan had je gebruik moeten maken van het feit dat hij jou vertrouwt en zo proberen hem te helpen. Hij is echter zelf de enige die er echt iets aan kan doen, en hem tegen je in het harnas jagen door al z'n vrienden ongewild op de hoogte te stellen gaat daar weinig aan helpen.
Ik heb geen ervaring met drugs en verslavingen.quote:Op zondag 3 april 2011 18:26 schreef miep_miep het volgende:
Ergo: hij is waarschijnlijk (weer) verslaafd.
Edit: waar ongeveer in Nederland speelt dit zich af?
Zoals miep net zei. Het lijkt erop dat drugs belangrijker zijn voor hem dan onze vriendschap.quote:Op zondag 3 april 2011 20:27 schreef StormWarning het volgende:
[..]
En hoe denk je dat jouw actie precies gaat helpen met het oplossen van zijn probleem? Ik zou inderdaad niet zomaar iets dat in vertrouwen tegen mij is gezegd doorlullen aan anderen, want dan ben je die vriend sowieso kwijt. In plaats daarvan had je gebruik moeten maken van het feit dat hij jou vertrouwt en zo proberen hem te helpen. Hij is echter zelf de enige die er echt iets aan kan doen, en hem tegen je in het harnas jagen door al z'n vrienden ongewild op de hoogte te stellen gaat daar weinig aan helpen.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:58 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met drugs en verslavingen.
Is het doenbaar om druggebruik te verstoppen als je dagelijks iemand van je vrienden ziet?
Ik heb sterk de indruk dat hij vooral gebruikt op fuiven en grote feesten. Daarna beweert hij dat het aan de alchol lag. In een doorgaans café reageert hij nooit slecht op alcohol en op fuiven ineens wel. Daarbij nog die voorgeschiedenis en die halve bekentenis.
Ik denk dat ik me terecht zorgen maakte
Dit speelt zich niet in NL af, maar ik wil er geen details over geven
Verkeerde vrienden moet je niet willen.quote:Op zondag 3 april 2011 12:17 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Ja ik ben een Belg. Ik denk dat het maar het topje van de ijsberg was.
Vorige week wist hij dat ik naar zijn verleden had gevraagd en hij was kwaad.
Ik legde uit dat ik bezorgd was, en hij was nog steeds razend. Een week later.
Toen had ik iets van oke dude als het zo zit kun je voor mijn part creperen.
Ik wil geen fuck meer met hem te maken hebben. Ik heb alleen gehandeld uit bezorgdheid en als hij zelfs een week later me nog bij mijn vrienden wilt afzeiken dan zegt dat veel over hem.
Vorige week zei hij letterlijk tegen me dat hij het vaak doet buiten de stad, en tegen mijn vrienden beweert hij dat ik dit lieg. Hij beweert ook dat er nooit een probleem is geweest, maar " mensen lopen gewoon een hoop over hem te bullshitten "
Vrienden vragen waarom ik er niet met hem over praatte, waarop ik antwoordde met " omdat iedereen die overmatig gebruikt dit voor zichzelf ontkent "
Maar dat vinden ze blijkbaar raar. Mijn grootvader heeft zijn eigen alcoholprobleem 12 jaar ontkend godverdomme, geen mens die er wat van wist. Tot hij zijn hart kapotgezopen had en geopereerd moest worden
Die kerel liegt gewoon over alles. Tegen vrienden over zijn gebruik.
Met nieuwjaar heeft hij iemand in de arm gebeten, ruzie gezocht met een buitenwipper in een discotheek en later die nacht zijn broer geslagen met een fles wijn.
De dag erna klonk het van " Sorry, het was de alcohol "
Wat een bullshit man. Ik kan geloven dat zijn eerste reactie kwaad is, maar als hij er over nadenkt zou hij moeten weten dat ik het deed uit vriendschap.
Maar nee, dan gaat hij mij de schuld maar van alles geven. Voor mijn part kan hij creperen.
Heb ik hem ook gezegd en hij is thuis niet meer welkom
Voor het blote oog is hij ook maar een recreatief gebruiker. Het zou kunnen dat dat waar is.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verkeerde vrienden moet je niet willen.
Ik denk dat je hier heel goed aan gedaan hebt. Drugs zijn serieus spul, waar je serieus mee om moet gaan. Dit soort lui verpesten de mooie wereld van de drugs; recreatief en bedoeld om van en mee te genieten op gepaste momenten
Er is een dunne lijn tussen flink recreatief gebruik en verslaving. Maar dat sluit echt recreatief gebruik niet uit.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:09 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Voor het blote oog is hij ook maar een recreatief gebruiker. Het zou kunnen dat dat waar is.
Maar het zou ook kunnen dat het niet zo is en daar maak ik me zorgen over. Omdat hij zelf zei dat hij het meer doet dan wij vrienden weten.
En van recreatief gebruik ben ik ook geen fan gezien het grote gevaar.
Er is rook, maar is er ook vuur? Ik weet het niet. Ik heb/had goeie bedoelingen en het stoort me erg dat hij die na een week gewoon afwimpelt. Ik kan verkeerd zijn maar hij heeft het recht niet om me bezorgdheid kwalijk te nemen. Zo raar vind ik mijn reactie niet
Met bier ook.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is een dunne lijn tussen flink recreatief gebruik en verslaving. Maar dat sluit echt recreatief gebruik niet uit.
Met de juiste hoeveelheden, de juiste personen, de juiste setting en de juiste getroffen maatregelen kan je magistrale avondjes op drugs hebben![]()
Onzin. Heroine doe je niet zomaar. Elk weekend staan honderdduizenden Nederlanders te genieten van drugs. Hoeveel problemen tel je? Alcohol heeft genoeg negatievere kanten dan veel andere drugs (wiet, paddo's en xtc).quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:36 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Met bier ook.
Oke met drugs is het veel beter maar de fout is gewoon om eraan te beginnen.
Als ik je morgen 1 shot heroine zet vind je het beter dan alles wat je ooit gedaan hebt, maar je komt er nooit meer vanaf.
Op dit moment is hij wsl niet overmatig bezig, maar ik beschouw het als besmetting met een virus. Het is gewoon niet geëscaleerd maar dat maakt het voor mij niet minder erg
typisch de reactie van iemand die verslaafd is. die zien geen problemen, ontkennen alles wat daarmee te maken heeft, geven altijd een ander de schuld zonder reden, liegen en bedriegen. ook naar jou als vriend zijnde doet hij dat. ik denk niet dat hij zijn verslaving boven jou vriendschap verkiest maar toegeven aan jou dat hij verslaafd is is veel moeilijker en kwetsbaarder ook al ben een goede vriend. hij is verslaafd en geloof het of niet daar kan ook hij zich voor schamen tegenover zijn vrienden. je kunt dit of accepteren (dat doe je niet wat logisch is) of je energie erin steken om hem in te laten zien waar hij mee bezig is. dit zal hij zeker in het begin zeeeeker niet gaan accepteren want dat doet iemand die verslaafd is niet. het zal gepaard gaan met ruzie's en discussies.het vergt een heleboel energie die je erin moet gaan steken als je zo iemand wil helpen en de vraag is of je dat wil want iemand die verslaafd is in laten zien waar hij mee bezig is duurt heel lang maar is niet onmogelijk.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:03 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Zoals miep net zei. Het lijkt erop dat drugs belangrijker zijn voor hem dan onze vriendschap.
Hij ontkent namelijk elk probleem, en zelfs na een week rust na het incident is hij nog steeds razend op me.
Ik kan wat irritatie begrijpen, maar hij hoort mijn standpunt wel te begrijpen.
Al zou het onterecht zijn, dan nog heeft hij niet het recht om het weg te lachen alsof mijn zorgen belachelijk zijn. Alsof IK belachelijk doe.
" Ik heb toch geen probleem man. Er is nooit een probleem geweest. Mensen bullshitten gewoon over mij. Jij moet mij niet met de vinger wijzen.. dit is jouw schuld "
Dit verwacht ik na 1 dag, maar niet na een week.
In moeilijke tijden kent men zijn vrienden zegt men
Het feit dat hij telkens aangeeft dat ik me belachelijk maak, geeft voor mij alleen maar aan dat er veel onder zit. Het kan fout zijn, maar belachelijk zeker niet. Het lijkt wel een soort blufpoker dat hij speelt
zeeeeeeeeker waar!quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met de juiste hoeveelheden, de juiste personen, de juiste setting en de juiste getroffen maatregelen kan je magistrale avondjes op drugs hebben![]()
Ik ervaar het echt HEEL anders. Zelf word ik sowieso niet agressief van drugs, maar ik vind cokegebruikers agressiever en arrogant, erg egoïstisch ook. Ik heb een paar keer maar coke gedaan in mijn leven, vind het niet boeiend genoeg. Maar ik merkte wel hoe ik liever de coke die er is voor mezelf hou/zoveel mogelijk zelf gebruik ipv deel.quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:12 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Eigen ervaring, ik heb heel veel gezien als het om drugs gaat.
Letterlijk en figuurlijk, "heel veel gezien"
Edit;
Speed maakt veel overmoediger dan coke, en is daarom (denk ik) de rede dat men eerder ruzie krijgt en erop los mept cq agressief wordt.
Dan ben jij net zo fout, of fouter door ooit aan alcohol te zijn begonnen. Nicotine en cafeïne zijn ook nog eens drugs. Bepaal lekker voor jezelf of je eraan begint, ga niet anderen veroordelen dat ze een fout hebben gemaakt om eraan te beginnen...quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:36 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Met bier ook.
Oke met drugs is het veel beter maar de fout is gewoon om eraan te beginnen.
BULL-SHIT. Ik ken meerdere mensen die heroïne 1 keer hebben gebruikt en ook mensen die het een paar keer hebben gebruikt. Als je niet weet waar je over praat houdt dan je mond gewoon. Ik ken ook mensen die heroïne helemaal niks aan vonden.quote:Als ik je morgen 1 shot heroine zet vind je het beter dan alles wat je ooit gedaan hebt, maar je komt er nooit meer vanaf.
quote:Op dit moment is hij wsl niet overmatig bezig, maar ik beschouw het als besmetting met een virus. Het is gewoon niet geëscaleerd maar dat maakt het voor mij niet minder erg
Bekijk dit dan eensquote:BULL-SHIT. Ik ken meerdere mensen die heroïne 1 keer hebben gebruikt en ook mensen die het een paar keer hebben gebruikt. Als je niet weet waar je over praat houdt dan je mond gewoon. Ik ken ook mensen die heroïne helemaal niks aan vonden.
Hoe veel ervaring heb jij eigenlijk met drugs? Hoeveel feiten weet je? Haal je al je informatie uit documentaires over junkies?quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:47 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Bekijk dit dan eens
"Through a blue lens" , een Canadese reportage over heroïnegebruik.
Het zit vol met biografieën van verslaafden waarbij het op 15 jarige leeftijd begon met 1 shot van iets waarvan ze niet wisten dat het heroïne was.
Als je dit ziet geloof ik niet dat 1 van jouw vrienden "niks aan heroïne vond". Ik beweer niet dat je liegt, maar waarschijnlijk was het geen zuiver spul.
Als je ziet hoe ver het gaat bij mensen in die video kan ik me er niets anders bij voorstellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |