quote:
Op vrijdag 8 april 2011 22:47 schreef Topgozer1 het volgende:[..]
Bekijk dit dan eens
"Through a blue lens" , een Canadese reportage over heroïnegebruik.
Het zit vol met biografieën van verslaafden waarbij het op 15 jarige leeftijd begon met 1 shot van iets waarvan ze niet wisten dat het heroïne was.
Als je dit ziet geloof ik niet dat 1 van jouw vrienden "niks aan heroïne vond". Ik beweer niet dat je liegt, maar waarschijnlijk was het geen zuiver spul.
Als je ziet hoe ver het gaat bij mensen in die video kan ik me er niets anders bij voorstellen
Hoe veel ervaring heb jij eigenlijk met drugs? Hoeveel feiten weet je? Haal je al je informatie uit documentaires over junkies?
En ik ken mensen die sowieso aan goede kwaliteit drugs komen hoor. Ik hoef hero zelf niet, ben stiekem wel benieuwd naar het effect maar ik heb geen zin in naalden(Stel dat ik fout prik of dat het vervuild is of zo

)en het kan aardig verslavend zijn. Plus dat je een lichamelijke afhankelijkheid kan krijgen als je het vaak doet, dus ik kijk er maar voor uit.
Maar anyway, je hebt ook genoeg alcoholisten. Is een documentaire over alcoholisten dan ineens jouw voer voor argumenten dat mensen geen bier moeten drinken?
Je hebt junks en gebruikers. Bij hero is het wel een stuk moeilijker om het in de hand te houden schijnt, maar het is echt niet zo dat je na 1 keer verslaafd bent.
Zwaardere drugs vereisen meer verstand en controle. Hero is voor mensen met een sterke wilskracht en een gezond verstand. Of mensen die dom en zwak zijn, of mensen die toch al hun leven niet meer zien zitten. Die worden junk. Dat heb je ook met andere drugs, naast alcohol. Het verschilt of/hoe veel iets verslavend is.