Torres en Villa hadden hun "incidentjes" ook al achter de rug op het WK. Als dat toch iemand het doelpunt had moeten maken dan maar Casilliasquote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:41 schreef Calimero-Gedrag het volgende:
Als we zouden gaan voetballen hadden we helemaal de lul geweest kan ik je vertellen, wat mij dwars zit is dat ze zelfs na die rooie kaart nog met mensen op de helft van Spanje zaten, dat werd ook door Ikwalniesta afgestraft. Had liever Torres zien scoren dan, speelde niet zo walgelijk. Maar ik denk dat in 2012 als Xavi 33 of zo is weer wat minder is, en dat is toch hun beste speler. Ik voorspel in 2012 een top toernooi en in 2014 wat minder.
Als 1/4 dé fransman (laat ik ook eens boeiend doen) Schaam ik me voor Ribery en Evra, wij hebben geen spelers die zon actie uberhaupt zouden durven.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:44 schreef Stokstaart het volgende:
Ik vind Oranje saai. Ze spelen sowieso allerlei kwalificatiewedstrijden tegen niet aansprekende tegenstanders en op een EK of WK (als het er om gaat) is het altijd 'net niet'.
Die gekke Fransen hebben tenminste iets om over te zeiken EN ze hebben 2 wereldtitels op zak.
wijze woorden, dat bleek vandaag al , het kan ook zomaar gebeuren tegen hongarijequote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel. Leuk dat je met 4-1 van Zweden wint en met 0-4 van Hongarije, maar probeer hetzelfde spel maar eens tegen Spanje, dikke kans dat je dan zelf ook een paar goals om de oren krijgt.
Dat kwam gewoon omdat ze hongarije na die 4-0 zwaar overrate. Vooral de defensie. Die hadden zoiets van oohh die zijn zo slordig, ik hoef dat stapje extra niet te zetten met het risico op blessures, ik laat de man achter mij het wel opknappen. Na de 2-2 zag je weer dat Hongarije veel minder in had te brengen. Ook te zien aan het 70-30% balbezit. Maar Nederland had gewoon niet op die counters gerekend. En dat was stom en een puur geval van overschatting.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:21 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
wijze woorden, dat bleek vandaag al , het kan ook zomaar gebeuren tegen hongarije
Precies de zege is geen moment echt in gevaar geweest. Alleen onze jongens zijn van een dusdanig kaliber dat ze niet gewend zijn tegen zulke zwakke spelers te spelen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:21 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat kwam gewoon omdat ze hongarije na die 4-0 zwaar overrate. Vooral de defensie. Die hadden zoiets van oohh die zijn zo slordig, ik hoef dat stapje extra niet te zetten met het risico op blessures, ik laat de man achter mij het wel opknappen. Na de 2-2 zag je weer dat Hongarije niks in had te brengen.
Laten we nou ons maar eerst defintief kwalificeren en dan kijken hoe het eraan toegaat op het EK want we hebben genoeg voorbeelden waarin wij de beste waren en toen het erop aankwam stonden we weer met lege handen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:23 schreef ramon83 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik al een tijdje landen-voetbal met interesse volg en Oranje laat toch wel het beste voetbal zien en kan de beste statistieken overhandigen... De laatste wedstrijden van bijvoorbeeld Spanje en Duitsland waren niet om aan te zien.
Toch jammer achteraf dat we niet wat meer risico hebben genomen (qua voetbal) in de finale en een soort van alles op de aanval mentaliteit probeerden. 50/50 kans dat je de tegenstander overloopt en met 4-2 van de mat stapt.
Maar goed ik ben er nu wel van overtuigd dat we een van de beste Oranjes aan het werk zien en topfavoriet zijn voor de Europese titel...
Jij bent helemaal niet objectief als belg. En zeg dan Duitsland, want Spanje had echt nog meer geluk dan Nederland. Overigens had Nederland helemaal niet zoveel geluk want ze waren sowieso alle wedstrijden beter, behalve eerste helft tegen Brazilië. En in de finale hadden we zelfs pech met Robben die 2 100% kansen mist en een scheids die vergeet te fluiten voor een corner waaruit een goal voor Spanje kwamquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:22 schreef BramKVO het volgende:
In tegenstelling tot in 1998 speelde NL op het WK amper een leuke wedstrijd. Tegen Brazilie werden ze zoek gespeeld in de eerste helft, onvoorstelbaar hoe de Brazilianen in de tweede helft begonnen flippen. Tegen de Denen hadden ze een lucky goal nodig, want echt kansen kwamen er niet bij 0-0. En Sneijder mag heus niet klagen over zijn geluk, zowat al zijn goals waren afgeweken ballen. Ik snap nog altijd niet dat die owngoal van Brazilie op zijn naam kwam.
Zelfs de Slowaken kregen met Vittek twee 100 % kansen.
Om in een WK-finale te komen, heb je sowieso het geluk nodig. Spanje had dat en Nederland ook. Objectief gezien waren Spanje en Duitsland wellicht de beste ploegen.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:08 schreef Document1 het volgende:
Sommige mensen moeten echt eens langs Hans Anders hier. Nederland speelde kut en verdiende de titel simpelweg niet. Hoop toch wel dat jullie je beseffen dat oranje in het buitenland een hoop goodwill kwijt is. Vooral blijven geloven dat wij het mooiste voetbal van de wereld spelen, die wedstrijd van gister zegt wel weer genoeg, met puur geluk gewonnen want de heren dachten het wel weer even te winnnen. Die arrogante snijder na afloop, wat een kneus.
Houd jij het nou maar bij veldrijdenquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:22 schreef BramKVO het volgende:
In tegenstelling tot in 1998 speelde NL op het WK amper een leuke wedstrijd. Tegen Brazilie werden ze zoek gespeeld in de eerste helft, onvoorstelbaar hoe de Brazilianen in de tweede helft begonnen flippen. Tegen de Denen hadden ze een lucky goal nodig, want echt kansen kwamen er niet bij 0-0. En Sneijder mag heus niet klagen over zijn geluk, zowat al zijn goals waren afgeweken ballen. Ik snap nog altijd niet dat die owngoal van Brazilie op zijn naam kwam.
Om in een WK-finale te komen, heb je sowieso het geluk nodig. Spanje had dat en Nederland ook. Objectief gezien waren Spanje en Duitsland wellicht de beste ploegen.
Dit beeld heb ik ook gezien in de internationale media, met name de Amerikaanse en de Engelse. Die vonden ons voetbal ten tijde van het WK echt belabberd slecht en we hadden het geluk aan ons zijde. Normaliter valt het dubbeltje op de verkeerde zijde en lig je er na brazilie gewoon uit, zoals normaal.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:08 schreef Document1 het volgende:
Sommige mensen moeten echt eens langs Hans Anders hier. Nederland speelde kut en verdiende de titel simpelweg niet. Hoop toch wel dat jullie je beseffen dat oranje in het buitenland een hoop goodwill kwijt is. Vooral blijven geloven dat wij het mooiste voetbal van de wereld spelen, die wedstrijd van gister zegt wel weer genoeg, met puur geluk gewonnen want de heren dachten het wel weer even te winnnen. Die arrogante snijder na afloop, wat een kneus.
Dat is een belediging voor de rugbysport, die heel wat sportiever is dan de voetbalwereld.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:16 schreef Document1 het volgende:
Nederland speelde geen wk voetbal finale maar een rugby finale.
Oranje Brilliance Carries Dutch Into World Cup Final With 3-2 Win Over Uruguayquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit beeld heb ik ook gezien in de internationale media, met name de Amerikaanse en de Engelse. Die vonden ons voetbal ten tijde van het WK echt belabberd slecht en we hadden het geluk aan ons zijde. Normaliter valt het dubbeltje op de verkeerde zijde en lig je er na brazilie gewoon uit, zoals normaal.
Goodwill daar win je prijzen mee.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:08 schreef Document1 het volgende:
Volgens de statistieken is Spanje de beste. Al 3 jaar op rij team van jaar, en bij beide major ranking systemen nummer 1 (Elo en Fifa) Nederland doet het ook erg goed (al drie jaar bij de beste 3 fifa teams en al 2 jaar nummer 2 in de rankings) We hebben nu structureel Brazilie en Duitsland ingehaald, dus je kunt wel zeggen dat we wellicht boven onze stand leven.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:47 schreef ramon83 het volgende:
Er is nooit gezegd dat we het beste voetbal ooit spelen, het gaat erom dat we volgens de statistieken de beste ploeg van het moment zijn. Oranje is zo goed als onverslaanbaar en de finale het net zo goed andersom kunnen zijn en dat weten we allemaal. Zo is voetbal nu eenmaal, gebeurt elk toernooi, ze verlopen allemaal controversieel. Kijk ze er maar op na...
En op dit moment is Oranje gewoon de beste en de nabije toekomst ziet er rooskleurig uit.
De Engelsen en de Amerikanenquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit beeld heb ik ook gezien in de internationale media, met name de Amerikaanse en de Engelse. Die vonden ons voetbal ten tijde van het WK echt belabberd slecht en we hadden het geluk aan ons zijde. Normaliter valt het dubbeltje op de verkeerde zijde en lig je er na brazilie gewoon uit, zoals normaal.
Oke je hebt gelijk maar ik doelde meer op de prestaties op het veld, we hebben de meeste overwinningen behaald, de minste verlies wedstrijden en een hele collectie aan mooie uitgespeelde doelpunten. Dus volgens de wedstrijd statistieken hebben we het beter gedaan dan wie ook in 2010 en ik dacht ook 2009. Het feit dat we in die rankings niet bovenaan staan komt door het feit dat we maar 1 grote titel hebben. Wat de prestatie om 2e te staan in die rankings alleen maar groter maakt, want van onze titels moeten we het dus niet hebben.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:34 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Volgens de statistieken is Spanje de beste. Al 3 jaar op rij team van jaar, en bij beide major ranking systemen nummer 1 (Elo en Fifa) Nederland doet het ook erg goed (al drie jaar bij de beste 3 fifa teams en al 2 jaar nummer 2 in de rankings) We hebben nu structureel Brazilie en Duitsland ingehaald, dus je kunt wel zeggen dat we wellicht boven onze stand leven.
Als NL volgend jaar het EK wint kunnen we zelfs de hoogste ranking ooit halen (Maar dat kan Spanje uiteraard ook , als die winnen)
Nou dit is de enige WK-post waar ik het nou helemaal mee eens benquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:22 schreef BramKVO het volgende:
Oh, het was geluk van Spanje.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:10 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Spanje heeft elke wedstrijd op het WK net met geluk gewonnen en speelt nu ongelofelijk slechte oefeninterlands/kwalificatie wedstrijden. Dus momenteel zijn die nou niet echt goed bezig en om nou te zeggen dat ze terecht het WK hebben gewonnen. Ik had in Duitsland de terechte winnaar gezien.
Ach welnee, Griekenland was matig toch kampioen, Italia was matig toch kampioen, Spanje was matig toch kampioen. Begin je er een lijn in te zien? De kampioen speelt nooit wedstrijden lang op hun top, dat doen doodlopers.quote:Op zondag 3 april 2011 21:06 schreef Piebe het volgende:
[..]
Hij overdrijft een beetje. Maar helemaal ongelijk heeft ie ook weer niet
Om dit te concluderen zou je alle 19 WK's moeten hebben gezien, en daarbij ook alle 38 finalisten gedurende het hele toernooi hebben gevolgd (aangezien je een team niet alleen op de prestatie in de finale kunt beoordelen).quote:Op zondag 3 april 2011 23:17 schreef PierreBetfair het volgende:
Oranje 2010 is de slechtste WK finalist in history. Nog nooit heeft een team met zulke beperkte kwaliteiten een finale gehaald. Beetje vergelijkbaar met wat Griekenland op het EK een keer flikte. Anti voetbal dat niet om aan te zien was.
Robben en Sneijder zijn goede spelers maar zeker geen toppers. Van dat soort spelers lopen er wel 50 rond. Messi, Ronaldo, Xavi en Iniesta zijn de enige 4 toppers van dit moment. Die steken ver boven de rest uit.quote:Op zondag 3 april 2011 23:36 schreef Devano het volgende:
Bij Oranje spelen met Sneijder en Robben twee wereldtoppers, en spelers als Kuijt, Van Persie, Van der Vaart en Van Bommel die in de grootste competities ter wereld het verschil maken bij hun club.
Van de WK's die ik gezien heb (vanaf 1978) nomineer ik bij deze Duitsland 2002quote:Op zondag 3 april 2011 23:17 schreef PierreBetfair het volgende:
Oranje 2010 is de slechtste WK finalist in history.
Die waren inderdaad ook beroerd slecht.quote:Op zondag 3 april 2011 23:49 schreef Mark het volgende:
[..]
Van de WK's die ik gezien heb (vanaf 1978) nomineer ik bij deze Duitsland 2002
Jij was toch die kneus die elke wedstrijd tégen Nederland wedde?quote:Op zondag 3 april 2011 23:17 schreef PierreBetfair het volgende:
Oranje 2010 is de slechtste WK finalist in history. Nog nooit heeft een team met zulke beperkte kwaliteiten een finale gehaald. Beetje vergelijkbaar met wat Griekenland op het EK een keer flikte. Anti voetbal dat niet om aan te zien was.
Alleen Spanje speelt op dit moment goed voetbal, terecht wereldkampioen. Zelfs Brazilie was een defensieve klotenbende, dan is het wel heel erg gesteld.
Eerlijk gezegd vond ik Spanje voor de aanwezige kwaliteiten bijna het hele toernooi bagger spelen, op de laatste twee wedstrijden na.quote:
Kruip lekker verder johquote:Op zondag 3 april 2011 23:48 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Robben en Sneijder zijn goede spelers maar zeker geen toppers. Van dat soort spelers lopen er wel 50 rond. Messi, Ronaldo, Xavi en Iniesta zijn de enige 4 toppers van dit moment. Die steken ver boven de rest uit.
Kruip lekker verder johquote:Op zondag 3 april 2011 23:48 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Robben en Sneijder zijn goede spelers maar zeker geen toppers. Van dat soort spelers lopen er wel 50 rond. Messi, Ronaldo, Xavi en Iniesta zijn de enige 4 toppers van dit moment. Die steken ver boven de rest uit.
Objectief gezien speelde zowel Spanje als Nederland gewoon het hele toernooi niet naar hun kunnen. Het was bekeken, professioneel, zakelijk en sober. En daarmee haal je gewoon de finale, ik kan een hele rits clichés opnoemen over dat het 7 finales zijn, dat de bal rond is etc. maar uiteindelijk draait het erom dat je zo veel mogelijk krachten spaart elke wedstrijd als je de zekerheid hebt weer een ronde verder te zijn. Dát gegeven zorgt niet voor spektakel maar wel voor titels.quote:Op maandag 4 april 2011 09:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vond ik Spanje voor de aanwezige kwaliteiten bijna het hele toernooi bagger spelen, op de laatste twee wedstrijden na.
Waarbij ze hun allerbeste wedstrijd tegen Duitsland speelden en eigenlijk tegen Nederland juist behoorlijk effectief uit hun spel gehaald werden (door hard en fysiek spel van nederland, niet 'net' maar wel effectief), en wat geluk hadden dat nederland aanvallend steekjes liet vallen (bv robben die mistte)
In de andere wedstrijden vóór de halve finale overtuigde spanje juist nooit; en won veelal netaan, met wat geluk en enkele hen voordelige scheidsrechters-beslissingen.
Als je bv nederland en Spanje vergelijkt in verschilende fase's van het toernooi zou ik nederland tot de halve finale hoger plaatsen qua vertoonde spel en prestatie, en in de halve finale en finale nét onder spanje:
In de groepsfase speelde spanje zeker slechter dan nederland, evenals 8e en kwart-finale.
Hooguit kun je van Spanje zeggen dat ze erg goed in het toernooi groeiden en gewoon netjes iedere wedstrijd beter gingen spelen, en in de halve finale vlamden tegen een duitsland dat voorheen al de sterren van de hemel gespeeld had tegen engeland en argentinie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |