abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94771309
Als we zouden gaan voetballen hadden we helemaal de lul geweest kan ik je vertellen, wat mij dwars zit is dat ze zelfs na die rooie kaart nog met mensen op de helft van Spanje zaten, dat werd ook door Ikwalniesta afgestraft. Had liever Torres zien scoren dan, speelde niet zo walgelijk. Maar ik denk dat in 2012 als Xavi 33 of zo is weer wat minder is, en dat is toch hun beste speler. Ik voorspel in 2012 een top toernooi en in 2014 wat minder.
pi_94771403
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:41 schreef Calimero-Gedrag het volgende:
Als we zouden gaan voetballen hadden we helemaal de lul geweest kan ik je vertellen, wat mij dwars zit is dat ze zelfs na die rooie kaart nog met mensen op de helft van Spanje zaten, dat werd ook door Ikwalniesta afgestraft. Had liever Torres zien scoren dan, speelde niet zo walgelijk. Maar ik denk dat in 2012 als Xavi 33 of zo is weer wat minder is, en dat is toch hun beste speler. Ik voorspel in 2012 een top toernooi en in 2014 wat minder.
Torres en Villa hadden hun "incidentjes" ook al achter de rug op het WK. Als dat toch iemand het doelpunt had moeten maken dan maar Casillias :+
pi_94771465
Ik vind Oranje saai. Ze spelen sowieso allerlei kwalificatiewedstrijden tegen niet aansprekende tegenstanders en op een EK of WK (als het er om gaat) is het altijd 'net niet'.

Die gekke Fransen hebben tenminste iets om over te zeiken EN ze hebben 2 wereldtitels op zak.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_94788998
Twee wereldtitels ?
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_94789857
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:44 schreef Stokstaart het volgende:
Ik vind Oranje saai. Ze spelen sowieso allerlei kwalificatiewedstrijden tegen niet aansprekende tegenstanders en op een EK of WK (als het er om gaat) is het altijd 'net niet'.

Die gekke Fransen hebben tenminste iets om over te zeiken EN ze hebben 2 wereldtitels op zak.
Als 1/4 dé fransman (laat ik ook eens boeiend doen) Schaam ik me voor Ribery en Evra, wij hebben geen spelers die zon actie uberhaupt zouden durven.
pi_94791518
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:04 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel. Leuk dat je met 4-1 van Zweden wint en met 0-4 van Hongarije, maar probeer hetzelfde spel maar eens tegen Spanje, dikke kans dat je dan zelf ook een paar goals om de oren krijgt.
wijze woorden, dat bleek vandaag al , het kan ook zomaar gebeuren tegen hongarije
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  woensdag 30 maart 2011 @ 01:21:08 #57
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_94793544
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2011 00:21 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

wijze woorden, dat bleek vandaag al , het kan ook zomaar gebeuren tegen hongarije
Dat kwam gewoon omdat ze hongarije na die 4-0 zwaar overrate. Vooral de defensie. Die hadden zoiets van oohh die zijn zo slordig, ik hoef dat stapje extra niet te zetten met het risico op blessures, ik laat de man achter mij het wel opknappen. Na de 2-2 zag je weer dat Hongarije veel minder in had te brengen. Ook te zien aan het 70-30% balbezit. Maar Nederland had gewoon niet op die counters gerekend. En dat was stom en een puur geval van overschatting.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_94793577
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 01:21 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Dat kwam gewoon omdat ze hongarije na die 4-0 zwaar overrate. Vooral de defensie. Die hadden zoiets van oohh die zijn zo slordig, ik hoef dat stapje extra niet te zetten met het risico op blessures, ik laat de man achter mij het wel opknappen. Na de 2-2 zag je weer dat Hongarije niks in had te brengen.
Precies de zege is geen moment echt in gevaar geweest. Alleen onze jongens zijn van een dusdanig kaliber dat ze niet gewend zijn tegen zulke zwakke spelers te spelen.
Deze wedstrijd triggerde onvoldoende.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_94796811
Ik had het niet over verliezen, maar over een paar goals om de oren kunnen krijgen.
pi_94797605
In tegenstelling tot in 1998 speelde NL op het WK amper een leuke wedstrijd. Tegen Brazilie werden ze zoek gespeeld in de eerste helft, onvoorstelbaar hoe de Brazilianen in de tweede helft begonnen flippen. Tegen de Denen hadden ze een lucky goal nodig, want echt kansen kwamen er niet bij 0-0. En Sneijder mag heus niet klagen over zijn geluk, zowat al zijn goals waren afgeweken ballen. Ik snap nog altijd niet dat die owngoal van Brazilie op zijn naam kwam.
Zelfs de Slowaken kregen met Vittek twee 100 % kansen.

Om in een WK-finale te komen, heb je sowieso het geluk nodig. Spanje had dat en Nederland ook. Objectief gezien waren Spanje en Duitsland wellicht de beste ploegen.
pi_94799786
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:23 schreef ramon83 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik al een tijdje landen-voetbal met interesse volg en Oranje laat toch wel het beste voetbal zien en kan de beste statistieken overhandigen... De laatste wedstrijden van bijvoorbeeld Spanje en Duitsland waren niet om aan te zien.
Toch jammer achteraf dat we niet wat meer risico hebben genomen (qua voetbal) in de finale en een soort van alles op de aanval mentaliteit probeerden. 50/50 kans dat je de tegenstander overloopt en met 4-2 van de mat stapt.
Maar goed ik ben er nu wel van overtuigd dat we een van de beste Oranjes aan het werk zien en topfavoriet zijn voor de Europese titel...
Laten we nou ons maar eerst defintief kwalificeren en dan kijken hoe het eraan toegaat op het EK want we hebben genoeg voorbeelden waarin wij de beste waren en toen het erop aankwam stonden we weer met lege handen. :Y -O- (zoals gewoonlijk)

Maar! we zijn nog steeds vize-weltmeister! :Y }) :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_94800432
Best of the rest misschien.
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:59:04 #63
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_94800599
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:22 schreef BramKVO het volgende:
In tegenstelling tot in 1998 speelde NL op het WK amper een leuke wedstrijd. Tegen Brazilie werden ze zoek gespeeld in de eerste helft, onvoorstelbaar hoe de Brazilianen in de tweede helft begonnen flippen. Tegen de Denen hadden ze een lucky goal nodig, want echt kansen kwamen er niet bij 0-0. En Sneijder mag heus niet klagen over zijn geluk, zowat al zijn goals waren afgeweken ballen. Ik snap nog altijd niet dat die owngoal van Brazilie op zijn naam kwam.

Om in een WK-finale te komen, heb je sowieso het geluk nodig. Spanje had dat en Nederland ook. Objectief gezien waren Spanje en Duitsland wellicht de beste ploegen.
Jij bent helemaal niet objectief als belg. En zeg dan Duitsland, want Spanje had echt nog meer geluk dan Nederland. Overigens had Nederland helemaal niet zoveel geluk want ze waren sowieso alle wedstrijden beter, behalve eerste helft tegen Brazilië. En in de finale hadden we zelfs pech met Robben die 2 100% kansen mist en een scheids die vergeet te fluiten voor een corner waaruit een goal voor Spanje kwam :)
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_94805254
Sommige mensen moeten echt eens langs Hans Anders hier. Nederland speelde kut en verdiende de titel simpelweg niet. Hoop toch wel dat jullie je beseffen dat oranje in het buitenland een hoop goodwill kwijt is. Vooral blijven geloven dat wij het mooiste voetbal van de wereld spelen, die wedstrijd van gister zegt wel weer genoeg, met puur geluk gewonnen want de heren dachten het wel weer even te winnnen. Die arrogante snijder na afloop, wat een kneus. :')
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:13:04 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_94805435
Nee bedankt ik hoef je trollengezicht niet te zien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:45:36 #66
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_94806751
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:08 schreef Document1 het volgende:
Sommige mensen moeten echt eens langs Hans Anders hier. Nederland speelde kut en verdiende de titel simpelweg niet. Hoop toch wel dat jullie je beseffen dat oranje in het buitenland een hoop goodwill kwijt is. Vooral blijven geloven dat wij het mooiste voetbal van de wereld spelen, die wedstrijd van gister zegt wel weer genoeg, met puur geluk gewonnen want de heren dachten het wel weer even te winnnen. Die arrogante snijder na afloop, wat een kneus. :')
:') Criticaster
Ja ja
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:46:07 #67
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_94806769
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:54 schreef Kekster het volgende:
Best of the rest misschien.
En wat komt er ver daarna.... ? :P
Ja ja
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:09:47 #68
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_94807712
quote:

Houd jij het nou maar bij veldrijden :') .
2000 light years from home
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:36:35 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_94808691
Toch al 30 maanden lang slechts 1 wedstrijd verloren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_94811266
quote:
Dit beeld heb ik ook gezien in de internationale media, met name de Amerikaanse en de Engelse. Die vonden ons voetbal ten tijde van het WK echt belabberd slecht en we hadden het geluk aan ons zijde. Normaliter valt het dubbeltje op de verkeerde zijde en lig je er na brazilie gewoon uit, zoals normaal.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:54:34 #71
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_94811884
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:16 schreef Document1 het volgende:
Nederland speelde geen wk voetbal finale maar een rugby finale.
Dat is een belediging voor de rugbysport, die heel wat sportiever is dan de voetbalwereld.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:56:38 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_94811964
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit beeld heb ik ook gezien in de internationale media, met name de Amerikaanse en de Engelse. Die vonden ons voetbal ten tijde van het WK echt belabberd slecht en we hadden het geluk aan ons zijde. Normaliter valt het dubbeltje op de verkeerde zijde en lig je er na brazilie gewoon uit, zoals normaal.
Oranje Brilliance Carries Dutch Into World Cup Final With 3-2 Win Over Uruguay
http://www.sbnation.com/2(...)y-preview-prediction
Totaan de finale is er nooit echt gezegd dat Nederland belabberd slecht speelde. Wel zakelijk, verdedigend, lelijk. En de finale was uiteraard een blamage.
pi_94813215
quote:
Goodwill daar win je prijzen mee. ^O^
Dikke care wat alle andere landen ervan vinden,.
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:47:27 #74
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_94822798
Er is nooit gezegd dat we het beste voetbal ooit spelen, het gaat erom dat we volgens de statistieken de beste ploeg van het moment zijn. Oranje is zo goed als onverslaanbaar en de finale het net zo goed andersom kunnen zijn en dat weten we allemaal. Zo is voetbal nu eenmaal, gebeurt elk toernooi, ze verlopen allemaal controversieel. Kijk ze er maar op na...

En op dit moment is Oranje gewoon de beste en de nabije toekomst ziet er rooskleurig uit.
pi_94829447
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:47 schreef ramon83 het volgende:
Er is nooit gezegd dat we het beste voetbal ooit spelen, het gaat erom dat we volgens de statistieken de beste ploeg van het moment zijn. Oranje is zo goed als onverslaanbaar en de finale het net zo goed andersom kunnen zijn en dat weten we allemaal. Zo is voetbal nu eenmaal, gebeurt elk toernooi, ze verlopen allemaal controversieel. Kijk ze er maar op na...

En op dit moment is Oranje gewoon de beste en de nabije toekomst ziet er rooskleurig uit.
Volgens de statistieken is Spanje de beste. Al 3 jaar op rij team van jaar, en bij beide major ranking systemen nummer 1 (Elo en Fifa) Nederland doet het ook erg goed (al drie jaar bij de beste 3 fifa teams en al 2 jaar nummer 2 in de rankings) We hebben nu structureel Brazilie en Duitsland ingehaald, dus je kunt wel zeggen dat we wellicht boven onze stand leven.

Als NL volgend jaar het EK wint kunnen we zelfs de hoogste ranking ooit halen (Maar dat kan Spanje uiteraard ook , als die winnen)
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:51:30 #76
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_94844497
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De Engelsen en de Amerikanen :') .
Die er als vertrouwd weer voortijdelijk uitlagen _O-
Ja ja
pi_94847369
Imho is het voetbal van Oranje op het WK 2010 enigszins vergelijkbaar met het WK van 1978..
eigenlijk zijn de overeenkomsten tussen 78 en 2010 zelfs behoorlijk groot.

Beide elftallen speelden ook vooral vanuit het defensieve middenveld, met fysiek voetbal en veel inzet, mentaliteit en 'power' ... fijne technici speelden een minder grote rol (in 78 het ontbreken van Cruyff, 2010 de blessure van Robben)

bv de wedstrijd tegen Brazilie in 2010 past prima bij de drie wedstrijden in 1978 waarin Oranje vanuit een geslagen positie zich moest terugvechten (tweemaal achterstand tegen de duitsers goedmaken, de 0-1 tegen de italianen omzetten in winst en ook de goal van Rep tegen de schotten, die als die niet gevallen was betekent had dat de Schotten doorwaren )

Zelfs bv de kans van Robben in de finale heeft een zekere 'rensenbrink-paal-legende'-kwaliteit (was zelfs een nóg grotere potentieel 'beslissende' mogelijkheid imho).

De werkelijke 'legende' ontstaat natuurlijk ook later.

En net zoals 1978 het Oranje wel degelijk een erg goed elftal was, met wereldspelers en van hoog niveau op de belangrijke momenten (en daarbuiten soms bedenkelijk), zolang je accepteert dat ook fysiek voetbal spelen en soms op 'zeker' spelen en het nodige 'geluk' hebben óók een belangrijke eigenschap van trop-teams is...
Zo was het Oranje van 2010 ook een absoluut wereldelftal dat prima presteerde, ook al speelde geluk mee, speelde ze fysiek en soms defensief ingericht (relatief dan, qua nederlands voetbal is dat spel defensief, waren het italianen zou je dat nooit zeggen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:48:15 #78
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_94900662
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:34 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Volgens de statistieken is Spanje de beste. Al 3 jaar op rij team van jaar, en bij beide major ranking systemen nummer 1 (Elo en Fifa) Nederland doet het ook erg goed (al drie jaar bij de beste 3 fifa teams en al 2 jaar nummer 2 in de rankings) We hebben nu structureel Brazilie en Duitsland ingehaald, dus je kunt wel zeggen dat we wellicht boven onze stand leven.

Als NL volgend jaar het EK wint kunnen we zelfs de hoogste ranking ooit halen (Maar dat kan Spanje uiteraard ook , als die winnen)
Oke je hebt gelijk maar ik doelde meer op de prestaties op het veld, we hebben de meeste overwinningen behaald, de minste verlies wedstrijden en een hele collectie aan mooie uitgespeelde doelpunten. Dus volgens de wedstrijd statistieken hebben we het beter gedaan dan wie ook in 2010 en ik dacht ook 2009. Het feit dat we in die rankings niet bovenaan staan komt door het feit dat we maar 1 grote titel hebben. Wat de prestatie om 2e te staan in die rankings alleen maar groter maakt, want van onze titels moeten we het dus niet hebben.
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:53:20 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_94900856
Titels worden voor zover ik weet niet meegerekend in de ranking, het gaat er gewoon om van welke andere teams je wint. En Spanje heeft het drie jaar terug beter gedaan, dat speelt nu volgens mij ook nog mee.
pi_94904079
quote:

Nou dit is de enige WK-post waar ik het nou helemaal mee eens ben :) Objectief gezien klopt het helemaal. We hebben dan wel gewonnen, maar we moeten achteraf niet doen alsof het zo makkelijk ging (vooral Brazilie en Denemarken). Het had wel heel makkelijk anders kunnen lopen dus ja, geluk speelt wel degelijk een rol. Maar dan wel geluk in de zin van een afgeweken bal die toevallig goed valt o.i.d. en geen schwalbes die de scheids je toevallig meegeeft :P
all your heroes are whores
  Moderator zondag 3 april 2011 @ 20:15:15 #81
138438 crew  Pizzakoppo
pi_94992086
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:10 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

:')

Spanje heeft elke wedstrijd op het WK net met geluk gewonnen en speelt nu ongelofelijk slechte oefeninterlands/kwalificatie wedstrijden. Dus momenteel zijn die nou niet echt goed bezig en om nou te zeggen dat ze terecht het WK hebben gewonnen. Ik had in Duitsland de terechte winnaar gezien.
Oh, het was geluk van Spanje.

;')
  zondag 3 april 2011 @ 21:06:26 #82
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_94995478
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:15 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

;')
Hij overdrijft een beetje. Maar helemaal ongelijk heeft ie ook weer niet ;)
Ja ja
pi_94997175
Favoriet voor EK 2012 zijn voor mij Spanje/Duitsland/Nederland, alle 3 even favoriet. Outsider Portugal. tussen die 4 landen zal het gaan
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_95001152
Ach ja, favoriet is één zaak, winnen is een andere zaak. Er zijn nog tig andere landen, bvb Italie, Engeland, Frankrijk, ...
Ik zie Duitsland op dit moment misschien als de grootste favoriet.
  Moderator zondag 3 april 2011 @ 23:08:06 #85
138438 crew  Pizzakoppo
pi_95004408
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:06 schreef Piebe het volgende:

[..]

Hij overdrijft een beetje. Maar helemaal ongelijk heeft ie ook weer niet ;)
Ach welnee, Griekenland was matig toch kampioen, Italia was matig toch kampioen, Spanje was matig toch kampioen. Begin je er een lijn in te zien? De kampioen speelt nooit wedstrijden lang op hun top, dat doen doodlopers.
pi_95004921
Oranje 2010 is de slechtste WK finalist in history. Nog nooit heeft een team met zulke beperkte kwaliteiten een finale gehaald. Beetje vergelijkbaar met wat Griekenland op het EK een keer flikte. Anti voetbal dat niet om aan te zien was.

Alleen Spanje speelt op dit moment goed voetbal, terecht wereldkampioen. Zelfs Brazilie was een defensieve klotenbende, dan is het wel heel erg gesteld.
  zondag 3 april 2011 @ 23:36:30 #87
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_95005895
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:17 schreef PierreBetfair het volgende:
Oranje 2010 is de slechtste WK finalist in history. Nog nooit heeft een team met zulke beperkte kwaliteiten een finale gehaald. Beetje vergelijkbaar met wat Griekenland op het EK een keer flikte. Anti voetbal dat niet om aan te zien was.
Om dit te concluderen zou je alle 19 WK's moeten hebben gezien, en daarbij ook alle 38 finalisten gedurende het hele toernooi hebben gevolgd (aangezien je een team niet alleen op de prestatie in de finale kunt beoordelen).

Verder is de vergelijking met Griekenland bijna absurd. Daar speelden louter middelmatige spelers die vanuit een strakke defensie en een goede organisatie hun wedstrijden wisten te winnen. Bij Oranje spelen met Sneijder en Robben twee wereldtoppers, en spelers als Kuijt, Van Persie, Van der Vaart en Van Bommel die in de grootste competities ter wereld het verschil maken bij hun club.

Bij anti-voetbal denk ik aan een team dat zich ingraaft en gokt op de counter, de lange bal, en/of puur fysiek. Nederland speelde tegen tegenstanders die vooral niet wilden verliezen. Alleen tegen Brazilië was dit niet het geval, en uiteraard tegen Spanje niet.

Nederland was zeven wedstrijden uit vorm en wist alsnog de finale te halen. Dat maakt de prestatie alleen nog maar knapper, en geeft bovendien aan waar het team toe in staat zou kunnen zijn als het wel in vorm is.

Ontopic: Nederland in topvorm doet voor geen enkel land onder, op het moment dat landen als Spanje, Argentinië en Duitsland uit vorm zijn, is het antwoord op dit topic gewoon 'ja.'
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_95006454
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:36 schreef Devano het volgende:

Bij Oranje spelen met Sneijder en Robben twee wereldtoppers, en spelers als Kuijt, Van Persie, Van der Vaart en Van Bommel die in de grootste competities ter wereld het verschil maken bij hun club.

Robben en Sneijder zijn goede spelers maar zeker geen toppers. Van dat soort spelers lopen er wel 50 rond. Messi, Ronaldo, Xavi en Iniesta zijn de enige 4 toppers van dit moment. Die steken ver boven de rest uit.
  zondag 3 april 2011 @ 23:49:28 #89
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_95006477
quote:
Oranje 2010 is de slechtste WK finalist in history.
Van de WK's die ik gezien heb (vanaf 1978) nomineer ik bij deze Duitsland 2002
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_95006725
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:49 schreef Mark het volgende:

[..]

Van de WK's die ik gezien heb (vanaf 1978) nomineer ik bij deze Duitsland 2002
Die waren inderdaad ook beroerd slecht.
  Trouwste user 2022 maandag 4 april 2011 @ 07:19:42 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_95011590
Nederland heeft het voordeel dat vrijwel alle spelers in de europese top spelen. Erg brede selectie van hoog niveau.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 4 april 2011 @ 08:08:58 #92
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95011863
quote:

Alleen Spanje speelt op dit moment goed voetbal, terecht wereldkampioen. Zelfs Brazilie was een defensieve klotenbende, dan is het wel heel erg gesteld.
Jij was toch die kneus die elke wedstrijd tégen Nederland wedde?

:')
2000 light years from home
  maandag 4 april 2011 @ 09:22:20 #93
33189 RM-rf
1/998001
pi_95012822
quote:
Op zondag 3 april 2011 20:15 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

;')
Eerlijk gezegd vond ik Spanje voor de aanwezige kwaliteiten bijna het hele toernooi bagger spelen, op de laatste twee wedstrijden na.
Waarbij ze hun allerbeste wedstrijd tegen Duitsland speelden en eigenlijk tegen Nederland juist behoorlijk effectief uit hun spel gehaald werden (door hard en fysiek spel van nederland, niet 'net' maar wel effectief), en wat geluk hadden dat nederland aanvallend steekjes liet vallen (bv robben die mistte)

In de andere wedstrijden vóór de halve finale overtuigde spanje juist nooit; en won veelal netaan, met wat geluk en enkele hen voordelige scheidsrechters-beslissingen.

Als je bv nederland en Spanje vergelijkt in verschilende fase's van het toernooi zou ik nederland tot de halve finale hoger plaatsen qua vertoonde spel en prestatie, en in de halve finale en finale nét onder spanje:
In de groepsfase speelde spanje zeker slechter dan nederland, evenals 8e en kwart-finale.

Hooguit kun je van Spanje zeggen dat ze erg goed in het toernooi groeiden en gewoon netjes iedere wedstrijd beter gingen spelen, en in de halve finale vlamden tegen een duitsland dat voorheen al de sterren van de hemel gespeeld had tegen engeland en argentinie
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Trouwste user 2022 maandag 4 april 2011 @ 09:26:02 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_95012903
Ik was voor de finale dan ook niet pessimistisch. Spanje had me niet echt kunnen overtuigen. Scoorden niet veel. Nederland won alles en scoorde veel meer doelpunten. Ik vind het jammer dat men hier en in andere landen alleen aan een paar overtredingen uit de finale refereert. Daarin was Spanje ook niet geweldig en deden net zo hard mee aan het niveau van de finale.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_95013122

auw. -O-
  maandag 4 april 2011 @ 10:39:38 #96
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_95014844
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:48 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Robben en Sneijder zijn goede spelers maar zeker geen toppers. Van dat soort spelers lopen er wel 50 rond. Messi, Ronaldo, Xavi en Iniesta zijn de enige 4 toppers van dit moment. Die steken ver boven de rest uit.
Kruip lekker verder joh :')
Ja ja
  maandag 4 april 2011 @ 10:40:22 #97
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_95014866
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:48 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Kruip lekker verder joh :')
Ja ja
  Moderator maandag 4 april 2011 @ 11:48:51 #98
138438 crew  Pizzakoppo
pi_95016943
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vond ik Spanje voor de aanwezige kwaliteiten bijna het hele toernooi bagger spelen, op de laatste twee wedstrijden na.
Waarbij ze hun allerbeste wedstrijd tegen Duitsland speelden en eigenlijk tegen Nederland juist behoorlijk effectief uit hun spel gehaald werden (door hard en fysiek spel van nederland, niet 'net' maar wel effectief), en wat geluk hadden dat nederland aanvallend steekjes liet vallen (bv robben die mistte)

In de andere wedstrijden vóór de halve finale overtuigde spanje juist nooit; en won veelal netaan, met wat geluk en enkele hen voordelige scheidsrechters-beslissingen.

Als je bv nederland en Spanje vergelijkt in verschilende fase's van het toernooi zou ik nederland tot de halve finale hoger plaatsen qua vertoonde spel en prestatie, en in de halve finale en finale nét onder spanje:
In de groepsfase speelde spanje zeker slechter dan nederland, evenals 8e en kwart-finale.

Hooguit kun je van Spanje zeggen dat ze erg goed in het toernooi groeiden en gewoon netjes iedere wedstrijd beter gingen spelen, en in de halve finale vlamden tegen een duitsland dat voorheen al de sterren van de hemel gespeeld had tegen engeland en argentinie
Objectief gezien speelde zowel Spanje als Nederland gewoon het hele toernooi niet naar hun kunnen. Het was bekeken, professioneel, zakelijk en sober. En daarmee haal je gewoon de finale, ik kan een hele rits clichés opnoemen over dat het 7 finales zijn, dat de bal rond is etc. maar uiteindelijk draait het erom dat je zo veel mogelijk krachten spaart elke wedstrijd als je de zekerheid hebt weer een ronde verder te zijn. Dát gegeven zorgt niet voor spektakel maar wel voor titels.

Daarom zei ik ook om te kijken naar bijv. Griekenland en Italia die eveneens heel sober kampioen werden, Inter die heel sober de CL wint en de lijst valt nog wel even aan te vullen. Het is bewonderenswaardig dat Nederland met jongens als Kuyt, Mathijssen, Heitinga etc. in de finale kwam te staan.

Spanje heeft gewoon meer kwaliteit en daarom wonnen ze van Nederland in de finale. VPersie, Sneijder, Robben en vdVaart zijn top, Iniesta, Xavi, Villa, Torres, Puyol, Pique, Fabregas en Silva zijn bij spanje top en dan vergeet ik er ook nog een hele trits.

Als je kijkt naar de selecties van de overige landen die overlopen van de wereldtoppers plaatst dit de prestatie denk ik nog meer in perspectief, Nederland heeft gewoon super gepresteerd en een tweede plaats is meer dan je (op papier) mag verwachten, het collectief is boven zichzelf uitgestegen en heeft laten zien goed te kunnen voetballen. Voor het EK geef ik ze een goede (laatste) kans op de titel, maar onderschat Duitsland en Spanje niet.
pi_95039467
nu je er over nadenkt, wie had ooit gedacht dat Edson Braafheid in zijn leven ooit nog een WK finale zou spelen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')