Ik twijfel daar wat aan. Vaak is het toch een semi-automatische toekenning en moet je het wel heel bont maken wil er geen enkele bonus komen. En dat gaat bij veel bedrijven en maatschappelijke instellingen mis. En zeker bij die maatschappelijke instelling lijkt regulering me niet meer dan verstandig.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bij de meerderheid van de bedrijven dus wel, en is overheidsbemoeienis meer dan onwenselijk.
Dat zijn de bedrijven die je hoort op het journaal inderdaad, maar als je denkt dat dat de norm is, of dat verlieslijdende bedrijven de norm zijn dan heb je het al bij het verkeerde eind. Ik neem aan dat jij ook geen bonussen krijgt "no-matter-what"?quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik twijfel daar wat aan. Vaak is het toch een semi-automatische toekenning en moet je het wel heel bont maken wil er geen enkele bonus komen. En dat gaat bij veel bedrijven en maatschappelijke instellingen mis. En zeker bij die maatschappelijke instelling lijkt regulering me niet meer dan verstandig.
Het gaat niet om jaap op de werkvloer natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zijn de bedrijven die je hoort op het journaal inderdaad, maar als je denkt dat dat de norm is, of dat verlieslijdende bedrijven de norm zijn dan heb je het al bij het verkeerde eind. Ik neem aan dat jij ook geen bonussen krijgt "no-matter-what"?
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar je begrijpt m'n punt wel.
De topmannen vervullen ook een andere functie, dus waarom of ze naar beneden moeten worden getrokken naar het niveau van "Jaap op de werkvloer" slaat ook compleet de plank mis natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gaat niet om jaap op de werkvloer natuurlijk.
Dat hebben ze geleerd van die bonus-wolven die CAO's en pensioenfondsen aan het uitkleden zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik loop naar de groep die wel normaal kan doen nadat ik mijzelf lang heb ingezet om het tij te keren. Is niet gelukt en kennelijk wil de grote groep dit land waar niemand de ander nog iets gunt.
Waar naartoe? Overheden worden groter, there is no escape. Globalisatie noemen ze dat.quote:Nou, zoals ik tegen anderen altijd heb gezegd: als het je hier niet bevalt... dan vertrek je toch? Ik volg mijn eigen advies op.
Misschien wel omdat je beter weet ter zake dan je hier voor doet?quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:37 schreef betyar het volgende:
Brasschaat, waarom wist ik van tevoren dat die zou komen....
Het zou ook zo maar kunnen zijn dat ik er vaak kom, wat niet zo vreemd is aangezien het voor mij 20 minuten rijden is... en daarnaast gewoon een bekende plaats is waar Nederlanders met geld naartoe gaan uit fiscale overwegingen.quote:Ooh dat plaatsje is pas in het nieuws geweest en pasgeleden hadden mensen het op fok hierover.
Misplaatst dedain is jou niet vreemd lees ik...quote:Goed opgelet beste man.
Er zijn genoeg redenen om hier te blijven, want je hebt nu eenmaal als Nederlander familie en vrienden. Een land verlaten doe je niet zo maar. En ik heb al een paar keer aangehaald dat het niet alleen maar om het geld draait, maar kennelijk wil jij niet lezen, of kun je niet lezen.quote:Maar verklaar dan eens waarom niet iedereen dan naar het buitenland gaat? Waarom de rijkste mensen gewoon blijven zitten hier? Ondanks het slechte belastingklimaat?
Kijk dat bedoel ik: je leest niet. Ik geef niet het belastingklimaat de schuld, maar het sociale klimaat.quote:Wie wil er nu een onderneming in Nederland, het land van de belastingen? Je hebt het over gewoon vertrekkende mensen die ergens anders iets willen opbouwen, die zijn er altijd en zullen er altijd zijn. Groot gelijk dat ze gaan, maar geef de HRA beperking en de "hoge" belastingdruk niet de schuld. Want dan was Nederland allang leeg.
Precies, meten met 2 maten. Hoe meer je verdient, hoe minder verantwoordelijkheid en risico.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De topmannen vervullen ook een andere functie,
quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies, meten met 2 maten. Hoe meer je verdient, hoe minder verantwoordelijkheid en risico.
Dat is dus geen feit. Het ligt er maar aan hoe je naar de cijfers wenst te kijken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:40 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Het feit is dat die landen genivelleerder zijn.
Afschaffen van rechtsvormen met beperkte aansprakelijkheid dan maar?quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies, meten met 2 maten. Hoe meer je verdient, hoe minder verantwoordelijkheid en risico.
Daar hebben we Polen voor. Globalisatie is a bitch, de rijken eruit en de armen er in.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus. Elke idioot die denkt dat modaal voor productiemedewerkers moet zijn heeft teveel drugs gebruikt.
Jouw gevreesde "elite" profiteert alleen maar van goedkopere werknemers, het zijn vooral je laaggeschoolde vrienden die er uit flikkeren. Je hebt een beetje een misplaatst beeld van de arbeidsmarkt volgens mij.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar hebben we Polen voor. Globalisatie is a bitch, de rijken eruit en de armen er in.
Wie maakt NL dan kapot?
Het is zo. Gaat het goed ligt het aan jou, gaat het slecht ligt het aan de economie, de overheid of de vakbonden. En slikken ze je leugens niet krijg je een afkoop-som ipv een bonus. Hoe dan ook, je verdient er aan. Of je het nou goed doet of niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]![]()
Kom op zeg, dit geloof je zelf niet toch?
Dat zeg ik toch.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jouw gevreesde "elite" profiteert alleen maar van goedkopere werknemers,
Met deze opmerking laat je zien dat je helemaal niet weet waar je het over hebt. Pensioenfondsen hebben een eigen bestuur en ik zou de vakbonden eens aan gaan kijken, want die hebben een fikse schuld als het gaat om het uitkleden van pensioenfondsen ten voordele van ouderen en ten nadele van jongeren (want leden met name ouderen...).quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat hebben ze geleerd van die bonus-wolven die CAO's en pensioenfondsen aan het uitkleden zijn.
Er zijn weinig landen waar privacy zo vaak en zo ingrijpend geschonden wordt als in NL. Ik zou bijna zeggen: op dat punt ben je eigenlijk overal beter af.quote:Waar naartoe? Overheden worden groter, there is no escape. Globalisatie noemen ze dat.
Het was nog "goed" in bepaalde dictaturen, maar die gaan rap kapot op het moment.
Nee.quote:
En wat heeft dat uit te staan met een verantwoordelijkheidsmodel?quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is zo. Gaat het goed ligt het aan jou, gaat het slecht ligt het aan de economie, de overheid of de vakbonden. En slikken ze je leugens niet krijg je een afkoop-som ipv een bonus. Hoe dan ook, je verdient er aan. Of je het nou goed doet of niet.
En die bestuursleden zitten ook in de ondernemingsraden van grote bedrijven. Dezelfde kliek. Hoe was het ook al weer met de Waal en de bonussen van ING? ING die aan pensioenen ging rommelen omdat het zo slecht ging?quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met deze opmerking laat je zien dat je helemaal niet weet waar je het over hebt. Pensioenfondsen hebben een eigen bestuur en ik zou de vakbonden eens aan gaan kijken, want die hebben een fikse schuld als het gaat om het uitkleden van pensioenfondsen ten voordele van ouderen en ten nadele van jongeren (want leden met name ouderen...).
Nee, ze nemen gewoon Polen aan en zetten CAO-ers op straat.quote:CAO's zijn helegaar niet uitgekleed.
[..]
Nou, begin een politieke partijquote:Er zijn weinig landen waar privacy zo vaak en zo ingrijpend geschonden wordt als in NL. Ik zou bijna zeggen: op dat punt ben je eigenlijk overal beter af.
Als je geld zat heb.quote:Maar ik maak mijzelf geen illusies: ik kan niet aan alles ontsnappen. Ik kan wel ophouden met het betalen voor die ellende!
Leugenaar.quote:
De mensen die zogenaamd zo veel verantwoordelijkheid hebben, moeten die ook nemen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Afschaffen van rechtsvormen met beperkte aansprakelijkheid dan maar?
quote:
Wat jij wil.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar hebben we Polen voor. Globalisatie is a bitch, de rijken eruit en de armen er in.
Wie maakt NL dan kapot?
Politici?quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De mensen die zogenaamd zo veel verantwoordelijkheid hebben, moeten die ook nemen.
Ze verdienen toch zogenaamd zo veel vanwege hun enorme verantwoordelijkheden? Dat is onzin als ze hoe dan ook cashen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En wat heeft dat uit te staan met een verantwoordelijkheidsmodel?
Staat gewoon in hun contract, en het is nogal logisch omdat ze juridisch aansprakelijk zijn voor heel wat dingen, kijk maar eens naar de voormalige topmannen van Wallstreet die nu in de gevangenis zitten.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze verdienen toch zogenaamd zo veel vanwege hun enorme verantwoordelijkheden? Dat is onzin als ze hoe dan ook cashen.
quote:
Ze moeten extra veel verdienen omdat ze misschien in de gevangenis kunnen komen na het plegen van een misdaad?quote:en het is nogal logisch omdat ze juridisch aansprakelijk zijn voor heel wat dingen, kijk maar eens naar de voormalige topmannen van Wallstreet die nu in de gevangenis zitten.
Je legt het heel goed uit.quote:Ik wil het best in Jip en Janneke taal uitleggen, maar als je er geen verstand van hebt hoe die bedrijven juridisch en economisch in elkaar steken houd het snel op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |