abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94768519
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Fijn dat er gelijk zo'n hele horde hulpverleners (buiten de ambulance natuurlijk) uit eigen initiatief op je af komt.
Jij snapt niet helemaal hoe dit soort zaken in elkaar steken hè.
Bureau Jeugdzorg heeft de voogdij gekregen, omdat er eerst onderzoek gedaan moet worden naar de thuissituatie van het meisje in kwestie. Er zal toch eerst uitgezocht moeten worden wie de vader is, de mogelijkheid bestaat bijvoorbeeld dat er sprake is geweest van incest. Vastgesteld zal moeten worden in welke mate de ouders hebben gefaald.
Het meisje kan dus nu niet op haar ouders of familie terugvallen, en zal dus door derden moeten worden ondersteund.
En dat aan de school wat ondersteuning en expertise wordt geboden is ook niet zo raar.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:35:57 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94768622
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 17:31 schreef June. het volgende:

[..]

Sporadisch is iets anders dan een legio zwangeren. En bij die gevallen die ze dan tegenkwamen geloofden ze het zelf ook niet. Het is natuurlijk ook onwaarschijnlijk dat je, zeker in het laatste trimester, helemaal niks merkt.
Als 10 artsen het allemaal 1 keer meegemaakt hebben dan is het niet zo uitzonderlijk.

Als degenen die jij hebt gesproken ook nog allemaal stellen dat hun patiënt ze voorgelogen heeft dan ben ik er vrij zeker van dat je nonsens zit te verkopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:42:49 #213
208890 June.
Seriously?
pi_94768866
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als 10 artsen het allemaal 1 keer meegemaakt hebben dan is het niet zo uitzonderlijk.

Als degenen die jij hebt gesproken ook nog allemaal stellen dat hun patiënt ze voorgelogen heeft dan ben ik er vrij zeker van dat je nonsens zit te verkopen.
Ze hoeven het natuurlijk niet zelf meegemaakt te hebben, maar kunnen het ook gehoord hebben van andere collegae etc. Dus door hun ervaring hebben ze daar m.i. wel een een goede kijk op, sommigen werken er al >20 jaar.

Maar hoezo voorliegen? Je kunt toch je bedenkingen hebben bij wat iemand je vertelt?
Shine bright like a diamond.
pi_94768970
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:32 schreef OllieA het volgende:
Bureau Jeugdzorg heeft de voogdij gekregen, omdat er eerst onderzoek gedaan moet worden naar de thuissituatie van het meisje in kwestie. Er zal toch eerst uitgezocht moeten worden wie de vader is, de mogelijkheid bestaat bijvoorbeeld dat er sprake is geweest van incest. Vastgesteld zal moeten worden in welke mate de ouders hebben gefaald.
Het meisje kan dus nu niet op haar ouders of familie terugvallen, en zal dus door derden moeten worden ondersteund.
En dat aan de school wat ondersteuning en expertise wordt geboden is ook niet zo raar.
Dit soort clubs zijn allemaal overtuigd van hun belang voor de samenleving, en dit soort gedrag is daar een uiting van. Het is als letselschade advocaten die op eigen initiatief naar een ongeluk rijden om te zien of er nog wat te halen valt.
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 18:01:16 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94769450
Denken jullie nou echt dat een meisje op deze leeftijd vrijwillig seks heeft met een leeftijdsgenoot? Aangezien de meeste kinderen 12 worden in groep 8 is ze zwanger geraakt op haar elfde. Gezien het feit dat ze uit huis geplaatst is in een gastgezin en dat er een politieonderzoek loopt lijkt me dit niet een vrijwillig voorval te zijn geweest :X
5 - 28 februari Thailand O+
pi_94769518
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:04 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
12 jaar en dan al een kind hebben :o
Het moet niet gekker worden.
QFT :o
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_94769552
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:01 schreef MaJo het volgende:
Denken jullie nou echt dat een meisje op deze leeftijd vrijwillig seks heeft met een leeftijdsgenoot? Aangezien de meeste kinderen 12 worden in groep 8 is ze zwanger geraakt op haar elfde. Gezien het feit dat ze uit huis geplaatst is in een gastgezin en dat er een politieonderzoek loopt lijkt me dit niet een vrijwillig voorval te zijn geweest :X
:')

Zet een groep jongeren / kinderen in een huis en er gebeurt meer dan je denkt.
pi_94769561
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:01 schreef MaJo het volgende:
Uit huis geplaatst? dat staat toch nie tin het bericht?
..non est vivere sed valere vita est ..
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 18:05:56 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94769615
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:04 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Uit huis geplaatst? dat staat toch nie tin het bericht?
Hoorde ik net op 3fm, uit huis geplaatst en er is een onderzoek gestart door de politie. Dat doen ze echt niet als ze heeft liggen vozen met haar buurjongetje :X
pi_94769647
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 18:01 schreef MaJo het volgende:
Ik denk idd dat het vrijwillig gegaan is.
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 18:08:33 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94769710
Hier het bericht van NOS Headlines:

Een meisje van 12 uit Groningen is vorige week tijdens een schoolreisje bevallen van een dochter. Ze zegt dat ze niet wist dat ze zwanger was.

Het meisje maakte een uitstapje met haar basisschool toen ze plotseling hevige buikkramp kreeg. Er werd een ambulance bijgehaald die meteen bij de bevalling hielp. De jonge moeder en haar dochter liggen nog in het ziekenhuis. Ze maken het goed. Het is niet bekend hoe lang het meisje al zwanger was.

Leerlingen en leerkrachten van de bassisschool zijn over de bijzondere gebeurtenis geinformeerd. Er zijn allerlei hulpinstanties, waaronder Jeugdzorg, ingeschakeld om de moeder van 12 bij te staan.

Jong
"We hebben wel vaker minderjarige moeders in Nederland, maar twaalf jaar is wel heel erg jong, dat komt heel weinig voor", zegt Marie-Louise van Kleef, directeur van de Raad voor de Kinderbescherming.

Ook heeft de raad aangifte gedaan bij de politie. "Het is niet duidelijk of de volwassenen in dit verhaal een rol hebben gespeeld. De Kinderbescherming heeft de politie daarom gevraagd de rol van de volwassenen te onderzoeken", aldus Van Kleef.
----

Dat ze uit huis is geplaatst werd op 3fm gezegd bij het nieuws, dat kan ik verder niet terugvinden. Maar ze hadden iemand van Jeugdzorg aan de lijn dus dat zal wel kloppen.
  Admin dinsdag 29 maart 2011 @ 18:09:21 #222
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_94769730
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:22 schreef June. het volgende:

[..]

Het komt wel voor, maar gewoon niet zo vaak ;) Wat is dan jouw bron dat het zovaak voorkomt? Van horen zeggen?
Tut tut tut, niet zo uit de hoogte.
No offence, maar jij hebt het van horen zeggen...
Meisje (12) bevalt onverwacht tijdens schoolexcursie
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_94769746
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:32 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk al redelijk absurd.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:10:02 #224
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94769758
niets boven Groningen
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 29 maart 2011 @ 18:10:21 #225
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_94769770
Leuk als ze op haar 20ste een vriend krijgt en verteld dat ze al een kind van 8 heeft. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_94769799
En ik word nu alweer nijdig van dit "nieuws". Alsof het nog niet erg genoeg is voor dat meisje dat ze als 12-jarige ineens met een baby zit (en laten we reeel zijn; of ze nou vrijwillig seks heeft gehad of niet; normaal vind ik een seksueel actieve 12 jarige uberhaupt niet), wordt dat ook nog is breed uitgemeten in het nieuws. Beter gaat Bureau Jeugdzorg zich bezighouden met de belangen van het meisje in plaats van de pers te woord te staan.
  Forum Admin dinsdag 29 maart 2011 @ 18:11:59 #227
35723 crew  GGMM
pi_94769828
Over zes jaar zijn OUD en PUB samengevoegd.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_94769888
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:11 schreef silliegirl het volgende:
En ik word nu alweer nijdig van dit "nieuws". Alsof het nog niet erg genoeg is voor dat meisje dat ze als 12-jarige ineens met een baby zit (en laten we reeel zijn; of ze nou vrijwillig seks heeft gehad of niet; normaal vind ik een seksueel actieve 12 jarige uberhaupt niet), wordt dat ook nog is breed uitgemeten in het nieuws. Beter gaat Bureau Jeugdzorg zich bezighouden met de belangen van het meisje in plaats van de pers te woord te staan.
Dit dus. Maar goed, dat Jeugdzorg niet zo begaan is met het welzijn van gezinnen is al langer bekend.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:20:09 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94770179
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 18:01 schreef MaJo het volgende:
Dit is zo naïef dat het bijna schattig zou kunnen zijn...

Dit is echter ook de naïeviteit waardoor "dat doet mijn kind niet" ouders te laat beginnen met seksuele voorlichting.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94770319
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit is zo naïef dat het bijna schattig zou kunnen zijn...

Dit is echter ook de naïeviteit waardoor "dat doet mijn kind niet" ouders te laat beginnen met seksuele voorlichting.
Ja eh, sorry hoor, maar een elf-jarige die seksueel actief is, is ook gewoon niet "normaal" meer te noemen. De meerderheid van menstrueert nog niet eens op die leeftijd, laat staan dat ze zwanger raken!
Daarnaast krijgen ze tegenwoordig al seksuele voorlichting op de basisschool, dus ze zijn er al vroeg bij wat dat betreft.

En dan kan je het naief noemen dat ouders te laat beginnen; ik vind er vanuit gaan dat je 11-jarige niet zomaar zwanger thuis gaan niet naief, waar ligt dan de grens? Moet je dan een 5-jarige ook al voorlichting gaan geven "just in case?"

Ik vind het echter wel dom dat je niet ziet dat je kind zwanger is. Ik kan daar met mn verstand niet bij. Er verandert zoveel dan, dat kind moet zijn aangekomen, is mss wel misselijk geweest etc etc. en dan zegt er niemand in de omgeving van zo'n kind "hmm, zeg, klopt dit wel?"
Dat zo'n meisje zelf niet snapt wat er aan de hand kan ik nog inkomen, zeker als ze nog niet eerder gemenstrueerd had, weet zij veel.. En ik vind ook niet dat een kind van 11 a 12 jaar dat al zou moeten weten.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:25:57 #231
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94770460
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja eh, sorry hoor, maar een elf-jarige die seksueel actief is, is ook gewoon niet "normaal" meer te noemen. De meerderheid van menstrueert nog niet eens op die leeftijd, laat staan dat ze zwanger raken!
Daarnaast krijgen ze tegenwoordig al seksuele voorlichting op de basisschool, dus ze zijn er al vroeg bij wat dat betreft.
Wellicht niet normaal maar het gebeurd zeker, als je daar niet voor open staat ben je wel naïef te noemen
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 18:27:04 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94770513
Dat kinderen op hun elfste bezig zijn met sex vind ik niet vreemd, maar echt all the way gaan? Dat lijkt me wel wat jong! Als ik zelf terug denk aan die leeftijd was ik er ook wel mee bezig maar echt niet in die mate...
pi_94770580
Hmm, dan kunnen jullie nu allemaal zeggen dat het dat meisje d'r schuld is.
Maar ik ken mensen in Groningen, en ik hoor toch diverse berichten dat ze misbruikt zou zijn..

Als dat het geval is, is dat gewoon echt heel erg zielig voor dit meisje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2011 18:28:45 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:29:43 #234
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94770631
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:27 schreef MaJo het volgende:
Dat kinderen op hun elfste bezig zijn met sex vind ik niet vreemd, maar echt all the way gaan? Dat lijkt me wel wat jong! Als ik zelf terug denk aan die leeftijd was ik er ook wel mee bezig maar echt niet in die mate...
Ligt ook sterk aan je milieu
pi_94770670
Op zekers dat het zo'n Antilliaans meisje was.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:30:59 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94770688
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 18:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En dan kan je het naief noemen dat ouders te laat beginnen; ik vind er vanuit gaan dat je 11-jarige niet zomaar zwanger thuis gaan niet naief, waar ligt dan de grens? Moet je dan een 5-jarige ook al voorlichting gaan geven "just in case?"

Ik vind het echter wel dom dat je niet ziet dat je kind zwanger is. Ik kan daar met mn verstand niet bij. Er verandert zoveel dan, dat kind moet zijn aangekomen, is mss wel misselijk geweest etc etc. en dan zegt er niemand in de omgeving van zo'n kind "hmm, zeg, klopt dit wel?"
Dat zo'n meisje zelf niet snapt wat er aan de hand kan ik nog inkomen, zeker als ze nog niet eerder gemenstrueerd had, weet zij veel.. En ik vind ook niet dat een kind van 11 a 12 jaar dat al zou moeten weten.
Ik stel ook nergens dat het "normaal" is, ik stel alleen dat je wel heel naïef bent als je denkt dat een 11 of 12-jarige niet vrijwillig seksueel actief zou kunnen zijn.

Als ze zwanger kunnen worden dan is de hormoonhuishouding iig al op volle toeren bezig.

Niet dat het de situatie minder erg maakt, maar als je denkt dat het nooit voorkomt dat 2 hormoonpubers rond die leeftijd domme dingen doen dan kun je nog wat verrassingen verwachten in je leven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94770692
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:29 schreef n8n het volgende:

[..]

Ligt ook sterk aan je milieu
En aan dat van degene waar je als 11/12-jarig meisje seks mee hebt dan.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:34:05 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94770830
Als het een buurjongetje is dan gaat het meestal om hetzelfde milieu...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94770831
Niemand las dus mijn post? :')

De vader heeft haar misbruikt, waarschijnlijk

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2011 18:34:28 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:34:15 #240
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94770837
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En aan dat van degene waar je als 11/12-jarig meisje seks mee hebt dan.
dat hoeft niet altijd, voor jongens is jong neuken toch anders, vanaf het moment dat je ontdekt wat je 'nog meer' met je piemel kan denk je maar aan 1 ding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')