wat is jouw probleem, gaan deze posts en hebben ze geen betrekking over/op fukushima dan ?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:58 schreef deedeetee het volgende:
Nee maar ze verdommen het om op te hoepelen met hun discussie naar het topic dat er wél voor bedoeld is.
Nee, niet echt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:02 schreef kitao het volgende:
[..]
wat is jouw probleem, gaan deze posts en hebben ze geen betrekking over/op fukushima dan ?
Helemaal niet hoor, maar er is ook een topic dat over de voors en tegens van kernenergie gaat en jullie sneeuwen hier de boel zo nodeloos onder.quote:censuur slaat weer hard toe hier.
quote:Japan may have lost race to save nuclear reactor
The radioactive core in a reactor at the crippled Fukushima nuclear power plant appears to have melted through the bottom of its containment vessel and on to a concrete floor, experts say, raising fears of a major release of radiation at the site.
The warning follows an analysis by a leading US expert of radiation levels at the plant. Readings from reactor two at the site have been made public by the Japanese authorities and Tepco, the utility that operates it.
Richard Lahey, who was head of safety research for boiling-water reactors at General Electric when the company installed the units at Fukushima, told the Guardian workers at the site appeared to have "lost the race" to save the reactor, but said there was no danger of a Chernobyl-style catastrophe.
Ben je altijd zo'n vervelend kind?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:13 schreef kitao het volgende:
[..]
dan ben je dus met de update in de OP al uitgeluld.
veel plezier ermee stuk chagerijn.
Zoals zinnige schattingen hoe de situatie over een paar maanden/jaar zal zijn.. Neequote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:55 schreef simmu het volgende:
gezellig hier.....
zijn er nog ook *echt* nieuwe ontwikkelingen? dus dan bedoel ik niet het 30ste bericht over die core meltdown of die staven die her en der liggen wellicht misschien je weet het niet. maar gewoon *echt* nieuws....
dat jullie niet gewoon krantje gaan lezen...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:55 schreef simmu het volgende:
gezellig hier.....
zijn er nog ook *echt* nieuwe ontwikkelingen? dus dan bedoel ik niet het 30ste bericht over die core meltdown of die staven die her en der liggen wellicht misschien je weet het niet. maar gewoon *echt* nieuws....
Nouja dat de gesmolten splijtstof uit de reactorvaten druipt was wel een vermoeden, maar was nog nergens eerder 'bevestigd' dat het daadwerkelijk is gebeurd..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:43 schreef simmu het volgende:
ik had het dus over nieuws. niet over dingen die al 2 weken lang elke dag herhaald worden en dan gebracht worden alsof het nieuws is.....
Als ze steeds uitvalt heeft ze misschien een te laag suikergehalte. Wat suikerklontjes en koolhydraatrijk voedsel nuttigen helpt daar beter tegen dan radioactief materiaal.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:20 schreef meneervliegje het volgende:
een prima middel voor haar uitval.
Als het je vriend is zou ik maar even wachten met het plannen van kinderen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vriend van mij, die weer even terug is in NL, zit te overwegen om over een week of wat weer terug te gaan (hij heeft zn appartement in Tokyo, op 270km van Fukushima). Hoe veilig is het nu in Tokyo, met de ontwikkelingen van de afgelopen dagen?
Jodiumtabletten slikken en gaan? Hij zou dan tot de zomer blijven.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:50 schreef meneervliegje het volgende:
[..]
Als het je vriend is zou ik maar even wachten met het plannen van kinderen.
Of je moet gecharmeerd zijn van mensen met 2 hoofdjes
' Een vriend van mij'. Ben zelf een hetero manquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:50 schreef meneervliegje het volgende:
[..]
Als het je vriend is zou ik maar even wachten met het plannen van kinderen.
Of je moet gecharmeerd zijn van mensen met 2 hoofdjes
hier wordt ik nou altijd zo moe van.....quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:41 schreef Meesteroog het volgende:
Ik stoor me de laatste weken vooral aan de antikernenergielobby die dit weer gebruikt om tegen kernenergie te pleiten omdat het onveilig zou zijn. Kernenergie is zoals het vliegtuig onder de transportmiddelen. Het is het veiligste dat er is, maar als er iets misgaat is de schade groot. Echter als we kijken wat het gemiddeld oplevert en we kijken naar de gemiddelde schade dan kunnen we maar 1 dingen concluderen:
[ afbeelding ]
ik wil hier helemaal niet in een discussie gaan over kernenergie..... maar waar wordt dat blokje van kernenergie op gebaseerd? In de USSR hebben ze nooit willen weten hoeveel slachtoffers Tsjernobyl heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:41 schreef Meesteroog het volgende:
Ik stoor me de laatste weken vooral aan de antikernenergielobby die dit weer gebruikt om tegen kernenergie te pleiten omdat het onveilig zou zijn. Kernenergie is zoals het vliegtuig onder de transportmiddelen. Het is het veiligste dat er is, maar als er iets misgaat is de schade groot. Echter als we kijken wat het gemiddeld oplevert en we kijken naar de gemiddelde schade dan kunnen we maar 1 dingen concluderen:
[ afbeelding ]
In één keer een verdubbeling. Terwijl de eerder opgegeven waarden al astronomisch hoog waren.quote:Japan nuclear crisis: Seawater radioactivity 'rises'
Breaking news
Seawater near Japan's crippled nuclear reactors is said to have a much higher level of radioactive iodine than previously reported.
Water near the Fukushima Daiichi plant's reactor 1 contained radioactive iodine at 3,355 times the legal limit, a government agency said.
Earlier samples had been put at 1,850 times the legal limit.
But an official said the iodine would have deteriorated considerably by the time it reached people.
Die arme sloebers die daar bij de centrales aan het werk zijn zouden willen dat hoge bloeddruk hun enige probleem zou zijn.quote:Tepco President Shimizu Hospitalized, Chairman Takes Charge
Tokyo Electric Power Co. Chairman Tsunehisa Katsumata will take charge of the nuclear crisis at the Fukushima Dai-Ichi power plant after President Masataka Shimizu was admitted to hospital for high blood pressure.
omdat het er veilig is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 06:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Die arme sloebers die daar bij de centrales aan het werk zijn zouden willen dat hoge bloeddruk hun enige probleem zou zijn.
Waarom sturen ze de topmensen er eigenlijk niet heen?
Dat was dus vooral een mooi-weer-topman. Erg nuttig, zo'n bestuurder die afhaakt wanneer hij 't meest nodig is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 06:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Die arme sloebers die daar bij de centrales aan het werk zijn zouden willen dat hoge bloeddruk hun enige probleem zou zijn.
Waarom sturen ze de topmensen er eigenlijk niet heen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |