Dat ook inderdaad. Echt een stressbestendige leider waar je op aankunt.. not!quote:Op woensdag 30 maart 2011 07:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat was dus vooral een mooi-weer-topman. Erg nuttig, zo'n bestuurder die afhaakt wanneer hij 't meest nodig is.
De atoombom Hiroshima doodde direct 78.000 mensen, eind 1945 waren 140.000 mensen dood door de gevolgen van de bom.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:41 schreef Meesteroog het volgende:
Ik stoor me de laatste weken vooral aan de antikernenergielobby die dit weer gebruikt om tegen kernenergie te pleiten omdat het onveilig zou zijn. Kernenergie is zoals het vliegtuig onder de transportmiddelen. Het is het veiligste dat er is, maar als er iets misgaat is de schade groot. Echter als we kijken wat het gemiddeld oplevert en we kijken naar de gemiddelde schade dan kunnen we maar 1 dingen concluderen:
[ afbeelding ]
H2 is een energiedrager die moet je eerst opwekken. We moeten het hebben van duurzame energie als wind, zon en water en op termijn kernfusie maar dat duurt nog wel even ben ik bang..quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
hier wordt ik nou altijd zo moe van.....
Wanneer krijgen we echt schone energie ? iets met H2 als brandstof lijkt me ideaal....maar ik ben er geen expert in.
Krijgen we dit weer.. kernwapens en kerncentrales zijn niet te vergelijken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De atoombom Hiroshima doodde direct 78.000 mensen, eind 1945 waren 140.000 mensen dood door de gevolgen van de bom.
Volgens opgave van de Japanse autoriteiten, die ook de slachtoffers registreerden die jaren later vielen door bijvoorbeeld kanker als gevolg van straling, kostte de bom aan totaal ruim 240.000 mensen het leven.
Dus gedurende een periode van 65 jaar stierven er 100.000 mensen door de fall-out. Deze fall-out was slechts een fractie van die, die bij Tsjernobyl is vrijgekomen en die nog steeds kan vrijkomen uit Fuck-u-chima
Maar de straling die erbij vrij komt wel. En aangezien men bij slachtoffers uit een oorlog graag wel juiste cijfers presenteerd, en bij slachtoffers van een kernongeluk liever niet de juiste cijfers presenteerd heeft hij wel een punt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:57 schreef Bigs het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer.. kernwapens en kerncentrales zijn niet te vergelijken.
http://www.nu.nl/algemeen(...)efinitief-dicht.htmlquote:TOKIO - De reactoren 1 tot en met 4 van de in ernstige problemen verkerende Japanse kerncentrale Fukushima I worden ontmanteld. Dat maakte eigenaar Tepco woensdag bekend, aldus de BBC.
Waarom niet?quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:57 schreef Bigs het volgende:
Krijgen we dit weer.. kernwapens en kerncentrales zijn niet te vergelijken.
quote:Er lekt meer en meer radioactief materiaal in de zee nabij de beschadigde Japanse kerncentrale. Woensdag bereikte de straling zijn hoogste niveau tot nog toe, aldus het Japanse bureau voor nucleaire veiligheid (NISA).
De problemen voor de eigenaar van de centrale, Tepco, stapelen zich op. Het bedrijf probeert uit alle macht de oververhitte reactoren te koelen en de hoeveelheid radioactief materiaal dat de zee in loopt te beperken. In groenten, melk en leidingwater werd al verhoogde radioactiviteit aangetroffen.
De laatste tegenslag voor Tepco is de ziekenhuisopname van de directeur. Masataka Shimizu (66) werd dinsdag opgenomen met klachten over duizeligheid en een hoge bloeddruk. Shimizu verscheen na een persconferentie twee dagen na de aardbeving van 11 maart niet meer in het openbaar.
NISA maakte woensdag bekend dat het zeewater nabij de centrale 3335 keer meer radioactief jodium bevat dan normaal. Het lijkt aan te tonen dat steeds meer besmet water de oceaan in loopt. De hoge concentratie jodium-131 werd zo'n driehonderd meter uit de kust ten zuiden van de centrale aangetroffen.
Het is vooralsnog geen directe bedreiging voor de volksgezondheid, maar het is wel 'zorgelijk', aldus Hidehiko Nishiyama, woordvoerder van NISA. "We zullen de oorzaak achterhalen en ons uiterste best doen om te voorkomen dat de radioactiviteit verder oploopt", zei hij. Nishiyama erkende eerder dat er besmet water van de centrale de zee in lekt, maar het is onduidelijk uit welk deel van de centrale.
Vorige week lukte het medewerkers om delen van de centrale weer van stroom te voorzien. Maar toen ze water in de reactoren pompten om die te koelen, werden verschillende plassen zeer radioactief water ontdekt. De radioactiviteit was vele malen hoger dan wat de regering als veilig voor werknemers beschouwt.
Het radioactieve water moet eerst worden weggepompt voor de reguliere koelsystemen weer ingeschakeld kunnen worden. Het is tegenstrijdig, maar het belangrijkste wat Tepco momenteel doet: water naar binnen pompen om de reactoren te koelen, maar tegelijkertijd besmet water zo snel mogelijk naar buiten pompen.
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12903072quote:Japan nuclear: Fukushima seawater radioactivity rises
[...]
In one section, radioactive iodine stood at 3,355 times the legal limit, said Japan's nuclear safety agency.
[...]
The new readings were near reactor No 1 - 300m from the shore.
Much lower - but still elevated levels - of the same radioactive element have been found in seawater as far as 16km to the south.
Nee. Maar dit is paarlen voor de zwijnen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:12 schreef kitao het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12903072
ik weet niet maar gaat het water voor de kust niet eerst langs dat hele Jappeneiland voordat het terug keert in de 16 km-zone die hier wordt genoemd ?
of wordt dat juist bedoeld met die 16-km dat er 16 kilometer verderop aan de kust werd gemeten ?
maw, volgens mij gaat die hele zuid-kust van Japan onleefbaar gebied worden.
ik heb me ook steeds verbaasd dat gezien ze op mars wel rond kunnen toeren in jeepies het hier na 2,5 week nog steeds niet duidelijk is hoe de situatie bij de reactors is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:01 schreef jeoff het volgende:
Dit was volgens mij nog niet langsgekomen hier. Alleen jammer dat deze hulp niet eerder is ingeroepen!
http://www.foxnews.com/us(...)-help-nuclear-plant/
WASHINGTON The U.S. government is sending some robotic help to Japan to help regain control of the tsunami-damaged nuclear plant.
A top Energy Department official told a Senate panel Tuesday that a shipment of "radiation hardened robotics" will be sent to Japan to assist in the crisis. A department spokeswoman said a robotic device from the Energy Department's Idaho National Laboratory is being shipped to Japan along with several radiation-hardened cameras.
Ik denk het niet. Ik denk dat dit allemaal heel tijdelijk is omdat het relatief snel zal verdunnen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:12 schreef kitao het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12903072
ik weet niet maar gaat het water voor de kust niet eerst langs dat hele Jappeneiland voordat het terug keert in de 16 km-zone die hier wordt genoemd ?
of wordt dat juist bedoeld met die 16-km dat er 16 kilometer verderop aan de kust werd gemeten ?
maw, volgens mij gaat die hele zuid-kust van Japan onleefbaar gebied worden.
Hebben ze dan ook zoveel en zo hoog radioactief afval gelekt?quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:31 schreef jeoff het volgende:
.
Engelse reactors hebben ook lange tijd radioactief materiaal gedumpt in de Ierse zee en dat is nu ook niet onleefbaar.
Ha Lyrebird, leuk je weer te zien.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:15 schreef Lyrebird het volgende:
Nee. Maar dit is paarlen voor de zwijnen.
veel zal afhangen van de getijde- en waterstromingen langs die kust denk ik.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:31 schreef jeoff het volgende:
Ik denk het niet. Ik denk dat dit allemaal heel tijdelijk is omdat het relatief snel zal verdunnen.
Engelse reactors hebben ook lange tijd radioactief materiaal gedumpt in de Ierse zee en dat is nu ook niet onleefbaar.
Of het nu 16 km loodrecht uit de kust is of de kustlijn 16 km gevolgd dat maakt toch niet uit, het geeft bij beide assumpties aan dat de vervuiling zich aan het verspreiden is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:50 schreef kitao het volgende:
bovendien is me niet helemaal duidelijk waar je nee op zegt :
in dat artikel stond dat er gemeten werd op 200-300 meter uit de kust, lijkt me dan logisch om aan te nemen dat die 16 kilometer slaat op een afstand van 16 km UIT de kust en niet 16 kilometer zuidelijker op 300 meter van diezelfde kust ?
In the hasty effort to build an independent British nuclear weapon in the 1940s and 1950s, radioactive waste was diluted and discharged by pipeline into the Irish Sea. Some claim that the Irish Sea remains one of the most heavily contaminated seas in the world because of these discharges.[41] The Convention for the Protection of the Marine Environment of the North-East Atlantic (OSPAR Convention) reports an estimated 200 kilograms (441 lbs) of plutonium has been deposited in the marine sediments of the Irish Seaquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben ze dan ook zoveel en zo hoog radioactief afval gelekt?
Ik denk dat we daar gewoon nog geen uitspraken over kunnen doen hoe groot de zone straks gaat worden en hoeveel invloed het gaat hebben op het zeeleven en de voedsel keten.
http://www.dailymail.co.u(...)ims-battle-lost.htmlquote:
Subcontractors offered £760 a day - 20 times going rate - to brave radiation levels but some refuse
One expert who designed reactor says race to save reactor two is 'lost'
Radiation levels in sea water 3,335 times higher than normal
Readings are almost three times worse than last week
Unmanned drone photographs plant from the air amid health fear for pilots
In a further development, an expert who helped design the plant said today that the race to prevent reactor number two melting down had been lost.
Richard Lahey, who was head of safety research for boiling-water reactors at General Electric when the company installed the units at Fukushima, told the Guardian that he believed nuclear fuel had melted and burned through the reactor floor in unit number two.
That would expose the core to the atmosphere, risking more serious radiation leaks.
He told the Guardian: 'The indications we have, from the reactor to radiation readings and the materials they are seeing, suggest that the core has melted through the bottom of the pressure vessel in unit two, and at least some of it is down on the floor of the dry well.
'I hope I am wrong, but that is certainly what the evidence is pointing towards.'
The major worry is that the lava-like radioactive core will react with the concrete floor in Unit Two, sending radioactive gasses into the atmosphere.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |